Maxim 15 km/h si 15 KW in Delta Dunarii

Creat de byteworks, Aprilie 20, 2011, 04:24:54 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Florio

#15
Bun, daca ne doare facem ceva, nu ?
Hai sa concretizam cateva idei, unde loveste stramb legea asta ?
Daca oamenii s-au gandit sa reglementeze prin schimbarea legislatiei, atunci sa le trimitem opiniile noastre, poate din bazaconiile expuse iese totusi o lege buna. Mai rau e daca lasam sa ramana intr-o forma care sa ne afecteze in rau pe toti.

Punctul nostru de vedere este cel al utilizatorilor ambarcatiunilor de agrement. Am obsevat ca in lege sunt reglementate cam deavalma cu cele de transport calatori, si nu exista specificatie clara la fiecare articol catre ce tip de ambarcatiuni se indreapta ( de ex. Art10 alin.1 imbarcarea/debarcarea pasagerilor in locuri special amenajate. Ar trebui specificat clar ca  se refera la agrementul practicat ca serviciu turistic, nu la cel individual. E de inteles ca un traseu turistic practicat de o societate comerciala, sa aiba la imbarcare/debarcare, pontoane amenajate, dar asa cum e expus in lege, poti fi amendat daca iti opresti barca si cobori pe mal in alt loc decat vreunul indicat de ARBDD)

-Apoi:
"f) apropierea navelor/ambarca?iunilor de agrement la o distan?? mai mic? de 50 m de
malurile lacurilor;
Ce masura e asta ? De ce mai mergi in Delta? Mai bine privesti la TV National Geografic . Dincolo de asta, toate canalele mentionate in lege au peste 150m latime? ca sa ramana 50m senal navigabil in afara celor 50m stanga dreapta pana la maluri.

-Cu privire la capacitatea motoarelor limitata in lege la 20cp, desi eu nu sunt dintre cei care iubesc motorizarea, masura mi se pare inaplicabila.
De pilda cum iese o barca cu 8 oameni si bagaje, dintr-un lac montat, cu vant din fata, avand un motor de 20cp ? Interdictia ar trebui sa cuprinda viteza, nu neaparat cei 15kw

- Unde se gaseste asa ceva ? «Ghidul serviciului radiotelefonic în
naviga?ie interioar?» - Partea general? ?i Partea regional? ,,Dun?rea". Pe mine nu m-a ajutat Google :)

-Articolul privind camparea in doua trei puncte indicate de ARBDD mie mi se par favoruri politice. Si ingradiri la accesul in natura.

Daca mai gasiti si voi astazi cateva motivatii punctuale pentru care legea ar trebui amendata, ar fi bine sa facem o discutie pe forum, sa putem trimite maine cel tarziu prin toate metodele: fax, email, curierat rapid cu confirmare de primire ( eu platesc mereu aceste confirmari de primire, ca sa am dovada ca documentul trimis a si ajuns la destinatar. Altfel avem surpriza sa se spuna ca nu s-a primit nimic...si legea a trecut ca prin branza :) fiindca nu au fost contestatari. )

Stiu ca e o incercare slaba fata de puterea de ignorare a autoritatilor, dar e ceva mai mult decat nimic. :)
Mesajele noastre ar trebui sa coopteze cat mai multe minti de iubitori ai apelor, asa ca il voi posta ca si Byteworks si Bibicul Andy :) , in toate forumurile .

Andy

Per total legea pare OK insa sa vedem si aplicarea ei. La urma urmei si in Venetia iti iei amenda daca depasesti viteza si faci valuri. Nu conteaza ce putere are motorul pe canale viteza e limitata la 5 km/ora. Iar acolo amenda era de 1000 Euro (parca).

Apropo, conform http://www.info-delta.ro/harti-51/harta-locurilor-de-campare-din-delta-dunarii-325.html zonele de campare din rezervatia Biosferei Delta Dunarii au fost stabilite de catre Consiliul Stiintific al ARBDD. In 2011, turistii vor putea campa in Delta Dunarii in urmatoarele zone:

1. Dunarea maritima, mal drept intre Mm 54-57 si Mm 50-52;
2. Dunare, bratul Tulcea, mal drept intre Mm 34- 35 si Mm 41-42;
3. Malul garlei Somova, langa cherhanaua Somova;
4. Canal Mila 36, ambele maluri, pana la intersectia cu canalul Sireasa, respectiv Sontea;
5. Canalul Sireasa- pe malul incintei agricole;
6. Canalul Crisan, mal stang, intre bratul Sulina si canalul Iacub;
7. Malul opus al Dunarii Vechi, in dreptul localitatii Mila 23, intre canal Eracle si canal Olguta;
8. Bratul Sf. Gheorghe – mal drept intre km 49-102 si mal stang intre km 44- 47;
9. Canal Litcov – mal stang intre km 0-9;
10. Bratul Sf. Gheorghe- km 6 gura canalului Tataru, km 2-3 mal stang;
11. Canalul Dunavat- intre intersectia cu bratul Sf. Gheorghe si canal Lipoveni;
12. Plaja Portita si Canalul Sontea- intre canalul Papadia si canalul Razboinita.

ulterior baietii au revenit si au spus http://www.info-delta.ro/blog/arbdd-despre-taxe-pescuit-si-campare-in-delta-dunarii-2011/
Later edit: In baza unei adrese primite in martie 2011 din partea ARBDD va informam ca in 2011 se poate campa in campingurile "Gura Portitei" –Jurilovca, "Delfinul" – Sf. Gheorghe, "Campoeuriclub" – Partizani si in Hostelul pentru tineret Sulina.




Mie imi sunt neclare:
- faza aia cu coboratul/urcatul in alte locuri decat cele special amenajate atata timp cat eu nu sunt societate comerciala ci persoana fizica.
- care sunt pana la urma locurile de campat
- "Ghidul serviciului radiotelefonic in navigatia interioara"
- la articolul 1 se specifica:
"Art. 1. - (1) Prezentele reguli se aplic? tuturor navelor ?i ambarca?iunilor de agrement, .... etc etc"
iar la aliniatul 2 se specifica:
"(2) Fac excep?ie de la prezentele reguli ambarca?iunile de agrement nemotorizate, propulsate cu rame sau vele."

Asta inseamna ca daca ma dau cu lotca, velele sau caiacul ii salut din mers ??  8)

"Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover."

Vali

Am scris aici cateva chestiuni care, in afara de cele deja mentionate, cred ca ar trebui modificate:

1. Art.3, alin. 2: Permisul de acces se elibereaza pentru fiecare nava sau ambarcatiune de agrement si
are o valabilitate de pana la un an, in functie de trasee si activitati.
Ar trebui specificata durata minima pentru care se elibereaza permisul, avand in vedere ca multi dintre noi mergem doar pentru perioade scurte in Delta, si n-avem nevoie de permis pentru un an, iar taxarea sa se faca proportional cu numarul de zile ale sejurului.

2. Art. 4. - (1) Pentru eliberarea permisului de acces sunt necesare urmatoarele documente:
a) actul de nationalitate al navei (atestatul de bord sau certificatul de ambarcatiune de
agrement);
b) certificatele de conformitate cu normele tehnice obligatorii si jurnalul de evidenta a
deseurilor uzate valabil, dupa caz, eliberate de autoritatile competente;
Avand in vedere ca se instituie interdictia de navigatie cu motoare cu puteri mai mari de 15 kW (20,38 CP), rezulta ca daca lungimea ambarcatiunii e sub 7 metri, conform Ordonantei 74/2006, ambarcatiunea va fi neinmatriculata. In cazul asta, care va fi actul de nationalitate  ???
Cine elibereaza fantasmagoriile de la punctul b), si in ce termen, contra caror taxe  ???

3. Art. 4. - (3) Permisul de acces va cuprinde urmatoarele elemente obligatorii:
a) tipul si numarul de înregistrare al ambarcatiunii/navei;
La fel, daca barca e neinmatriculata, care e numarul de inregistrare ???

In general, multe dintre prevederi sunt bune, contribuind la siguranta sporita a navigatiei in interiorul Deltei. Sunt insa si prevederi de-a dreptul socante, ca sa nu spunem altfel, cum sunt urmatoarele:

Art. 7. - (1) Ambarcatiunile de agrement, care navigheaza pe canalele si lacurile
interioare din perimetrul Rezervatiei Biosferei ,,Delta Dunarii", prevazute in anexa la prezenta
hotarare, vor fi dotate cu motoare pentru propulsie avand o putere maxima de 15 kw, cu exceptia
catamaranelor autorizate in scop turistic...
Ce se va intampla cu actuala flota de nave si ambarcatiuni, care in proportie de peste 80% au motoare cu puteri mai mari de 15 KW ???. Cum poti pune motor de 15 KW pe o salupa din tabla, care din constructie e conceputa sa navige exclusiv cu motor diesel inboard de 65 de cai (aprox. 48 KW), la viteze mici, in regim de deplasament ???
Daca vin pe bratele Dunarii cu o salupa de 100 de cai si vreau sa intru in interiorul Deltei, ar trebui deci sa am un outboard auxiliar de maxim 15 KW, cu care sa ma misc pe canalele si lacurile interioare. Asta inseamna un regim de mars foarte neeconomic pentru o salupa conceputa sa navige exclusiv in glisare cu motoare mari  :-[.

Art. 7. - (2) Viteza maxima admisa a navelor si ambarcatiunilor de agrement, care navigheaza pe
canalele si lacurile interioare din perimetrul Rezervatiei Biosferei ,,Delta Dunarii", prevazute în
anexa la prezenta hotarare, este de pana la limita producerii valurilor, apropierea de malurile
lacurilor la o distanta mai mica de 50 m nefiind permisa.
Orice barca sau nava in miscare produce valuri de siaj, ce inseamna atunci "limita producerii valurilor" ???
Daca ies sau intru intr-un lac, sau daca am o pana de motor in zonele de intrare sau iesire din lacuri, nu inseamna ca sunt mai aproape de 50 m de maluri ???.

Cam atat deocamdata din ceea ce am studiat in graba, ramane sa mai aprofundez diseara, cand ma opresc din treaba. Ar trebui sa conspectam ceea ce am scris toti aici, si sa facem un memoriu colectiv, din partea noastra ca si barcagii de agrement, pe care sa-l trimitem prin mail, fax etc la Ministerul Mediului si Padurilor.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Corect.
Asta si voiam sa intreb: cum facem ?
Adrese individuale sau o adresa colectiva, cu mentiunile numeroase, ale numeroaselor aberatii ?

Eu cred ca putem face si una si alta. Individual, nu e greu de trimis un fax sau o scrisoare cu confirmare de primire, fiindca semnatura este probabil necesara alaturi de niste date personale.
Macar le consumam hartia de fax :)

Eu nu renunt insa la curieratul rapid :) . Chiar asa, m-am intalnit cu Silviu ( SS ) astazi si n-am semnat impreuna o hartie, cat s-o trimit maine !
Ne-am luat cu vorba, Shark ! :)

ss

Mda, fir-ar sa fie, sunt atatea povesti de spus ai asa de putin timp. Si noi, ca puscariasele, care dupa 10 ani in aceiasi celula, se mai opresc si-n fata puscariei, sa termine de povestit, inca o zi si-o noapte!  ;D

Am atat de multa incredere in autismul slujbasilor statului, incat nu-mi vine sa-i mai vexez cu propuneri... Imaginati-va un prost, atat de prost si puturos si nesimtit, incat sa nasca asa un avorton, credeti ca-i mai usor  rescrie propunerea de la capat, coroborand toate propunerile unor oameni cu glagorie, adica sa munceasca, sau mai bine se cocoseste intransigent 5 minute in fata presei, ca el este inventatorul solutiei unice si ca agenturili straine il dusmaneste?

Asa ca semnez orice propunere, dar refuz sa mai interactionez cu statul acesta.  :-X

ghrt

Pune textul si cei care vrem sa semnam iti dam adresa si numele.
Poate vor si cei cu asociatii de profil sa se inscrie.

Ciby

#21
Propun a se face un memoriu unic, postat aici pe forum, prin contributia celor care se pricep cat de cat la redactarea unui astfel de document, iar ceilalti forumisti sa mai vina cu idei de modificare "pe ici pe colo". Acest memoriu (gen tipizat) sa fie in format doc sau text, sa fie conceput ca unul individual, cu datele personale neinscrise iar cei ce vor sa ia parte la actiune sa-l descarce, sa-si treaca datele, sa-l semneze si sa-l trimita individual pe o cale ce-i este facila (fax, mail, posta, etc.). Cred ca ar fi destul de greu, tinand cont de distantele ce ne separa si de timpul disponibil al fiecaruia, sa semnam cu totii un memoriu colectiv.
Parerea mea.
Later Edit:
Uite ca mai incearca si altii http://www.pescuitul.ro/ps/page.php/id/view_forum_detalii/domeniu/Pescuit%20pe%20Dunare%20si%20in%20Delta%20Dunarii/idf/128094/cauta/null/ppg/1/vazut/1/topforum/null/.

PB

Stimati confrati, ca orice romanas din clasa economica medie, dar "high interest" in ceea ce priveste potentialul de recreere, ma alatur cu entuziasm initiativei lui Ciby.Cei care fac regulile sunt functionari mai mult sau mai putin interesati de ceea ce fac sau mai putin cunoscatori ai domeniului si pentru a fluidiza regulamentele, atat in ceea ce priveste protectia mediului cat si satisfacerea dorintei de turism sanatos, trebuie intervenit energic si hotarat.Cred ca nu este rau de pus pe hartie memoriul si trimis Ministerului Turismului sau si mai sus.Sunt gata sa semnez alaturi de initiatori.Ca lucrurile sa se indrepte spre binele acestei tarisoare, trebuie luptat.Discutiile constructive de aici trebuiesc continuate prin actiuni care sa determine functionarii platiti din banii publici sa faca ce trebuie ca Delta sa fie protejata, dar sa se bucure toate categoriile de turisti de ea.

PB

Andy spune ca azi expira termenul de discutii publice.Ar trebui urgent sa trimitem un e-mail la adresa pe care o indica Andy, semnat de cel care il cva trimite in numele celor care-si vor da acordul in acest sens pe forum, pentru a prelungi cu cateva zile dezbaterea publica sau a ni se acorda posibilitatea de a mai face propuneri saptamana viitoare.Daca se face asta va fi un rezultat concret al infiintarii acestui forum spre beneficiul tuturor.

navigator

#24
ARBDD vrea GPS-uri pe toate ambarcatiunile cu motor din Delta Dunarii
Regulamentul de navigatie, pe care Administratia Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii (ARBDD) se chinuieste de multi ani sa îl elaboreze si sa îl si puna în aplicatie, a luat o noua forma, prezentata de curând, în mod oficial, de guvernatorul Viorica Bîsca.
Potrivit acesteia, proiectul noului act prevede sanctiuni pe care oficialii ARBDD intentioneaza sa le puna în aplicare la expirarea termenului de sase luni, în care toti proprietarii de ambarcatiuni vor trebui sa îsi procure echipamentele de monitorizare necesare. Ca o noutate, interdictiile se vor referi, în mare parte, nu la capacitatea motoarelor, ci la viteza cu care circula barcile pe canalele Dunarii.

http://ziaruldelta.ro/

Florio

Citat din: navigator din Aprilie 11, 2012, 09:25:34 AM
ARBDD vrea GPS-uri pe toate ambarcatiunile cu motor din Delta Dunarii
Regulamentul de navigatie, pe care Administratia Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii (ARBDD) se chinuieste de multi ani sa îl elaboreze si sa îl si puna în aplicatie, a luat o noua forma, prezentata de curând, în mod oficial, de guvernatorul Viorica Bîsca.
Potrivit acesteia, proiectul noului act prevede sanctiuni pe care oficialii ARBDD intentioneaza sa le puna în aplicare la expirarea termenului de sase luni, în care toti proprietarii de ambarcatiuni vor trebui sa îsi procure echipamentele de monitorizare necesare. Ca o noutate, interdictiile se vor referi, în mare parte, nu la capacitatea motoarelor, ci la viteza cu care circula barcile pe canalele Dunarii.

http://ziaruldelta.ro/

Asta e alta treaba. E firesc sa limitezi viteza, nu puterea motorului.
Dar nu inteleg ce rezolva cu montarea de GPS-uri pe toate barcile cu motor. Le punem si tahograf ? :)

solpet

#26
Citat din: navigator din Aprilie 11, 2012, 09:25:34 AM
ARBDD vrea GPS-uri pe toate ambarcatiunile cu motor din Delta Dunarii

Motto: Drumul catre Iad este pavat cu pietrele bunei vointe.

Eu ii inteleg pe cei de la ARBDD, si cred ca de data aceasta se zbat intre neputiinta si incompetenta totala.

Prima intrebare care ne chinuie:
Ce scop serveste "purtarea" GPS-ului? Poate vor sa faciliteze orientarea , ca bietul Porcus Turisticus sa nu calce perimetrul-tabu a Zonelor Strict Protejate? 
Scopul este nobil, amplasarea unor marcaje ar fi solutia mai simpla.


Hai sa presupunem ca se adopta "directiva" si devine obligatorie.


Dar obligatrie pentru cine?
Pentru pescarul local, care cunoaste zona ca pe propriile buzunare?
sau doar pentru cei cu "ambarcatii de sport si agrement".

Lasat voit intre ghilimele, caci definitia cf. Normelor actuale este laxa, si de-a dreptul tip paragraf de cauciuc
(poti sa-l intinzi sau sa impaturesti, dupa bunul plac).
___________
Buuun, sa presupunem ca dupa noua regula GPS devine obligatoriu "pentru oraseni" iar pescarii vor fi scutiti.

Deci vine lumea, unii poate cu niste jafuri, care de forma arata a GPS.

Dar la ce foloseste, daca nu are o harta actualizata?
//poate pune pe coordonate absolute, si sa-si afiseze poz. in Lat/Long)

Ahhh, deci trebuie si harta?!!!

Si de la cine?
Deocamdata domneste o stare de quasi-monopol in materie de harti DD.

Poate Ministerul Apararii , in nemarginita sa generozitate va pune la dispozitie cate-ceva , convertit la format MapSource?
(sau alt format open-source, caci nu ne plac monopolurile, cartelurile etc).

Nu? Nici de la MApN, nici de la Apele Romane , nici de la ARBDD nu se isca nimic?
Pai atunci ramane lumea la o cutie de plastic, care cat de frumoasa sa fie , este inutila fata de un compas si o harta buna...

Sau scopul era altul, controlul vitezei?
Pai nene, atunci nu de GPS ai nevoie, ci de un tracker/logger, bazat pe GPS.
Caci un GPS  de regula NU MEMOREAZA automat pozitiile, doar daca DISPUNE de aceasta functie (nu toate au) si daca functia (track/waypoint logging) a fost activata.

Iar apoi poti sa stergi punctele, cat despre  manipulat/reeditat /modificat time-stamp (marca-timp) sa tot cauti in web....
In final poti prezenta un jurnal (log) absolut curat, din care rezulta ca ai parcurs 500metri, cu medie orara de 3 km/h.
Perfect legal, nu-i asa???

Nici macar "sigilarea" automatelor de joc nu a reusit in aceasta maniera (dorita de Ministerul de Finante), darmite o operatie care ar implica N modele de GPS de la un numar  M de furnizori!?

Sa revenim la cubuletele numite tracker.

Adica o scula mica si vicleana care memoreaza succesiv pozitiile parcurse, si timpul exact (daca vrei si inaltimea rel. na nivelul marii)
Din aceste date se poate deduce usor pe unde ai umblat si cam cu ce viteza?
Adica ruta si viteze, pe segmenti.

//Nota1:  unele firme de inchiriat masini, mai ales in SUA folosesc asemenea "cutiute" ca sa se asigure ca- nu ai participat , sa zicem la un raliu pe teren accidentat , cu valorosul lor Mercedes 500 SL, inchiriat "numa' pe 8 ore"- nu ai depasit viteza legal admisa (pe alocuri de melc) si prin urmare nu ai expus Onorata Firma la riscuri inutile, caci daca s-a produs un accident din vina conducatorului, si la viteza peste ceea legala, s-ar putea ca Asiguratorul sa se disculpe de orice raspundereIn concluzie - salutari de la Big Brother, si vedeti pe unde umblati !Nota2: o zgarda cu logger GPS pt. caini , mai bunicica costa 150 euro, si puteti consulta (retro) pe unde a umblat amicul...//

Deci tehnic ar fi posibil obligarea la purtarea unei "Zgarde Electronice" a oricarei persoane ,  care pune piciorul pe teren aflat in tutela ARBDD.
Dar Zgarde ar trebui procurate (in numar suficient) si puse la dispozitia Onoratei Clientele, contra unei modeste cautiuni (cine incaseaza?) o data cu achitarea Permisului de Acces in RBDD.

Din punct de vedere juridic ...nici nu stiu daca partea de ineptie , sau componenta de utopie  predomina...

Solutia eleganta ar fi:
Educatie si Bun Simt.
Acesta este insa la fel de utopica ca si zgarda, sau va mai curge ceva apa pe Dunare, pana....

byteworks

Aaaa, cum, s-a terminat bateria? Scuze!
Aaaa, nu i-am dat drumul? Scuze!
Aaa, n-a avut semnal? Fara scuze :)

Aiureli ...


Mihai Irimia

Citat din: Florio din Aprilie 27, 2011, 09:07:55 AM
Bun, daca ne doare facem ceva, nu ?
Hai sa concretizam cateva idei, unde loveste stramb legea asta ?
Daca oamenii s-au gandit sa reglementeze prin schimbarea legislatiei, atunci sa le trimitem opiniile noastre, poate din bazaconiile expuse iese totusi o lege buna. Mai rau e daca lasam sa ramana intr-o forma care sa ne afecteze in rau pe toti.

Punctul nostru de vedere este cel al utilizatorilor ambarcatiunilor de agrement. Am obsevat ca in lege sunt reglementate cam deavalma cu cele de transport calatori, si nu exista specificatie clara la fiecare articol catre ce tip de ambarcatiuni se indreapta ( de ex. Art10 alin.1 imbarcarea/debarcarea pasagerilor in locuri special amenajate. Ar trebui specificat clar ca  se refera la agrementul practicat ca serviciu turistic, nu la cel individual. E de inteles ca un traseu turistic practicat de o societate comerciala, sa aiba la imbarcare/debarcare, pontoane amenajate, dar asa cum e expus in lege, poti fi amendat daca iti opresti barca si cobori pe mal in alt loc decat vreunul indicat de ARBDD)

legile astea sunt date de betiivii din parlament

-Apoi:
"f) apropierea navelor/ambarca?iunilor de agrement la o distan?? mai mic? de 50 m de
malurile lacurilor;
Ce masura e asta ? De ce mai mergi in Delta? Mai bine privesti la TV National Geografic . Dincolo de asta, toate canalele mentionate in lege au peste 150m latime? ca sa ramana 50m senal navigabil in afara celor 50m stanga dreapta pana la maluri.

-Cu privire la capacitatea motoarelor limitata in lege la 20cp, desi eu nu sunt dintre cei care iubesc motorizarea, masura mi se pare inaplicabila.
De pilda cum iese o barca cu 8 oameni si bagaje, dintr-un lac montat, cu vant din fata, avand un motor de 20cp ? Interdictia ar trebui sa cuprinda viteza, nu neaparat cei 15kw

- Unde se gaseste asa ceva ? «Ghidul serviciului radiotelefonic în
naviga?ie interioar?» - Partea general? ?i Partea regional? ,,Dun?rea". Pe mine nu m-a ajutat Google :)

-Articolul privind camparea in doua trei puncte indicate de ARBDD mie mi se par favoruri politice. Si ingradiri la accesul in natura.

Daca mai gasiti si voi astazi cateva motivatii punctuale pentru care legea ar trebui amendata, ar fi bine sa facem o discutie pe forum, sa putem trimite maine cel tarziu prin toate metodele: fax, email, curierat rapid cu confirmare de primire ( eu platesc mereu aceste confirmari de primire, ca sa am dovada ca documentul trimis a si ajuns la destinatar. Altfel avem surpriza sa se spuna ca nu s-a primit nimic...si legea a trecut ca prin branza :) fiindca nu au fost contestatari. )

Stiu ca e o incercare slaba fata de puterea de ignorare a autoritatilor, dar e ceva mai mult decat nimic. :)
Mesajele noastre ar trebui sa coopteze cat mai multe minti de iubitori ai apelor, asa ca il voi posta ca si Byteworks si Bibicul Andy :) , in toate forumurile .

Mihai Irimia

Eu sunt de agordcu limitarea vitezei, dar ce-i spui tiganului cu ceafa lata, sau cine?