Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua

Creat de DusCuBarca, Mai 21, 2021, 12:25:35 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

DusCuBarca

Salutare,

   M-am apucat in urma cu aproape un an de pescuit la feeder si am descoperit destul de repede gustul pescuitului in Dunare si in Delta Dunarii de care m-am indragostit!

   Indragostit fiind de pescuitul in ape salbatice, dar limitat de locurile in care poti pescui de pe mal, m-am decis in februarie, anul acesta, sa fac cursul de conducator de barca sa pot accede la mult mai multe locuri de pescuit.

       Asadar sunt incepator si in a conduce barci fiind proaspat posesor de certificat de conducator barci de agrement (tampita materia si obligatia de a invata chestii ce nu mai sunt uzuale in prezent)!

   Alegerea fireasca a fost sa ma indrept catre o  mica barcuta, asadar mi-am achizitionat SH o barcuta  Canadian 370 pe care doresc si sper sa o dotez cat mai curand cu un motor de 15 CP, promisiunea sa il am ar fi sapatamana viitoare.

   Am ajuns la aceasta putere a motorului dupa ce am facut un test cu un motor de 6 CP, dar acesta nu este ok, motorul nereusind sa gliseze si barca ramanand apupata!

   O sa va povestesc aici cum va fi cu noul motor si cum ma descurc cu "copaia"!

   Pentru "copaie" am luat si un peridoc, avand in vedere ca sotia nu reuseste sa ma ajute sa o pun pe masina...

   Un amic mi-a sugerat sa iau un peridoc mai bun si asa m-am ales cu un peridoc Gala Syriusz 5m...

Si gandindu-ma ce caraghios sta "copaia" pe peridoc si tot citind chestii despre barci pe forumuri, am ajuns si pe capcompas.ro si sa ma informez despre o viitoare barca...  :D

Asadar,  tot aici o sa va povestesc si de prima mea barca noua, o minunatie de AN 51, undeva pe la sfarsitul anului!  ;)











kama3

Inainte de a achizitiona motorul de 15cp, esti sigur ca barca va avea un comportament corespunzator cu 15 cp?
La barcile micute motor mai mare nu inseamna intotdeauna si calitati nautice mai bune.
Ai facut proba cu 15cp sau macar ai vazut cum se comporta cu un astfel de motor? De asemenea mai e si o diferenta de greutate intre 2t si 4t

DusCuBarca

  Personal nu am avut posibilitatea sa testez cu 15 CP! :(

Dar sper ca e ce am nevoie! M-am inspirat din filmele atasate cu privire la puterea motorului. Motor ce va fi SH si in 2T.

Dupa zambetul lor pare ok:
https://www.youtube.com/watch?v=MO8z3mbbkT4

https://www.youtube.com/watch?v=5JmGECgr6ygdar

Cu o persoana, ce are o greutate normala si 10 CP e ok:

https://www.youtube.com/watch?v=PJWME5iPI08

mdascalu

Buna seara,
Eu cred ca o sa mearga bine, motorul in doi timpi e mai usurel, o sa fie OK , mai ales ca, se intrevede schimbarea barcii, iar AN-ul e mai potrivita pentru motor.
Cu stima,
mdascalu

kama3

Ultimul cu 10 cp singur merge chiar frumos. Intre johnson ul de 10 si cel de 15 cp cred ca nu e diferenta de greutate fiind practic cam acelasi motor.
Problemele de apupare apar in general la o persoana. La doua persoabe se echilibreaza .
Chiar se aseaza frumos. Sunt gandite bine copaile.

DusCuBarca

Citat din: mdascalu din Mai 21, 2021, 08:23:42 PM
Buna seara,
Eu cred ca o sa mearga bine, motorul in doi timpi e mai usurel, o sa fie OK , mai ales ca, se intrevede schimbarea barcii, iar AN-ul e mai potrivita pentru motor.
Cu stima,
mdascalu

Motorul are 38kg. Imi sugerezi sa raman cu motorul de 15 CP  cu cizma scurta si la AN 51?  Eu ma gandeam la un 20 CP cu cizma lunga pentru a avea protejata mai bine barca de oglinda mai mare. Chiar ma gandesc sa afc un efort si sa tin si aceasta barca pentu partidele de pescuit rapide de 2-3 zile si sa pastrez avantajul ca nu am nevoie de loc special pentru peridoc in a da barca la apa.

Citat din: kama3 din Mai 21, 2021, 08:39:34 PM
Ultimul cu 10 cp singur merge chiar frumos. Intre johnson ul de 10 si cel de 15 cp cred ca nu e diferenta de greutate fiind practic cam acelasi motor.
Problemele de apupare apar in general la o persoana. La doua persoabe se echilibreaza .
Chiar se aseaza frumos. Sunt gandite bine copaile.

Asa sper sa fie! Sa fie ok si sa pot sa ma joc cu "copaia" pe termen lung si sa profit de greutatea ei mica si a motorului. Chiar sa o transport pe masina cand are cine sa am ajute sa o ridic sau sa o dau jos. Sau poate incerc sa fac un sistem de roti si sa obtin o ridicare coborare manuala a barcii facute doar de catre o persoana in genul asta: https://www.youtube.com/watch?v=NDokKeHuSmI




dany

AN-ul lui Iulian Cioclin a fost motorizat initial cu 20 cp 4 t cizma lunga .Vezi pe Youtube cum se misca..''AN 510 cu Honda 20 cp''.Dupa unii posesori ai barcii,40 cp sunt perfecti,tinand cont si de lista necesarului ,destul de lunga de altfel...Toate astea sunt necesare ,nu zic nu,asa fac si eu...Se aduna multe.Multe din ele vor sta degeaba saptamani sau luni de zile ,si cand ve-i renunta la unele ,atunci le ve-i simti lipsa... ;)

mdascalu

Buna dimineata,
Eu nu sunt departe de tine la configuratia actuala a barcii ( detin un Motocraft L 380 + Suzuki 20 AS). Unde mai pui ca Motocraftul are bordurile joase, iar motorul 46 kg.
Stiam filmuletele cu AN-ul lui Iulian Cioclin si am considerat ca si 15 cai ar fi suficienti pentru barca si bagaj (uitasem de cizma lunga - MEA CULPA). Acolo, in unul din filme, sunt 4 persoane in barca si ziceam ca 1 persoana cu bagajul descris in celalalt post, ar fi cam egal la greutate ambarcata. Or fi ele multe, voluminoase, dar nu sunt prea grele.
Ceea ce spune @dany, care, din cate i-mi amintesc, este artizanul care a lucrat "cu spiritul si manutele" la amenajarea interioara, ulterioara, a barcii lui Iulian C, e o sursa foarte sigura si avizata legata de comportarea AN-ului, dar presupune inmatriculare.
Cu stima,
mdascalu

kama3

15 cp mie intotdeauna mi s-a parut o valoare a puterii de compromis.
Prea mult pentru barcile mici, prea putin pentru barcile mari.
15cp 2t sh nu e o investitie dupa care sa plangi nici daca o scapi in Dunare.
Fa-ti treaba cu 15 cp pe barca mica, iar cand treci la AN fa proba si vezi cum se comporta in functie de incarcare, nr de persoane si zona in care circuli ( lacul e una si contracurentul Dunarii e alta).
AN ul e o barca versatila, merge si cu putin, merge si cu mult, dar totul e de ce ceri de la ansamblu barca motor.
Pune 15 cp , pune bagaje pune oameni si da-te cu ea.
Daca te satisface da-te in continuare asa. Daca vrei mai mult pune motor mai mare pe ea, eventual cu comanda la distanta sa ai si confort la deplasare.
E pacat sa nu o folosesti la maxim chiar si cu inconvenientul inmatricularii. Exista solutii civilizate in alte tari, asa ca pentru o satisfactie maxima merita deranjul.

DusCuBarca

Citat din: dany din Mai 22, 2021, 05:41:23 AM
AN-ul lui Iulian Cioclin a fost motorizat initial cu 20 cp 4 t cizma lunga .Vezi pe Youtube cum se misca..''AN 510 cu Honda 20 cp''.

Nu imi dau semana din filmare ce l-a nemultumit in afara de viteza.  Statea cumva apupata barca cu motorul de 20 CP? 

Eu am spre 120kg si cu comanda la mana o sa supraincarc greutatea pe pupa, lasand prova relativ usoara.

Da... o s avad ce o sa fac in privinta puterii motorului. As alege totusi 20 CP pentru a renunta la bataia de cap a inmatricularii.

Clar ca voi avea nevoie de acel "ceva" de fiecare data cand nu il am.  :D

Citat din: mdascalu din Mai 22, 2021, 07:58:45 AM
Buna dimineata,
Eu nu sunt departe de tine la configuratia actuala a barcii ( detin un Motocraft L 380 + Suzuki 20 AS). Unde mai pui ca Motocraftul are bordurile joase, iar motorul 46 kg.
...

Salutare!
Nu-mi dau seama daca Canadianul 370 are borduri mai inalte. Tu prin ce situatii delicate ai trecut datorita bordurilor joase? 

Legat de AN 51, i-ar putea face Vali oglinda scurta dar as avea de pierdut consider eu datorita faptului ca poate intra apa unui val mai usor, iar cu AN 51 vreau sa ies si pe mare, cand marea e linistita.

Cu stima va tratez si eu! :)

mdascalu

Salut,
Canadian 370 ca barca are o decupare in oglinda acolo unde se fixeaza mandrina motorului, iar bordurile sunt cu cca 5  - 7 cm mai sus.
Motocraftul are bordurile exact la inaltimea oglinzii, acesta din urma fiind ca inaltime egala cu acea decupare de la canadian 370.
Ca si probleme, una singura am avut, am ingropat coltul pupa tribord la un viraj si apa  ;D ... na', trebuia sa umple golul creat. Asa ca am ambarcat vre-o catva litri de apa si mi-a fost invatatura de minte. Noroc ca barca era aproape goala. Si trebuie atentie la intalnirea cu valul de siaj a barcilor care vin din sens opus. Reduc viteza la intalnire si apoi cand "dau piept cu valul" , accelerez ca prova sa se ridice, altfel exista riscul ca al doilea val sa treaca peste prova barcii.
Cu stima,
mdascalu
P.S. Lasa AN-ul cu oglinda pentru cisma lunga. E mult mai bine asa.

AdrianZUZ


DusCuBarca

Citat din: mdascalu din Mai 22, 2021, 02:15:39 PM
Salut,
Canadian 370 ca barca are o decupare in oglinda acolo unde se fixeaza mandrina motorului, iar bordurile sunt cu cca 5  - 7 cm mai sus.

Da, o sa am grija. Am trecut cu motor de 6cp peste propiul val fara nici un fel de problema... Dar barca era oricum apupata.

Da, AN o sa ramana cizma lunga! :)


Citat din: AdrianZUZ din Mai 23, 2021, 02:32:19 PM
Mai jos las un link interesant pt tabla ta. 9.9 Mariner/Yamaha... se poate face de 15cp în 10 min.


Multumesc, dar de azi sunt fericitul posesor al unui Evirrude de 9.9 CP cu incarcare baterie si Johnson bombardier 15 CP!  8)

Vali

Eu m-am inteles foarte bine cu un Mariner 15 cp / 2t cu cap Yamaha, dar pe o barca AN 430. In 3 persoane si cu bagaje de camping glisam cu aprox. 30 km/h, de unul singur in barca eram racheta :). In prezent intentionez sa folosesc "drujba" pe o fibra de 3,80 pe 1,50, folosita ca barca de tavaleala. Stiind ce vana are drujba, cred ca am s-o turez doar pana la limita inferioara a glisarii, ca sa am o functionare economica, tocmai din cauza ca pe apa nu ma grabesc.

Din experienta mea, cel mai potrivit motor pentru AN 510, in conditiile utilizarii ca barca utilitara si de pescuit, este un 25 cai / 2T pe carburatie, de la Yamaha sau Johnson / Evinrude. Un asemenea motor e usor (in jur de 50 kg), deci barca isi pastreaza o asieta neutra la guvernarea la maner chiar si cu un singur om in barca. Repriza nervoasa a motorului 2T asigura o dinamica buna barcii la majoritatea nivelurilor de incarcare, iar diferenta de consum la puterea asta nu e asa semnificativa la folosirea barcii in regim de hobby.

Revenind la barcile mai mici, motoarele in 2T de 10 sau 15 cai au cam aceeasi greutate, iar personal as opta pentru cel de 15, fiindca o rezerva de putere nu strica, si in plus nu sunt obligat sa tin motorul turat permanent la maxim. Oricum, cea mai buna e tot o proba cu barca si motorul inainte de achizitie.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mdascalu

 Donmu' Valiii, Donmu' Valiii!  Sto eta? Eta niet ocini haraso.
;D  " in prezent intentionez sa folosesc " drujba" "  ??? , bine ca ai spus,  eu nu intentionez in varianta asta sa merg cu barca, fie el si AN-ul mic, sub nici o forma. Nu, nu, nu ... . E mai usor cu motor!   ;D
Glumesc,
Cu stima,
mdascalu