Sa radem cu autoritatile romane: inmatriculare galera

Creat de telefon satelit, Noiembrie 07, 2012, 01:54:36 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 8 Vizitatori vizualizează acest subiect.

telefon satelit

 Conform legislatiei in vigoare, ambarcatiunile cu propulsie umana nu se inmatriculeaza.

Ma intreb ce-ar face astia daca s-ar trezi pe Dunare cu o galera de-aia cu cateva punti, dar fara catarg/vele, asadar o ambarcatiune de mari dimensiuni dar 100% cu propulsie umana?  :)  Oare si-ar da macar atunci seama cat sunt de idioti?

P.S. Sau macar una de-asta  :)

Mihai Irimia

Pai daca puterea a 20 de oameni depaseste 5 CP, clar trebuie imatriculata, sa vedem mai departe peridocul cum e cu el si dotarile barcii, obligatoriu sonar epirb radar etc

Constantin

Citat din: telefon satelit din Noiembrie 07, 2012, 01:54:36 PM
Conform legislatiei in vigoare, ambarcatiunile cu propulsie umana nu se inmatriculeaza.

Ma intreb ce-ar face astia daca s-ar trezi pe Dunare cu o galera de-aia cu cateva punti, dar fara catarg/vele, asadar o ambarcatiune de mari dimensiuni dar 100% cu propulsie umana?  :)  Oare si-ar da macar atunci seama cat sunt de idioti?

P.S. Sau macar una de-asta  :)

Eu cred ca este vorba doar despre faptul ca la ANR lucreaza exclusiv ofiteri de marina, care nu prea au nimic in comun cu yachtingul de croaziera. Aici ar trebui facut ceva, altfel ne vom lovi mereu de automatisme ca cel de mai sus. Sau, ca in exemplul urmator: examen pt categoria A - la RND, una dintre intrebari se referea la trecerea convoaielor pe sub pod, nu conteaza care; evident, nu avem nici in clin nici in maneca nimic comun cu trecerea convoaielor.
Ofiteri care nu navigheaza, functionari la stat care lucreaza ca toti functionarii din Romania.

pelicanul

Poate vor sa incurajeze canotajul sau cumpararea de nave istorice.

Cica pe o galera vislasii sint anuntati de moartea capitanului, un om deosebit de crud.
- Ura !! Ura!! izbucnesc vislasii.
- Nu va bucurati asa, baieti, zice omul care tinea ritmul la toba. Pe noul capitan il pasioneaza schiul nautic.

Mihai Irimia

Citat din: pelicanul din Noiembrie 08, 2012, 08:32:08 AM
Poate vor sa incurajeze canotajul sau cumpararea de nave istorice.

Cica pe o galera vislasii sint anuntati de moartea capitanului, un om deosebit de crud.
- Ura !! Ura!! izbucnesc vislasii.
- Nu va bucurati asa, baieti, zice omul care tinea ritmul la toba. Pe noul capitan il pasioneaza schiul nautic.

Constantine, la ANR sunt multi care nu au avut(si nici nu au) nimic in comun cu navigatie, yacht-ing, la capitanii sunt f.muti ofiteri punte 1 si/sau 2 pe care comanda unei nave ia depasit precum masina de F1 linia de sosire, ei merg pe ideia "luna trece leafa merge", oameni lipsiti de imaginatie, initiativa etc.Unii sunt baieti super de treaba, nu dau nume de la Galati

Constantin

Asa este, in parte. Mai sunt si ofiteri de marina de calitate. Dar problema principala este faptul ca nu stiu nimic despre yachting. Conceptia generala, este ca asta inseamna concursuri cu yole, combinata cu perceptia ca yachturi au cativa milionari, care oricum obtin permise, cumva. Eu cunosc doar doi oameni implicati in yachting, si care provin din ofiteri de marina: Constantin Maraloi si Edi Rada. Despre ei, numai de bine! Mai sunt, recent, cativa Comandanti si ofiteri din marina comerciala care au cumparat veliere si care au facut curs de manevra navei cu vele. Fenomenul de extindere a velismului, a yachtingului in tara a inceput, aceasta va aduce volens-nolens si schimbari in strutura de scolarizare-examinare la ANR.
Este adevarat ca acolo lucreaza functionari de stat, preocupati in primul rand sa-si pastreze locul de munca si, uneori, fiind in Romania, si de completarea veniturilor, dar nu asta este esential! Esential este faptul ca se lucreaza, de o vreme, la modernizarea sistemului de pregatire si perfectionare a skipperilor de agrement. De mai bine de un an (timp in care s-au schimbat mai multe guverne - implicit mai multi ministri) se gaseste pe masa ministrului de resort o propunere de modificare a Regulamentului, care prevede intre altele, si obligativitatea absolvirii unei scoli de specialitate pentru prezentarea la examen pentru categoriile C si D. Asta ar reduce posibilitatile de frauda, si ar implica pregatire de specialitate pentru viitorii skipperi.

Sigur, se va modifica si tematica examinarilor, care va fi, in timp, mai adecvata activitatii de navigatie de agrement. Cel putin asa sper...

s/y Lindor

#6
ofiterii din marina (comerciala sau militara) sunt profesionisti nu amatori au absolvit o facultate de marina de 4-5 ani, nu cursuri de cateva zile, in programa anului 1 este manevra navei, pe timpul practicii de vara la Palazu ' se face manevra cu vele pe yole, 10+1 cu vele si aveau si star, in anul 2 se face practica cu vele pe bricul Mircea, plus cursuri complete de STCW la fiecare 5 ani, e o absurditate sa ceri unui ofiter de marina sa faca cursuri speciale de vele :)
daca cineva s-a dat cateva mile cu o barca nu inseamna ca este marinar, un singur voiaj pt o nava are in medie 5000 Nm,
facultatile de marina sunt certificate IMO,STCW dupa absolvire pentru obtinera brevtului  de of3 cadetii trebuie sa faca practica la bordul navei un an, dupa care pot da examen,
fara sa supar pe nimeni e bine sa se vorbeasca in cunostinta de cauza, traditia marinareasca romana a fost dusa de ofiterii de marina, este foarte frumos ca sunt multi amatori care se plimba cu barci de diferite tipuri pt ei as aplica regulile de la englezi sau americani, respectiv nu se cere nici-un fel de licenta pt a iesi cu o barca atata timp cat nu ai o activitate comerciala, respectarea regulilor pe mare e altceva,
viata pe mare face oamenii mai altruisti, in general marinarii sunt modesti si nu se bat cu babaua in piept cat sunt ei de buni, o regula nescrisa a marii este "da o mana (de ajutor) pt ca nu stii cand osa ai nevoie de o mana"
apropo cum v-ati simti daca un muncitor necalificat ar venii sa va dea sfaturi si indicatii in meseria in care ati absolvit o facultate si aveti si ceva experienta  :)

Vali

Exista pe de alta parte o foarte bogata experienta si o traditie continua in constructiile navale romanesti. In ultimii ani, in urma privatizarilor si retehnologizarii - de la invatamant si pana la santiere navale, calitatea navelor romanesti este de top, la preturi foarte competitive.

Din pacate, pe parte de ambarcatiuni in general, si de veliere in special, suntem in urma tare, cel putin pe plan european. Totusi, ceea ce a schimbat si va schimba in continuare in bine aceasta bransa este implementarea Directivei Europene 94/25/EC. Astfel, omologarea de serie sau individuala se face in stricta conformitate cu standardele industriale ISO, obligatorii la nivel european. Deci se evita si "inventivitatea" tipic romaneasca, dar si arbitrariul sau abuzurile celor care decid in aceasta chestiune. Alaturi de concurenta, implementarea standardelor de calitate duce la aparitia de barci din ce in ce mai bune, cum avem deja cateva exemple. Chiar daca mai e destul de munca, suntem insa pe drumul cel bun.


"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

telefon satelit

Citat din: Constantin din Noiembrie 09, 2012, 09:43:43 AM
De mai bine de un an (timp in care s-au schimbat mai multe guverne - implicit mai multi ministri) se gaseste pe masa ministrului de resort o propunere de modificare a Regulamentului, care prevede intre altele, si obligativitatea absolvirii unei scoli de specialitate pentru prezentarea la examen pentru categoriile C si D. Asta ar reduce posibilitatile de frauda, si ar implica pregatire de specialitate pentru viitorii skipperi.

Eu inteleg ca trebuie sa manance gura tuturor o paine, dar aceasta masura ar fi una de o nesimtire uluitoare, practic un act normativ menit sa le bage unora bani in buzunar.  Ce ar fi UTIL ar fi introducerea probei practice la categoriile C si D, in nici un caz conditionarea participarii la examen de absolvirea unei "scoli" care percepe tarife fara nici un fel de legatura cu realitatile romanesti.

Am doi prieteni pe care i-am plimbat putin in Egee asta vara si care ar vrea sa-si ia S-ul, se uita bietii oameni la tarifele de 500 de euro practicate la noi si le sta ceasul.

bogdanbuciu

Citat din: telefon satelit din Noiembrie 09, 2012, 07:41:09 PM
Eu inteleg ca trebuie sa manance gura tuturor o paine, dar aceasta masura ar fi una de o nesimtire uluitoare, practic un act normativ menit sa le bage unora bani in buzunar.  Ce ar fi UTIL ar fi introducerea probei practice la categoriile C si D, in nici un caz conditionarea participarii la examen de absolvirea unei "scoli" care percepe tarife fara nici un fel de legatura cu realitatile romanesti.

Am doi prieteni pe care i-am plimbat putin in Egee asta vara si care ar vrea sa-si ia S-ul, se uita bietii oameni la tarifele de 500 de euro practicate la noi si le sta ceasul.

la faza asta subscriu, mi-ar placea sa invat practic manevra ambarcatiunilor dar la ce preturi sunt la scolile noastre chiar daca as avea banii astia nu as face cursul. Mi se pare nedrept, sunt profesori dedicati si performanti de diverse materii care nu ar indrazni sa ceara atati bani.
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

Mihai Irimia

Acuma sa fim sinceri, astea se invata ...din mers, conteaza ce faci dupa, ca daca baga proba sau curs obligatoriu de manevra sa vezi nene ce"manca gurele lor" ca imediat apare un tigan cu ceafa lata, ia un gunoi de Pisculetz, sa vezi cu cat o subinchiriaza la ceronav, deabia asteapta sa dea tun deasta, cu riscul de a ma face de kko, cand am fost in Italia am nimerit pe o super "barca" 24metri, 2000CP cu bow dublu, comanda azimutala pe propulsoare, etc. Mam trezit in comanda ....nu stiam nimik, imi sarise sportul din cap, la comenzile de pe motoare, avea vreo 4 butoane dintre care dou erau importante, dock si cruise, pe prima putea sa functioneze cu propulsoarele orientate indeendent, (normal hidraulice) si restul pe full speed, e deductibil avem prieteni care probabil stiu, dar nu stiam sa le folosesc ca nu am fost instruit, dupa aia m-am lamurit, dar ca sa dreg busuiocul, am decuplat toate alimentarile sa raman pe clasic si am facut manevrele numai din motoare si guvernare, numai rdarul si sonarul le-am putut porni, restul kangi, si atunci repet, daca asta devine obligatorie veti da examene pe cirucuri in care veti citi in rusa, "voda, maslo etc" Antonov(braconiere) se aude acolo in spate? si sa vezi nene bani de dat, si cand te duci scolit din Romanika, sa vezi circul mare din Moscova.

Vali

Citat din: bogdanbuciu din Noiembrie 09, 2012, 09:30:03 PM
la faza asta subscriu, mi-ar placea sa invat practic manevra ambarcatiunilor dar la ce preturi sunt la scolile noastre chiar daca as avea banii astia nu as face cursul. Mi se pare nedrept, sunt profesori dedicati si performanti de diverse materii care nu ar indrazni sa ceara atati bani.

Poate scorurile sunt mari si din cauza ca "materialul didactic", adica velierul de scoala, e o investitie costisitoare, la achizitie dar si in exploatare. Nu pot in schimb sa inteleg de ce de exemplu la Ceronav a crescut pretul pentru categoria S, fiind in prezent comparabil cu ale scolilor de iahting, in conditiile in care faci scoala cu barca ta, fiindca ei n-au barci cu vele ! Asta se incadreaza perfect in titlul topicului, si reprezinta inca un exemplu de abordare a problemei de catre "diriguitorii" din Ministerul Transporturilor, care patroneaza in mod direct Ceronav-ul.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihai Irimia

Vali, dar am si eu o intrebare, aia de la CERONAV, de unde stiu ei sa invete pe unul care vrea sa devina"panzar" sunt sigur ca stii un comandant de cursa lunga nu are voie sa mearga cu o barca cu motor daca nu da de "D" minim, ca el sa te invete vela trebue sa stie de undeva, de unde??

telefon satelit

Citat din: Vali din Noiembrie 09, 2012, 10:36:34 PM
Citat din: bogdanbuciu din Noiembrie 09, 2012, 09:30:03 PM
la faza asta subscriu, mi-ar placea sa invat practic manevra ambarcatiunilor dar la ce preturi sunt la scolile noastre chiar daca as avea banii astia nu as face cursul. Mi se pare nedrept, sunt profesori dedicati si performanti de diverse materii care nu ar indrazni sa ceara atati bani.

Poate scorurile sunt mari si din cauza ca "materialul didactic", adica velierul de scoala, e o investitie costisitoare, la achizitie dar si in exploatare. Nu pot in schimb sa inteleg de ce de exemplu la Ceronav a crescut pretul pentru categoria S, fiind in prezent comparabil cu ale scolilor de iahting, in conditiile in care faci scoala cu barca ta, fiindca ei n-au barci cu vele ! Asta se incadreaza perfect in titlul topicului, si reprezinta inca un exemplu de abordare a problemei de catre "diriguitorii" din Ministerul Transporturilor, care patroneaza in mod direct Ceronav-ul.

Vali, intra pe site-urile catorva scoli si vezi ce preturi cer pentru cursul pentru C si D, asta acum, cand cursul nu e obligatoriu ca sa dai examenul.

Cat despre S, de acord ca e vorba despre o investitie, dar sunt si aici doua aspecte:
1. Nava aia nu e folosita doar pentru cursul de S
2. Numarul de ore de practica oferite in wschimbul sumei respective este  FOARTE mic.

De acord, scoala X cumparat un velier, cursantii nu sunt foarte multi, trebuie sa pna un tarif mare ca sa-si scoata banii intr-un interval de timp rezonabil. Dar macar in banii aia pe care ii cer sa puna un numar consistent de ore, nu bataia de joc din prezent.