Yamaha

Creat de Ciby, Iulie 20, 2011, 08:23:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 8 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Ciby

Tot continui sa ma uimesti cu cultura pe care o detii in domeniul barcilor si a motoarelor!
Daca la inceput am spus ca esti meserias, parerea de acum ar fi ca esti un Guru!

bradutzu

chiar tot respectul pentru ce impartaseste cu noi!
Sa auzim numai de bine!

ionitzady

da da , da nu zice omu ca tot ce stie l-am invatat eu  ??? , auzi fritz cand aduc si eu motorul la tine ? :'( ;D ;D ;D

omu e doxa , dupa cum ne dovedeste-n fiecare zi . Asa sa te ti si sa ne ti , numai bine

Vali

Salutare tuturor, am si eu o mica intrebare vizavi de motorul Yammy 9,9 High Thrust, prezentat la topicul de aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,245.msg11561.html#msg11561

Am nevoie de codul culorilor la cablurile care merg la mansa (motorul e exclusiv cu comanda la distanta). Motorul l-am luat fara mansa, am identificat deja demarorul, deci pot porni motorul, dar din pacate nu stiu firele pentru kill-switch, deci nu-l mai pot opri :D. Daca aveti vreo informatie sau vreo idee despre asta, raman dator.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau


cristiantutuianu



cristiantutuianu

http://www.gobookee.org/get_book.php?u=aHR0cDovL3d3dy5zZXJ2bWFudWFsLmNvbS9wcmV2aWV3L291dGJvYXJkLm1vdG9ycy95YW1haGEucGRmCk91dGJvYXJkIE1vdG9ycyBZYW1haGEgRG93bmxvYWRhYmxlIFNlcnZpY2UgTWFudWFscw==

http://www.gobookee.org/yamaha-outboard-service-manual/

nu stiu daca imaginile sunt pentru motorul tau sper sa te ajute ,poate culorile din diagrame corespund ,cu acele culori care sunt pe motor in zonele unde sunt conectori la senzori 
(sincer eu asa am date de cap la probleme asemanatoare )


Vali

Salut Cristi si scuze ca iti multumesc cu intarziere :). Insa zilele astea am fost plecat, impreuna cu un coleg de forum si inca 2 prieteni, in Parcul Natural Insula Mica a Brailei, ca sa facem o cercetare pentru un proiect de mediu. Vom pune relatarea si pe forum, impreuna cu un morman de poze de poveste, dar abia dupa ce ne terminam treaba, adica peste vreo saptamana (azi avem liber).

Despre problema din topic, pana la urma am gasit firele kill-switch-ului, e vorba de alb si negru, care trebuie puse in contact ca sa se opreasca motorul. Am pornit deci acum cateva zile cu elan maxim spre destinatia noastra din judetul Braila, am montat high-thrust-ul pe barca, si cand eram mai fericiti fiindca motorul misca barca aproape in glisare, am constatat ca nu aveam racire  :-\. Culmea e ca impellerul e in stare buna, l-am verificat inainte de a folosi motorul, plus ca a avut perioade cand arunca jet puternic pe la martorul racirii. Concluzia e ca e infundat pe undeva traseul de racire, si trebuie sa-i facem o revizie mai detaliata.

Oricum, motorul se misca foarte bine, si e foarte potrivit pentru nevoile mele barcagistice. Multumesc inca o data Cristi, pentru efortul de a cauta documentatia pentru motorul Yamaha 9,9 High Thrust.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cristiantutuianu

Vali sa sti ca in momentul in care citeam  postul cu Yamaha  Imi aduceam aminte de o situatie de acu..2 ani cand aveam treaba ca la "vadu lat" si nu aveam timp sa caut niste date despre dimensiunile unui profil metalic pe net.
Ma suna un nepot si ma intreaba de una de alta ,ce fac cum merge ....i-am spus cum imi bag picioarele in el de profil si ...bla bla
In doua minute primesc mesaj de la el cu dimensiunile .....o "galeata"de profile 
Te rog sa ma crezi ca am fost scutit de o zi de alergat sa vad dimensiuni , preturi  .Pot sa spun cu mana pe inima ca informatia primita mi-a avansat cu doua zile lucrarea .

ps A auzit toata lumea de SETI ;D

ionitzady

fritz, am o intrebare si luam ex yamy 55 hp
- varianta trim manual cu 2 pistonase
- varianta trim manual cu un piston central


eu am dedus ca la trimul manual prin actionarea unei parghii motorul urca respectiv coboara singur in din barca
intrebarea mea este daca la toate motoarele cu trim manual este asa sau la unele pistoanele doar ajuta ridicarea cu mana a motorului si amortizarea acestuia in cadere ?

Fritz

...doar ajuta la ridicarea cu mana a motorului si amortizarea acestuia la cadere ,,,

moneytehnik

Va salut domnilor!
De curand am intrat in posesia unui motor Yamaha 25 cp autolube si am unele neclaritati privind functionarea.
Ma refer la platoul de sub volanta. In primul rand, cel de la care am luat motorul a  marit avansul la maxim scurtand tija de actionare(din filet), si nu stiu daca e normal. O alta neclaritate ar fi faptul ca atunci cand trag la sfoara tot ansamblul (adica platou-tija-pargia de legatura cu acceleratia)se misca inainte-inapoi cam lejer si cam mult si iarasi nu stiu daca e normal. adica... nu trebuia sa fie vreun arc care sa tina de platou ?

Cum se poate face un reglaj corect al motorului? Cum trebuie sa fie aerul, avansul...?Bujiile sunt noi, NGK.
Motorul porneste usor si raspunde bine la acceleratie, si in gol si in mars dar parca nu merge rotund...la relanti are o intrerupere iar in mars variaza putin turatia.

ionitzady

reglajul avansului se face cu stroboscopul . Un pistol cu un beculet in cap care conectal la 12v si la o fisa lumineaza intermitent pe volanta exact in punctul care trebuie ...

reglajul aerului se face strangand cele 3 suruburi a celor trei carb la max si desfaci 2 sau 2,5 ture
( suruburile sunt pe aceasta parte iar surubelnita va cadea perpenducular pe tija de sinconizare a carburatoarelol)

moneytehnik

Mersi de raspuns.
Motorul e in 2 cilindrii. Reglajul la aer l-am facut la 2,5 ture inca de la inceput.
reglajul avansului ramane de facut...

Problema e ca am iesit pe apa chiar azi dupa pranz si m-a enervat rau motorul.
Porneste repede... prima -a doua sfoara...cu socul tras. Apoi plec in mars turand aproape la maxim pentru a intra in glisaj. Pana aici totul bine. Dar mentinand acceleratia constanta , turatia variaza constant... merge cam 5 secunde normal, apoi scade pentru vreo 3 sec. (scade cam cu100 rot/min ), apoi iarasi isi revine si face asta ciclic pe toata durata deplasarii.
Dupa ce ajung la destinatie opresc mot. La urmatoarea pornire motorul nu mai porneste asa usor...trebuie vreo 3-5 sfori... iar cand il cuplez si incerc sa-l accelerez, moare. Trebuie sa-l accelerez repede in blana dupa cuplare si astfel il mint... urmand sa mearga iar cu turatia variabila( regulat varabila).
Care o fi cauza?