probleme oglinda

Creat de bbl81, Martie 24, 2014, 04:30:08 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

modi

"Scovergii" asteia i-am schimbat eu oglinda . Mi-a halit cam 3ml de fibra ( de doua ori pe fiecare parte ) si un kg de rasina + intaritor .

bbl81

Citat din: modi din Martie 28, 2014, 11:17:02 AM
"Scovergii" asteia i-am schimbat eu oglinda . Mi-a halit cam 3ml de fibra ( de doua ori pe fiecare parte ) si un kg de rasina + intaritor .
poti sa ma ajuti cu mai multe detalii??? exact asta am si eu de facut. sa schimb toata pupa. cum ai legat spatele de laterale si de fundul barcii?(pupa de chila si ....ceo mai fi).
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

modi

Citat din: bbl81 din Martie 28, 2014, 12:35:09 PM

poti sa ma ajuti cu mai multe detalii??? exact asta am si eu de facut. sa schimb toata pupa. cum ai legat spatele de laterale si de fundul barcii?(pupa de chila si ....ceo mai fi).

Nu sustin aici ca-s in posesia "marelui adevar" , insa am sa-ti explic cum am procedat in cazul de fata , pas-cu-pas :

1 - am decupat cu mare atentie oglinda cea veche . La momentul la care aceasta este complet detasata , teoretic lateralele au tendinta sa se indeparteze . Asadar , cam la 20 cm de pupa am infasurat o chinga cu clicket pe care n-am indepartat-o decat la finele lucrarii . Piesa cazuta s-a constituit in sablonul de taiere pentru piesa cea noua .

2 - din doua placaje de 12 mm - lipite intre ele cu epoxidica ( dar si provizoriu cu holzsuruburi ) am facut oglinda cea noua . Ambelor fete si canturilor le-am aplicat un strat de epoxi pentru saturare .
Din exact acelasi considerent am preferat sa folosesc 2 x 12 si nu un placaj cu grosimea de 24 , pentru a avea si in interior un strat de rasina ( care pe langa rolul de liant intre cele doua mai il are si pe cel de impregnare pe interior )

3 - am pozitionat-o si-am prins-o de laterale cu holzsuruburi lungi . La gauri am facut sanfren de ingropare a capetelor acestora .

4 - evident , dupa atasarea oglinzii existau rosturi mici . Le-am chituit cu chit din rasina+rumegus fin .

5 - am slefuit barca pana la stratul ei de fibra pe o distanta de 10 -12 cm catre prova . 10 - 12 cm necesari fibrei noi pe care urma s-o aplic oglinzii . Mai concret - dupa cum vezi in poza 2 - fibra merge de pe oglinda pana pe corpul barcii . Si exterior si interior .

6 - la maturizare slefuiala , chit de fibra , iarasi slefuiala , vopsea , ..... si cu asta basta !


cristiantutuianu

#93
bbl81
Uite aici un manual

http://www.westsystem.com/ss/assets/HowTo-Publications/Fiberglass-Boat-Repair-and-Maintenance.pdf

la pagina 35 scrie despre oglinda ce si cum .........nu strica sa citesti de la pag 1

salut modi ce ai zis la punctul 2 ;) i-am povestit si eu ..............la telefon............... si poate vedea in FIG. 5-10 din manual  :)

bbl81

stiti cumva de unde pot cumpara rasina, intaritor, fibra si gelcoat? la cantitati reduse..ca nu am ce face cu 25 mp de fibra sticla si nici 5 kg de rasina.
multumesc,
Mircea.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

cristiantutuianu


Mihaif99

Citat din: cristiantutuianu din Martie 28, 2014, 08:32:00 AM
Citat din: bbl81 din Martie 27, 2014, 10:19:48 PM
Cristiantutuianu,
nu vad ce treaba are motorul prea mare cand placajul este putrezit. nu a fost protejat cum trebuie. sub stratul de fibra de sticla si de vopsea se afla placaj putrezit care este moale ca un servetel ud. imi intra degetul in el cat este de moale. era tinut doar de placile metalice care erau pe suportul motor.

Ai mare dreptate cu ce zici" motorul prea mare cand placajul este putrezit" amu ni ca  motorul sta si asteapta "sa creasca alta oglinda pe care sa se cocoate"
Motorul + feciorul care a folosit barca in  UK a dus la problema care o ai cu oglinda .

Si poate nu am fost inteles dar poate explic acum si o sa intelegi.
Cine construieste barci (ma refer la firme care produc in serie )spune foarte clar cel putin doua chesti simple :
1.cate persoane poate transporta ambarcatiunea
2.puterea motorului minim si maxim admis pe ambarcatiune
Daca punctul 2 nu e respectat adica esti sub minim te misti ca "ochiul mortului" cand depasesti maxim ai sanse sa te dai tumba (foarte rau sunt situati  cand se ajunge pe insorite-le plaiuri de vanatoare) + apare " imbatranirea" materialului din care construita barca datorita "stresului' la care este supus.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Incearca sa faci cum zice corsarul



bbl81 vezi ca ai un mesaj pe privat

Lasa-ma sa revormulez

Nu vad ce treaba are motorul "prea mare" daca totusi e in gama de putere recomandata. Nu avem de-a face cu un defect catastrophic, ci cu unul de constructiv. Crapaturile, si placajul putrezit, indica niste problem de constructie, mai ales daca barca este "rated" pentru puterea data.  Nici macar nu este sigur pe unde s-a infiltrat apa.  Au aparut oare crapaturile de la presiune exercitata de menghinele motorului, sau de la erforturi? S-a infiltrat apa pe la crapaturi, sau pe la suruburile de prindere a placii port-motor, neizolate corespunzator? Sigur, putem presupune dar....

Asadar reconstruieste oglinda asa cum iti spune Modi, cu placaj si epoxy.

1- alege un placaj de exterior, sau placaj marin cu grosimea potrivita, sau combina doua placi cum iti spune Modi. Ideal ar fi sa combini (laminezi) mai multe straturi de placaj subtitre cu tesatura de fibra intre ele (poti sa ii dai si o curba frumoasa care sa distribuie eforturile, dar asta o faci cand ai barca pe care vrei sa o lasi mostenire. Vezi viitoare barca a lui Modi :)
* alege un lemn cat mai putin susceptibil la putrezire. Okoume este foarte bun, dar nu cel mai bun.
* impregnarea cu epoxy va fi mult superioara rasinii ordinare folosite in constructia originala a barcii, Vachea rasina pliesterica probabil, nu a facut priza cu placajul, si a lasat apa  infiltrata sa umble libera intre stratul de fibra si lemn.
2- adauga nervuri care sa distribuie eforturile, mai ales daca iti place sa dai binga, sa sari pe valuri, etc.

Partreaza motorul daca iti place.

corsarul

OSB-ul, NU este pentru barci...
Placajul, chiar si cel ordinar, este mult superior OSB-ului.

bbl81

Citat din: Mihaif99 din Martie 28, 2014, 05:18:21 PM
Citat din: cristiantutuianu din Martie 28, 2014, 08:32:00 AM
Citat din: bbl81 din Martie 27, 2014, 10:19:48 PM
Cristiantutuianu,
nu vad ce treaba are motorul prea mare cand placajul este putrezit. nu a fost protejat cum trebuie. sub stratul de fibra de sticla si de vopsea se afla placaj putrezit care este moale ca un servetel ud. imi intra degetul in el cat este de moale. era tinut doar de placile metalice care erau pe suportul motor.

Ai mare dreptate cu ce zici" motorul prea mare cand placajul este putrezit" amu ni ca  motorul sta si asteapta "sa creasca alta oglinda pe care sa se cocoate"
Motorul + feciorul care a folosit barca in  UK a dus la problema care o ai cu oglinda .

Si poate nu am fost inteles dar poate explic acum si o sa intelegi.
Cine construieste barci (ma refer la firme care produc in serie )spune foarte clar cel putin doua chesti simple :
1.cate persoane poate transporta ambarcatiunea
2.puterea motorului minim si maxim admis pe ambarcatiune
Daca punctul 2 nu e respectat adica esti sub minim te misti ca "ochiul mortului" cand depasesti maxim ai sanse sa te dai tumba (foarte rau sunt situati  cand se ajunge pe insorite-le plaiuri de vanatoare) + apare " imbatranirea" materialului din care construita barca datorita "stresului' la care este supus.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Incearca sa faci cum zice corsarul



bbl81 vezi ca ai un mesaj pe privat

Lasa-ma sa revormulez

Nu vad ce treaba are motorul "prea mare" daca totusi e in gama de putere recomandata. Nu avem de-a face cu un defect catastrophic, ci cu unul de constructiv. Crapaturile, si placajul putrezit, indica niste problem de constructie, mai ales daca barca este "rated" pentru puterea data.  Nici macar nu este sigur pe unde s-a infiltrat apa.  Au aparut oare crapaturile de la presiune exercitata de menghinele motorului, sau de la erforturi? S-a infiltrat apa pe la crapaturi, sau pe la suruburile de prindere a placii port-motor, neizolate corespunzator? Sigur, putem presupune dar....

Asadar reconstruieste oglinda asa cum iti spune Modi, cu placaj si epoxy.

1- alege un placaj de exterior, sau placaj marin cu grosimea potrivita, sau combina doua placi cum iti spune Modi. Ideal ar fi sa combini (laminezi) mai multe straturi de placaj subtitre cu tesatura de fibra intre ele (poti sa ii dai si o curba frumoasa care sa distribuie eforturile, dar asta o faci cand ai barca pe care vrei sa o lasi mostenire. Vezi viitoare barca a lui Modi :)
* alege un lemn cat mai putin susceptibil la putrezire. Okoume este foarte bun, dar nu cel mai bun.
* impregnarea cu epoxy va fi mult superioara rasinii ordinare folosite in constructia originala a barcii, Vachea rasina pliesterica probabil, nu a facut priza cu placajul, si a lasat apa  infiltrata sa umble libera intre stratul de fibra si lemn.
2- adauga nervuri care sa distribuie eforturile, mai ales daca iti place sa dai binga, sa sari pe valuri, etc.

Partreaza motorul daca iti place.

pai este primul motor. imi place tare desi este f vechi. arata ca o limuzina americana de epoca.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

bbl81

asta este fabricantul barcii..
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

modi

Omule , ti-am raspuns si noi cum am putut , cat de pertinent fiecare .

Fara sa fiu rau , ci doar pentru ca esti colegul nostru , iti spun ca ori ii convingi pe "marangozii" aia dibaci sa iti faca oglinda cum ti-am recomandat noi , ori le sugerezi sa se apuce de altceva ........
Ce fac ei acum as numi "de unica folosinta" .

In nume personal iti spun ca ti-am oferit toata informatia de-o detin ( adunata in timp de pe forum si ulterior din experienta proprie ) cu toata deschiderea . Urmand linia forumului si conduita generala de pe-aici , atmosfera absolut amiabila de ne straduim s-o mentinem , spun ca si colegii participanti la discutie la fel .

Fara suparare , iti mai spun o chestie . Esti intr-o valtoare de informatii si nu mai stii pe care s-o alegi . Noi spunem una , bezmeticii aia de pun OSB la barci alta . Te inteleg . Tu vrei sa-ti iasa treaba buna , esti tipicar si "galopezi" dupa informatie . Pana aici e foarte bine ! In fond asta defineste un forum si comunitatea acestuia . Informatia !
De aici incolo mai pot interveni doar discernamantul tau si , evident , costurile diferitelor tipuri de aplicatii . Iar asupra deciziei asupra careia te opresti este tot a ta .

Retine insa faptul ca oglinda este poate cea mai solicitata piesa a unei ambarcatiuni cu motor . Asupra acesteia motorul exercita forte inimaginabile . Atat in accelerare cat si in cazul lovirii cu cizma a unui obstacol sau structuri in apa .

Ma repet acum , si oarecum mai "cu tupeu" vazand sprijinul lui Mihai si-al Corsarului , "sandwiciul" de placaje laminate cu epoxi ( si cu fibra daca vrei ) iti confera cateva straturi .... nu doar de lemn , ci si de pelicule de rigidizare . Ce nu stii tu inca este faptul ca epoxi penetreaza fibra naturala in profunzime si-i confera acesteia o duritate colosala . Ori cum iti sugeram noi inseamna ca asta se intampla din mai multe directii ale ansambului general , nu doar din exterior si interior .

Iar in cazul asta iti sugerez sa "pedalezi" in continuare pe informatie , pe procurarea materialelor , si gaseste cel mai modest tamplar de are in posesie un pendular , o filetanta , si macar elementare notiuni de geometrie ..... si-ti faci oglinda "STANCA" ! Si bine , si in parametrii tehnici nautici .

Provocarea de final este ceea ce-ti spuneam mai devreme , atasarea oglinzii de borduri . Degeaba e ea de " wolfram " daca motorul ti-o smulge de pe barca . Si aici reamintesc fixarea ei cu holzsuruburi lungi , urmata de fibrarea pana pe laterale .

......................................

Noi ti-am raspuns cu lux de detalii la tot ce-ai intrebat . Daca mai ai si alte nelamuriri suntem aici cu tot dragul si cu toata deschiderea !  ;)

bbl81

Citat din: modi din Martie 28, 2014, 08:02:17 PM
Omule , ti-am raspuns si noi cum am putut , cat de pertinent fiecare .

Fara sa fiu rau , ci doar pentru ca esti colegul nostru , iti spun ca ori ii convingi pe "marangozii" aia dibaci sa iti faca oglinda cum ti-am recomandat noi , ori le sugerezi sa se apuce de altceva ........
Ce fac ei acum as numi "de unica folosinta" .

In nume personal iti spun ca ti-am oferit toata informatia de-o detin ( adunata in timp de pe forum si ulterior din experienta proprie ) cu toata deschiderea . Urmand linia forumului si conduita generala de pe-aici , atmosfera absolut amiabila de ne straduim s-o mentinem , spun ca si colegii participanti la discutie la fel .

Fara suparare , iti mai spun o chestie . Esti intr-o valtoare de informatii si nu mai stii pe care s-o alegi . Noi spunem una , bezmeticii aia de pun OSB la barci alta . Te inteleg . Tu vrei sa-ti iasa treaba buna , esti tipicar si "galopezi" dupa informatie . Pana aici e foarte bine ! In fond asta defineste un forum si comunitatea acestuia . Informatia !
De aici incolo mai pot interveni doar discernamantul tau si , evident , costurile diferitelor tipuri de aplicatii . Iar asupra deciziei asupra careia te opresti este tot a ta .

Retine insa faptul ca oglinda este poate cea mai solicitata piesa a unei ambarcatiuni cu motor . Asupra acesteia motorul exercita forte inimaginabile . Atat in accelerare cat si in cazul lovirii cu cizma a unui obstacol sau structuri in apa .

Ma repet acum , si oarecum mai "cu tupeu" vazand sprijinul lui Mihai si-al Corsarului , "sandwiciul" de placaje laminate cu epoxi ( si cu fibra daca vrei ) iti confera cateva straturi .... nu doar de lemn , ci si de pelicule de rigidizare . Ce nu stii tu inca este faptul ca epoxi penetreaza fibra naturala in profunzime si-i confera acesteia o duritate colosala . Ori cum iti sugeram noi inseamna ca asta se intampla din mai multe directii ale ansambului general , nu doar din exterior si interior .

Iar in cazul asta iti sugerez sa "pedalezi" in continuare pe informatie , pe procurarea materialelor , si gaseste cel mai modest tamplar de are in posesie un pendular , o filetanta , si macar elementare notiuni de geometrie ..... si-ti faci oglinda "STANCA" ! Si bine , si in parametrii tehnici nautici .

Provocarea de final este ceea ce-ti spuneam mai devreme , atasarea oglinzii de borduri . Degeaba e ea de " wolfram " daca motorul ti-o smulge de pe barca . Si aici reamintesc fixarea ei cu holzsuruburi lungi , urmata de fibrarea pana pe laterale .

......................................

Noi ti-am raspuns cu lux de detalii la tot ce-ai intrebat . Daca mai ai si alte nelamuriri suntem aici cu tot dragul si cu toata deschiderea !  ;)

modi,
simt in 'glasu' tau ca te-ai enervat..  asa este, galopez dupa informatii, cerebelul imi clocoteste dupa decizia optima dar nu imi dau seama de ce ti-ai pierdut rabdarea. sa raspunzi intrebarilor mele afonice este o optiune, nu o obligatie din partea ta sau a altor colegi, pentru care va multumesc. Eu primesc ajutor doar daca imi este oferit cu drag.

ps: pe OSB-isti aia nu i-as lasa sa imi faca nici rafturi in garaj in urma informatiilor colectate.

Respecte,
O seara buna!
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

modi

#102
Daca in acceptiunea ta a fi concis echivaleaza cu a ma fi enervat ..... ei bine , da , m-am enervat . Dar abia acum . Din ce anume ai simtit tu mai sus ca m-as fi enervat ?

( daca as fi fost nervos macar putin ... crezi ca as fi scris 25 min la un raspuns ? )

................................

OK . ce-am avut de spus in acest topic am spus . Mai mult nu am ce .

corsarul

#103
modi...nu te enerva !
Colegu a inteles...fara OSB  ;)

Sau baga un ochi aici http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,921.0.html
Ia zi ?...cunosti initiatorul acestui topic  :D

modi

 ;D ;D ;D
Sa traiesti Corsare !

Insa ma distrez suficient aici ..... Mai tarziu dau si pe-acolo .  ;)