Salutare tuturor.
Am cumparat planurile pentru FastSkiff14 de pe Bateau.com
Urmand sfatul din instructiuni de a parcurge constructia pas cu pas, m-am blocat la primul pas: alegerea placajului.
Din informatiile de la holver, au placaj de okume cu plop si placaj numai de okume.
Am scris pe forumul bateau si mi-a raspuns ca placajul chinezesc de okume cu plop l-au testat cu cativa ani in urma si miezul de plop putrezeste.
Mi-a recomandat mai degraba un placaj exterior rezistent la putrezire, decat okume cu plop.
Ce parere aveti, pe forumurile noastre okume cu plop e frecvent recomandat, asa ca nu stiu ce sa iau si de unde?
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Citat din: BogdanFerariu din August 31, 2016, 03:31:48 PM
Din informatiile de la holver, au placaj de okume cu plop si placaj numai de okume.
Am scris pe forumul bateau si mi-a raspuns ca placajul chinezesc de okume cu plop l-au testat cu cativa ani in urma si miezul de plop putrezeste.
Mi-a recomandat mai degraba un placaj exterior rezistent la putrezire, decat okume cu plop.
Ce parere aveti, pe forumurile noastre okume cu plop e frecvent recomandat, asa ca nu stiu ce sa iau si de unde?
Variante?
Holver a zis ca placajul okume cu plop e din China?
Foloseste ala numai din okume
E si varianta mesteacan .Nu uita! incleiere de exterior BFU 100
Eventual te hotarasti dupa ce studiezi topicurile acestea:
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1070.msg17440.html#msg17440 (https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1070.msg17440.html#msg17440)
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2007.msg33421.html#msg33421 (https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2007.msg33421.html#msg33421)
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,542.msg10556.html#msg10556 (https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,542.msg10556.html#msg10556)
Si daca ai observat sunt si doua topicuri :
-Problemă FS14
-FS14
;)
Spor la treaba
Uite si aici un sfat:
Citat din: Vali din August 20, 2016, 11:43:11 PM
Fara sa-l contrazic pe Dany, eu as face banchetele din placajul despre care am scris mai sus, anume plopul bulgaresc comercializat de Welde. Are incleiere rezistenta la apa AW 100, e foarte usor, iar lucrul cu el e o placere.
Si mesteacanul e foarte bun, dar e mai greu si e dublu la pret, parerea mea fiind ca mesteacanul se merita pentru constructia corpului unei barci de calitate. Pentru amenajari etc, plopul e mai mult decat convenabil, cu conditia sa stii cum sa-l folosesti optim.
Nu a zis ca e din China, dar am gasit si pe alte forumuri straine ca nu recomanda miezul de plop.
Producatorul de teboply ( placajul de la holver facut doar din okoume) zice ca nu e marin, au si TeboMarin, pe care il recomanda la constructia de barci, alternativ e trecut si teboply. Daca acela nu e pt barci, cu atat mai putin ar fi cel cu miez de plop.
Eu mi-as dori sa fie ok cel de la holver, dar nu vreau sa risc munca si banii ce urmeaza a fi investite in proiect.
Voi citi cu atentie topicurile recomandate, dar fac asta deja de 3 zile.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Banuiesc ca impregnezi & acoperi totul cu rasina epoxidica +fibra de sticla asa ca alegerea placajului nu este chiar atat de critica.
Eu tocmai ce am citit ca umezeala poate patrunde prin rasina, deoarece aceasta nu produce o acoperire etansa.
De pe bateau mi s-a raspuns ca acoperirea cu rasina si fibra ajuta mult, dar nu perfect.
Asadar,
Okume combi
Sau
Okume teboply
Sau
Mesteacan de la welde?
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Daca vrei o barcuta care sta doar ocazional la apa (cu ocazia plimbarilor), nu conteaza tipul de placaj, ci exclusiv incleierea straturilor, care trebuie sa fie rezistenta la apa - BFU 100, AW 100 etc.
Placajul marin se justifica la un iaht care sta permanent pe apa, si nu la o barcuta de plimbari duminicale. Eu as folosi fara nici un stres orice placaj cu incleiere rezistenta la apa, cu conditia sa tin barca la apa doar cat ma plimb cu ea.
Daca barca va sta permanent la apa, mai bine iti cumperi sau construiesti o barca din fibra si poliester, fiind cea mai suferitoare la tavaleala. O barca din placaj, oricat de bun ar fi acesta, nu se merita de tinut permanent la apa, fiindca se va degrada de la lovituri, zgarieturi, soare, ploi, vizitatori clandestini etc.
Citat din: Vali din August 31, 2016, 07:22:24 PM
Daca vrei o barcuta care sta doar ocazional la apa (cu ocazia plimbarilor), nu conteaza tipul de placaj, ci exclusiv incleierea straturilor, care trebuie sa fie rezistenta la apa - BFU 100, AW 100 etc.
Placajul marin se justifica la un iaht care sta permanent pe apa, si nu la o barcuta de plimbari duminicale. Eu as folosi fara nici un stres orice placaj cu incleiere rezistenta la apa, cu conditia sa tin barca la apa doar cat ma plimb cu ea.
Daca barca va sta permanent la apa, mai bine iti cumperi sau construiesti o barca din fibra si poliester, fiind cea mai suferitoare la tavaleala. O barca din placaj, oricat de bun ar fi acesta, nu se merita de tinut permanent la apa, fiindca se va degrada de la lovituri, zgarieturi, soare, ploi, vizitatori clandestini etc.
O sa iau cred placajul de okoume de 5 mm cu miezul tot din okoume, de la holver. Pentru fs14 ar fi cam 2000 ron.
Fata de mesteacanul de la welde nu stiu cat ar fi diferenta si daca merita acea diferenta.
Barca va sta in apa cu ocazia plimbarilor, eu stau departe de orice apa navigabila, si in concediu poate sta pana la o luna in apa.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Daca nu te deranjeaza financiar, eu zic sa mergi pe okoume decat pe mesteacan. Motivele sunt urmatoarele:
1. Okoumele e usor, mesteacanul e greu. Poate vrei sa transporti vreodata barca pe masina, sau poate vreti sa o scoateti in 2 persoane pe uscat etc, si atunci va conta greutatea.
2. Okoumele se lucreaza mult mai usor, fiind preferat de cei mai multi constructori amatori din toata lumea. E o placere sa lucrezi cu acest placaj, pe cand mesteacanul e mai greu si de curbat, si de modelat cum e nevoie etc.
3. Okoumele e foarte aspectuos, rezultand o barca deosebita. Nici mesteacanul nu arata rau, dar nu ajunge vreodata la aspectul okoumelui.
4. Pentru o barca de marimea si utilitatea lui FS 14, mesteacanul nu se merita, fiind de obicei folosit la barci grele, solide, supuse la eforturi mari. Cel mai des mesteacanul e folosit afara la workboat-uri de pescuit sau transport, dupa cum am citit in mai multe randuri pe boatdesign.net.
Adevarul e ca mesteacanul e un placaj foarte bun, dar mai greu de abordat de amatorii neexperimentati. Eu l-am folosit si il voi mai folosi exclusiv cand am nevoie de soliditate maxima la anumite subansamble, sau chiar la corpuri de barci supuse la solicitari mari.
Citat din: Vali din August 31, 2016, 08:22:56 PM
Daca nu te deranjeaza financiar, eu zic sa mergi pe okoume decat pe mesteacan. Motivele sunt urmatoarele:
1. Okoumele e usor, mesteacanul e greu. Poate vrei sa transporti vreodata barca pe masina, sau poate vreti sa o scoateti in 2 persoane pe uscat etc, si atunci va conta greutatea.
2. Okoumele se lucreaza mult mai usor, fiind preferat de cei mai multi constructori amatori din toata lumea. E o placere sa lucrezi cu acest placaj, pe cand mesteacanul e mai greu si de curbat, si de modelat cum e nevoie etc.
3. Okoumele e foarte aspectuos, rezultand o barca deosebita. Nici mesteacanul nu arata rau, dar nu ajunge vreodata la aspectul okoumelui.
4. Pentru o barca de marimea si utilitatea lui FS 14, mesteacanul nu se merita, fiind de obicei folosit la barci grele, solide, supuse la eforturi mari. Cel mai des mesteacanul e folosit afara la workboat-uri de pescuit sau transport, dupa cum am citit in mai multe randuri pe boatdesign.net.
Adevarul e ca mesteacanul e un placaj foarte bun, dar mai greu de abordat de amatorii neexperimentati. Eu l-am folosit si il voi mai folosi exclusiv cand am nevoie de soliditate maxima la anumite subansamble, sau chiar la corpuri de barci supuse la solicitari mari.
Mersi mult de raspunsuri, conteaza foarte mult pentru un incepator absolut, ca sa zic asa.
Te referi la okumele teboply de 5mm sau la okume combi de 6, cu miez de plop?
Proiectul meu prevede un singur strat de epoxid cu panza de fibra bidirectionala.
Am gasit materialele pe un site in Olanda care livreaza in RO, si e acelasi material si rasina ca la magazinul de la bateau.com
Am pus o intrebare pe forumul bateau daca sa aplic 2 straturi de rasina si fibra si mi-au raspuns toti ca nu e nevoie, ar fi doar mai grea si mai scumpa.
Am vazut ca voi cei de pe forum va faceti barcile cu mai multe straturi
Rasina si fibra prezentate aici sunt cu ceva inferioare fata de produsele dedicate?
Ca utilizare, desi e mica vreau sa folosesc barca atat pe Dunare, Delta, lacuri, cat si pe mare, exclusiv pe vreme buna.
Inaltimea bordului liber din cate vad pe proiect e undeva la 58 cm, ar fi suficient?
Ma gandesc la un motor 20 cp cu comanda la distanta si o mica consola in fata.
Acum, eu
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Citat din: BogdanFerariu din August 31, 2016, 09:12:00 PM
Am gasit materialele pe un site in Olanda care livreaza in RO, si e acelasi material si rasina ca la magazinul de la bateau.com
Nu pui si tu un link cu site-ul din Olanda ? asa sa vedem si noi despre ce e vorba !!
mrboat.eu
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Multumesc!
Interesanta pagina . Am inteles ca esti hotarat cu placajul .Rasina o cumperi din Olanda?
Babutza lui Moshu e facuta din okume cu miez de plop ...am vazut barca dupa aproape un an si e foarte ok !
Din cate stiu Moshu a folosit barca des ...doar el stie prin ce a trecut barcutza
Eu unu ii dau dreptate lui byteworks
Citat din: byteworks din August 31, 2016, 07:03:56 PM
Banuiesc ca impregnezi & acoperi totul cu rasina epoxidica +fibra de sticla asa ca alegerea placajului nu este chiar atat de critica.
In cazul in care nu ti barca la ponton tot sezonul pe Bateau.com spun ca e suficient un strat ...e sfatul care il dau ei.
Eu am dat cu rasina placajul l-am lasat sa traga dupa care am pus tesatura care si ea la randul ei a fost acoperita cu rasina .Am dublat stratul de fibra pe zonele care vor fi expuse intens la contactul cu malul apei.La final am aplicat vopseaua am preferat sa aplic doua straturi pe coca .
Si m-am gandit sa iti arat o imagine sa nu crezi ca spun povesti.
Rasina nu stiu de unde sa o cumpar, asta intreb, sa iau din Romania sau cea de pe siteul indicat.
La fel cu plasa, e musai bidirectionala, sau e ok tesatura de la noi.
Placajul fiind 5mm in loc de 6, e mai ok doua straturi de plasa mai usoara decat unul de biaxial mai gros? Problema e ca biaxial nu este mai usor, sa pun doua straturi, doar 450 g/ mp, cum de altfel e si in proiect, un sg strat.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Am dat comanda de placaj la holver. E cel cu miezul de okume
Pt ca in locul celui de 6 mm din proiect am luat de 5 mm, ma gandeam sa il intaresc aplicand un strat suplimentar de fibra cu rasina.
In proiect e tesatura biaxiala de 450 g/mp. Daca pun peste inca un strat de tesatura normala de 160 g/mp pt a compensa lipsa acelui milimetru ar fi ok?
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Salutare tuturor.
Am primit azi placajul si celelalte materiale, si prin urmare m-am apucat de constructie.
Pe placajul teboply de la holver, cel cu miez de okoume, scrie 'marine'. Placajul a costat 2130 lei, 5 placi de 5mm si 3 placi de 10, cu tot cu transport, care a fost vreo 400 lei.
Rasina fibra si celelalte am comandat-a online de la mrboat.eu, a fost 1100 eur cu vopsea, primer, si tot ce trebuie conform proiectului.
Transportul ar fi fost 140 eur, dar mi l-au oferit gratuit.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160916/ed5cf158f494d6a1d48556ea95d31ed2.jpg)(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160916/d3840bb149ac0febb8ad69527a4965e0.jpg)(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160916/975d7dddc1185f64635ca81e570f43a2.jpg)
Am taiat si lipit panourile lungi.
Taieturile nu sunt tocmai perfecte, dar sper sa fie ok si eventual le voi mai slefui incat sa fie simetrice/egale?
La o saptamana de la start, progresul:(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160925/4aa8f2e7bbef84960362feb6bbe0ef9c.jpg)(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160925/9988064c3198cf2d508637a80e388249.jpg)(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160925/4c4703035e36315dba6c6cb44c645300.jpg)(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160925/536af3607cd95a4cfd4943b811afb47a.jpg)(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160925/403ff765173b6cba3ea7cf625b7e3388.jpg)(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160925/c58f0dd2bf4a2147cc65bf116f0bc01c.jpg)
Pana la urma totul s-a potrivit la fix, taieturile nu trebuie sa fie extrem de precise.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Maine am fix trei saptamani.
Am avut multe greseli de remediat.
Epoxidul de pe o parte a fundului barcii nu s-a intarit. Nu imi venea sa cred, cand puneam mana si il simteam lipicios. Asa ca am incercat sa il razuiesc, sa il slefuiesc, dar mergea extrem de greu. In final am rezolvat foarte repede (adica 2 h de slefuit continuu) cu un flex si discuri abrazive cu granulatie 60.(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161006/48988298d5e8dffc245a5e28386db553.jpg)
Am refacut imbinarile cu banda de fibra biaxiala 45/45 de 450 g/mp si tesatura din nou, aceleasi specificatii.
De data asta totul a fost perfect. Imi amintesc acum si de un pahar de epoxi pe care, dupa ce l-am amestecat extrem de sumar, il intindeam pe partea respectiva si chiar m-am gandit autoironic ca sper ca nu stric nimic din cauza amestecarii prea superficiale. Consecintele au fost de asa maniera incat cred ca acum amestec cel mai temeinic rasina si intaritorul.
Odata remediata situatia, au urmat cateva zile de chituire si slefuire, zile in care totul a decurs ok si a iesit corespunzator totul.
Am folosit epoxy cu microballons, iar apoi un chit bicomponent, gata preparat, echivalentul QuickFair de pe bateau.
Bineinteles ca am facut tot posibilul sa imi termin treaba la munca pana pe la 12.30, ca sa pot fi la barca pe la 1.30.
Asa ca acum lucrez in ritm alert pe doua fronturi.
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161006/192b74982430cf71a6d2ac82fb914f77.jpg)(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161006/b704045ad0121aa0e46312d65c8a0141.jpg)(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161006/2722bab98131adf8abf006bfa4cf6e8d.jpg)(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161006/950541c35226d736d96637974a4264a3.jpg)
A urmat grundul,(primerul), unde am avut din nou o surpriza. Dupa doua straturi, e drept aplicate la 3 ore distanta, sambata, am constatat luni ca il pot zgaria cu unghia.(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161006/33260b89ea42ac985ba6371325694217.jpg)
Alarmat,am tradus instructiunile din olandeza si am citit ca e pt... lemn.
Primerul era la sectiunea epoxy. Am contactat magazinul din Olanda, care mi-a confirmat ca sigur trebuie sa mearga bine cu epoxy, si ca problema ar fi timpul prea scurt pana la al doilea strat.
Nu am inlaturat totul, ci am slafuit cat s-a putut, incepand de la granulatie 80 apoi 120.
Am aplicat 2 straturi de rasina cu praf de grafit.
Pe alocuri, si acestea se luau cu unghia(greu) asa ca am comandat un grund epoxidic pt pardoseli (ceea ce doream sa evit) de la Emex, si am dat doua maini de grund cu microbaloane pe fund, si grund simplu pe laterale.
Azi era totul destul de tare, asa ca am mai dat doua ture de grund epoxi pe fund.
Pe laterale, am slefuit grundul epoxidic emex si apoi am aplicat un strat de grund olandez din cel care mi-a facut probleme.
Am citit ca primerul respectiv se da pe lemn proaspat sau suprafete pretratate cu grund epoxidic. Cum nu aveam timp si bani sa comand iar din olanda, am ales varianta Emex.
Acum, desi abia l-am aplicat, pare sa se usuce mult mai repede.
Eu imi asum riscul sa slefuiesc totul pana la epoxid data viitoare cand voi vopsi fundul. Am facut niste teste cu muchia unui toporel [emoji15] si nu se zgarie asa rau cum credeam, doar daca apesi puternic intr-un loc si tragi taaare.
Asa ca si rasina de maine sper aduca un plus de rezistenta si voi vedea.
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161006/c7bac81b5c520b62e3a8ff4b0d22fccf.jpg)
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Spor la treaba in continuare.
Felicitari pentru tenacitate.
Spor la treaba in continuare!
Mult Spor , asteptam lansarea :D
@ Bogdan
Ar fi bine dacă ai determina CU CERTITUDINE de ce nu s-a solidificat rășina. Dată fiind perioada anului, eu aș suspecta temperatura (<15 grade) sau umiditatea (>80%). Că de, tot pățitu-i priceput!
Sent from my iPad Pro using Tapatalk
Citat din: NessyRO din Octombrie 08, 2016, 11:46:08 AM
@ Bogdan
Ar fi bine dacă ai determina CU CERTITUDINE de ce nu s-a solidificat rășina. Dată fiind perioada anului, eu aș suspecta temperatura (<15 grade) sau umiditatea (>80%). Că de, tot pățitu-i priceput!
Sent from my iPad Pro using Tapatalk
Lucrez intr-un garaj incalzit.
Cu certitudine imi amintesc ca un pahar l-am amestecat superficial si problema a fost exact pe portiounea aceea. In alte parti s-a intarit perfect.
Oricum, acum sunt la capitolul de ce nu s-a intarit primerul. Am luat iar flexul si am inlaturat totul, pana la stratul initial de epoxi.
A fost o munca al naibii de murdara, dar in final sunt multumit ca am eliminat problema.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Si eu am patit asta cand nu am amestecat bine rasina cu intaritorul.La fel de bine trebuie amestecate si grundul epoxidic si vopseaua.Vopseaua e bine s-o strecori.
Si temperatura de lucru conteaza la fel de mult,umiditatea din atmosfera sau a lemnului sau placajului folosit.
Ce ma ingrijoreaza un pic este ca ai folosit materiale aduse de pe-afara si materiale procurate de pe piata interna.Oare sunt compatibile,''se pupa''cum zice romanul?Spor la treaba si fara neplaceri din astea care te dau inapoi.Succes!
Am inlaturat tot primerul ala cu tot ce am pus peste el, asa ca acum au ramas doar materialele de afara.
O sa comand grund de la hempel.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Salutare tuturor.
Am dat jos pana la urma primerul ala si am cumparat de la Hempel Light Primer care e epoxi bicomponent si peste am dat un Undercoat Primer, ca sa pastrez legatura cu vopseaua mea alchidica.(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161015/016985617fa035b8c480f78b7aa1367c.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161015/0455de7aa477dfa0a5206c11e5b03e16.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161015/85cd0c171b919ab49e74920dd2f9aa6c.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161015/8b56d5f3638d99d6e4f9aa7127f5134f.jpg)
Despre grundul epoxi de la Hempel, toata lauda.Se intareste repede si foarte tare, umple foarte bine si poate fi reaplicat fara probleme la 4 ore. As fi preferat sa il folosesc doar pe acesta, dar aveam deja vopseaua monocomponenta si era necesar grundul de legatura.
Fundul a fost refacut in felul urmator dupa inlaturarea primerului si inclusiv a grafitului: 1 strat epoxi, un strat epoxi/microbaloane, si un strat epoxi/grafit, astea trei 'wet on wet'.
Apoi 1 strat epoxi/grafit, 2 de epoxi/microbaloane si 2 de epoxi/grafit.
Sper ca acum sa fie rezistent.
Apoi am trecut la vopsit.
Am folosit o rola de mohair de la Dedeman. Mai bine as fi luat de burete.
Primul strat l-am roluit, peste 24 h am mai dat un strat pe care l-am tras si cu pensula dupa roluire. E nevoie de o pensula moale si daca dadeam primul strat cu rola de burete, sunt convins ca iesea mult mai bine.
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161015/cf225664118cab63ac5cd74b1617fe26.jpg)
Nu aspectul ma ingrijoreaza ci din nou materialul, adica vopseaua. E o vopsea alchidica si sper ca are doar nevoie de mai mult timp de uscare. Unde e strat subtire, era tare inainte de al doilea strat, dar unde era mai groasa, cam intra unghia in ea.
Oricum, scria 24h pt reaplicare, asa ca am dat al doilea strat. La atingere nu era problema.
Daca se intareste, vreau sa o slefuiesc cu disc de 320-400, suprafata e pline de firicele de la rola, sa mai dau un strat dar cu rola de burete, apoi sa il slefuiesc si pe ala, cu 320 - 400 si sa dau un strst de lac transparent ca strat final.
Daca nu se intareste, ...
In imagine un detaliu cu vopseaua.(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161015/c2a274e98e360cced3a985fe1731ba50.jpg)
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Ma apropii cu FS14 de vopsit.
Mai am niste epoxi si niste microbaloane. Am fost nevoit sa schimb vopseaua, aveam una alchidica, si am luat poliuretanica de la emex.
Am vorbit la tehnic la ei si mi-au zis sa folosesc chit poliesteric auto pentru finisaj, apoi sa dau un grund epoxidic de impregnare si apoi vopseaua.
Din ce am citit, nu se recomanda chitul auto pe barci, ca nu ar adera bine la epoxi si ca trage apa, ca putrezeste lemnul dedesupt, etc.
In cazul in care e folosit doar la finisaj, deci peste epoxi, iar peste el aplic grundul epoxidic de impregnare, mai e vreo problema? Grundul de impregnare de la emex e de fapt o rasina epoxidica mult mai fluida, care sigileaza chitul poliesteric. Asa mi s-a spus, dar in fata atator opinii negative, pe toate site-urile cu constructii de barci din lemn, nu stiu ce sa mai cred.
Aplicarea vreau sa o fac la interior, exteriorul e chituit cu chit epoxidic.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Chitul poliesteric se poate folosi, dar in strat foarte subtire, si exclusiv la finisaj si nu incarcare, altfel crapa si se coscoveste.
Adera destul de bine la rasina poliesterica, si satisfacator sa zicem la rasina epoxidica. Asta deoarece se intareste repede si nu are deci timp sa atace superficial epoxidica, cum se intampla daca dam cu rasina poliesterica peste epoxidica.
Eu insa nu as folosi chit auto la o barca din lemn cu fibra si epoxy, decat in caz ca nu am alta solutie. Cei de la emex.ro n-au facut in viata lor barci, ca sa merite bagati in seama vizavi de asemenea sfaturi. Asa ca, tocmai ca sa nu mai ai probleme de tipul celor de pana acum, mai bine eviti sa dai, mai ales la interior, cu chit poliesteric auto. Unii dintre noi il mai folosim, dar stim bine ce facem si unde il aplicam, astfel ca sa nu se coscoveasca, sa crape sau sa sara in timp.
Daca ai fibra la interior, cel mai bine ii dai o slefuiala si apoi inca un strat de epoxy, in urma caruia suprafata devine semnificativ mai neteda. Daca ai doar rasina la interior, fara fibra, la fel o slefuiala si un strat de rasina iti asigura o suprafata ideala pentru vopsea. In fiecare din aceste 2 cazuri, ultimul strat de rasina trebuie matuit cu un smirghel fin, ca sa faca bine priza vopseaua.
O sa mai fac amestec de rasina cu microbaloane, si o sa finisez cu amestecul asta.
Ma gandeam eu ca prea ar fi bine sa pot folosi chit auto, si sa pot da cateva straturi pe zi.
Asa, ziua si stratul.
Dar asta e, imi face o mare placere constructia.
Am folosit pe o mica portiune, de test. O sa il las acolo, sa vad cum se comporta.
Va fi usor accesibil si usor de reparat, in caz de nevoie.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Mai pun niste poze, sa ajung la zi(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161106/9e170cf24666cf79e81d789be3ceae3c.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161106/23978b64f44751cb2d4c9e21a90ee200.jpg)(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161106/f9834a85cc30965a5cb17435989e94b4.jpg)(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161106/07a78c7589e20bc2a37ce6a2064ce074.jpg)(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161106/71625fb3942076fa435a55b8cfcd8c95.jpg)(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161106/784350e5e13faa9d49bfda0312cee851.jpg)(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161106/ee84519d1e107748d909af815a0e22ea.jpg)(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161106/199c80e9ed55f0e62794ef621907fcc9.jpg)
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Citat din: Vali din Noiembrie 06, 2016, 11:21:29 AM
Chitul poliesteric se poate folosi, dar in strat foarte subtire, si exclusiv la finisaj si nu incarcare, altfel crapa si se coscoveste.
Adera destul de bine la rasina poliesterica, si satisfacator sa zicem la rasina epoxidica. Asta deoarece se intareste repede si nu are deci timp sa atace superficial epoxidica, cum se intampla daca dam cu rasina poliesterica peste epoxidica.
Eu insa nu as folosi chit auto la o barca din lemn cu fibra si epoxy, decat in caz ca nu am alta solutie. Cei de la emex.ro n-au facut in viata lor barci, ca sa merite bagati in seama vizavi de asemenea sfaturi. Asa ca, tocmai ca sa nu mai ai probleme de tipul celor de pana acum, mai bine eviti sa dai, mai ales la interior, cu chit poliesteric auto. Unii dintre noi il mai folosim, dar stim bine ce facem si unde il aplicam, astfel ca sa nu se coscoveasca, sa crape sau sa sara in timp.
Daca ai fibra la interior, cel mai bine ii dai o slefuiala si apoi inca un strat de epoxy, in urma caruia suprafata devine semnificativ mai neteda. Daca ai doar rasina la interior, fara fibra, la fel o slefuiala si un strat de rasina iti asigura o suprafata ideala pentru vopsea. In fiecare din aceste 2 cazuri, ultimul strat de rasina trebuie matuit cu un smirghel fin, ca sa faca bine priza vopseaua.
Pot folosi decapant universal, gen kober, din dedeman, sa inlatur vopseaua de pe epoxi sau imi ataca si rasina?
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Daca vrei sa indepartezi vopseaua cu un decapant, cel mai bine e ca acest decapant sa fie compatibil cu vopseaua respectiva. Nu am incredere in ceva denumit "universal", fiindca fiecare tip de vopsea reactioneaza la solventii si decapantii proprii. Cel mai bine faci o proba pe o suprafata mica, si vezi cum se comporta acel decapant.
In caz ca vopseaua se curata, va trebui sa te uiti daca nu cumva rasina se inmoaie superficial. Nu am lucrat cu rasina pe care ai folosit-o tu, dar rasinile epoxidice pe care le-am folosit de obicei sunt destul de rezistente la atacul solventilor si decapantilor, mai putin la stiren si acetona.
Oricum, daca se intampla ca dupa indepartarea vopselei sa se inmoaie epoxidica, va trebui la fel pe acea suprafata mica sa o cureti cu un solvent special pentru epoxy. Exista 2 solventi consacrati: ester dibazic si xilen. Ambii sunt destul de greu de gasit, plus ca daca vrei sa cumperi xilen trebuie sa dai declaratie la politie la ce vrei sa-l folosesti (se foloseste clandestin la obtinerea substantelor halucinogene).
Varianta cea mai la indemana, pe care eu am aplicat-o intotdeauna, este indepartarea vopselei pe cale mecanica, cu flex si disc de smirghel. Trebuie doar o masca buna si multa rabdare, dar rezultatul este mai sanatos si mai fara griji decat la indepartarea vopselei pe cale chimica.
Am indepartat vopseaua veche pana la urma cu flexul.
Am inceput cu slefuitorul orbital, dar am trecut repede la flex, deoarece nu aveam randament mai deloc.
Oricum, cine va fi nevoit sa recurga la asa ceva vreodata, trebuie sa stie ca flexu face niste "scobituri".
Eu am folosit metoda start-stop ca sa le minimizez, dar e relativ imposibil.
Se mai putea lucra la chituire, finisaj, dar eu nemaiavand cu ce sa chituiesc, si avand deja 3 straturi de chit, am fost nevoit sa ma declar multumit.
Dupa primul strat de vopsea alba, se vedea infiorator.
Abia am reusit sa astept si stratul 2, nu stiu ce as fi facut da arata ca naiba.
Oricum, dupa stratul 2, am ramas fara cuvinte. Mai am vreo doua dungi de acoperit, si nu mai am vopsea alba, dar a iesit peste asteptari.
Cu o pregatire minutioasa inainte de vopsire, se pot obtine rezultate serioase.
Eu sunt super multumit cu propriul rezultat, mai ales daca mai "storc" ceva vopsea alba sa acopar cele 2-3 dungi care nu sunt albe complet.
Fata de vopseaua alchidica, e un mare plus.
Mai am, de acum, chestiuni de detaliu.
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161112/382830e7d467b9a6d8aaf237c690355d.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161112/89edcfb851df560e0296184d9f512a57.jpg)
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
si eu am patit chestia cu adanciturile in placaj din cauza flexului, cred ca un flex cu turatie variabila ar fi indicat. intradevar cu orbitalul merge mai greu, dar rezultatele unt superioare.
felicitari pentru barcuta!!!
Ca sa nu mai apara adanciturile la utilizarea flexului e de preferat sa se foloseasca o talpa mai groasa din burete moale , asa oricat ai apasa buretele se muleaza pe suprafata iar riscul de a face acele adancituri este foarte mic ..Singurele slefuitoare orbitale care dau randament sunt cele de la festool ...care doriti va pot da un nr de tel si vine baiatul de la festool cu ''atelierul mobil'' la voi cu mai multe modele de slefuitoare sa faceti o proba de lucru..Legat de ce spunea colegul mai sus ca orbitalul nu a dat randament si a recurs la flex : slefuitoarele orbitale sunt de mai multe tipuri in funtie de cati mm oscileaza talpa .pt slefuit grosier e recomandat un slefuitor cu o cursa a oscilatiei peste 5 mm iar pt slefuitul final intre 2-3 mm cursa...cele de la festool sunt scumpe dar nu se compara cu makita bosch dewalt...Avantajul e ca se cumpara cu proba de lucru ceea ce la alte firme nu e posibil...
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Iar pentru indepartarea vopselei eu as recurge la asa ceva http://nordblasthome.com/en/ costa in jur de 100 euro scula , sableaza cu bicarbonat de sodiu care e ieftin
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
In fine, am cam terminat.
Mai ramane sa astept primavara pentru lansare.
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161126/2e95e8106e8900221a6089114e62403e.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161126/f8a5bbf6400437e86a458217fb5c6c69.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161126/4f1d71ba0f280402b3a8b511f4c8e432.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161126/613bbca152ff86d30c0fd7dd7cd54a26.jpg)
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Minunata treaba ai facut. O barca frumoasa. Sa te poarte unde îți doresti. N-am vazut cum o cheamă.
O cheama Astris
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Felicitari Bogdane, ai facut o barca foarte frumoasa intr-un ritm asa cum imi place si mie, cu determinare si eficienta, arata ca o vrei pe apa si nu numai ca o vrei :) Chit ca indata este Mos Nicolai eu n-as rabda sa nu gasesc un ochi de apa pe undeva sa o pun sa pluteasca ...
Cum e pozitia de pilotaj, este suficient de confortabila, volanul pare destul de jos?
Si scuze daca ai mentionat: ce utiizare va avea si ce motor?
Foarte frumoasa si delicata totusi sa iti aduca multe bucurii si sa te poarte unde vei dori.Dar vorba lui @byteworks.....sa nu o uzi putin asa de mos Niculae
Toate cele bune
Utilizare: plimbari recreationale ocazionale, eu la Tg.Mures sunt cred cel mai departe de vreo apa navigabila cu motor termic, din toata tara.
Cu toate ca Muresul curge la 500 m in spatele casei mele, si pana la el e doar "papsoi", ba el e chiar lat si adanc acolo, si incet curge, lin si linistit, da la 1000m e "white water" numa bun de rafting.
Si imi e o ciuda, wow. Cu gonflabila de 5cp am fost, da se uitau pescarii ca la OZN si mi-a fost rusine sa mai merg.
Asadar nu am o destinatie specifica, presupun ca e ok pe canale in Delta si ma interesa cel mai mult o data pe an, 3 saptamani, in sudul insulei Thassos, unde marea Egee e incredibil de calma.
O sa incerc (financiara e incercarea, ca alte retineri nu am) sa pun un Suzuki nou de 20 cp.
Daca nu reusesc, 20 cp orice in stare buna.
Citat din: Haiduc din Noiembrie 26, 2016, 10:23:00 PM
Foarte frumoasa si delicata totusi
Delicata adica sa imi fac probleme?
In legatura cu udatu, deja am o idee pe o spranceana, si o ingrijorare pe cealalta.
Nevasta-mea deja se uita la mine cu intelesul acela, "acuma ce?"[emoji6]
Doar ca mai am nevoie de:
- peridoc
- carlig la masina
- motor la barca
- permis clasa C si D
Numa bune de pus pe scrisoare la Mos Craciun.
Va multumesc tuturor ca ati fost alaturi de mine si sper sa ne auzim cu bine la urmatoarea barca, pardon, vara!
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Delicata in sensul bun al cuvantului alba imaculata lucioasa parca iti vine sa mergi cu ia numai in halat de doctor de probleme nu poate fi vorba si nu dorim nimanui.Eu am spus delicata ca stiu ce o asteapta...noroi,nada, cand vezi una asa imaculata parca nici nu iti vine sa te urci in ia.
Si referitor la rusine nu iti face griji toti am pornit de jos daca de tine au zimbit cu ganflabila sa vezi cum e cu camera....atunci ce sa mai vorbim(ia uite ma si pe ala cu basica lui)dar stii cum e prostul moare de grija altuia si cainele de drum lung
Numai de bine
A iesit o barca superba, si iti dorim sa o stapanesti sanatos si sa ai parte de multe bucurii cu ea.
Atat imi pare rau, ca nu am fost mai "pe pozitie" ca sa reusim sa te ferim de problemele pe care le-ai intampinat la chit, primer, vopsea etc. Data viitoare promitem sa iti fim mai aproape :).
Despre motor, depinde ce-ti doresti de la el, anume pornire electrica, trim automat etc, sau vrei un motor cat mai simplu si ieftin. Nu uita sa cauti motor cu lungimea cizmei potrivita oglinzii barcii.
- Daca vrei ceva ieftin, poti sa mergi linistit si cu un motor in 2 timpi, pretul fiind in jur de 400 - 500 euro la un motor sh de 15 - 20 CP in stare buna. Problema e ca vei avea cel mai probabil nevoie de adaptari pentru comanda la distanta, plus ca e putin probabil sa gasesti cu pornire electrica.
- Daca vrei ceva intermediar, poti cauta un motor sh de 20 CP in 4 timpi, la care pretul incepe de pe la 1500 euro in sus. Avantajul ar fi ca ai posibilitatea sa gasesti direct cu pornire electrica, insa reversul e ca trebuie sa fii foarte atent cand il iei, sa aiba compresie buna, sa nu fi fost umblat in el etc.
- Daca vrei Suzuki nou de 20, cel mai ieftin pentru comanda la distanta costa 3215 euro, avand doar pornirea electrica, iar cel care include si trimul ajunge pe la 3700 si ceva.
Pe de alta parte, daca crezi ca e o idee buna, colegul nostru de forum Dorely are un Suzuki de 20 injectat, cu pornire electrica si trim, cu ore foarte putine de functionare (e practic nou). A vrut sa-l foloseasca in deplasament pe o barca mai mare, dar dupa aia si-a montat un motor mai mare si i-a ramas cel de 20.
Asa ca, daca esti interesat, poti lua legatura cu el, din ce stiu pretul e mult redus fata de cel de lista.
Ce sa spunem decat sa te bucuri la maxim de barca, si n-ar strica sa o dai la apa, chiar si cu un motor de imprumut, inainte de a veni zapada. Sunt sigur ca n-ai sa regreti daca o vei lansa chiar si acum, iarna :).
Citat din: BogdanFerariu din Noiembrie 26, 2016, 08:14:56 PM
O cheama Astris
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
La mulți ani, Astris!
Avem si capitan(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161127/1ba8b4e368e3e8afcc0f8c8c6771e0c0.jpg)
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
In legatura cu peridocul, aveti ceva recomandari, ce as putea sa iau, nou sau second?
As prefera sa nu dau prea multi bani pe peridoc.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Iata lamurita si intrebarea despre pozitia la condus - sa va creasca mare capitanul, sanatos!
Despre peridoc as zice ca nu prea conteaza in cazul in care gasesti unul second in stare buna, nu prea are ce sa se strice la el, sa fie puntea, capul, cauciucurile in regula, cu protectia anti-coroziune si instalatia electrica ok, si sa se brodeasca pe masurile barcii, sa se poata regla sa stea bine. Cred ca nici preturile nu prea difera mult intre nou si second in stare buna (in RO). Eu sunt la al doilea luat de nou dar n-as ezita sa iau unul second daca iese bine la inspectie si pret.
[emoji4] mai avem un capitan, ceva mai mare, care m-a ajutat la constructie si la stabilit inaltimea volanului.
O sa pun o poza si cu mine la carma, asa ca pestele pe uscat, ca sa se vada clar totusi pozitia la volan.
Daca barca ar fi fost un pic mai inalta, proportiile mini-consolei puteau fi altele...
Eu am vrut Fast Skiff 17 de la bateau, da consider ca nu as fi reusit o inmatriculare, fs17 nu prea merge cu motor de 20 cp.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Salut
Are dreptate byteworks nu este diferenta prea mare intre nou si sh dar eu am luat nou de la cei din Militari Repo Trailer se numesc mai poti trata ourin si la pret insa ai grija de care vrei sa iei cu role sau cu sine pretul este acelasi insa tu hotarasti.Eu am luat cu sine pentru ca se imparte mai bine greutatea pe lungime o lasi si o scoti mai usor pe cel cu role dar sta mai bine pe cel cu sine ca drumurile noastre sunt cum sunt
Numai de bine
Citat din: BogdanFerariu din Noiembrie 27, 2016, 07:47:14 PM
In legatura cu peridocul, aveti ceva recomandari, ce as putea sa iau, nou sau second?
As prefera sa nu dau prea multi bani pe peridoc.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Nou eu undeva pe la 2800 ron ..second este unul acuma pe olx la 500 euro cu tot cu barca cu acte adus de afara
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Salut
Eu zic ca merita si doamna cea cu straie albe Sa aibe un peridoc nou ce mai e pana la 650 de la 500 mai ales ca la cel de afara trebuie sa ii faci tu omologarea pe cand la cel de la noi te duci direct la politie cu actele si scapi de mult timp pierdut.
Numai de bine
Peridoc nou la 650 euro?? Banuiesc ca sursa nu poate fi spusa ;D
E un peridoc la 2880 lei, in reclama intensiva pe un site de vanzare barci.
E din cel cu sine. Asta imi pare si mie ca ofera suport mai bun la transport decat cel doar cu role, dar dezavantaje ce ar fi?
Trebuie scufundat mai mult la lansare si recuperare?
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
La oricare peridoc - cu șine sau cu role - acesta trebuie scufundat până când se creează un pic de flotabilitate pozitivă.
Dacă te referi la frecare în comparația role/șine, din proprie experiență îți spun că mocheta sintetică ce învelește șinele, udată, având o suprafață mare, facilitează foarte bine alunecarea, chiar și a unei bărci grele.
Șinele au avantajul că, la transport, riscă mult mai puțin să-ți distrugă barca. Este drept că se reglează un pic mai dificil decât rolele.
În opinia mea, rolele nu au decât o funcție de ghidare și stabilizare a încărcăturii pe timpul transportului.
Citat din: byteworks din Noiembrie 28, 2016, 10:15:34 PM
Peridoc nou la 650 euro?? Banuiesc ca sursa nu poate fi spusa ;D
Cauta pe olx remorci mures sau pe carligederemorcare.ro
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Am intrebat eu mai demult la cei din Bihor despre un peridoc de 2904 lei (pentru barca de 5 metri), si mi-au spus ca pretul nu include nici role, nici sanii. Asa ca acestea trebuie cumparate separat, sau construite in regie proprie. Chiar si asa, pretul este bun, avand in vedere ca peridocul e omologat, si are si numere provizorii.
Salutare.
Se apropie sezonul si m-am tot gandit si rasgandit peste iarna daca nu o sa am probleme la transportul barcii pe peridoc.
Ma gandesc ca un motor de 20 cp este greu, si sa stea montat pe barca, prin toate gropile si hopurile patriei este foarte solicitant pt barca.
Pana la urma, e vorba de un placaj de 10 mm lipit cu epoxid de un placaj de 6 mm, pe care atarne 40-60 kg. Nu se rupe?
In alta ordine de idei, am inceput sa completez formularul pt inregistrate in Belgia. Imi cere facturile de materiale si de motor. Astea trebe traduse la traducator autorizat, sau le pot traduce eu?
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Eu personal evit sa transport barca pe peridoc cu motorul montat pe oglinda, indiferent de dimensiunea si / sau greutatea motorului. Bineinteles ca asta nu se poate la o barca avand motorul montat definitiv, cu guvernare, comenzi mecanice, electrice etc. La mine e simplu - motor usor, cu guvernare la maner si pornire manuala, foarte usor de montat sau demontat de pe barca.
De ce evit transportul motorului pe oglinda? Nu neaparat din motive de soliditate a oglinzii (la mine oglinda are 30 mm numai partea lemnoasa, plus cativa mm de fibra pe ambele parti). In primul rand motorul e expus la riscuri cand e transportat pe oglinda - lovituri, mai ales la manevre in spatii reduse - la urcarea, parcarea sau coborarea de pe bac de exemplu. In plus, socurile transportului rutier nu sunt bune nici pentru motor, nici pentru barca. Mi s-a intamplat sa fiu nevoit sa opresc des pentru a strange menghinele motorului etc.
Deci pana la urma e o chestiune de alegere transportul motorului pe oglinda. In cazul tau, ma tem ca grosimea oglinzii e cam mica pentru a-ti permite "peace of mind" la transportul rutier cu motorul montat. Ar trebui sa faci o proba - sa montezi motorul si sa vezi daca flexeaza oglinda atunci cand tragi de cizma inainte-inapoi. Daca flexeaza, parerea mea e sa mai ingrosi oglinda prin aplicarea unei placi de placaj de 10-12 mm, fiindca daca va flexa la transportul rutier, sigur va flexa si pe apa, ceea ce nu e bine.
Despre facturile de materiale si motor pentru inregistrarea in Belgia, din ce stiu colegii care au procedat asa au trimis direct copii dupa facturi, fara nici o traducere. Oricum, nu cred ca are vreo importanta la ei in Belgia stampila vreunui traducator autorizat in Romania.
Pe de alta parte, ma intreb de ce doresti inregistrarea barcii, atata vreme cat am inteles ca motorul nu va depasi 20 de cai. Chiar si daca vrei sa pleci in strainatate sa te dai cu barca, la dimensiunile ei nu vei avea probleme la granite, lucru pe care ti-l pot confirma cativa colegi care au fost "afara" cu barci in regie proprie, neinmatriculate in vreun fel.
Salutare,
Daca motorul este mic ( sub 20 cp) recomand si eu sa il transporti in masina si nu pe oglinda barcii. La gropile noastre si drumurile drepte pe care le avem in tara nici nu vreau sa imi inchipui cum va tzopai motorul cu barca cu tot in spatele masinii >:(
Din experientele mele iti pot spune ca dupa transportul unei barci de cateva mii de km, dupa ce intru in tara incepe calvarul. Opriri dese pentru verificarea ancorarii, zgomote suspecte la peridoc/remorca, tot felul de scartzaieturi si trosnituri ciudate care apar dupa ce parcurgi mici portiuni de drum prost.
Asa ca mai bine si mai sigur este cu motorul in masina. ;)
Dar la fs 14 oglinda are 3 straturi de placaj de 10mm, nu 16mm. La mine pe plan așa este. Oricum nici la mine nu va sta motorul pe oglinda la transport. Și eu mă gândesc la un 15-20 de cai.
Oglinda are o singura placa de 10 mm intreaga, iar treimea superioara e laminata din 3 placi de 10 mm, plus fibra de o parte si alta.
E solida si nu flexeaza, pe mine ma ingrijora nu soliditatea oglinzii in sine, ci faptul ca acea oglinda e imbinata cu fundul/lateralele care au 6 mm. Imbinarea aia ma gandeam sa nu cedeze cumva.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Citat din: BogdanFerariu din Martie 13, 2017, 01:29:38 PM
Oglinda are o singura placa de 10 mm intreaga, iar treimea superioara e laminata din 3 placi de 10 mm, plus fibra de o parte si alta.
E solida si nu flexeaza, pe mine ma ingrijora nu soliditatea oglinzii in sine, ci faptul ca acea oglinda e imbinata cu fundul/lateralele care au 6 mm. Imbinarea aia ma gandeam sa nu cedeze cumva.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Daca ai facut filetele intre placi generoase nu va ceda in veci
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Am o intrebare: Pe paiol ai folosit o vopsea antiderapanta? este cea de la Hempel? impresii?
Pe paiol am folosit o pulbere antiderapanta, luata din olanda odata cu epoxidul. Am dat mai multe straturi de vopsea peste ea, de alunecat nu aluneca sigur, da cred ca poate fi taioasa. E granulatie 0.8 mm. Mai era de 0.2 mm.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Greu gasesc un motor . Adica de 20 cai ori e 1800-2000 eur, da tot are cativa ani buni, ori 400-500 eur, in 2 timpi si antice, cel putin pe pro barca. Aveti vreo idee de alte surse? Oare un motor vechi in 2 timpi ieftin, nu poate fi reconditionat si adaptat pt comenzi la distanta?
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
http://www.marinekidd.hu/erkezo.html (http://www.marinekidd.hu/erkezo.html)
toate motoarele second au 1 an garantie
Citat din: BogdanFerariu din Martie 13, 2017, 07:58:46 PM
Oare un motor vechi in 2 timpi ieftin, nu poate fi reconditionat si adaptat pt comenzi la distanta?
Apar pe piata si motoare in 2T in stare buna, dar trebuie urmarit cu atentie. Important e ca motorul sa aiba compresie buna, si sa arate cat de cat ok estetic. Daca e prea tavalit pe afara, la fel e si la interior.
Majoritatea motoarelor in 2T de 15 - 20 CP au posibilitatea montarii de comanda la distanta, iar unele chiar pornire electrica.
Avantajul la 2T e ca sunt motoare usoare, cu dinamica buna, nepretentioase la benzina, plus ca sunt ieftine.
Nu trebuie sa te gandesti la reconditionarea unui motor, chiar in 2T, ci sa gasesti un motor in stare tehnica buna. Orice reconditionare ai incerca la un motor obosit, aceasta nu-si va indeplini scopul. Daca motorul e ok, ai de schimbat cel mult impellerul, bujiile si uleiul din cizma, si doar in cazuri extreme eventual semeringurile la grup.
Asa ca nu te grabi, cauta cu rabdare, si motorul tau in 2T sigur va aparea mai devreme sau mai tarziu :).
Citat din: timberland0910 din Martie 13, 2017, 11:19:13 PM
http://www.marinekidd.hu/erkezo.html (http://www.marinekidd.hu/erkezo.html)
toate motoarele second au 1 an garantie
Mersi mult, foarte util linkul.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Citat din: BogdanFerariu din Martie 14, 2017, 01:38:41 PM
Mersi mult, foarte util linkul.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Da da , vezi ca acolo ai 2 sectiuni ..una cu ce au pe stoc si una separat cu ce urmeaza sa importe ...din japonia le aduc..in aprilie soseste stocul nou
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Citat din: BogdanFerariu din Martie 13, 2017, 07:51:30 PM
Pe paiol am folosit o pulbere antiderapanta, luata din olanda odata cu epoxidul. Am dat mai multe straturi de vopsea peste ea, de alunecat nu aluneca sigur, da cred ca poate fi taioasa. E granulatie 0.8 mm. Mai era de 0.2 mm.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Eu am luat nisip quartos pentru podeaua antiderapanta de 0.2-0,4 dar mi se pare extrem de fin, este ca sarea marunta de bucatarie. Imi e teama ca e prea fin si nu obtin efectul scontat.
Citat din: iulian_cioclin din Martie 15, 2017, 10:33:46 AM
Eu am luat nisip quartos pentru podeaua antiderapanta de 0.2-0,4 dar mi se pare extrem de fin, este ca sarea marunta de bucatarie. Imi e teama ca e prea fin si nu obtin efectul scontat.
Cel de 0.8 e foarte "antiderapant", eu cred ca daca stai descult pe el iti freci o mana ceva, un genunchi, se cam lasa cu julituri.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Citat din: iulian_cioclin din Martie 15, 2017, 10:33:46 AM
Eu am luat nisip quartos pentru podeaua antiderapanta de 0.2-0,4 dar mi se pare extrem de fin, este ca sarea marunta de bucatarie. Imi e teama ca e prea fin si nu obtin efectul scontat.
De ce nu incerci cu teroson auto? E zgrunturos , cauciucat ,antiderapant si ieftin ..pistolul pt el e 30 ron si in functie de reglaj iti iese mai fin sau mai granulat ..El e negru dar il poti vopsi cum vrei
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Ti-ai gasit peridoc Bogdane? Eu am comandat unul de la bucuresti pt barca de 4-5 m si 1,6 latime , am platit pe el 3250 ron cu tot cu transport pana la Cluj si Rar facut .imi da si cartea la peridoc tre sa ma duc doar la politie la inmatriculare
uite asta e : http://www.remorci-ieftine.ro/peridoc-barca/remorca-peridoc-transport-barci-450kg (http://www.remorci-ieftine.ro/peridoc-barca/remorca-peridoc-transport-barci-450kg)
ai la el inclus in pret troliu knott , 2 role de chila
Peridocuri ieftine sunt și la Dedeman. Nu știu de producător, cred ca e pongratz și e pe la 2900 ron. De asemenea cred ca e suficient pt. O barca de 4-5 m.
Citat din: 12iuli34 din Martie 21, 2017, 08:56:08 AM
Peridocuri ieftine sunt și la Dedeman. Nu știu de producător, cred ca e pongratz și e pe la 2900 ron. De asemenea cred ca e suficient pt. O barca de 4-5 m.
cele de la dedeman sun in pielea goala ...fara role ,fara cupla ,fara troliu,fara rar facut (care e 650 ron) ..etc...
Citat din: timberland0910 din Martie 20, 2017, 10:16:40 PM
Ti-ai gasit peridoc Bogdane? Eu am comandat unul de la bucuresti pt barca de 4-5 m si 1,6 latime , am platit pe el 3250 ron cu tot cu transport pana la Cluj si Rar facut .imi da si cartea la peridoc tre sa ma duc doar la politie la inmatriculare
uite asta e : http://www.remorci-ieftine.ro/peridoc-barca/remorca-peridoc-transport-barci-450kg (http://www.remorci-ieftine.ro/peridoc-barca/remorca-peridoc-transport-barci-450kg)
ai la el inclus in pret troliu knott , 2 role de chila
Pe acolo ma uitam si eu. Siteurile alea isi tot schimba numele da cam aceleasi produse le au. Ce mai pui pe el in afara de cele doua role? Cat dureaza pana vine? Se plateste anticipat?
Eu o iau pe rand, pasul 1 maine incep cursurile si sambata am examen la Dej pt cat. D si C.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Citat din: BogdanFerariu din Martie 22, 2017, 11:05:26 AM
Pe acolo ma uitam si eu. Siteurile alea isi tot schimba numele da cam aceleasi produse le au. Ce mai pui pe el in afara de cele doua role? Cat dureaza pana vine? Se plateste anticipat?
Eu o iau pe rand, pasul 1 maine incep cursurile si sambata am examen la Dej pt cat. D si C.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Pai ne vedem sambata la Dej si vb mai multe 😊
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
L-am comandat sambata si pe vineri ar trebui sa imi ajunga...eu pe langa role imi mai fac 2 sine laterale si 2 bare de ghidaj ..de platit il platesc in momentul in care imi ajunge acasa...daca imi soseste pana sambata poti veni pe la mine sa il vezi cand ne intoarcem de la Examen
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170322/a82957c7aaa65cea41e7e066001d1496.jpg)
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Citat din: BogdanFerariu din Martie 22, 2017, 11:05:26 AM
Pe acolo ma uitam si eu. Siteurile alea isi tot schimba numele da cam aceleasi produse le au. Ce mai pui pe el in afara de cele doua role? Cat dureaza pana vine? Se plateste anticipat?
Eu o iau pe rand, pasul 1 maine incep cursurile si sambata am examen la Dej pt cat. D si C.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Scuze, dar peridocul ala, chiar este groaznic, am avut un an si vreo 6 drumuri la Tulcea ... este facut la misto, doar ca seamana cu un peridoc ... iar troliul ala knott e mai prost decat orice vechitura olandeza. Pongratz PBA500U este la ani lumina distanta!!! Cu o barca de 90kg + motor 40kg + diverse 30kg, suportii de role centrale s-au contorsionat, de ziceai ca e barca stramba, suportul de prova se misca pe unde vrea el .... puntea este facuta ... undeva....
Citat din: AdrianZUZ din Martie 22, 2017, 11:37:15 AM
Scuze, dar peridocul ala, chiar este groaznic, am avut un an si vreo 6 drumuri la Tulcea ... este facut la misto, doar ca seamana cu un peridoc ... iar troliul ala knott e mai prost decat orice vechitura olandeza. Pongratz PBA500U este la ani lumina distanta!!! Cu o barca de 90kg + motor 40kg + diverse 30kg, suportii de role centrale s-au contorsionat, de ziceai ca e barca stramba, suportul de prova se misca pe unde vrea el .... puntea este facuta ... undeva....
Multumesc frumos de sfat ..am si anulat comanda
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Nu stiu daca am facut sau nu bine sa ma bag, dar din 5 peridoace avute pe mana, ala chiar a fost sinistru ... sti cum e, mi-am facut treaba, dar cu multa scarba, greu de asezat barca, greu de pus, tot timpul lovea, agata in ceva si asta cu o barca usoara si relativ simpla la carena!
Pongratz am avut la primul RIB si am bagat Grecia X 4, foarte OK, la prima privire pare firav, dar nu este, merge bine dupa masina si se regleaza frumos pe barca.
Tema facut cu simt de raspundere, pret corect pentru dotari
Freewheel, ok, foarte bun, basculabil, relativ mai putine optiuni de reglaj, in gasca lui de pret se putea si mai bine
PEGA - pana acum imi pare cel mai smecher peridoc la categoria 750, si cu asta am mai mult de 10.000km.
Niewiadow 415 - big kaka.
Citat din: timberland0910 din Martie 22, 2017, 01:14:21 PM
Multumesc frumos de sfat ..am si anulat comanda
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Serios ai anulat-o?
Atunci ce e de cumparat si de unde?
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Citat din: BogdanFerariu din Martie 22, 2017, 07:30:21 PM
Serios ai anulat-o?
Atunci ce e de cumparat si de unde?
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Da man , am sunat sa nu mai trimita...cred ca solutia e sa luam de afara firme consacrate sh dar in stare buna
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Citat din: AdrianZUZ din Martie 22, 2017, 04:57:35 PM
Nu stiu daca am facut sau nu bine sa ma bag, dar din 5 peridoace avute pe mana, ala chiar a fost sinistru ... sti cum e, mi-am facut treaba, dar cu multa scarba, greu de asezat barca, greu de pus, tot timpul lovea, agata in ceva si asta cu o barca usoara si relativ simpla la carena!
Pongratz am avut la primul RIB si am bagat Grecia X 4, foarte OK, la prima privire pare firav, dar nu este, merge bine dupa masina si se regleaza frumos pe barca.
Tema facut cu simt de raspundere, pret corect pentru dotari
Freewheel, ok, foarte bun, basculabil, relativ mai putine optiuni de reglaj, in gasca lui de pret se putea si mai bine
PEGA - pana acum imi pare cel mai smecher peridoc la categoria 750, si cu asta am mai mult de 10.000km.
Niewiadow 415 - big kaka.
Am gasit alt site, unde au un Pongratz 500u, acolo au si niste peridocuri productie proprie, care nu seamana cu Niewiadow. De alea stii ceva?
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Importatorul pentru pongratz si tema in Romania este EESS Sibiu.
http://www.remomag.ro/categorie/remorci/transport-ambarcatiuni/ (http://www.remomag.ro/categorie/remorci/transport-ambarcatiuni/)
Preturile nu sunt chiar fixe 8)
Pana rezolv cu peridocul, mai am niste nelamuriri.
Odata cu examenul C si D, am dat si examen LRC, deoarece mi s-a spus ca nu pot folosi C afara fara LRC.
Am scris la Ancom, sa intreb de MMSI la barci care nu se inmatriculeaza.
M-au trimis sa intreb la ANR, de unde am primit raspunsul ca intr-adevar nu se inmatriculeaza barca mea, dar la cerere se inmatriculeaza orice barca, urmand procedura obisnuita.
Adica tot ceea ce vroiam sa evit, nu pot evita din cauza statiei radio? Sau iau o statie portabila, fara DSC, si o folosesc doar in caz de urgenta, doar pe voce, dar nu stiu ce acoperire as avea in aceasta situatie.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Sau iau lettre de pavilion din belgia, si incerc sa obtin MMSI de acolo?
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Salutari.
Am comandat in cele din urma un peridoc niewiadow p415, fara nimic pe el.
Asta e, cu asta o sa merg. Masa maxima fara franare a masinii mele e 745 kg.
Nu as cumpara suportii sau rolele de la el, deoarece sunt scumpe si nu prea se potrivesc.
Eu vreau sa fac sine, de vreo 2 m.
Ma gandesc sa le fac pe tije de 30x30x3 sau 40x40x3, si restul tijei sa ranforseze lemnul. Am citit toate siteurile care contin accesorii peridoc, si nu am gasit sistemele de prindere a tijelor. Aveti vreo idee?
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Urmaresc de ceva timp motoarele care apar la vanzare si foarte putine sunt pentru comenzi la distanta.
Imi puteti indica de unde pot cumpara kituri de conversie si la ce pret, sau e mai ieftin sa astept un motor care e pt comenzi la distanta?
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
am avut si eu cu ceva timp aceeasi idee, insa am abandonat o , e scumpa
foarte frumoasa barcuta ta, felicitari
bimini ul e factut ? m ar interesa si ptr a mea
multumesc
Citat din: radu andritoiu din Aprilie 25, 2017, 05:06:08 PM
am avut si eu cu ceva timp aceeasi idee, insa am abandonat o , e scumpa
foarte frumoasa barcuta ta, felicitari
bimini ul e factut ? m ar interesa si ptr a mea
multumesc
Bimini-ul e luat de pe net, cel mai ieftin cu doua arce. Cica se foloseste doar stationar, pentru ca are suportii de plastic. Eu oricum i-am rupt la montaj si am comandat altii de inox. In afara de suporti, pare destul de solid.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Citat din: BogdanFerariu din Aprilie 25, 2017, 10:27:39 AM
Urmaresc de ceva timp motoarele care apar la vanzare si foarte putine sunt pentru comenzi la distanta.
Imi puteti indica de unde pot cumpara kituri de conversie si la ce pret, sau e mai ieftin sa astept un motor care e pt comenzi la distanta?
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
https://hooymansproducts.com....si aici video ...iti fac pt orice motor..si ai in video cu ce au facut https://youtu.be/-zMoSXvfZbA
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Am terminat cu peridocul. Urmeaza motorul.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170427/20c06254c9dda8f222adb7c735472a2a.jpg)
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
cineva deja se bucura de barcuta
simpatic proaspatul matelot
A venit si motorul.
L-am luat de pe probarca, din 97, prima generatie de 4t de la suzuki, comenzi la distanta si cizma neobisnuit de lunga. Adica in anunt era 57 cm, mi s-a parut neobisnuita lungimea, vanzatorul ca asta e, in cele din urma l-am luat.
Are 57 cm cizma, a pornit la cheie, cizma e vopsita foarte recent, nici macar nu stiu daca e a lui, da asta e. Acum eu nu inteleg cand merge motorul, pe unde trebe sa iasa apa, la mine iese si pd deasupra placii anticavitatie, am vazut ca e acolo o gaura, da nu am fost atent la vechiul motor daca iesea si pe acolo. Am schimbat impeller, ulei motor, filtru ulei, am si ulei cizma da nu reusesc sa desfac surubul de jos de la cizma.
Alta problema, am pornit motorul in butoi, si mi-a innegrit apa la suprafata, si cizma la 2 cm deasupra apei, cu o mazga uleioasa, nu stiu ce e aia.
Eu am avut doar un motor de 5 cai, da asta e ditamai agregatu pe langa ala, nu am gasit un manual de utilizare decat pe bani. Nici nu am stiut sa-l opresc, decat astupand aerul. Asa ca orice sfat si orice remarca despre acest motor e binevenita.
Suzuki DF15 4t fin 1997.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170428/b0421d3e001d73f4217378aebe96e5cc.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170428/0f6ed37566c8100b804a0b8bfc44be1c.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170428/c7d60c651d0ea399a68f51abd81b35b0.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170428/2102b1d2e1f529fb254bd070dbcffb28.jpg)
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Asa arata negreala aia. Intre timp a mai si crapat! Am vrut dimineata sa-l pornesc, s-a produs o explozie cand am tras la sfoara, si a aparut o gaura. Dupa aceea a pornit si pe gaura iese fum si apoi apa. Esapamentul nu era infundat.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170429/64ba7d343a9917e3767e2334f2767afa.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170429/3dc1864077caa156b1dfff9d4400086e.jpg)
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Salut,
Ti-am trimis pe mp link de desxcarcare din google drive pentru ceva manuale, sper sa te ajute.
Pai tu vrei sa mergi cu elicea atat de jos sub barca?
Cred ca in momentul asta nu mai conteaza unde e elicea, s-a ales cu un gauroi in cizma.
Citat din: byteworks din Aprilie 30, 2017, 09:46:48 AM
Pai tu vrei sa mergi cu elicea atat de jos sub barca?
O sa merg cu elicea la nivelul corect, cu placa anticavitatie la nivel cu fundul barcii. Trebe sa ridic motorul vreo 4 cm, stiu ca pare mai mult in poza.
Asta daca reusesc sa il fac.
Am gasit o carcasa de aia intermediara la dezmembrari, si o sa desfac tot ce se poate desface pt curatare si schimb garnituri si ce mai trebe.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Incearca sa afli de ce te-ai ales cu aerisirea aia, este complet in afara normalului.
Citat din: BogdanFerariu din Aprilie 30, 2017, 01:12:31 PM
O sa merg cu elicea la nivelul corect, cu placa anticavitatie la nivel cu fundul barcii. Trebe sa ridic motorul vreo 4 cm, stiu ca pare mai mult in poza.
Asta daca reusesc sa il fac.
Am gasit o carcasa de aia intermediara la dezmembrari, si o sa desfac tot ce se poate desface pt curatare si schimb garnituri si ce mai trebe.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
cat a costat "motorul" ? banuiesc ca nu mai mult de 2-300 euro in starea in care e ...
Citat din: timberland0910 din Aprilie 30, 2017, 01:36:46 PM
cat a costat "motorul" ? banuiesc ca nu mai mult de 2-300 euro in starea in care e ...
In afara de cizma, motorul e in stare foarte buna.
Cizma a fost sparta, a fost peticit cu chit si vopsit peste. De aceea a sarit peticul.
Nu am vazut in poze, si am dat 700 euro pe el. Oricum, partea de motor se prezinta foarte bine, asa ca daca rezolv cu cizma eu sunt multumit.
Cu 200-300 eur nu am gasit nici macar in 2t de prin anii 80.
La 1000-1500 eur puteam lua un motor mai nou, da tot trebuia schimbate toate cele prin el, la fel ca la asta, si tot aia era, bine mai putin partea cu cizma vopsita cu bidineaua.
Eu am ales varianta mai ieftina, ce-o sa iasa mai vedem. Oricum deocamdata o iesit o gaura [emoji3]
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Citat din: BogdanFerariu din Aprilie 30, 2017, 02:51:40 PM
In afara de cizma, motorul e in stare foarte buna.
Cizma a fost sparta, a fost peticit cu chit si vopsit peste. De aceea a sarit peticul.
Nu am vazut in poze, si am dat 700 euro pe el. Oricum, partea de motor se prezinta foarte bine, asa ca daca rezolv cu cizma eu sunt multumit.
Cu 200-300 eur nu am gasit nici macar in 2t de prin anii 80.
La 1000-1500 eur puteam lua un motor mai nou, da tot trebuia schimbate toate cele prin el, la fel ca la asta, si tot aia era, bine mai putin partea cu cizma vopsita cu bidineaua.
Eu am ales varianta mai ieftina, ce-o sa iasa mai vedem. Oricum deocamdata o iesit o gaura [emoji3]
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
AI DREPTATE .la 1000-1500 luai ceva bun cu garantie un an de pe marinekidd.hu din 2006 in aus, dar acum faptul e consumat si tre sa vezi cum dregi busuiocul ...eu sincer daca gaseam peteceala cu chit mai luam 2 baieti in masina si plecam la vanzator sa il indesam in partea dorsala + dobanda pe banii dati pe motor ;)
Citat din: timberland0910 din Aprilie 30, 2017, 03:45:17 PM
AI DREPTATE .la 1000-1500 luai ceva bun cu garantie un an de pe marinekidd.hu din 2006 in aus, dar acum faptul e consumat si tre sa vezi cum dregi busuiocul ...eu sincer daca gaseam peteceala cu chit mai luam 2 baieti in masina si plecam la vanzator sa il indesam in partea dorsala + dobanda pe banii dati pe motor ;)
Am vazut motoarele alea, da cizma lunga si comenzi la distanta nu prea au. Care is bune is cam pe partea de 1500 eur. Eu is convins ca nici la alea nu stai cu mana in san ci ai de rezolvat diverse probleme. Eu am stat 3 saptamani cu yamaha de 5 cai la mare si am vazut ce poate apa sarata, asa ca pt mine daca nu e nou nout, imi e totuna ca are 10 ani sau 20.
Despre returnatul in partea dorsala m-am gandit si eu, da parca mai mult ma atrage sa pun la punct motorul. Ce e sub carcasa e chiar ok si se vede ca a fost bine intretinut.
Tocmai am curatat carburatorul si nu avea depuneri sau urme de depuneri.
Vorba aia, apa, aeru si fraieru ... nu se termina niciodata.
Asa ca l-am luat, al meu sa fie.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Lansarea[emoji3]
Poze nu am, doar filmulete si nu ma lasa sa le pun.
Tinteam o viteza de 25 km/h, asa ca 29, cat am obtinut, e super.
Inca ceva, diferenta dintre motor cu maner si motor cu comenzi la distanta, e mare. E ca o masina cu si fara servodirectie.
Eu nu as fi zis ca am mai mult de 10-15 km/h, pana m-am uitat pe gps.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170520/35e638aae1a5ea6237cb1ba36f5b5c1e.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170520/d158da36f908571ce52072cbbf528c72.jpg)
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170521/34b760fd4e30fb3d5b6bc3347d7152e2.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170521/041e99a13db2a29aff271292cc59f3c5.jpg)
Si de la mine 2
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
https://youtu.be/u4P6_TXY3tY
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Si filmuletul..😊
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Salut Mihai, multumesc de filmulet si de ajutorul dat la lansare.
Am pus si eu filmuletul facut din barca, la 29 km/h.
https://youtu.be/Jun-BjdeQsA
Intre timp am mai citit in proiect si am aflat ca ar trebui sa ating o viteza ceva mai mare cu 15 cp.
Am avut la mine atunci toate sculele posibile, da nu am avut un surub, un cui o sarma ceva sa reglez trimul.
Surubul de reglaj lipsea de tot, astfel ca nu era reglat deloc, motorul statea maxim spre oglinda.
Sper sa mai fac niste teste saptamana viitoare, cu reglaj de trim si poate ii pun si ceva hidroloil.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Salut!
Am ajuns in sfarsit cu barca la destinatia ei - Astris - Thassos.
Peridocul intr-adevar e de groaza, dar odata ajuns, barcuta e super, asa ca se compenseaza.
Nici de motor nu ma plang, absolut deloc, trebuie cunoscut un pic inainte de a trage concluzii.
Eu m-am grabit sa zic ca e o rabla, dar odata ce l-am desfacut si facut la loc, si am schimbat tot ce puteam eu schimba, cu niste costuri nesemnificative, imi dau seama ca nu e deloc o rabla, ba chiar imi da o senzatie de siguranta mai mare ca yamaha de anu trecut.
Da oricum, peridocul e un dezastru. Imi distruge barca.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170703/6a7bf501615aee7d4165fac1447e5b04.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170703/248603818ef1bef59635119474395ae1.jpg)
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Ce tare
Distractie frumoasa
Salutare,
Ce inseamna peridocul e un dezastru? Tzopaie? Imi pare ca ar fi un peridoc de 750 Kg MTMA, fara sistem propriu de franare, cu punte cu suspensie pe toroane elastice Alko sau Knott. Daca peridocul are sarcina utila undeva la 500 kg ma indoiesc sa aiba barca cu motor cu tot greutatea asta totala. Asadar , cand un peridoc de asemenea constructie si caracteristici , este incarcat prea putin va fi foarte saltaretz in spatele masinii. Daca imi permiti , ca un sfat preliminar deocamdata, incearca sa reglezi peridocul in asa fel incat puntea sa fie cat mai in spate in asa fel incat forta de apasare pe carlig sa fie de aprox 50 kg. Momentan imi pare ca ar fi foarte ,,in balans'' ansamblu tau si cred ca dezlegat de masina poti ridica cu degetul mic peridocul de cupla :)
Stima tuturor.
Salut,.
Ai putut sa treci vama cu barca neinmatricula?
link=topic=2063.msg41298#msg41298 date=1499109158]
Salut!
Am ajuns in sfarsit cu barca la destinatia ei - Astris - Thassos.
Peridocul intr-adevar e de groaza, dar odata ajuns, barcuta e super, asa ca se compenseaza.
Nici de motor nu ma plang, absolut deloc, trebuie cunoscut un pic inainte de a trage concluzii.
Eu m-am grabit sa zic ca e o rabla, dar odata ce l-am desfacut si facut la loc, si am schimbat tot ce puteam eu schimba, cu niste costuri nesemnificative, imi dau seama ca nu e deloc o rabla, ba chiar imi da o senzatie de siguranta mai mare ca yamaha de anu trecut.
Da oricum, peridocul e un dezastru. Imi distruge barca.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170703/6a7bf501615aee7d4165fac1447e5b04.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170703/248603818ef1bef59635119474395ae1.jpg)
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
[/quote]
Citat din: Dbr din Iulie 04, 2017, 07:35:43 AM
Salutare,
Ce inseamna peridocul e un dezastru? Tzopaie? Imi pare ca ar fi un peridoc de 750 Kg MTMA, fara sistem propriu de franare, cu punte cu suspensie pe toroane elastice Alko sau Knott. Daca peridocul are sarcina utila undeva la 500 kg ma indoiesc sa aiba barca cu motor cu tot greutatea asta totala. Asadar , cand un peridoc de asemenea constructie si caracteristici , este incarcat prea putin va fi foarte saltaretz in spatele masinii. Daca imi permiti , ca un sfat preliminar deocamdata, incearca sa reglezi peridocul in asa fel incat puntea sa fie cat mai in spate in asa fel incat forta de apasare pe carlig sa fie de aprox 50 kg. Momentan imi pare ca ar fi foarte ,,in balans'' ansamblu tau si cred ca dezlegat de masina poti ridica cu degetul mic peridocul de cupla :)
Stima tuturor.
MTMA 450 kg.
Nu topaie peridocu, ci e cumva "flexibil", flambeaza si punte e fixa, pe mijloc, asa ca face un fel de balans care imi ridica varfu si sare de pe suportul de prova. Pe spate i-am sudat ca si suporti doua sine de 1.5 m, iar in fata sta pe rolele alea de chila si suportul prova.
Am primit la el instructiuni in care zice sa nu depasesc o apasare pe carlig mai mare de 4% din MTMA. Cred ca sunt gresite, am vazut ca sunt de la remorcute de uz general.
Eu am incercat sa incarc barca in fata ca sa mai pun greutate, da cred ca ideal era sa aiba puntea unde trebe.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Citat din: bbl81 din Iulie 06, 2017, 11:27:09 AM
Salut,.
Ai putut sa treci vama cu barca neinmatricula?
link=topic=2063.msg41298#msg41298 date=1499109158]
Salut!
Am ajuns in sfarsit cu barca la destinatia ei - Astris - Thassos.
Peridocul intr-adevar e de groaza, dar odata ajuns, barcuta e super, asa ca se compenseaza.
Nici de motor nu ma plang, absolut deloc, trebuie cunoscut un pic inainte de a trage concluzii.
Eu m-am grabit sa zic ca e o rabla, dar odata ce l-am desfacut si facut la loc, si am schimbat tot ce puteam eu schimba, cu niste costuri nesemnificative, imi dau seama ca nu e deloc o rabla, ba chiar imi da o senzatie de siguranta mai mare ca yamaha de anu trecut.
Da oricum, peridocul e un dezastru. Imi distruge barca.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170703/6a7bf501615aee7d4165fac1447e5b04.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170703/248603818ef1bef59635119474395ae1.jpg)
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Da am trecut fara probleme, nu m-a intrebat nimeni nimic, nici la bulgari nici la greci.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
multumesc.
Puntea se poate muta. Suspenzi peridocul pe 4 cale, slabesti mult bridele, si cu grija la cote o dai mai in spate. O lasi cu roata de sprijin pe un cantar si ajustezi pozitia puntii pana ai incarcarea dorita pe cui!
Oricum peridocul va ramane o panarama :( Incearca sa-i faci doi cavaleti cat mai lungi si prinsi in 2,3 pucte de peridoc ... asa macar barca scapa. Este genul de peridoc la care, daca nu stai bine cu inima, mai bine nu te uiti in oglinda retrovizoare ;D
Corectă soluția lui AdrianZUZ! Oricum, dacă ești deja pe drum, aruncă un ochi mai jos. Pentru mine funcționează.
Dacă barca este goală și călătorești cu motorul montat, deci cu greutate mai mare pe spate, situația poate deveni periculoasă în sensul că oscilațiile care apar la orice viraj cât de cât mai hotărât (depășire) sunt amplificate și nu amortizate. O soluție este să amplasezi bagaje în barcă în zona prova crescând astfel forța de apăsare pe cârligul de remorcare.
Se mai poate ajusta un pic presiunea pe oglindă dacă, așa cum am văzut în fotografiile anterioare, barca fiind trasă mai în față, poți sprijini pintenul motorului pe rola din spate și o legi de aceasta astfel încât să nu țopăie pe ea.
Eu am un peridoc asemănător, și fără a-l considera vreo minune inginerească, chiar nu îmi face niciun fel de probleme. Și eu, contrar opiniei generale - cu care sunt chiar de acord, merg cu motorul montat pe barcă. Cred că secretul constă în faptul că am barca foarte bine amarată de peridoc (la plecare, după 5-10 km opresc și mai tensionez o dată legăturile) și că barca pe peridoc este sprijinită strict pe glisierele longitudinale (cavaleți), pe reazemul prova și pe pintenul motorului în contact direct cu rola spate. Iar barca este și remorcă, în partea ei prova, amarat cu o plasă am tot calabalâcul. Ca să o dau la apă încărcată, este suficient să ud mocheta de pe glisiere, și totul merge "ca uns".
Atata amar de drum cu motorul agatat de barca si fara suspensii pe peridoc !! tupeu !, pune mai multa greutate pe carlig si eventual formeaza o ferma intre barca si peridoc strangand si fata si spatele n chingi !Poate la intoarcere ti rezervi ceva timp sa pui motoru n mijlocul barcii! pacat de oglinda aia ca I frumoasa ! ;)
Citat din: AdrianZUZ din Iulie 12, 2017, 11:29:18 AM
Puntea se poate muta. Suspenzi peridocul pe 4 cale, slabesti mult bridele, si cu grija la cote o dai mai in spate. O lasi cu roata de sprijin pe un cantar si ajustezi pozitia puntii pana ai incarcarea dorita pe cui!
Oricum peridocul va ramane o panarama :( Incearca sa-i faci doi cavaleti cat mai lungi si prinsi in 2,3 pucte de peridoc ... asa macar barca scapa. Este genul de peridoc la care, daca nu stai bine cu inima, mai bine nu te uiti in oglinda retrovizoare ;D
Nu am vazut nicio brida.
Puntea nu e prinsa cu bride.
Vorba ta, ca mai bine te ascultam, e o panarama.
Eu nu de peridoc imi fac griji, el dupa masina vine excelent. Am mai tras rulota, am ceva experienta cu ea, da asta nici nu-l simt, doar ca imi distruge barca. Are muchii taioase, suporti subdimensionati, role puse pe montanti din aliaj atat de moale incat cand îi strangi se indoaie, etc. In rest vine bine dupa masina, mie mi mila de barca. Cu bagaje am incercat sa o echilibrez, da pur si simplu e prea flexibil peridocul ca sa conteze, el oricum flambeaza mai mult sau mai putin.
Ca idee, la Dedeman e un peridoc pe site, care daca mergi sa il iei in mana, nu flambeaza, si pare foarte greu fata de Niewiadow asta, da pe ala cred ca il poti echilibra.
Eu am luat niewiadow pt ca masina mea poate trage 745 fara frana.
Oricum, am gasit aici un peridoc abandonat si cred ca o sa iau de acolo suportul prova care e cal mai rau la mine.
Am intrebat si zice ca e de vreo 6 ani acolo.
Barca merge super, oricum. Am mers cu barca de ScubaDiving, cu un Evinrude 300 si a mers dublu decat a mea. Bine, cu 15 oameni la bord, da totusi de la 15 cai si 4 litri consum la 300 cai si 90 consumul aferent wot e ceva diferenta.
Am cumparat planurile de la HM19, am intrebat ceva de HMD19 de la bateau, si le-am primit bonus si pe alea, asa ca abia astept sa ma apuc de construit.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Citat din: NessyRO din Iulie 12, 2017, 06:34:36 PM
Corectă soluția lui AdrianZUZ! Oricum, dacă ești deja pe drum, aruncă un ochi mai jos. Pentru mine funcționează.
Dacă barca este goală și călătorești cu motorul montat, deci cu greutate mai mare pe spate, situația poate deveni periculoasă în sensul că oscilațiile care apar la orice viraj cât de cât mai hotărât (depășire) sunt amplificate și nu amortizate. O soluție este să amplasezi bagaje în barcă în zona prova crescând astfel forța de apăsare pe cârligul de remorcare.
Se mai poate ajusta un pic presiunea pe oglindă dacă, așa cum am văzut în fotografiile anterioare, barca fiind trasă mai în față, poți sprijini pintenul motorului pe rola din spate și o legi de aceasta astfel încât să nu țopăie pe ea.
Eu am un peridoc asemănător, și fără a-l considera vreo minune inginerească, chiar nu îmi face niciun fel de probleme. Și eu, contrar opiniei generale - cu care sunt chiar de acord, merg cu motorul montat pe barcă. Cred că secretul constă în faptul că am barca foarte bine amarată de peridoc (la plecare, după 5-10 km opresc și mai tensionez o dată legăturile) și că barca pe peridoc este sprijinită strict pe glisierele longitudinale (cavaleți), pe reazemul prova și pe pintenul motorului în contact direct cu rola spate. Iar barca este și remorcă, în partea ei prova, amarat cu o plasă am tot calabalâcul. Ca să o dau la apă încărcată, este suficient să ud mocheta de pe glisiere, și totul merge "ca uns".
Eu te cred ca ai un peridoc asemanator, da nu cred ca e ca asta. Daca are lateralele din profil C, e stabil. A meu e patrat de 40x40x3 si flambeaza.
Am doi cavaleti de 1.5 m, in spate, varfu sta pe cele doua role, pe care le,am mutat in fata, am o chinga de 3 tone in spate, cu care am ajuns si una de 500 kg in fata, pe care am pierdut-o.
Nu e fara suspensii, suspensia e ok, peridocu vine bine, doar ca nu e gandit pt barci, parerea mea e ca e o panarama de peridoc. Adica cu aceeasi punte, aceiasi bani si aceleasi materiale eu cred ca se putea face un peridoc bun.
Adica vad aici niste vechituri atat de bine echilibrate si facute, ca imi vine sa plang de țepele din .Ro
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Si despre oglinda, ca tot intrebam mai devreme, nu o sa dau niciodata un motor mai mare de 5 cp jos pe peridoc.
Eu am facut singur oglinda, m-am temut pt ea, si am vazut ca nu e ea nicidecum partea slaba a barcii.
Cand treci in viteza peste doua valuri, eu cred ca oglinda aia e mai izbita decat ar putea fi vreodata pe un peridoc, cu suspensie pe torsiune si roti de cauciuc. Numa sa nu sara din suportul prova!
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
https://youtu.be/4yHSNkArjUo
La 10 km/h, 2000 rpm, consum neglijabil, ape albastre, ce sa mai vrei
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Citat din: BogdanFerariu din Iulie 13, 2017, 11:30:45 PM
Nu am vazut nicio brida.
Puntea nu e prinsa cu bride.
Vorba ta, ca mai bine te ascultam, e o panarama.
Eu nu de peridoc imi fac griji, el dupa masina vine excelent. Am mai tras rulota, am ceva experienta cu ea, da asta nici nu-l simt, doar ca imi distruge barca. Are muchii taioase, suporti subdimensionati, role puse pe montanti din aliaj atat de moale incat cand îi strangi se indoaie, etc. In rest vine bine dupa masina, mie mi mila de barca. Cu bagaje am incercat sa o echilibrez, da pur si simplu e prea flexibil peridocul ca sa conteze, el oricum flambeaza mai mult sau mai putin.
Ca idee, la Dedeman e un peridoc pe site, care daca mergi sa il iei in mana, nu flambeaza, si pare foarte greu fata de Niewiadow asta, da pe ala cred ca il poti echilibra.
Eu am luat niewiadow pt ca masina mea poate trage 745 fara frana.
Oricum, am gasit aici un peridoc abandonat si cred ca o sa iau de acolo suportul prova care e cal mai rau la mine.
Am intrebat si zice ca e de vreo 6 ani acolo.
Barca merge super, oricum. Am mers cu barca de ScubaDiving, cu un Evinrude 300 si a mers dublu decat a mea. Bine, cu 15 oameni la bord, da totusi de la 15 cai si 4 litri consum la 300 cai si 90 consumul aferent wot e ceva diferenta.
Am cumparat planurile de la HM19, am intrebat ceva de HMD19 de la bateau, si le-am primit bonus si pe alea, asa ca abia astept sa ma apuc de construit.
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
Nu e problema cu reglajul. Trecem la planul B. Slabesti axul central din cele 8 suruburi (4fata si 4 pe punte), tragi protapul in fata (15-20 cm sa zicem) ... puntea ramane in spate, abia ca nu mai scoti bara de lumini asa mult in spate.
Sa sti ca ala de la Dedeman si Bricostore este mai RAU decat P415! :-[ La polonezul asta, daca schimbi suportii centrali, suportul prova, troliul, mai adaugi o traversa in spate cu suport de chila sau roti laterale de ghidaj ... posibil sa mearga onorabil cu o barca usoara ca a ta.
Sub 750kg ai Pongratz PBA 500 nou sau SH-uri italienesti Ellebi 400 450 chiar cu sistem de franare.
Concediu frumos iti doresc, lasa problemele pentru acasa!
Salutari
Am lasat barca pana la urma pe insula, mi-a cerut grecul pe un an cat ma costa in plus ferry-boatul si diferenta de consum.
Mi-a parut o idee buna atunci, mai ales ca nu mai preconizam vreo iesire anu asta, cum ma apuc de HM19.
Fiind foarte departe de apa, barca am facut-o mai mult pt Thassos.
Cred ca o sa fac totusi si un D5 (sunt fan Bateau [emoji16]) cu ce ramane de la HM19, ca sa pot iesi usor pe lacuri mai apropiate, Bezid, Colibita.
Oricum, acum sunt la Albena si sufar dupa barca, asa ca pun si un filmulet cu ea la viteza maxima pe mare, ca nu aveam decat in deplasament.
https://youtu.be/GNiyhApgjkA
Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk