Romcraft 480 ?

Creat de Adrian Iamandi, Ianuarie 15, 2017, 06:59:04 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Alex1958

Valeriu,
Scuza-ma daca ti s-a parut ca sunt agresiv in exprimare. N-am nici un fel de intentie sa te ofensez!
M-am referit la fizica elementara (principiul conservarii energiei) cand am afirmat ceea ce am afirmat.
Cand barca este in apa ea se scufunda pana cand cantitatea de apa dislocuita egaleaza greutatea barcii cu incarcatura ei. Deci apa care este in barca e mai jos decat nivelul apei pe care pluteste. Adica, daca faci o gaura sub linia de plutire iti intra apa in barca nu iti iese cea prezenta in ea.
Ca sa scoti apa aia de acolo iti trebuie o cantitate de energie ca sa compensezi diferenta de nivel plus frecarile apei prin conducte. In plus, la momentul initial iti trebuie energie care sa urce apa pana la inaltimea de la care o evacuezi. Asta face o pompa de santina alimentata electric.
Sau o face bacagiul cand scoate apa cu ispolul- consuma niste energie, pe care in cazul golirii barcii tale peste noapte nu o vad de unde vine.
Nu imi pot da seama cine si ce ti-a explicat, dar in mod sigur cei de la Romcraft n-au inventat perpetum mobile! 
Eu unul mi-as pune si intrebarea: de la ce o veni atributul "inertial"?
Dar ai sa te lamuresti singur!
Sa-ti stapanesti sanatos barca si sa te bucuri de ea!

Vali

Salut Valeriu, cel mai bine ne descrii cum e conceput si cum functioneaza acel sistem de auto-drenare. In felul asta evitam discutiile neproductive, concentrandu-ne pe chestiunile concrete.

Banuiesc ca sistemul respectiv nu e o chestie brevetata si protejata de nu stiu cate patente. Personal cred ca e vorba de scurgerea apei spre pupa, prin niste tuburi prin banchete, de unde eventual se va evacua la pompa sau manual. Am facut si eu asa ceva, e simplu si functional.

Daca barca e in miscare, probabil ca unghiul de asieta va ajuta mai mult la scurgerea apei spre pupa. Poate din cauza asta l-au denumit ei "inertial".

Din ce stiu, singurul sistem de evacuare inertiala a apei il au powersailer-ele de tip Macgregor 26, Odin sau Imexus, unde la marsul la motor toata apa din santina se aduna la pupa si e evacuata prin valvula din oglinda. E drept ca ajuta si depresiunea pupa creata de turbulenta din zona oglinzi.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

Mai exista așa ceva și la iolele performante, de concurs. Funcționează prin efectul Venturi, prin niște valve de pe fundul bărcii, dar numai la viteze mari.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Venturi_effect

ziuamarinei

De fapt este un sistem de drenare gravitational. L-am vazut la barci care au paiolul montat la o inaltime destul de mare fata de linia de plutire. Este compus din scurgeri montate pe paiol conectate la un sistem de tuburi care sunt montate la dublu fund, pe acesta tubulatura existe niste supape de sens unic. In oglinda exista montate alti doi clapeti de sens care in stationare sunt la nivelul liniei de plutire sau chiar sub acestain functie de distribuirea greutatilor pe barca: motor, baterie, rezervoare, diferite alte bagaje care sunt permanent in barca etc..
In mometul glisarii acestia vor fi deasupra liniei de plutire si apa adunata in tubulatura se scurge in mare parte gravitational.
Dupa parerea mea sistemul la un Romcraft 480 nu va functiona nici macar in mars iar in stationare va fi complet inutil. Nu mai vorbesc de faptul ca oglinda fiind gaurita pt montarea clapetilor in timp inevitabil vor aparea infiltratii in miezul oglinzii.
Sistemul de drenare la barci de acest tip este inutil.
Nu vreau sa insult sau sa aduc denigrari constructorului dar anul trecut am vazut un Romcraft la Galati cu gelcoatul complet exfoliat pe carena dupa un an de folosinta. Cei drept barca a fost inlocuita cu una noua dar dupa drumul de la Tulcea la Galati a doua zi fericitul proprietar a constat ca barca lua apa pe la oglinda, vreo doua zeci de litri la 24 ore.
Nu cred ca toate sunt buleli dar totusi nici sa credem toate basmele povestite vanzator.
Eu in piticul baltilor si pestisorul de aur nu mai cred de multa vreme. ;)

 

pilu

eu am doua barci, un trimaran micut 4m /1,3m cu fund dublu si dublu bordaj  si e autodrenanta in felul urmator: am o gaura in partea din spate spre oglinda cu un dop exact ca la vana ,cand ies din barca iau acel dop si daca ploua toata apa se scurge ,daca stau in barca(cu dopul scos) intra apa pe acea gaura si iasa numai cand glisez tot asa e si ceaialalta barca dar cu diferenta ca apa nedorita iasa prin doua gauri laterale .sigur la ambele paiolul e mai sus ca linia de plutire

valeriu28

vad ca se diseca fiecare fir de par pe aici... sunt curios de ce mai exista firma asta. in alt topic ati laudat-o, aici o criticati.
in fine, am alta pregatire, si n-am aprofundat capitolul asta, motiv pentru care, platesc si nu sunt platit.
astea fiind spuse, ma declar un simplu utilizator, fara a avea cunostintele necesare sa explic in delaliu procesul de fabricatie si cum functioneaza. ideea e ca functioneaza si pentru nivelul meu e suficient.

da, stiu ca e gravitational, evident nu exista pompa de santina, e o treaba relativ simpla.

acum, ca am facut bine sau rau, banii au fost ai mei, decizia tot a mea, si fiecare face ce vrea. ca probabil puteam sa iau altceva, sau etc, asa ne diferentiem in societate, unii mai destepti, altii mai putin :))... in fine.

nu o sa mai poluez forumul asta inutil, scuze ca am vrut sa aduc un plus de valoare printr-o experienta autentica, ne-nuantata.
va multumesc pentru sfaturile pertinente din topicul anterior "da-te cu toate si vezi care-ti place"

spor

drmarius

Valeriu, felicitari pentru achizitie, mai ales ca este noua si configurata dupa bunul plac. Din ce spui sunt sigur ca este alegerea cea mai buna. Sunt curios ce culoare ai ales.
Legat de sistemul de drenare si eu am inteles aiurea. Faza cu apa in barca este importanta (ptr mine) doar cand esti pe apa. In rest pentru mine sunt solutii, un dop, o husa, etc.

Asteptam poze si mai ales pareri in primavara. Pana scapam de gheata cu siguranta o sa mai disecam fiecare fir de par ...  :D




radu andritoiu

valeriu, s o stapanesti sanatos
cu siguranta te vei bucura de ea, o barcuta aduce multa bucurie
ce motor pui pe ea?
si eu sunt interesat de sistemul asta minune de drenaj, de la un timp am devenit lenes sau mai bine zis patit
so, keep floating for pleasure

valeriu28

merci pentru ganduri.

Poze o sa pun imediat ce le descarc.
Din ce stiu, astia de la romcraft au sistemul in productie de mult.
din ce stiu, e doar un sistem de tevi (in panta), prin care se scurge apa din barca printr-o deschidere laterala, care este deasupra nivelului apei.
cum o sa am acces la barca, o sa fac niste poze.

Motor, caut un 30 caluti, cu trim manual... e mai usor si te fereste de probleme cu cioatele din delta. din pacate e greu sa gasesti ceva ok, ... iar 4000 eur (+) nu prea ma incanta pentru unul nou.

radu andritoiu

#39
cu 30 caluti fuge de papa apa, intre 40-50 km/h - singur in barcuta
clar trimul manual e mai sigur in delta
tot patit
asteptam nerabdatori pozele
astea ar fi o varianta
http://www.probarca.ro/anunt/86808/104/1/104/Vand-motor-Evinrude-e-etc--an-2011--25-CP-.htm
http://www.probarca.ro/anunt/86395/104/1/104/Vand-motor-Suzuki-VTwin-fabricat-2013-25-CP-.htm
so, keep floating for pleasure

pava

 Valeriu , felicitari pentru achizitie  , cu multe iesiri pe apa ;D

Referitor la trim  , am avut un motor cu trim manual si din punctul meu e vedere era destul de inervant de manevrat , trebuie modificata pozitia in functie de incarcare , valuri .La 30 cp si aprox 75 kg trebuie sa ai un spate antrenat . La distane lungi e mult mai comod un trim electric si se pot face modificari instant dupa caz . Intradevar singurul avantaj ar fi situatia cu cioatele submerse .





stefand600

Sistemul de evacuare a apei functioneaza in stationare doar daca barca este urcata cu prova pe mal astfel incat sa fie o diferenta de nivel intre paiol si nivelul apei. Asta face parte din principiile fizicii de clasa a 8-a. Pana aic,i nu am auzit la alti fabricanti de barci de asemenea atribut.
Stefan D

momaul

Salut.Nu am inteles unde este problema trimului electrohidraulic?Eu am 2 motoare indentice unul cu trim manual si unul cu trim electric si amandoua se comporta indentic in cazul ca lovesti un obiect din apa adica amandoua se ridica dupa care coboara la pozitia initiala .

ionpescarul

Romcraft de 4,8 m are si Nea Mircea Barau de la Sulina ,,omul e baltagan (si prieten ) mi-a povestit ca a ales barca asta pentru ca din foarte multe barci vazute pe apa ,prin delta ,de aia ia placut si el vorbea de finisajele facute atent . A lui are sistemul asta de drenaj care spui .Probabil e o barca buna pentru nevoile unui localnic .Nu am mers cu ea ,personal nu ma pronunt .

Aici un link cu descrierea barci (probabil aceiasi cu a ta)
https://www.facebook.com/marius.mircea.barau/media_set?set=a.10207164002079354.1073741831.1261593261&type=3

mie unul mi-ar place barca facuta de Vali de 4,3m ,cu finisajele de pe barca lui nea Mircea.(asta la capitolul vise ) la real ma multumesc cu ce am.

ionpescarul

La comentari unde descrie dl.Mircea Barau ,barca ,posteaza si dl Valeriu Faighenov  ,sunteti aceiasi persoana (valeriu28 ) ?