Achizitie velier / Initiere in sailing

Creat de Innotrics, Iulie 03, 2018, 03:05:11 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Florio

Citat din: un alt Paul din August 27, 2018, 05:05:45 PM
buna ...din nou ,

  presupun ca la ora asta sunteti toti pe " balta" ... dar eu tot voi insista poate imi mai raspunde cineva  :)

deci plagiindu-l pe Vali "  cat de reusita poate fi aceasta barca, poate cea mai reusita facuta vreodata la aceasta dimensiune si destinatie.
Eu de exemplu la veliere sunt fan exclusiv al barcilor facute in regie proprie. Insa Etap 23 este poate singura barca pe care mi-as dori-o daca as alege vreodata sa-mi cumpar o barca in loc s-o construiesc. Nu cred ca e nevoie sa spun mai mult ca sa arat cat de mult apreciez barcuta asta. "
.. am inceput sa ma uit la etap 23 -uri  si am gasit asta :
https://www.ebay.co.uk/itm/Etap-23ft-sailing-boat-with-engine/232903241072?hash=item363a1d6d70:g:uvUAAOSwuHJbHafG  am vazut ca s-a licitat pentru ea pina pe la  2700 aici  https://www.ebay.co.uk/itm/232801506535?rmvSB=true  si apoi sa relistat. Am citit cu sfintenie tot ce am gasit pe forum despre etap, chiar si pe http://sailboatdata.com/view_builder.asp?builder_id=281 ce etap e la 7.01 metri?  etap 22l sau etap 23l sau alta?
Tot ca intrebare, pare "antica"  sau chiar merita atentia ? experienta mea in barci fiind zero.

Preferințele în materie de bărci sunt diverse, după cum gândește proprietarul și după nevoile sale ori ale familiei.
Dacă dorești un Etap 23, cel la care face referire Dan, se află în București, sta de 2 ani pe peridoc, neutilizată,  și poate ar fi bine să-i faci o propunere de preț, proprietarului.
Ar fi posibil să o vândă, chiar dacă nu s-a manifestat în direcția asta.
Etap-ul este o barcă foarte bine construită, până la micile accesorii care dau senzația de lucru temeinic gândit și executat. În rest am aceeași opinie ca și Dan, cu privire la spațiul interior, foarte fragmentat pentru o barcă așa mică.
Mai cunosc și opiniile despre "sea worthiness", pe care din experiența de navigație de până acum, nu le împărtășesc chiar întru totul, pentru simplul motiv că un skipper nu își duce barca în furtună, orice barcă ar avea, oricât de mare ar fi ea. Furtuna e de evitat.
Când marea e doar montată, iarăși nu va dori nimeni să iasă. De exemplu, vedeți câte yachturi părăsesc Tomisul sau celelalte porturi, când marea e montată. Exact, nu prea :) .
Călătoriile sunt de plăcere, ele se fac în condiții de maximum 3-4 Beaufort, fără ca echipajul (de cele mai multe ori familia, prietena, prietenii) să-și verse măruntaiele, odată cu un potop de invective la adresa bărcii, a skipperului și a ceasului în care au pășit pe punte :D .

Ca un exemplu de ce poate o barcă, sunt abia întors dintr-o călătorie în Egee, de la începutul lunii august, cu familia.  Trasee cu traversade de 50-60 de mile, ca și anul trecut. A fost un sezon cu vânturi puternice pe tot centrul Egeei de nord, până aproape de Thassos.
În traversada Samothraki-Thassos, am avut vântul de forța 7 pe scala Beaufort, cu valuri de 6. Adică lame lungi de spumă, spulberate de vânt. Am mers cu velele terțarolate la jumătate, viteză de 7 nd (6,5-7,2). Barca se comportă excelent, nu e prima dată când navighez cu ea în condițiile astea.
Deși nu este o barcă dintre cele considerate că "țin marea", ci dimpotrivă. Este un Mac Gregor 26x.
Vreau să spun că în așa condiții chiar o astfel de barcă se comportă ok. Dar oamenii nu și le doresc fiindcă zbuciumul valurilor aduce un mare disconfort.
Mai jos pun câteva poze cu un mare pescador când valurile se mai potoleau, la 10 mile de Thassos. Pozele sunt mișcate, fiindcă... asta era situația :D

P.S:
Pentru proprietarii de bărci: nu e un exemplu de urmat, ci o experiență personală. Evitați marea montată, ea cere o experiență îndelungată și ceva anduranță. 

un alt Paul

#76
@Vali   - multumesc de cuvintele de imbarbatare! Da, boala e grava si e luata tot prin Delta  si pe Dunare in copilarie, pe o salupa, de atunci ma tot bintuie. O vreme cind eram mai tinar, am linistit-o cu kaiakul pe Mures, de citeva ori in concedii pe ce prindeam, ceva care plutea. Mi-am si construit un kaiak-canoie din acela din 1 coala de okume cu 3 straturi de fibra si cind ma apuca cheful il tiram pina pe Mures la o tura, in ultimi ani mai greu ( parca devine tot mai greu de carat nu l-am cintarit dar cred ca are vreo 30 kg). Sunt si eu adeptul la cit mai usor, in ultima vreme , ma ispiteste ideea de constructie de fibra cu stiro .
@bobinuta  - da , una din problemele majore este comportamentul familiei si chiar a mea pe mare, acum nu stiu, in urma cu ceva ani am avut o experienta interesanta pe un caic din acelea de 20-30 metri de ture turistice in Turcia . Agentia cu care eram angajase un vas cu un echipaj foarte tinar ( eu fiind paranoic din fire , banuiesc ca erau la prima tura cu turisti ) si au ancorat linga un mal stincos abrupt cu niste mini pesteri dar exact in resaca . Mi-am zis hmm... stiu ei ce fac ca locul e spectaculos, dar cam zgiltiia. In 1/2 de ora toti turisti sau facut galbeni si pe rind au " dat la pesti" , eu si nevasta am reusit sa nu. Am prostul obicei sa preiau comanda in cazuri extreme si i-am cam " bounty"- zat , sa duca turisti in cel mai apropiat port sa isi revina pe uscat. De atunci duc o " campanie" continua cu nevasta si ceva prieteni sa " chartuim" un vas ba in Egee sau in Adriatica... cu skiper evident. Am avut o tentativa aproape realizata din Split la Venetia cu citva ani in urma dar am patit un pocinog cu sanatatea chiar inainte asa ca am devenit cam "superstitios"   :(
@Florio - fiind cam zgircit de felul meu am constatat ca marinele si iernatul costa o groaza , foarte puternic motiv sa ma uit de 10 ori inainte sa investesc intr-o barcutza. Cu intretinerea nu, fiindca cel putin pina acum mi-a placut sa bricolez si doar un alt obiect de "inbunatatit " imi lipseste , nu stiu in ce masura insa mai am " energhie" pentru un nou hobby. Ca o observatie ori nu am vazut eu, ori nu exista un topic, cit de cit edificator, despre preturi la marine, pe la noi (comparativ), stiu google se poate utiliza, dar e mincator de timp pentru un incepator ca mine, nu critic doar observ.Si voi care va " bintuiti" prin Egeea ati putea da niste preturi acolo, sa imi fac o idee( multumesc Pelicanu-le pentru precizari).

cristi radulescu

 Buna seara Florio, mersi de informatiii, imi doream sa am ceva date referitoare la marine disponibile in Egee/Marea Neagra fiindca nu sunt sigur ca o sa reusesc sa aduc barca pana la Constanta toamna asta. Am facut yachting de performanta 14 ani de la optimist la FD si an 25 de ani pe mare ca ofiter de marina, planul era sa vin din Kefalonia in Marea Neagra in 10 zile. Toti anii astia de batut oceanele m-au invatat ca pe mare nimic nu este sigur :-)  Daca ajung la Limnos prea tarziu/ gasesc vreme proasta in Marmara/Marea Neagra s-ar putea sa fiu nevoit sa parchez barca in Halkidiki. Poate pentru cateva saptamani pana gasesc un co skipper poate pentru toata iarna ( co-skipperul cu care plec sa iau barca trebuie sa plece in voiaj pe 22-23 Septembrie)
Barca este un Bavaria 31 LOA 10m partea buna este ca are instalat motorul care vine optional pe Bavaria 34 un Volvo Penta 2030 de 27 HP, are viteza de croaziera 7 kn in caz ca suntem in intarziere sper sa putem recupera mergand o parte din drum 24/24. La marimea asta pentru 7 kn calm sea speed obtin o medie de 5 kn pana la o mare gradul 4 Bf ?
Si o intrebare pentru cine a facut Egeea, se poate trece prin Kafireas Strait in luna Septembrie ? In general da /in general nu ? In majoritatea blogurilor am vazut ca au ales sa stea pe interior intre Evia si Grecia continentala
Daca tot sunt la capitolul adunarii de informatii as aprecia info re la transitul Dardanele / Marmara/ Bosfor. Nu intentionez sa intru in Turcia, m-ar interesa daca cineva a oprit pentru alimentare combustibil in ce marine se poate face fara probleme cu vama/coast guard
Telefonul meu este 0723466113 pentru cine doreste/are timp sa imparta din experienta navigarii prin Egee si nu numai.

Florio

Citat din: cristi radulescu din August 28, 2018, 10:59:21 PM
Buna seara Florio, mersi de informatiii, imi doream sa am ceva date referitoare la marine disponibile in Egee/Marea Neagra fiindca nu sunt sigur ca o sa reusesc sa aduc barca pana la Constanta toamna asta. Am facut yachting de performanta 14 ani de la optimist la FD si an 25 de ani pe mare ca ofiter de marina, planul era sa vin din Kefalonia in Marea Neagra in 10 zile. Toti anii astia de batut oceanele m-au invatat ca pe mare nimic nu este sigur :-)  Daca ajung la Limnos prea tarziu/ gasesc vreme proasta in Marmara/Marea Neagra s-ar putea sa fiu nevoit sa parchez barca in Halkidiki. Poate pentru cateva saptamani pana gasesc un co skipper poate pentru toata iarna ( co-skipperul cu care plec sa iau barca trebuie sa plece in voiaj pe 22-23 Septembrie)
Barca este un Bavaria 31 LOA 10m partea buna este ca are instalat motorul care vine optional pe Bavaria 34 un Volvo Penta 2030 de 27 HP, are viteza de croaziera 7 kn in caz ca suntem in intarziere sper sa putem recupera mergand o parte din drum 24/24. La marimea asta pentru 7 kn calm sea speed obtin o medie de 5 kn pana la o mare gradul 4 Bf ?
Si o intrebare pentru cine a facut Egeea, se poate trece prin Kafireas Strait in luna Septembrie ? In general da /in general nu ? In majoritatea blogurilor am vazut ca au ales sa stea pe interior intre Evia si Grecia continentala
Daca tot sunt la capitolul adunarii de informatii as aprecia info re la transitul Dardanele / Marmara/ Bosfor. Nu intentionez sa intru in Turcia, m-ar interesa daca cineva a oprit pentru alimentare combustibil in ce marine se poate face fara probleme cu vama/coast guard
Telefonul meu este 0723466113 pentru cine doreste/are timp sa imparta din experienta navigarii prin Egee si nu numai.

Bună, Cristi. Experiența ta e una de invidiat, nu numai ca profesionist în marină, ci și ca sportiv pe Optimist. Aceștia sunt cei mai fini detectori și utilizatori de vânt :) . De top în regatele actuale din yachtingul autohton sunt foștii "optimiști".
Traseul Kefalonia-Mangalia e fezabil în 10 zile. Media celor 80 mile pe zi dau libertatea unor popasuri de alimentare și a unei/unor adăpostiri de vreme rea, cu condiția navigației 24 de ore atunci când vremea permite. Fiindcă așa cum bine spui, pe mare nimic nu e sigur... nici măcar prognoza de azi pentru azi.  Ce pot considera sigur, e că nu voi avea furtună dacă ea nu e prognozată. În rest...nu iau "forecasts" ca literă de lege :)

Barca este foarte bună, motorul supradimensionat față de standard o face și mai eficientă. O să cam simtă toate valurile la dimensiunea ei de 31 de picioare, dar n-o să fie asta un inconvenient pentru un obișnuit cu marea. 7nd e o viteză bună și da, sunt convins că la gradul 4 Bf. barca va depăși 5 nd. E musai să aveți sprayhood, altfel pe traseul acesta, cu vântul și curenții din față, veți fi uzi 24/24 și sărați ca niște covrigei de la Boromir :D .

La Kafireas se poate trece în funcție de prognoză. Sunt 30 de mile de vânt tare de prova, sau pot fi aceleași 30 mile de calm. Partea bună e că nu se formează brizanți, ca la Bozcaada de exemplu. Eu aș merge pe varianta "da", se poate trece. Foarte mulți preferă protecția Eviei din comoditate.  Aceeași întrebare o punea Sebba acum câteva luni înainte de a-și aducea barca, același răspuns l-am avut.  Urmarea a fost că au trecut printre Evia și Andros, pe aproape calm plat :) . Pelicanul și Pilgrim au fost atunci pe barcă.

Pentru tranzit Dardanele-Marmara-Bosfor, eu am oprit de mai multe ori în Dardanele - Canakkale, în Istanbul-Atakoy (ca toată lumea dealtfel) și o dată în insula Marmara Denizi, portulețul de pe vestul insulei. A fost doar de popas, nu-mi aduc aminte dacă aveau stație de carburant în port, dar am rămas cu o impresie superbă de comunitate mică, pauperă, însă unde găsești detoate :) .
Tot despre traseu, poate ar fi bine de oprit în Agios Eftratios dacă e cazul, în loc de Limnos. E traseul mai drept. În Limnos nu știu să aibă stație de carburant în afară de Myrina, care e mult spre vest. Agios Eftratios are stația chiar în port, aproape de cheu (nu e acces cu barca, dar se trasbordează ușor 100l de motorină- că nu cred să aibă rezervor mai mare barca).  Se poate alimenta fără a face formalități vamale, la Atakoy. În Marmara nici nu s-a pus problema formalităților :D Când am făcut traseul ăsta cu nea Nicu Homemade, am avut la noi bidoane de combustibil extra, ca rezervă. A fost o idee bună.

Vreme bună și călătorie faină! :)

L.E.
Am verificat, au stație de carburant în Canakkale, chiar în port. E figurată la digul de larg, dar trebuie văzut la fața locului. Nu-mi amintesc să fi văzut pe digul de larg altceva decât cupluri pupăcioase și pescari :D

pelicanul

Citat din: Florio din August 29, 2018, 06:18:04 AM
............................

La Kafireas se poate trece în funcție de prognoză. Sunt 30 de mile de vânt tare de prova, sau pot fi aceleași 30 mile de calm. Partea bună e că nu se formează brizanți, ca la Bozcaada de exemplu. Eu aș merge pe varianta "da", se poate trece. Foarte mulți preferă protecția Eviei din comoditate.  Aceeași întrebare o punea Sebba acum câteva luni înainte de a-și aducea barca, același răspuns l-am avut.  Urmarea a fost că au trecut printre Evia și Andros, pe aproape calm plat :) . Pelicanul și Pilgrim au fost atunci pe barcă.

.................................

Nu a fost chiar calm plat.  :) Vint de 10 -15 noduri din prova (sector nordic), val de 0,5 - 1 m si curent de 2 - 3 noduri dupa ce am trecut de farul din partea Eviei. Pe Navionics scrie ca se pot intilni curenti de 7 noduri in caz de vint puternic de nord sau nord-est.

Florio

Citat din: pelicanul din August 29, 2018, 08:41:48 AM
Nu a fost chiar calm plat.  :) Vint de 10 -15 noduri din prova (sector nordic), val de 0,5 - 1 m si curent de 2 - 3 noduri dupa ce am trecut de farul din partea Eviei. Pe Navionics scrie ca se pot intilni curenti de 7 noduri in caz de vint puternic de nord sau nord-est.
De aceea am zis "aproape" calm :) . Prognoza zilei a fost de 5 nd, cu val într-adevăr la 0,5 m . Condiții foarte bune, pentru zona aceea.
Rămâne decizia momentului, în funcție de vreme. La vânt puternic de nord, deja nu mai e cazul. Cum ar fi in momentul acesta :D 

calin1967

Daca alegi sa mergi prin spatele Eviei tine seama de programul podului de la Chalkida (celebrul Negroponte). https://olne.gr/en/evripos-bridge/evripos-bridge-timetable
Eu am trecut de doua ori prin stramtoarea Kafireas si nu e de speriat cu un 31 de picioare. Ideal ar fi sa fie zi (e trafic destul de mare) si sa nu fie vant puternic din n-e. Daca te prinde bulaul dupa ce treci, e un port foarte protejat la Agii Apostoli

cristi radulescu

 Buna seara domnilor, olala dar ce comunitate activa,  multumesc de informatii, m-am mai linistit putin :-)  Am incerat sa gasesc pe internet un sprayhood dar fara prea mare succes, nici nu imi dau seama daa este un echipament pe care poti sa-l comanzi online fara sa faci masuratori.  Neamtul de la care am luat barca s-a dat doar in Ionian pe vreme frumoasa, barca este f ingrijiata dar nu i-a trecut prin cap sa puna sprayhood :-)
Ma orientasem spre Limnos fiindca il vazusem pe lista cu locuri unde pot sa fac formalitatile de iesire din Grecia, ai dreptate cu Efratios ca este pe directie, o sa ma orientez la fata locului. Chiar asa intrebare de noob, formalitatile de iesire din Grecia sunt obligatorii ? Trebuie sa le fac in ultimul marina din Grecia, pot sa le fac oare cand trec Corintul sau si mai bine in marina la Alimos ? Te intreaba cineva la sosire in Romania/Bulgaria de hartiile de iesire din Grecia ?  Ies din Grecia cu numele vechi si pe pavilion Germania, la sosire in Romania s-ar putea sa-i schimb numele si probabil o trec pe Belgia ca tot romanul patriot :-)
Barca are un chartplotter cu hartile pana la Bosfor, am luat de la directia hidrografica niste harti de Marea Neagra de amorul artei ca sa nu am masa hartilor goala, am si Navionics pe telefon singurul lucru pe care nu l-am gasit, apare peste tot out of stock este Greek Waters Pilot de Rod Heikell, stie cineva pe unde se mai gaseste ?

un alt Paul

#83
am eu ceva.. nu mai stiu de unde trase gratis.. sa vad daca o pot uploada, cred ca e cam veche ..dar decit nimik  :P

din cauza ca ma limiteaza la 1,6 mega l-am rup in 5 parti se reconstruieste cu fisierul bat.

se cheama  Eastern mediteraneean 2011

Greek Waters Pilot   -> aici au parca https://www.books-express.ro/greek-waters-pilot/p/wss,9781846235214

aici este online cred toata https://books.google.ro/books?id=7HFTDwAAQBAJ&pg=PR4&lpg=PR4&dq=greek+waters+pilot+rod+heikell+pdf&source=bl&ots=GVOR83pwST&sig=R6U7yWjx5BB5LLkUme6s5Z2ISvY&hl=ro&sa=X&ved=2ahUKEwiXyofwh5PdAhVIkiwKHQuNAbE4RhDoATAEegQIBhAB#v=onepage&q=greek%20waters%20pilot%20rod%20heikell%20pdf&f=false

asta e un site destul de practic deasemenea cred : https://www.noonsite.com/Countries/Greece?rc=GeneralInfo

Vali daca incalc ceva reguli anunta-ma sa il sterg!

un alt Paul

#84
Am gasit ... cred ca de aici am downloadat cartea pilot . In stinga de la e-books.
https://www.sea-seek.com/index.php

..ups se pare ca nu e cea de sus, dar asta e actualizata :

https://www.sea-seek.com/ebook/Aegean_Sea_(Greece).pdf

..deci asta e pagina cu pdf gratis , zice ca ei le actualizeaza si nu se "zbirlesc" cu copy righteul

https://www.sea-seek.com/ebooks.php

Vali , la fel, daca incalc ceva reguli anunta-ma sa sterg!

pelicanul

Citat din: un alt Paul din August 30, 2018, 12:31:07 AM
...............................

..deci asta e pagina cu pdf gratis , zice ca ei le actualizeaza si nu se "zbirlesc" cu copy righteul

https://www.sea-seek.com/ebooks.php

..................................

Buna asta, multumesc!

Florio

Citat din: un alt Paul din August 30, 2018, 12:31:07 AM
Am gasit ... cred ca de aici am downloadat cartea pilot . In stinga de la e-books.
https://www.sea-seek.com/index.php

..ups se pare ca nu e cea de sus, dar asta e actualizata :

https://www.sea-seek.com/ebook/Aegean_Sea_(Greece).pdf

..deci asta e pagina cu pdf gratis , zice ca ei le actualizeaza si nu se "zbirlesc" cu copy righteul

https://www.sea-seek.com/ebooks.php

Vali , la fel, daca incalc ceva reguli anunta-ma sa sterg!

Super! Aveam cartea pilot dar actualizarea din 2018, nu. E chiar mai interesant că e editată în franceză, mai exersăm și noi ce ne-a mai rămas de la "Pif et Hercule" :D
Parcurgând primele pagini cu porturi din Egeea de nord, am avut un sentiment plăcut, văzând că pot chiar îmbunătăți informațiile de acolo :) .
Pelicane, trebuie o întâlnire de grup, că suntem nevorbiți! Chiar dacă ne-am văzut de două ori anul ăsta în apele grecești :) :)

un alt Paul

Apropo download, la mine cyclade.pdf si marmara denizi.pdf dau eroare, si la voi ?

Florio

Citat din: un alt Paul din August 30, 2018, 02:06:13 PM
Apropo download, la mine cyclade.pdf si marmara denizi.pdf dau eroare, si la voi ?

Da. Cel puțin azi dimineață dădeau eroare. Mai trebuie încercat.

pelicanul

Citat din: Florio din August 30, 2018, 09:54:25 AM
.........
E chiar mai interesant că e editată în franceză, mai exersăm și noi ce ne-a mai rămas de la "Pif et Hercule" :D
...................................

Am descoperit verbul "chaparder" pe care sint sigur ca nu l-am invatat la scoala. :)

De exemplu, in fraza: "ATTENTION  aux voleurs dans le port ( roms- pays de l'est  ect...) qui montent à
bord  des  bateaux  ouverts  la  nuit  avec  une  discrétion  top  et  vous  chapardent
électronique  ou  le  reste. "

Ar fi fost util in conversatia cu smecherii din Toulon... :)