Chemari si raspunsuri pe capcompas

Creat de DoiNomazi, Iunie 29, 2016, 08:39:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 7 Vizitatori vizualizează acest subiect.

DoiNomazi

Citat din: bradutzu din Februarie 28, 2018, 10:01:23 PM
asa da!
berea este pentru căruțași!
Scuze băutorilor de bere!

Bag de seama ca eu joc (cu placere) la căruțași.. :)

Vinul e bun, dupa cum si romul sau palinca sunt bune, dar sunt si situatii in care numai o bere rece potoleste cu adevarat arshitza unei zile pline... Asta e... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

bradutzu

:)
A fost o gluma! Si eu consum cu placere o bere mai ales cand stau o zi in barca pe arsita!
;D ;D ;D
Sa auzim numai de bine!

DoiNomazi

Citat din: bradutzu din Martie 01, 2018, 01:22:10 PM
:)
A fost o gluma! Si eu consum cu placere o bere mai ales cand stau o zi in barca pe arsita!
;D ;D ;D

Am inteles. Bine ca mi-ai spus la timp caci tocmai ma pregateam sa scot si tuica... :)

cele bune.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

bradutzu

asteptam si tuica cu interes!
Sa vedem pe unde scoti camasa cand vei veni in Romania si te luam la intrebari de lichidele discutate  ;D ;D
Sa auzim numai de bine!

DoiNomazi

#484
Citat din: bradutzu din Martie 01, 2018, 03:56:20 PM
asteptam si tuica cu interes!
Sa vedem pe unde scoti camasa cand vei veni in Romania si te luam la intrebari de lichidele discutate  ;D ;D

Exact asa a spus si unul din cei doi insotitori din Tbilisi cand ne-am poticnit de o sticla de cha-cha, cu ceva timp inainte sa ne adunam cioburi de amintiri de sub masa. Erau convinsi ca numai ei stiu pasul potrivit sa valseze cu cha-cha si "americanu'" se va impiedica rapid... :)

"You had cha-cha before?", s-a straduit unul sa intrebe, mai spre sfarsitul partidei, cu elanul rezolvarii unui cub Rubik.

Ce sa-i fi raspuns decat

"Nobody's perfect. I'm working on it..."

Ar fi trebuit sa intreb si ficatul daca e game... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

#485
Si intr-o nota serioasa, am intrat intr-o dilema.

Pregatim o noua iesire in nord. Gheturi, fijorduri, maluri abrupte, ursi, alea, alea, conform meniului de care a-ti mai auzit.

Problema este generata de marimea kayak-ului oferit. Un tandem mai mic decat porcarioara de plastic de la ultima iesire in Groenlanda. Nu are compartiment de bagaje intre noi, practic un Prijon Expedition, bun de iesit duminica pe lac si nu pentru 2 saptamani independente in spatiul arctic.

Motivul pentru care aia le folosesc este pentru ca vor sa incurajeze ture asistate de Zodiac. Adica, va dam un kayak de rahat, pe care nu incape mai nimic, pentru ca l-ati putea folosi in siguranta si confort intr-un grup organizat cu ghizi si barca de suport.

Altii care sufoca liberatea si placerea unei expeditii pe bune...

Da, vreau sa inchiriez serviciile Zodiacu.ui pentru insertie si extractie din puncte diferite, dar vreau sa fug cat mai departe de ideea de suport si interferenta, oricat de mica.

Dilema este generata de optiunile fezabile de a mari capacitatea de transport a nefericitului ala de Prijon. Incerc sa testez saci impermeabili asezati simetric de o parte si de alta a kayakului, practic plutind pe apa ca niste flotoare incarcate cu echipament de campare, eventual ceva alimente usoare. Problema este ca vreau sa le montez in asa fel incat sa faca "corp comun" cu kayak-ul  si sa contribuie la flotabilitatea kayak-ului, ridicandu-se pe val odata cu kayak-ul, nu independent... ultima data am facut un fel de ham petrecut pe sub chila kayakului, unul pe puntea prova si unul pe prova pupa, de care am legat sacii impermeabili de pe punti. Acum vrea sa utilizez saci considerabil mai mari in diametru care sa atinga suprafata apei. Prioritatea este volumul de transport marfa si eventual o flotabilitate marita, pierderea eficientei si a vitezei de deplasare imi sunt mai putzin importante in iesirea asta.

A doua optiune ar fi o "remorca", practic un kayak gonflabil dedicat suplimentarii volumului de transport tras de o saula la vreo 3 m ide kayak-ul in care vom padela.

Mi-au sarit in cap cativa experti in ocean kayak ca este o compromitere a sigurantei in conditiile de navigatie de coasta cu curenti si valuri. Poate... dar din pacate expertii astia nu inteleg ca exista si alt stil de expeditii decat  cele fara bagaje in care faci tumbe si eskimo rolls...

Remorca pare tentanta dar ma atrag mai mult sacii laterali daca gasesc o modalitare rapida si sigura de montare/demontare.

In afara de niste genti impermeabile pentru motociclete, n-am gasit inca nimic pe piata.

Are cineva vreo sugestie?
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

cristeache

Te salut,

Doua butoiase de plastic atasate caiacului in genul barcilor hawaiene?
Sau  lateral stanga-dreapta..?

Cristeache,




DoiNomazi

#487
Citat din: cristeache din Martie 02, 2018, 08:25:49 AM
Te salut,

Doua butoiase de plastic atasate caiacului in genul barcilor hawaiene?
Sau  lateral stanga-dreapta..?

Cristeache,

Asta e ideea, dar "butoiasele" astea trebuie sa fie suficient de incapatoare sa justifice efortul, relativ mici si usoare pentru a fi transportabile cu avionul si rezistente la apa sarata de 2 Celsius plus eventuale ciocniri/frecari cu sloiuri de gheatza,

Si cum le atasez kayak-ului pentru a fi usor de montat/demontat la fiecare acostare?

Este mai avantajoasa o legatura rigida, sau una "elastica"? As inclina spre elastica datorita gradului mai redus de dificultate la montatul/demontatul zilnic.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

bradutzu

Doua caiace din care sa iasa un catamaran, sau chiar un trimaran?
Sa auzim numai de bine!

DoiNomazi

Citat din: bradutzu din Martie 02, 2018, 09:13:06 AM
Doua caiace din care sa iasa un catamaran, sau chiar un trimaran?

Vorbim de kayak, sau kayake, de inchiriat  pe care nu am voie sa le modific permanent, vorbim de lipsa de scule si materiale si de ce pot cara pe curse aeriene consecutive plus insertia cu Zodiacul.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

cristeache

Citat din: DoiNomazi din Martie 02, 2018, 09:17:50 AM
Vorbim de kayak, sau kayake, de inchiriat  pe care nu am voie sa le modific permanent, vorbim de lipsa de scule si materiale si de ce pot cara pe curse aeriene consecutive plus insertia cu Zodiacul.

Prezinta-ne o schita, o foto, niste detalii ale Kayak-ului respectiv.
Atunci sa vezi brainstorming.. :)

DoiNomazi

Citat din: cristeache din Martie 02, 2018, 11:01:55 AM
Prezinta-ne o schita, o foto, niste detalii ale Kayak-ului respectiv.
Atunci sa vezi brainstorming.. :)

E mic pentru o expeditie de doua persoane / doua saptamani in conditii izolate unde totul trebuie sa intre la bord. Par complet nepotrivite padelatului de coasta in nordul Atlanticului.

Altfel, am citit impresii in general pozitive despre acest kayak. Incerc sa nu ma las influentat de prima impresie, dar ceva imi tot sopteste ca nu vor incapea toate rahaturile in el. Rahaturi care ne ajuta sa ne simtim acasa oriunde am fi.



Si cala si puntea prova par mici. Picioarele celui din fatza ocupa ceva loc si daca o avea si vreun bulkhead...

Speranta ramane in ce pot transporta in cala pupa (hrana, apa, combustibil, munitie si, in general, echipament mai greu) si ce-as putea pune pe puntea pupa, bivuac, haine, etc. Las cala prova pentru medicamente, baterii, electronice de cala, puntea prova pentru trepied si dispozitive de protectie si spatiul dintre noi pentru navigatie, comunicatie, filmare, adica vreo 3-4 valijoare tip Pelican. Si chiar daca padelam dintre bagajele ce ar acoperi complet puntile, tot nu pare sa fie loc suficient. Mai sunt cizmele impermeabile de cauciuc, pe care le-am putea inghesui de o parte si de alta a scaunului.

E mic... si aia refuza sa inteleaga bucuria independentei si insista ca grupul asistat de Zodiac ia la bord bagaj minim pentru fiecare zi... pai, aici incepe problema fundamentala. S-o numi el "excursion", dar pare kayak de ape interioare si cuvantul excursie poate avea intelesuri diferite pentru fabricantul interesat sa incite imaginatia cumparatorului si necesitatile reale din teren.

Aproape ca incep sa cred ca fiecare ambarcatiune ar trebui aleasa cu prioritate daca este construita in si pentru zona de aplicatie. O visa el neamtul la salbaticia din Alaska si se grabeste sa-si cheme modelul fabricat in Germania (sau prin Polonia) Yukon, dar asta nu inseamna automat ca yak-ul respectiv este cel mai potrivit pentru o coborare pe Yukon., la fel cum un 4x4 model "Safari" arata fioros in parcarea de la mall, dar nu-l intalnesti niciodata in exploatare prin hartoapele reale din Africa...
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

scm_ro

Nu ma pricep la caiace si daca trebuie musai sa fie doua persoane in unul, dar te intreb daca nu e mai simplu sa inchiriezi doua caiace ca cel din imagine si sa stati cate o persoana in fiecare, iar pe locul ramas liber sa pui bagaje.

DoiNomazi

Citat din: scm_ro din Martie 02, 2018, 03:11:30 PM
Nu ma pricep la caiace si daca trebuie musai sa fie doua persoane in unul, dar te intreb daca nu e mai simplu sa inchiriezi doua caiace ca cel din imagine si sa stati cate o persoana in fiecare, iar pe locul ramas liber sa pui bagaje.

Desi ar creste volumul de transport semnificativ, padelarea unui tandem de catre o singura persoana (sau o "flotila" de 2 tandemuri padelate de noi) ar fi probabil si mai greu de manevrat pe vant si valuri decat un singur tandem cu puntile incarcate cu "desagi" atarnati simetric lateral, de o parte si de alta a puntilor.

Si asta fara a pune la socoteala "amenintarea" ca ni se poate pune la dispozitie un kayak doar daca ramane vreunul disponibil dupa ce satisfac cerintele unui eventual grup in perioada (de varf) respectiva.

Multumesc mult pentru sugestile utile. Probabil voi improviza un ham, ca in tura trecuta, din cable ties groase industriale, petrecute pe sub chila, la care atasez niste ochiuri pentru a prinde gentile impermeabile cu carabine si bunjees. In ciuda solicitarilor permanente asupra acestor puncte de prindere, mai ales la valuri si mai ales daca gentile laterale basculeaza liber la fiecare val ce le va ridica odata cu sau inaintea chilei, probabil ca ramane o solutie fezabila de marire a capacitatii de transport.

Cealalta optiune ar fi tractarea unei remorci plutitoare ancorata cu quick release de PFD, in caz ca se intampla ceva neasteptat cu remorca deviata de val sau vant. Eventual suplimentata legatura cu o cordelina mult mai lunga pentru a nu pierde remorca cu echipament pana la rezolvarea problemei aparute pe kayak-ul "mama".

Remotca ar fi mai usor de incarcat descarcat decat desagii. Intrebarile fara raspuns sunt daca e mai usor de inaintst cu desagii plutind lateral, sau cu remorca? La prima strigare o remorca potrivita (un kayak gonflabil mai mic) pare mai usor de tras decat sa impingi desagii (mult mai putzini hidrodinamici) plasati pe marginea puntiii.

Evident, in cazul remorcii, apare problema rezistentei kayak-ului gonflabil in conditiile de navigatie specifice zonei si greutatea si volumul lui la transportul aerian.

Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

dany

Parerea mea este ca o remorca legata dupa caiac v-a fi ca un caine neinvatat cu lesa...Acolo ,banuiesc ,ca apele nu sunt tocmai linistite si remorca nefiind guvernata de nimic v-a pluti pe valuri total aiurea.Forta bratelor voastre nu vor putea tine coarda de remorcare intinsa permanent  si o sa ve-ti probleme mari la a pastra directia propusa,va v-a trage ba in dreapta ,ba in stanga sau poate sa va ajunga din urma si sa va ciocneasca.etc....parerea mea...