Maxim 15 km/h si 15 KW in Delta Dunarii

Creat de byteworks, Aprilie 20, 2011, 04:24:54 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

Scopul discutiilor noastre este rezolvarea in spirit constructiv a problemelor de care ne lovim.

Cea mai mare problema pe care o vad in intentia ARBDD de a obliga barcagiii sa se doteze cu gps-uri e urmatoarea:
Nu e vorba de gps-uri obisnuite, ci de gps-uri cu emitator radio, pentru a se putea localiza barca si afisa viteza cu care circula. Dupa cum bine a observat Romeo-skipper, echipamente de tipul asta sunt doar cele AIS - Automatic Identification System: http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_Identification_System . Respectivul echipament e costisitor, si inaplicabil din multe motive. Si pana la urma, oricine poate fenta "big brother", prin invocarea unei banale pene de tensiune, de nerezolvat in mijlocul salbaticiei.

Cred ca a venit momentul sa actionam intr-o forma organizata impotriva acestor abuzuri, cum e si problema cu fiscul a colegului Dan Dragos. Ma gandesc sa actionam pentru inceput prin Asociatia Raid Romania, nu de alta, dar daca vom fi obligati sa ne montat transpondere AIS pe lotcile Raid, s-a cam dus pe copca tot efortul de pana acum.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bradutzu

Nu cred ca va deveni un proiect viabil pentru ca nu vad de unde va avea "lipoveanul" de rand bani pentru a implementa asa ceva si va rog sa nu spuneti ca vor fi scutiti ca ei au lotci ca nu e asa!
Mai mult de atat investitia este una imensa in conditiile in care nu sunt oameni pentru a controla niste amarite de permise!
Sa auzim numai de bine!

Florio

#47
Citat din: bradutzu din Aprilie 13, 2012, 09:39:58 AM
Nu cred ca va deveni un proiect viabil pentru ca nu vad de unde va avea "lipoveanul" de rand bani pentru a implementa asa ceva si va rog sa nu spuneti ca vor fi scutiti ca ei au lotci ca nu e asa!
Mai mult de atat investitia este una imensa in conditiile in care nu sunt oameni pentru a controla niste amarite de permise!

Ii dau dreptate lui Vali : trebuie facut ceva in numele unei asociatii, pentru ca actiunile individuale sunt tratate cu dosul, asa cum se observa zilnic din comportamentul aparatului de stat fata de cetatean.

Bradutzule, nu m-as baza pe faptul ca  absurditatea metodei sa dea de gandit legiuitorului. O lege se va promulga pur si simplu, buna sau proasta. Nimeni nu gandeste prea mult cand e vorba de promulgat legi pentru multime. Singurele legi indelung gandite sunt cele cu dedicatie, din care sa se imbogateasca cineva.
E foarte posibil ca aceasta propunere de lege sa treaca vajaind prin parlament, fiindca aduna bani si are o motivatie ecologic-plauzibila .

adrianpacurici

stati fratilor linistiti ca nu exista politician in tara asta care sa aiba si sa aprecieze un motor la barca mai mic de 20cp..deci legea nu se va aplica niciodata deoarece ar insemna sa isi taie craca de sub picioare... vin de la Dunavat si toti cei cu bani..nu neaparat localnicii nu coboara mai jos de 50cp ce sa vb de 20 //alea de 20 cp doar ca auxiliare ;D
Numai Bine

Vali

Chiar daca nu s-a intamplat in interiorul Deltei, ci pe bratul Sf. Gheorghe, iata inca un eveniment care ne arata cat de important e sa guvernezi cu atentie barca:
http://www.viata-libera.ro/eveniment/33597-viata-libera-galati-accident-pe-dunare-tulcea-nufaru
In afara cazului ca au avut o problema cu guvernarea sau comenzile motorului, ma intreb cat trebuie sa te straduiesti ca din toata Dunarea sa nimeresti cu salupa exact bacul :P. Bine macar ca nu s-au ranit prea grav...
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ss

Coroborand diferitele relatari ale accidentului, concluzia ar fi ca "chilotul" barcii era cuc si alta pasare, de n-a apucat sa ocoleasca bacul de la Nufaru, o taraboanta cat un autobuz, impinsa de un BM cu 3 la ora!

gvincentiu

Cuc sau pițigoi, bacul nu are prioritate. In schimb, in schema intervine si alcoolul. Merge cu ambii vinovati?
Ganduri bune !

ss

Tu sa spui, ca esti de meserie! In RND nu scrie, dar experienta m-a invatat ca bastinasu' are intotdeauna prioritate si ca barca mica ocoleste intotdeauna barca mare... gresesc?  :P

gvincentiu

#53
Insa ramane problema alcoolului, așa că cel băut poartă toată vina, mai ales că nu cred să fi redus viteza în dreptul trecerii bacului. I s-or fi luat probe biologice?
Ganduri bune !

Captan

@byteworks.
Am facut exact aceelasi traseu ca si tine acum 2 saptamani, doar ca nu am avut barca mea (daca Vali nu vrea sa se apuce de ea!) si intr-adevar majoritatea reduc la intalnire,dar mai sunt si cornutii cu salupe de viteza care trebuie sa-si arate  "muschii" si de obicei bucuresteni.
Super plimbarile si culmea am prins si peste in fata cabanei unde am fost cazati. Am ajuns sa ma intrebe pescarii locali daca nu le vand eu lor pestele!Ha,ha,ha ce m-am distrat! Ei veneau din balta cu navoadele goale, iar eu la undita am facut si de o ciorba si sa si prajit.
Un sfarsit de saptamana excelent! O sa revin cu poze (nu le-am descarcat inca)
Vali, ce se mai aude cu proiectul ala?
salutari la toata lumea, posibil sa plec in voiaj.

Vali

Azi la sesiunea saptamanala de cercetare de la facultate am avut o discutie cu profesorul coordonator vizavi de subiectul topicului de fata. Avem o solicitare de la Institutul Delta Dunarii (I.N.C.D.D.D. Tulcea) pentru dezvoltarea unei ambarcatiuni multicoca, in regim de deplasament sau cel mult tranzitie, care urmeaza a se utiliza in Delta. Se prefera multicoca pentru rezistenta de val mai mica, implicit deci valuri mici, si viteze convenabile in conditii de putere redusa a motorului. Urmeaza sa testam mai multe geometrii de carene, urmand apoi validarea prin tractarea la bazin.

Ni s-a spus ca exista o presiune mare asupra institutului din Tulcea pentru a gasi solutii de a limita viteza in interiorul Deltei. Stim ca pana acum s-au incercat fara succes multe idei, unele de-a dreptul fantasmagorice, precum intentia de obligativitate a gps-urilor AIS. In prezent se cauta totusi ca solutia sa fie un tip de ambarcatiune cat mai non-invaziva. Vom avea alocata finantare pentru cercetare, si urmeaza sa luam la descusut tot ce s-a realizat pe plan international, inainte de a ne apuca de treaba.

Concluzia care ne-a fost prezentata azi e ca intentia de a limita puterea (si implicit viteza) barcilor motorizate in interiorul Deltei este foarte ferma, se intentioneaza inlocuirea hotararilor interne ale ARBDD cu o hotarare de guvern dedicata. Institutul tulcean va lucra la detaliile tehnice, iar noi la cercetare vom "cauta" cea mai buna barca pentru cerintele formulate. Sper totusi sa nu fie treaba chiar atat de gri vizavi de limitarea puterii, dar chiar si in acest caz solutii sunt. Asa ca e bine ca proprietarii de barci cu motoare mari sa aiba "antenele ridicate", nu se stie ce "cadouri" ne pot oferi guvernantii.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bradutzu

am mai spus si ma repet!
nu am nicio problema sa limiteze viteza pe anumite zone protejate si pe canale mici dar nu sunt de acord cu reducerea pe bratele principale si canalele mari: canalul Dunavat de exemplu!
deasemenea nu sunt de acord cu interzicerea camparii in delta si pe 1 Aprilie voi pleca pe Sf Ghe la cort(daca vor veni probabil ca voi plati amenda si o voi contesta daca voi avea cel mai mic motiv sa o fac)
nu sunt de acord cu reducerea capacitatii motoarelor ci cu reducerea vitezei!
Conteaza ce cred eu? daca conteaza atunci hai sa facem un topic separat si sa facem ceva daca mai este cineva care crede ca conteaza ce crede el - asta bineinteles daca reusim sa cadem noi intre noi de acord cu ce dorim!
Sa auzim numai de bine!

Ștefan

Citat din: Vali din Martie 18, 2013, 10:28:32 PM

Ni s-a spus ca exista o presiune mare asupra institutului din Tulcea pentru a gasi solutii de a limita viteza in interiorul Deltei.

Concluzia care ne-a fost prezentata azi e ca intentia de a limita puterea (si implicit viteza) barcilor motorizate in interiorul Deltei este foarte ferma, se intentioneaza inlocuirea hotararilor interne ale ARBDD cu o hotarare de guvern dedicata. Institutul tulcean va lucra la detaliile tehnice, iar noi la cercetare vom "cauta" cea mai buna barca pentru cerintele formulate. Sper totusi sa nu fie treaba chiar atat de gri vizavi de limitarea puterii, dar chiar si in acest caz solutii sunt. Asa ca e bine ca proprietarii de barci cu motoare mari sa aiba "antenele ridicate", nu se stie ce "cadouri" ne pot oferi guvernantii.

Prima mea curiozitatea este cine face presiune asupra institutului pentru limitarea vitezei? A doua curiozitate este de ce se lucrează la gasirea unui ambarcatiuni care sa corespunda unor cerinte tehnice legate de limitarea vitezei? (A doua curiozitate e mai mult o temere: cumva se gandesc si la impunerea unui tip de barca?)

bradutzu

Citat din: Ștefan din Martie 18, 2013, 11:27:09 PM
Citat din: Vali din Martie 18, 2013, 10:28:32 PM

Ni s-a spus ca exista o presiune mare asupra institutului din Tulcea pentru a gasi solutii de a limita viteza in interiorul Deltei.

Concluzia care ne-a fost prezentata azi e ca intentia de a limita puterea (si implicit viteza) barcilor motorizate in interiorul Deltei este foarte ferma, se intentioneaza inlocuirea hotararilor interne ale ARBDD cu o hotarare de guvern dedicata. Institutul tulcean va lucra la detaliile tehnice, iar noi la cercetare vom "cauta" cea mai buna barca pentru cerintele formulate. Sper totusi sa nu fie treaba chiar atat de gri vizavi de limitarea puterii, dar chiar si in acest caz solutii sunt. Asa ca e bine ca proprietarii de barci cu motoare mari sa aiba "antenele ridicate", nu se stie ce "cadouri" ne pot oferi guvernantii.

Prima mea curiozitatea este cine face presiune asupra institutului pentru limitarea vitezei? A doua curiozitate este de ce se lucrează la gasirea unui ambarcatiuni care sa corespunda unor cerinte tehnice legate de limitarea vitezei? (A doua curiozitate e mai mult o temere: cumva se gandesc si la impunerea unui tip de barca?)
Praful sa se aleaga de ei : de la fasa la barba alba!
Sa auzim numai de bine!

Vali

Dupa cum spuneam, n-o fi dracu' chiar asa de negru. Eu zic sa nu ne facem sange rau degeaba, mai mult ca sigur treaba se va rezolva ca si pana acum, adica romaneste :).

Presiune a fost permanent pentru limitarea vitezei, si vine dinspre politic. Stim bine ordinul semnat de Sulfina Barbu, unde se prevad vitezele maxime permise, diferite in functie de traseu. Necazul e ca nu exista in prezent vreo posibilitate de control a vitezei, si dupa cum am discutat pe acest topic acum 2 ani, una din solutii (destul de vehiculata) e limitarea puterii.

Problemele create de viteza barcilor glisoare sunt eroziunea malurilor generata de valuri, poluarea sonora si chimica a aerului, tulburarea ecosistemului, plus accidentele care s-au inmultit in ultima vreme, odata cu inmultirea barcilor de glisare. Din cauza asta se cauta solutia unei barci cu performante rezonabile, in conditii de motorizare redusa. In plus, se cauta versatilitatea, astfel ca la trecerea din canale in lacurile mari - cu valuri, barca sa-si pastreze calitatile. Unul din modelele de inspiratie pentru ei a fost tipul de catamaran din tevi de aluminiu, adica "terasa plutitoare" cu care se mai plimba lumea prin unele locuri. Adevarul e ca o multicoca se incadreaza destul de bine in cerintele lor.

Oricum, nu poate nimeni sa impuna un tip de barca. Piata e cea care dicteaza, iar ANR este obligata doar sa constate conformitatea cu normativele. E posibil ca solutia la care se lucreaza sa fie mai mult cu titlu de recomandare, si mai mult pentru turism din ceea ce am inteles. Oricum, situatia in Delta e destul de complexa pentru a putea fi rezolvata simplist, cum s-a incercat de atatea ori fara succes. Din cauza asta zic ca n-are rost sa ne facem sange rau, eu doar am adus la cunostinta forumistilor o informatie la care am avut acces, si care poate fi doar partial adevarata (n-am discutat eu cu institutul, ci directorul cercetarii). Cu toate astea, parerea mea e ca trebuie totusi rezolvata intr-un fel circulatia actuala haotica din Delta, iar tema la care lucram posibil sa poata contribui la asta.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau