Barca mea: NYX - The Thing That Should Not Be

Creat de radasous, August 01, 2012, 11:54:40 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 8 Vizitatori vizualizează acest subiect.

radasous

#105
Aseara am montat inchizatorile si furchetii. Inchizatorile sunt reglabile, asta este foarte misto. Mi-am facut si un selfie, sa nu ziceti cumva ca barca e doar un model  :)
Am pus motorul pe suport, am inceput dezasamblarea si am pus poze cu doua defectiuni. Despre una am mai povestit, este axul din care se schimba modul inainte-stop-inapoi, un ghidaj are ceva lipsa. Nu reusesc sa imi dau seama cum se scoate axul. A doua defectiune este la dispozitivul de pornire cu sfoara, acolo s-a mai incercat o reparatie, dar e facuta aiurea. Piesele sunt din aluminiu, o  sa incerc sa sudez.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Ciby

Citat din: radasous din Noiembrie 04, 2014, 08:38:42 AM
Aseara am montat inchizatorile si furchetii. Inchizatorile sunt reglabile, asta este foarte misto. Mi-am facut si un selfie, sa nu ziceti cumva ca barca e doar un model  :)
...

Asa da!  ;)
La proxima intalnire, prima sticla de vin o dai tu! Urmatoarele, dam cu banu'.
Pune-ti vertebrele la loc si fa-i o proba pe apa! Barcuta o cere cu disperare!

Cat despre motor, explica ce defectiuni ai. Nu te apuca sa faci modificari iremediabile inainte sa ne prezenti hibele si a ne da cu parerea. Genul acela de demaror imi este cunoscut, dar din pacate nu am unul la dispozitie acum sa pot face comparatii. Dar nu se stie de unde sare iepurele, asa ca a doua sticla de vin, s-ar putea sa te indatoreze si mai tare!
Ce motor este (seria ma intereseaza cel mai mult)? Gasim schite explodate si vedem cum se scoate si axul schimbatorului.

ionitzady

Da ... , de ce erai asa suparat in poza ? , ori ti-a prezentat cineva lista cu socoteli ??????? a ?  ???

byteworks

Acest sfarsit de saptamana se anunta ideal pentru lansare si botez!

radasous

boon, sa raspund in ordine...inversa  ;)
byteworks, orice zi e ideala pentru lansare, doar gheata sa nu fie.Trebuie sa repar motorul.
ionitzady, eram doar degerat, in atelier este la fel de frig ca afara, bonus ceva curent  :)
Ciby, rezolvam cu vinul, nu rezolv cu vertebrele (dar ma fac ca ploua). Sa vezi disperare la mine.... Motorul este Evinruude 25BF79R, adica 25CP, pornire la sfoara, fabricat in '79, are la baza OMC521 ca si multe alte motoare din perioada aia, de 20 si 25 cp, branduite de johnson si evinrude. Nu ma apuc sa desfac ca ghiolbanul la el, i-am dat doar jos palaria cu sfoara si m-am tot chiorat sa imi dau seama cum se scoate axul. Demarorul sforicistic nu e defact rau, doar si-a incasat un "ceva" greu in freza (motorul a stat 4 ani in atelier si pe acolo mai bantuie niste dorei) si se vede urma unei reparatii anterioare, facuta cu un nit. Inca nu l-am demontat complet sa vad ce tine nitul ala, oricum, este cea mai mica problema, este functional si in starea asta. Axul, in schimb, e important. Si asta functioneaza, asa deformat si cu o ureche lipsa, doar ca trebuie ajutat cu un patent, ceea ce nu prea il face utilizabil pe apa. Daca il scot, pot sa il indrept si sa ii repar urechea rupta, stiu ce forma trebuie sa aiba. Am o colectie barosana de manuale si tutoriale de reparatii, doar ca nu gasesc in ele interventii in zona aia, doar la motor si la transmisie (zona inferioara). Ochiometric pare ca va trebui sa scot motorul, axul este in partea superioara a cizmei, chiar sub ambielaj. Pun poze cu defectiunile incercuite.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

byteworks

Citat din: radasous din Noiembrie 04, 2014, 08:43:02 PM
byteworks, orice zi e ideala pentru lansare, doar gheata sa nu fie.Trebuie sa repar motorul.

Imprumuta unul!

radasous

Citat din: byteworks din Noiembrie 04, 2014, 09:15:43 PM
Citat din: radasous din Noiembrie 04, 2014, 08:43:02 PM
byteworks, orice zi e ideala pentru lansare, doar gheata sa nu fie.Trebuie sa repar motorul.

Imprumuta unul!
haha, e mai usor sa construiesc unul. Sun in Slatina, Olt, nu prea e inflatie de barci pe aici.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Ciby

Schita axului o gasesti aici http://www.lmmarine.net/p/Evinrude-Outboard-Parts?aribrand=EVI#/Evinrude/25905R_1979/EXHAUST_HOUSING_-_25/28380/41141
Are niste bolturi pe partea interioara si este posibil sa trebuiasca sa demontezi cizma de pe motor pentru al extrage.

Demarorul este aici http://www.lmmarine.net/p/Evinrude-Outboard-Parts?aribrand=EVI#/Evinrude/25905R_1979/REWIND_STARTER/28380/41152
Pana nu-l desfaci nu vom sti mare lucru.

radasous

Link-urile cu explozii sunt excelente, multumesc mult!
Demontez diseara demarorul, data trecuta nu aveam chei la mine.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

Inca nu an reusit sa repar demarorul. De la atata tristete mi s-a pus pata si mi-am luat inca un motor, un Johnson bf-20c. E fabricat in '66 si e foarte asemanator cu evinrudele din '79 , la prima vedere e acelasi OMC521 cu o aprindere mau chioara. Asta nu are demarorul defect, ci lipsa  :o. Daca gasesc piesele necesare pe la dezmembragii il fac direct cu demaror. Este candidatul excelent pentru restaurare pe balcon :)
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

Si poza cu motorul 2. Seria de pe capul motor si cea de pe "cutie"  sunt identice. Elicea nu pare cea originala. Am sunat ceva dezmembragii, sper sa rezolv repede cu pisele lipsa si sa incep  restaurarea.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

Dupa cateva zile de lupte cu suruburile americane, am reusit sa separ motorul in bucati, cap motor, unitate inferioara, angrenaj elice. Am gait o mare parte din consumabilele necesare (garnituri) in Cipru, trebuie sa ma lamuresc cum se face transportul, ce la ei pleaca cu Posta Cipriota.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

Am cumparat inca un motor, foarte probabil il voi folosi pe o alta barca-un proiect viitor, ceva usor de transportat pe masina. Am doua variante in plan, o pneumatica de 3.5-4m transformata in RIB sau un runabout pana in 4m, foarte usoara, cu "fata" de prin anii '50-'60.
Motorul este un Monark Crescent de 8 martoage jumate, foarte usor si sexi, intr-o stare mai mult decat rezonabila. Nu reusesc sa gasesc mare lucru despre el, doar atat:
Power class                            8.5 hp 4500/5500 rpm.
Engine                                   2 cyl. 2 rate   
Displacement                       140 cc
Ignition                           Flywheel Magnet high power coils. Electrical outlets 6V 32W
Cooling                             Water / Thermostatic
Propeller dia. / Pitch          3 blades, 210 x 190 mm
Weight                                      21 kg
Tank capacity                            Separate tank 11 liters
Other                                   Transom height 380 mm. Forward / reverse. (Other similar 7.5)
From 1973 even electric start and sockets for remote control .
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

Citat din: radasous din Octombrie 23, 2015, 10:03:45 AM
Am cumparat inca un motor, foarte probabil il voi folosi pe o alta barca-un proiect viitor, ceva usor de transportat pe masina. Am doua variante in plan, o pneumatica de 3.5-4m transformata in RIB sau un runabout pana in 4m, foarte usoara, cu "fata" de prin anii '50-'60.
Motorul este un Monark Crescent de 8 martoage jumate, foarte usor si sexi, intr-o stare mai mult decat rezonabila. ...
Din motive obiective nu am mai scris de ceva timp pe topicul asta...nu am mai facut nimic la barca, doar am mutat-o afara, cu poponetul in sus. Am revenit la topic din cauza supararii forumului de ieri, la recomandarea unui braconier m-am apucat sa micsorez unele poze si ...am revenit.
Planul cu pneumatica transformata in rib a inceput sa se materializeze de ceva timp (mai mult de un an...), mai exact am cumparat prin 2017, cred ca in primavara, poate in 2016...o pneumatica din hypalon cu chila rigida, punte din placaj, tuburi de 50cm, lungime 3.5m, suporta motor pana in 25CP. Este un model stravechi, model Mariner 350. Mariner-ul nu are legatura cu marca actuala, este ceva italian din anii '80..'90. O tin depozitata in birou, impreuna cu Crescentul  :)
Planul este ca, dupa ce imi gasesc un loc propice pentru lucru, sa ii inlocuiesc "burta" din cauciuc cu una manufacturata din fibra.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

Citat din: radasous din Octombrie 18, 2018, 11:20:42 AM
Din motive obiective ...nu am mai facut nimic la barca,...blablabla....Planul este ca, dupa ce imi gasesc un loc propice pentru lucru, sa ii inlocuiesc "burta" din cauciuc cu una manufacturata din fibra.
Nu am gasit loc propice pentru lucru in ultimii cinci ani, asa ca am fost nevoit sa il construiesc. Am construit doua "locuri propice", unul pentru lucru la barci, este de fat un carport (pe structura da solar de legume...) iar al doilea este un atelier in care isi vor gasi odihna alte pasiuni,  doi metri cubi de electronice si 670 kg de Fiat 850. Saptamana trecuta am cumparat si peridoc. Coloana este si mai paradita, 4 hernii in zona lombara, una cu deplasare de 14mm, dar le tin sub control de doi ani cu tratament la Felix.

When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer