Velier traditional ?

Creat de Florio, Aprilie 19, 2011, 10:51:20 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Florio

Ce parere aveti de asemenea velier ? :) Pare un tip de constructie traditionala, insa nimic din forma lui nu arata ca e creat pentru o anume functionalitate.
Pare mai curand creat pentru viteza.

Florio

Un arbore principal si un artimon, bompres foarte lung, vele uriase, foarte ingusta pentru lungimea ei ..... ambarcatiunea asta pare sa fie facuta pentru regate :)

x_petrolist

Pare a fi o constructie pentru zone cu vinturi foarte slabe. De unde ai pescuit imaginile? Velele latine indica o provenienta Mediteraneana.

Florio

Citat din: x_petrolist din Aprilie 20, 2011, 12:05:09 AM
Pare a fi o constructie pentru zone cu vinturi foarte slabe. De unde ai pescuit imaginile? Velele latine indica o provenienta Mediteraneana.

Nicidecum, Aurelian, velierul este din zonele Arabiei.
Cred ca am gasit si pe youtube o regata cu asemenea veliere : http://www.youtube.com/watch?v=NVCBg29QJKw&feature=related

Florio

Am vazut si variatiuni pe aceeasi tema. Acelasi velier cu un singur arbore, sau cu artimonul foarte mic.
Pare o constructie foarte aparte, dar intr-un sistem clasic, nu modern. http://www.youtube.com/watch?v=Ag-H8rQ4Wcc&feature=related

ghrt

http://en.wikipedia.org/wiki/Dhow

A dhow is a traditional Arab sailing vessel with one or more lateen sails. It is primarily used to carry heavy items, like fruit, along the coasts of the Arabian Peninsula, Pakistan, India and East Africa. Larger dhows have crews of approximately thirty people, while smaller dhows typically have crews of around twelve. Dhows are much larger than feluccas, another type of Arab boat usually used in fresh water in Egypt, Sudan and Iraq.

Cursa se nume?te, desigur, Dhow Racing.

menestras

Foarte frumoase si suple. Ma intreb cum s-ar comporta o lotca sub o vela d'asta.

stavride

Mi-ai luat lotca din gura menestras :). Aceeasi intrebare.
Dacă vrei să construieşti un vapor, să nu începi prin a-i trimite pe oameni după lemne, cuie, unelte, sfori şi alte materiale. Învaţă-i întâi să tânjească după marea îndepărtată, nesfârşită.

buccaneer

Arata frunos in poze dar nu cred ca vela aceasta se potriveste la o lotca si nici nu este prea eficienta si versatila la diferite tarii ale vantului si aliuri.
Partea de jos a velei trebue sa fie mai curbata decat partea de sus care sa fie mai stransa fiindca vantul aparent la partea de sus este mai dinspre prova decat la partea de jos. Trebue sa se poata inversa (strans jos si mai curbat sus) cand vantul este prea puternic si parte de sus sa nu mai prinda vant.
Volta cu aceasta vela cred ca este deasemenea o problema.

ghrt

Coca din ce am v?zut pe YouTube mi se pare foarte diferit? de o lotc?, este asem?n?toare cu b?rcile de curse de ast?zi, f?r? un pescaj mare raportat la l??ime.


HOME MADE

uitati-va la valuri,la asa vint asa vele.daca a-ti vedea cum e construita,va asigur ca nu va urcati in ea:)

Vali

De ce nea Nicu, fiindca e cusuta cu sfoara de cocos :D?
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

PB

Am vazut acest velier in Geneva.Era foarte robust, puntea goala, vergi imense, dar parea a avea mult spatiu in interior.

HOME MADE

<<De ce nea Nicu, fiindca e cusuta cu sfoara de cocos Cheesy?>>
sa caut pe aici sa-ti pun niste poze facute pe o plaja araba,o feluca rasturnata sub care m-am tirit pe burta sa-i fac poze la chila si coaste,dupa aia mi s-a luat de feluci arabesti.
depinde unde erau facute,asta venea de undeva de pe coasta de vest a indiei,acolo erau comandate si executate la aprox 30000$ bucata,lungime undeva la 12-14m,fara accesorii,de fapt ce accesorii sa aiba pe ea?motorul caterpilar,o hananaie lenese,mare si cu putere mica.

n.adrian

Din ciclul ce isi face omul cu mana lui....iata ce barcutza am gasit in Mangalia, facuta de un francez care sustinea ca l-a costat in total 150.000 euroi.