INREGISTRARE AMBARCATIUNE IN BELGIA

Creat de deltasub, Ianuarie 22, 2015, 09:24:02 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

kama3

Contratul l-ai incheiat la notar sau a fost inscris sub semnatura privata - in genul contractelor auto?

stefand600

A fost un contract gen auto model vechi. Am scris in "header" contract de vanzare - cumparare pentru un motor de barca folosit.
Stefan D

kama3


atar

Salutari si Un An Nou fericit!
Am incercat 2 luni sa inmatriculez barca in Belgia, dar nu am reusit.
Am cumparat in octombrie o barca Invader din 1993, de 165 feet cu motor inboard Mercruiser de 3.0L din Olanda.
Olandezul avea certificatul de inmatriculare al barcii expirat de cativa ani, dar pentru ca nu a mai folosit barca el nu l-a reinnoit.
Cand am luat barca, autoritatile navale olandeze nu au vrut sa faca radierea intrucat certificatul era expirat, asa incat ei considerau barca neinmatriculata. Fostul proprietar trebuia sa reinnoiasca certificatul (la ei se reinnoieste din 2 in 2 ani), ca sa o poata radia. Nu inteleg cum sa radieze ceva neinmatriculat.
Ca sa o pot inmatricula pe numele meu acolo, trebuia ori sa ma reprezinte fostul proprietar ori sa obtin rezidenta in Olanda. Am zis ca ma descurc eu in Romania sau cu Belgia si am luat-o asa.
Dupa ce am ajuns acasa am luat legatura cu belgienii, le-am trimis actele, poze, etc, au refuzat sa emita certificat de pavilion fara radiere. Le-am explicat ca olandezii nu radiaza si nu anuleaza un act expirat, dar nu au acceptat.
Insa tot ei mi-au dat o solutie. Sa obtin rezidenta in Olanda, sa inmatriculez barca in Olanda, apoi sa o radiez si sa o reinmatriculez la ei in Belgia.  ;D ;D ;D
Am reluat legatura cu autoritatea olandeza si ei mi-au spus clar ca daca fac rezidenta sau gasesc un rezident olandez care sa ma reprezinte la ei, mi-o trec pe numele meu.
Am reusit printr-o cunostinta din Olanda sa depun pe data de 21 decembrie in Olanda cererea de inmatriculare, doar cu contractul de vanzare cumparare si actul expirat, plus copie dupa cartea mea de identitate, iar azi mi-a sosit certificatul in original, pe numele meu.
Am o intreaga corespondenta cu autoritatea olandeza.
Pe olandezi nu-i intereseaza radierea, ci doar daca a existat vreun act de inmatriculare sau inregistrare in UE si obligatoriu vor rezidenta olandeza sau un reprezentant cu rezidenta in Olanda.
Taxele au fost 299 Euro platite cu cardul online. In banii astia a intrat si DHL-ul pentru livrarea certificatului la adresa trecuta in cerere.
Taxele sunt putin mai mari decat in Belgia, iar certificatul de inmatriculare international este valabil doar 2 ani.
Avantajul este ca nu sunt atat de rigurosi cu radierea.

Florio

Citat din: atar din Ianuarie 05, 2018, 08:35:11 PM
Salutari si Un An Nou fericit!
Am incercat 2 luni sa inmatriculez barca in Belgia, dar nu am reusit.
Am cumparat in octombrie o barca Invader din 1993, de 165 feet cu motor inboard Mercruiser de 3.0L din Olanda.
Olandezul avea certificatul de inmatriculare al barcii expirat de cativa ani, dar pentru ca nu a mai folosit barca el nu l-a reinnoit.
Cand am luat barca, autoritatile navale olandeze nu au vrut sa faca radierea intrucat certificatul era expirat, asa incat ei considerau barca neinmatriculata. Fostul proprietar trebuia sa reinnoiasca certificatul (la ei se reinnoieste din 2 in 2 ani), ca sa o poata radia. Nu inteleg cum sa radieze ceva neinmatriculat.
Ca sa o pot inmatricula pe numele meu acolo, trebuia ori sa ma reprezinte fostul proprietar ori sa obtin rezidenta in Olanda. Am zis ca ma descurc eu in Romania sau cu Belgia si am luat-o asa.
Dupa ce am ajuns acasa am luat legatura cu belgienii, le-am trimis actele, poze, etc, au refuzat sa emita certificat de pavilion fara radiere. Le-am explicat ca olandezii nu radiaza si nu anuleaza un act expirat, dar nu au acceptat.
Insa tot ei mi-au dat o solutie. Sa obtin rezidenta in Olanda, sa inmatriculez barca in Olanda, apoi sa o radiez si sa o reinmatriculez la ei in Belgia.  ;D ;D ;D
Am reluat legatura cu autoritatea olandeza si ei mi-au spus clar ca daca fac rezidenta sau gasesc un rezident olandez care sa ma reprezinte la ei, mi-o trec pe numele meu.
Am reusit printr-o cunostinta din Olanda sa depun pe data de 21 decembrie in Olanda cererea de inmatriculare, doar cu contractul de vanzare cumparare si actul expirat, plus copie dupa cartea mea de identitate, iar azi mi-a sosit certificatul in original, pe numele meu.
Am o intreaga corespondenta cu autoritatea olandeza.
Pe olandezi nu-i intereseaza radierea, ci doar daca a existat vreun act de inmatriculare sau inregistrare in UE si obligatoriu vor rezidenta olandeza sau un reprezentant cu rezidenta in Olanda.
Taxele au fost 299 Euro platite cu cardul online. In banii astia a intrat si DHL-ul pentru livrarea certificatului la adresa trecuta in cerere.
Taxele sunt putin mai mari decat in Belgia, iar certificatul de inmatriculare international este valabil doar 2 ani.
Avantajul este ca nu sunt atat de rigurosi cu radierea.

Ar fi primul coleg de forum care deține o barcă de 50 metri :) (165 feet ) .
Dincolo de glumă, nu înțeleg demersul alambicat. Dacă barca nu e înmatriculată în Olanda, cred că era mai simplu de obținut o adeverință de la registrul naval, în baza căreia vedeau și belgienii că barca e aptă de înscris la ei.
A o înregistra pentru a o radia, seamănă cu scărpinatul pe dos, unde nu ne mănâncă :)

P.S.
Pentru autoritățile olandeze, întrebarea era simplă:
1. Este barca înmatriculată?
Dacă da, atunci vrem radierea.
Dacă nu, atunci dați-ne o adeverință că nu este.

Poate (zic doar), poate barca era în continuare înmatriculată la olandezi și datora acea sumă de  299 Euro în intervalul în care proprietarul nu plătise, pentru a putea fi eliberată de sarcini.

stefand600

Nu este neeaparat sa fie asa! Am incercat sa-mi cumpar on line un autovehicul din germania, dupa ce spuneam ca sunt din RO discutia se incheia brusc cu "nu vindem in RO'' .  Din pacate asta este realitatea. ""concetatenii nostrii "" au reusit aceasta performanta. SINGURUL MOTIV PENTRU CARE MAI SUNTEM ACCEPTATI IN UE SUNT RESURSELE ROMANIEI. Din pacate este o cruda realitate.
Stefan D

bog_da

Astazi am primit scrisoarea de pavilion din Belgia.
Confirm ca am urmat exact pasii descrisi aici (cu adaptarile minore functie de cazul particular) cu singura diferenta ca am trecut doua motoare. Poate din aceasta cauza, taxa a fost mai mare respectiv 150 Euro.

In rest doar o mica revenire cu clarificare pentru ca nu am depus factura originala a unuia dintre motoare (doar traducerea)...

A mers foarte repede. Acum trebuie inscriptionata barca si apoi... la plimbare!

atar

#262
Citat din: Florio din Aprilie 06, 2018, 03:27:53 AM
Ar fi primul coleg de forum care deține o barcă de 50 metri :) (165 feet ) .
Dincolo de glumă, nu înțeleg demersul alambicat. Dacă barca nu e înmatriculată în Olanda, cred că era mai simplu de obținut o adeverință de la registrul naval, în baza căreia vedeau și belgienii că barca e aptă de înscris la ei.
A o înregistra pentru a o radia, seamănă cu scărpinatul pe dos, unde nu ne mănâncă :)

P.S.
Pentru autoritățile olandeze, întrebarea era simplă:
1. Este barca înmatriculată?
Dacă da, atunci vrem radierea.
Dacă nu, atunci dați-ne o adeverință că nu este.

Poate (zic doar), poate barca era în continuare înmatriculată la olandezi și datora acea sumă de  299 Euro în intervalul în care proprietarul nu plătise, pentru a putea fi eliberată de sarcini.

;D ;D
Scuze, am mancat o virgula. Era16.5 feet. ;D
Din pacate am o intreaga corespondenta purtata pe email, atat cu autoritatile olandeze cat si cu cele belgiene. Povestea e incalcita si nici olandezii, nici belgienii, nu au fost foarte cooperanti.
Problema principala a survenit din faptul ca barca avea un certificat ICP "Certificat internațional pentru ambarcațiuni de agrement" in Olanda emis de catre ANWB prin 2009 si care a expirat. Din 2010, de ICP-uri nu se mai ocupa ANWB ci Watersportverbond. Am cerut si unora si altora un document care sa ateste ca nu mai este inmatriculata, sau o radiere. ANWB mi-a dat cu flit ca ei din 2010 nu mai elibereaza nici un document legat de ambarcatiuni, iar Watersportverbond m-a trimis de 3 ori la ANWB, motivand ca ei nu pot emite un document legat de o inmatriculare pe care nu au gestionat-o ei si a refuzat sa-mi trimita orice document legat de aceasta barca, dar de fiecare data mi-au transmis ca ar fi bucurosi sa ma asiste la inregistrarea barcii si eliberarea unui ICP la ei.  ;D
Belgienii, la randul lor, au refuzat sa inregistreze barca la ei fara radiere, sau adeverinta ca nu este inregistrata in Olanda, documente pe care nu reuseam sa le obtin.
Si uite asa am ICP olandez la barca.
Nu inteleg la ce Registru Naval te referi si ce adeverinta, care sa poata dovedi ca barca poate fi inmatriculata?

Florio

Citat din: atar din Mai 09, 2018, 04:03:14 PM
.......................
Nu inteleg la ce Registru Naval te referi si ce adeverinta, care sa poata dovedi ca barca poate fi inmatriculata?

Am folosit un termen general, care desemnează autoritatea din domeniu, așa cum englezii au UK Ship Register in cadrul MCA-Maritime and Coastguard Agency, sau cum avem noi Registrul de evidență al navelor în cadrul Autorității Navale Române.
Deduc din spusele tale că ai avut ghinionul să nimerești într-un vid legislativ pe care nu a avut nimeni interesul și intenția să-l rezolve vreodată.
Se mai întâmplă și la noi  :)

atar

Exact.
Am nimerit cu un document emis si valabil intr-o perioada de tranzitie a raspunderii inregistrarilor intre autoritati in Olanda.
Ideea e, ca desi belgienii stiau de aceasta tranzitie din 2010 si erau perfect constienti de situatie, m-au frecat si tot nu au vrut sa o inregistreze.

Stefan77

Buna ziua,
Ma tot chinuiesc sa le fac plata online. La final dupa ce completez formularul imi apare o pagina prin care poti sa platesti cu cardul. Urmez toti pasii pentru plata (nr card, data expirare card, cod CVC) autorizez plata cu cod de confirmare de la banca iar la final dupa ce dau OK imi spune ca plata mea nu este acceptata.
Va rog sa ma ajutati cu un cont in care se poate face plata. Am tot cautat si nu-l gasesc pe siteul lor.
Voi cum ati procedat pentru plata?
Va multumesc anticipat pentru ajutor.

stefand600

In contul tau de pe site la " suivre l'etat de votre demande" ai un document care se numeste Payment.pdf. Il deschizi si ai contul si banca la care trebuie sa faci viramentul. In formularul de virament trebuie sa treci si numarul cererii de scrisoare de pavilion, cel din Request.pdf care  este sub codul de bare. Atentie, fara acel numar nu vor sti pentru ce ai platit. Eu am facut transferul on line si a fost OK.
Stefan D

Stefan77

#267
Multumesc Stefand600 pentru ajutor. Te rog frumos sa-mi spui daca ai facut transferal online dintr-uncard cu cont de EURO sau card in RON.
Nu gasesc nici adresa de e-mail unde trebuie trimise documentele scanate PDF.

stefand600

Din cont in euro. Nu mai stiu adresa dar sigur am trimis la Oostande nu la Bruxelles. Atentie acest an taxa este 147 euro nu mai este 138.
Stefan D

Stefan77

Salut. Ma poate ajuta cineva cu adresa de e-mail unde trebuiesc trimise documentele la Oostende? Nu o gasesc :(
Poate o gasiti in SENT , Multumesc anticipat