barca motocraft sl 410 pentru dunare?

Creat de bica77, Decembrie 13, 2013, 01:29:17 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Sosoktm

@wbf...multumim pentru opinia onesta. Orienteaza-te spre gama SF de la romica sau google ally 440B, s-ar putea sa fie ce iti doresti. SF490 clar are stabilitate directionala semnificativ mai buna comparat cu SL410. Spor si sarbatori fericite

Mihaif99

#286
Citat din: WBF din Decembrie 26, 2014, 04:31:19 PM
Am promis oarecum ca-mi spun parerea despre SL410 dupa ce o folosesc putin.
Tulcea-Periprava, doua persoane si bagaj, motor de 15 cai.
Glisaj instantaneu, nu foarte stabila. Bordaj mic deci spaima la valuri si la magari care trec pe langa tine cu cabinate cu peste 100 de cai.
Eu am decenta cand il scot pe Thor la plimbare sa incetinesc cand trec pe langa alte barci, fie ele in miscare sau la ancora.
Barca portabila, usor de dat la apa si cam atat. Buna pe ape interioare, lacuri...etc.
Dupa ce m-am intors din Periprava barca a ramas la Romica, sa o vanda.
Cu regret, nu e pe gustul meu.
Am spre 50 de ani, am de crescut copii si senzatiile tari incep sa nu ma mai tenteze.

PS: vesta obligatorie

Stiu barca, E foarte apreciata chiar si aici in Canada pentru ca poate sa se miste decent cu doua persoane + bagaj cu 10 CP (adica neinmatriculabila) Este destul de seaworthy pentru o barcuta atat de mica. Iar de usoara, ce sa vorbim. De obicei merge in bena truck-ului - pe jumate afara :)
Acestea fiind spuse barca este un design vechi 40-50 ani. a fost conceputa ca barca de lacuri, mai putin navigatile fluviala.
Cred ca barcile din gama 490 cum are si Ovidiu66 sunt o optiune mult mai buna din toate punctele de verere referitoare la comportamenul pe apa. Doar ca pentru o asemenea barca trebuie peridoc.

Fritz

#287
Citat din: modi din Decembrie 13, 2013, 09:26:04 PM
ok . pa .  ;)
foarte tareee! Citat Modi ! ...scurt ...si la obiect ! ;D

Dar Ovidiu69 cine e ?  ;D  ...




bica77

domnilor, ca posesor de barca sl 410  cu care am mers pe dunare si pe ape line si mai putin line pot sa va garantez ca se comporta impecabil , ce-i drept am fost numai singur in barca cu-n motor de 6cp , voi incerca in anul acesta sa ma dau cu aceasta barca cu-n motor de 20 cp suzuki efi si cred ca va fi bine , apropo de valuri am mers in urma unui impingator care ,  stiti  ce valuri produce, urca pe dunare si n-am avut nici cea mai mica temere ca voi pati ceva , stiti ce frumos incaleca valurile nu-ti vine sa crezi ca o barca cu garda asa de joasa se poate descurca atat de bine, este stabila si zvelta, singura temere pe care o am este vis a vis de motorul de 20 cp cat de potrivit va fi la aceasta barca? , ma gandesc la oglinda barcii daca va rezista .....din cate am vazut pe net suporta o astfel de putere aceasta barca mai ales ca motorul nu cantareste mai mult de 44 de kg iar combinatia aceasta este cat se poate de potrivita si la consum si la viteza, le voi incerca si va voi tine la curent ......

Fritz


bica77

acum nu stiu ce conteaza greutatea motorului sau puterea lui ? ptr oglinda sl-ului , de ex un mercury 15 cp are vreo 50 si ceva de kg iar un suzuki 20 cp efi are 44kg ........

Fritz

  mercury 20 are 52 kg. Daca trebuie sa-l scoti de pe barca ...conteaza 8 kg. E de preferat Suzuky 20  efi din toate punctele de vedere.
http://www.suzukimarine.com/Product%20Lines/Outboard%20Motors/Products/DF20A_EFI/2012/DF20A_EFI.aspx

Daca rezista la 20 de cai...adica 5 cai in plus ? intreaba constructorul barcii...ca alfel ajungem la  orele  de fizica... 

  ......P=L/T   ( LUCRUL MECANIC/TIMP ).   
SAU   P= FORTA X DEPLASAREA /TIMP            P= F X V.....adica .... forta  x viteza . 
  F este forta de rezistenta la inaintare a barcii tale...care creste cu patratul vitezei ...Cam asa stau lucrurile...

Mihaif99

Citat din: Fritz din Ianuarie 21, 2015, 02:16:25 PM
foarte tareee! Citat Modi ! ...scurt ...si la obiect ! ;D

Dar Ovidiu69 cine e ?  ;D  ...

66 man, scuze   l-am pus in pozitia gresita  :)

Da' cu citatul din modi ce e?

Fritz

nu era pentru tine ...Era raspunsul lui Modi...la o polemica ...a unui coleg.
Pur si simplu mi-a placut ...raspunsul promt.
Dupa care am observat ...ca te-ai atacat ... si am vazut si de ce...dar nu mai conteaza.

Deci uite ...de fapt care era discutia ...la care  Modi a raspuns ,, ok pa !!! '...


Mihaif99

Da man am inteles ca erai amuzat de chestia aia de la inceputul topicului. Nici prin gand nu mi-a trecut ca mi-era adresata. Stai linistit ca nu ma atac asa usor. A fost frumos din partea ta ca ai clarificat in caz ca era cineva care nu a priceput ;)
Cat despre Ovi69 a fost cool cum ai pus problema.

Cheers!

Sosoktm

bica, mai sti cat te-a barait lumea cand ti-ai luat sl-ul ca e probabil preferabil, daca tot il aveai deja, sa pastrezi motorul de 15? Daca nu ti-ai schimbat asteptarile privind pescuitul si nu vei parcurge distante semnificative in cautarea pestelui (gen pescuit de stiuca in delta), nu cred ca ai de ce s te agiti cu 20 cai. Am retinut ca in principal mergi singur in barca. Cei 6 cai te gliseaza decent, 10 cai probabil e imperecherea perfecta pentru sl410, mai ales fara pasager si/sau bagaje.
In nebunia "mai mare" cadem toti, respect pentru cei ce au reusit sa invete din greselile altora.
Vreau sa fie clar ca ma refer strict la motoarele in 4 timpi, stiu ca astea te interesau. Recomand 10 cai (nu honda) pentru ca in gamele moderne (10 ani) uzual 8 si 10 cai sunt acelasi motor, cu greutate in zona 35-38 kg, in functie de producator, lungime cizma, etc.
La honda seria BF , puterile 8,10,15 si 20 sunt acelasi motor, cu diferente minuscule, dar cu greutate de 20 cai (47 kile, pana la aparitia lui suzuki pe injectie era cel mai usor 20 cai). Astfel, honda e o exceptie.
Revenind, 8-10 cai sunt inca portabile in adevaratul sens al cuvantului, cam oricine il poate manevra fara mari dificultati. Urmatoarea categorie este 15-20 cai, unde greutatile variaza intre 44 kg (suzuki injectie)  si aprox 65 kg (cizma xl, pornire mixta, trim electric, clima bizonica, trapa, etc ).
Cu siguranta ca aceasta clasa de putere vor garanta un plus de viteza maxima, dar ele castiga in special fata de clasa 8-10 cai prin faptul ca pot impinge la viteza mare barca si atunci cand e incarcata. Diferenta intre 15 si 20 cai la aceeasi firma este in principal la o turatie mai mare pe care o poate atinge motorul de 20 si un cuplu ceva mai ridicat, ajutat si de cantitatea mai mare de benzina ce ajunge in pistoane. Amestec mai bogat=ardere mai rece=cuplu mai mare. Pentru barca usoara 15 va consuma ceva mai putin (1 litru/ora) , dar oricum va fi ieftineala.
Singura rezerva pe care o am cu privire la suzuki este privind comportamentul cu benzina "de delta" se pare ca exista si probleme. Daca nu ajungi pe acolo, nu ai de ce sa iti faci griji, daca esti deja hotarat pe motorul asta.
Mai comentam pe undeva ca sunt totusi destule motoare pe injectie in delta, ce-i drept peste 40 cai, ce merg fara sughituri.
Depinde pana la urma foarte mult cat de vitezoman esti :D, dar sa sti ca pe barca usoara si goala , viteza exagerata +vant+val nu fac o combinata buna.
Eu am avut 15 cai, acum am 25 dar acum ma oftic enorm ca am vandut 15 , acum caut sa iau un 15-20 4t sa ma impinga ieftin si suficient de rapid prin toata delta, intentionez sa adun multe (pentru mine) ore de mars >100/an.
Pe bune, mai cere pareri, e mare 15/20 daca nu vrei sa mergi cu 45-50km ora sau nu mergi incarcat frecvent.
Daca il iei de nou, atunci nu e relevant, insa ca second hand mai degraba e in stare mai buna un  8/10 cai , deoarece cele cu cizma scurta ajung in general pe barci ce nu merg mult (gonflabile, aluminiu, etc). Un 15/20 de 3 ani poate sa aiba deja linistit 2000 ore ;)

Ca si opinie de incheiere, cred ca merge fara probleme 20, daca se incadreaza si dpdv al greutatii maxime de pe placuta barcii.
Spor la cumparaturi, vorbeste si cu gabos, el are un mercury de 15 ce ii da niste performante foarte multumitoare.



aaa, sa nu uiti ca macar 1 kg mai adaugi la greutatea specificata, pentru ulei+filtru ;)

WBF

Legat de 20 de cai pe SL410, Romica zicea ca nu e nici o probleama.
Cel putin asa-mi amintesc din discutiile cu el.
La Mercury, 15 si 20 sunt acelasi motor, deci cam aceeasi greutate.
Al meu de 15 e mai greu pentru ca am modelul cu pornire la buton si incarcare de baterie. Are 52kg.
Legat de performante cu 15 cai, cu sl410, doua persoane de aprox 180-200kg in total, bagaje de nu mai incapea nimic in barca, 40l benzina..etc, am mers constant cam cu 32-35/ora aval.
Amonte, fara juma de bagaje si fara benzina extra, media 37.
Nu blana ci la 75-80%.

Legat de barca nu am ce sa-i reprosez, a fost alegerea mea.
E o barca excelenta pentru pescuit pe lacuri, usoara, usor de dat la apa. Eu n-am fost incantat de stabilitate si de bordaj.
Ah, si de faptul ca daca scapam ceva in barca, puteam sa-mi schimb locul de pescuit instant.
SL410 il luasem ca mid range la ce am si pentru ca puteam folosi la ea motorul 15 cai de pe gonflabila.
Am o cabinata Quicksilver, excelenta pe Dunare si mare, buna la pescuit de crap si zero utilitate la spinning sau prin canale.
Pentru spinning folosesc un Zodiac Cadet de 3,4m , barca excelenta dar parca nu m-as mai aventura mult prin Delta cu ea.
Am sa inlocuiesc SL-ul cu un Rigiflex Cap 400, cu fun dublu, mult mai lata si mai inalta, buba e ca acum voi avea 3 motoare.
In caz ca ma coafeaza Rigiflex-ul o sa marit si Zodiacul si Mercury-ul de 15 cai(aviz amatorilor)


bica77

Citat din: bica77 din Ianuarie 22, 2015, 07:49:06 PM
Citat din: Sosoktm din Ianuarie 22, 2015, 03:56:50 PM
bica, mai sti cat te-a barait lumea cand ti-ai luat sl-ul ca e probabil preferabil, daca tot il aveai deja, sa pastrezi motorul de 15?
ai dreptate omule dar la vremea aia cand am avut motorul de 15 m-a ingrozit greutatea de 56 de kg , am mers vara trecuta cu cel de 6 cp mergea nimic de spus dar parca voiam altceva, de .... nemultumirea omului , am avut ocazia sa vand pe cel de 6 cu-n pret bun si sa iau pe cel de 20 efi si sunt tare curios cum se potriveste, asta are 44-45kg intentionez sa-l transport pe barca pana la balta ptr ca altfel ma omoara si asta cu gabaritul dar vom vedea

Mihaif99

Citat din: WBF din Ianuarie 22, 2015, 07:05:29 PM
...........
Am sa inlocuiesc SL-ul cu un Rigiflex Cap 400, cu fun dublu, mult mai lata si mai inalta, buba e ca acum voi avea 3 motoare.
In caz ca ma coafeaza Rigiflex-ul o sa marit si Zodiacul si Mercury-ul de 15 cai(aviz amatorilor)

Foarte misto Rigiflexurile. De cand ma uitam dupa un constructor de barci de polietilena in Europa. Sa traiesti!

Vad ca gamele CAP si NewMatic sunt la fel. Super barci.   

Sosoktm

@bica...pai hai atunci cu suzi de 20!
@wbf...nu e totusi cam greuta Rigiflex?  la 4 metri are 180 kile, la cota mica 3/4 din delta iti va fi inaccesibila. Arunca un ochi si la Terhi, am vazut ceva modele interesante.