Raid Romania

Creat de x_petrolist, Aprilie 20, 2011, 09:06:45 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

navigator

#75
Corect cum zice Vali. Parus = panza/vela - in lb. rusa

http://www.youtube.com/watch?v=INuaYwAvO5w

http://www.youtube.com/watch?v=A6KCYym5324


navigator


navigator

#77
http://www.youtube.com/watch?v=FFWPZ7dKta8

Iesirea cu parusul din gura Portitei

navigator

Inca una http://www.youtube.com/watch?v=pPWdGVC-OA4
Vant destul de tare -  din pupa.

Cum ii cu directia vantului in raport cu barca? denumirile?

Vali

Pai ar fi, in functie de unghiul dintre vant si barca, cam asa:
-vant de pupa
-vant de mare larg
-vant dinapoia traversului
-vant de travers
-vant dinaintea traversului
-vant stras (de bulina)
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Thor

#80
Cam "tardiv de tarziu" dar acum am gasit fotografiile in  "VIATA ROMANIEI PE MARE SI PE DUNARE" " Studii si Informatiuni - Numeroase Ilustratiuni" intocmita de MIHAIL NEGRU si editata de LIGA NAVALA ROMANA in anul 1935.

Dupa 76 de ani comentariul din pagina este de o actualitate crunta.

Articolul din lucrare este scris de I. Simionescu, Profesor universitar.

Nu am scaner dar daca va intereseaza tot articolul, pot sa fac fotografii (aceeasi "calitate") si sa le atasez. Nu stiu daca este locul nimerit, aici, pentru el.

Vali

Multumim Thor, si chiar am vrea mai multe poze dupa articol(e) :). Daca nu ti-e incomod, poate poti sa mi le trimiti pe mail sau transfer, le micsorez, le fac eventual pdf si le punem intr-un loc, spre consultarea barcagiilor interesati.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Thor

Sigur Vali, cu cea mai mare placere.
Ma intorc la toamna in Bucuresti si o sa pot sa le scanez si sa ti le trimit.

Vali

Azi a venit Razvan-capitanul-Ada Kaleh la Galati si a adus Lotca (sau cum ii spune x_petrolist, Ca-Lotca ;D, adica pe lipoveneste barca neterminata :P). Am inceput sa polizez la ea, urmand sa-i aplic in zilele urmatoare copastia, plus fibra de sticla de 160 pe borduri si pe fund. E destul de mult de polizat, din cauza ca rasina s-a scurs in multe locuri, iar slefuirea epoxy-ului cu disc cu "arici" e destul de anevoioasa. Sincer, nu ar strica ceva ajutor de la barcagiii din urbea galateana :D.
Am facut rost si de 2 vasle din tei, finisate natur in ulei de in, deci dupa ce se va termina treaba, lotca va fi numai buna de expus la Row-Mania :). Am vorbit, eu si Aurelian petrolistul, cu Cristi Mosoia de la Row-Mania, si programul actiunii este urmatorul: vinerea viitoare la pranz cel tarziu, barca trebuie sa fie expusa undeva in Centrul Civic din Tulcea, ramanand acolo pana duminica inclusiv. Aurelian ar fi dorit sa ne si dam cu ea cu acea ocazie (cu vela ;)), insa programul Row-Mania este exclusiv de expozitie de barci. In plus, cred ca trebuie intai sa punem foarte bine la punct propulsia cu vela, inainte de a ne aventura pe Dunare sau marile lacuri, ceea ce va lua ceva timp. Oricum, nu eu hotarasc in aceasta problema, eu doar fac ultimele lucrari la barca. Asa ca, daca are cineva chef sa vina la polizat si aplicat copastia si fibra, e oaspetele meu, am niste struguri clasa intai  :o :D.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Vali

In weekendul care a trecut, 2 membri galateni ai Asociatiei Raid s-au pus "cu burta pe flex" :D si au polizat complet suprafata exterioara a Lotcii. S-a pregatit astfel barca pentru acoperirea cu fibra si epoxy, si in plus s-a facut o curatare si o imbunatatire a look-ului (in multe locuri lemnul incepuse sa se degradeze superficial). Urmeaza chituirea rosturilor care au mai aparut intre filele de bordaj, aplicarea tesaturii de fibra si a rasinii, si laminarea copastiei, dupa care pe peridoc si viteza la Tulcea la expozitia Row-Mania :). Multumesc inca o data lui Vince pentru ca si-a sacrificat din timpul liber al weekendului pentru a definitiva impreuna cea mai "dusty" operatiune  :).







"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Brava la voi, artistilor ! :) Lotca are un trup de baiadera si un aspect foarte fain.
Ramane la culoarea :natur", sau vreti sa ii dati o vopsea ?  Mie imi place la nebunie "natur" , numai sa se pastreze aspectul in urma acoperirii cu fibra si epoxy .

Succes! Ne intalnim la Tulcea, poate fac si eu o tura cu frumusetea. 

lipan

#86
Azi mă duc să-mi cumpăr bandă dublu adezivă, căci mi s-a terminat, după care trec pe la Florio să iau chinga luată de x_petrolist, după care mă apuc de parusul pentru Festivalul de la Tulcea, la rugămintea unor membri Raid România, deşi aveam altceva de făcut.
Cred că acest parus va fi ultima velă pe care o fac anul acesta.
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

x_petrolist

Citat din: Vali din August 26, 2011, 11:05:43 PM
.... (sau cum ii spune x_petrolist, Ca-Lotca ;D, adica pe lipoveneste barca neterminata :P)....
calotca inseamna in Lipoveneste bucata de lemn nefinisata. Vali "menestras" este cel care a vorbit cu Paul despre aceasta. din motive usor de inteles, as dori ca barca sa fie numita altfel pentru a nu genera frictiuni cu Asociatia Rowmania si barcia promovate de ei: CANOTCA.

navigator

catarge:
- cel vertical (dreuca) este din salcam sau stejar, are 2900 mm / Ø 55 (poate fi mai lung si mai gros)
- catargul oblic (ghionder) este din brad (bila/trunchi de brad doar decojit) are 5600 lungime, Ø baza -7o, Ø varf - 35. Poate fi mai lung (6000 - 6200)
Ghionderul e bine sa aibe o furca la baza - ca in atas

x_petrolist

Citat din: navigator din August 29, 2011, 11:30:28 AM
catarge:
- cel vertical (dreuca) este din salcam sau stejar, are 2900 mm / Ø 55 (poate fi mai lung si mai gros)
- catargul oblic (ghionder) este din brad (bila/trunchi de brad doar decojit) are 5600 lungime, Ø baza -7o, Ø varf - 35. Poate fi mai lung (6000 - 6200)
Ghionderul e bine sa aibe o furca la baza - ca in atas

Salut Paul si multumesc pentru informatii. Poti posta niste detalii si despre talpa dreucai. Pe Legenda Dunarii am vazut o gaura patrata de prindere si care nu-i permite sa se roteasca. Gaura din bancheta prin care trecea dreuca era de 60mm in diametru.