Veliere cu derivor mobil

Creat de bobinuta, Octombrie 11, 2018, 01:30:53 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

bobinuta

Salutare tuturor,

Cochetez cu ideea de a achizitiona intr-un viitor relativ apropiat (in functie de oportunitati si posibilitati) un velier pe care sa-l pot folosi pentru agrement pe unele dintre apele interne si costier pe Marea Neagra, eventual cu iesiri pana la vecinii bulgari sau transportat la remorca in alte zone.
As dori sa va solicit sprijin (in timp) pentru a putea lua cea mai buna decizie. Prin aceasta, nu inteleg exclusiv stabilirea catre un anumit model ci si factorii care pot influenta o astfel de achizitie (localizarea, vechimea si starea barcii, variantele si costurile transportului, etc.).

Am studiat topicurile de profil publicate pana acum, am citit ce s-a putut citi si am incercat sa retin ideile esentiale. Voi mentiona cateva detalii la care m-am gandit, pentru a micsora cercul alegerilor posibile.

1) Bugetul este factorul esential.  Nu am o matusa Tamara si nici rezerve puse deoparte, asadar pentru mine, solutia va fi probabil un credit. Sa zicem ca 10000 EUR ar fi maximum net posibil, bani in care trebuie sa pot cumpara barca in stare de functiune, echipata si sa pot asigura si transportul.

2) Tipul barcii
In principiu, pentru tipul de agrement pe care mi l-am propus (inclusiv pe ape interne), mi-a devenit destul de clar ca solutia cea mai buna e reprezentata de veliere care au un derivor mobil (rabatabil, retractabil, etc.). Am ochit o serie de modele pe care le voi insira mai jos, adresandu-va rugamintea ca daca cunoasteti si altele, sa le mentionati intr-un raspuns pentru care va voi ramane indatorat:

Mac Gregor 26S
Etap 23 sau Etap 22
Hunter Edge 27
Hunter 240
Imexus 28
Ventura 2300
Catalina 22
si de ce nu... autohtonul nostru Astor 70 de la Cirrus Boats ...

Sunt sigur ca mai exista si alte modele spre care as putea opta. Mentionez ca exceptand Astor 70, in cazul tuturor celorlalte modele m-am gandit la variantele SH, evident.

3) Transportul
Am exclus transportul pe trailer, odata cu orientarea spre barci cu derivor mobil. Asta inseamna ca sunt dispus sa plec cu masina pentru a aduce la remorca barca, dar ca nu exclud nici asocierea cu un coleg de echipaj cu care sa pot aduce barca pe apa, in functie de localizarea acesteia. Din pacate, serviciul nu imi permite prea multa flexibilitate, asadar pot lipsi cel mult 5 saptamani dintr-un an, ceea ce ar reprezenta un sacrificiu care s-ar resimti in sanul familiei.
O varianta intermediara ar fi ca dupa achizitionare, sa o pot lasa intr-o marina ieftina si sa revin anul urmator, asa cum au mai facut si altii. Din pacate, nu am habar daca exista astfel de sanse prin tarile din vest. Spre exemplu, am descoperit ca Port d'Arsenal din buricul Parisului ar fi moka - daca gasesti loc, dar n-am idee daca in Paris mai exista si alte marine gratuite, sau care sunt preturile pe acolo (nu am cautat amanuntit inca). Ce vreau sa spun e ca n-as exclude ca daca as gasi o barca acceptabila in Franta, sa ma duc s-o cumpar si sa incerc sa o aduc in tara in mai multe etape de navigare si eventual ulterior la remorca.
Partea care nu-mi convine intr-o astfel de situatie, e faptul ca banuiesc ca va trebui sa folosesc mai mult motorul si ca asta inseamna costuri serioase pe carburant. Citind postarile celorlalti colegi, am inteles ca pentru un delivery din Germania pana la Sulina, as putea cheltui lejer 1500 EUR doar pe carburant - ceea ce nu e deloc putin. Evident, asta depinde si de pretul barcii, asa ca mai ramane de vazut.

4) Depozitarea
Pe durata neutilizarii, il pot tine la un prieten care locuieste la 25Km de Bucuresti si are spatiu suficient, fara taxe in afara de carburantul si timpul consumate. M-am impacat cu ideea ca deocamdata, nu am o alta solutie mai ieftina!

Cam la asta m-am gandit pana acum. Sunt sigur ca am omis anumite amanunte a caror lipsa cred ca o vor sesiza colegii cu experienta si carora le voi ramane indatorat daca mi le vor semnala !

Mentionez ca intentiile mele sunt categorice, dar depind de termenul si conditiile in care voi putea sa finantez o astfel de achizitie. Totusi sunt hotarat s-o fac (repet, cat mai curand posibil sau in urmatorii ani) si de aceea voi incerca sa ma documentez cat mai bine inainte de a lua o decizie. Ceea ce vreau sa spun printre randuri, este faptul ca nu cer suport doar de dragul de a-l cere, ci chiar intentionez sa folosesc datele primite pentru a le pune in aplicare!

In speranta ca ma veti sprijini cu sfaturi si idei, recomandari asupra modelelor mai sus amintite sau asupra altora in raport cu acestea, va multumesc sincer si raman in asteptarea unor raspunsuri, care cred ca vor fi utile si multor altor colegi interesati.

7:13AM - P.S.>
Am uitat sa mai precizez cateva aspecte importante:

- voi naviga de cele mai multe ori alaturi de familie, asadar barca trebuie sa aiba o toaleta (as prefera toaleta marina, daca nu... cea chimica) si pe cat posibil, si un simulacru de dus;

- nu am precizat o lungime anume, intrucat nu sunt hotarat ce decizie sa iau in legatura cu eventuala inmatriculare; nu am sapat inca sa vad care sunt costurile aferente, v-as ramane recunoscator daca mi-ati spune (cel putin unii dintre voi) ce cheltuieli ati avut in acest sens. De asemenea, m-ar interesa daca imi puteti preciza care sunt cheltuielile aditionale obligatorii. De exemplu, din postarile lui Florio am inteles ca 1)asigurarea barcii nu e obligatorie si ca in afara de cheltuieli de mentenanta anuala obisnuita pentru o ambarcatiune + motorul aferent, alte costuri nu ar fi (atat timp cat nu o parchezi contra-cost si daca nu o tii intr-o marina, ca sa platesti costuri de cheiaj) si ... daca nu ma insel... parca a precizat undeva ca inmatricularea a fost in jur de 300 EUR cu totul (daca gresesc, imi cer scuze).
Care ar fi, de exemplu, impozitul la fisc pentru o ambarcatiune de dimensiunile unui MacGregor 26 ?

Ce-ti trece Capitania in acte? Barca+motor sau ambarcatiune de agrement? (pentru ca am inteles ca taxele sunt mult mai mari la ultima varianta). Ii poti convinge sa-ti treaca varianta mai avantajoasa, poti negocia cu ei forma respectiva? Sau e doar o chestiune de noroc?

Si ar mai fi ceva legat de inmatriculare, ce n-am inteles foarte clar: daca e sa fac o iesire in afara apelor teritoriale romanesti (de exemplu, spre bulgari), ambarcatiunea trebuie sa fie obligatoriu inmatriculata, sau nu? Oricum, legat de Dunare, atat din avizele ANR cat si de la Capitanie reiese clar ca daca nu e cel putin inregistrata, nu te poti deplasa in senalul navigabil. Avand in vedere aceste aspecte, daca ambarcatiunea nu depaseste 7m, ar fi necesar sa o inmatriculez sau nu?

- care ar fi optiunile de inmatriculare mai ieftine? Ramane Belgia sau nu? Mai sunt si alte tari?
Am vazut ca exista inmatriculari si pe Delaware /USA. Ce ma puteti sfatui? Nu vreau sa cheltuiesc inutil, daca nu e neaparat necesar.

- un alt motiv pentru care caut o ambarcatiune cu derivor mobil, e pentru ca nu imi pot permite sa platesc taxe de cheiaj si de parcare. Chiar si daca mi-as permite, nu vad rostul - tinand cont de rata (valoarea) de intrebuintare a barcii. Dupa cum am spus, pentru cate iesiri as putea sa fac cel putin deocamdata (in urmatorii ani), pot tine ansamblul pe peridoc la un amic aflat la 25Km de Bucuresti.

Multumesc inca odata pentru timpul cheltuit citirii acestui mesaj si pentru eventualele bune intentii de a ma indrepta catre o buna alegere!

Cu bine,
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

George563

Salut. Dacă vrei un velier tractabil pe care sa il poti lansa și ridica cu pericolul din apa , orienteazate după cele cu derivor ce se retrage complet altfel devine un chin sa lansezi velierul și sa-l ridici. Am avut un Ypton 22 (după care au plagiat astorul)  iar partea fixa de derivor ce-ți face pescarul de 85cm face imposibil de dat velierul la apa la rampile din romania (nu uita ca pe trailer creste pescarul..  La ypton de la 85cm aveam 135 pe roti)

bobinuta

Citat din: George563 din Octombrie 11, 2018, 06:41:19 AM
orienteaza-te după cele cu derivor ce se retrage complet altfel devine un chin sa lansezi velierul și sa-l ridici.
Salut George, multumesc pentru pont! L-am trecut pe lista. Tipul de derivor la care te referi, parca se numeste "lifting keel" , daca nu ma insel ?
Sa vedem ce recomandari mai pot primi.

Toate cele bune,
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Vali

Salut Cezar.

In ultima vreme in gashca noastra lumea a inceput sa se orienteze mai mult pe velierele cu derivor mobil usoare, gen iola cabinata. Asa ceva are Dan blue wave (Trixie, care e si de vanzare)), Mihai doctoras (O'day 20), Emil Trofimov (Orion 20), iar Pelicanul si-a vandut Sasanka tocmai pentru ca se gandeste la asa ceva. In plus, si Bogdan Buciu isi vinde O'day-ul 22 ffindca e prea multa barca pentru nevoile lui, si la fel vrea ceva mai mic.

Si eu tot la asa ceva ma gandesc, dintr-o multitudine de motive - barca ieftina, usoara, fasneata, usor de dat si scos de la apa, usor de tractat cu o masina normala, intretinere minimala etc. Din ce am constatat in timp, rata de intrebuintare a unei barci cu panze e invers proportionala cu marimea ei.

Pana la urma tu stii exact ce ti se potriveste, avand in vedere ce ai scris, despre familie si celelalte cerinte. Cel mai bun lucru pe care poti sa-l faci e sa te dai cu barcile de interes. Intereseaza-te de exemplu daca Buciu mai are barca, poate iti place si va combinati, e o barca buna, si nici pretul nu e mare.

Despre inmatriculari etc nu-ti bate capul, e o problema secundara si rezolvabila. Tu gaseste-ti barca potrivita, ai sa-ti dai seama singur care e. Cu cat ai sa te dai mai mult, cu atat ai sa stii ce-ti trebuie.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

@bobinuta
Exista multe alte modele pe linga cele enumerate de tine si cu preturi mult mai mici. De exemplu:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-boote-bootszubehoer/segelboote/dehler-varianta-65/k0c211+boote_bootszubehoer.art_s:segelboote
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-boote-bootszubehoer/neptun-22/k0c211

Sau poti intra pe http://sailboatdata.com/firstpage.asp si sa dai o cautare folosind filtrul de lungime (max si min, atentie ca ai english units by default) Vor fi si rezultate cu chila fixa, dar merg si alea, pentru documentare (studiezi rapoartele dintre deplasament, lest si suprafata velica).

Acuma, depinde cit vrei sa mai lucrezi la barca dupa ce o iei. Pretul foarte mic de obicei inseamna mult de lucru (plus alti bani bagati) pentru a aduce barca in stare acceptabila.

Problema ridicata de George, cu pescajul, este foarte reala la barcile care au derivorul (sau cutia derivorului) iesit in afara cu mai mult de 50 cm. Depinde foarte mult si de peridoc si de rampa.

Ar mai fi fost https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,801.0.html dar s-a dat. :)

Curtea unui prieten este locul ideal pentru a tine barca in timpul iernii.  ;)


Bogdan

Personal, nu te sfatuiesc sa faci un credit pentru barca, decat daca guvernul lanseaza programul "prima barca". Si poate nici atunci. Orice barca naste cheltuieli ulterioare de multe ori imprevizibile, daca nu este noua. Riscul sa iti cumperi o barca care sa nu ti se potriveasca este foarte mare.
Daca iti place sa surubaresti, ia o barca ieftina sh, usor de revandut si vezi cum te potrivesti cu ea. La cat timp ai scris ca poti sa o folosesti, nu merita o investitie atat de mare.

Florio

#6
Discuția în detaliu este interminabilă, dar poate fi scurtată pe capitole:

1. BUGETUL. Aici nu e nimic de discutat. Ce bani sunt aceia vor fi utilizați.

2. TIPUL BĂRCII. O parte din cele enumerate de tine, sunt modele americane (Catalina, Hunter) care nu se prea găsesc în Europa, iar transportul lor aici este exclus din condiția de preț.


Mac Gregor 26S  - Model american care se găsește și aici datorită succesului repurtat de modelul Mac26 pe toate continentele.
Etap 23 sau Etap 22 - Nu se încadrează la multe cerințe ale tale. Una dintre ele este toaleta închisă.
Hunter Edge 27 - Las-o-n colo, e model nou, ai ieșit din buget :) . Modelul este construit pe ideea lui Roger Macgregor: balast cu apă.
Hunter 240 - n-o găsești pe la noi, nu are toaletă, etc...
Imexus 28 - Buget! Imexus 28, Maxus 28, Delphya 28, bărci superbe, dar scumpe cu adevărat.
Ventura 2300- ai găsit așa ceva?
Catalina 22 - Nu are toaletă, e departe, nu găsești la noi. În principiu nu știu bărci sub 23 de picioare care să aibă toaletă închisă
Si de ce nu... autohtonul nostru Astor 70 de la Cirrus Boats ... - Mai mult nu. Nu are cerințele tale.

Între toate aceste bărci, exceptând Mac26 S, C sau D, nu găsești nimic să satisfacă tot cumulul tău de cerințe.


Citat din: bobinuta din Octombrie 11, 2018, 01:30:53 AM
- nu am precizat o lungime anume, intrucat nu sunt hotarat ce decizie sa iau in legatura cu eventuala inmatriculare; nu am sapat inca sa vad care sunt costurile aferente, v-as ramane recunoscator daca mi-ati spune (cel putin unii dintre voi) ce cheltuieli ati avut in acest sens. De asemenea, m-ar interesa daca imi puteti preciza care sunt cheltuielile aditionale obligatorii. De exemplu, din postarile lui Florio am inteles ca 1)asigurarea barcii nu e obligatorie si ca in afara de cheltuieli de mentenanta anuala obisnuita pentru o ambarcatiune + motorul aferent, alte costuri nu ar fi (atat timp cat nu o parchezi contra-cost si daca nu o tii intr-o marina, ca sa platesti costuri de cheiaj) si ... daca nu ma insel... parca a precizat undeva ca inmatricularea a fost in jur de 300 EUR cu totul (daca gresesc, imi cer scuze).
Care ar fi, de exemplu, impozitul la fisc pentru o ambarcatiune de dimensiunile unui MacGregor 26 ?

Ce-ti trece Capitania in acte? Barca+motor sau ambarcatiune de agrement? (pentru ca am inteles ca taxele sunt mult mai mari la ultima varianta). Ii poti convinge sa-ti treaca varianta mai avantajoasa, poti negocia cu ei forma respectiva? Sau e doar o chestiune de noroc?

Cheltuielile de înmatriculare au fost de 800 de lei plus o taxă "pentru nume" (parcă 400 de lei, nu mai știu exact).  Nu știu dacă aceasta ține de administrația căpităniei respective, fiindcă altora nu am auzit să le ia mulți bani pe așa ceva. Pe mine m-a costat cu totul 1600 lei.

Impozit  Am trecut în aproape 11 ani, prin multe situații de impozitare. Întâi 90 de lei, apoi 190 lei, apoi două sute și ceva de lei, iar acum, conform încadrării de mai jos:
Nave de sport si agrement  2,5 m - 12 m inclusiv , 482 lei.
(Deși conform ultimelor specificații ale legislației cu privire la ambarcațiuni, ar trebui ca bărcile noastre să fie încadrate la "barcă cu motor", impozit 210 lei. )
   
Căpitănia trece în acte "Ambarcațiune de agrement", cu două traduceri dedesubt: "Pleasure craft certificate" și "Certificat de bateau de plaisance".
Acest "agrement" dă probabil capetelor ANAF ocazia să impoziteze ca  și când ai efectua o activitate de agrement ( plimbi persoane ).




Florio

Citat din: bobinuta din Octombrie 11, 2018, 01:30:53 AM

Si ar mai fi ceva legat de inmatriculare, ce n-am inteles foarte clar: daca e sa fac o iesire in afara apelor teritoriale romanesti (de exemplu, spre bulgari), ambarcatiunea trebuie sa fie obligatoriu inmatriculata, sau nu? Oricum, legat de Dunare, atat din avizele ANR cat si de la Capitanie reiese clar ca daca nu e cel putin inregistrata, nu te poti deplasa in senalul navigabil. Avand in vedere aceste aspecte, daca ambarcatiunea nu depaseste 7m, ar fi necesar sa o inmatriculez sau nu?

Dacă vrei să părăsești granițele țării pe apă, ți se cere certificatul de înmatriculare, permisul de conducător, permisul de navigație (al bărcii) și inspecția tehnică a acesteia.
Dacă navighezi pe zonă de graniță (Dunăre de exemplu), se cere ca barca să aibă o identitate chiar și la cele neînmatriculabile. Prieteni ai noștri au pus un număr de înregistrare al clubului la care s-au afiliat.
Dacă o duci pe peridoc într-o altă țară, te supui legislației respective.

Citat din: bobinuta din Octombrie 11, 2018, 01:30:53 AM
- care ar fi optiunile de inmatriculare mai ieftine? Ramane Belgia sau nu? Mai sunt si alte tari?
Am vazut ca exista inmatriculari si pe Delaware /USA. Ce ma puteti sfatui? Nu vreau sa cheltuiesc inutil, daca nu e neaparat necesar.

Aspectele acestea nu le pot discuta, fiindcă legislația este în permanentă schimbare și nu pot ști cât de eficientă în timp este o înmatriculare în străinătate.


pelicanul

Abia acum am vazut ca ai scris "credit" si sint perfect de acord cu Bogdan: mai bine nu! Sint destule barci mai mici (chiar iole deschise) sau in stare nu chiar asa buna pe care sa-ti faci mina. Daca barca e mica dar in buna stare faci o scoala de vele prima-ntii. Daca barca e mai marisoara dar in stare mai asa, vei face o scoala buna privind constructia de barci, structura, arborada, instalatiile etc In citiva ani probabil ca vei putea sa treci la una mai mare. Cunostintele acumulate intre timp te vor ajuta foarte mult la orice noua achizitie. Degeaba citesti tone de carti si de forumuri, daca nu pui mina sa navigi sau sa repari (sau sa construiesti, dar nu prea recomand) o barca, e tot degeaba. Vorba tiganului "Teoria ca teoria da'praftica ne omoara!".

cristache14X

Salut,

Daca te intereseaza eu mi-am cumparat anul acesta un Dehler Dehlya 25. Daca vrei mai multe informatii putem discuta deoarece si eu am citit foarte deoarece eram la fel de nehotarat. Mai mult barca mea este la vanzare deoarece eu mi-am schimbat putin optiunile adica imi doresc sa ma dau la curse si a aparut si o oportunitate din senin imi voi cumpara o alta barca (racer). Pun si anuntul poate te intereseaza : http://www.probarca.ro/anunt/106241/109/1/109/Vand-velier-van-de-Stadt-Dehlya-25-.htm.

Daca vrei se poate si vedea luna asta la Limanu, ai detaliile in anunt si pretul este usor negociabil

Vant favorabil tuturor !!!

Bogdan

Cred ca cel mai bine pentru tine ca incepator ( nu ca as fi eu vreun mare avansat) este un daysailer sh, dar in conditie buna de intretinere. Undeva la 2500-3000 euro poti gasi. Mai greu dar se poate. Nu ai nevoie de mai mult ca incepator, crede-ma. Pelicanul are dreptate cand spune ca pe o barca mica faci scoala pe vele si doar stand cu fundul in barca cat mai mult (asta am constatat pe propria-mi piele).  Familiei s-ar putea sa-i placa sailingul sau nu. Intre dorinta si realizare este ceva distanta. Si ale mele erau incantate de idee, pana au urcat in barca. Astazi nici nu vor sa mai auda de asa ceva.
Referitor la toaleta marina, ia in calcul faptul ca utilizarea ei este pentru urgente sau in situatia in care nimeresti intr-o marina fara facilitati. Si acolo e discutabila utilizarea ei, daca nu vrei sa faci "deranj" in zona. Daca iti propui sa stationezi intr-o marina cu facilitati, nu ai nevoie de ea. Una ecologica pentru extrema urgenta este suficienta.
Ca sfat, gaseste o barca mica, la pret redus si dai bataie pe apa. Te vei intalni cu barcagii de pe forum acolo si vei schimba impresii la cald. Ia pe cineva care se pricepe cu tine, chiar plateste pe cineva cand te duci sa o vezi inainte de cumparare. Consultanta poate fi o buna investitie care te scuteste intr-o masura mare de  viitoare necazuri. Testeaz-o pe apa. E foarte important sa o vezi in actiune, cum sta pe apa, ce alura are sub vele, intr-un cuvand daca iti place. Nu lua decizia imediat. Gandeste-te serios la toate aspectele. Nu uita ca si peridocul este o grija. Si el trebuie inmatriculat, intretinut, ITP, anvelope noi, sistem de franare, etc.   
Nicio barca nu este free la intretinere, oricat am discuta pro si contra. Fiecare are avantajele si neajunsurile sale. Oricum iti vei schimba prioritatile in timp si implicit barca.
Succes!

bobinuta

Salut Florio, si multumesc mult pentru raspuns !
Totusi, o mica nelamurire...
Citat din: Florio din Octombrie 11, 2018, 12:56:33 PM
Dacă vrei să părăsești granițele țării pe apă, ți se cere certificatul de înmatriculare [...]
Din formularea de mai sus, ar rezulta ca ar fi OBLIGATORIU ca barca sa fie inmatriculata. Prin reciprocitate, pot sa concluzionez ca "daca nu ai barca inmatriculata, nu poti parasi apele teritoriale romanesti" ? Fara sa caut sa documentez acest aspect in mod special, pana acum intelesesem ca ar fi suficient ca barca sa fie cel putin inregistrata, dar nu si neaparat inmatriculata. Nu imi mai aduc aminte baza legislativa.
E corect sau nu?

Multumesc !
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

bobinuta

Citat din: PelicanulAbia acum am vazut ca ai scris "credit" si sint perfect de acord cu Bogdan: mai bine nu! Daca barca e mica dar in buna stare faci o scoala de vele prima-ntii. In citiva ani probabil ca vei putea sa treci la una mai mare. Cunostintele acumulate intre timp te vor ajuta foarte mult la orice noua achizitie. Degeaba citesti tone de carti si de forumuri, daca nu pui mina sa navigi [...]
De acord cu adevarul ultimei propozitii! Referitor la rest: nu prea ma incanta ideea de a trece de la o barca la alta. Deocamdata, nu mi-am schimbat nici masina, daramite o barca pe care o voi folosi atat de rar. As prefera sa bag niste bani intr-una croita bine si cat m-or tine baierile, sa o folosesc. Credit = NU ? Da, aveti dreptate. Dar cand nu ai alta posibilitate, ce faci? Te uiti cu jind la altii si astepti sa imbatranesti, doar pentru ca nu vrei sa umfli buzunarele bancherilor? Nu am imobiliare de vanzare, deocamdata, asa ca un credit ar fi singura solutie.
Citat din: Bogdan din Octombrie 11, 2018, 03:30:31 PMFamiliei s-ar putea sa-i placa sailingul sau nu. Intre dorinta si realizare este ceva distanta. Si ale mele erau incantate de idee, pana au urcat in barca. Astazi nici nu vor sa mai auda de asa ceva.
Scoala am facut-o pe Lindor (am publicat aici aventura si impresiile) si bineinteles, la final le-am adus si pe fete. Familia e formata din sotie si fiica. Ultima a fost de-a dreptul incantata. Sotiei i-a placut foarte mult, dar are dificultati de adaptare (rau de mare). Totusi, a fost obiectiva si i-a placut, a zis ca ar repeta experienta.
Asa ca pe o barca mica, nu prea pot sa imi aduc fetele. In plus, daca o voi introduce pe diverse ape interioare, intentia e sa pot si pescui de pe ea.

Citat din: Bogdan din Octombrie 11, 2018, 03:30:31 PMReferitor la toaleta marina [...]
Am notat. Cand esti cu fetele dupa tine, extrema urgenta poate aparea oricand. Si din pacate, nu se pot agata ca noi de sarturi si sa boteze meduzele de pe puntea barcii  ::) 8)

Citat din: Bogdan din Octombrie 11, 2018, 03:30:31 PMTesteaz-o pe apa. E foarte important sa o vezi in actiune, cum sta pe apa, ce alura are sub vele, intr-un cuvand daca iti place. Nu lua decizia imediat. Gandeste-te serios la toate aspectele. Nu uita ca si peridocul este o grija. Si el trebuie inmatriculat, intretinut, ITP, anvelope noi, sistem de franare, etc.   
Nicio barca nu este free la intretinere, oricat am discuta pro si contra. Fiecare are avantajele si neajunsurile sale.
Dupa cum vezi, ma gandesc si ma straduiesc serios. Altfel nici nu mai postam  ;D Nici nu intentionez sa cumpar anul acesta. Deocamdata, prospectez si intreb. Sunt total de acord cu ce spui aici, si de asemenea ca barca nu poate fi gratis la intretinere. Nici nu m-am gandit la asta, ci doar la modalitea de a reduce aceste costuri cat mai mult, incepand de la tipul de barca tintita.
Citat din: Bogdan din Octombrie 11, 2018, 03:30:31 PM
Oricum iti vei schimba prioritatile in timp si implicit barca. Succes!
Prioritatile , probabil. In schimb, barca, daca o voi gasi croita pe ceea ce mi-as dori, probabil ca nu !
Multumesc mult pentru urare si sfaturi !

Cu bine,
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

bobinuta

#13
Te salut din nou, Florio! Si multam fain pentru comentariile de pe marginea selectiilor mele.
Citat din: Florio din Octombrie 11, 2018, 12:45:46 PM
O parte din cele enumerate de tine, sunt modele americane (Catalina, Hunter) care nu se prea găsesc în Europa, iar transportul lor aici este exclus din condiția de preț.
Mda, din pacate. Chiar am vrut sa intreb despre asta, dar banuiesc ca nu se poate decat intr-un container, iar pretul unui astfel de transport presupun ca il poate depasi pe-al barcii... Este ?

Citat din: Florio din Octombrie 11, 2018, 12:45:46 PM
Hunter Edge 27 - Las-o-n colo, e model nou, ai ieșit din buget :)
Imexus 28 - Buget! Imexus 28, Maxus 28, Delphya 28, bărci superbe, dar scumpe cu adevărat.
Ventura 2300- ai găsit așa ceva? 
Ha ha ha, inteleg  8) Sincer, nu m-am uitat la preturi, ci doar la dimensiuni si asemanari.
Acum am vazut ce preturi au si evident, le trec la "intr-o alta viata, poate".  8)

Citat din: Florio din Octombrie 11, 2018, 12:45:46 PM
Mac Gregor 26S  - Model american care se găsește și aici datorită succesului repurtat de modelul Mac26 pe toate continentele. [...] Între toate aceste bărci, exceptând Mac26 S, C sau D, nu găsești nimic să satisfacă tot cumulul tău de cerințe.
Mda... Din pacate, la MacGregor, preturi bune au doar americanii (din cate vad). Dar voi mai cauta.

Citat din: Florio din Octombrie 11, 2018, 12:45:46 PM
Cheltuielile de înmatriculare [...] pe mine m-a costat cu totul 1600 lei.
N-ar fi foarte mult. Merge odata :)

Citat din: Florio din Octombrie 11, 2018, 12:45:46 PM
Impozit  [...] Căpitănia trece în acte "Amarcațiune de agrement" [...] Acest "agrement" dă probabil capetelor ANAF ocazia să impoziteze ca  și când ai efectua o activitate de agrement ( plimbi persoane ).
Inteleg. Nasol momentul. E bine ca mi-ai precizat , multumesc !

Florio, mai sap, sa vad ce modele s-ar mai gasi prin Europa. Voi reveni pe masura ce mai gasesc una-alta.

Multam frumos si toate bune,
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

bluewave

hello, Cezar, daca nu te superi , ce masina detii ? (nu de alta, dar sa nu fii nevoit sa faci "credit" si la alta masina) ....
"No Whistling on Board"