probleme oglinda

Creat de bbl81, Martie 24, 2014, 04:30:08 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bbl81

Citat din: cristiantutuianu din Martie 27, 2014, 09:39:29 PM
Citat din: bbl81 din Martie 27, 2014, 08:59:36 PM
Citat din: Mihaif99 din Martie 27, 2014, 08:47:09 PM
OOPS !       

Ce material a fost folosit in zona oglinzii?
materialul folosit a fost ceva placaj care acuma este total putrezit. imi intra degetul in el. cred ca tot TEGO am sa folosesc si eu dar trebuie sa il protejez mai bine, sa nu mai putrezeasca. am gasit de 21 mm grosime in comert.
6

TEGO ? ...
vezi lemn-online.ro   
E clar ca oglinda a fost din placaj.......Cred ca ai avut inspiratia sa faci un sablon  inainte de "demolare" te ajuta la reparat  intelegi ce zic 

din ce vad in poze
- oglinda pare facuta din doua foi de placaj .....lipite ..asa e?
-partea compromisa rau a fost zona....suportul motor ... cred ca a fost folosita barcutza cu.....un motor prea mare

cand folosesti lemn, placaj nu uita RASINA EPOXIDICA
asa este. 2 placi de placaj lipite. inca nu am distrus-o, asa ca am timp sa fac un sablon. nu vreau sa ma apuc de ea pana nu imi dau seama ce anume si cum trebuie facut. mai astept sfaturi. ... sa tai de tot olinda jos, sau sa dau jos doar ce este putrezit,....
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

bbl81

Cristiantutuianu,
nu vad ce treaba are motorul prea mare cand placajul este putrezit. nu a fost protejat cum trebuie. sub stratul de fibra de sticla si de vopsea se afla placaj putrezit care este moale ca un servetel ud. imi intra degetul in el cat este de moale. era tinut doar de placile metalice care erau pe suportul motor.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

Mihaif99

#77
Citat din: bbl81 din Martie 27, 2014, 10:19:48 PM
Cristiantutuianu,
nu vad ce treaba are motorul prea mare cand placajul este putrezit. nu a fost protejat cum trebuie. sub stratul de fibra de sticla si de vopsea se afla placaj putrezit care este moale ca un servetel ud. imi intra degetul in el cat este de moale. era tinut doar de placile metalice care erau pe suportul motor.

Mie mi se pare de bun simt observatia de mai sus. D-aia am si dat mai devreme un punct de karma.
Ca au aparut fisuri in fibra si apoi apa s-a infiltrate pe acolo. E vina motorului sau a constructorului? Serios ! , ma mir ca s-a folosit placaj si nu PAL!

Vali poate sa confirma, eram la cherhna in SF Gh si un pescar ce spunea ca barcile mai vechi de 1 an nu mai sunt asa rigide. Cica "flexeaza un pic, ca asa e normal"

corsarul

#78
O astfel de problema am gasit-o la un RIB.....
La fel... intaritura care era din lemn (sipculite lipite :o ), era total putrezita.
In cazul acesta, am taiat marginea oglinzii, si dupa aceea cu o dalta lunga ( o dalta de metal sudata de de o bara de fier beton), am scobit tot putregaiul. Apoi, dintr-un carton am facut un sablon, si am cautat sa-l potrivesc cat mai bine in lacasul de unde am scos putregaiul.
Dupa sablon am trasat pe placaj curat, l-am taiat si i-am rotunjit putin si marginile.
Am facut un fel de pasta din rasina, cu rumegus de lemn cat mai fin, dupa care am incercat sa torn intre peretii oglinzii.... dar am dat si pe placaj, iar apoi am presat placajul in lacasul de unde am scos putregaiul.
Cu o un spaclu am presat inapoi pasta de rumegus, si am incercat sa astup orice gaurica.

Dupa intarire , am slefuit, am dat cu fibra, iar am slefuit, gelcoat...si cam atat.

Nu stiu daca aceasta procedura este aplicabila si la barca ta...dar sper sa te inspire !

bbl81

Citat din: Mihaif99 din Martie 27, 2014, 11:10:05 PM
Citat din: bbl81 din Martie 27, 2014, 10:19:48 PM
Cristiantutuianu,
nu vad ce treaba are motorul prea mare cand placajul este putrezit. nu a fost protejat cum trebuie. sub stratul de fibra de sticla si de vopsea se afla placaj putrezit care este moale ca un servetel ud. imi intra degetul in el cat este de moale. era tinut doar de placile metalice care erau pe suportul motor.

Mie mi se pare de bun simt observatia de mai sus. D-aia am si dat mai devreme un punct de karma.
Ca au aparut fisuri in fibra si apoi apa s-a infiltrate pe acolo. E vina motorului sau a constructorului? Serios ! , ma mir ca s-a folosit placaj si nu PAL!

Vali poate sa confirma, eram la cherhna in SF Gh si un pescar ce spunea ca barcile mai vechi de 1 an nu mai sunt asa rigide. Cica "flexeaza un pic, ca asa e normal"

am inteles, are logica ce spuneti.  ideea este ca mai devreme nu am inteles care este legatura, nu am avut intentia sa supar pe nimeni, doar vroiam o explicatia ca sa nu raman 'nuca seaca'.

Multumiri Mihai si Cristiantutuianu.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

bbl81

pai si acuma ar trebui sa decupez doar ce este putrezit sau sa dau jos toata partea din spate a barcii pana la chila? are cineva ceva filmulete-link-uri-scheme..cum se executa asta in regie proprie?
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

cristiantutuianu

Citat din: bbl81 din Martie 27, 2014, 10:19:48 PM
Cristiantutuianu,
nu vad ce treaba are motorul prea mare cand placajul este putrezit. nu a fost protejat cum trebuie. sub stratul de fibra de sticla si de vopsea se afla placaj putrezit care este moale ca un servetel ud. imi intra degetul in el cat este de moale. era tinut doar de placile metalice care erau pe suportul motor.

Ai mare dreptate cu ce zici" motorul prea mare cand placajul este putrezit" amu ni ca  motorul sta si asteapta "sa creasca alta oglinda pe care sa se cocoate"
Motorul + feciorul care a folosit barca in  UK a dus la problema care o ai cu oglinda .

Si poate nu am fost inteles dar poate explic acum si o sa intelegi.
Cine construieste barci (ma refer la firme care produc in serie )spune foarte clar cel putin doua chesti simple :
1.cate persoane poate transporta ambarcatiunea
2.puterea motorului minim si maxim admis pe ambarcatiune
Daca punctul 2 nu e respectat adica esti sub minim te misti ca "ochiul mortului" cand depasesti maxim ai sanse sa te dai tumba (foarte rau sunt situati  cand se ajunge pe insorite-le plaiuri de vanatoare) + apare " imbatranirea" materialului din care construita barca datorita "stresului' la care este supus.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Incearca sa faci cum zice corsarul



bbl81 vezi ca ai un mesaj pe privat

bbl81

pai si prin ce metode prind placajul nou cu cel scobit? ca intaritura ma refer.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

bradutzu

cred ca cea mai buna varianta este o placa de stejar daca gasesti pe undeva sau in ultima instanta placaj pe care sa il protejezi cu fibra!
problema este ca barcuta e mica si cand vei pune "bestia" pe ea poate nu mai crapa oglinda sa putrezeasca iar dar ai sanse mari sa strici altceva!
E ca si cumai pune un motor de 3 l pe o dacie 1300: s-a stricat sasiul prima data, a II-a oara ii zboara rotile......si tot asa!
alegerea iti apartine!
Sa auzim numai de bine!

bbl81

pai m-am gandit cam asa:
pasul 1-reparat barca
pasul2-schimbat motor, sau barca..  ;D
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

bradutzu

Sa auzim numai de bine!

bbl81

am vb azi cu niste baieti care repara barci aici in Tm. inlocuire oglinda, se face cu osb  si straturi de fibra de sticla, ca cica intra rasina mai bine in osb decat in placaj, si de acolo duritatea. deci inlocuire toata oglinda, 2 straturi osb si 3 straturi de fibra de sticla, gelcoat +placa de motor din aluminiu +transport de la mine acasa pana la service si inapoi
aprox 600 ron. ceva pareri?
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

modi

Citat din: bbl81 din Martie 28, 2014, 10:40:08 AM
am vb azi cu niste baieti care repara barci aici in Tm. inlocuire oglinda, se face cu osb  si straturi de fibra de sticla, ca cica intra rasina mai bine in osb decat in placaj, si de acolo duritatea. deci inlocuire toata oglinda, 2 straturi osb si 3 straturi de fibra de sticla, gelcoat +placa de motor din aluminiu +transport de la mine acasa pana la service si inapoi
aprox 600 ron. ceva pareri?

Parerea mea , ..... exclus OSB !

1 - in primul rand este deja saturat de lianti . Sarmana rasina nu are unde sa se mai strecoare , ce anume sa intareasca .
2 - nu-ti imaginezi ce forte se exercita asupra oglinzii la accelerare . Niciodata , ..... dar absolut niciodata , ..... OSB-ul nu va fi mai rezistent ca placajul multistratificat .
3 - in orice fel intentionezi sa prinzi oglinda de copastii ( ma refer la mijloace mecanice , prefibrare ) iarasi placajul este net superior.
4 - OSB-ul este un conglomerat de aschii , placajul este un sandwich de fibre lemnoase intregi pozitionate "contrafibra"de la unul la celalat .

Baietii aia sigur repara barci ? de care ? De plantat ?

bbl81

pai aveau prin curte vre-o 4 barci la care ...lucrau. cica si barci construiesc de la 0. si eu am fost cam nedumerit cu faza asta cu OSB-ul. nu stiu fibra de sticla si restul de materiale necesare restaurarii daca se pot cumopara la cantitati mici. eu am nevoie de 3 mp de fibra, 1 lt de gelcoat si...nu stiu exact cata rasina.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

modi

#89
Eu stiu un lucru si bun ! Exclus OSB pe o barca la piesele imerse sau solicitate mecanic puternic .
Spune-le si lor treaba asta .

Iar daca vorbim despre placaj , este indicat sa se lucreze cu Oukume . E adevarat ca la o rasinare temeinica se mai poate "negocia" aici putin . Dar putin .

Ca necesar de materiale eu estimez aprox. 5 ml fibra ( x 1,3 latime ) de 300 g/mp ( pentru macar doua straturi in exteriorul barcii ) , cam 1,5 kg rasina + intaritorul aferent .

Vis-a-vis de gelcoat , nu-si justifica prezenta decat daca tratezi intreaga barca cu el . Cred eu ca poti sa-i dai o vopsea "ordinara" ( si-asa cochetezi cu ideea de-a o vinde ) mai ales ca nu cred ca o vei tine pe apa incontinuu .