Veliere cu derivor mobil

Creat de bobinuta, Octombrie 11, 2018, 01:30:53 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

bluewave

" viteza de 5-6 noduri",  viteza asta e ,superba la vele, cu o barca mica ...
ca sa-ti exemplific uite acest track , e combinat , 60 % motor , 40 % vele .
acum nu-ti imagina ca eu glisez cu Trixi, cu motorul din dotare ...
"No Whistling on Board"

bobinuta

#76
Citat din: Vali din Octombrie 15, 2018, 04:18:41 PM
Daggerboard = derivor ghilotina - culiseaza pe verticala, poate fi lestat sau nu. Exemple: Etap 23 - derivor ghilotina lestat, Mac 26M - derivor ghilotina nelestat
Centerboard = derivor briceag - pivoteaza de la orizontala la verticala si invers. Exemple: Mac 26X (cum are Florio), Mac 19. Avantajul maxim e ca la esuaj se ridica singur, fara a trasmite socuri structurii barcii.
Vali, salut !
Multumesc pentru raspuns si detalierea foarte clara a modului de lucru al celor doua derivoare!
Eu am fost de vina, dupa cum vei remarca si mai jos, pentru ca am confundat modelul X cu modelul M .
Amintirile mi-au jucat o festa nasoala: eu am vazut MacGregor-ul lui Florio cand era seara, si nu stiu de ce am ramas cu impresia ca avea doua randuri de parbrize, specific modelului M. Ori, Florio a spus ca are derivor briceag, ceea ce nu se lega cu M, care in specuri si poze arata ca are daggerboard  8)

Citat din: Florio din Octombrie 15, 2018, 06:59:29 PM
Iaca ți-a răspuns Vali la obiect :) .
Barca mea este într-adevăr modelul X, având centerboard, sau cum am spune noi, briceag.
Salut Florio,
Iti multumesc foarte mult pentru lamuririle detaliate pe care le-ai postat, foarte binevenite!
Trebuie sa-mi fac mea culpa - eu sunt de vina, pentru ca am confundat modelul X cu M - si de aici confuzia totala  8)
Vezi explicatia de mai sus  ;)

Citat din: pelicanul din Octombrie 16, 2018, 05:13:32 PM
Nu prea e nici o diferenta intre inmatriculare si inregistrare. Vezi https://lege5.ro/Gratuit/gqydcnruha/ordinul-nr-1079-2014-pentru-stabilirea-procedurilor-privind-evidenta-si-inmatricularea-ambarcatiunilor-de-agrement-conditiile-tehnice-si-incadrarea-cu-personal-navigant-a-acestora-si-avizarea-operator/6

Art 20 (1) lit e comparat cu art 46 (1) lit e. Se declara la fisc in ambele cazuri.
Salve! Vazut, inteles. E clar...  >:(
Multumesc!

Toate cele bune,
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

bobinuta

Citat din: pauli din Octombrie 16, 2018, 05:21:11 PM
barca din poza a fost adusa din Olanda (unde nu era inregistrata) dupa care a fost inregistrata in Olanda, tinuta un an la Limanu iar acum e in Grecia. Proprietarul nu plateste nici o taxa statului roman atata timp cat e inmatriculata in Olanda.
Barca respectiva arata foarte bine, imi place. Referitor la taxe, am inteles de la Vali si Pelicanul cum stau lucrurile, nu citisem in profunzime articolele referitoare la inmatriculare/inregistrare. Acum e clar ca daca as inmatricula in alta parte, n-am treaba cu fiscul de aici, hi  :)

Citat din: pauli din Octombrie 16, 2018, 05:21:11 PM[...] barca din poza la o putere de 41 cp , greutate de 2000+ kg viteza de deplasament intre 10-14 km/h, turatie pana in 2000rpm (stiu, e sacrilegiu sa spui km si nu mile) consuma 3 maxim 4 litri/ora. (media pe vara asta a fost de 3,02). Daca motorul e bun barca poate traversa Marea Egee fara probleme bineinteles pe bucati deci drumul de la Limanu la Balcic e o floare la ureche de 3 ore jumate. 
Sa inteleg ca ati mers cu barca asta ? Pentru ca ceva imi scapa, cred ca sunt niste socoteli putin incurcate.
Haideti sa lasam deoparte chestiunea cu "sacrilegiul" (eu nu gandesc la fel) si sa refacem socotelile.

1) Din marina Limanu si pana la Balcik, sunt cam 90Km. Presupunand ca nu se face pauza, ca avem conditii meteo si de mare constante si daca motorul ar asigura constant o viteza de 11Km/h (6 noduri), atunci aceasta distanta ar trebui sa se parcurga in aprox. 8 ore .
2) invers, plecand de la ceea ce ati spus, daca "drumul de la Limanu la Balcic e o floare la ureche de 3 ore jumate", ar insemna ca in 210 min. sa se parcurga cei 90Km - ceea ce ar indica o viteza de 25.71 Km/h (aprox. 14 noduri).

Trecand peste socoteli, eu n-am fost niciodata in Egee, habar n-am cum e sa navighezi in apele respective si nici de rutele care ar trebui urmate. Dar daca as aprecia (spre hazul colegilor cunoscatori) ca din Neos Marmaras si pana in insula Limnos sunt vreo 123Km, asta ar insemna sa ii parcurg cam in cel putin 11h de mars cu 11Km/h. Cu un rezervor mai generos, nu cred c-ar fi o problema, dar sincer, parca as avea o strangere de inima sa merg 11 ore pe mare, stiind ca depind de un motor care ar putea ceda si ca nu am derivoare dedesubt.
Colegul Bluewave a intrebat deja, mai putin direct, daca i-ati observat comportamentul pe valuri mai serioase; si eu as fi curios sa aflu daca aveti un raspuns in sensul acesta !

Citat din: pauli din Octombrie 16, 2018, 05:21:11 PMAm uitat: barca are toaleta, aragaz cu 3 ochiuri 2 chiuvete, dus exterior si 5 locuri de dormit in 2 cabine separate...si nu e de vanzare, am folosit-o doar ca exemplu alternativ la un velier. [...] cat despre costuri suplimentare mi-e greu sa va detaliez dar ele sunt. Barca din poza a costat vreo 9000 (e adevarat are motor nou yanmar) plus transportul din NL si proprietarul s-a jurat pe toate cele ca mai mult de 1000 nu mai baga in ea. Acum, dupa 2 ani a sarit de 16000 (inclusiv transportul din nl in Romania si Romania - grecia, inclusiv peridoc nou).
Mda, ce sa zic... probabil ca a vrut s-o doteze foarte serios. Eu nu tintesc atat de sus.
Oricum, nu am luat vreo hotarare si nici nu o voi face pana cand nu voi diseca toate optiunile posibile.

Toate cele bune,
Cezar

Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Vali

Despre constructia in regie proprie, dpmdv se justifica numai daca se doreste o barca deosebita, de obicei multicoca - trimaran, catamaran, proa etc. Asta deoarece e plina piata sh de monococi accesibile si in stare buna.

O multicoca bine facuta are in schimb performante fulminante, motiv pentru care variantele production sunt hiper-scumpe, ramanand ca alternativa accesibila constructia in regie proprie.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pauli

#79
motorcruiserul respectiv e al meu si da aveti dreptate referitor la timpii mangalia - balcik eu calculasem mangalia - cap kaliakra sunt vreo 50 km ceea ce la 14 km/h inseamna 3-4 ore. Barca merge in regim de croaziera adica cu motorul la 1500-1600 rpm cu 12-13 km/h la 2000 in jur de 15-16 la 2500 vreo 18. Pe valuri mai mari de 1-1,5 metri nu am avut ocazia s-o testez. Trebuie sa intelegeti ca asa cum velieristii se uita pe meteo sa iasa pe vant eu ma uit pe meteo sa ies pe mare calma. Da motorul se poate opri la fel cum se poate opri si motorul la auto, e un risc pana la urma asumat de toate motorizatele de pe lumea asta, oricum dupa cum ati vazut barca trage un dinghy care (nu e in poza) are un honda de 5 cai (de la anul motorul auxiliar va fi montat direct pe platforma din spate). De obicei cu cat e motorul mai simplu, fara multe electronice cu atat riscul de oprire accidentala e mai mic. singurul luuru electric la motor sunt butoanele de start/stop care duc la un solenoid electric pe care ma bate gandul sa-l inlocuiesc cu unul mecanic (dar chiar si asa riscurile sunt destule si nu numai de la motor). Si inca ceva, cand zic ca poate traversa Egeea nu ma intereseaza sa trag o linie dreapta din Tassos pana in Creta si s-o urmez, profilul de navigatie al unui motorboat de dimensiunile astea e mult mai "costier"  dar va asigur ca nici cu un velier de 6 metri nu traversati Egeea nord/sud

Later edit: din punct de vedere al riscului de navigatie (oprit motor/vanturi) e mai important sa masurati distanta de la extremitatea sudica a peninsulei Sithonia la Lemnos decat de la Neos Marmaros ori asa sunt vreo 90 km adica vreo 8 de mars

bluewave

"e mai important sa masurati distanta de la extremitatea sudica a peninsulei Sithonia la Lemnos decat de la Neos Marmaros ori asa sunt vreo 90 km adica vreo 8 de mars".
nu as vrea sa intru in polemici ... dar Mirina-Koufo sunt , dupa cum spune google ( in linie dreapta ) 65 Nm.
ma indoiesc ca pe acest pasaj , nu o sa intalnesti si val mai mare de 1.5m ( e un pasaj foarte expus ).
la fel, cred ca intr-un interval de apx. 8 h , se pot schimba datele problemei ( ma refer la meteo ...).

cu siguranta , un 6 m pe vele e ... costier , iar pe un meteo bun merg pasaje de 20-30 Nm.



"No Whistling on Board"

Zodiac

Am ramas impresionat de calitatile unui MacGregor 19 raportat la nevoile mele . Din pacate am inteles ca s-a produs doar pana in 1995 .
Ce velier de marime si calitati similare se produc in ziua de azi ? Cu catarg telescopic demontabil(care se depoziteaza in cabina) , cu derivor rabatabil total(briceag sau cum se numeste) , foarte usor de transportat si care gliseaza cu un motor de 40 CP la 25 de mile/h . Filmul e super , pacat de calitatea scazuta ! Ma atrage in special folosirea lui in varianta motorizata ...dar ... ;D cine stie ce rezerva viitorul  ;D , catargul sta cuminte si asteapta  ;D !
https://www.youtube.com/watch?v=hemNdJmzQBo

bluewave

"No Whistling on Board"

bobinuta

#83
(Later edit, 20.10.2018, h20.07):
Corectez aceasta postare, intrucat am facut niste erori de interpretare a documentelor legislative si nu doresc ca cei care vor citi mai departe sa fie informati eronat. Voi folosi culoarea portocaliu pentru a evidentia greselile. Imi cer scuze pentru acestea si le multumesc tuturor colegilor care m-au ajutat sa inteleg cum stau lucrurile dpdv legal !

Salutare!

Referitor la urmatoarele, tocmai am avut o discutie clara cu cei de la Capitania Mangalia:
Citat din: Vali din Octombrie 16, 2018, 04:14:43 PM
Conform art. 468 alin. 1 si 2 din codul fiscal, in Ro datoreaza impozit numai mijloacele de transport inmatriculate sau inregistrate in tara noastra.

Citat din: bobinuta din Octombrie 16, 2018, 04:26:42 PM
Salut Vali !
[...] Vrei sa spui ca daca *DOAR* inregistrez (nu inmatriculez) ambarcatiunea (fie ea care o fi) la Capitanie, atunci trebuie sa platesc impozit la fisc ?!

Citat din: pelicanul din Octombrie 16, 2018, 05:13:32 PM
Nu prea e nici o diferenta intre inmatriculare si inregistrare. Vezi https://lege5.ro/Gratuit/gqydcnruha/ordinul-nr-1079-2014-pentru-stabilirea-procedurilor-privind-evidenta-si-inmatricularea-ambarcatiunilor-de-agrement-conditiile-tehnice-si-incadrarea-cu-personal-navigant-a-acestora-si-avizarea-operator/6

Art 20 (1) lit e comparat cu art 46 (1) lit e. Se declara la fisc in ambele cazuri.

OK. Raspunsul pe scurt e ca *NU* se declara la fisc decat daca e necesar.
Sa vedem mai departe.
Am recitit articolele respective din Ordinul 1079/2014. Diferenta dintre procedura de inmatriculare si inregistrare nu prea exista, dar exista exceptarea de la procedurile respective, data de prevederile literei g) valabila pentru ambele articole :

g) documentul emis de autoritatea competentă a statului în care ambarcațiunea de agrement a fost înmatriculată/înscrisă anterior, care atestă radierea ori scoaterea din evidențe a ambarcațiunii de agrement, sau declarația notarială pe propria răspundere care să conțină datele de identificare ale ambarcațiunii de agrement și care să ateste faptul că acest tip de ambarcațiune nu se înmatriculează/înscrie în statul respectiv, după caz.

Mai pe romaneste, daca ambarcatiunea are o lungime de pana in 7m (si astfel, nu e obligatoriu sa fie inmatriculata sau inregistrata), se poate obtine dreptul de arborare al pavilionului romanesc, prezentand actele ambarcatiunii, din care sa reiasa si lungimea acesteia. Cei de la Capitanie vor lua cunostiinta de acest fapt si ca atare, se poate arbora pavilionul romanesc si se poate si inregistra ambarcatiunea, fara sa fie nevoie de plata vreunui impozit la fisc !

Raspunsul Capitaniei Mangalia a fost ca avand obtinut astfel dreptul de arborare al pavilionului romanesc, se poate circula si in afara apelor teritoriale romanesti, conform reglementarilor internationale. Singura operatiune pe care Capitania nu o poate face in aceasta situatie este acordarea permisiunii de iesire - tocmai datorita faptului ca au de a face cu o ambarcatiune neinmatriculabila (dar inregistrabila conform exceptiei oferite de prevederile literei g ) - si ca atare, care nu face obiectul acordarii permisiunii de iesire.
Din motive de siguranta a navigatiei, ramane totusi valabila obligatia skipperului de a raporta Capitaniei intentia de parasire a incintei de la Limanu (spre exemplu), catre Politia de Frontiera, in vederea intocmirii formalitatilor aferente parasirii apelor teritoriale romanesti.

In acest punct, sunt nevoit sa-l citez pe Vali, dintr-o postare ulterioara prezentei :
Citat din: Vali din Octombrie 19, 2018, 05:46:39 PM
litera g se refera la actul original al unei barci aduse de afara: daca a fost inmatriculata, se cere radierea, iar daca nu trebuia inmatriculata in tara respectiva (de origine), se cere declaratia notariala.
In ambele cazuri (inmatriculare sau inscriere) se cere dovada inregistrarii fiscale, conform literei e din art. 20, respectiv 46.
[...] cei de la Mangalia sunt suficient de incompetenti cat sa nu inteleaga ca e vorba de actele unei barci sh importate, emise in tara de origine.

In concluzie:
poti frige o excursie pana la Balcik folosind un velier de max. 7m, daca demonstrezi prin acte ca datorita lungimii, acesta nu e inmatriculabil si folosindu-te de portita oferita de litera g) pentru a obtine drept de arborare a pavilionului roman (Art.20) si de inregistrare in evidentele unei Capitanii (Art.46).[/color]
(Later edit, 20.10.2018, h 20:23):
Concluzia e ca legal, "poti frige o excursie pana la Balcik folosind un velier de max. 7m", doar daca il inmatriculezi ca sa poti obtine dreptul de arborare al pavilionului roman (si dupa incheierea la Politia de Frontiera a formalitatilor aferente iesirii).
Detalii referitoare la o inmatriculare inteligenta, puteti citi aici.
La limita legii, in cazul in care ambarcatiunea nu e inmatriculata, Capitania nu te poate impiedica sa iesi, dar nu-ti poate emite nici decizia de acordare a dreptului de arborare a pavilionului român si ca atare, e treaba ta cum te descurci dupa ce ai iesit. Formalitatile necesare zonei de granita sunt obligatorii, asa ca pe la Politia de Frontiera trebuie sa ajungi oricum.
La acest punct, ar fi bine de vazut postarea colegului deltasub (ulterioara prezentei) si evident, istorisirile altor colegi care s-au mai aflat in aceasi situatie (!).

Mentionez ca discutia a avut loc azi la ora 14:18, atat cu operatoarea de tura cat si cu capitanul sef de port.
Pentru cei care poate nu sunt convinsi de ceea ce am scris mai sus, mentionez ca cei de la Capitanie nu au fost tocmai incantati de faptul ca am invocat litera g) de la Art.20 si 46 din L1079, dar m-au "felicitat" zeflemitor ca am inteles corect textul respectiv si procedurile care ar trebui urmate. Ba chiar m-au atentionat sa nu uit (de bucurie ca scap de fisc) sa trec pe la ei sa intocmesc inregistrarea ambarcatiunii, he he he.
Desigur, le voi onora cu multa placere invitatia, atunci cand voi avea si motivul principal (barca).  8)
Pana atunci, nu pot decat sa le multumesc pentru amabilitate si timpul acordat disectiei pe lege !
::) ;) :)

(Later edit, 20.10.2018, h20:36):
Ultima parte a acestui mesaj (cea evidentiata in culoare violet) nu si-ar mai avea rostul, in conditiile corectiilor pe care le-am adus, dar l-am pastrat doar pentru referinte ulterioare. Invocarea literei g) din Art.20 si Art.46 existente in Ordinul 1079/2014 a reprezentat o greseala de interpretare din partea mea a textului legislativ in sine, iar cei de la Capitanie nu au comentat nimic, intrucat - asa cum a precizat si Vali - nu au realizat ca textul literei g) se referea la ambarcatiuni care au fost cumparate din afara Romaniei.
Imi cer scuze inca odata pentru confuzia creata si sper ca am reusit s-o indrept, prin corectiile aduse prezentei postari.

Cu bine,
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

bluewave

hello, pai daca tot te-ai "imprietenit" cu ei , ce presupune inregistrarea unei ambarcatiuni ? ( hartii, bani, verificari , chestii ... ).
"No Whistling on Board"

Florio

Citat din: bobinuta din Octombrie 19, 2018, 03:02:07 PM

Raspunsul Capitaniei Mangalia a fost ca avand obtinut astfel dreptul de arborare al pavilionului romanesc, se poate circula si in afara apelor teritoriale romanesti, conform reglementarilor internationale. Singura operatiune pe care Capitania nu o poate face in aceasta situatie este acordarea permisiunii de iesire - tocmai datorita faptului ca au de a face cu o ambarcatiune neinmatriculabila (dar inregistrabila conform exceptiei oferite de prevederile literei g ) - si ca atare, care nu face obiectul acordarii permisiunii de iesire.
Din motive de siguranta a navigatiei, ramane totusi valabila obligatia skipperului de a raporta Capitaniei intentia de parasire a incintei de la Limanu (spre exemplu), catre Politia de Frontiera, in vederea intocmirii formalitatilor aferente parasirii apelor teritoriale romanesti.


Era evident că Mangalia (ca port of entry) nu poate acorda permisiunea de ieșire, atât timp cât la baza permisiunii acesteia stau o suită de documente (Certificat de înmatriculare, permis de navigație al bărcii, inspecție tehnică, etc...) care nu există la o plutitoare neînmatriculată.
Ideea e dacă în absența acestei permisiuni de ieșire, ai voie să pleci :) .
Întrebarea nu e fără rost, fiindcă legile și interpretările lor, se schimbă mai des decât oja unei blonde. De exemplu, lui Lucian Ionescu i-a fost greu să se înțeleagă cu autoritățile la plecarea lui către Veneția. Autoritățile cerându-i pentru caiac, certificatul ambarcațiunii, revizia tehnică, etc, etc. Da, acolo, în Mangalia. :)

Acum înapoi la discuția noastră, dialogul cu Poliția de Frontieră trebuie purtat oricum, fiindcă oamenii supraveghează apele de graniță, te văd și trebuie să știe cine ești. Ei te și ajută în caz de nevoie. Jos pălăria pentru acest segment al Poliției, despre care am avut mereu și pe drept, numai cuvinte de laudă.

Vali

@bobinuta: Art. 20 din OM 1079 se refera la acordarea dreptului de pavilion si inmatricularea in registrul matricol. Nu se acorda dreptul de pavilion fara inmatriculare.

Nu exista nicaieri in ordin termenul de "inregistrare", ci exista doar inmatricularea in registrul matricol plus inscrierea in registrul de evidenta, conform capitolelor III si IV din Ordin.

Iar litera g se refera la actul original al unei barci aduse de afara: daca a fost inmatriculata, se cere radierea, iar daca nu trebuia inmatriculata in tara respectiva (de origine), se cere declaratia notariala.

In ambele cazuri (inmatriculare sau inscriere) se cere dovada inregistrarii fiscale, conform literei e din art. 20, respectiv 46.

Concluzia e ca te bucuri degeaba, iar cei de la Mangalia sunt suficient de incompetenti cat sa nu inteleaga ca e vorba de actele unei barci sh importate, emise in tara de origine.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bobinuta

#87
Citat din: Florio din Octombrie 19, 2018, 03:56:00 PM
Ideea e dacă în absența acestei permisiuni de ieșire, ai voie să pleci :) .
Întrebarea nu e fără rost, fiindcă legile și interpretările lor, se schimbă mai des decât oja unei blonde.
Salut Florio,
Raspunsul a fost intr-o romana neaosa si imi pare rau ca nu l-am stocat audio.
Conform discutiei purtate cu cei de la Capitanie, raspunsul e afirmativ - da, ai voie sa pleci, in sensul in care ei nu-ti pot interzice acest lucru - cu mentiunile exprese pe care le-am pomenit deja ca 1) trebuie sa treci pe la ei cu documentele cerute la Art.46 din Ord.1079/2014  pentru inscrierea barcazului in registrul de evidenta si 2) sa rezolvi formalitatile cu Politia de Frontiera (dupa cum ai intarit si tu mai jos).

Citat din: Florio din Octombrie 19, 2018, 03:56:00 PM
Acum înapoi la discuția noastră, dialogul cu Poliția de Frontieră trebuie purtat oricum, fiindcă oamenii supraveghează apele de graniță, te văd și trebuie să știe cine ești.

Citat din: bluewave din Octombrie 19, 2018, 03:37:02 PM
hello, pai daca tot te-ai "imprietenit" cu ei , ce presupune inregistrarea unei ambarcatiuni ? ( hartii, bani, verificari , chestii ... ).
Salut,
N-am nici o intentie in a te jigni, dar avand in vedere experienta ta sunt convins ca iti place umorul subtil, pe care de altfel, il apreciez.
Dupa cum ai observat, pe mine m-a interesat sa aflu doar daca iesirea din apele teritoriale romanesti catre o alta destinatie (fara a depasi conditiile impuse de clasa inscrisa pe permis) e conditionata sau nu de inmatricularea barcii (atat timp cat aceasta face parte din categoria celor neinmatriculabile, respectiv cu lungimea mai mica sau egala cu 7m).

Toate bune,
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

deltasub

Cu trei ani în urma am ieșit din tara la Mangalia cu o lotca ne inmatriculata, fără sa trec pe la capitanie, am fost doar la poliția de frontiera, unde le-am spus ca e o barca mai mica de 7m. Mi-au cerut actele barcii și permisul:

https://deltasub.blogspot.com/2016/07/pe-urmele-kazacilor.html


bobinuta

Citat din: deltasub din Octombrie 19, 2018, 09:55:14 PM
Cu trei ani în urma am ieșit din tara la Mangalia cu o lotca ne inmatriculata, fără sa trec pe la capitanie, am fost doar la poliția de frontiera, unde le-am spus ca e o barca mai mica de 7m. Mi-au cerut actele barcii și permisul
Foarte buna mentiunea si de asemenea, foarte interesant blogul dvs.! Mi-au placut pozele si voi reveni in vizita pentru a citi mai multe articole. Exact asta mi-au transmis si mie cei de la Capitania Mangalia - faptul ca ei nu ma pot opri sa ies din apele teritoriale romanesti atat timp cat utilizez o ambarcatiune neinmatriculabila, dar ca pentru asta trebuie sa inchei formalitatile aferente cu Politia de Frontiera.

Citat din: Vali din Octombrie 19, 2018, 05:46:39 PM
@bobinuta: Art. 20 din OM 1079 se refera la acordarea dreptului de pavilion si inmatricularea in registrul matricol. Nu se acorda dreptul de pavilion fara inmatriculare.
[...]
Iar litera g se refera la actul original al unei barci aduse de afara: daca a fost inmatriculata, se cere radierea, iar daca nu trebuia inmatriculata in tara respectiva (de origine), se cere declaratia notariala.

In ambele cazuri (inmatriculare sau inscriere) se cere dovada inregistrarii fiscale, conform literei e din art. 20, respectiv 46. 
Salut Vali,
Formularea literei g) e destul de ambigua.
Asadar, conform propriilor noastre legi, desi pot detine o ambarcatiune neinmatriculabila, ca sa pot obtine dreptul de arborare al pavilionului roman, trebuie totusi s-o inmatriculez. Si ca sa fac asta, trebuie s-o inregistrez la fisc, de unde decurg taxe (pentru ca nu intra la scutiri).
Faina treaba, futu-i  >:(

Ce n-am reusit inca sa documentez - si pentru care rog sprijin din partea ta sau a colegilor cu experienta - este mecanismul legal prin care poti parasi apele teritoriale romanesti cu o ambarcatiune neinmatriculata - asa cum colegul "deltasub" a mentionat si cum de altfel chiar Capitania Mangalia mi-a confirmat (telefonic) ca o pot face.
Intreb asta, deoarece nu am studiat legile aferente.

Spre exemplu, la inceputul convorbirii, mi-au spus ca nu pot parasi apele teritoriale romanesti fara sa prezint un pavilion.
Dreptul de arborare al pavilionului romanesc revine unei ambarcatiuni inmatriculate, asta e (acum) clar.  Din cele doua conditii de mai sus, ar rezulta ca daca nu am ambarcatiunea inmatriculata, nu pot pleca la bulgari (ca exemplu).
Totusi, exceptii practice exista - a se vedea cea mentionata de colegul "deltasub", dar nu e singura.

Care sunt regulile clare ?
Multumesc !
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube