Achizitie velier / Initiere in sailing

Creat de Innotrics, Iulie 03, 2018, 03:05:11 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

cristi radulescu

 Buna ziua colegi, in caz ca mai da un ochi pe forum initiatorul , am trecut prin acelasi proces de descoperire a ceea ce cred ca aveam nevoie pentru un prim velier si am achizitionat acum o saptamana din Kefalonia un Bavaria 31. Confort, seaworthiness, loc pentrun 6 persoane nu se pupa deloc cu pusul pe remorca, m-am gandit anul trecut si eu la un McGregor pentru max 2 zile dupa care am renuntat. Nu am gasit nici macar la 28' un velier cu cabina de 1.82m in care sa nu stau cocosat. Parerea mea este ca perioada Septembrie-Octombrie este chiar optima pentru achizitia unui SH, sezonul este pe duca si costurile de iernare la doi pasi asa ca se poate obtine un discount serios. O vacanta in Lefkada/Preveza imbina utilul cu placutul esti la doi pasi de mii de veliere, pe apolloduck.com majoritatea anunturilor de Grecia sunt din acea zona.
Offtopic, am si eu o rugaminte la seniorii velisti, un sfat referitor la iernat daca se poate. Pe 10 Septembrie ma duc sa iau barca si intentionez sa vin cu ea in Marea Neagra ca sa pot sa ma dau pana la sfarsitul lui Octombrie. Ce recomandati pentru iernat : Limanu, Bulgaria, Neo Marmaris ?

draken

Felicitari pentru achizitie.
Nu e mai simplu s-o lasi, pentru iarna asta, in Kefalonia?
Optiunea ta - eu, unul, ma simt mult mai bine sa-mi stiu barca intr-un loc unde gheata formata natural nu prea exista.

un alt Paul

Buna tuturor,

Incep postarile aici cu... intrebari :

de exemplu asta : e o tzeapa sau ce ?
https://www.ebay.co.uk/itm/24-sailing-boat-traditional-1960-gaff-rigged-cutter/283093024737?hash=item41e9a8bfe1:g:QdAAAOSwC-xan~Vj

asta pare acelasi lucru chiar zice undeva in explicati la e-bay :

https://boats-from.co.uk/not-specified/24-sailing-boat-traditional-1960-gaff-rigged-cutter-150621

dincolo de prima intreabare , asta poate e un monstru ( 4 tone) clasic dinn stejar si tek gata "putrezit" ?
... si abia am inceput, cum aflu daca o " barca" merita sau nu... apoi sunt ca ala cu dar eu ce vreau
? "seaworthy" sau pescaj mic (sub 1 metru) si totul sub 7 metri si sub 1500 kg si cu inboard   :P

draken

Poate nu e teapa dar....e ca si cum te-ai combina cu Brigitte Anne-Marie Bardot.
O splendoare la viata ei, dar tu intrebi "la prezent".

un alt Paul

Multumesc Draken,

      Bineinteles ca ma gindesc la ceva actual pe fibra dar cazusem aseara pe "velierul" ala din lemn "clasic" si era representativ pentru ce mi-ar place mie "daca"= e tot in lemn si bronz, altfel... eu as incepe cu un Snapdragon 670  sau ce recomanda parca Pelicanu  o albin vega 27 , desi  visul meu e una imposibila pentru mine Fisher 25 ( monetar ma refer ),  fiind bricoleur de cind ma stiu.. orice "copaie" cu cit de cit structura buna.. ma ispiteste....

un alt Paul

buna ...din nou ,

  presupun ca la ora asta sunteti toti pe " balta" ... dar eu tot voi insista poate imi mai raspunde cineva  :)

deci plagiindu-l pe Vali "  cat de reusita poate fi aceasta barca, poate cea mai reusita facuta vreodata la aceasta dimensiune si destinatie.
Eu de exemplu la veliere sunt fan exclusiv al barcilor facute in regie proprie. Insa Etap 23 este poate singura barca pe care mi-as dori-o daca as alege vreodata sa-mi cumpar o barca in loc s-o construiesc. Nu cred ca e nevoie sa spun mai mult ca sa arat cat de mult apreciez barcuta asta. "
.. am inceput sa ma uit la etap 23 -uri  si am gasit asta :
https://www.ebay.co.uk/itm/Etap-23ft-sailing-boat-with-engine/232903241072?hash=item363a1d6d70:g:uvUAAOSwuHJbHafG  am vazut ca s-a licitat pentru ea pina pe la  2700 aici  https://www.ebay.co.uk/itm/232801506535?rmvSB=true  si apoi sa relistat. Am citit cu sfintenie tot ce am gasit pe forum despre etap, chiar si pe http://sailboatdata.com/view_builder.asp?builder_id=281 ce etap e la 7.01 metri?  etap 22l sau etap 23l sau alta?
Tot ca intrebare, pare "antica"  sau chiar merita atentia ? experienta mea in barci fiind zero.

Bogdan

Cea mai mare realizare la achiziția unui velier(din punctul meu de vedere) este acela ca intri într-o comunitate și cunoști oameni de caracter. Restul, ca îți place sau nu, ca e de balta sau de mare, contează mai puțin. Oricum îl schimbi în timp. Vezi altceva, îți reconsideri opțiunile, etc. Cel puțin pentru mine, asta a fost cel mai mare câștig. Ca am cunoscut oameni!. Ma saturasem de lichele!

Vali

@un alt Paul: Avem proprietari de Etap 23 pe forum, dar nu i-am mai vazut activi de foarte multa vreme.

Daca spui ca experienta in barci e zero, cel mai bine incepi sa te dai cu cat mai multe ocazii, ca sa iti dai seama ce ti se potriveste.
Eu sunt fan al barcilor mici si usoare, pe cand alti pasionati sunt fani ai barcilor mai mari si mai grele, cu alta inertie si alt seakeeping etc. Alta categorie de pasionati (foarte rari la noi) sunt orientati exclusiv pe multicoci, din cauza performantelor uluitoare in raport cu monococile. Si asa mai departe.

Pentru inceput cea mai buna barca ar fi ceva cat mai mic si mai usor, investitie minima si satisfactie maxima. In timp, cum spune si Bogdan, iti vei da seama ce-ti place, vei sti la ce sa te uiti dpdv tehnic si al calitatilor nautice etc. Important e sa fii flexibil si sa asimilezi incet-incet experienta.

Eu iti sunt alaturi, fiindca stiu cat de grea e aceasta boala. Cel putin pana acum eu nu m-am vindecat, si nici nu-mi doresc sa ma vindec vreodata :). Orice discutie de acest gen trezeste in mine de fiecare data emotii si pasiuni, care vin din vremurile curate ale copchilariei petrecute pe baltile dimprejurul Galatilor...
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bluewave

da, stiu si eu unul ... dar din pacate etapul nu a mai fost in contact cu apa , cam de mult ...

ca sa te ajut , da un ochi aici ...
https://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/kajuitzeilboten-en-zeiljachten/m1310815285-etap-23-moet-weg-doe-een-scherp-bod.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
de cand am pus acel pret , ma tot freaca la cap olandezul ... dar am tras concluzia ca etap 23 e o barca mare la exterior, cu un interior destul de modest.

oricum , eu unul pana nu vad cu ochi mei produsul, nu as face pasul , mai ales ca de la acel pret pana la pretul din "fata casei" e o diferenta mare ...



"No Whistling on Board"

bobinuta

Citat din: un alt Paul din August 13, 2018, 01:09:14 PM
asta poate e un monstru [...]
... si abia am inceput, cum aflu daca o " barca" merita sau nu... apoi sunt ca ala cu dar eu ce vreau  ?
"seaworthy" sau pescaj mic (sub 1 metru) si totul sub 7 metri si sub 1500 kg si cu inboard   :P
[...]
fiind bricoleur de cind ma stiu.. orice "copaie" cu cit de cit structura buna.. ma ispiteste....
Salut,
Experienta mea cu barcile e foarte firava pana in prezent, dar sunt proaspat intors de la un curs de sailing, in care am avut placerea de a ma initia la timona iahtului "Lindor" apartinand dlui. cdt. Tudor Alexandru. Referitor la "monstrul" pomenit de tine, am apucat sa observ ca Lindor are o masa de 7.3 tone (la o lungime de 11.4m). Doar derivorul cantareste cat o duba Transporter!

Voi scrie separat despre experienta de pe Lindor, dar revenind asupra intrebarilor tale, as vrea sa-ti mai spun ca am vizitat si nava construita de colegul nostru "homemede" (Nicu), pe care am avut placerea de a-l cunoaste nu doar ca si constructor de ambarcatiuni si skipper, dar si ca radioamator (pasiune veche si la mine). Nicu si-a construit singur velierul, unul de 12m, ceva mai lat decat "Lindor" si cred ca daca imi amintesc bine, mai greu. E construit din lemn armat cu mai multe straturi de fibra.

Spatiul interior din careul navei lui Nicu e mai mare decat cel de pe Lindor, iar eu (1.83m) nu a trebuit sa ma aplec. Nu am vizitat vreo ambarcatiune de ~7m, dar tind sa cred ca unul ca mine n-ar putea sa stea in picioare fara sa se aplece. Dl. Tudor mi-a spus o vorba pe care n-o voi uita: "Small boat - big smile !"  ;D Lasand deoparte pretul achizitiei in sine, am inteles rapid ca fondurile necesare intretinerii, asigurarii si platii cheiajului unor astfel de ambarcatiuni sunt mari si se justifica doar daca le poti dizloca fara sa simti.

Din ce am inteles (in fuga!), cheiajul pentru un velier de ~7m ar fi de aprox. 500 EUR/an in portul turistic Mangalia, dar nu m-am documentat mai amanuntit. Voi afla zilele urmatoare preturile pentru portul Tomis. Totusi, la modelele de ~7m indicate de tine, nu ai timona. Nu stiu cum e sa te descurci fara  ;D ... dar intuiesc ca e mai greu; si de asemenea, nu stiu daca un asemenea velier ar putea fi manevrat   daca nu mai ai pe cineva care sa te ajute.

Si mai e ceva. Ce faci cu el iarna? Il poti scoate si depozita undeva? De asemenea, daca are derivor fix, nu-l poti folosi oriunde... trebuie sa fii cu ochii pe adancime, etc. Pana acum 2 saptamani, visam cu ochii deschisi la panze vazute lenes la orizont, la vreun iaht care sta in golf la ancora, etc. Intre timp, entuziasmul mi s-a mai diminuat, luand contact cu realitatea particularitatilor unor astfel de ambarcatiuni, dar si cu cea a ... Marii Negre.  :o
In final, tot tu vei fi singurul care va putea decide!

Daca financiar iti poti permite, in schimb - atunci nu vad vreo opreliste, ba dimpotriva, te-as sfatui sa-ti urmezi calea si sa-ti atingi telul, pentru ca pe masura ce va trece timpul, si intentia se poate diminua. Asta e !

Bafta in tot ce vrei,
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

un alt Paul

#70
@ bluewave  ..mai bine nu postai linkul ... tocmai am venit de la vreo 160 km de Zierikzee, ZE  :(  , (poanta = si daca stiam nu puteam ajunge acolo ) eram contra timp , singurul lucru legat de mare a fost cam am fugit efectiv pina la plaja ( scheveningen ) si am bagat mina in apa : sa ma pot lauda ca am fost la Atlantic ( ma rog Marea Nordului)  si am fugit inapoi la "treaba" => care  oricum  "ma ras" de finante exact cit ar fi  fost barca + transportul in tara. Ca si o paranteza ( imi plac parantezele !) eu as fi inmatriculat-o in Olanda si as tine-o acolo, se pare ca e mai ieftin decit la noi, in plus am aflat ca daca o inmatriculez la cadastrul lor primesc BSN ( DBR corecteaza-ma daca gresesc ), ceea ce e posibil sa am nevoie la timpul viitor. SI NU AM NEVOIE de nici un permis pina in 15 metri si parca 20km/h ( ireal de normal , scuze pentru caps). Legat de asta ar trebui sa sun la capitanie la TM , ca dadusem acum vreo "n " ani D -ul dar nu l-am mai ridicat ...
@bobinuta mi-ai luat-o inainte si eu il vizam pe domnul comandant de prin primavara, dar ce imi doresc eu sa fac cu ce a trebuit sa fac sunt doua lucruri diferite anul acesta (poate in sesiunea din septembrie - dar doar daca sunt norocos, altfel ramine pe anul viitor).
Sa ma intorc la topic : 7 metri din motive de " legislatie" , la fel cu greutatea sa fie usor de tractat, mai greu cu chila ( nu imi place derivor mobil = gaura de apa ) dar mi-ar place pescaj mic = studiez de zor chile multiple gen snapdragon 670 (tocmai am vizat unul de vinzare pe Balaton  la 300 km de mine la aprox 4000 euro -cam mult desi are mooring platit pina in 2019 la pina in 8 m =3000 ron/an), motor inbord obligatoriu diesel (outboard am eu ...hehehe  VETEROK de 30 cp, cine a avut stie dece hehe!). Ca si " side note" dar ce area echea trebuie "musai" timona ... glumesc !( am construit eu timona la barcuta cumnatului meu acus vre-o 10 ani la o copaie de 3 metri ) asa ca daca "trebe" timona se faceee..
si ajungem la punctul esential : comoditati eu am 1.84 ( hehe sau aveam , cred ca m-am mai "tasat") si cum am stat adus de "sale" la 90 grade (temperatura unghilui drept) vreo citeva saptamini ,incap in locuri mici   :P
   .... dar wc marine e necesar, ca asa zice prostata .
Deci ,deci ,deci  pe termen scurt nu mai am finante " doar vise" , pe termen lung :  sa fac C+S + radio de preferinta la domn capitan, ca pot parca pe Lindor 5 zile ( daca am inteles eu corect) ca mie " praftica " imi lipseste ( si poate o pacalesc pe nevasta-mea sa parcheze in vreun hotel pe litoral )...

pelicanul

@bobinuta

O mica precizare, ca sa nu traim cu impresii gresite: cheiajul pentru o barca de 7 m este in jur de 500 de euro pe sezon cam in orice marina (din cele patru) din Romania. Pentru un an intreg pretul se apropie de 1000 de euro. Apoi trebuie sa fii atent la detalii si facilitati oferite: unde tii peridocul gol, ai sau nu ai rampa, cit costa macaraua, apa, curent, paza etc

bobinuta

Citat din: un alt Paul din August 28, 2018, 02:03:37 AM
( am construit eu timona la barcuta cumnatului meu acus vre-o 10 ani la o copaie de 3 metri ) asa ca daca "trebe" timona se faceee..
OK, felicitari - inseamna ca ai meserie in tine. Totusi, ma intreb daca nu e o diferenta intre a-ti asuma constructia unui sistem de guvernare pentru o barcuta de 3m, fata de cel necesar pentru manevra unei carme mult mai masive. Cea de pe "Lindor" are cam 2m (din pacate, nu i-am retinut masa). Cu barcuta de 3m te joci pe ape nu prea agitate, dar in conditii de mare, tind sa cred ca e nevoie de un sistem de guvernare mult mai serios implementat, pe care sa poti conta. Daca crezi ca-l poti realiza si pentru astfel de situatii, atunci e in regula, probabil ca stii clar ce faci... Eu unul nu am astfel de abilitati si din motivul asta am facut precizarea; sper ca nu te-ai considerat jignit.
Citat din: un alt Paul din August 28, 2018, 02:03:37 AM
pe termen lung :  sa fac C+S + radio de preferinta la domn capitan, ca pot parca pe Lindor 5 zile ( daca am inteles eu corect) ca mie " praftica " imi lipseste ( si poate o pacalesc pe nevasta-mea sa parcheze in vreun hotel pe litoral )...
Dl. Tudor e comandant de cursa lunga.
Poti face C+S la scoala dansului, dar nu face si curs radio. Pentru asta, va trebui sa te descurci cu alte scoli, dar n-ar strica sa-i pui o intrebare si sa vezi daca nu-ti ofera o sugestie. Eu nu am facut inca si cursul radio, ptr ca nu intentionez sa plec in afara tarii, dar il am in vedere, pentru a-l bifa si pe asta.

Referitor la sotie... sigur se va bucura de un sejur pe litoral, dar nu stiu cat de incantata va fi de iesirile pe mare.
Depinde de organismul fiecaruia. In cazul meu, fiica-mea nu a avut nici o problema (cum nici eu n-am avut), dar sotiei i s-a facut rau dupa ce am iesit la 1 mila distanta de digul portului din Mangalia, in conditiile in care marea nu era foarte agitata (valuri de cel mult 1m si vant de aprox. 12 noduri). Din pricina asta am scurtat iesirea cu vreo ora si cum ne-am intors in ape mai linistite, si-a revenit. Sunt curios cum se va simti pe o barca cu motor, zburdand pe lac sau Dunare... trebuie sa testez si asta ! Hi.

Iti urez bafta pe mai departe si iti doresc sincer sa-ti realizezi visul !

Citat din: pelicanul din August 28, 2018, 07:34:30 AM
O mica precizare, ca sa nu traim cu impresii gresite: cheiajul pentru o barca de 7 m este in jur de 500 de euro pe sezon cam in orice marina (din cele patru) din Romania. Pentru un an intreg pretul se apropie de 1000 de euro. Apoi trebuie sa fii atent la detalii si facilitati oferite: unde tii peridocul gol, ai sau nu ai rampa, cit costa macaraua, apa, curent, paza etc
Salut Nicu,
Imi cer scuze ca nu am mai sunat, dar evenimentele au fost foarte condensate pentru mine in saptamana care a trecut.
Dar daca nu ai nimic impotriva, voi reveni cu un telefon sa ne cunoastem mai bine si sa-ti mai povestesc diverse...
Cred ca "mica" ta precizare e foarte importanta pentru toti cei care sunt interesati de taxele colaterale pe care le implica detinerea si utilizarea unui velier, sau chiar a unei simple ambarcatiuni trasa la pontonul vreuneia dintre marinele amintite.
Ba chiar cred ca ar fi extrem de util sa deschidem un topic separat, in care sa fie mentionate detalii luate de la toate marinele respective. Eu asta intentionam de fapt, dar daca o vei face tu, cu atat mai bine, pentru ca esti in directa cunostiinta de cauza.
Cu taxele pomenite, nu e de glumit si oamenii trebuie sa stie clar de la bun inceput ce-i asteapta. Altfel, doar sa visezi frumos, nu e productiv  ;)

Te salut si sper sa ne intalnim si la propriu!
Cu bine,
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Florio

Citat din: draken din August 06, 2018, 06:43:24 PM
Ceva subtire, de vara.
Tocmai primesc un mail din marina:


Leros Marina, Evros S.A.
2:32 PM (4 hours ago)
to me
Dear Mr L___,
Hello from Leros Marina.

We would like to ask if you are interested in selling Marcasha as we have a potential buyer.

Remaining at your disposal and looking forward to your reply.

Best regards,
Harry PAVLIDIS
Secretary

Cam despre asta vorbeam, ceva mai devreme. Si nu, n-am pus niciun anunt, pentru ca NU o vand.

Acum dacă barca a "făcut cu ochiul" vreunui doritor, poate n-ar fi rău să testezi ce sumă ai putea încasa de la el :) . Poate fi pasul spre ceea ce doreai: 35-40 picioare.
Acum bărcile mari au devenit destul de accesibile.

Florio

Citat din: cristi radulescu din August 08, 2018, 02:09:44 PM
Buna ziua colegi, in caz ca mai da un ochi pe forum initiatorul , am trecut prin acelasi proces de descoperire a ceea ce cred ca aveam nevoie pentru un prim velier si am achizitionat acum o saptamana din Kefalonia un Bavaria 31. Confort, seaworthiness, loc pentrun 6 persoane nu se pupa deloc cu pusul pe remorca, m-am gandit anul trecut si eu la un McGregor pentru max 2 zile dupa care am renuntat. Nu am gasit nici macar la 28' un velier cu cabina de 1.82m in care sa nu stau cocosat. Parerea mea este ca perioada Septembrie-Octombrie este chiar optima pentru achizitia unui SH, sezonul este pe duca si costurile de iernare la doi pasi asa ca se poate obtine un discount serios. O vacanta in Lefkada/Preveza imbina utilul cu placutul esti la doi pasi de mii de veliere, pe apolloduck.com majoritatea anunturilor de Grecia sunt din acea zona.
Offtopic, am si eu o rugaminte la seniorii velisti, un sfat referitor la iernat daca se poate. Pe 10 Septembrie ma duc sa iau barca si intentionez sa vin cu ea in Marea Neagra ca sa pot sa ma dau pana la sfarsitul lui Octombrie. Ce recomandati pentru iernat : Limanu, Bulgaria, Neo Marmaris ?

Pentru iernat în Marea Neagră, este ok la Varna, sunt 2 marine chiar la intrarea în port, pe dreapta. Varna este foarte indicată și pentru eventuale lucrări, completări ale echipamentelor (sunt două magazine cu accesorii chiar acolo). Prețuri ok, oameni pricepuți.
La fel, Limanu este extrem de protejat, ca și Mangalia dealtfel. Tomis e discutabil, am găsit bărci îngreunate de gheață (apa speiată peste dig, în furtunile iernii) sau lovite. Eforie are problema lui la vânt de sud.
Neos Marmaras iese din discuția cu porturile la Marea Neagră, dar e un loc foarte bun pentru iernat. Cheiajul se plătește, de un an încoace.