Cel mai bun ulei pentru motor de barca in doi timpi

Creat de kistler, Decembrie 17, 2012, 06:33:38 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Pateras

De cand nu se mai gaseste ulei de amestec valvoline TCW 3,am tot cautat o varianta la fel de ieftina si am gasit pe www.uleidemotor.com, marca CITGO superguard marine plus two cycle TCW 3, pret pe bidon 3.78 l 60 ron. Dar inca nu l-am probat,pentru ca l-am cumparat la final de sezon.

yo3

Salut,
@Pateras, ai reusit sa folosesti uleiul CITGO?, ceva impresii??
Multumesc

mario38

A folosit cineva ulei de la CITGO din gama TCW-III . Ceva impresii?

Pateras

Citat din: yo3 din Aprilie 10, 2014, 10:09:48 AM
Salut,
@Pateras, ai reusit sa folosesti uleiul CITGO?, ceva impresii??
Multumesc
Salut,inca folosesc acest ulei,nu simt nici o diferenta intre CITGO SI VALVOLINE. Scuze de inarziere raspuns.

mariusbig

Bravo Domnilor. Aproape 40 lei/4 litri si eu dau 50ron /1l  yammalube. La yamaha autolube 2t ce pot sa-i pun la fel de bun si ieftin ca yammalube tcw3 ? Daca este ceva. Va confirm ca motorul meu ( 40cp ) merge glont cu acest ulei si digera foarte bine. Papa cam 1,5 l - 2 l la o iesire de 5 zile in balta , mers cam cca. 2,5-3 ore pe zi.
Fire intinse.

mario38

Citat din: mariusbig din Iulie 12, 2015, 07:18:49 PM
Bravo Domnilor. Aproape 40 lei/4 litri si eu dau 50ron /1l  yammalube. La yamaha autolube 2t ce pot sa-i pun la fel de bun si ieftin ca yammalube tcw3 ? Daca este ceva. Va confirm ca motorul meu ( 40cp ) merge glont cu acest ulei si digera foarte bine. Papa cam 1,5 l - 2 l la o iesire de 5 zile in balta , mers cam cca. 2,5-3 ore pe zi.
Fire intinse.
dumneata la ce marca de ulei te referi ?

Pateras


kimi

Eu va dau un sfat , nu va zgarciti si puneti ulei de calitate , mai ales la motoarele in 2 timpi .
DPDV al utilizatorului , normal ca nu se simte nici o diferenta intre uleiul ala si uleiul celalalt , in mers , diferenta o sa se vada dupa cateva ore bune de utilizare si o sa va afecteze bugetul mai mult decat diferenta de pret dintre uleiuri ( asta daca nu mergeti cateva ore zilnic cu motorul ) .

mandache

Eu folosesc Motul Sinth 2T si sunt foarte multumit!

kimi

Am folosit si eu Motul Outboard Tech 2T TCW3 dar nu pot sa-mi dau o parere avizata , dupa 5 ture am crapat 2 motoare ( aveau probleme dinainte ) , acum merg cu Motul Outboard Tech 4T 10W-30 .

modigliani

Eu folosesc Metabong sintetic este cam scump dar motorul meu Evinrude 115 hp perge super si pun 2/100.

BRP

Va atasez, un document de la institutul de certificari de uleiuri din USA( si singurul din lume) in care se specifica care sunt uleiurile certificate TCW3 si cine sunt producatorii.
Ati fi uimiti ca pana in 2014 acest institut nu a auzit de o gramada de uleiuri care se vand pe la noi, gen MOL,OMW etc.

ionitzady

Modigliani cred ca te referi la metabond , dar la autolube nu prea e ok , pt ca el ia canditatea de ulei care o stie , nu care o vrem noi .

kimi

Citat din: BRP din Septembrie 05, 2015, 12:11:09 PM
Va atasez, un document de la institutul de certificari de uleiuri din USA( si singurul din lume) in care se specifica care sunt uleiurile certificate TCW3 si cine sunt producatorii.
Ati fi uimiti ca pana in 2014 acest institut nu a auzit de o gramada de uleiuri care se vand pe la noi, gen MOL,OMW etc.
Foarte util atasamentul . Ai si unul pt. uleiurile 4T ?

dukku

Salut, interesanta lista cu TC-W3, interesant si modul de obtinere a certificarii ( testele care se fac, etc)

Experienta personala vis-a-vis de uleiurile in 2 timpi este urmatoarea :
Am folosit pe un motor rusesc si 1 litru ramas pe un Yamaha un ulei denumit STATOIL AQUAWAY , pretul cel mai mic gasit vreodata  ( cca 28 lei/litru) ulei mineral . Nu mi s-a parut stralucit , nu mi-a placut cum mergea motorul. Probabil ca era eco pentru ca scria pe el ca are cenusa redusa.

Ulterior am folosit pe Yamaha 90 Autolube si Mercury 90 2 timpi  variante de ulei de la Ravenol
1) Semisintetic ( era cca 40 de lei /litru )
2) Sintetic ( este ce folosesc si acum , ca 50 de lei/litru ) , am folosit si varianta acestui ulei  pretabila pentru a inlocui xd100 de la BRP facuta de Ravenol .


Pe un Evinrude mai vechi ( 1989, 60 de cai ) un amic a folosit ulei cu norma JASO FB pentru scutere,  timp de cativa ani si motorul nu a avut probleme cu compresia. Ma gandesc insa ca poate cauza depuneri pentru ca regimul termic in motorul de barca este mai mic decat la scuterul racit cu aer si nu arde complet uleiul.

In caz de pana pe apa si negasit tc-w3 se poate pune pana ajungem la mal unul din standardele JASO FC sau JASO FB
FC-ul este sintentica  iar FB-ul este mineral .
Pentru JASO FC echivalentul pe norma euro este ISO-L-EGD.

Ravenol mi se pare cel mai bun raport pret/calitate .