Raid Romania

Creat de x_petrolist, Aprilie 20, 2011, 09:06:45 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 7 Vizitatori vizualizează acest subiect.

navigator


x_petrolist

Citat din: navigator din Septembrie 19, 2011, 09:55:03 AM
Vaslele sunt gata.
daca sint  conform standardelor tale, spune-mi unde sa trimitem restul de bani pentru Nea Otoman. multumesc.

navigator

Vaslele sunt OK - le-am luat deja.

Vali

Salutare din nou, in ultimele zile am lucrat la o lotca din lemn facuta la Macin, care e un model foarte cautat intre pescarii profesionisti de pe Dunare din zona Braila-Galati. Am constatat cu aceasta ocazie ca exista diferente majore intre lotcile de lemn din zona Galati fata de cele de Macin, sau fata de cele din Delta sau din zona marilor lacuri ale complexului Razelm-Sinoe.

Lotca de Dunare din zona Galati-Braila e ingusta si inalta, si la dimensiunea de 17 crivace are lungimea de 5,80 metri si latimea in jur de maxim 1,20 metri. Din aceasta barca a derivat lotca din fibra lansata la inceputul anilor '80 de Cooperativa Bratesul din Galati, care in prezent e cea mai raspandita barca pe sectorul romanesc al Dunarii. Un exemplu al acestei barci e chiar Legenda Dunarii, restaurata de cei 2 Razvani.

Dimensiuni asemanatoare au si lotcile din Delta, iar parerea mea e ca acest tip e derivat direct barcile de navod (deci de lac), adaptate si pentru pescuit cu scule curgatoare pe Dunare. Barcile de navod sunt mai inalte din cauza ca echipajul e compus din 4 oameni, si in plus uneltele specifice navodului sunt voluminoase si destul de grele.

In schimb, lotca de Macin pare adaptata mai bine pentru pescuitul cu scule curgatoare pe Dunare, insa cred ca pe vremuri a fost folosita si la pescuit "la stanog" pe numeroasele balti care acopereau odinioara Insula Mare a Brailei. Astfel, lungimea la 17 crivace e de 6,30 metri, iar latimea e in jur de 1,45 metri, bordurile fiind oblice, si nu verticale ca la lotca de navod.

Inaltimea barcii e mai mica, ceea ce o face mai putin "vantoasa", exact ceea ce cauta pescarii dunarari, si in plus amenajarea barcii e optima pentru echipajul de 2 sau maxim 3 pescari la scule curgatoare. Tehnica de constructie e si ea diferita, crivacele imbinandu-se altfel si intre ele, si cu chila.

Pe de alta parte, lotca de Razelm (reprezentata chiar de Lotca lui Paul) e adaptata atat folosirii pe marile lacuri din sudul Deltei, cat si pe mare, avand bordul liber inalt, "chiscurile" mai ridicate, fiind folosita atat la navod, cat si pe mare la taliene. Daca-mi amintesc bine, Lotca lui Paul are 22 de crivace, si si-a pastrat ambele "chiscuri", din cauza specificului pescuitului din zona.


Avand in vedere ca Asociatia Raid promoveaza tocmai revenirea la ambarcatiunile traditionale, si amintindu-mi initiativa generoasa a lui Peter - solpet de la care a pornit ideea Raid, cand a sugerat ca lotca de Dunare ar fi cea mai potrivita ambarcatiune turistica din Delta, integrandu-se perfect atat in peisaj si ecologie, cat si in traditie, va propun urmatoarele:


Am inceput sa fac masuratorile la lotca de Macin, urmand sa fac o documentatie tehnica, folosibila de cei care doresc sa construiasca acest model. La fel, as vrea sa facem masuratorile complete la lotca clasica de 17 crivace si la Lotca lui Paul (de Razelm), urmand de asemenea sa intocmim cate o documentatie tehnica.


Cea mai interesanta treaba ar fi adaptarea unor solutii constructive alternative, de tipul strip-plank-ului folosit si la Canotca promovata de d-nii Pataichin si Vasiliu, sau cold molded, sau chiar bordaj in clin pentru cei mai indrazneti. Prin aceasta, s-ar inlesni constructia, facand-o mai accesibila novicilor, sau ar aparea variante mai interesante, care sa pastreze totusi traditia, mai ales ca bordajul in clin nu a fost chiar absent la barcile romanesti (exemple fiind barcile marinei militare de pe vremuri).


In zilele urmatoare am sa fac si am sa pun poze cu fiecare lotca, plus o barca superba in clin, care din pacate putrezeste pe malul Dunarii la Galati, fiind lasata de izbeliste de cei de la liceul  de marina, care o au in custodie...

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

navigator


Vali

Salut Paul, cred ca e tacere la topicul Asociatiei Raid fiindca e frig afara, nu merge nici sa lipesti cu epoxy, si nici sa te dai cu barcazul cu parus :).

Ar fi bine sa mai scriem ce planuri mai avem in cadrul Asociatiei, eu de exemplu imi doresc pe termen mai lung (in functie de timpul disponibil) sa fac o barcuta de 4,3 metri de tipul celei publicate de Peter pe Barcaholic, si s-o dotez in timp inclusiv cu parus.

Imi place modelul lotcii grecesti, insa am remarcat ca are catargul (dreuca) aplecat spre prova, iar capatul de jos al ghionderului depaseste dreuca, sustinand si coltul de mura al parusului.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

x_petrolist

#111
Citat din: Vali din Septembrie 23, 2011, 08:58:53 AM

Pe de alta parte, lotca de Razelm (reprezentata chiar de Lotca lui Paul) e adaptata atat folosirii pe marile lacuri din sudul Deltei, cat si pe mare, avand bordul liber inalt, "chiscurile" mai ridicate, fiind folosita atat la navod, cat si pe mare la taliene. Daca-mi amintesc bine, Lotca lui Paul are 22 de crivace, si si-a pastrat ambele "chiscuri", din cauza specificului pescuitului din zona.

Salut. Pentru comparatie, in atasament sint doua poze cu Lotca lui Paul si una cu lotci de linga Fetesti, mai inguste si cu bordul mult mai jos, folosite exclusiv la pescuit Dunare.

La inceputul lunii am vorbit cu Razvan Capitanu' si ne-am gindit sa organizam primul Raid. Pentru a permite si celor care au doar weekenduri la dispozitie sa participe la distractie, se va face tabara in Jurilovca pe la sfirsitul lunii Mai. Dupa weekendul de inceput, se va pleca pe un traseu de 3-4 zile in jurul lacurilor Razelm, Golovita, Sinoe cu trceri prin canale si opriri pe cordonul litoral. Cei care cunosc zona pot veni cu propuneri pentru traseu si locuri de oprire peste noapte. Se vor face echipaje in functie de numarul participantilor si ambarcatiunilor disponibile. Tot echipamentul va fi incarcat in barci si peste noapte se va ancora in apropierea malului. Dormitul va fi doar pe barca sau in locuri permise. Dupa raid, va urma weekendul de incheiere cu iesiri scurte pentru a permite tuturor amatorilor sa se plimbe pe apa. Propulsia doar la vele si/sau rame. Astept propunerile voastre ca sa putem coordona activitatile si sa definitivam traseul, barcile si echipajele dar nu mai tirziu de 15 Aprilie.
Masuratorile si planurile diferitelor ambarcatiuni pot fi facute inainte si dupa Raid.
Sarbatori Fericite

PS
Lotca Raid va fi mutata la Bucuresti spre a fi terminata, echipata si incercata pe Lacul Morii.

PS2
Ca sa va puteti face o idee despre ce este vorba, atasez o poza deja postata (multumim Florio) pe alt thead dar extrem de sugestiva. 

Florio

Citat din: x_petrolist din Decembrie 25, 2011, 03:59:11 PM

Ca sa va puteti face o idee despre ce este vorba, atasez o poza deja postata (multumim Florio) pe alt thead dar extrem de sugestiva.

Cu multa pacere ! Poza facuta de mine e sugestiva fiindca ii arata pe frumosii nebuni care au ajuns emblematici chiar si in reportajul facut de TVR cu ocazia Rowmania . Emblematici pentru ce inseamna ambarcatiunea clasica, in forma ei de deplasare cu vele. Nu cred ca a existat nici un suflet din multimea adunata pe chei in Tulcea, care sa nu fi admirat lotca si pe cei ce o stapaneau .

Despre sfarsitul lunii mai si raidul pus la cale de voi, ma declar de pe acum innebunit de a participa :) .

navigator

#113
Salut Aurelian, salut prieteni!

Aurelian, intrucat  esti initiatorul (ideii) RAID ROMANIA, asteptam si salut initiativa organizarii primului RAID ROMANESC; propun sa-l numim RAID RAZIM-SINOIE 2012 - atasez schita draftului ;D traseului care are urmatoarele repere: JURILOVCA - CAPUL DOLOSMAN (faleza) - CAPUL iANCINA - ENISALA (cetatea) - SARICHIOI - INSULA POPINA - CANALUL DUNAVAT (aici ar fi cateva variante/alternative de traseu) - CANALUL MUSTACA - CANAL DE CENTURA - GOLFUL HOLBINA - PERITESCA (la malul marii) - INSULA BISERICUTA - GURA PORTITEI - CANALUL 5 - PERIBOINA - EDIGHIOL - CETATEA HISTRIA - CANALUL 2 - lacul ZMEICA - LACUL GOLOVITA - JURILOVCA.
Una din probleme!! - reperele acestui traseu nu sunt un traseu autorizat ARBDDD.
Desigur sunt multe aspecte care trebuie analizate. Eu propun sa incepem aici sau pe un alt topic (Vali! te rog sa te ocupi tu de asta) inscriarea potentialilor participanti, pe 2 categorii:
1. De week-end - suporteri, sponsori (cei carora programul nu le permite sa participe efectiv la RAID)
2. Cei care au timpul si vointa de a participa la RAID (1 saptamana = 9 zile <de vineri pana duminica>).
Propun de asemena constituirea unui comitet de organizare dedicat (termen 15 ianuarie 2011) .

Sunt doar cateva prouneri, binenteles sunt foarte multe aspecte de luat in calcul.



HOME MADE

eu vin!:)..........poate si cu tuica si d'ale gurii.

_Alex_

      Salut
Foarte interesant traseu pentru un raid dar ceva, data nu sa stabilit?

Vali

Salutare, expeditia Raid 2012 este o treaba foarte asteptata de toata lumea :). Singura problema e intr-adevar mica neconcordanta a traseului initial propus de Paul cu traseele aprobate de ARBDD, dar cred ca putem rezolva si asta in timp. De exemplu, stiu ca Insula Popina este arie strict protejata, deci accesul e interzis.

Despre topicul nou al expeditiei Raid 2012, cred ca initiatorul actiunii (inginerul meu preferat ;)) este cel mai potrivit pentru a incepe noul topic. Sunt intr-adevar muuulte de discutat, important e ca actiunea promite sa fie foarte interesanta. Din partea mea aveti deja un infocat sustinator :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

navigator

Insula Popina este cea mai mica problema - este interzisa debarcarea pe insula.
Problema este desfintarea traseului de pe laccul Sinoie dar cred ca vom putea obtine o derogare pentru asta.
Perioada propusa este luna mai (1 saptamana) - cred ca la sfarsitul lunii ianuarie vom fi stabilit concret aceasta.

Vali

O idee ar mai fi organizarea expeditiei Raid sub semnul ecologiei, mai ales ca e vorba de propulsie exclusiv la vele si vasle. In cazul asta, cred (sau mai bine zis sper) ca obtinerea derogarii pentru Sinoe sa fie mai usoara. Banuiesc ca e vorba de traversarea Grindului Lupilor pe canalele 5 (la dus) si 2 (la intoarcere), si din ceea ce stiam zona aceasta e la fel strict protejata.

Ce ar mai trebui hotarat este cu ce barci se poate participa, adica daca e obligatoriu sa fie vorba doar de lotci, sau se poate veni si cu alte tipuri de barci. Bineinteles ca propulsia va fi la fel, doar prin vasle, vele, poate padele sau pagai etc.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

#119
Citat din: Vali din Decembrie 27, 2011, 11:17:41 AM
O idee ar mai fi organizarea expeditiei Raid sub semnul ecologiei, mai ales ca e vorba de propulsie exclusiv la vele si vasle.

Titulatura e binevenita si usor de pus, atat timp cat toti suntem iubitori de natura, protejam pe cat se poate si asa cum spui, propulsam traditional ambarcatiunile .
  Dar cred ca vrei sa atasam mai vizibil raidul, unei asociatii ecologice active si recunoscute . Ca purtatori a unei asemenea embleme, e posibil sa fim priviti mai permisiv . Ce vrei, suntem intr-o lume  a etichetelor si indiferent de intentiile noastre bune, primeaza emblemele :) .

Citat din: Vali din Decembrie 27, 2011, 11:17:41 AM
Ce ar mai trebui hotarat este cu ce barci se poate participa, adica daca e obligatoriu sa fie vorba doar de lotci, sau se poate veni si cu alte tipuri de barci. Bineinteles ca propulsia va fi la fel, doar prin vasle, vele, poate padele sau pagai etc.

Daca propulsia este exclusiv la vele si rame sau alte vasle :) , barcile sunt doar lotci, canoe sau caiace. Lotca permite vela, la fel si caiacul. Canoe cu vele nu prea am vazut :) .  Despre mici veliere iar nu cred ca poate fi vorba, avand in vedere pescajul lor si fundul imprevizibil al lacului Sinoe sau al unor canale . La fel, velierele pot naviga in deschidere de ape. Cum se intra pe canale, s-a ispravit propulsia cu vele, iar la motor e exclus din start .
   Eu as fi incantat sa pot veni cu barca proprie, dar am fost in zona si localnicii dadeau asa niste sfaturi pe zona Periboina- Canalul 5 , incat am preferat marea :)