inmatriculare barca

Creat de aditm, Septembrie 14, 2014, 11:38:48 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

bogdanbuciu

Luni la 10 dimineata i-am scris domnului de la capitanie ca am facut declaratia notariala si am scos pozele barcii pe hartie fotografica si l-am invitat sa vina cand doreste la adresa barcii. Mi-a dat semn imediat ca vine in jur de 12 si ca ma suna cand pleaca din Herastrau.

A venit la Tubal, s-a minunat de cate veliere sunt acolo si a verificat actele din nou, a inspectat barca atat pe exterior cat si pe interior, m-a pus sa-i arat echipamentele necesare conform unui tabel si in 10 minute a si plecat. Vineri ma suna sa vin sa iau actele si carnetul barcii.

Mai am de dat 116.5 RON pentru taxa de rezervare nume. In principiu am infrant. Uraaa!

PS: TOTAL = 1063.5RON la care se adauga benzina de la Herastrau pana la Tubal
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

pelicanul

Citat din: bogdanbuciu din Aprilie 17, 2018, 10:29:31 PM

.................. m-a pus sa-i arat echipamentele necesare conform unui tabel ..............

Ar fi interesant sa vedem si noi tabelul ala, daca se poate. E cumva cel atasat?

bogdanbuciu

Citat din: pelicanul din Aprilie 18, 2018, 07:50:31 AM
Ar fi interesant sa vedem si noi tabelul ala, daca se poate. E cumva cel atasat?

Asta e. Din cate am vazut m-a intrebat de alea din randul al doilea.
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

timberland0910

Citat din: Vali din Aprilie 13, 2018, 12:19:52 PM
La inmatricularea unei barci in regie proprie in Romania esti taxat cat nu face, si nu obtii absolut nimic de banii dati, decat cel mult timp pierdut si nervi inutili. Mai potrivita e inregistrarea tip "lettre de pavillon" in Belgia.

O alta solutie e sa se ia legatura cu un fabricant autorizat, care sa emita o factura si o declaratie de conformitate precum ca el a construit barca. In felul asta inmatricularea se face cum a spus Bogdan mai sus, singura problema fiind gasirea fabricantului dispus sa isi asume treaba asta. E solutia cea mai putin indicata, de care am auzit ocazional mai demult.

Personal recomand exclusiv inmatricularea in Belgia in caz de regie proprie.

Sau cu mi-a zis un capitan ..."Ai cumparat-o de la un prieten , nu ai facut-o tu 😉"..si atunci e simplu

bogdanbuciu

De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

pelicanul

Felicitari din partea intregului colectiv de oameni ai muncii!  ;)

rexsailor

sa o stapanesti sanatos si sa va bucurati!
nu pot sa nu intreb despre valoarea impozitului la fisc...chiar sunt curios!
nu-mi spune ca nu se poate, ci spune-mi cum se poate !
pentru ca raul sa triumfe, trebuie doar ca oamenii buni sa nu faca nimic!        ( eduard burke )

bogdanbuciu

Citat din: pelicanul din Aprilie 20, 2018, 03:16:46 PM
Felicitari din partea intregului colectiv de oameni ai muncii!  ;)

De langa secretarul general al partidului comunist va rog sa transmiteti multumirile mele pentru gandul bun intregului colectiv.


Citat din: rexsailor din Aprilie 20, 2018, 09:19:48 PM
nu pot sa nu intreb despre valoarea impozitului la fisc...chiar sunt curios!

L-am achitat acum cateva zile, a fost 210RON. Daca eram mai destept il plateam incepand cu anul viitor, dar am inscris-o la fisc de anul trecut.
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

Zodiac

Se dau urmatoarele :
- RIB nou cu factura din Romania
- motor 50 CP nou cu factura din Romania

As vrea sa o inregistrez la capitania Snagov . Am dat cateva telefoane(multe) , prima data ma trimiteau intai la fisc , le-am raspuns ca am fost DEGEABA la fisc si ei m-au trimis la capitanie pentru stabilirea categoriei barcii .
Ulterior mi-au spus sa completez vreo 2 exemplare de pe siteul RNA...bineinteles si acolo cu un limbaj de lemn de jumatate nu stii ce sa completezi si mi-au spus ca trebuie o inspectie a barcii...adica sa ma car cu ea prin centrul Bucurestiului la Herastrau...numai ca sa-mi dea ei un...''ceva'' cu care sa ma duc la fisc si apoi iar cu ei ce....or mai vrea ulterior .
Am zis...''ce sa fac , o sa vin'' apoi mi-au spus ca doar peste o saptamana vin expertii .
Poate vreun coleg are rabdarea sa-mi spuna si mie care sunt pasii si costurile aferente , dar asa ca la prosti , cum se desfasoara totul ?
Ce inseamna inspectia asta prima si de ce e nevoie ?
Ce inspectii mai sunt ulterior si unde si de ce am nevoie ?
Cam de cati bani am nevoie si cat dureaza o inmatriculare ?
Care e treaba cu pozele , trebuie fotograf sau merg si pe imprimanta ? Cate poze ?
Care e treaba cu pavilionul , numele si numarul ?
Numarul , numele si pavilionul il primesti de la ei , le lipesc ei ?
Si alte informatii pentru chestii pe care nu le stiu eu inca .
Multumesc anticipat , probabil mai sunt multi in aceasta situatie !

Zodiac

Am citit si ''anexa dotari'' inserata de @bogdanbuciu si am cateva neclaritati la categoria C 6 MM:
- compas magnetic...trebuie sa fie fix pe barca sau o busola simpla de drumetie...sau un ceas cu busola electronica de gen Suunto
- chiar trebuie binoclu si...naval ?
- ceas de mana ?
- sonda...de care ?
- facliile , semnalele fumigene etc. de unde se cumpara , am cautat...am facut si comenzi pe vreo 3 siteuri si sunt interzise la comercializare
- radiotelefon portabil inseamna si licenta GMDSS
- ghiordel si ispol si daca ai pompa de santina automata ?
- cutit poate ok dar topor ?
- ancora de 5-15 kile daca la mine e recomandata una de 2-4 kile ?

Pai daca le bag pe toate in barca...eu nu mai am loc  ;D !

klausu25

#115
Si eu ma lupt cu Ordinul nr. 1079/2014 din care incerc sa inteleg care e diferenta dintre inmatriculare si inscriere in evidente si care dintre acestea 2 este mai avantajoasa pentru o barca din categoria D. Pana acum, singura diferenta pe care o sesizez este faptul ca la inmatriculare se obtine si dreptul de arborare a pavilionului romanesc; in rest par la fel, aceleasi acte de depus, aceleasi inspectii periodice (2.5 ani), acelasi inventar de echipament obligatoriu.

Daca este cineva care poate argumenta care dintre cele 2 e mai avantajos de ales, il rog sa posteze.

@Zodiac, unele raspunsuri la intrebarile tale le regasesti acolo, in ordinul ala, altele le asteptam de la cei care au trecut prin asta si vor sa-si impartaseasca experienta :-)

https://lege5.ro/Gratuit/gqydcnruha/ordinul-nr-1079-2014-pentru-stabilirea-procedurilor-privind-evidenta-si-inmatricularea-ambarcatiunilor-de-agrement-conditiile-tehnice-si-incadrarea-cu-personal-navigant-a-acestora-si-avizarea-operator

Despre preturi gasesti informatii aici, Anexa 3. Din cate vad ar fi taxa de inmatriculare 50 E vs 30 E la inscrierea in evidente + 25E Verificare disponibilitate si rezervare nume ambarcatiune (asta cred ca e optional) + ~90E inspectia tehnica initiala (in cazul tau, 50CP). Rotunjit cam 200 E, cu tot cu impozit si alte cheltuieli, legalizari conf. cu originalul etc.

https://portal.rna.ro/SiteAssets/PDF/TARIFE.pdf


Fisa inmatriculare:
https://portal.rna.ro/SiteAssets/servicii/%c3%aenmatricul%c4%83ri-nave/F98IENR01_ed.1%20rev.1.docF07

Cerere inmatriculare:
https://portal.rna.ro/SiteAssets/Pagini/Formulare/Inmatriculari-nave0122-4342/Cereri%20tip/F07IENR02_ed.3%20rev.1.doc

Zodiac

Se pare ca din fericire pentru ei si nefericire pentru noi , colegii care ne-ar putea raspunde acum se plimba cu barcile iar noi suntem inca la stadiul de ''navigatori de forum'' ;D .
Am mai ''sapat'' si se pare ca o parte din ce ne intereseaza se afla in topicurile de veliere :

https://forum.capcompas.ro/index.php?topic=2828.75

https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2828.msg48644.html#msg48644

Din cate inteleg eu...asta daca inteleg bine , in registrul de inmatriculare primesti dreptul de pavilion si poti naviga si inafara granitelor iar prin inscrierea in registrul de evidenta poti naviga numai in apele nationale !

Alex1958

Salutare,
Zodiacule, am inteles aluzia si da, m-am dat cu barca!
La ce ai tu, motor de 50 CP, iti trebuie inmatriculare. Daca platesti impozit, cam aia ramane cheltuiala oficiala pe an, raportul ala de inspectie intervine mult mai rar. Fiind vorba de un RIB, e clar ca nu e "salupa" ci barca cu motor deci iesi la vreo 200 lei/an impozitul. La capitanie platesti odata si ai uitat de ei. Dute la capitanie in Herastrau si vorbeste cu oamenii. Ai sa vezi ca dracul nu e asa de negru.
Si hai ca a inceput sezonul de ceva vreme....

Vali

Sa speram ca functionarii de la fisc vor fi induplecati si vor inscrie RIB-ul la "barca cu motor", si nu la "nava de agrement". Pentru asta e nevoie de putere de convingere sau relatii, desi cateodata nici asa nu rezolvi cu incadrarea corecta la impozit.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

aditm

Asta trebuie vorbit cu cei de la căpitanie, sa o treaca in fișa fiscală ca barca cu motor si atunci nu e nici o problemă