Lansari la apa ; barci noi, vise implinite :)

Creat de cristizz, Iunie 06, 2014, 10:05:15 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

cristizz

Salut Brigadierii,
Maine dimineata incep marea aventura.
In jurul orei 11:00 sper sa fiu in Constanta, unde am stabilit sa efectuez formalitatile la Capitania Mamaia.
Timp estimativ 1 h, deci pe la 12:00 sper sa am Certificatul pe numele meu.
Dupa asta vreau sa spal undeva barca; e plina de frunze si praf ... si sa-i lipesc numerele de inmatriculare pe borduri.
M-am gandit ca barca sa vada marea in Portul Tomis.
Acolo ar trebui sa o si armez. Este vorba de un Macgregor 26M.
Poate cineva sa ma ajute cu o sugestie in legatura cu spalatoria?
De asemenea, un ajutor la armare, daca va face placere il consider binevenit.

pelicanul

#1
Am cam terminat cu armarea catargului la barca lui Cristizz, am uitat doar lazy jack-ul sa-l agatam de undeva de cruceta! :) Nu-i o mare problema ca la Mac se da catargul jos una-doua.
Uite barca aici, a doua din stinga, in prim plan. E camera de pe hotelul Palas.

Captan

A fost de fapt o zi mareata. Ne-am intalnit la Cristizz la barca in P.Tomis, Pelicanul ,Acig si subsemnatul.A trebuit sa facem o sedinta de lucru, ajustat diverse, ales locul de acostare.Cafea,tigari ,povesti marinaresti. Ne-am intalnit si cu Dl.Constantin Lascu de la Constantin Sailing School. Vizita la barca dansului. Si inapoi la treaba. Mutat barca, descurcat parame.
Sotia mea zice ca scriu prea pe scurt si telegrafic, dar este defect de la jurnalul de bord (obisnuinta).
Sunt bucuros ptr Cristizz ca o are deja la apa si cat mai repede posibil sa ajunga si a mea acolo si sa fim vecini.

Captan

ACUM il puteti vedea pe Cristizz facand manevre si plimbari in portul Tomis cu vele si motor!!!!
Prin webcam p.Tomis

Vali

Superb :). Cinste brigazii Constanta, si vant de travers lui Cristi .
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cristizz

Vă mulțumesc tuturor pentru gânduri, dar mai ales pentru sprijin și solicitudine.
Mâine seara voi ajunge acasă și o sa va împărtășesc impresii.
Stimă!

Captan

Pentru brigada Constanta si nu numai, intentionez sa dau barca la apa sambata sau duminica, in functie de cum termin reparatii/dotari. Ptr cei care doresc ,sunteti invitati sa ajutati  ;D,apoi la un mini botez(ca sa zic asa) acolo langa barca.
Salutari la toata lumea.

cristiantutuianu

#7
Salut brigada si pe cristizz
Imi pare rau ca nu am participat la eveniment .Am profitat de mini vacanta  prima tinta era Topalu pe malul Dunari dar in ultima clipa s-a schimbat modificarea si am ajuns.....in Bulgaria ....tot langa apa  ;D ;D ;D la Balcic
Portul era aproape gol trei barcaze pentru plimbat turisti vreo trei salupe ,opt yahturi  ...slaba miscare la vecini .Doar peste si scoici proaspete si foarte multi compatrioti.

cristizz

#8
Cateva impresii despre actiunea de saptamana  trecuta:
Am plecat dimineata din Bucuresti catre Snagov pentru a lua Corabia care ne astepta pregatita de drumetie. Am urmat autostrada A3, Centura Bucurestiului si apoi A2 pana la Constanta, unde ne-am indreptat catre Capitania Mamaia.
Scopul era sa fac schimbarea de proprietar, deci un certificat nou, pe viata.
Trebuie sa il mentionez pe Dl. Sorin Gheorghita. El este reprezentul Capitaniei Mamaia, care a venit sambata (intr-o zi fara program si fara nicio interventie), m-a indrumat  si mi-a intocmit actele.  Pret = 520 Lei in conditia in care Capitania Snagov mi-a cerut 1250 Lei pentru aceeasi operatiune.
Nu ma simt chiar atat de snagovean.

Urmatoarea etapa a fost intalnirea cu Acig. Nea' Gica este un om sufletist. M-a preluat din Mamaia si m-a condus pe strazile in lucru din zona Tomis, printre santuri, gropi si masini parcate; am ajuns in siguranta in Portul Tomis. De altfel, a doua zi cand m-a vizitat mi-a adus si apa de baut.
Multumesc Nea' Gica.

Consideram ca odata ajuns in port totul era rezolvat.
Pe drum vorbisem cu Constantin Lascu, solicitandu-i sprijinul in caz de nevoie. Ma gandeam ca vom arma barca, iar in cazul in care constatam ca lipseste ceva poate iau de la magazinul lui.
Mi-a raspuns pozitiv. Mai mult, auzind ca doresc sa o pun pe apa in Tomis, a sunat la biroul marinei pentru a ma anunta, facilitandu-mi astfel intrarea.
Treaba e ca eu am intarziat cam 1 ora fata de timpul estimat si birourile erau inchise. L-am ratat la mustata. Paznicul stia ca trebuie sa vin dar .... Dupa mai multe telefoane a fost gasita o solutie de compromis: mi-au permis sa pun barca pe apa dar sa nu o leg la ponton ci la cheu.
Oricum, nu eu i-am induplecat. Sunt convins ca a fost Constantin cel care i-a mai inmuiat.
Multumesc Constantin.

Spalarea exterioara a Corabiei a fost pasul urmator. Baietii de la paza, doi frati (Ion si cu Vasile) au ranit la barca ca la cocina. Jegul a fost indepartat sub presiune iar orificiile de scurgere au fost desfundate. Barca arata deja foarte bine. Mai putin lla interior. Eu o curatasem  inainte de plecare, dar probabil ca la o frana mai brusca s-a deplasat putin chepengul, astfel ca cei doi frati au bagat suficienta apa in barca cat sa o murdareasca si sa ude saltelele.

Intre timp a ajuns in port Captan. Cu Bogdan ma auzisem telefonic in cursul diminetii. El trebaluia la Mac-ul lui. Om de baza. A venit imediat, ca si Nea' Giga, sacrificandu-si din timpul de lucru sau din timpul liber ca sa ajute un confrate.
El a exersat pe Mac-ul lui ridicarea catargului si intreaga armare, iar aceasta experienta a contat enorm. Chiar daca nu am terminat  armarea sambata, Bogdan a venit si-n urmatoarea zi pentru a termina. De data asta nu singur. Stiind ca eu sunt impreuna cu sotia mea, a venit si el cu sotia si au adus un chec de casa la ora cafelei de dimineata.
Pelicanul era deja pe barca cand au ajuns ei. Nicu venise putin mai devreme si facuse un tur de port nestiind daca ne trezisem.
Pai ce poti sa-ti doresti decat sa savurezi o cafea dimineata, cu prietenii, pe barca?  Si mai era si o zi insorita.
Nu a trecut mult si au aparut nea' Gica si Constantin. Am imbinat utilul cu placutul lasand fetele sa socializeze si am inceput sa mai descurcam din scote si fungi, chei de impreunare si sigurante, intinzatoarele sarturilor, am mai schimbat impresii despre panoul solar si altele, dupa care am mers sa vizitam Bananec-ul din poveste unde Constantin ne-a facut sa retraim povestea cafelei de la Istanbul descrisa atat de captivant de  CrocodiluDiluDilu‎.
Ne-am intors la Corabie sa reluam lucrul. De fapt sa reia lucrul Pelicanul si cu Captan. Eu, cu parere de rau dar din necesitate, a trebuit sa fac cunostinta cu Administratia Portului si sa ma inteleg cu ei.  Ne-am inteles. 
Intre timp armarea Corabiei se apropia de sfarsit. Am ajuns la momentul invergarii focului si ne-am chinuit putin cu reglarea distantierilor sarturilor, dar in final a iesit treaba buna.
Asezarea ghiului a fost moft.
O prima proba de motor ca sa putem sa ne mutam la pontonul indicat .
Motorul porneste, merge silentios si rotund, dar ... baietii semnaleaza ca jetul martor de la racire nu se prea vede. Sa fie oare asta o problema? Mai vedem...
Deocamdata punem masina pe inainte (inapoi in cazul manetei mele, nus' de ce dracu') si ne desprindem de cheu in cautarea noului loc de mooring – Pontonul C.
O legam la ponton si baietii se pregatesc sa plece.
Sa mai zic ceva?  GRATITUDE!!! Daca as spune mai mult s-ar pierde din sentimentele sincere fata de voi.

Exact in acest moment apare o mai veche cunostinta a Corabiei, Alex Mihaita si el cu sotia.
Nu sta pe ganduri, sare pe barca, definitiveaza legaturile scotelor si fungilor, mai verifica una alta si zice sa-I facem proba.
OK. Vine si sotia lui si iesim agale din port, nu inainte de a ne anunta la politia de frontiera.
Din pacate vantul a cazut imediat si dupa ce ne-am chinuit  pe ceva hula sa prindem un fir, am decis sa ne intoarcem si sa incercam ceva manevre pe vant slab dar in port unde nu sunt valuri.
@ Vali: am primit SMS-ul tau, tks.

Ziua de luni a insemnat acomodarea cu spatiul disponibil. Ne-am organizat, am facut curatenie, am renuntat la multe lucruri pe care nu le-am considerat esentiale in favoarea celor importante.
Cel mai important, am cercetat care e treaba cu jetul martor de racire. In conformitate cu recomandarea de a verifica mai intai lucrurile simple, am scos cu un patent stutul prin care se face scurgerea. L-am gasit plin de crengute (probabil alge uscate) si ceva noroi. L-am curatat si suflat dupa care am bagat si o sarma usor pe canal. Am desfacut si sitele de la admisia apei in cizma, am curatat si locul ala si surpriza: aveam jet, orientabil.

Mai am de rezolvat problema lazii frigorifice care nu vrea sa lucreze cu toate ca are curent. Cauza cea mai probabila este sectiunea insuficienta a cablurilor de alimentare raportata la lungimea lor.
Trebuie sa refac si lazy bag-ul, dar mi s-a promis ca pana vineri e gata.
Foarte probabil ca trebuie sa inlocuiesc unele parame si ceva fier cu inox si peste 1 saptamana sa-i montez un windex pe catarg. Si e cam gata.

Voi face tot posibilul ca sambata sa fiu la lansarea Mac-ului lui Captan.
Brigada a fost exceptionala. Ne-au facut sa ne simtim mai putin singuri, oferindu-ne o stare de siguranta familiala. Iar ajutorul tehnic si fizic este nepretuit.

Pana ne revedem, stima tuturor.

felicimond

Felicitari Cristi! De abia astept sa fac si eu o isprava de-asta. Sa ne vedem in larg! Pe cand prima iesire?

Florio

#10
Ultima poza exprima tot.  Cu o privire ostenit-fericita, armatorul si-a vazut visul plutind :) .
Desi n-am putut participa la lansare si armare (in umbra ultimelor evenimente), acum ma apropii periculos de momentele in care se ridica vele si se ciocnesc pahare.
Cristi, sa ai parte de barca si de bucuriile care-ti vor veni prin ea !

cristizz

@ Felicimond: Multumesc, sa ne vedem pe ape. Probabil ca vom iesi in acest Week end mai ales ca si Captan va lansa Mac-ul. Mai frumos este ca se pregateste o plimbarica mai sanatoasa (2 sapt.?) in Iulie.

@ Florio:  Intr-adevar, mi-am vazut visul plutind. Chiar daca mai sunt unele lucruri de rezolvat, cel mai important este ca barca e acolo, disponibila.
Multumesc pentru urari si abia astept sa ciocnim un pahar la bord, dar mai ales bord la bord.

Vali

#12
Toata povestea imi aduce aminte de cand eram mic si cu bube-n cap :D, adica acum 20 si ceva de ani, cand ma chinuiam de unu' singur cu un velier de 6,80. Daca mai treceau ceva barcagii-braconieri de Dunare, cel mult imi luam cateva mistouri, ajutor nexam.

Asa ca multumesc internetului, care ne-a ajutat sa ne cunoastem si sa ne imprietenim, si mai ales sa ne ajutam la nevoie. Inca o data cinste brigazii Constanta, si cand vad cum se ajuta barcagiii de acolo intre ei, parca-mi vine sa ma mut inapoi pe meleagurile dobrogene de la malul marii, unde am crescut :).

Later edit: Cristi, sa te bucuri la maxim de barca, si sa va intalniti pe ape cat mai des.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

acig

Multumim Vali,multumin Cristi!!!
Si eu stiu ce inseamna sa te lupti de unul singur cu o barca,asa ca nu stau deoparte,macar cat imi permite timpul;Colegii sunt niste oameni minunati chiar daca unii sunt ocupati:Mosu+Cristi care mosesc Babuza! Da vom fi si sambata alaturi de Bogdan;
Cristizz azi ti-am vazut Corabia;totul pare ok;asa ca stai linistit!
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

cristizz