Sfaturi Orion 20 vs. Jaguar 22

Creat de Dbr, Mai 13, 2015, 06:55:14 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Dbr

Salutare oameni buni,
Am nevoie de cateva sfaturi relativ urgent( pana duminica 17. Mai). Sunt in situatia de a alege intre doua mici veliere in Olanda.
Este vorba de un Orion 20 si un Jaguar 22. Le-am tot studiat si cautat pe net dar nu sunt foarte multe informatii. Spre exemplu Orion 20 apare ca fabricat in Polonia :o dar si ca ar fi fabricat in Germania( fosta DDR). In principiu arata bine, este complet cu toate accesoriile si cele necesare sigurantei navigatiei. Are un tratament antiosmoza in 7 straturi de tip Sikkens ( !!??). Motor manevra (cizma lunga) Yamaha 4 cp 2 T din 2002 in stare perfecta si peridoc cu  sistem franare masa maxima 750 kg stare ok.
Jaguarul 22 este de asemenea in stare foarte buna, cu toate cele necesare, dar cu vele noi noute, motor Suzi 5 cp 4 t din 2008 si peridoc basculabil din 2012 !
Amandoua sunt comparabile in raport calitate pret , ambele cu derivor retractabil dar sunt de dimensiuni diferite, producatori diferiti, etc.
Aveti idee cam ce greutate ar avea fiecare? Ce ma sfatuiti? Care ar fi mai indicat ?
Primele 2 foto Orion.
Urmatoarele 2 foto Jaguar.
Va multumesc anticipat.
Stima tuturor.

cristiantutuianu

Salut Dbr
Jaguar 22 e facut de Russell Marine Ltd. (UK)
LOA:    21.50' / 6.55m
LWL:    19.33' / 5.89m
Beam:    7.67' / 2.34m
Draft (max.)    3.80' / 1.16m
Disp.    2250 lbs./ 1021 kgs.
Ballast:    550 lbs. / 249 kgs.
Interesant si util:European version of the CATALINA 22. The ALACRITY 22 is also similar
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=3674 aici vezi si alte chesti
"Jaguarul 22 este de asemenea in stare foarte buna, cu toate cele necesare, dar cu vele noi noute, motor Suzi 5 cp 4 t din 2008 si peridoc basculabil din 2012 !"asta am gasit despre jaguar ..
imi fac timp si caut si despre Orion20

cristiantutuianu

pentru Orion20
measures
length over all 6.00 (mt)
length at waterline 5.60 (mt)
beam (max.) 2.30 (mt)
keel type lifting keel
standard draft 0.35 (mt)
minimum draft 0.00 (mt)
displacement 600 (kg)
builder name Polsport builder countr Poland sursa:http://www.sailingtheweb.com/sailboats/Orion+20/Polsport/?units=mt

mario38


ss

La prima vedere, dupa sanatosul principiu "ce arata bine, merge bine" si socotind ca-i mai bine sa-ti prisoseasca decat sa nu-ti ajunga ( 2 picioare in plus ), Jaguarul, dar depinde de starea, pret si dotari!  8)

Dbr

Salutare oameni buni,
Multumesc tuturor, dar cred pana la urma ca voi lua Orionul. Aseara am fost si l-am vazut si va pot spune ca arata impecabil,velele super ok, catargul deasemenea, gelcoat original,etc. Ce am vazut foarte interesant la ea este un sistem de rabatare rapida al catargului spre pupa.pentru trecerea pe sub poduri etc. Va tin la curent cu toate maine poimaine . Acum scriu de pe tel.si e taaaare dificil.
Stima tuturor.

Dbr

Salutare tuturor,
Orionul a ajuns acasa....Cam tarziu dar asa este cand ai multi prieteni cu care trebuie sa te vezi si mai ales ca am prins acolo Inaltarea si  Rusaliile lor motiv pentru care m-au luat olandezii mei la toate petrecerile specifice lor( carnaval, bike oldtimers parade, diverse targuri,etc) Fiecare zi era cate un motiv de distractie...Duminica bere la greu( ca trebuia sa ud barca nu?). Daca ma luam dupa ei nici acum nu eram acasa...
Revin cu detalii interesante...
Stima.

pelicanul

Citat din: Dbr din Mai 30, 2015, 08:15:28 AM
Daca ma luam dupa ei nici acum nu eram acasa...


Nu ca ar fi fost ceva rau in asta ...  :)

Foarte interesant, barcuta pare intr-o forma foarte buna. Insa cred ca Herastraul va fi cam mic pentru ea ... :)

ionitzady

bine-ai venit Bogdane acasa , acum putem sa ne auzim la tel . Aaa  ::) ::) ::) si sa o stapanesti sanatos  ;) ;)

quasimodo

Sa o stapanesti sanatos!!!...Ne poti da mai multe detalii te rog legate de achizitionare, pret, acte......etc.
Intentionez sa fac acelasi lucru ca si tine si as beneficia de orice amanunte care ar putea sa ma ajute.

Dbr

Va multumesc oameni buni. Referitor la toate legate de barca, peridoc, motor etc. am mai scris in alte posturi ale mele. Preturile nu le discut public din considerente morale si comerciale. Va trimit un mesaj privat , eventual sa ne vedem sa va dau detalii.
Si acum o mica poveste a Orionului. Barca a fost rezervata de un prieten de-al meu olandez. Din pacate de joi seara de cand ajunsesem eu in NL a trebuit sa astept pana duminica seara sa o vad deoarece era Inaltarea si ei aveau un weekend prelungit  iar proprietarii erau bineinteles intr-o mica vacanta. Am ajuns in sfarsit la adresa( la capatul Olandei in sud-vest) 230 km de locul meu de ,,resedinta'' opus in nord-est. Intotdeauna ce gasesti bun de cumparat e departe >:(. Duminica seara am stat la cafele cu ei , discutand despre istoria barcii, cu ruleta in mana, facand tot felul de masuratori, pentru ca a doua zi trebuia sa vin cu platforma mea sa o iau ,,pe sus''. Vechea poveste cu remorcile olandezilor care sunt sub 750 kg masa maxima autorizata si ei le tracteaza folosind acelasi numar ca al masinii . Nu intelegeau saracii oameni de ce naiba nu o iau direct asa! Discutii ,explicatii, iar cafele si iar cafele pana noaptea tarziu. Apoi alta mai dihai, cand am inceput cu actele...Am facut acte separate pe barca, peridoc, motor. Iar se cruceau saracii oameni si nu intelegeau de ce! Eu vorbisem de la inceput prin olandezul meu ca vreau sa facem contract de vanzare cumparare pe ele fapt pentru care saracu' proprietarul scosese deja la imprimanta frumos color o foaie A4 cu fotografiile barcii, cu dimensiunile si dedesubt ,cred ca scos de pe net, un fel de formular de vz. cump. unde doar datele mele mai trebuiau completate. Ma uitam admirativ la ei cata logica au cateodata cand fac anumite lucruri dar le-am explicat calm ca la noi este altfel si au facut cum le-am spus eu d.p.d.v. al hartiilor. Adevarul este ca in granita Ro primul lucru de care am fost intrebat inainte de orice altceva am fost intrebat de actele barcii + motorul( vizionat serii,etc).
Si acum sa revin in NL. M-am intors luni cu platforma sa urc toate una peste alta, m-au ajutat ei foarte mult. Eu nici nu apucam sa ii urmaresc cat de repede au demontat tot si le-au asezat ,legat gata pentru drum. Eu eram mai mult pe partea ancorarii ansamblului cu chingi, etc. Pe de alta parte au ramas si ei surprinsi de platforma mea polimultifunctionala mai ales cand m-am laudat ca este unica parca mi-au crescut si mie ,,actiunile''in fata lor. 8). Au chemat chiar vecinii sa vada dihania ca nu mai vazusera ceva asa mic si totusi barcazul sus cu tot cu peridoc. Oricum, oamenii foarte de treaba, prietenosi( intotdeauna ma uit de la cine cumpar). Mi-au explicat cam tot ce inseamna montat/demontat,istoria barcii, in ce conditii se poate naviga cu ea. Recunosteau ca nu este un velier cu care sa traversezi mari si oceane dar pentru ce o luasem eu era ideala. Chiar i-am invitat in Ro si au zis ca vor veni la anul pentru ca pe acest an aveau deja facute planurile. Au un camper ( pe sasiu de camion Mercedes foarte vechi- an fabr. 1968 greutate 12 tone ) cu care fusesera in toata lumea( inclusiv anul trecut in Africa). Ne-am uitat impreuna la cateva video despre Delta Dunarii si am ramas placut surpins sa constat ca stiau de locatie si ca urmareau sa vina dar acum s-au convins mai ales ca au pe cineva in Ro. Nu stiu cum fac dar in Olanda cunosc numai din astia cu apucaturi extreme( el medic, ea profesoara) dar cu un camper din 68 impecabil si care prefera sa manance la ceaun, si care vor intotdeauna sa descopere ceva nou.
Revenind la barca...era a ei de cand avea 18 ani. I-a fost facuta cadou de catre parinti. Ca un extrajob( mai mult hobby) ea era si instructor de sailing asa ca olandeza ,,le manca pe paine'' cam tot ce inseamna navigatie. Fiica lor de 16 ani deasemenea brevet de instructor dar pe clase mici( Optimist, 420,etc). Ca o gluma, barbat-su mi-a spus ca daca nu avea barca cand a cunoscut-o nu o lua de nevasta ;) 
In speranta ca v-am facut sa zambiti cu povestea Orionului , totodata lansez o invitatie pentru cine poate sa ma initieze cand o voi lansa la apa( bineinteles nu pe Herastrau!!). M-ar bate gandul la o incursiune pana la Sfantu de la Murighiol, pentru ca tot trebuie sa imi dau Kilcruiserul la apa in jur de 20 Iunie. Asigur toate cele necesare echipajului( hidratare, cazare, etc etc...). Pelicanul, Vlad, Bluewave,Cristi, Adi, Capitanul,lista e deschisa................sunt locuri destule. Cam 6 pe Cruiser si 4-6 pe Orion !
Nu uitati: ,,daca apa nu e, nimic nu e!"
Stima tuturor. 

dany

Frumoasa poveste.Nici nu conteaza ca nu ai dat detalii economico-financiare,cel putin pt. mine...Esti un tip misto.Sper sa ne vedem pe ape candva.

Dbr

#12
Salutare Oameni Buni,
Multzam Dany pentru gandurile bune. Nu prea am mai avut timp in ultima vreme sa scriu pe forum. Dar nu am stat degeaba ;)...
Ieri am inventariat tot de la Orion impreuna cu Vlad si Dan. Am respirat usurat in final cand verdictul dat de ei a fost:,, poti naviga in siguranta'' ,,totul este ok''.
Asa ca sper ca Orionul va cunoaste in curand marina din Sfantu. Va fi o saptamana pe ape leganate. Voi posta foto. Invitatia ramane valabila pentru cine vrea sa mearga.
Stima tuturor.

bluewave

Pai ce mai pot zice ..."Distractie maxima !!!"
"No Whistling on Board"

Dbr

Salutare Oameni Buni,
Orionul a ajuns cu bine tur- retur Sfantu Gheorghe. Barca s-a comportat incredibil de bine. Mici probleme de incepatori au fost bineinteles . Revin cu o povestioara detaliata cat de curand. Cateva foto...
Stima tuturor.