Cum vine asta?

Creat de kama3, Septembrie 20, 2017, 06:09:51 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Bogdan

Citat din: valyxman din Noiembrie 08, 2017, 02:14:40 PM
Am citit de 3 ori toate cele 3 pagini ale topicului de pana acum, si ca o persoana care vrea sa se asigure ca nu a inteles aiurea mai intreb si eu ceva:
1- ce inseamna "utilizate in scop personal"? ce activitati se incadreaza aici?

2- daca eu singur in barca ma aflu la pescuit sportiv cu 2 lansete pe Dunare (partea de frontiera cu Bulgaria a Dunarii dar pe jumatatea Romaneasca) cu o barca de 4.3 metri si un motor de 20 cp trebuie sa am barca inmatriculata?

3- Daca suntem 2 in barca , restul conditiilor sunt identice cu punctul 2 trebuie sa am barca inmatriculata?

Exceptand taxele de inmatriculare (si implicit dovedirea provenientei barcii si motorului) mai exista vreun dezavantaj al inmatricularii unei barci? Nu luam in calcul nervii consumati, incompetenta si aroganta organelor, .. etc a celor ce efectueaza inmatricularea.
Ma pot astepta ca o barca inmatriculata sa fie mai putin "deranjata" de autoritati (politie frontiera sau oricare altii). O barca inmatriculata ma poate ajuta la pescuit sportiv in sendul de mai multa liniste (verificare de la distanta, fara sa trebuiasca sa port in barca toate actele barcii si motorului... pe langa Permis de navigatie si eventual de pescit)?

Multumesc!
1. In scop personal inseamna ca se utilizeaza doar pentru propriul uz. De ex: activitati de agreement contra cost, inchiriere ambarcatiuni si orice alta activitate efectuata alt scop decat cel de agrement personal, prezuma inscrierea sau luare in evidenta a ambarcatiunii.
2. Nu, dar necesita un permis de frontiera care se obtine gratis de la Politia de Frontiera cu cateva documente si actul de provenienta al ambarcatiunii (contract de vanzare, factura, etc.)
3. Puteti fi si 5 in barca, atat timp cat se foloseste de proprietar in scop de agrement.
In privinta raspunsului ANR, marturisesc ca am aflat pe surse ca el a fost conceput de CZ Galati pentru ei trebuiau sa ofere o explicatie pentru tampenia facuta. Dl. Mezei si-a insusit raspunsul prin stampila neefectuand verificarile necesare intrucat are compartimente specializate. din punctul meu de vedere raspunsul este complet gresit, dar nu este singurul de acest gen.

valyxman

Un mare multumesc pentru explicatie.
Cu toate ca in urma acestei clarificari nu ar trebui sau nu sunt afectat direct de necesitatea inmatricularii si plata impozitului, o taxa de genul celei ce am descris mai sus ar fi acceptabila pentru mine in ideea unui spirit civic accentuat.

kama3

Pai de unde rezulta ca nu esti afectat? Din ce zicem noi, legea sau ANRul? ;D

valyxman

Buna intrebare.... Din raspunsul colegului Bogdan mai exact.
Acum ori am grave probleme de intelegere si logica... Dar in urma definirii termenului de " in interes personal" eu ma simt parte a acestei sectiuni. O sa fie barca mea , eu o sa fiu in barca, si o sa ma aflu pe dunare pentru a practica pescuitul sportiv. In principiu cred ca o sa inmatriculez barca dar mai astept sa ma lamuresc daca barcile neinmatriculate sunt verificate/abordate in vederea verificarii mai des pe simplu motiv ca e neinmatriculata si poate se poate da o sanctiune.

Bogdan

Inmatricularea ambarcatiunii este recomandabila, in situatia in care doresti sa te dai prin alte ape decat cele teritoriale romane. Si aici e de discutat. De exemplu in Italia nu se inmatriculeaza ambarcatiunile sub 10 m indiferent de puterea motorului. In schimb este necesar certificatul CE al ambarcatiunii si actul de provenienta al barcii si motorului. Chestia cu alinierea legislatiei interne la aquisul comunitar nu prea o recunosc aici.
Indiferent ca ai o ambarcatiune inmatriculata ori nu, poti fi supus unui control de rutina din partea autoritatilor.

scm_ro

Aveti idee daca pentru Grecia trebuie inmatriculata o gonflabila de 3.6m si 15CP?

bluewave

in grecia nu te intreaba nimeni de barca , motor. poate daca sari de 7 m si 30 hp.
acolo iti inchiriezi 30hp fara permis ...
"No Whistling on Board"

DoiNomazi

#52
Citat din: bluewave din Noiembrie 10, 2017, 03:48:28 PM
in grecia nu te intreaba nimeni de barca , motor. poate daca sari de 7 m si 30 hp.
acolo iti inchiriezi 30hp fara permis ...

Probabil ca absentza unei legislatzii rigide in privinta barcilor in Grecia, este rezultatul lipsei traditiilor navale, ca vorba aia, spre deosebire de "daco-romani", grecii au fost mai departe de ape (interioare) si nu s-au preocupat niciodata de marinarie... :)

In locul efortului pentru a sufoca legislativ ceea ce, pana la urma, ar trebui sa fie un drept de a "iesi la mare", ar fi mai util ca eforturile sa fie concentrate pentru a incuraja si sprijini oamenii, mai ales dintre cei tineri, sa imbratiseze activitatile nautice.

Cu fiecare an care a trecut dupa '89 am sperat ca fosilele apropiate de pragul pensionarii vor aluneca in istorie si vor fi inlocuiti cu oameni tineri mai deschisi la minte si mai relaxati.

Se pare ca, din pacate, organu' n-are varsta...

LE: sau "nepriceputzii" din Florida care, in lipsa motzului mioritic, iti inchiriaza fara permis si motorizari de 2 x 250 CP. Norocul lor ca de-a lungul coastei in Florida nu prea sunt barci si trafic... :)

Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

kama3

Eu nu cred ca aici e vorba de traditie. Pur si simplu e vorba de legislatie facuta sau adaptata pe genunchi de oameni fara pregatire in domeniul in care legifereaza.
Si aici ma refer la parlamentari si ministri. Apoi cei care aplica legea fie bajbaie, fie fac cum cred ei ca trebuie.
De aici multe probleme vizavi de aplicarea legilor.

DoiNomazi

#54
Citat din: kama3 din Noiembrie 10, 2017, 06:07:02 PM
Eu nu cred ca aici e vorba de traditie. Pur si simplu e vorba de legislatie facuta sau adaptata pe genunchi de oameni fara pregatire in domeniul in care legifereaza.
Si aici ma refer la parlamentari si ministri. Apoi cei care aplica legea fie bajbaie, fie fac cum cred ei ca trebuie.
De aici multe probleme vizavi de aplicarea legilor.

Lasand gluma la o parte, exista anumite trasaturi culturale specifice asimilate in timp. Ca au gust fanariot, stalinist, fandoseli frantzuzite, maimutzareli tip coca-cola, sau doar prostia pura autohtona, devine mai putzin important.

Conceptul de libertate individuala vis a vis de indatoririle colective capata nuante diferite de la un spatiu cultural la altul, iar interactiunea  intre individ si autoritate are inevitabile radacini istorice si o doza semnificativa de inertzie.

Dincolo de trasaturile culturale dobandite, sau copiate, apare si bocceaua emotionala a fiecaruia. Daca le dai unora un pix de functionar public, un epolet de "militian", sau un fotoliu ministerial, isi apreteaza brusc fostele frustrari de simpli cetateni si devin zmei.

imi pare rau ca e asa.

Pentru ei pare mai usor sa incerci sa exerciti controlul prin legiferare si sanctiuni decat prin educatie si delegarea responsabilitatilor. E mai usor sa-l pandesti, sa-l arzi si sa-l infricosezi pe iubitorul de activitati nautice, decat sa incerci sa-l educi si sa-l ajuti sa inteleaga de ce anumite proceduri sunt mai potrivite. Din pacate.

Si asa ajunge orice prostalau de la care nu prea ai nimic de invatat, organ abilitat sa-ti puna intrebari fara sens la marele examen de mic barcagiu, sau sa-ti spuna cu satisfactie ce n-ai voie sa faci... :(

LE: Cu oarece exceptzii, nu e nici macar o boala exclusiv mioritica.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

kama3

Dupa 4 luni de asteptare, doua reveniri in scris si cateva telefoane, am primit raspunsul de la Ministerul Transporturilor.
Comentariile sunt de prisos.

Citat din: kama3 din Noiembrie 08, 2017, 08:50:35 AM
ANR este in subordinea M.T., iar Guvernul si ministerul de resort, in speta M.T., sunt autoritatea legislativa, care are si competenta in a-si interpreta propriul act normativ emis. In cauza e vb de ondonanta si de ale ordin al M.T.
Prin urmare M.T. creaza cadrul legislativ pe care ANR ul trebuie sa-l aplice.
Din experienta, in ministere lucreaza oameni mai deschisi la minte decat in institutiile subordonate.
In speta de fata se pare ca nu se aplica..

Florio

Citat din: kama3 din Martie 05, 2018, 03:59:34 PM
Dupa 4 luni de asteptare, doua reveniri in scris si cateva telefoane, am primit raspunsul de la Ministerul Transporturilor.
Comentariile sunt de prisos.
In speta de fata se pare ca nu se aplica..

Doar n-ai crezut că s-au angajat acolo niște competenți.
Oamenii merg pe varianta Snoop: "drop it like it"s hot".
CUm s-ar zice,  pasează problema mai departe :)

Alex1958

Sunt din ce in ce mai convins ca nu neaparat coruptia e cauza pentru care lucrurile merg asa cum merg in tara asta...
Prostia e mult mai daunatoare!

ghrt

Plângerea prealabilă s-a dus, mai rămân căile de atac în instanţă, în limita termenului legal.

Vali

Pai hai sa vedem ce putem face. De exemplu, ce pot sa fac eu la modul concret pentru ca sa demaram actiunea?
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau