Canoe solara

Creat de bogdanminitehnicus, Noiembrie 14, 2016, 04:26:36 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.


bogdanminitehnicus


bogdanminitehnicus

salutari,

Din pacate nu am mai avut timp sa postez in ultima vreme, proiectul este in continuare in garaj, in momentul de fata in lucru este suprastructura care va sustine panourile solare si va avea un rol de semicockpit.
Gandurile sunt mari, lucrarile s-au intins ca timp si costuri mai mult decat preconizasem, insa la finalizare mi-as dori sa fac o tura mediatizata de la intrarea in tara a Dunarii la Bazias pana la Sfantul Gheorghe cam 1200 km propulsat doar de energia solara, sa vedem ce-o iesi, momentan caut parteneri pentru finalizarea lucrarii si infaptuirea calatoriei.
Bineinteles orice sfaturi legate de Dunare, traseu, Ecluzare portile de fier 1, 2, statie de comunicatie, avize politie frontiera etc mi-ar fi de un real folos.
Plutitoarea are 5,3m lungime si 2 m latime, motor in cel mai bun caz undeva la 5-6cp, insa nu multi stiu sa transforme w in cp, stiu ca nu ar trebui inmatriculata si nici permis de navigator n-ar trebui, ma insel?
Multumesc


lipan

Succes!
Mie îmi place mult cum a ieșit.
Aștept cu nerăbdare să povestești voiajul.
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

bogdanminitehnicus

Citat din: lipan din Iulie 04, 2018, 02:06:35 PM
Succes!
Mie îmi place mult cum a ieșit.
Aștept cu nerăbdare să povestești voiajul.
eee si eu as vrea sa trec direct la voiaj, insa mai e mult pana acolo. Mai trebuie lucratla plutitoare si facuta o suprastructura mai mica si la pupa, mai trebuiesc stranse informatii despre navigatia pe dunare etc. Inca nu stiu nimic de ecluzarea de la portile de fier 1, 2, mijloace de comunicatie, traseu exact, etc

scm_ro

Bravo Bogdane, ai evoluat mult de cand ne vedeam la navomodele pe IOR.

bogdanminitehnicus

 ;)Mergem inainte, inapoi nu se mai poate

felicimond

Salut Bogdan, felicitari pentru proiect. Am urmarit de la inceput topicul tau, chiar daca nu am intervenit. Am si eu un catamaran facut (de nevoie) din doua canoe. Si eu vreau sa ii pun panouri si electric. Panourile gandesc sa la pun mai sus, ca un bimini, ca sa am umbra la un stat pe scaun (nevoia de confort creste cu varsta). La tine in cockpit trebuie sa stai intins? Formula de transformare este 1,47 kw = 2 cp. Adica grosier, 750W=1 cp. Planuiesti sa alimentezi motorul on-line sau prin baterii? Pentru ca excursia ta e la vale, poate nu ai nevoie de o motorizare de 5-6cp.

bogdanminitehnicus

Citat din: felicimond din Iulie 05, 2018, 09:37:00 AM
Salut Bogdan, felicitari pentru proiect. Am urmarit de la inceput topicul tau, chiar daca nu am intervenit. Am si eu un catamaran facut (de nevoie) din doua canoe. Si eu vreau sa ii pun panouri si electric. Panourile gandesc sa la pun mai sus, ca un bimini, ca sa am umbra la un stat pe scaun (nevoia de confort creste cu varsta). La tine in cockpit trebuie sa stai intins? Formula de transformare este 1,47 kw = 2 cp. Adica grosier, 750W=1 cp. Planuiesti sa alimentezi motorul on-line sau prin baterii? Pentru ca excursia ta e la vale, poate nu ai nevoie de o motorizare de 5-6cp.

Salut, ma bucur ca mai sunt colegi interesati de electric pe catamaran :)
In primul rand trebuie sa te gandesti pentru ce vrei catamaranul electric: placere, anduranta, viteza. Eu mi-am dorit sa merg spre performanta, desi e cale lunga pana acolo mi-am dorit corpuri hidrodinamice si o structura deasupra puntii cat mai usoara si aerodinamica. Acum stiu ce as mai putea sa imbunataesc la un viitor proiect, daca va fi cazul. Am vazut cat se poate de clar daca vrei sa ai greutate mica, structura trebuie sa fie cat mai compacta si redusa ca dimensiuni.
Initial pe canoe am avut panourile montate deasupra capului, era foarte comod, nu ma batea soarele-n ceafa, si puteam sa le reglez in functie de soare ca sa dea randament cat mai bun, dezavantajul era clar in fata vantului, plutitoarea era sensibila la adieri mai puternice de vant. In cazul catamaranului nu cred ca o sa fie asa problematic.
Cand am mi-am pus problema asezarii panourilor solare am vazut doua variante deasupra capului sau pe punte. Daca le puneam pe punte probabil ar fi ajuns apa la ele si probabil le-as fi umbrit intrucat stateam deasupra lor, asa ca am ales calea de mijloc :)
Mi-au ramas panourile solare flexibile de la canoe si chargerul solar, canoea am vandut-o, daca te intereseaza putem vorbi


felicimond

Am inteles argumentele tale. Pentru mine, placerea e cea mai importanta. Ambarcatiunea mea e gandita pentru confort si e clar ca vantul poate fare orice cu tine cand ai un bimini masiv. Si eu am panourile (nu sunt flexibile). Alimentarea motorului la catamaranul tau va fi prin baterii, deci? La mine, un calcul sumar arata ca poti  avea o ora de plimbare la o zi intreaga de incarcare. Pentru mine suna ok: dau la peste o zi intreaga si ma mut de colo colo. Catamaranul meu are 5 m lungime dar 3 m latime, ca sa pot dormi pe el.

bogdanminitehnicus

Citat din: felicimond din Iulie 05, 2018, 09:12:09 PM
Am inteles argumentele tale. Pentru mine, placerea e cea mai importanta. Ambarcatiunea mea e gandita pentru confort si e clar ca vantul poate fare orice cu tine cand ai un bimini masiv. Si eu am panourile (nu sunt flexibile). Alimentarea motorului la catamaranul tau va fi prin baterii, deci? La mine, un calcul sumar arata ca poti  avea o ora de plimbare la o zi intreaga de incarcare. Pentru mine suna ok: dau la peste o zi intreaga si ma mut de colo colo. Catamaranul meu are 5 m lungime dar 3 m latime, ca sa pot dormi pe el.

Poi fara acumulatori nu merge controller-ul solar, iar panourile vor fi legate in serie in total cam 110v, clar as arde motorul  daca l-as alimenta direct din panouri.
La mine motorul Haswing protuar 1200w ia in start cam 45 Ah, apoi se stabilizeaza la 35-37 Ah. Am 2 baterii de lititiu egate in serie de 90 Ah, fara panouri am reusit sa parcurg 20 km (10 amonte, 10 aval) pe canalul de la Manastirea ce da in Dunare. Chiar si cu 300w de panouri, intr-o zi insorita cresti distanta simtitor, la 8 ore de stat pe balta linistit ajungi la 40 km, daca mergi economic poti face chiar si 80km.

felicimond

Nu stiam cum legi panourile (serie sau paralel). Oricum, intr-o excursie de mai multe zile, dupa prima descarcare (presupun ca vii de acasa cu acumulatorii incarcati), ramai doar cu ce reusesc panourile sa incarce. Deci 40 Km poti face doar in prima zi, cel mult. Cat preconizezi ca o sa dureze coborarea pe traseul romanesc al Dunarii?

bogdanminitehnicus

Citat din: felicimond din Iulie 06, 2018, 08:48:12 AM
Nu stiam cum legi panourile (serie sau paralel). Oricum, intr-o excursie de mai multe zile, dupa prima descarcare (presupun ca vii de acasa cu acumulatorii incarcati), ramai doar cu ce reusesc panourile sa incarce. Deci 40 Km poti face doar in prima zi, cel mult. Cat preconizezi ca o sa dureze coborarea pe traseul romanesc al Dunarii?
Ma gandesc ca traseul pe Dunare va fi undeva intre 10-12 zile, as vrea sa fac cam 150 km/zi, dar depinde mult de conditiile meteo in special de soare.
Ce nu stiu e cum fac ecluzarea la portile de fier 1 si 2, ce statie radio sa am la indemana ca sa pot vorbi cu operatorii ecluzarii, si ce avize imi trebuie de la politia de frotiera

bogdanminitehnicus

Art. 514.
(1) Navele care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului român se înmatriculează în registrele prevăzute la art. 511 alin. (1)-(3).

(2) Nu se înmatriculează în registrele matricole prevăzute la art. 511 următoarele categorii de nave:
a) navele cu un deplasament de până la 15 m3 inclusiv sau o capacitate de încărcare mai mică de 15 tone;
b) ambarcaţiunile de agrement;
c) ambarcaţiunile cu o lungime mai mică de 7 m şi/sau cu o propulsie mai mică de 15 kW;
d) ambarcaţiunile propulsate prin forţa umană;
e) ambarcaţiunile de agrement cărora nu li se aplică reglementările naţionale privind introducerea pe piaţă a acestora, cu excepţia ambarcaţiunilor destinate să transporte persoane în scop comercial şi a ambarcaţiunilor stabilite prin regulamentul de aplicare a prezentei ordonanţe.

(3) Navele prevăzute la alin. (2) lit. a) şi b) se înscriu într-un registru de evidenţă de către căpităniile de port.


(4) Navele prevăzute la alin.(2) lit. c) - e) nu se înscriu în registrul de evidenţă al căpităniilor de port.


(5) Forma şi conţinutul registrului de evidenţă prevăzut la alin. (3), precum şi procedurile de înscriere se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor.


(6) La solicitarea proprietarului navele prevăzute la alin. (2) pot obţine dreptul de arborare a pavilionului român şi vor fi înmatriculate în conformitate cu prevederile alin. (1).


Asta inca e valabila sau s-a modificat?