Romcraft 480 ?

Creat de Adrian Iamandi, Ianuarie 15, 2017, 06:59:04 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Adrian Iamandi

Va rog mult sa ma ajutati sa aleg barca potrivita pentru plimbari pe Dunare cu o motorizare de maxim 20 cp [ am cumparat deja un motor nou de 20 cp cu cizma lunga ] pentru o familie formata din 4 membrii deci maxim 350-400 kg greutate cu tot cu bagaje !
As dori in primul rand sa-mi spuneti cate ceva despre Romcraft 480 - mai ales astept impresii de la posesorii acestui model - deoarece eu am fost posesor de Black Sea si am numai cuvinte de lauda despre acest model ! Problema cu Black Sea este ca 20 de caluti sunt cam putini pt ea si ca deocamdata Pronautica are comenzi foarte multe comenzi pentru extern si nu mai fabrica momentan barci ....deci trebuie sa ma reorientez daca vreau barca primavara asta !
Deci ce parere aveti despre Romcraft 480 ?

radu andritoiu

salut,
iti recomand antov 2 de 4,3 m , iar cu 20 cai se va misca frumos
drmarius are una cu 13,5 hp , iti poate spune mai multe
sau varianta de 5,10 m o am eu cu 30 cai, insa cred ca merge si cu 20 cai
sunt colegi care au motorizat o cu 20
so, keep floating for pleasure

Adrian Iamandi

Va multumesc mult pentru raspuns dar as dori strict o parere despre Romcraft de la un proprietar sau de la un coleg ce a folosit acest model !

Vali

Salut Adrian. In 2014 eu am reconditionat un Romcraft 480, al unui prieten din Braila. Momentan nu mai am numarul lui, dar am sa-l caut pe la cunoscuti, il intreb, si daca e de acord, va pun in legatura. El foloseste pe barca lui un Honda de 20 CP, cizma scurta.

Ce pot spune eu despre barca este doar ce am constatat cu ocazia lucrarilor la ea (deci nu am avut ocazia sa ma dau cu ea). Nu e o barca rea, dar are niste particularitati pe care eu personal le evit cand e vorba de barci utilitare:

1. E o barca grea, prea grea pentru dimensiunile ei, din cauza ca e dublu-bordaj. Cred ca are o greutate apropiata de cea a Black Sea-ului 510. Asta n-ar fi neaparat un dezavantaj, dar daca esti hotarat pe 20 de cai, motorizarea va fi la limita, si cred ca daca veti fi mai mult de 2 oameni, barca nu va glisa cu 20 de cai.

2. Are fundul plat, ceea ce nu e intotdeauna un avantaj. La fundul plat teoretic portanta e maxima, deci barca va intra usor in glisare. Practic insa, comportamentul la valuri si la giratie va avea de suferit, din cauza lipsei stabilitatii dinamice, care se manifesta doar la barcile cu fund in V.

Totusi, pana nu faci o proba cu barca, nu poti spune daca iti place sau nu. Insa parerea mea e ca barca nu se va descurca avand incarcatura de care spui - 350-400 kg, la motor de 20 de cai.

Gandeste-te ca pentru o glisare decenta ai nevoie de 20 kg / cal putere, si deja atingi aceasta limita numai cu incarcatura de oameni + bagaje. Deci daca mai pui si barca + motorul + benzina, la Romcraft 480 te mai duci cu minim vreo 250 kg in plus, ceea ce te scoate total din raportul kg / CP necesar pentru glisare.

Inca un lucru, daca-mi permiti: daca vrei barca in primavara asta, te-ai hotarat cam tarziu. Acum toata lumea vrea barca, si incepand din februarie o sa fie bataie. Ar fi trebuit sa faci probe in toamna cu toate barcile care te intereseaza, iar la inceputul iernii sa dai deja comanda. Important e sa nu actionezi sub impulsul momentului, si sa masori de 10 ori inainte de a taia o singura data, dar bine. Sper sa iti gasesti barca dorita, si scuze daca te-am deranjat cu aceasta mica paranteza.

Cat despre barcile mele, ii multumesc lui Radu ca m-a recomandat, dar e total exclus sa ma angajez la vreo lucrare, deoarece sunt acoperit pe o perioada lunga. Asa ca ramane sa-mi spui daca doresti sa te pun in legatura cu amicul meu cu Romcraft 480, fiindca de la un utilizator direct poti afla exact ce te intereseaza. Sau poate te mai gandesti si la alte barci, cine stie.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mariusm piesenoi111

Salutare
Pot sa iti spun ca pana si Black Sea cu 30 caluti e cam la limita cu 4 persoane si bagaje.....Merge f ok dar parca pana si asa cere mai multa putere......

radu andritoiu

Dl adrian, daca sunteti din bucuresti , in primavara pe snagov va puteti da cu oricsre din cele 2 antonov uri, iar cu vali ... ;) n are cum sa refuze un pasionat
so, keep floating for pleasure

Adrian Iamandi

Vă mulțumesc frumos pentru răspunsurile primite ! Ce să zic... acum am la ce să mă gândesc... De Vali știam că deocamdată nu ia comenzi deoarece are mult de lucru așa că mă tot uit pe la modelele de bărci care sunt disponibile pe piață !
Încă o dată va mulțumesc și aștept să-mi dați și altele idei pentru o barca de plimbare pe Dunăre !

mariusm piesenoi111

A mea e de vanzare.....ca ma atrage tare un Macgregor:)

Adrian Iamandi


Vali

Pana apare Marius, am sa mai scriu si eu cate ceva din ce stiu.

Adrian, orice barca ai alege, e putin probabil sa poti glisa cu 20 de cai si 350-400 kg incarcatura, din motivul pe care l-am scris mai sus (raportul kg / CP).
Daca renunti la o parte din aceasta greutate, poti glisa, cu conditia sa alegi o barca suficient de usoara.

Eu sincer as evita barcile cu bordaj in clin (tip Laguna), fiindca majoritatea au beton turnat in chila, un obicei foarte prost al fabricantilor de la noi, care ingreuneaza inutil niste barci si asa mediocre. Singurul producator despre care stiu ca nu toarna beton in chila barcilor de tip Laguna e Bratesul Galati.

Acum nu as vrea sa generalizez, fiindca mai sunt producatori de asemenea barci, gen Serami Tim, Temerar si altii, despre care nu am date, si nu-mi permit sa comentez.

Ce sa spun, pe vremuri studiam barcile de pe piata, si imi placea ca hidrodinamica Romcraft 510. E o barca utilitara reusita, cu fund in V si unghi bun la prova, insa sufera de boala barcilor production: e prea grea pentru dimensiunile ei, din motive de eficienta economica (barca dublu-bordaj). In plus, e si cam scumpa raportat la ce ofera.

Insa din Romcraft 510, Forward 535, plus cateva barci rusesti foarte reusite m-am inspirat cand am gandit si apoi realizat barca mea. M-a interesat hidrodinamica optima, in conditiile unei rigiditati maxime si greutati minime a corpului, plus o ergonomie optima. Am reusit sa satisfac cam tot ce imi propusesem, insa nu asta e subiectul acestei discutii.

Important e sa gasim pentru tine o barca buna. Din ce am mai cunoscut in ultima vreme, mi-a placut Golful celor de la Bratesul. Nu sunt eu fan al barcilor in clin (din motivul stabilitatii dinamice), dar aceasta e cea mai apropiata de modul corect de a construi barci din fibra. Nu e dublu-bordaj, nu are osb pe ea, nu are beton in chila, nu e exagerat de grea, si in general e o barca cinstita, buna la tavaleala si cu calitati ok.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Adrian Iamandi

In legatura cu greutatea rectific un pic - e vorba de greutatea maxima la care vom ajunge cumva peste vreo cativa ani - adica   ;Dsuntem 2 adulti si doi copii , la ora actuala cam maxim ...maxim 230 kg cu tot cu bagaj !

Adrian Iamandi

Am uitat sa va spun ca prima mea barca a fost o Delta Solitar construita la Galati , barca de care eu nu am fost deloc multumit  adica in momentul in care erau valuri pe Dunare devenea instabila .....


bbl81

pai ce faci Marius, vinzi barca? dar motorul? cum sa vinzi motorul?
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

mariusm piesenoi111

Salutare dragule.....vand TOT.....vreau MacGregooooooooooor! :)