barca motocraft sl 410 pentru dunare?

Creat de bica77, Decembrie 13, 2013, 01:29:17 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Ciby

Ceea ce vezi tu acolo este normal. Siajul barcii, combinat cu siajul creeat de cizma motorului face ca partea superioara a placutei anticavitatie sa fie la suprafata apei. In principiu, aeasta placuta impiedica intrarea aerului pe parcursul elicei prevenind aerarea acesteia.
Ce se intampla in momentul aerarii? Datorita bulelor de aer scade densitatea relativa a apei micsorand astfel si efortul elicei in antrenarea apei. Acest lucru creeaza un dezechilibru intre puterea motorului stabilita din acceleratie si forta opusa de elice la inaintare, in sensul maririi raportului in favoarea primei. Pentru restabilirea echilibrului creste automat turatia pana cand puterea motorului, data de cantitatea de amestec carburant stabilita de pozitia acceleratiei, echilibreaza forta de inaintare a elicei.
Poate suna putin mai academic si poate nu m-am exprimat corect, fara o demonstratie matematica, dar ceea ce trebuie sa intelegi este faptul ca daca motorul nu se accelereaza in sarcina, atunci regimul de lucru este corect si sub placuta anticavitatie pe care tu o vezi la suprafata apei nu intra aer. Asta inseamna ca nu trebuie sa-ti mai faci probleme din cauza asta.
PS
Nu stiu de ce ii spun eu personal "placuta anticavitatie" cand de fapt este "placuta antiaerare". Cavitatia si aerarea elicei sunt fenomene total diferite, cu cauze la fel, total diferite si cu efecte, tot diferite.

Sosoktm

pai daca placuta este sub apa, imersata minimal, e ce trebuie ;)


ovidiu66

#227
Am ratat postarea asta, mi-ar fi placut sa particip la discutie, important ramane faptul ca Bica si-a gasit o barca si un motor potrivite nevoilor sale.
Fara sa fi facut vreo proba, puteam sa bag mana in foc ca barca asta gliseaza cu 6cp.Surpriza este ca gliseaza cu 6cp si cu 2 persoane la bord.
Parerea mea este ca SL 410, este o barca excelenta, face toti banii,iar unele neajunsuri care s-au adus in discutie sunt nesemnificative pe laga satisfactiile si calitatile pe care le ofera.
Este interesanta montarea suportilor pentru vasle la prima bancheta dinspre prova, poate Romica ia in calcul optiunea asta.
Referitor la transportul motorului, cred ca pentru distante lungi pe drumurile patriei, cea mai potrivita varianta ar fi sa il transportam in portbagajul masinii.
Eu sunt vitezoman, dar cred ca Bica a facut cea mai buna alegere pentru nevoile sale, cumparand un motor de 6cp nou.
Eu am un Mercury de 10cp, este suportabil ca greutate, se potriveste perfect barcii,aproape ca imi satisface nevoia de adrenalina, dar ca sa il transporti in portbagaj si sa il montezi zilnc de unul singur, cred ca la un moment dat devine o povara si as prefera unul de 6cp.
As avea curiozitatea sa vad cum merge SL-ul 410, cu un motor de 20cp in 2timpi, astea cred ca sunt mai usoare decat motoarele in 4 timpi de aceeasi putere, sper sa reziste barca.
Postez videoclipul cu SL 410+Mercury 9,9cp
  https://picasaweb.google.com/106062072626373634622/MotocraftSl410Mercury99#5794073900738994498

bica77

am revenit dupa o lunga perioada de tacere, in timpul acesta am avut ocazia sa-mi folosesc barcuta sl 410 si motorul de 6cp indeajuns incat sa-mi fac o impresie destul de solida despre acest cuplu si anume,: se deplaseaza destul de bine barca, vorbesc de amonte, n-am masurat viteza dar cred ca prind un 20 la h daca nu mai bine , pentru distantele parcurse de mine de circa 10 min dus 10 intors pana la locul de pescuit ,,acest motor este ideal,este usor la transport il dau jos de pe barca si-l transport in masina ,  consumul insesizabil, barca este ideala la orice fel de pescuit , stabila , usoara , n-ai probleme cu ea nici la stationar , eu dau numai la stationar , nu-ti intra apa in ea in mers , sau pe la pupa cand opresti motorul brusc,singura mica problema o reprezinta ramele de aluminiu sunt cam incomode , trist ca nu poti atasa unele de lemn , per total sunt f satisfacut de achizitie, nu ezitati sa ma intrebati si de alte lucruri referitoare la barca sl 410 poate am mai omis din ele , pentru un pescuit relaxant fara prea mari eforturi depuse de pescar tandemul sl 410 si motor 6cp este ceea ce-ti doresti, acum fiecare ce-si doreste mai mult , in totdeauna este loc si de mai bine , adica un sl410 si motor 10cp cred ca zbori cu barca pe dunare dar depui si efort considerabil pentru a da motorul jos sau sa-l pui pe barca , eu unul nu pot din motive medicale, fire intinse dragi pescari si sa ve-o traga la fund ....... nimeni altcineva decat pestele  ;Duta

romica

@ovidiu66
Suportii pentru vasle pot fi mutati unde vrei tu, dar crede-ma ca pozitionarea la prima bancheta este incomoda pentru vaslit si scade mult eficienta vaslirii de acolo
Motorul poatefi transportat pe barca fara probleme cu conditia sa-i pui un suport de transport care sa-l fixeze si de peridoc.

@bica
Vasle de lemn gasesti la Yacht-TNG sau NM Marine si costa in jur de 350-400 lei, daca-mi aduc bine aminte

Sosoktm

#230
eu am luat furcheti de la tng si rame....originale lipovenesti din delta. Le gasesti pe net la 150 lei dar na, poate nu sunt asa fatoase si usoare ca alea de 350.
Eu mi-am montat pe copastie suport de furchet atat la bancheta din bot cat si la cea din mijloc. Daca esti singur la peste, tragi de pe mijloc, daca esti cu pasager (gen pescuit la stiuca, unde e preferabil sa fie intre pescari distanta mai mare decat lanseta), vaslesti din fata.
@bica....daca faci doar 10-15 min pana la locurile de pescuit, ai motorul ideal.
Eu caut in continuare yamaha de 20-25 cai 2t, cu 2 pasageri nu pot sari de 33-35 kmh cu 15 cai de acum.Vreau mai mult :D

Legat de greutatea "acceptabila" a motorului, cred ca 50 kile sunt ok pentru cei fara probleme medicale(asta inseamna maxim 20 cp 4t sau 25 2t), DAR doar daca poti lansa barca de pe peridoc. Daca trebuie sa montezi motorul pe apa, sau sa il cari pana la mal o distanta suficienta, se lasa cu distractie.
Pentru sl410 insa, este doar caz teoretic, cred ca si 20 e prea mare. 15 2t si ....distantele se scurteaza brusc :))

gabos

Citat din: bica77 din Iulie 29, 2014, 02:26:38 PM
am revenit dupa o lunga perioada de tacere, in timpul acesta am avut ocazia sa-mi folosesc barcuta sl 410 si motorul de 6cp indeajuns incat sa-mi fac o impresie destul de solida despre acest cuplu si anume,: se deplaseaza destul de bine barca, vorbesc de amonte, n-am masurat viteza dar cred ca prind un 20 la h daca nu mai bine , pentru distantele parcurse de mine de circa 10 min dus 10 intors pana la locul de pescuit ,,acest motor este ideal,este usor la transport il dau jos de pe barca si-l transport in masina ,  consumul insesizabil, barca este ideala la orice fel de pescuit , stabila , usoara , n-ai probleme cu ea nici la stationar , eu dau numai la stationar , nu-ti intra apa in ea in mers , sau pe la pupa cand opresti motorul brusc,singura mica problema o reprezinta ramele de aluminiu sunt cam incomode , trist ca nu poti atasa unele de lemn , per total sunt f satisfacut de achizitie, nu ezitati sa ma intrebati si de alte lucruri referitoare la barca sl 410 poate am mai omis din ele , pentru un pescuit relaxant fara prea mari eforturi depuse de pescar tandemul sl 410 si motor 6cp este ceea ce-ti doresti, acum fiecare ce-si doreste mai mult , in totdeauna este loc si de mai bine , adica un sl410 si motor 10cp cred ca zbori cu barca pe dunare dar depui si efort considerabil pentru a da motorul jos sau sa-l pui pe barca , eu unul nu pot din motive medicale, fire intinse dragi pescari si sa ve-o traga la fund ....... nimeni altcineva decat pestele  ;Duta

Bica eu iam pus rame pescaresti din lemn de tei se fac la comanda in Tulcea la 150 lei perechea. In loc de furcheti folosesc strapazane din lemn de corn si ujbe (o funie subtire legata pe rama) ce mai cum se facea pe vremuri.... Tragi la rame f bine in aceasta barca.
Daca esti singur in barca e mai bine sa vaslesti de la mijloc iar daca sunteti doi e mult mai bine din prova

bica77

am rame pescaresti luate anul trecut , din tei , sa vad cum fac strapazanele

bbl81

stie cineva cum pot sa fac ceva mansoane/opritori pentru vasle de lemn(ca sa nu cada din furcheti)? furchetii sunt din ceva plastic, si cred ca am sa ii inlocuiesc cu inox.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

Vali

Salut Mircea, daca tot inlocuiesti furchetii de plastic, poate ar fi mai bine sa pui strapazane, adica niste "bete" din metal sau lemn tare. Legi vaslele cu cate o cujba de strapazan, le pui sau le scoti imediat, si la nevoie de strapazan mai legi una-alta, un balon de acostare etc. Furcheti am vazut mai mult la barci mici sau barci strict pentru vasle.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

romica

Mansoane de vasle se gasesc la magazinele de accesorii nautice, numai ca trebuie sa verifici diametru

bbl81

Citat din: Vali din August 05, 2014, 08:00:05 PM
Salut Mircea, daca tot inlocuiesti furchetii de plastic, poate ar fi mai bine sa pui strapazane, adica niste "bete" din metal sau lemn tare. Legi vaslele cu cate o cujba de strapazan, le pui sau le scoti imediat, si la nevoie de strapazan mai legi una-alta, un balon de acostare etc. Furcheti am vazut mai mult la barci mici sau barci strict pentru vasle.

multumesc Vali. Da... auzi, zi si mie ce ii aia cujba?  :(
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

Vali

Asa se spune la noi la legatura de codula a vaslei cu strapazanul. Iar codula=parama, sfoara, franghie.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bbl81

k, am priceput.  Updatez dictionarul.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

Ciby

Trebuie updatat si necesarul, nu numai dictionarul!
Strapazanele si cujba sunt cele mai sigure monturi pentru vasle. Usor de inlocuit, asigura mobilitate vaslei, simple si nepretentioase, ieftine. Nu degeaba cei ce folosesc frecvent vaslele le prefera in detrimentul altor sisteme.