INREGISTRARE AMBARCATIUNE IN BELGIA

Creat de deltasub, Ianuarie 22, 2015, 09:24:02 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

deltasub

Citat din: pilu din Ianuarie 28, 2015, 03:12:29 PM
cu certificatul am rezolvat ,trebuie sa astept acum sa vina de la buc. cartea de identitate (buletinul)mai trebuie tradusa?ca srie pe ea si in franceza si in engleza...
Doar copie fara traducere

Vali

Cred ca ar trebui sa ne luminam inclusiv intr-o problema de mare interes: o barca sub pavilion strain (belgian sau olandez) poate stationa si se poate folosi oricat timp in apele romanesti? Cu alte cuvinte, daca ne inmatriculam o barca in regie proprie intr-una din aceste tari, o putem folosi fara nici un fel de interdictii in tara?

Intreb aceasta fiindca am intalnit situatii in trecut cand oamenii au fost obligati sa-si inmatriculeze barca in Romania (barca folosita exclusiv in Ro), desi doreau sa pastreze pavilionul tarii de origine a barcii. E un subiect pe care nu-l cunosc, fiindca nu m-a interesat si nu ma va interesa achizitia unei ambarcatiuni sh din strainatate. In schimb, sunt interesat de inregistrarea in Belgia sau Olanda a unei ambarcatiuni in regie proprie, care se va folosi in majoritatea timpului in tara.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

deltasub

"Ambarcatiunile de agrement  sub pavilionul unui stat membru al UE, respectand principiile liberei circulații a bunurilor și serviciilor în cadrul Comunității Europene, au capacitatea de a naviga în apele teritoriale a oricarui stat UE fără limite de timp". Asa cel putin a raspuns Ministerul de transport si navigatie din Italia, la cererea de clarificare acestui aspect. In Italia, Franta si Spania sunt sute de barci inregistrate in Belgia, Olanda sau Anglia. Pentru Romania ar trebui sa fie la fel.
Pentru barci autoconstruite se face o declaratie pe propria raspundere, toate facturile a materialelor, plus o hartie de la un expert ca barca respecta normele de constructie UE.
Insa pentru inregistrare in Belgia nu convine deoarece cu cat barca e mai noua, taxa e foarte mare.(a se vedea tabelul de mai sus)
Pentru Olanda avantajul e ca barca o poti folosi si in regim de charter, daca o faci singur, se cere resedinta in Olanda sau un rezident care sa  semneze in locul tau, sau sunt agentii care fac ei toata treaba.

Vali

Multumim dl. Vasile pentru contributii.
Cunoscand totusi abordarea autoritatilor de la noi (ce am scris mai sus despre barcagiii obligati sa-si inmatriculeze barcile in tara), cred ca nu ar strica sa cautam actul normativ care reglementeaza ceea ce spuneti despre libera circulatie.
Daca ati primit un raspuns scris de la ministerul italian, poate e scrisa acolo sursa (actul normativ) din care v-au redactat raspunsul (cu toate ca nu vrem sa va deranjam).

Vizavi de o barca facuta in regie proprie, partea de documentatie e cea mai mica problema la inmatricularea in acele tari. In sensul ca, spre deosebire de Ro, acolo oamenii lucreaza de multa vreme cu ISO, si sunt foarte experimentati in tot ce inseamna ambarcatiuni. Deci nu va fi nevoie de lupta cu obtuzitatea, cum se intampla la noi.

Despre Olanda s-a mai povestit la topicul acesta: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,345.msg11390.html#msg11390 . E si aceasta o varianta buna, cu toate ca din ce inteleg, varianta Belgia e preferabila pentru barci mai vechi. O singura intrebare mai am: daca barca e mai mica de 7,5 metri, taxa de 50 euro e aceeasi pentru orice vechime a barcii (adica inclusiv barca autoconstruita noua) ?
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

La Constanta nu e nici o problema de doi ani cu barca mea inmatriculata in Olanda. In fiecare primavara trebuie sa merg la Politia de Frontiera cu toate actele barcii si nu comenteaza nimeni nimic.
Pentru o barca construita in regie proprie nu este nevoie de nici "o hartie de la un expert ca barca respecta normele de constructie UE" pentru inmatricularea in Olanda. Este suficienta o declaratie pe proprie raspundere data in fata unui notar cum ca tu ai construit barca. Problema e ca trebuie sa semneze pe acte si un cetatean sau rezident olandez.

deltasub

Citat din: Vali din Februarie 01, 2015, 02:05:13 PM
Multumim dl. Vasile pentru contributii.
Cunoscand totusi abordarea autoritatilor de la noi (ce am scris mai sus despre barcagiii obligati sa-si inmatriculeze barcile in tara), cred ca nu ar strica sa cautam actul normativ care reglementeaza ceea ce spuneti despre libera circulatie.
Daca ati primit un raspuns scris de la ministerul italian, poate e scrisa acolo sursa (actul normativ) din care v-au redactat raspunsul (cu toate ca nu vrem sa va deranjam).

Vizavi de o barca facuta in regie proprie, partea de documentatie e cea mai mica problema la inmatricularea in acele tari. In sensul ca, spre deosebire de Ro, acolo oamenii lucreaza de multa vreme cu ISO, si sunt foarte experimentati in tot ce inseamna ambarcatiuni. Deci nu va fi nevoie de lupta cu obtuzitatea, cum se intampla la noi.

Despre Olanda s-a mai povestit la topicul acesta: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,345.msg11390.html#msg11390 . E si aceasta o varianta buna, cu toate ca din ce inteleg, varianta Belgia e preferabila pentru barci mai vechi. O singura intrebare mai am: daca barca e mai mica de 7,5 metri, taxa de 50 euro e aceeasi pentru orice vechime a barcii (adica inclusiv barca autoconstruita noua) ?

Actul normativ, cred ca e acelasi care permite circulatia masinilor inmatriculate in Bulgaria. Nu eu am scris la ministerul de transport a Italiei,informatia am gasit-o pe forum.
Se pare, comform tabelului ca la barcille sub 7,5 m, nu conteaza varsta.
Insa din ce am citit pt. barci autoconstruite,iti cer absolut toate facturile si planurile originale ale proiectului. Deci treaba e complicata si atunci cica e mai bine ca barca ta autoconstruita sa ti-o vanda un prieten, pt.ca pe belgieni ii intereseaza  actul de vanzare cumparare. Asta, ce au facut altii, nu stiu mai mult. Dar se pare pt. asa ceva e mai simplu cu Olanda.

Vali

Multumim inca o data pentru contributii. Chiar acum e cineva care e intr-o asemenea situatie, o sa incepem demersurile, sa vedem ce rezultat vom obtine. Probabil vor fi destui barcagii care vor opta pentru inregistrarea intr-una din aceste 2 tari. Mai ales daca se va strica treaba la noi, dupa cum se aude.

Chiar ma gandesc daca ultima ordonanta pe specific, semnata de Sova, respecta dreptul comunitar. Acolo scrie ca orice barca in regie proprie facuta pe teritoriul Romaniei se face doar cu aprobarea ANR. Pe cand Directiva 94/25/CE spune clar care sunt organismele abilitate cu acest lucru, la nivelul intregii Europe, in contradictie flagranta cu textul ordonantei lui Sova.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ghrt

Din ce am citit, răspunsul la întrebarea privind necesitatea înregistrării naţionale a unei ambarcaţiuni cu pavilion străin este nuanţat în funcţie de destinaţia acesteia.

Dacă este o ambarcaţiune de uz comercial sau profesional este aplicabil art. 9 din OG 19/1997 privind transporturile:
Citat
(3) Operatorii de transport sunt transportatori, români sau străini, care au acces egal şi nediscriminatoriu la infrastructura deschisă accesului public. Prin transportatori se înţelege persoanele fizice sau juridice, autorizate să efectueze transporturi, interne sau internaţionale, de persoane ori de bunuri, în interes public sau în interes propriu, cu mijloace de transport deţinute în proprietate sau cu contract de închiriere ori leasing.

În cazul ambarcaţiunilor de agrement nautic, atât cele în scop comercial cât şi celelalte, art. 7 din HG 452/2003 pare să condiţioneze utilizarea acestora de obţinerea unei autorizări de la autoritatea română:
Citat(1) Categoriile de ambarcaţiuni de agrement nautic care au acces în zona de agrement nautic, normele tehnice pe care trebuie să le îndeplinească, condiţiile de înmatriculare şi de autorizare, normele privind încadrarea cu personal navigant a ambarcaţiunilor de agrement nautic, precum şi normele de certificare/brevetare a acestuia se aprobă prin ordin al ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Observaţi că în realitate nu scrie nicăieri că trebuie musai să fie înmatriculate şi/sau autorizate de ANR. Dar se completează cu art. 76 din HG 1079/2014:
Citat(1) Activitatea de agrement nautic în interes comercial se va organiza în zone de agrement nautic delimitate în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 452/2003 privind desfăşurarea activităţii de agrement nautic sau pe sectoarele apelor naţionale navigabile stabilite de ANR, cu condiţia obţinerii avizului căpităniei portului.
(2) Se interzice utilizarea pentru agrement nautic în scop comercial a ambarcaţiunilor de agrement care nu sunt înscrise sau înmatriculate în România.

Concluzia este că ambarcaţiunile de agrement care nu sunt folosite în scop comercial nu trebuie să fie înscrise sau înmatriculate în România, deoarece nu există nici o obligaţie legală în acest sens.

Nu am văzut pe nicăieri vreo limitare în timp a staţionării / tranzitului navelor sub pavilion străin în apele naţionale.
Limitările sunt în ceea ce priveşte TVA, există o limită de 24 de luni, dar dacă barca are TVA-ul plătit şi vorbim de persoane fizice (neimpozabile) nu se aplică această limitare.


Luaţi cele de mai sus sub o oarecare rezervă. Nu pot garanta că aceasta este situaţia juridică deoarece nu lucrez în acest domeniu. Poate există vreun jurist care să cunoască mai bine prevederile aplicabile.

pilu

azi am reusit sa trimit toate actele prin e-mail , imediat am primit un raspuns in care mi se cerea radierea barcii sau un istoric al ei . am verificat actele trimise ,deoarece in contractul de v.c  este o nota unde se explica clar ca in italia(eu de acolo am cumparat barca) conform legii... din anul... barcile sub 7 metri nu se inmatriculeaza . dupa ce am verificat am obsevat ca nu am trimis traducerea in franceza al contractului, asa ca am atasat traducerea contractului si am explicat ca barca nu a fost inmatriculata niciodata.
deocamdata nu am mai primit alt raspuns ,astept si va tin la curent.

draken

Mi-am inmatriculat barca (half-tonner din '84).

Pasi : raport de inspectie tehnica; ceva hartie de la fiscul local (un soi de luare in evidenta necesara la Capitanie); certificatul de ambarcatiune (inmatricularea propriu-zisa, as zice); cerere la fiscul local (cu certificatul anexat) pentru incadrare la rubrica desemnata de lege pentru impozitarea corecta.

Dincolo de micile momente de confuzie de la fisc (doamnele n-au cum avea atata instructie nautica - easy to see why), lamurite cu simtul umorului si zambet intelegator, toata treaba a mers usor si dragut.

In final, am de platit frumoasa suma de 70 euro anual. M-am inscris la "agrement de max 6 locuri". Pavilion: Romania.

Din motive de "peisaj" si program personal, barca nu e ancorata in tara.
Initial, influentat de toate legendele (gresit!), am fost convins ca vreau pavilion strain. Am studiat variantele Malta, Panama, Delaware, Grecia si Olanda. Am ajuns la concluzia ca Romania e cel mai usor, mai ieftin si mai sigur (pentru mine). Asa a si fost. In ideea in care o sa ma "joc" in tot felul de ape ne-romanesti, mi se pare mai potrivit ca barca sa fie sub numele si steagul meu - am dubii ca asiguratorii si autoritatile de-aiurea vor intelege usor si rapid toate giumbuslucurile cu procuri, casute postale samd si chiar si asa, as avea o usoara frustrare si discomfort.

Dupa toata experienta (care s-a incheiat cu un telefon de la fisc prin care am fost instiintat politicos, a doua zi dupa inregistrarea cererii, ca barca mea a fost inregistrata asa cum corect am solicitat) am ajuns la concluzia ca istoriile cu balaurul administrativ cu sapte capete care scuipa numai foc si pucioasa in capul bietului barcagiu roman sunt (pentru mine unul) doar folclor.

LE : imi pare rau, cred ca "inmatriculare barci" e locul potrivit. N-am luat in seama si "Belgia".

mustatza

Dupa toata experienta (care s-a incheiat cu un telefon de la fisc prin care am fost instiintat politicos, a doua zi dupa inregistrarea cererii, ca barca mea a fost inregistrata asa cum corect am solicitat) am ajuns la concluzia ca istoriile cu balaurul administrativ cu sapte capete care scuipa numai foc si pucioasa in capul bietului barcagiu roman sunt (pentru mine unul) doar folclor.

fiscul nu te suna nici daca le datorezi bani daramite sa-ti spuna ca: v-am inmatriculat barca cum ati dorit dvstra si de la anul va asteptam la o cafea sa va platiti impozitul.

tratamentul acesta este doar pt cei cu relatii interioare sau cineva a trecut la statutul de postac al anaf-ului.

draken



fiscul nu te suna nici daca le datorezi bani daramite sa-ti spuna ca: v-am inmatriculat barca cum ati dorit dvstra si de la anul va asteptam la o cafea sa va platiti impozitul.

tratamentul acesta este doar pt cei cu relatii interioare sau cineva a trecut la statutul de postac al anaf-ului.
[/quote]

Va rog sa-mi iertati minciunile, atunci. Daca stiam ca urma sa stabiliti Dumneavoastra ... Promit sa nu repet.

Ciby

@mustatza, colegul Draken este printre noi de ceva timp, un pasionat de barci ce si-a gasit (ca si noi de altfel) locul unde isi poate impartasi pasiunea.
Nu este postacul fiscului, dar nu ma pot abtine sa nu spun, ca atunci cand am citit postarea cu telefonul de la fisc si cu folclorul balaurului cu sapte capete, am gandit la fel ca tine! ;D

@draken, nu te supara frate, dar ce ti s-a intamplat tie, pentru majoritatea dintre noi este utopie! Si crede-ma, am ras cu hohote citind postarile ulterioare!

draken

Multam Ciby.
Ma duc sa sar gardul din fundul gradinii pentru ca am auzit (citit) ca daca ies pe poarta in strada poate ma loveste o masina si ma mananca babalau' .
Asa mi-au zis la cursul introductiv de postac la fisc.
Timp irosit.

ghrt

Salut Draken

Mersi de info.
Impozitul anual ai zis că este de 70€. Care au fost costurile cu înmatricularea la căpitănie?