Canoe solara

Creat de bogdanminitehnicus, Noiembrie 14, 2016, 04:26:36 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bogdanminitehnicus

Salutare,

As vrea sa va prezint proiectul meu de suflet si anume o canoe din fibra de sticla, motorizata electric si cu panouri solare pentru incarcare baterie. Atasez site-ul personal (in cazul in care acest lucru nu contravine politicii forumului) www.bogdanminitehnicus.ro

Multumesc

acig

Felicitari pentru realizare si expeditii !!
Am insa o nedumerire:  spui ca folosesti un motor de tractiune de 62 lbs avand tensiunea de alimentare de 12 V,iar ca motorul cosuma la puterea maxima in poz.5 -25 A;foarte corect pentru un motor de 300 W deoarece :300 W/12v=25 A;
motorul in acest caz functioneaza in regimul proiectat . Tu insa schimbi elicea si supraincarci motorul care ajunge sa consume 40 A,adica este obligat sa functioneze in suprasarcina si nu una oarecare ;Motorul este racit cu apa,insa colectorul funtioneaza in regim critic, fapt ce conduce rapid,  la uzura periilor si a colectorului in sine.Si bateria mi-se pare subdimensionata pentru croaziere de ordinul orelor. Ceva trebuie schimbat si acel ceva este elicea.
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

Haiduc

Salut
Bravo este in sfarsit si altceva dar am o nelamurire cand bate vantul cum stai cu echilibrul?datorita panourilor sau iesi numai pe vreme buna pentru ca panourile sunt puse inclinat pentru a sparge vantul sa inteleg dar totusi....

deltasub

Felicitari, cred ca panourile sunt inclinate in functie de pozitia soarelui. Totusi cred ca trebuie sa te orientezi spre o ambarcatiune tip catamaran sau trimaran, pentru a marii stabilitatea.

dany

Interesant  proiect.Am citit si vazut .Panourile au si rezistenta la inaintare,la vant puternic se fac ''panze'',banuiesc.E riscant cu canoea.Un catamaran ar fi fost mai potrivit.

bogdanminitehnicus

Nu gandesti rau, catamaran va fi viitorul proiect:)

bogdanminitehnicus

Citat din: acig din Noiembrie 14, 2016, 06:20:18 PM
Felicitari pentru realizare si expeditii !!
Am insa o nedumerire:  spui ca folosesti un motor de tractiune de 62 lbs avand tensiunea de alimentare de 12 V,iar ca motorul cosuma la puterea maxima in poz.5 -25 A;foarte corect pentru un motor de 300 W deoarece :300 W/12v=25 A;
motorul in acest caz functioneaza in regimul proiectat . Tu insa schimbi elicea si supraincarci motorul care ajunge sa consume 40 A,adica este obligat sa functioneze in suprasarcina si nu una oarecare ;Motorul este racit cu apa,insa colectorul funtioneaza in regim critic, fapt ce conduce rapid,  la uzura periilor si a colectorului in sine.Si bateria mi-se pare subdimensionata pentru croaziere de ordinul orelor. Ceva trebuie schimbat si acel ceva este elicea.

In primele teste foloseam un motor de 62 lbs, varianta 300w care avea urmatoarele consumuri
viteza a 4-a 18 ah
viteza a 5-a 25 ah
Dupa ce am pus elice kipawa consumul a fost asa:
viteza a 4-a 20-21ah
viteza a 5-a 42Ah

In momentul de fata folosesc motorul asta http://www.carponizer.ro/motor-electric-barca-62-lbs-cu-3-pale-model-daiwa.html
tot de 62 lbs, insa la 696 W, consumul este:

viteza a 4-a 25Ah
viteza a 5-a 41Ah

Elice kipawa n-am apucat sa pun, intrucat din cauza unui accident motorul de 300w a ramas sub apa in delta cu tot cu elice.
Intr-adevar periile se consuma ceva mai repede in cazul in care schimbi elicea, insa toate motoarele de la 36-62lbs au aceeasi elice cu 3 pale, deci cred cu convingere ca la 62 lbs elicea originala e subdimensionata. Motorul este garantat 2 ani, deci mai mult ca sigur periile te vor tine atat cu elicea standard, insa la 60 ron periile, nu ma deranjeaza sa le schimb mai repede, mai ales ca nu tot timpul voi fi cu ea in viteza a 5-a, deci mai mult in a 4-a care se incadreaza la consumul fabricantului.
Parerea mea:)


bogdanminitehnicus

Citat din: Haiduc din Noiembrie 14, 2016, 06:24:55 PM
Salut
Bravo este in sfarsit si altceva dar am o nelamurire cand bate vantul cum stai cu echilibrul?datorita panourilor sau iesi numai pe vreme buna pentru ca panourile sunt puse inclinat pentru a sparge vantul sa inteleg dar totusi....

panourile se pot inclina, cand e vant puternic le pun la orizontala si scap de griji, bine ma ajuta si flotoarele generoase :)

bogdanminitehnicus

M-am gandit la un momentdat sa pun 2 motoare de 62 lbs in tandem, insa dupa diverse discutii am ajuns la concluzia ca nu voi creste viteza ci doar acceleratia si consumul, asa ca in primavara vreau sa incerc un motor in 24 v 86lbs http://www.carponizer.ro/motor-electric-barca-86lbs-cu-3-pale-model-daiwa.html

Betto

Ideia este buna, consider ca energia electrica, solara, folosita in transport va fi o alternativa a viitorului apropiat. Avand in vedere faptul ca acum panourile solare au scazut drastic in greutate cat si ca cost. (panourile semiflexibile fiind cele mai indicate in nautica). Motoarele electrice de la Torqeedo, deasemenea cred ca sunt bune, imperecheate print-o tehnica inovatoare pot da un randament foarte bun. Deasemenea, ca si ceilalti colegi, cred ca un catamaran ar fi o ideie mult mai buna. Este un subiect foarte stufos, multe de discutat si analizat, Timpul este scurt si acum nu pot sa dezvolt ideia. Las doua link-uri despre idei bune: (Caiace modulare) - https://www.youtube.com/watch?v=c0LMBrXAVJE
...si catamarane solare: https://www.google.ro/search?q=IMAGINI+CATAMARAN+SOLAR&biw=1361&bih=762&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiw4LzR4ajQAhUL7BQKHRt9CocQsAQIGw#imgrc=XWTDhzgDDmCpgM%3A

bogdanminitehnicus

Citat din: Betto din Noiembrie 14, 2016, 08:01:57 PM
Ideia este buna, consider ca energia electrica, solara, folosita in transport va fi o alternativa a viitorului apropiat. Avand in vedere faptul ca acum panourile solare au scazut drastic in greutate cat si ca cost. (panourile semiflexibile fiind cele mai indicate in nautica). Motoarele electrice de la Torqeedo, deasemenea cred ca sunt bune, imperecheate print-o tehnica inovatoare pot da un randament foarte bun. Deasemenea, ca si ceilalti colegi, cred ca un catamaran ar fi o ideie mult mai buna. Este un subiect foarte stufos, multe de discutat si analizat, Timpul este scurt si acum nu pot sa dezvolt ideia. Las doua link-uri despre idei bune: (Caiace modulare) - https://www.youtube.com/watch?v=c0LMBrXAVJE
...si catamarane solare: https://www.google.ro/search?q=IMAGINI+CATAMARAN+SOLAR&biw=1361&bih=762&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiw4LzR4ajQAhUL7BQKHRt9CocQsAQIGw#imgrc=XWTDhzgDDmCpgM%3A


Asa ar fi normal sa se foloseasca cat mai mult energia solara, insa asta trebuie sa fie o schimbare mare pentru noi toti. De exemplu cand am fost intr-o tura de 5 zile in delta seara trebuia sa pun bateria la incarcat. Prin locurile pe unde ajunsese enel-ul nu era problema, insa la localnicii mai izolati curentul provenea dintr-un generator pe benzina si atunci degeaba mergeam eu eco ziua daca seara trebuia sa ard ceva benzina pentru incarcarea bateriei.

acig

CITAT:

,,In momentul de fata folosesc motorul asta http://www.carponizer.ro/motor-electric-barca-62-lbs-cu-3-pale-model-daiwa.html
tot de 62 lbs, insa la 696 W, consumul este:

viteza a 4-a 25Ah
viteza a 5-a 41Ah"

Scuze, din descrierea testelor facute pe blog nu rezulta clar ca ai schimbat si motorul !!!
In schimb acuratetea descrierii experientei pe care ai avut-o poate fi utila multora interesati.
Trebuie sa fie cineva care sa ia ,,taurul de coarne"
Pioneratul la noi are un deschizator de drumuri pe ape si pentru asta meriti toate felicitarile !
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

bogdanminitehnicus

Citat din: acig din Noiembrie 14, 2016, 08:33:06 PM
CITAT:

,,In momentul de fata folosesc motorul asta http://www.carponizer.ro/motor-electric-barca-62-lbs-cu-3-pale-model-daiwa.html
tot de 62 lbs, insa la 696 W, consumul este:

viteza a 4-a 25Ah
viteza a 5-a 41Ah"

Scuze, din descrierea testelor facute pe blog nu rezulta clar ca ai schimbat si motorul !!!
In schimb acuratetea descrierii experientei pe care ai avut-o poate fi utila multora interesati.
Trebuie sa fie cineva care sa ia ,,taurul de coarne"
Pioneratul la noi are un deschizator de drumuri pe ape si pentru asta meriti toate felicitarile !

Multumesc de aprecieri. La site inca mai am de lucru:)

Ps: dupa ce mi-am finalizat proiectul, tatal meu, pensionar rigid si incapatanat, a tinut neaparat sa incerce si el energia asta verde, asa ca acum are un panou solar care-i da curent pentru cateva leduri noaptea, deci se poate :)

bogdanminitehnicus

Azi a venit noul motor de 86 lbs achizitionat de la http://www.carponizer.ro/motor-elect...del-daiwa.html
La prima vedere am observat o crestere a greutatii fata de varianta de 62 lbs (lucru normal), si o crestere in lungime a motorului, diametrul este la fel ca cel de 62 lbs si foloseste aceeasi elice. Motorul functioneaza la 24Vsi conform producatorului are urmatorele date tehnice.

ITEMS-NO.   THRUST IN LBS   THRUST IN KG   INPUT   INPUT POWER   MAX SPEED*
32LB   32   14.5 12V 26A   312W 5KM/H
36LB
36   16.3 12V 29A   348W   6.5KM/H
40LB   40   18.1 12V 34A 408W   7.8KM/H
46LB   46   20.9   12V 40A   480W   9.5KM/H
55LB   55   25.0   12V 52A 624W   14.5KM/H
62LB   62   28.2   12V 58A   696W 18KM/H
86LB   86   37.2   24V 48A 1152W 22KM/H

Avand in vedere ca motoarele de la 55-86 lbs au aceeasi elice evident diferenta de putere apare din turatie. Odata cu crestera voltajului la 24v, scade consumul in amperi

bogdanminitehnicus