Montaj panou solar

Creat de gabriel.c, Iunie 26, 2020, 12:08:50 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

scm_ro

Apropo, pentru cine vrea sa incarce 2 baterii cu un singur panou, eu am folosit la un moment dat asa ceva. Este un pwm fara prea multe pretentii

deltasub

@gabriel.c , site-ul se poate traduce cu Google.  Pe scurt pentru măsurare  tensiunea, se pune testerul pe masurat tensiune continuă și se măsoară voltajul la borele panoului. Pentru măsurarea amperajului, pui testerul pe măsurat curent. Panoul nefiind legat la nimic.

gabriel.c

@deltasub :am inteles ,scot panoul la soare și-l masor pe V apoi pe Amperi. Mâine ajung la barca și sunt foarte curios.
@crysty:super dotarea /alegerea ta , felicitări. Sincer eu cred ca nu vreau sa investesc atat într-un sistem de încărcare baterii la barca cu toate ca Mi-ar plăcea .
Eu ma gândeam la  ceva mai simplu(nu știu dacă e bine):
2 baterii /1cu gel așa cum recomanda și deltasub adică una ceva mai ieftină (db solar sau similar)și una normala .Ma gândeam pentru pornire și mers sa folosesc bateria normala iar când opresc la pescuit sa comut selectorul pe bateria a doua cea cu gel  .
Acum ......poate mi scapă ceva din ecuație dar ma lămuriti voi  sigur.
Nu știu dacă controlerul trimis de chinezi e bun dar cred ca pot sa investesc într-unul nou  așa cum recomanda scm_ro .


gabriel.c

Mi-au dat o Cărticica cu instrucțiuni. Nu știu dacă va funcționa controlerul dar nu are nimic scris pe el .Dar credeți ca va funcționa sistemul așa cum am gândit eu.selector, 2 baterii, panou

syRebekah

Părerea mea (pe care am implementată şi pe barca mea) este să ai circuite separate pt motor faţă de restul echipamentelor, iar panoul mare să fie pt bateria echipamentelor.
La cea a motorului poţi să pui un panou micuţ ca să o menţină între ieşiri.
Dacă motorul are alternator serios poţi pune un charger DC-DC către bateria echipamentelor.
Cu ocazia asta poţi să ai baterii de chimii diferite: ceva ok de start şi atât, separat de ceva pt cicluri de descărcare profundă.
fost ghrt.

gabriel.c

Mulțumesc tuturor de sfaturi (foarte bune ) .Asadar o sa fac așa:
2 baterii -una pt start și a doua pt consumatori. Plusul amândurora o să-l duc la un selector de 2 baterii la poziția 1 și 2  iar din borna C a selectorului de baterii plec cu fir la bara consumatorilor și la motorul termic. Pentru minusul bateriilor fac o doza comuna cu presetupe și o umplu cu gel izolant. Când pornesc și in mars las selectorul pe poziția 1 (bateria lead acid) iar in staționare comut pe 2 (bateria cu gel)la care am legat panoul solar cu controlerul aferent. In caz de urgentă pot comuta pe 1+2 dar nu știu dacă controlerul știe sa încarce 2 baterii diferite

scm_ro

In mare merge ce vrei tu, totul e sa nu incerci sa pornesti motorul pe bateria cu gel. Nu prea le face bine sa tragi curent mare din ele. Depinde acum si ce motor ai, ca daca este un 15- 20CP nu o deranjeaza.
Ai masurat panoul? La dimensiunile scrise de tine nu cred ca are 300W

gabriel.c

Motorul e 90 cp etec. Bateria cu gel o sa fie de 100 a și cred ca nu o sa încerc sa fac porniri cu ea decât in cazuri extreme  și atunci o sa am selectorul de baterii cuplat pe ambele poziții 1+ 2
Acum am încă 2 dileme și o problema  :(:
-ce se intampla in mers atunci când folosesc bateria normala atat timp cât funcționează motorul dar am și consumatorii cuplați ?Adica motorul face fata la încărcare /funcționare normala?
-ce se intampla in staționare dacă as sta cuplat cu selectorul pe poziție comuna (ambele baterii ) Controlerul va sti sa încarce doua baterii diferite( gel + pb acid) in același timp sau cabluri către baterie din selector sa duc doar la bateria cu gel ?
Iar problema e :TEAPA CHINEZEASCA.  Am măsurat azi panoul așa cum am fost sfătuit aici de deltasub .Iata ce am găsit :

Alex1958

Citat din: gabriel.c din Iunie 29, 2020, 12:27:09 PM
Iar problema e :TEAPA CHINEZEASCA.  Am măsurat azi panoul așa cum am fost sfătuit aici de deltasub .Iata ce am găsit :
vreo 60W dar cu folia aia pe el. Probabil ce te vei apropia de 80W cum zicea Deltasub mai jos. Si mie mi s-a parut exagerat 300W. Al meu, luat acum 7 ani are 850X 489 la 60W.

gabriel.c

M-am gândit și eu apoi ca folia aia mai fura ceva Amperi dar nicicum sa ajungă la ceea ce spun ei in anunț. O să-l returnez ca nu prea e in regula așa .
Și tu te descurci cu cel de 60 w?

gabriel.c

Citat din: scm_ro din Iunie 29, 2020, 11:02:10 AM
In mare merge ce vrei tu, totul e sa nu incerci sa pornesti motorul pe bateria cu gel. Nu prea le face bine sa tragi curent mare din ele. Depinde acum si ce motor ai, ca daca este un 15- 20CP nu o deranjeaza.
Ai masurat panoul? La dimensiunile scrise de tine nu cred ca are 300W
In condițiile astea adică sa nu încerc pornirea niciodată cu bateria cu gel nu cred ca mai are rost sa cuplez ambele baterii printr-un selector. Le las ca Instalatii separate așa cum ziceau și colegii de aici și gata. Eu ma gândeam ca dacă vreodată bateria motorului face figuri sa pot pleca din balta și dacă e moarta aia cu gel sa pot avea lumini navigație in mars.

syRebekah

Selectorul comun pe chimii diferite e o mare greşeală, una o va distruge pe cealaltă, apoi invers.
Apoi, vei demara pe cea cu gel deoarece inevitabil vei mai uita să comuţi. Iar controlerul nu le poate încărca pe ambele deoarece au cerinţe diferite, atât de voltaje cât şi de timp până epuizează fazele de încărcare.
Dacă le ţii pe ambele cuplate, trebuie să fie identice şi să iei în calcul şi rezistenţa cablurilor. De asta e mai sigur şi simplu să ai circuite diferite cu câte o singură baterie, potrivită fiecare pentru sarcina ei.
fost ghrt.

gabriel.c

Citat din: syRebekah din Iunie 29, 2020, 01:47:41 PM
Selectorul comun pe chimii diferite e o mare greşeală, una o va distruge pe cealaltă, apoi invers.
Apoi, vei demara pe cea cu gel deoarece inevitabil vei mai uita să comuţi. Iar controlerul nu le poate încărca pe ambele deoarece au cerinţe diferite, atât de voltaje cât şi de timp până epuizează fazele de încărcare.
Dacă le ţii pe ambele cuplate, trebuie să fie identice şi să iei în calcul şi rezistenţa cablurilor. De asta e mai sigur şi simplu să ai circuite diferite cu câte o singură baterie, potrivită fiecare pentru sarcina ei.
salut si multumesc ca va implicati sa ma invatati sa nu gresesc dar acum sunt in ceata deja.
SIGUR sunteti baieti priceputi toti dar eu sunt confuz tare acum in sensul ca ori e bine ori nu ebine cu rahatul asta de selector?
Deci sfatul final e sa le separ ?
Una de pornire exclusiv, legata doar la motorul termic si cuplata cu un intrerupator general ca sa tai alimentarea cand nu stau pe barca
Alta pe gel la care sa cuplez toti consumatorii si panoul solar cuplata cu alt intrerupator general.
NICIUN cablu nu trebuie sa le faca comune(cele doua baterii) de niciun fel.
Iar daca vreodata in balta din diverse motive una dintre baterii ma lasa de tot la greu ce ma sfatuiti sa fac?

Alex1958

Citat din: gabriel.c din Iunie 29, 2020, 12:52:08 PM
M-am gândit și eu apoi ca folia aia mai fura ceva Amperi dar nicicum sa ajungă la ceea ce spun ei in anunț. O să-l returnez ca nu prea e in regula așa .
Și tu te descurci cu cel de 60 w?
Am frigiderul pe GPL. O butelie de 2kg m-a tinut 10 zile (era mai frigut!).
Si o singura baterie pentru pornire motor si micii consumatori tinuta full de panoul solar.