Rog lamurire model motor SELVA 8 cp

Creat de iulian_cioclin, Februarie 02, 2014, 11:30:06 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

andreas

Cred ca va complicati daca va uitati la forma cizmei, doar trebuie rugat omul sa o masoare. Daca e mai lunga de 38-40 cm e BIg Foot. Intrebarea este daca barca dvs are nevoie de Big Foot sau nu!?

Vali

Se pare ca ne invartim in cerc :).

La Yamaha de 8 si 9,9 de exemplu, la varianta high thrust (de tractiune) raportul la reductor e de 13/38, fata de 13/27 la motorul normal (de fuga). In plus, elicea la Yammy HT este de-a dreptul gigantica fata de a unui motor normal. Diametrul mentionat de Iulian, de 8 toli si ceva, alaturi de valoarea pasului, ne arata ca e vorba de o elice de fuga.

Deci daca Big Foot de 8 cp are raportul 13/27, teoretic e motor de fuga. Asta deoarece turatia e apropiata de Yammy, puterea fiind aceeasi.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Sosoktm

motorul "high trust" va avea mumar mai mic de rotatii  a axului la elica fata de un motor  "de fuga" , la aceeasi turatie a motorului.
Uzual, elica are un pas mai mic si eventual un diametru mai mare. Daca numarul de dinti pe pinionul "de atac" al motorului e la fel, atunci pinionul de la "cizma" va avea nr mai mic de dinti la varianta de fuga si mai mare la cea de tractiune.
Bigfoot din ce stiu este un model, nu orice bigfoot e HT. Iar bigfoot e o denumire, NU are legatura cu lungimea cizmei :)

Sosoktm

#18
dar de curiozitate, de ce vrei 4t monocilindru? uite in link un 8 cai 2 pistoane 25 kile. Evident, 2 timpi
https://d.transfer.ro/transfer_ro-24jan-c07970b45eaf.zip


iulian_cioclin

Nu tin neaparat intr-un cilindru, ma incanta f tare la asta ca e in 4 timpi si ca are 27 kg... greutatea e cam principui de baza la mine... am mai avut un motor de 28 kg si asa imi vinea foarte greu, nu prea pot sa sar de pragul de 30 kg.
Frumusel Jonsonul prezentat... dar nu are cumva 33 kg? este motorul tau?

Ciby

Citat din: andreas din Februarie 03, 2014, 04:10:04 PM
Cred ca va complicati daca va uitati la forma cizmei, doar trebuie rugat omul sa o masoare. Daca e mai lunga de 38-40 cm e BIg Foot. Intrebarea este daca barca dvs are nevoie de Big Foot sau nu!?
Eu cred totusi ca denumirea Big Foot se refera la alt model de cizma, cu alt sistem de prindere pe oglinda, probabil mai grea si mai voluminoasa. Daca analizam modelul simplu Black Bass, cel cu rotire la 360 grade, se vede o diferenta enorma in forma cizmaei fata de modelul Black Bass Big Foot, fie el normal sau sailing.
Aceasta este diferenta si din rapoartele reductoarelor se observa ca nu este high trust, adica de tractiune.
Cred ca motorul este fezabil cerintelor lui Iulian!

Sosoktm

Este motorul meu pt gonflabila, are fix 25 kile(cantarit si inscriptionat pe placuta de identificare) , in 2 cilindri. Pt mine e la fix, mai bine doar tohatsu de 9,8 cai se putea( ala are 27 kile). Mai am si un yamaha de 15, tot 2t, de 37 kile , e la limita portabilitatii pt mine.Sincer, daca tot vrei neaparat 4 t si de minim 8 cai, ecam singura alegere la max 30 kile selva. De curiozitate, de ce vrei 4 t? Faci ore multe de mars?

iulian_cioclin

Nu demult timp pescuiesc la spinning pe marile baraje de acumulare de pe Siret, ca si colegul nostru Dany... m-am saturat de pescari carati pe balta doar sa ma ajute sa dau barca la apa, in rest sa nu aiba nici o treaba cu pescuitul.

De aceea imi doresc un motor portabil sa pot lansa barca la apa fara prea mult efort. Intr-o partida de pescuit se intampla atunci cand nu gasesc pestele sa parcurg distante destul de lungi.
Am avut un mercury de 6 cai in 2 t de care am fost f multumit, l-am dat datorita fatului ca era in 2 timpi... mereu amestec... rezervor extern ce ocupa loc in barca si avea 28 kg.

Am ajuns la concluzia ca imi trebuie un motor de 6 cp rezervor incorporat 4 t (imi asigura glisaj de unul singur)  SAU un 2 t de minim 10 cp (macar sa se merite bataia de cap cu amestecul si spatiul ocupat de rezervor in barca, ocazional voi avea si un coechiper si atunci un motor mai puternic ma va ajuta)

Acest motor mi se pare ok pt un 4 t de 8 cp chiar daca am rezervor extern.

andreas

Intr-adevar, daca citesc mai bine, Big Foot are varianta de cizma lunga si scurta, si in descriere zice ceva de cizma robusta si compacta, caracteristica BIG FOOT. "The single cylinder 165 cc Black Bass Big Foot, is characterised by its compact sturdy foot, thus giving it its name "Big Foot". Designed for professional use due to its robustness and extremely low fuel consumption."

http://www.selvamarine.com/product.php?line=mot_4t&prod=blackbassbigfoot-8&l=en

iulian_cioclin

Exact ce tot am incercat eu sa spun. Doar forma cizmei ma trimitea la gandul ca ar putea fi big foot, asta mi-a creeat suspiciuni.

andreas

Citat din: andreas din Februarie 03, 2014, 11:35:24 PM
Intr-adevar, daca citesc mai bine, Big Foot are varianta de cizma lunga si scurta, si in descriere zice ceva de cizma robusta si compacta, caracteristica BIG FOOT. "The single cylinder 165 cc Black Bass Big Foot, is characterised by its compact sturdy foot, thus giving it its name "Big Foot". Designed for professional use due to its robustness and extremely low fuel consumption."

http://www.selvamarine.com/product.php?line=mot_4t&prod=blackbassbigfoot-8&l=en

Si intre Black Bass si Black Bass Big Foot exista o diferenta de raport de transmisie. Ce inseamna asta..., probabil ca e vorba despre ce spun Vali si Sosoktm

Sosoktm

Iulian,  cred ca ar trebui sa iti stabilesti intai "fisa de post" a motorului de care ai nevoie. Daca mergi pe baraje (nu am fost in zona si nu stiu ce inseamna pt tine distante mari) probabil ca vorbim de maaaxim 2 ore de mars /partida, la blana. Asta inseamna ca pt orice motor cu rezervor intern trebuie sa iei rezerva de benzina. Totusi, vreau sa iti spun ca e posibil sa fi la limita sau sa nu glisezi cu 8 cai 4t, sau ma rog, ce a mai ramas din 8 caii aia. Asta se aplica doar daca mergi cu partener. Clar ar trebui verificat pe barca ta cum e cu pasager , bagaj si 8 cai 4t, s-ar putea sa mearga fix la fel ca 6 cai 2 t, deci daca tot nu glisezi, macar sa mergi cu un 6 cai 4 t, consum spre zero, glisaj ok cu o persoana.Din ce am vazut pana acum la firmele uzuale si modele mai recente, 6 si 8 cai la 2t difera doar la carburatie, iar greutatea e pana in 28 kile, mai rar 6 cai 2t si monocilindru. Astea cu cizma "heavy duty" sunt profund inutile pentru o folosire hobby, doar cari greutate extra dupa tine. Daca vrei peste 6 cai, clar cari si rezervor, desi unul de 12 litri chiar nu il simti, bagat sub bancheta.
Poate pare ca o tin langa cu 2 timpi, dar pentru pescuiala ocazionala nu vad concurenta din partea 4t in zona pana in 10 cai, cu exceptia situatiei in care dai la trena. Amestecul cu ulei nu e de speriat, o sticla de ulei in portbagaj (preferabil din cea cu rezervor de dozaj incorporat) chiar nu e un capat de tara. Pentru puteri superioare si multe ore de mers, clar 4t e singura optiune, dar acolo 20 kile in plus nu conteaza, pe langa cele alte cateva zeci, oricum nu mai cari atelajul pe cocoasa.
Esential e pana la urma ca puterea la care te uiti pt motor s-ar putea sa fie mare cand esti singur si mica pentru tandem.
Am vazut pe probarca un selva aproape nou de 8 cai, tot mono, tot 4 t, sigur insa la alti bani decat asta. nu mai stiu lungimea cizmei.