VOPSEA ANTIVEGETATIVA

Creat de dita marius, Februarie 17, 2013, 08:45:47 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

nmmarine

Citat din: cristizz din Aprilie 09, 2015, 11:22:15 PM
Da, dar este special pentru aluminiu.

Da si pentru barcile de aluminiu exista solutia de vopsea antifouling. Reteta este foarte simpla:
grund Primocon vezi aici http://yachtpaint.ro/list.php?search=primocon&category=.. apoi dupa 3 ore poti sa aplici vopsea antifoulingTrilux 33.. aici http://yachtpaint.ro/list.php?search=primocon&category=
ATENTIE !
Pentru barcile din aluminiu sau transmisia motoarelor folositi Numai Trilux 33 nimic altceva !
Pentru orice informatii sau detalii nu ezita sa ma contactezi la office@nmmarine.ro sau la numerele de telefon afisate pe www.marine-shop.ro sau www.yachtpaint.ro
magazin cu accesorii barci, motoare de barci si ambarcatiuni

ovidiu66

Ce substante care se gasesc in apa ar putea deteriora aluminiul?

Ce perioada de viata ar putea avea o barca din aluminiu?

ovidiu66

Barcile din aluminiu, am observat ca se vopsesc doar pe borduri.

Dintr-o discutie am inteles ca daca se vopseste si coca, ar putea fi afectate performantele in glisaj.

Mihaif99

Citat din: ovidiu66 din Aprilie 10, 2015, 12:32:38 AM
Barcile din aluminiu, am observat ca se vopsesc doar pe borduri.

Dintr-o discutie am inteles ca daca se vopseste si coca, ar putea fi afectate performantele in glisaj.

Sper ca nu te bate gandul sa ii dai cu antifouling.  La barcile care stau pe peridoc nu le dai cu antifouling pentru ca nu e nevoie. Daca ai barca care sta tot sezonul in apa, e alta mancare de peste.  Daca vezi ca sunt probleme si ca ii creste barba, ii dai cu antifouling.

Cat despre performantele in regim de planare, stai linistit cs nu le afecteaza vopseua. Problema e ca o zgarii cand o pui pe peridoc. D-aia nu se vopsesc. In plus nici nu au nevoie.

pelicanul

La barcile de aluminiu exista problema coroziunii electrochimice daca se foloseste o vopsea antivegetativa care contine cupru. Poate sa-ti faca barca ciur daca insisti cu o vopsea nepotrivita :). De obicei scrie pe vopsea (indiferent de marca) daca are cupru (sau saruri de cupru) si daca este recomandata sau nu pentru aluminiu.
Aluminiul este printre cele mai slabe metale din punct de vedere electrochimic, surclasat doar de zinc. Atentie, aluminiul poate fi afectat grav si de piesele din inox sau bronz.
Vopseaua nu are cum sa afecteze glisarea si viteza barcii, poate doar cu o fractiune de nod, important numai la barcile de concurs. In schimb, viteza afecteaza vopseaua, exista anivegetativa pentru barci lente (maxim 10 kn) si pentru barci rapide (glisoare). Vopseaua pentru barci lente pur si simplu "se spala" de pe o barca glisoare.
Daca barca sta mai mult afara din apa (pe un peridoc de exemplu) evident ca nu are nevoie de antivegetativa.

Fritz

 Asa este. Daca barca sta mai mult pe peridoc nu are nevoie de vopsea antivegetativa. Vopseaua va crapa si se va degrada. La glisoare creste si  rezistenta la inaintare.
Daca sta in apa de mare ...timp indelungat ( ancorata in port) ...se prinde barba pe ea.  E nevoie de antivegetativa ... Dar nu cred ca e cazul tau. O barca de aluminiu nu se tine in port in apa de mare.
Cred ca un anod de zinc prins in suruburi pe carena ...e mult mai indicat . Undeva sa aiva contact cu apa si sa nu dragheze ( pe oglinda ..jos).

ovidiu66

#51
Multumesc pentru raspunsuri, barca va sta in apa maxim 100 de ore pe an.

Este interesanta varianta montarii unui anod de zinc pe barca.
Daca barca are motorul in permanenta pe oglinda, nu este suficient anodul de coroziune al motorului?
Ma gandeam ca barca fiind din aluminiu, face corp comun cu motorul....poate gresesc,imi cer scuze.

Detergentii auto, de la spalatorii, contin substante care ar putea coroda aluminiul?

Fritz

 De obicei cand lasi barca la ponton ..sau la mal , rabatezi motorul ...Scoti anodul din apa . Si de pbicei stai mai multe ore decat mergipe apa.
Cred ca e suficient anodul motorului , cu conditia ca si barca si motorul sa fie in apa.

Lacramioara

 ALEGEREA CORECTA A ANOZILOR
   Anodul cel mai potrivit ambarcatiunii/motorului dvs se alege  in functie de materialul ce urmeaza a fi protejat si conditiile de andocare si navigatie la care urmeaza a  fi  supuse.

Daca imi  permiteti  voi desfasura  un  tabel pe scurt care sa va  ajute in alegerea corecta a anodului:
MATERIAL  AMBARCATIUNE    APA DULCE(CURATA)      APA DULCE (POLUATA)      APA SALCIE        APA SARATA
ALUMINIU                               aluminiu/magneziu            aluminiu                           aluminiu/zinc       aluminiu 
BRONZ                                    aluminiu/magneziu            aluminiu                           aluminiu/zinc       aluminiu/zinc
FIER                                        aluminiu/magneziu            aluminiu                           aluminiu/zinc       aluminiu/zinc

Anodul  are rol de protectie anticoroziv  si nu  antivegetatie.

Pentru protectie anti-vegetatie marina  trebuie si recomand folosirea vopselei antivegetative. Acum daca discutam despre ambarcatiunile care nu  sunt andocate pe toata perioada sezonului  intradevar tindem sa  spunem ca  ce rost  isi mai  are  un asemenea cost in plus , mai ales ca , dupa cum bine stim toti, e un hobby/o pasiune etc destul de costisitor/oare  si cu multe batai de  cap. Mai sunt cativa factori pe care ar trebui sa ii luati in considerare:  faptul  ca  nu  stationati  nu va fereste ambarcatiunea de coroziune( in cazul barcilor de aluminiu) , de osmoza, de eroziune(in cazul barcilor din GRP)... SI AICI  putem detalia dupa cum bine stiti cauzele si efectele. 
  Deasemenea , opera vie a unei  ambarcatiuni ce a  fost aplicata  corect  cu produsele corecte alese conform nevoilor barcii dvs nu  are de ce" sa crape" daca sta la mal  atata timp cat de ex. navigheaza cel putin odata pe  luna mai mult sau mai putin  in functie de vopseaua antiveg.  aleasa .  Intaresc aceasta idee cu urmatorul exemplu:  OPERA  VIE A UNEI  BARCI CE A FOST TRATATA  CU :  GRUND HEMPEL UNDERWATER + VOPSEA ANTIVEGETIVA HEMPEL HARD RACING teccel(peste 25 de  noduri)/ HEMPEL MILLE NCT(pana in 25 de noduri), nu poate fi lansata  la apa mai devreme de 24 de  ore  de  la  ultimul strat aplicat , dar POATE STA PE  MAL PANA LA 9 LUNI( CONFORM FISEI TEHNICE).

   Sper sa  va fie de  folos.

Cu drag ,
Lacramioara
Nautica-shop

Sarbatori fericite tuturor, valuri frumoase si sanatate multa va doresc.


 

cristizz

Cum au rezolvat unii problema antivegetativei pe termen lung ...

https://youtu.be/Eq0QCISgetM?t=12m7s

dukku

Salutare,
Postez aici pentru ca nu are rost sa deschid un topic separat.
In toamna am cumparat  un bowrider de 4,6 metri X 1.9 metri fabricata in anii 1990 , acoperita cu gelcoat. Barca o folosesc pe Dunare.

Am scos-o pe apa cam devreme , prin martie , si constat ca desi indepartez cu peria mare parte din barba totusi imi ramane lipita chiar pe linia de plutire si cativa centimetri sub un strat de alge intarite, gros de 1-2 milimetri  care abia se curata daca racai cu unghia.
Am nevoie de un sfat: e cazul doar sa  scot barca sa indepartez alga mecanic sau chimic ? ( cu ce anume?) sau trebuie sa aplic o vopsea antialga ? in cazul 2 ce anume imi recomandati ?

Intentionez sa mai tin barca pe apa pana la 01. octombrie.
Multumesc !


ionitzady

la plaja , frecata cu buretele cu apa si nisip  si e ca noua

Lacramioara

Buna,

   Aveti  doua variante  de a indeparta  vopsea antivegetativa  veche  ( daca  aceasta  nu poate  fi recondionata  in acelasi  sistem 0:
- mecanic : smirghel (daca  vopseaua antivegetativa  este  cu autolustruire smirgheluirea  se  efectueaza cu apa)
- chimic : vopsea  decapanta de indepartare  a vopselei .

Daca doriti sa refaceti sistemul  de vopsea antivegetativa trebuiesc aplicate:
2 straturi mono sau  bicomponent
2-3 straturi de  vopsea  antivegetativa  cu autolustrui(pana in 25 de  noduri)sau matrix dura(peste  25 de  noduri ( se  alege  produsul  in functie  de  viteza  de navigatie  , conditii  de  andocare, tipul apei in  care urmeaza sa  navigati )


Cu stima,
Lacramioara
Nautica-shop
Hempel Yacht Romania division

cristizz

#58
Azi am curatat antivegetativa veche care era pe Mac.
Am facut aceasta operatiune in Bucuresti, la o firma care se ocupa de multi ani cu sablarea diferitelor obiecte (www.gko.ro)
Initial am dorit sablarea cu gheata carbonica dar pretul ar fi fost prea mare, asa ca operatiunea s-a facut cu sticla reciclata (cea mai fina dimensiune).
Suprafata a iesit foarte bine si zilele astea o sa-i aplic primerul si antivegetativa.
Operatiunea nu ar fi trebuit sa dureze mai mult de 1 si 1/2 h dar, pentru ca sablarea s-a facut pe peridoc si pozitiile erau incomode timpul s-a dublat.
Sablarea este de tip umed, consumandu-se pentru o barca cum e a mea aprox. 50 kg de sticla si cam 150 L de apa (evident ca si altele: motorina, curent electric ...).

https://youtu.be/_EWh6J7f_iM

https://youtu.be/HOHzOATVyW0

Si dupa terminarea operatiunii:



Lacramioara

Arata foarte  ok.

   Ce tip de vopsea antivegetativa ati ales?