Revitalizare Johnson FD-20C

Creat de radasous, Ianuarie 19, 2017, 10:51:59 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 17 Vizitatori vizualizează acest subiect.

radasous

When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

#61
Am primit, in sfarsit, setul de garnituri comandate in Cipru. De astazi pot incepe reasamblarea capului motor.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

#62
A inceput marea remontare. Am reasamblat carterul, cu vibrochen, rulmenti, pistoane.
Am pus si o poza cu cremele folosite, cea din dreapta la fixarea rulmentilor si asamblarea carterului, cea din stanga la un oring pensionar.
Datele chimicalelor:
MD-Bushing and Bearing Retention 630.641, folosit pentru fixarea rulmentilor din capetele vibrochenului si la asamblarea celor doua "bucati" de carter:
-Base Methacrylatester
-Medium strength/medium viscosity
-Rapid hardening
-Resistant to many substances
-Very high strength, even on slightly oily bonded parts
-Low viscosity with excellent capillary action
-Medium and high viscosity for bearings and bushings
-Temperature resistance: -55°C to 150°C
-Max. Gap Filling: 0,12 mm

MD SURFACE SEALANT 4000.574 , folosit la un oring cam turmentat si la garniturile de clingherit:
-Base Methacrylatester
-Color orange
-Viscosity (25°C) 30.000 – 100.000 mPa.s
-Density (25°C) 1,10 g/cm³
-Temperature resistance -55 to +200°C
-Resistant to water, mineral oils, synthetic greases, fuels, organic solvents and coolants
-Max. gap filling 0,50 mm
-Curing time- handling 15-30 min, - functional 1-3 hours, final cure 12 hours
-One-component adhesive which cures on contact with metal under air conclusion.
-Has very high pressure resistance (up to 300 bar)
-The surface sealant replaces conventional solid seals and can be applied universally
-Ideal for parts with complex shapes
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

iris

tehnic vorbind,impecabil,buna treaba.

radasous

#64
Reasamblarea a continuat cu capacele din dreptul fantelor de admisie (pe cel inferior se monteaza ponpa benzineasca) si cutia muzicala (cu valve reed). Merge relativ lent, incerc sa lucrez cu atentie pentru a nu strica vopseaua.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

#65
Mai am de montat chiuloasa si capacul din dreptul fantelir de evacuare, dar nu am cheia corecta (tubulara de 1/2). Ca sa nu se spuna ca frec menta, pana vine setul de tubulare inchoase, am aplicat un strat de lac  peste vopsea.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

iris

nu faci rabat de la calitate;cred ca aveam eu un set de chei inchoase,ti le imprumutam,ti le trimiteam pe un curier(cu plata transportului curierului la tine :D :D :D)
    Inca odata,foarte frumos lucrat,sa-l vedem functional.
      Spor.

radasous

Citat din: iris din Februarie 24, 2017, 04:06:16 PM
nu faci rabat de la calitate;cred ca aveam eu un set de chei inchoase,ti le imprumutam,ti le trimiteam pe un curier(cu plata transportului curierului la tine :D :D :D)
    Inca odata,foarte frumos lucrat,sa-l vedem functional.
      Spor.
Multumesc mult pentru intentie, setul este deja comandat.
Chei in inch am, mai putin tubulara de 1/2, am doar inelara si nu prea imi convine sa o folosesc, vreau sa strang suruburile chiloase cu cheia dinamomentrica.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

iris

Cu placere,urmaresc reconstructia motorului cu mult interes,cred ca termenul corect este restaurare.

radasous

#69
Citat din: iris din Februarie 24, 2017, 04:43:11 PM
Cu placere,urmaresc reconstructia motorului cu mult interes,cred ca termenul corect este restaurare.
Ar fi fost dragut sa fie restaurare, numai ca nu vreau asta, in perioada respectiva (1966) johnson a produs motoare urate cu spume, probabil fumau prea mult. La final va arata ca un johnson din decada anterioara, cu "geometrie" artdeco, asta fiind o obsesie personala indiscutabila.
Am si un motor ce se preteaza la restaure, un crescent de 8.5 cp, probabil ca prin vara ii va suna si lui ceasul, momentan e piesa de decor la birou.
Intre timp am mai montat un capac, cel de la fantele de evacuare. In zona asta exista circuit de evacuare si de racire, deci doua garnituri, o tablarie de inox si capacul turnat. Binenteles ca, de la ierburile fumate, johnsonii au pus cele mai stupide 13 suruburi, cu fanta pentru surubelnita dreapta.
Am pus o poza cu capacul montat si una cu gaura neagra stelara de culoare argintie, adica spatiul unde ies gazele de evacuare si pleaca in directia dracu'n'praznic. Smacul portocaliu este MD surface sealant, alternativa la clasicul silicon rosu.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

#70
Citat din: iris din Februarie 20, 2017, 09:46:08 PM
super,cum ai,,izolat'' partea filetata a surubului?
Am facut poza in timpul operatiei de zincare cu vopsea la spray. Suruburile sunt prinse intre doua staturi de banda de izolare clasica, in felul asta pot lasa nevopsita partea de filet ce intra in piesa, totodata se poate manevra pentru a acoperi toate zonele expuse oxidarii. In poza sunt cele trei suruburi ce fixeaza capacul termostatului. Aceeasi metoda am folosit-o si la restul de suruburi, in capetele benzii am prins niste betisoare de lemn (pentru frigarui  ;D ) ce ma ajuta la manevrare.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

#71
Am montat, preliminar, si chiloasa, ramane sa o strang definitiv cu cheia dinamometrica in viitor. Pentru protejarea garniturii am folosit o pasta ceramica, un fel de vaselina, ce ramane stabila pana la 1500 grade. Smacul asta da posibilitatea refolosirii garniturii in viitor (e piesa de muzeu). Acelasi smac l-am folosit la masina pe traseul de evacuare, acum trei ani, deci este testat.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

iris

frumos,esti pasionat si bun meserias.

radasous

#73
Powerhead-ul e cam gata, urmeaza accesoriile si aprinderea. Legat de aprindere, as vrea sa inlocuiesc sistemul cu magnetou cu doua cdi-uri gotronic si doua bobine de inductie universale. Momentan sunt blocat (in ganduri..) la producerea curentului pentru aprindere si baterie. Cel mai probabil am sa transform bobinele de inductie ale nagnetoului in alternator, prin rebobinare pentru o tensiune mai joasa.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

iris