Revitalizare Johnson FD-20C

Creat de radasous, Ianuarie 19, 2017, 10:51:59 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 13 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Florio

Citat din: radasous din Ianuarie 23, 2017, 08:12:05 PM
Am vopsit primele piese ale capului motor. Vopseaua este Zink-Alu de la Marmson-Dormsel, rezista la 250 grade celsius si pentru scurt timp la 500. Are un aspect satinat, absolut incantator. Probabil ca o sa aplic si un lac, ma mai gandesc la asta.Au ramas de vopsit cele doua bucati de carter si chiuloasa.

Arata senzational. Faci o treaba de exceptie :) .

Pe mine m-a speriat acel Triumf, văzând cât de coroziv poate fi. Motiv pentru care am clatit frenetic si abundent, ulterior.

Thor

Citat din: radasous din Ianuarie 23, 2017, 08:12:05 PM
Am vopsit primele piese ale capului motor. Vopseaua este Zink-Alu de la Marmson-Dormsel, rezista la 250 grade celsius si pentru scurt timp la 500. Are un aspect satinat, absolut incantator. Probabil ca o sa aplic si un lac, ma mai gandesc la asta.Au ramas de vopsit cele doua bucati de carter si chiuloasa.
Citat din: radasous din Ianuarie 23, 2017, 02:11:18 PM
Am descoperit combinatia corecta de chimicale pentru matuirea suprafetelor, baie in triumf urmata de una in detartrant. Pentru o parte din piese am aplicat vopseaua termorezistenta pe sicyuitul de apa si le-am pus la in cuptor pentru uscare-asta este metoda descrisa pe tubul de vopsea. Am sa aplic aceweasi vopsea si la carter, atat pe ciscuitul de apa cat si pe cel de evacuare.

Parca-s din fabrica. Cu ce le-ai vopsit? Procedura nu s-ar potrivi sa fie inserată la ,,Resurse"?

radasous

Piesele sunt vopsite cu un spay folosit la repararea suprafetelor zincate, si arata ca din faprica pentru ca vopseluta asta has the same colour as newly galvanized metals
Aixci este prezentata pe scurt lavabila: http://www.marston-domsel.de/en/products/special-products/aerosole/23-products/special-products/aerosole-en/101-md-zinc-aluminium-spray
Marston-Domsel produc o gramada de bunatati si, din fericire, sunt prieten cu importatorul  :)

Legat de metoda de matuire chimica, cred ca ar fi corect sa se citeasca: scufundare in solutie de soda caustica, concentratie  5-10% pentru maxim 10 minute, urmata de scufundare in solutie de acid clorrhidric, concentratie  5-10%, tot cam 10 minute.

Triumf-ul este o solutie de soda caustica cu ceva aiureli adaugate, inclusiv alcool izopropilic. Este foarte coroziv pentru aluminiu, asa ca trebuie urmarit cu atentie cum actioneaza. Detartrant-ul este un amestec de solutii de acid clorhidric 10%, sulfuric 3% si alte neinteresante balarii.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

pilu

vopseaua asta este rezistenta la benzina , ulei ? de obicei cam ce vine la spray nu tine.

radasous

Este rezistenta la multe, este si anticoroziva. Nu este pentru hobby, se foloseste in industrie si nu se gaseste in magazine.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

danutlupu

Parerea mea e ca ar fi fost mai resistenta o vopsire electrostatica sau aplicare de produse super rezistente cum ar fi Cerakote https://www.youtube.com/watch?v=UamrlZXH69E&list=PLc-LS1ClosK58D8YgPaxy6gh979aw-kqN&index=2

Legat de degresare, cea mai eficienta solutie este acetona pura (are un regim special de comercializare) sau tot un degresant puternic si accesibil e diluantul poliuretanic.
Sablarea cea mai buna se face cu corindon nobil, eu folosesc in cabina corindon de 150 pentru produse fine.

Sunt un pic off topic pentru ca nu stiu daca este topic dedicat, dar la barci ca si protectie eu as folosi polyurea, din pacate e un produs scump fiind necesare scule speciale. In schimb sunt si produse asemanatoare care pot fi aplicate si acasa in curte, iar daca sunteti interesati va pot da detalii despre operatiunile astea, am ceva timp de cand ma manjesc cu ele ca hobby. 


Vali

@danutlupu: Bun venit pe forum si multumim pentru contributii.

Despre polyurea, e un topic dedicat aici: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1056.0.html . Puteti deci sa contribuiti si pe acel topic daca aveti placerea, vizavi de materialele asemanatoare polyureei.

Despre acetona, se mai gaseste de cumparat "la bidon" pe la magazinele de materiale compozite, dar cu alte denumiri, tocmai din cauza regimului strict de comercializare.

Despre vopseaua folosita de colegul Sorin-radasous, arata intr-adevar foarte bine, insa e important sa fie rezistenta la caldura emanata de arderile in motor. Avand insa racire cu apa pe tot capul motorului, nu cred ca temperaturile vor fi asa ridicate incat sa afecteze vopseaua.

Felicitari Sorin pentru meticulozitate, imi aminteste de perioada de acum multi ani in care la fel reconditionam si eu motociclete comuniste de epoca.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pilu

Eu am vopsit mai demult (tot un johnson vechi) cu vopsea poliuretanica (ramasa dupa ce am vopsit o barca)
e foarte rezistenta la diluanti ,benzia,uleiuri  si nici nu a afectat-o caldura motorului (a ramas alba dupa o indelunga folosire) . Nici producatori nu cred ca folosesc vopsele speciale pt temperatura ,am vazut motoare fierte pe care vopseaua originala era schimbata culoarea din cauza temperaturi in locurile afectate sau cu "basicute"  . Acum binenteles daca ai aceasta posibilitate sa folosesti vopsele rezistente la temperaturi e foarte bine.

danutlupu

Legat de vopsele, cele cu intaritor denumite generic 2 K (2 componente), vor fi intotdeauna superioare ca si rezistenta atat mecanica cat si termica celorlalte vopsele monocomponente (1 k). Majoritatea vopselelor 1 k sunt comercializate la spray si desi am testat destule, pot spune ca mai toate sunt de slaba calitate sau cel mult medie, destinate pentru retusuri sau vopsiri fara pretentii.
Sunt si spray-uri care contin doua recipiente iar in momentul utilizarii se perforeaza separatorul dintre ele si componentele se amesteca, dar nici un tub de spray cu aerosol indiferent daca are sau nu duza reglabila, nu va vopsi ca un pistol de vopsit caruia poti sa-i reglezi presiunea de aer, debitul de solutie, fanta si volumul de aer.

Vopsirea aluminiului.

Acesta in stare bruta netratat are obiceiul sa oxideze extrem de rapid si de asta se aliaza cu alte metale neferoase atat pentru rezistenta mecanica dar si chimica. Oxidul de aluminiu este greu de inlaturat de pe piesa, cea mai buna metoda este sablarea piesei. Culmea, materialul de sablare cu gradul cel mai mare de duritate este corindonul (Al2O3) care este forma cristalină în stare naturală a oxidului de aluminiu, avand duritatea 9 din 10 foarte aproape de cea a diamantului.
Curatarea chimica cu soda nu e o eloxare propriuzisa (care e un proces electrochimic) si are dezavantajul ca "mananca" din piesa chiar si dupa clatire si in afara de asta, daca dam peste aliaje soda lucreaza in mod diferit si pateaza piesa. Tratamentul cu astfel de substante chimice nu face bine la procedeul de vopsire ulterioara si va coroda in continuare metalul pe sub vopsea favorizand ulterior decojirea ei.
Ca sa nu o mai lungesc, din experienta mea in ale vopsitului de jante si pusti, operatiunile ar fi cam asa: sablare, baie acetona, grund epoxidic special de aluminiu, vopsea, 3-4 straturi de lac. Daca vopsirea se face cu camp eletrostatic: sablare, baie acetona, cuptor, vopsire cu pulberi.
   

radasous

#24
Vopseaua folosita rezista la  250°C si pentru scurt timp la 500°C, ceea ce este arhi-suficient. Nu face parte din categoria produselor de hobby, ci de uz industrial, nu se gasete in magazine gen dedeman, praktiker. Am folosit-o doar pe exteriorul pieseleor capului motor si are in principal rol estetic.
La interior, pentru traseele de apa si evacuare am folosit un alt produs, pe baza de rasini siliconice, cu uscare la 160°C, cu o suprafata nonaderenta, pentru a minimiza depunerile de calcar si calamina. Circutul de admisie nu va fi vopsit, doar lustruit.
Cizma si elicea motorului vor fi acoperite cu grund epozidic anticoroziv pentru aluminiu si apoi lac poliuretanic.
Motorul asta putea sa functioneze mult si bine in starea anterioara demolarii, doar ca mi s-a lipit de suflet, asa ca am hotarat sa il fac sexi si vesel, sa ii schimb design-ul exterior cam ca in poza atasata. Am atasat si o poza cu starea initiala.
Vopseaua originala a motorului, ce s-a cam dus dracu in partea inferioara in cei 51 de ani, in mod sigur nu a fost anticoroziva, s-a curatat relativ usor cu un decapant ordinar.
Legat de curatarea cu soda caustica, dupa tratament am facut o neutralizare cu achid clorhidric (detartrant  :) ). Variantele de vopsire in camp electrostatic sunt excluse, nu am asemenea instalatie acasa, adica m-as lipsi de toata distractia
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Nicolai

Nu frumos, foarte frumos.
Jos caciula la cum l-ai facut.
Spor pe mai departe.

radasous

#26
Am vopsit inca doua bucati de motor, chiloasa si partea "mica a carterului"
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

danutlupu

Cateva mici completari ca sa iasa o treaba aspectuasa la exterior la fel ca in poza:

1. micile denivelari se polizeaza, apoi se curata si se da grund epoxy 1-2 maini groase
2. dupa grunduirea aluminiului ar trebuie aplicat un chit metalic auto bicomponent unde sunt ciupituri. Se gasesc la 20-25 ron cutia si e foarte bun pt ce trebuie acolo
3. se slefuieste chitul dupa ce se intareste cu abraziv de la 250-500, ultima mana pe ud
4. daca nu se ajunge gradul de finisare dorit din slefuire si chit, se da o mana sau doua de fuller care se slefuieste si el pe ud
5. urmeaza vopseaua, se gasesc vopsele auto la magazine, se pot alege mii de nuante si costa 20-25 ron 100ml nediluata care e arhisuficienta pt un motor de barca
6. lac de care se doreste 

Dupa pasii 1, 2, 3 si 4 se degreseaza suprafetele cu degresant antisiliconic.

radasous

Citat din: danutlupu din Ianuarie 25, 2017, 04:03:47 PM
Cateva mici completari ca sa iasa o treaba aspectuasa la exterior la fel ca in poza:

1. micile denivelari se polizeaza, apoi se curata si se da grund epoxy 1-2 maini groase
2. dupa grunduirea aluminiului ar trebuie aplicat un chit metalic auto bicomponent unde sunt ciupituri. Se gasesc la 20-25 ron cutia si e foarte bun pt ce trebuie acolo
3. se slefuieste chitul dupa ce se intareste cu abraziv de la 250-500, ultima mana pe ud
4. daca nu se ajunge gradul de finisare dorit din slefuire si chit, se da o mana sau doua de fuller care se slefuieste si el pe ud
5. urmeaza vopseaua, se gasesc vopsele auto la magazine, se pot alege mii de nuante si costa 20-25 ron 100ml nediluata care e arhisuficienta pt un motor de barca
6. lac de care se doreste 

Dupa pasii 1, 2, 3 si 4 se degreseaza suprafetele cu degresant antisiliconic.
Multumesc mult!
Am sa evit cat se poate chimicalele auto si le voi inlocui cu unele pe baza de rasina epoxidica.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

#29
Astazi m-a ajutat vremea si am reusit sa vopsesc si ultima piesa din capul motor, partea "mare" a carterului, cea cu cilindrii. Am inceput sa curat si pistoanele, in curand urmeaza masurarea segmentilor.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer