Barca open

Creat de kimi, Decembrie 30, 2013, 02:05:30 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

mariusbig

Felicitari . Foarte frumos. Poate ne vedem pe lac . Sper in maxim 10 zile sa o dau si eu la apa. Momentan caut un capac de pompa apa sau numai cupa de inox din interior yamaha autolube si cred ca vine in 1-2 sapt. Restul e pregatit.

mariusm piesenoi111

Nu știu dacă ai aflat dar la mansa Honda iți sta aprins becul verde mereu(cel de sus) și cel roșu doar caz de Doamne Ferește!

kimi

Am legat gresit ceva la instalatie ( de asta nici nu mi se accelera motorul la lansare ) , poate ma ajuta cineva , eu chiar nu inteleg cum vin legate firele la cele 2 led-uri de avertizare . In schema am doar 3 fire , Y , R si  Bl , aveti vreo ideee ?
Mi-as achizitiona si o elice de schimb , actuala e 9-1/4 X 12  , ce ma sfatuiti sa iau pt. o glisare mai rapida , ce dimensiune , si cate pale ? Multumesc .

peb5

#138
Bl (Negru-Masa) este comun pentru cele 2 lampi (LED-uri); iar Y si R se leaga direct la lampi (LED-uri).
Daca sunt LED-uri, vezi ca acestea au polaritate (conteaza cum sunt montate).
Tot incerc sa-ti incarc manualul si nu reusesc.
Ti-am preluat schema electrica de la sfarsit, poate te ajuta macar asa.

kimi

Multumesc pt. schema .
Faza aiurea e ca exact asa le-am montat si eu . :(
Cand leg firul R de la senzorul de supraincalzire motorul nu se mai accelereaza si nici nu se aprinde becul .
Celalalt , de la senzorul de presiune ulei nu se aprinde , dar nici nu vreau asta . :)))
Pana la urma as putea sa merg si asa , dar imi sta pe creier .

mariusm piesenoi111

Cred ca oricum, daca se supraincalzeste motprul intra in mod protectie...sau asa ar trebui( vorbesc si eu din auzite)...

peb5

Tot am incercat sa inserez manualul si nu reusesc.
Uite aici link-ul de unde l-am descarcat:
http://cdn.powerequipment.honda.com/marine/pdf/manuals/31ZW2605.pdf

peb5

In manualul de mai sus explica despre luminile din mansa la paginile 27-28 si la alt capitol la paginile 101-102.
Spune in felul urmator:

  • Lumina verde - trebuie sa fie aprinsa; se stinge daca scade presiunea la ulei si se reduce treptat turatia iar buzzer-ul va intra in functiune pana sub turatia de 1400 rot/min. Se va verifica nivelul uleiului.
  • Lumina rosie - se va aprinde daca motorul se va supraincalzi concomitent cu intrarea in functiune si a buzzer-ului, in timp ce se reduce treptat viteza.

peb5

La pagina 200 (16-20) din manualul de reparatie:
http://boatinfo.no/lib/honda/manuals/bf25d30d.html#/200
este data cutiuta de lumini din mansa care are un fir la masa (negru), gri (plusul-prin contact), si cele doua comenzi de la CDI (Y si R). Se pare ca nu sint simple LED-uri; sunt doua circuite care comanda cele doua LED-uri prin punera la masa din CDI (conform schemei de verificare).

kimi

In cazul asta cred ca trebuie sa renunt la lampile de avertizare momentan . Eu mi-am luat 2 lampi , una rosie , una verde , care au in ele cate un bec de 1-2 W , fiecare cu cate 2 fire . Am alimentat cu firele Y si R si cate un SW la fiecare dar se pare ca sunt departe de adevar . Din ce am vazut pe diagrama , Y si R duc la senzorii de apa si ulei , astia stiu ca functioneaza prin punere la masa , deci mi s-a parut extrem de dubios ca un bec sa se aprinda cu 2 mase . :)
Cred ca secretul se afla in cutiuta cu ledurile de pe mansa originala Honda , asta e , momentan ma multumesc cu atat .
Merci de ajutor .

peb5

Un alt mod de verificare la pagina 326 (15-12) din manualul de reparatie:
http://boatinfo.no/lib/honda/manuals/bf25d30d.html#/326
Incearca sa legi cele doua lampi la +12V si capetele ramase libere la cele doua fire Y si R. In acest caz, lampa verde va functiona pe invers; normal-stins si cand apare o problema (nu ai presiune la ulei) se aprinde.
Ar fi mai indicat daca in loc de lampi ai folosi LED-uri cu cate o rezistenta de 1k ohm inseriata.

momaul

Salut.Ar fi foarte indicat sa folosesti leduri pentru ca s-ar putea sa depasesti curentul de comutare al ICM- ului .De fapt in cutiuta aia sant 2 leduri cu 2 rezistente de limitare a curentului nimic altceva.

kimi

Becurile din lampi sunt de 1.2 V , credeti ca are vreo influenta ?
As putea sa incerc montarea unui led cu lumina alba in soclu .

peb5

#148
Daca becurile tale sunt de 1.2v se vor arde in cel mai fericit caz cu 12V (sau sa arda CDI-ul, asa ca ai grija).
Mai bine folosesti LED-uri cu rezistenta de limitare de 1 kΩ care iti limiteaza curentul undeva la 10mA care e suficient sa poata aprinda un LED, si e un curent suportabil pentru CDI.
LED-ul rosu este legat simplu, cum zice si momanul.
LED-ul verde e alimentat printr-un circuit basculant (cred ca un simplu tranzistor) pentru ca starea lui normala este aprins; si cand ii da masa, atunci se stinge.
Eu as putea sa-ti incropesc o schema simpla, dar cine ti-o realizeaza.

kimi

Scuze , am vrut sa scriu 1.2 W .
Daca nu e f. complicata schema , gasesc eu un electrician pt. rezolvare .
Multumesc anticipat .