Lansari la apa ; barci noi, vise implinite :)

Creat de cristizz, Iunie 06, 2014, 10:05:15 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.


Florio

Citat din: Thor din Iulie 13, 2014, 03:13:05 PM
Da, eu, astazi.

Multumesc, Thor :) !
Care va sa zica 15 Euro/zi in intervalul 1-5 zile . M-am edificat.

Thor

Cu placere.
Am fost "sfatuit" sa iau legatura cu "administratia" (!?). ;)

cristizz

Weekend-ul care tocmai s-a incheiat am lut lectii dure.
Direct de la Marea Neagra.
Am plecat pe la 11:30 din Tomis cu destinatia Mangalia, cu intentia de a innopta in zona (Mangalia sau Limanu) urmand ca a 2-a zi sa ne reintoarcem.
Toate au fost bune si frumoase navigand cu peste 4,5 Kn, uneori si peste 5 Kn, toata lumea fiind incantata. Calatoria se anunta placuta si deja ne faceam planuri ca vom ajunge la timp ca sa cumparam cate un suberec si o braga din Mangalia.
Traba a mers in ritmul asta pana inainte de Epava (Costinesti),cand s-a inegrit cerul, iar vantul a inceput sa-mi culce barca. Am rulat din foc, dar degeaba.
Celebrele valuri lovitura de ciocan ale MN si facut simtite prezenta in alte cateva minute, iar vantul batea direct din S, dinspre Mangalia.
Am decis sa strangem velele si sa continuam la motor.
Sa strang randa in acele momente a fost chiar distractiv. Cu piciorul franam funga randei, cu o mana ma tineam de catarg si cu cealalta ma tineam de randa care, cumva, s-a strans singura (de mare ajutor Lazybag-ul: am aranjat putin pliurile randei, am tras fermoarul si gata).
Am continuat spre Mangalia inca 1/2 M, dar valurile si vantul ne facea sa ne simtim ca pe un Jetski. Chiar daca ETA se pastrase, fetele deja erau cam albe la fata asa ca nu mi-a mai pasat de suberec si braga (care sigur ar fi fost privite cu dusmanie de stomacele lor) si am schimbat cursul spre N.
Distanta pana inapoi la Tomis era cam aceesi, aveam intermediar Portul Eforie pentru orice eventualitate, in plus m-am gandit ca o sa stam mai bine pe val daca mergem in aceeasi directie cu el.
Decizia s-a confirmat ca fiind buna.
Barca statea foarte bine pe val, chiar daca tineam mai greu directia, efortul motorului era mai mic, fetele simtindu-se mult mai bine. Fiica-mea chiar a adormit in cockpit. Din timp in timp mai veneau valuri compuse (din tribord hula din larg si valul de pupa) care ne zguduiau mai tare, dar dupa o perioada am invatat sa le anticipez si sa le contracarez intru-catva.
Ploaia ne ameninta din babord, norul traversandu-ne chiar inainte de Cazino si aruncand cativa stropi, ca sa ne arate ca lucrurile stau cum vrea natura, nu cum vrem noi.
In cateva minute, cat am facut intre Cazino si intrarea in Tomis, norul a disparut ca prin minune. Cerul noros s-a mai diluat, si cand am intrat in Marina deja erau raze de soare care ne luminau calea.
Cand am intrat in Marina parca am luat rezidenta de America. Apa linistita, lume zambitoare, terase populate ... viata buna.
Ne-am pregatit de acostare. Era 18:30.
La ponton, ce sa vezi? Captan, care se pregatea de plecarea spre casa. Ne-a asteptat, a luat paramele pupa si ne-am legat la ponton.
El lucrase la Mac-ul lui dupa amiaza, in port, si nu-i venea sa creada cand i-am povestit. Oricum, fiind imbracat lejer chiar ne-a intrebat care e moda pe mare? Noi eram cu geci si pantaloni de ploaie, cu glugile pe cap ... si cam verzi la fata.
Ne-am asezat la un Whiskey in cockpit si am mai povestit.
Intre timp ma suna si Pelicanul (pe care il apelasem mai pe la pranz sa-l intreb cum e treaba cu Marina Mangalia) si-mi spune ca si el s-a distrat extrem pe Sutghiol.
Una peste alta, a fost o experienta pentru noi. Marea ne-a dojenit parinteste, ca se ne faca mai responsabili, mai pregatit pentru viitor.
Personal sunt incantat.
PS  Urgent trebuie sa-mi fac o linie de tertarola pentru randa si sa-mi pun zavoare la usile bucatariei.

https://www.youtube.com/watch?v=RefIQyVZeF0&feature=youtu.be

Florio

Citat din: cristizz din Iulie 14, 2014, 10:30:01 AM
Weekend-ul care tocmai s-a incheiat am lut lectii dure.
Direct de la Marea Neagra.
Am plecat pe la 11:30 din Tomis cu destinatia Mangalia, cu intentia de a innopta in zona (Mangalia sau Limanu) urmand ca a 2-a zi sa ne reintoarcem.
Toate au fost bune si frumoase navigand cu peste 4,5 Kn, uneori si peste 5 Kn, toata lumea fiind incantata. Calatoria se anunta placuta si deja ne faceam planuri ca vom ajunge la timp ca sa cumparam cate un suberec si o braga din Mangalia.
Traba a mers in ritmul asta pana inainte de Epava (Costinesti),cand s-a inegrit cerul, iar vantul a inceput sa-mi culce barca. Am rulat din foc, dar degeaba.
Celebrele valuri lovitura de ciocan ale MN si facut simtite prezenta in alte cateva minute, iar vantul batea direct din S, dinspre Mangalia.
Am decis sa strangem velele si sa continuam la motor.

Foarte dragut, lum e  vesela, vant fain ! :) Marea Neagra din filmul vostru era prea turcoaz ... poate era Egee !

Fratele nostru, dar daca tot ajunserati la Costinesti (14-15 mile), mai aveati 9 mile si rezolvati cazul.
Daca marea se suparase nitel, ce parere ai de sugestia din poza de mai jos? Un refugiu trebuie sa existe :)

bluewave

"Intre timp ma suna si Pelicanul (pe care il apelasem mai pe la pranz sa-l intreb cum e treaba cu Marina Mangalia) si-mi spune ca si el s-a distrat extrem pe Sutghiol."

Da... ce pot spune , ne-am cam distrat pe Siutghiol. Si noi am avut ceva peripetii , dar una peste alta ... ne-am dat cu vele... asta e important.
Atasez cateva poze de la locul 'faptei' .

"No Whistling on Board"

cristizz

#81
Citat din: Florio din Iulie 14, 2014, 12:16:14 PM
Foarte dragut, lum e  vesela, vant fain ! :) Marea Neagra din filmul vostru era prea turcoaz ... poate era Egee !

Fratele nostru, dar daca tot ajunserati la Costinesti (14-15 mile), mai aveati 9 mile si rezolvati cazul.
Daca marea se suparase nitel, ce parere ai de sugestia din poza de mai jos? Un refugiu trebuie sa existe :)

Da, stiam de pe Google Maps adapostul si chiar l-am avut in vedere pentru un moment, dar l-am abandonat pentru ca estimam ca pot sa ma intorc in siguranta in Tomis.
Nu eram sigur cat este de buna este locatia ca adapost (din fotografiile de pe Google am vazut ca nu este prea amenajat) si gura de intrare este pe S, chiar din directia valurilor.
Poate trebuia sa incerc... .

Captan

Variante : urcat pe plaja, unde e nisip fin si curat sau ancorat mai la adapost sau intrat in Eforie, dar omul a vrut sa-si stie si barca in siguranta. Respect!

Florio

Citat din: Captan din Iulie 15, 2014, 02:49:18 PM
Variante : urcat pe plaja, unde e nisip fin si curat sau ancorat mai la adapost sau intrat in Eforie, dar omul a vrut sa-si stie si barca in siguranta. Respect!

Eu n-as apela niciodata la varianta urcatului pe plaja, Bogdan. Nu cred ca face bine barcii (cum arata in filmul de prezentare), valurile or sa o bata fara incetare si nu stiu unde poate duce treaba asta, iar totul imi arata a esuare voluntara (lucru pe care l-as face ca o ultima varianta de a scapa echipajul de un pericol eminent).
  Plus ca e foarte posibil sa nu o mai pot scoate la apa fara ajutoare despre care nici nu imi inchipui cum le-as putea obtine la noi.
Eu si cand aduc barca aproape de mal, ii las 40-50 cm de apa sub chila, asa, de rezerva. Daca se starnesc oarece valuri, sa nu o dea cu chila de fundul apei ( nu poti crede ce efort a fost sa evit o cacofonie aici :D ).   

Varianta adapostului in zone protejate ca acel bazin portuar la Costinestiului, imi par cele mai bune. Avem barci cu pescaj mic, ne trebuie numai o protectie la vant si val. Altfel, prefer sa fug cu vantul, catre cea mai apropiata zona protejata.

Captan

Ai dreptate,esuajul voit ca ultima alternativa. Si eu prefer varianta de fuga sub vant. Sau motor la "blana" :)

MBG

Citat din: cristizz din Iulie 14, 2014, 10:30:01 AM
Weekend-ul care tocmai s-a incheiat am lut lectii dure.
Direct de la Marea Neagra.
Am plecat pe la 11:30 din Tomis cu destinatia Mangalia, cu intentia de a innopta in zona (Mangalia sau Limanu) urmand ca a 2-a zi sa ne reintoarcem.
Toate au fost bune si frumoase navigand cu peste 4,5 Kn, uneori si peste 5 Kn, toata lumea fiind incantata. Calatoria se anunta placuta si deja ne faceam planuri ca vom ajunge la timp ca sa cumparam cate un suberec si o braga din Mangalia.
Traba a mers in ritmul asta pana inainte de Epava (Costinesti),cand s-a inegrit cerul, iar vantul a inceput sa-mi culce barca. Am rulat din foc, dar degeaba.
Celebrele valuri lovitura de ciocan ale MN si facut simtite prezenta in alte cateva minute, iar vantul batea direct din S, dinspre Mangalia.


Vineri am fost in marina de la Limanu pentru efectuarea practicii pt "S".
Am iesit cu barca in jur de ora 15 pentru a efectua partea de manevra a navei cu motor(urcare in vant,acostare la punct fix cu pupa si cu prova,etc)
Practica s-a desfasurat pe  velierul "Life" inpreuna cu alti 8 cursanti plus skipper-ul.
Marea majoritate dintre noi nu ne-am mai luat si echipamentul de vreme rea.
Am mers pe mana soarelui care ardea foarte placut si am mizat pe faptul ca fiind la "o aruncatura de bat de ponton" nu apuca sa ne ude daca vine ceva ploaie.
Toate bune si frumoase,glume,bancuri hahaili si plimbat cu barca folosind motorul pana cand pe cer au inceput sa apara norii.
Lumea pe barca a inceput sa se precipite un pic si sa intrebe daca nu tragem la mal.
Skipper-ul ne-a intrebat de echipament de poloaie,marea majoritate am dat din umeri si ca atare ni s-a raspuns ca daca ne ploua ne vom uda si asta este.
Nimeni insa nu s-a astepta la ceea ce avea sa urmeze.
Mai intai s-a starnit un vant f puternic,apoi au venit nori negrii care au intunecat cerul.
Pe urma s-a pornit ploia torential(vizibilitate sunt 10 m) si la apogeu a inceput grindina cu dimensiuni cat cat oul de porumbel.
Ne-am invartit cu motorul pe langa malrui pana s-a potolit totata treaba si am resuit sa acostam la ponton.
Toata treaba cred ca a durat undeva in jur de 30-40 de minute.
Constatari in urma furtunii:
o ambarcatiune cu catrgul rupt
un velerir cu randa sfasiata
o barca cu motor catarata pe un velier
un velier catrat cu pupa pe ponton.
Pe maul opus hotelului din marina,sus pe deal se construieste o casa.
Cand a inceput ploaia muncitorii care lucrau la casa(3 la numar) s-au adapostit intr-o rulota parcata in fata constructiei.
Vantul a fost asa de puternic incat a intors pur si simpu rulota cu rotil in sus.
Unul dintre muncitori si-a rupt mana,altul avea rani nu f grave la cap iar unul a fost trasportat pe targa la spital.
In portul militar de langa marina Limanu o macara industriala a fost zmulsa din soclu si culacata la pamant.
De la santierul naval Daweeo au fost luate de vant si au ateriazat pe apa 2 rezervoare cam de 300l fiecare.
Dupa ce am terminat cu ce am putut sa ajut in marina la Limanu am plecat spre Neptun unde eram cazat.
La iesirea din Mangalia pe sensul de mers catre Vama Veche un copac cazuse peste un opel astra break alb.
La fata locului se afla politia si salvarea.
Pe sesnul de mers catre Constanta am intalinit 4 copaci cazuti pe carosanil, la fiecare obstacol de acest fel politia dirijand traficul.
De mentinat ca in dreptul Lidel din Mangalia apa pe strada avea undeva la 50-60 de cm daca nu si mai bine.
La o discutie ulterioara cu cei din marina de la Limanu am aflat ca au discuat cu cei de la captianie si au afalt ca vantul a inregistrat 80 de noduri si ca marea in zona Limanu a fost catalogata ca de grad 11.
LIfe is to short to stay on the dock!

Florio

Citat din: MBG din Iulie 16, 2014, 11:38:16 AM

Mai intai s-a starnit un vant f puternic,apoi au venit nori negrii care au intunecat cerul.
Pe urma s-a pornit ploia torential(vizibilitate sunt 10 m) si la apogeu a inceput grindina cu dimensiuni cat cat oul de porumbel.
Ne-am invartit cu motorul pe langa malrui pana s-a potolit totata treaba si am resuit sa acostam la ponton.
Toata treaba cred ca a durat undeva in jur de 30-40 de minute.
Constatari in urma furtunii:
o ambarcatiune cu catrgul rupt
un velerir cu randa sfasiata
o barca cu motor catarata pe un velier
un velier catrat cu pupa pe ponton.
Pe maul opus hotelului din marina,sus pe deal se construieste o casa.
Cand a inceput ploaia muncitorii care lucrau la casa(3 la numar) s-au adapostit intr-o rulota parcata in fata constructiei.
Vantul a fost asa de puternic incat a intors pur si simpu rulota cu rotil in sus.
Unul dintre muncitori si-a rupt mana,altul avea rani nu f grave la cap iar unul a fost trasportat pe targa la spital.
In portul militar de langa marina Limanu o macara industriala a fost zmulsa din soclu si culacata la pamant.
De la santierul naval Daweeo au fost luate de vant si au ateriazat pe apa 2 rezervoare cam de 300l fiecare.
Dupa ce am terminat cu ce am putut sa ajut in marina la Limanu am plecat spre Neptun unde eram cazat.
La iesirea din Mangalia pe sensul de mers catre Vama Veche un copac cazuse peste un opel astra break alb.
La fata locului se afla politia si salvarea.
Pe sesnul de mers catre Constanta am intalinit 4 copaci cazuti pe carosanil, la fiecare obstacol de acest fel politia dirijand traficul.
De mentinat ca in dreptul Lidel din Mangalia apa pe strada avea undeva la 50-60 de cm daca nu si mai bine.
La o discutie ulterioara cu cei din marina de la Limanu am aflat ca au discuat cu cei de la captianie si au afalt ca vantul a inregistrat 80 de noduri si ca marea in zona Limanu a fost catalogata ca de grad 11.

C'est dure la vie ! :)
Cum se stie, Marea Neagra e mica dar vanjoasa. Un Doroftei intre apele de talia ei, dar si mai mari. Asemenea fenomene locale tin sus stindardul de periculozitate in "Mare Nostrum".

De aceea am fost foarte rezervat si nu l-am incurajat deloc pe Lucian Ionescu, la ideea lui de a traversa marea in caiac. http://lucianionescu.com/
Un asemenea fenomen inseamna instantaneu sfarsitul caiacistului. Dar nu un asemenea fenomen aparte, ci primul front de furtuna, devine un obstacol letal.

Captan

Azi am pus Neia pe apa  .....surpriza....nu mai aveam curent in baterii. Am pornit motorul la saula (prima data) - greu tare - compresia. Asa ca am facut o tura de 1,5 ore pe motor sa incarc bateriile. Cald de mori, oprire pe o plaja, luat bere rece si vizitat Cazinoul de pe mare.

Vali

Salut Bogdan, ti-am mutat postarea la topicul unde ai povestit in trecut despre iesirile cu Neia.
Pe viitor te rugam sa postezi in topicul dedicat, ca sa nu apara confuzii.
Salutare si vant bun.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Citat din: Captan din Iulie 01, 2016, 10:01:55 PM
Azi am pus Neia pe apa  .....surpriza....nu mai aveam curent in baterii. Am pornit motorul la saula (prima data) - greu tare - compresia. Asa ca am facut o tura de 1,5 ore pe motor sa incarc bateriile. Cald de mori, oprire pe o plaja, luat bere rece si vizitat Cazinoul de pe mare.

Cum Bogdane, nu ai panou solar? Sau a fost acoperit?
A treia intrebare: spune mai detaliat cum porneste "la sfoara" un motor de 50 CP ? :)

Hai noroc si sezon fain, ca meriti! Prea stai plecat mult :)