motor de masina pe barca?

Creat de adytimofte, Martie 10, 2012, 01:19:28 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Florio

Citat din: Mihai Irimia din Martie 23, 2012, 08:33:59 AM
Citat din: Vali din Martie 16, 2012, 10:53:05 AM
Azi se gaseste orice, se pot pune motoare auto bine adaptate pe aproape orice tip de barca (mai putin caiac, canoe sau pneumatica). Motoarele sunt accesibile, se gaseste pe ebay cam tot ce-ti doresti pentru navalizare, insa si lumea e mai comoda decat pe vremea comunismului.

Parerea mea e ca daca cineva doreste o barca echipata cu motor auto navalizat, trebuie sa-si faca temele cat mai bine, fiindca reusita depinde de grija cu care se va lucra, incepand de la proiectare si pana la ultimele retusuri la montaj. Asa ca invit lumea interesata sa discutam pe caz concret, fiind cea mai buna si eficienta abordare.

Pe mine ma bate gandul sa navalizez unul de olcit, am eu un feeling ca va iesi ceva interesant...

Chiar asa, racirea cu aer poate fi un avantaj mare.
Ca de obicei, avantajele vin si cu cateva minusuri, unul dintre ele fiind zgomotul provocat de turbina :)

Or mai exista motoare si piese de Oltcit ? :)

Mihai Irimia

Citat din: Florio din Martie 23, 2012, 09:36:50 AM
Citat din: Mihai Irimia din Martie 23, 2012, 08:33:59 AM
Citat din: Vali din Martie 16, 2012, 10:53:05 AM
Azi se gaseste orice, se pot pune motoare auto bine adaptate pe aproape orice tip de barca (mai putin caiac, canoe sau pneumatica). Motoarele sunt accesibile, se gaseste pe ebay cam tot ce-ti doresti pentru navalizare, insa si lumea e mai comoda decat pe vremea comunismului.

Parerea mea e ca daca cineva doreste o barca echipata cu motor auto navalizat, trebuie sa-si faca temele cat mai bine, fiindca reusita depinde de grija cu care se va lucra, incepand de la proiectare si pana la ultimele retusuri la montaj. Asa ca invit lumea interesata sa discutam pe caz concret, fiind cea mai buna si eficienta abordare.

Pe mine ma bate gandul sa navalizez unul de olcit, am eu un feeling ca va iesi ceva interesant...

Chiar asa, racirea cu aer poate fi un avantaj mare.
Ca de obicei, avantajele vin si cu cateva minusuri, unul dintre ele fiind zgomotul provocat de turbina :)

Or mai exista motoare si piese de Oltcit ? :)

exista cate vrei, si sunt la preturi rezonabile, la acest tip de motor, de navalizat ...ramane doar simpla racire a uleiului, ma tenteaza la el turatia, si greutatea, asta fara a neglija puterea, 12TRS are vreo 65 de cai parca

Mihai Irimia

Citat din: Mihai Irimia din Martie 23, 2012, 09:56:09 AM
Citat din: Florio din Martie 23, 2012, 09:36:50 AM
Citat din: Mihai Irimia din Martie 23, 2012, 08:33:59 AM
Citat din: Vali din Martie 16, 2012, 10:53:05 AM
Azi se gaseste orice, se pot pune motoare auto bine adaptate pe aproape orice tip de barca (mai putin caiac, canoe sau pneumatica). Motoarele sunt accesibile, se gaseste pe ebay cam tot ce-ti doresti pentru navalizare, insa si lumea e mai comoda decat pe vremea comunismului.

Parerea mea e ca daca cineva doreste o barca echipata cu motor auto navalizat, trebuie sa-si faca temele cat mai bine, fiindca reusita depinde de grija cu care se va lucra, incepand de la proiectare si pana la ultimele retusuri la montaj. Asa ca invit lumea interesata sa discutam pe caz concret, fiind cea mai buna si eficienta abordare.

Pe mine ma bate gandul sa navalizez unul de olcit, am eu un feeling ca va iesi ceva interesant...

Chiar asa, racirea cu aer poate fi un avantaj mare.
Ca de obicei, avantajele vin si cu cateva minusuri, unul dintre ele fiind zgomotul provocat de turbina :)

Or mai exista motoare si piese de Oltcit ? :)

exista cate vrei, si sunt la preturi rezonabile, la acest tip de motor, de navalizat ...ramane doar simpla racire a uleiului, ma tenteaza la el turatia, si greutatea, asta fara a neglija puterea, 12TRS are vreo 65 de cai parca

Si azi, vad ca a inceput sa-mi fete mintea tot felul de idei, ce ar fi daca bag si o instalatie de GPL, in italia am vazut multe asa si chiar si pe metan, dar la noi metan lichefiat e mai greu, dar GPL-ul, e o varianta de calcul.

ionitzady

buna idee,dar cum alimentam , m-am gandit si eu la varianta asta :).

Mihai Irimia

#34
Citat din: ionitzady din Martie 23, 2012, 10:20:03 AM
buna idee,dar cum alimentam , m-am gandit si eu la varianta asta :).

Ori de la statie mobila ca cele care iti aduc acasa cand ai centrala si nai gaze in zona ori rezervor detasabil, ideea asta cu GPL e mai veche, daca prinde viata si la noi, vor aparea pe pontoanele de alimentare deja existente cu motorina si benzina, si GPL.
Daca va fi cerere va fi si oferta, m-as baga la asa ceva, mai am o instalatie acasa, lipseste de la ea vaporizatorul parca, da nu-i bai ala il fac eu, numai ca trebuie pursisimplu sa fac barca cu acel motor si dupa care sa fac reglajele ca lumea, nu se pupa cu alea de pe masina, am montat in trecut GPL-uri pe masini, stiu care-i faza, nu mai tin minte cum e galeria de Olcit, daca are "pata calda" sau trebuie sa o concep eu, vaporizatorul daca nu e incalzit nu merge.

Vali

Am eu un motor de Oltcit, da' e bucati si trebuie asamblat, cu ocazia asta ii vedem si starea tehnica.

Pana la gpl, eu zic sa punem in functiune si sa facem probe cu motorul de Oltcit, dupa care sa-l instalam eventual pe o barca de fibra facuta in matrita mea. Deci am avea urmatoarele etape:
1. Asamblat motorul si facut probe
2. Facut rost de tot ce tine de navalizare - linie axiala+elice, cuplaj, inversor etc
3. Montat motorul si echipamentele pe barca, facut probe, si apoi eventual bairam :).

Care se baga, stie unde ma gaseste ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihai Irimia

Citat din: Vali din Martie 23, 2012, 11:04:49 AM
Am eu un motor de Oltcit, da' e bucati si trebuie asamblat, cu ocazia asta ii vedem si starea tehnica.

Pana la gpl, eu zic sa punem in functiune si sa facem probe cu motorul de Oltcit, dupa care sa-l instalam eventual pe o barca de fibra facuta in matrita mea. Deci am avea urmatoarele etape:
1. Asamblat motorul si facut probe
2. Facut rost de tot ce tine de navalizare - linie axiala+elice, cuplaj, inversor etc
3. Montat motorul si echipamentele pe barca, facut probe, si apoi eventual bairam :).

Care se baga, stie unde ma gaseste ;).

Gata! ma bag!! Stii ca eu cand aud de motoare fac ca polizorul! ;D

Vali

Deci sa nu uiti ca si tu si eu am spus-o aici, in fatza clasei :D. De-acum nu mai avem loc de-ntors, ca ne fugaresc forumistii :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihai Irimia

Citat din: Vali din Martie 23, 2012, 11:39:06 AM
Deci sa nu uiti ca si tu si eu am spus-o aici, in fatza clasei :D. De-acum nu mai avem loc de-ntors, ca ne fugaresc forumistii :).

;D Tu incepe barca ca de "fiare" ma ocup eu. Trebuie sa stabilim propulsia, ca turatie, putere si cuplu e foarte aproape de Yamaha si de derivatela sale desigur, cuplul il are in schimb mai mare.

Ciby

Citat din: Mihai Irimia din Martie 23, 2012, 11:26:51 AM
Gata! ma bag!! Stii ca eu cand aud de motoare fac ca polizorul! ;D
Imi place ce aud! Pardon, citesc!
Cand e vorba de vele ma plictisesc repede, dar daca incepe sa miroasa a petrol se aprinde beculetul una-doua!
O sa urmaresc probabil cu sufletul la gura acest topic.
Astept.  :o

Mihai Irimia

Citat din: Ciby din Martie 23, 2012, 11:51:15 AM
Citat din: Mihai Irimia din Martie 23, 2012, 11:26:51 AM
Gata! ma bag!! Stii ca eu cand aud de motoare fac ca polizorul! ;D
Imi place ce aud! Pardon, citesc!
Cand e vorba de vele ma plictisesc repede, dar daca incepe sa miroasa a petrol se aprinde beculetul una-doua!
O sa urmaresc probabil cu sufletul la gura acest topic.
Astept.  :o

Pai dupa amiaza ii imping o vizita lui Vali, sta la vreo 5 km de mine, o sa postam si poze din timpul muncii, nu stiu pana la ce dimensiuni si cate se pot posta.

Vali

Lasa ca dimensiunea pozelor e ultima grija, noi sa ne vedem cu motoru' ala functional :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionitzady

Cand e vorba de vele ma plictisesc repede, dar daca incepe sa miroasa a petrol se aprinde beculetul una-doua!
 

da da stiu faza cu becul aprins cu pretul asta la pompa :):):))

Mihai Irimia

Citat din: ionitzady din Martie 23, 2012, 09:51:50 PM
Cand e vorba de vele ma plictisesc repede, dar daca incepe sa miroasa a petrol se aprinde beculetul una-doua!
 

da da stiu faza cu becul aprins cu pretul asta la pompa :):):))

eu stiu diferenta, una e sa ajungi in delta cu un pachet de tigari, si alta e cu congelator, alimentat din baterii, si multe altele, sunt adeptul navelor in deplasament sau semiglisare, comfortul primeaza

ionitzady

a fost o gluma , astep si eu cu nerabdare navalizarea unui TRS
V-a doresc bafta multa