Cap Compas

Ambarcatiuni => Echipamente si accesorii => Subiect creat de: Dbr din Octombrie 27, 2016, 07:49:39 AM

Titlu: Peridocuri si reguli
Scris de: Dbr din Octombrie 27, 2016, 07:49:39 AM
Citat din: Dbr din August 05, 2016, 07:05:22 AM
@Home made: Asa este . Si eu sunt satul pana peste cap de oameni care promit mult si fac putin sau deloc. Dar sa-i lasam deoparte. Poate ca la mine treaba asta cu ,,nu se poate'' imi vine si din autoeducatia spartana pe mi-am dat-o in timp atat mie cat si familiei mele pe principiul ,,nu exista nu pot, exista doar nu vreau''!. Cand am cumparat remorca cu doua axe ( una viratoare) am fost luat drept om nebun. Exact cum spui tu:,, Cum sa tragi dom'le barabafta aia dupa tine mii de km"? Raspuns: ,,Stai sa o vezi pe urmatoarea pe care am pus ochii de 11 m lungime 3 axe, nu asta mica de 8m..."
In concluzie,ca sa nu devenim off topic, se poate daca vrem. Fie ca mai apelam la ajutorul unor prieteni adevarati, fie ca uzam de cunostintele acumulate in timp ,  ca doar experienta de viata ne face sa fim mai calculati, cumpatati si rabdatori dar si mai curajosi si indrazneti. Deci se poate daca se vrea...
Stima tuturor.

M-am hotarat sa ii poluez lui Razvan Evergreen topicul lui ca sa nu mai deschid altul. Dar daca Vali doreste , bineinteles ca il poate muta intr-un alt subiect de genul Transport barci -posibilitati speciale,etc, etc.
Si pentru ca in ultima vreme ma incita un proiect mai special referitor la constructia unui peridoc cu o geometrie indrazneata de catre Cristizz, mi-am propus si eu ca target in urmatorul interval de timp, care sper sa fie cat mai scurt, achizitia unei remorci de transport atipica atat ca gabarit cat si ca mase. Poate si faptul ca nevasta-mea va fi in curand posesoarea permisului de conducere cat. B+E. Bineinteles ca nu vrea sa tracteze asa ceva nici in ruptul capului dar am mai atenuat conflictul putin spunandu-i ca exista si cu 4 si 5 axe. Asa ca asta de 10 m x 2,5m suprafata utila( + extensia la lungime pana la 11,5 m) este chiar mica. Incercam sa achizitionam cu toate ca este scump rau ,,halatul''!!!
Orice parere este binevenita.
Stima tuturor.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: sixone din Octombrie 27, 2016, 09:30:22 AM
Rotile de pe puntea fata vireaza? Din cate imi aduc aminte o remorca nu poate depasi 12m, deci asta s-ar incadra, dar mai mare cred ca-ti trebuie autorizatii speciale.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Razvan Evergreen din Octombrie 28, 2016, 08:11:19 AM
Citat din: Dbr din Octombrie 27, 2016, 07:49:39 AM
M-am hotarat sa ii poluez lui Razvan Evergreen topicul lui ca sa nu mai deschid altul. Dar daca Vali doreste , bineinteles ca il poate muta intr-un alt subiect de genul Transport barci -posibilitati speciale,etc, etc.
Si pentru ca in ultima vreme ma incita un proiect mai special referitor la constructia unui peridoc cu o geometrie indrazneata de catre Cristizz, mi-am propus si eu ca target in urmatorul interval de timp, care sper sa fie cat mai scurt, achizitia unei remorci de transport atipica atat ca gabarit cat si ca mase. Poate si faptul ca nevasta-mea va fi in curand posesoarea permisului de conducere cat. B+E. Bineinteles ca nu vrea sa tracteze asa ceva nici in ruptul capului dar am mai atenuat conflictul putin spunandu-i ca exista si cu 4 si 5 axe. Asa ca asta de 10 m x 2,5m suprafata utila( + extensia la lungime pana la 11,5 m) este chiar mica. Incercam sa achizitionam cu toate ca este scump rau ,,halatul''!!!
Orice parere este binevenita.
Stima tuturor.

Eu zic sa ne intalnim sambata la barci si sa poluam acolo. Am luat niste detergent special, de scos scoica si petele galbene. Platforma e super Intra doua Dehler 65.  :P
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Dbr din Octombrie 28, 2016, 08:48:16 AM
Mda...Cred ca trebuie mutat topicul sub alt titlu.
@ Sixone: Rotile cu puntea fata vireaza! Referitor la cei 12 m asa este. Poti sa ai gabarit depasit pe lungime la remorca, in functie de tara UE tranzitata, intre 0,1-1,5 m daca folosesti panoul specific cu dungi oblice rosii/albe.
@ Razvan Evergreen vin sambata sa ,,dam la scoica''...si sa punem tara la cale.
Poate vine si Cristizz sa studiem proiectul peridocului lui .
Cateva precizari importante referitoare la tipul acesta de remorci, cu punte simpla ( sau dubla) viratoare:
- In general, au axe supradimensionate. Spre ex. a mea, cea de 6m lungime utila are axe de 1800 kg x 2 avand doar un MTMA de 2000 kg. De ce? pentru ca la un moment dat incarcatura poate fi distribuita inegal!
Cea din foto are 4 x 1500kg/axa deci suporta 6 tone pe axe in conditiile in care MTMA este de doar 3500Kg.
- au avantajul accesului in locuri greu accesibile atat dpdv al curbelor cat si al situatiilor limita ( drum infundat, porti de acces incuiate, drum gresit,etc). Eu personal am avut foarte multe situatii din care m-a salvat datorita manevrabilitatii. Se poate vedea in clipul acesta o situatie asemanatoare:
https://www.youtube.com/watch?v=RhoNckcbvU0. (https://www.youtube.com/watch?v=RhoNckcbvU0.)
- nu apasa pe carligul de remorcare al masinii tractoare si nu creeaza balans in mers.
Ca dezavantaj major are insa mersul cu spatele, in care trebuie sa fii experimentat, altfel in 2 m de mars arrier o pui ,,briceag'' pe masina. Cum spun soferii care tracteaza asa ceva, trebuie sa ,,te dai'' dupa protap cu carligul.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: cristizz din Octombrie 28, 2016, 10:44:49 AM
Citat din: Dbr din Octombrie 28, 2016, 08:48:16 AM
.....
Poate vine si Cristizz sa studiem proiectul peridocului lui .
.....

Poate vin. Poate bere...
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: cristizz din Octombrie 29, 2016, 01:38:04 PM
Imi place foarte tare o barca poloneza, de generatie relativ noua, categoria B cu swing keel, dar care pune ceva probleme la transport:  3 m latime si 3000 kg masa proprie (asta urmeaza sa o confirm cu proiectantul, pentru ca pe multe siteuri e data ca deplasament ???)
Dupa ce am incercat sa ma lamuresc cum e cu transportul agabaritic (pe motiv de latime) constat ca nu prea e fezabila ideea de a-mi lua C si E + licenta de transport agabaritic si de a schimba masina cu una capabila sa traga peste 3500 kg, fiind nevoit astfel ca la fiecare deplasare sa apelez la un transportator specific care ma va seca de bani.
Singura varianta fezabila este constructia unui peridoc dedicat acestei barci, cu masa proprie sub 500kg si totala autorizata 3500kg, capabil sa incline barca asa incat sa se incadreze in 2,55m regulamentari.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Vali din Octombrie 29, 2016, 05:20:35 PM
IMHO la o barca avand derivor briceag 3 tone reprezinta deplasamentul total, si nu greutatea proprie.
Barcile de 30' care au greutatea proprie de 3 tone au de obicei deplasament peste 4 tone, au ori chila fin ori twin keels, iar greementul deja e de cutter sau sloop cu catarg foarte inalt.

Velierele de generatie noua in jur de 30' se invart in jurul acestei valori de 3 tone a deplasamentului, din motive de performanta. Cu atat mai mult daca e vorba de derivor briceag, putin probabil sa se riste vreun designer sa se joace cu asemenea masa de 3 tone a barcii goale.

Raspunsul designerului ar trebui sa includa masa maxima a barcii goale, alaturi de deplasamentul total. Din ce am vazut, masa proprie a unei barci moderne de 30' e in jur de 2,1 pana pe la 2,3 tone.

Pe de alta pare, eu stiam (posibil sa gresesc) ca limita de latime pentru tractabilitate rutiera fara permis agabaritic este de 2,50 si nu 2,55 metri. Cel mai bine e de studiat legislatia la zi. Nu cred ca ar fi mare diferenta de inclinare a barcii pentru a obtine latimea de 2,50 fata de 2,55, important e sa nu ai batai de cap cu organul. Cu toate ca nu cred sa stea cineva cu sculamente speciale sa-ti masoare latimea barcii inclinate pe peridoc, dar nu stii niciodata.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: cristizz din Octombrie 29, 2016, 06:44:48 PM
@ Vali Referitor la cele 3000 kg ale barcii tind sa-ti dau dreptate, cel mai probabil ca reprezinta deplasamentul.
Ce m-a debusolat a fost raspunsul telefonic al reprezentantei de vanzari, care a insistat ca e masa barcii goala.
Sper sa lamuresc acest aspect cu proiectantul, de la care vreau sa mai aflu si cat de fezabila e solutia propusa de mine. Mai precis unde ar trebui amplasate grinzile-cavalet asa incat sa nu deformez/rup ceva la barca in timpul transportului, cand ea va sta inclinata si sprijinita pe un bord.

Daca masa barcii e cu cateva sute de kg sub cele 3000, sigur voi avea destula rezerva sa ma joc cu structura peridocului.
Si poate ca nu va mai trebui sa schimb masina (a mea tracteaza 2800 kg cu sistem de franare)

Despre latime, limita sigur este 2,55 m pentru remorci uzuale si 2,60 m pentru frigorifice

https://www.untrr.ro/oldcontent/content2/dimensiuni-scurte.pdf (https://www.untrr.ro/oldcontent/content2/dimensiuni-scurte.pdf)

Interesant ar fi sa aflam daca in Romania avem o derogare (ca in Polonia si Olanda) asa incat daca marfa este un corp structural unitar, indivizibil, se admit depasiri ale latimii maxime de 2,55 m (polonezii zic ca ei pot transporta barci pana la 3 m latime fara permis special)
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: cristizz din Noiembrie 01, 2016, 08:30:58 PM
Astazi am avut o discutie foarte interesanta cu un domn de la un Centru de pregatire profesionala, atestate profesionale si Scoala de soferi amatori si profesionisti. Parea excelent informat.
Tema discutiei a fost posibilitatea ca eu, persoana fizica, sa pot tracta un gabarit depasit. Eu stiam ca trebuie sa am atestat profesional pentru asta, pe care il pot obtine numai sub umbrela unei societati comerciale care are in obiectul de activitate transportul agabaritc.
Surpriza: omul mi-a spus cu subiect si predicat ca in calitate de persoana fizica, cu autovehiculul personal pot tracta remorca personala avand incarcata barca personala care are gabarit depasit (mase sau dimensiuni) fara sa fie nevoie de atestat profesional. Trebuie insa obtinuta ATS si respectate celelalte reguli (permis B + E pana la 7 tone si tractor care sa aiba in certificatul de inmatrculare masa tractabila cu sistem de franare 3500 kg. Pentru masa mai mare iti trebuie C + E).
Mi s-a spus ca putem studia in legislatie:
- Hotărârea Guvernului nr.1391/2006
pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice
- Ordonanta Guvernului Nr. 43/1997*) privind regimul drumurilor
- Ordonanta Guvernului nr.27 din 31 august 2011 privind transporturile rutiere
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: MBG din Noiembrie 01, 2016, 09:06:46 PM
Citat din: cristizz din Noiembrie 01, 2016, 08:30:58 PM
Astazi am avut o discutie foarte interesanta cu un domn de la un Centru de pregatire profesionala, atestate profesionale si Scoala de soferi amatori si profesionisti. Parea excelent informat.
Tema discutiei a fost posibilitatea ca eu, persoana fizica, sa pot tracta un gabarit depasit. Eu stiam ca trebuie sa am atestat profesional pentru asta, pe care il pot obtine numai sub umbrela unei societati comerciale care are in obiectul de activitate transportul agabaritc.
Surpriza: omul mi-a spus cu subiect si predicat ca in calitate de persoana fizica, cu autovehiculul personal pot tracta remorca personala avand incarcata barca personala care are gabarit depasit (mase sau dimensiuni) fara sa fie nevoie de atestat profesional. Trebuie insa obtinuta ATS si respectate celelalte reguli (permis B + E pana la 7 tone si tractor care sa aiba in certificatul de inmatrculare masa tractabila cu sistem de franare 3500 kg. Pentru masa mai mare iti trebuie C + E).
Mi s-a spus ca putem studia in legislatie:
- Hotărârea Guvernului nr.1391/2006
pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice
- Ordonanta Guvernului Nr. 43/1997*) privind regimul drumurilor
- Ordonanta Guvernului nr.27 din 31 august 2011 privind transporturile rutiere
Foarte interesanta informatia.
Practic cu masina potrivita poti sa tragi dupa tine ditamai barca.
Daca esti detinator de C+E practic tragi dupa tine si un vapor.
Mai ramane chestiunea cu ATS. Cat de greu/birocratic este de obtinut.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: cristizz din Noiembrie 01, 2016, 09:28:52 PM
Din cate inteleg ATS nu se obtine deloc greu. Exista multe centre  unde poti depune documentele si face plata. Daca te organizezi bine nu e deloc incomod.
Am facut la un moment dat o simulare pentru o barca care se incadra in greutate dar are 3 m latime si de la Bucuresti la Constanta autorizatia era undeva intre 50 si 80 Euro.
Daca faci numai cateva drumuri pe an merita efortul pentru a spori confortul!
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: MBG din Noiembrie 02, 2016, 12:23:47 PM
Citat din: cristizz din Noiembrie 01, 2016, 09:28:52 PM
Din cate inteleg ATS nu se obtine deloc greu. Exista multe centre  unde poti depune documentele si face plata. Daca te organizezi bine nu e deloc incomod.
Am facut la un moment dat o simulare pentru o barca care se incadra in greutate dar are 3 m latime si de la Bucuresti la Constanta autorizatia era undeva intre 50 si 80 Euro.
Daca faci numai cateva drumuri pe an merita efortul pentru a spori confortul!
Clar nu este scump.
Ideea era mai mult de pierdere de timp.
Si pe urma mai esti si situatia in care vrei sa duci barca in Grecia si sa te mai si intorci cu ea.
Iti trebuie ATS si de la Bulgari, respectiv greci sau este ok numai cel din Romania?
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: cristizz din Noiembrie 02, 2016, 12:28:29 PM
Corect este sa ții cont de legislația specifica a fiecărui stat. Poți sa treci prin 2 tari unde sa fie nevoie de ATS iar în al 3-lea sa nu ai nevoie.
Cred ca pentru Bg și Gr ai nevoie.
Din câte am înțeles se poate obține ATS chiar in vama ... cel puțin la noi

Trimis de pe al meu SM-N910F folosind Tapatalk

Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Vali din Noiembrie 02, 2016, 12:54:00 PM
Citat din: cristizz din Noiembrie 02, 2016, 12:28:29 PM
Din câte am înțeles se poate obține ATS chiar in vama ... cel puțin la noi

Atentie mare, ca la fel au zis unii ca vamuirea Macgregor-ului se poate face si la frontiera :D.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: cristizz din Noiembrie 02, 2016, 01:15:33 PM
Citat din: Vali din Noiembrie 02, 2016, 12:54:00 PM
Atentie mare, ca la fel au zis unii ca vamuirea Macgregor-ului se poate face si la frontiera :D.

:D  Asa este, imi amintesc. Totusi vamuirea s-ar fi facut acolo, ca se aranjase legal. Ei s-au reintors ca sa le radiez peridocul din circulatie si barca din registrul naval, de frica sa nu aiba probleme cu ai lor.

Ref la ATS, acesta se poate obtine in 48h de la depunere cu tarif normal de emitere sau pe loc, la urgenta cu 1,5xTarif
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: gvincentiu din Noiembrie 06, 2016, 02:39:04 PM
Un peridoc pentru un catamaran usor, cu rolele de ghidare in interiorul corpurilor iar cele de chila in afara rotilor osiei, se poate? Adica e mai lat cu 0,5 m in fecare parte decat ansamblul osie roti. Bineinteles, totul la 2,5m lățime.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: cristizz din Noiembrie 06, 2016, 02:51:16 PM
Cred ca e legal daca este sub 2,55 m latime si este semnalizat corespunzator.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Dbr din Noiembrie 06, 2016, 07:04:19 PM
Ca sa nu mai existe confuzie, gasiti aici tot ce este  legat de mase/gabarit maxime pentru toate tarile UE.
Stima tuturor.
https://www.euload.com/info.php?catID=26 (https://www.euload.com/info.php?catID=26)
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: cristizz din Noiembrie 07, 2016, 04:16:19 PM
Cred ca Vincentiu se referea la situatia in care dimensiunile de gabarit ale incarcaturii (in speta latimea maxima a catamaranului) depasesc dimensiunile constructive ale peridocului (latimea axei cu tot cu roti), dar fara a depasi latimea maxima de 2,55 m permisa pe drumurile publice.

Stiu ca exista o restrictie de a nu transporta pe autovehicul o incarcatura care sa depaseasca dimensiunile de gabarit ale acestuia. Cred ca se refera la ceea ce transporti pe portbagajul autovehiculului, nu pe o remorca (,,Se interzice conducãtorului de autovehicul sau de tramvai ...... sã transporte în si pe autoturism obiecte a cãror lungime sau lãtime depãseste, împreunã cu încãrcãtura, dimensiunile acestuia)
Poate de aici si nelamurirea.
Mai stiu ca exista o alta reglementare referitoare la atelajele cu tractiune animala care spune ca incarcatura din acestea poate depasi dimensiunile atelajului dar cu incadrare in latimea de 2,55m (lungimea nu o mai stiu) si cu conditia semnalizarii cu steag rosu pe timp de zi si felinar pe timpul noptii.

Ar fi de folos o referire clara (lg si art) care sa lamureasca chestiunea.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: gvincentiu din Noiembrie 07, 2016, 06:56:45 PM
Exact asa e: osia standard knott de 1400mm cu tot cu roti, iar rolele de chila ies in afara ei cu 500mm in fiecare bord, doar e catamaran. Mai las o rezerva de 50 pentru chingile de amarare si inca sunt sub 2550mm. Bineinteles, bara de semnalizare din spate va fi la latimea gabaritului. Cam asa am de gand sa fac peridocul. CAT-ul are 500 iar peridocul cu sistem inertial de franare are 250 sunt in MMA de 750kg pentru o berlina mica. Întrebarea era daca pot iesi in afara osiei cu platforma.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: acig din Noiembrie 07, 2016, 07:31:50 PM
Uite la pct. 87 cum este lamurita latimea maxima a incarcatutrii;
http://testauto.eu/rom/capitol4-10/ (http://testauto.eu/rom/capitol4-10/)
Ar mai trebui facuta pe mail o intrebare pentru siguranta ta la: http://www.politiarutiera.ro/ (http://www.politiarutiera.ro/) ;
Email: office(at)politiarutiera.ro
Sau-si aici:http://testauto.eu/rom/ask_question/
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Vali din Noiembrie 07, 2016, 07:33:37 PM
@Vince: in catalogul Knott gasesti punti cu latime suficienta pentru a sustine bine catamaranul. Cred ca latimea de 1400 e prea mica, mai ales daca e cu tot cu roti. Poate ai vrut sa spui ca b-ul (latimea intre gaurile talpicilor) este de 1400, si in acest caz latimea intre fulii este de 1850 mm.

Eu as folosi cea mai mare latime disponibila. La cele cateva peridocuri pe care le-am facut, am folosit latimea b din catalog de 1400 mm, atunci cand era vorba de barca mea lata de 1,70.
Din ce se vede pe site-ul Knott, latimea maxima la punti cu frana de 750 kg este de 1500 intre talpici si de 1950 intre fulii. Cam asta cred ca s-ar potrivi, desi mie mi se pare tot cam ingusta, stiind ca la catamaran greutatea e concentrata in corpuri, deci in laterale.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: cristizz din Noiembrie 07, 2016, 10:41:11 PM
Citat din: acig din Noiembrie 07, 2016, 07:31:50 PM
Uite la pct. 87 cum este lamurita latimea maxima a incarcatutrii;
http://testauto.eu/rom/capitol4-10/ (http://testauto.eu/rom/capitol4-10/)

Excelent nea' Gica. Degeaba citim Codul Rutier daca nu studiem si Regulamentul Circulatiei.
Deci avem conditiile obligatorii:
- latimea maxima remorca cu incarcatura pe ea cel mult 2,55m (2,6 pentru frigo)
- lungimea maxima remorca cu incarcatura pe ea cel mult 12 m
Iar incarcatura poate depasi dimensional conturul remorcii astfel:
- spre fata cu 1m
- spre spate cu 2m
- in lateral cu 0,4 m de la marginea exterioară a luminilor de gabarit (nu se specifica latimea osiei si a rotilor)
In aceasta situatie ansamblul trebuie semnalizat suplimentar cf. art.88 din Regulament.

Referitor la mase, stiu ca MMA poate fi depasita cu pana la 4% fara a fi sanctionat (la o remorca cu MMA 3500kg depasirea poate fi astfel pana la 140kg = greutatea unui motor mai mare, sau cateva dotari suplimentare ale barcii, sau alimente si combustibil ....)

As adauga o observatie referitoare la Asigurarea obligatorie RCA.
Conf. Codului Rutier SECTIUNEA a 2-a, Înmatricularea, înregistrarea si radierea vehiculelor:
Art.11 (8 ) Cu ocazia realizarii oricarei operatiuni de înmatriculare a unui vehicul, verificarea efectuarii inspectiei tehnice periodice si a asigurarii obligatorii de raspundere civila ....
Conf. Codului Rutier SECTIUNEA a 5-a, Obligatii în caz de accident:
Art.76. - (1) Vehiculele înmatriculate sau înregistrate, cu exceptia celor cu tractiune animala, a remorcilor si a mopedelor, care circula pe drumurile publice, trebuie sa aiba asigurare obligatorie pentru raspundere civila în caz de pagube produse tertilor prin accidente de circulatie, conform legii.
Deci RCA este obligatoriu la inmatriculare (desteptii de la ITP il cer si ei) dar nu este obligatorie daca ai deja ITP si remorca este inmatriculata.
- conf. obs. calin1967, multumesc.
Pe mine m-a oprit Politia Autostrazii la Lehliu in vara lui 2014, nu am avut asigurare, a vrut sa ma amendeze si sa-mi retina talonul. Am protestat, i-am aratat art. de mai sus. Omul si-a sunat superiorul si nu m-a mai amendat (pentru lipsa RCA la remorca).
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Dbr din Noiembrie 08, 2016, 07:11:58 AM
Salutare,
Voi relua putin discutia de mai devreme, deoarece nu am avut timp sa scriu in amanunt in ultima perioada.
Acum vreo doua saptamani  m-am dus sa imi invelesc barca pentru iarna ocazie cu care m-am vazut cu Cristi si Florio la Santierele Navale Tubal. Atunci am si stat putin la o discutie constructiva spun eu deocamdata, dar mai avem de gandit mult referitor la sistemul de rabatare, unde fiecare am venit cu ideile proprii, lansand la un moment dat idei ce se refereau la sisteme hidraulice,spingluri mecanice, lanturi Gall, sisteme elastice pneumatice,perne de aer,etc.
Ideea este ca peridocul lui Cristi trebuie sa iasa in final la o greutate foarte mica, aspect la care el era foarte optimist, in schimb eu nu >:( .
Sunt insa niste chestiuni importante legate de punte, unde daca punem doua sunt prea grele, iar daca punem una, ne trebuiesc neaparat roti jumelate, pentru ca nici o anvelopa comerciala  de 12- 14 tzoli per bucata nu rezista la mai mult de 1200-1500 kg. De aceea sunt circumspect la greutatea proprie finala a peridocului, tinand cont si de suprastructura de rabatare care va fi realizata preponderent din otel!
Nu stiu daca v-am mai spus, si va rog sa nu o luati ca pe o lauda proprie sau ca sunt contra , dar am realizat in regie proprie doua remorci pe care le-am exportat in Olanda iar una foarte mare exportata in Germania. Nu vreau sa va plictisec cu foto si proiectele lor , doar vreau sa va spun ca cea mai hazlie a fost treaba cu inmatricularea lor acolo unde nu intelegeau ca export din Ro catre NL si DE si nu invers :o. Ei fiind invatati sa ne vanda numai ei noua si nu noi lor. Eu eram 8) si crestea inima in mine cand am vazut in NL ca am avut Meldcode( al catelea vehicul din marca si tipul asta este inmatriculat in NL) pe certificatul de inmatriculare ( Kentekenbewijs) 0001. Crestea inima in mine cand am vazut ca se poate sa le aratam si noi lor ca SE POATE si sa nu mai arunce atat cu pietre in noi. La fel in Germania. la TUV Nord cand am facut Rar -ul lor , angajatul de acolo adresat o intrebare incepand cu :,, Bitte, Herr Hersteller....- va rog, d-le constructor" Deci se poate daca vrem!
Asa ca provocarea lui Cristi cu sistemul lui de basculare este ca o ,,cireasa pe tort'' si personal abia astept sa ne apucam de treaba :)
Vali, referitor la 2,55 si 2,50 adevarul este undeva la mijloc, pentru ca nu toate stalele membre UE au 2,55. Se poate studia cu atentie site-ul indicat mai sus de mine unde sunt date toate dimensiunile/greutatile maxime admise pe toata Europa, asa ca atentie la tarile tranzitate. Referitor la Olanda, doar ei au adoptat niste masuri mai speciale, care sunt valabile doar pe teritoriul lor(!), fapt pentru care si eu cand am lucrat pe transporturi agabaritice in NL mi-am incasat amenzi (platite de firma) usturatoare pe Belgia si Germania, chiar daca am anuntat ca este control de gabarit , firma insistand sa ma trimita pe ruta controlata, pentru ca eram singurii care includeam amenzile in costurile de transport ;). E o poveste lunga despre cum fugaresc nemtii si belgienii camioanele olandeze( dar eu pe al meu aveam numar polonez ;)) datorita acestor derogari speciale pe care doar Olanda le are in privinta asta , iar noi soferii romani, polonezi, bulgari, samd care lucram la ei ne formasem un fel de ,,asociatie'' tacita si ne anuntam in privinta controalelor. Preferam sa trecem prin zona la ore ciudate(3-5 dimineata) cand toti dormeau ca in gara si nu aveau chef sa iasa in frig la controale. Si pentru asta romanii, si nu numai noi, eram premiati la salariu cu prime considerabile ;)
Revenind la barcile noastre, tractate cu vehicule din categoria B (+E)totusi nu cred ca va sta cineva sa te controleze pe autostrazile din UE la gramada  cu camioanele, mai ales cand tractezi un velier, despre care toata lumea in general are impresia ca sunt usoare in raport cu volumul lor. Totusi nu trebuie sa existe discrepanta intre masina tractoare si barca, nu trebuie mers incet (pentru a nu exista dubii in privinta greutatii excedentare sau gabarit)  si nici foarte repede ci in concordanta cu ceilalti participanti la trafic, fara depasiri incomode sau acte de bravism! Daca totusi esti oprit in trafic in UE, este bine sa fii cat mai ,,licentiat'' , adica sa posezi cat mai multe categorii pe permisul de conducere, eventual alte atestate fiind si acestea binevenite. Nu in ultimul rand , ansamblul de vehicule trebuie sa aiba toate actele in regula( asig. Itp, taxe drum,etc) si mai ales sa fie semnalizat corespunzator cu lumini si panouri, de la caz la caz. Exemplu: Tranzitam Ungaria, nevasta-mea in spate cu turismul si un Shetland 535 la carlig pe peridoc ( MTMA 1200 Kg) doar categoria B. Se baga masina de Pol. intre mine si ea,, Upps imi zic...sa vezi ca o opresc bazbiducii astia" Bineinteles ca au tras-o in prima parcare. Si eu din fata lor bineiteles tot in parcare... Se duc ei la ea si ii cer actele...Apar si eu din fata si zic: ,,Jo Napot" cu accent perfect- buna ziua, cu toate ca afara era noapte ;). Ei incep sa ma boscoradeasca pe ungureste, eu le raspund in engleza ca nu stiu multe cuvinte in limba lor decat ,din politete,cele care se cad de cuviinta precum Buna ziua, Koszonom (multumesc), matrica (vignieta), autopalya,samd. Au controlat oamenii actele si mi-au spus motivul real pentru care m-au oprit. Nu ii mergea o pozitie pe dreapta la remorca, deci corect. Am schimbat becul , au stat cu mine sa vada ca merge si drum bun pana acasa. Deasemenea, imi aduc aminte la un moment dat, eram cu un prieten, care in spatele meu tracta cu o masina puternica remorca mea pe simplu ax,incarcata corespunzator dpdv al greutatii, dar cu viteza mai mica decat ceilalti parteneri de trafic, si intotdeauna il pierdeam in spate. Il sun si il intreb de ce merge asa incet si imi raspunde ca,,merge la consum mic :o. I-am raspuns ca va fi oprit de controale, pentru ca toti il depaseau si dadea impresia ca nu poate sa traga, ca si cum ar fi supraincarcat. Peste cativa km a fost oprit in Germania la control si dus la cantar! Acolo explicatii bla bla, iar apoi prietenul meu a stat lipit de mine pana acasa ,,ca timbrul de plic", mergand cu viteza constanta si normala in trafic.Deci fara motiv nu esti oprit in UE. De altfel si la noi am vazut aceeasi tendinta, mai mult de prevenire decat de asuprire!
O singura data am aratat in UE, autorizatia mea nominala de insotitor transporturi agabaritice + permisul de conducere aferent categoriei din care faca parte ansamblul de vehicule , si nu au mai avut nici macar curajul sa ma cantareasca sau masoare,ci mi-au urat ,,Drum bun''. In general, in trafic, se urmaresc mai multe aspecte. Primul este cel referitor la siguranta circulatiei( care tine de vehicule si conducatorul lor) iar abia ultimul este cel al taxarii suplimentare (ATS), care in cel mai rau caz se poate lasa cu plata unei taxe( nu amenda) in contul administratorului drumului, in cazul nostru CNADR. Deci ,ca o concluzie, putem conduce cu dimensiuni depasite,referindu-ma aici la barcile noastre, dar doar daca avem dreptul legal atestat si documentat.
Stima tuturor.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Dbr din Noiembrie 08, 2016, 07:44:38 AM
@ Gvincentiu
Peridocul urmeaza sa il construiesti si sa il omologhezi?
Daca incarcatura este in gabarit( 2,55 m) nu este nici o problema, dar vei avea nevoie sigur de calculul centrului de greutate pe sectiunea longitudinala. Se pune accent pe el, pentru a nu avea mai mult de 50-75 kg( dupa caz)forta de apasare pe cupla, in cazul unei remorci MTMA <750 kg, lucru care ar duce la descarcarea sau la suprasolicitarea prin supraincarcare a cuplei si respectiv a puntii din spate a autovehiculului ce tracteaza.
Greutatea proprie a peridocului o poti calcula relativ usor si fara abateri semnificative, daca vei tine cont de greutatile specifice ale materialelor folosite( inclusiv orice mic subansamblu sau suruburile, piulitele,etc) conform fiselor tehnice. Mie personal,la o remorca cu MTMA 1300 kg, mi-a rezultat o abatere de doar 14 kg, cand am cantarit-o la RAR :), probabil electrozii de sudura si popniturile le-am gresit la numaratoare ;)
Un exemplu mai jos de la una din remorcile mele.
Stima tuturor.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: timberland0910 din Noiembrie 08, 2016, 08:41:37 AM
Citat din: Dbr din Noiembrie 08, 2016, 07:44:38 AM
@ Gvincentiu
Peridocul urmeaza sa il construiesti si sa il omologhezi?
Daca incarcatura este in gabarit( 2,55 m) nu este nici o problema, dar vei avea nevoie sigur de calculul centrului de greutate pe sectiunea longitudinala. Se pune accent pe el, pentru a nu avea mai mult de 50-75 kg( dupa caz)forta de apasare pe cupla, in cazul unei remorci MTMA <750 kg, lucru care ar duce la descarcarea sau la suprasolicitarea prin supraincarcare a cuplei si respectiv a puntii din spate a autovehiculului ce tracteaza.
Greutatea proprie a peridocului o poti calcula relativ usor si fara abateri semnificative, daca vei tine cont de greutatile specifice ale materialelor folosite( inclusiv orice mic subansamblu sau suruburile, piulitele,etc) conform fiselor tehnice. Mie personal,la o remorca cu MTMA 1300 kg, mi-a rezultat o abatere de doar 14 kg, cand am cantarit-o la RAR :), probabil electrozii de sudura si popniturile le-am gresit la numaratoare ;)
Un exemplu mai jos de la una din remorcile mele.
Stima tuturor.
Salutare , in cazul unui peridoc cu 2 punti sistemul de franare este pe ambele punti sau poate fi doar pe una din ele?  Pt o barca cu greutatea de 900-1ooo kg se poate face peridoc doar cu o singura punte?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Dbr din Noiembrie 08, 2016, 08:46:59 AM
Obligatoriu pe ambele punti trebuie sa existe sistem de franare.
Sigur ca se poate la greutatea barcii de pana in 1000 kg peridoc cu o singura punte. MTMA peridoc va fi undeva in jur de 1250-1350 kg.
Stima.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: timberland0910 din Noiembrie 08, 2016, 08:53:23 AM
Citat din: Dbr din Noiembrie 08, 2016, 08:46:59 AM
Obligatoriu pe ambele punti trebuie sa existe sistem de franare.
Sigur ca se poate la greutatea barcii de pana in 1000 kg peridoc cu o singura punte. MTMA peridoc va fi undeva in jur de 1250-1350 kg.
Stima.

e cineva de pe forum care imi poate construi un peridoc si sa il si omologeze? odata cu planurile pt viitoarea barca am achizitionat si planurile pt peridocul ei .daca pun aici planurile peridocului imi poate face cineva o estimare de pret +/- ? ..as fi recunoscator
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: cristizz din Noiembrie 08, 2016, 09:53:35 AM
Citat din: Dbr din Noiembrie 08, 2016, 07:11:58 AM... Ideea este ca peridocul lui Cristi trebuie sa iasa in final la o greutate foarte mica, aspect la care el era foarte optimist, in schimb eu nu >:( . ...

Mac-ul meu avea un peridoc original cu MMA = 1905kg si masa proprie 261kg, constructie din aluminiu cu o singura punte si sistem de franare inertial.

(http://www.macgregor26.com/aluminum_trailer/rear_view_large.jpg)

Presupun ca pana la o masa proprie de 500kg exista suficienta rezerva ca, printr-o proiectare si executie inteligenta, sa obtii o MMA de 3500kg.

Insa nu prea mai sunt interesat de constructia peridocului basculabil dupa ce am aflat ca pot trage bara proprie gabarit depasit (pana in 3,2m latime) cu o masina proprie (care sa aibe inscrisa in talon Masa tractabila cu sistem de franare mai mare cel mult egal cu MMA peridoc) si avand permis categorie corespunzatoare (B+E sau C+E), platind ATS si fara a fi nevoie de Atestat profesional pentru transport agabaritic si nici de insotitor transport agabaritic.

Chiar si asa, voi contribui cu ceea ce imi trece prin cap, daca va avea altcineva nevoie.



Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: calin1967 din Noiembrie 08, 2016, 10:28:33 AM
Citat din: cristizz din Noiembrie 07, 2016, 10:41:11 PM

Art.76. - (1) Vehiculele înmatriculate sau înregistrate, cu exceptia celor cu tractiune animala, a remorcilor si a mopedelor, care circula pe drumurile publice, trebuie sa aiba asigurare obligatorie pentru raspundere civila în caz de pagube produse tertilor prin accidente de circulatie, conform legii.
Deci RCA este obligatoriu la inmatriculare (desteptii de la ITP il cer si ei) dar nu este obligatorie daca ai deja ITP si remorca este inmatriculata.
Pe mine m-a oprit Politia Autostrazii la Lehliu, nu am avut asigurare, a vrut sa ma amendeze si sa-mi retina talonul. Am protestat, i-am aratat art. de mai sus. Omul si-a sunat superiorul si nu m-a mai amendat (pentru lipsa RCA la remorca).

Am cautat pe net articolul, cu gandul sa ii dau un print sa-l am la mine... se pare ca au corectat scaparea si au scos din el remorcile. - aici doua link-uri

http://www.euroavocatura.ro/legislatie/1236/Codul_Rutier_actualizat_2016__OUG_195_2002/page/10#nextPage (http://www.euroavocatura.ro/legislatie/1236/Codul_Rutier_actualizat_2016__OUG_195_2002/page/10#nextPage)

https://www.odat.ro/codul-rutier-capitolul-v-reguli-de-circulatie-obligatii-in-caz-de-accident/ (https://www.odat.ro/codul-rutier-capitolul-v-reguli-de-circulatie-obligatii-in-caz-de-accident/)
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: cristizz din Noiembrie 08, 2016, 10:44:00 AM
Citat din: calin1967 din Noiembrie 08, 2016, 10:28:33 AM
Am cautat pe net articolul, cu gandul sa ii dau un print sa-l am la mine... se pare ca au corectat scaparea si au scos din el remorcile. - aici doua link-uri  ...

Corect. Bine-venita observatia!
Zilele trecute discutam cu Florio despre schimbarile si inconsecventele legislative de la noi ... te ia cu capu', nu te poti baza pe nimic.
Si uite asa justificam CEPECA.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: ghrt din Noiembrie 08, 2016, 01:58:05 PM
Modificarea constând în păstrarea exceptării numai pentru vehicule cu tracţiune animală a intervenit prin OUG 69/26.07.2007 (da, 2007).
În mod gratuit, o anumită prevedere legală se poate verifica accesând fişa actului publicată de Consiliul Legislativ pe site-ul Camerei Deputaţilor. Evidenţa este cea oficială.

Site-urile cu Google ascund surprize urâte rău de tot. În epoca hârtiei, când eram student, m-am ars cu Codul civil versiunea cea mai ieftină de pe piaţă :)

Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Dbr din Noiembrie 16, 2016, 10:53:15 PM
Salutare Oameni buni,
Cred ca am reusit sa iau una mare! Spun ,,cred'' pentru ca deocamdata a vorbit un olandez de-al meu pentru ea sa o ridic saptamana viitoare.
Sper sa nu ma astepte cine stie ce probleme acolo legate de sasiu, frane ,anvelope etc ca altfel trebuie sa o iau pachet peste astalalta si atunci sa ma vad cum pun 10 x 2,45 peste 8,5 x 2,1.
Intr-adevar arata cam jalnic dar nu arata mai rau decat cealalta cand am luat-o si din aceasta cauza am avut si ceva lupte in casa ;):
- Iar o sa urci la 12 noaptea in casa murdar ca un pamatuf!
- Da dar cu manutzele astea doua o sa fac remorca noua! :)
Sa ne vedem cu bine...
Stima tuturor.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Dbr din Decembrie 01, 2016, 08:54:31 AM
Salutare,
Dupa cum stiti, m-am intors din ultima incursiune in NL pe anul asta, urmand sa revin in tara lalelelor in Ianuarie. Momentan nu s-a ,,lipit''nici o barca de mine, dar am una de adus in luna Ianuarie, acum fiind deocamdata in tratative cu proprietarul olandez.
Referitor la remorca aratata mai sus, am fost si am vazut-o dar nu am ridicat-o deocamdata pentru ca este de munca la ea acolo si dureaza ceva. Trebuiesc schimbate multe elemente ce tin de rulare si siguranta( macar pana in RO): toate anvelopele, saboti frana, cabluri,etc. In rest, sasiu, trenul mobil fata, electrica sunt ok.
Dar practic altceva vroiam sa semnalez, ca sa fiu on toppic. In ultima vreme se mai potolise trendul cu controalele de tot felul dar acum, poate ca era si perioada premergatoare sarbatorilor de iarna, au inceput iar. De 3 ori am fost oprit in D, iar pe Ungaria, Austria si Germania au schimbat controalele de greutate de la <3,5 Tone cu <2,8 Tone. Eu nu ma incadram acolo deoarece MTMA auto al meu este de 2,7 To ;) Dar ce am observat la celelalte controale a fost ca s-au uitat atenti la masele auto + remorca, sa fie compatibile, ma refer la masa maxima tractabila si la categoriile de pe permisul de conducere. Deci atentie ce tractati cu ce tractati pe ruta descrisa.
In rest, va urez drumuri bune si uscate!
Stima tuturor.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: timberland0910 din Decembrie 03, 2016, 08:42:00 PM
Oare avem printre noi un constructor pt un peridoc ? As vrea sa ii trimit niste planuri sa imi faca un pret

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Dbr din Decembrie 04, 2016, 08:29:04 AM
Salutare,
Daca nu este vreun peridoc special cu vreo geometrie ciudata nu merita facut in regie proprie. Se poate achizitiona unul si transforma dupa cerinte.
Ce greutate are barca?
Ne putem auzi pe mesaje private eventual.
Stima tuturor.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Raul din Decembrie 21, 2016, 07:57:41 AM
Dbr cum verifica politia masele? Ai nevoie de cartea de identitate a masinii? Intreb pt ca la mine masa maxima remorcabila apare doar acolo.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Alex1958 din Decembrie 21, 2016, 08:19:14 AM
Salut,
Sunt doua aspecte care se pot verifica.
Primul si cel mai lesne este documentatia. Daca pe talonul peridocului apare o masa maxima autorizata care insumata cu greutatea maxima a masinii depaseste ceea ce este in talon "beneficiezi" de amenda si 6 puncte de penalizare (asta se intampla chiar daca remorchezi numai peridocul). Daca trece de 4250 kg si tu n-ai decat B-ul pe carnet "beneficiezi" de dosar penal.
Al doilea este greutatea efectiva. Daca punctul de control este dotat cu cantar se poate verifica si incarcarea pe osie, a carei depasire se lasa iarasi cu amenda.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Raul din Decembrie 21, 2016, 08:54:58 AM
Alex, aceste informatii nu apar in talon. Sau la care suma te referi din talon?(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161221/e9b9ec4a9d619dec10a226078eab1811.jpg)
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Florio din Decembrie 21, 2016, 08:58:10 AM
Citat din: Alex1958 din Decembrie 21, 2016, 08:19:14 AM
Salut,
Sunt doua aspecte care se pot verifica.
Primul si cel mai lesne este documentatia. Daca pe talonul peridocului apare o masa maxima autorizata care insumata cu greutatea maxima a masinii depaseste ceea ce este in talon "beneficiezi" de amenda si 6 puncte de penalizare (asta se intampla chiar daca remorchezi numai peridocul). Daca trece de 4250 kg si tu n-ai decat B-ul pe carnet "beneficiezi" de dosar penal.
Al doilea este greutatea efectiva. Daca punctul de control este dotat cu cantar se poate verifica si incarcarea pe osie, a carei depasire se lasa iarasi cu amenda.

Salut Alex, n-ai inteles intrebarea. Era vorba de masa maxima tractabila (Raul a spus remorcabila).
Cât are voie masina sa traga.
Parca asta era dilema, nu Raul ?
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Raul din Decembrie 21, 2016, 09:42:27 AM
Salut Florio!

Stiu cum se masoara masele. Intrebarea mea era legata de ce documente verifica politia intrucat masa maxima tractabila/remorcabila/etc nu apare in talon asa cum preciza Alex.

La mine cel putin apare in cartea de identitate insa eu nu am cartea niciodata la mine si nici nu mi-a cerut-o cineva pana acum. Probabil ca in cazul in care remorcam ceva va trebui sa avem si acest document cu noi.

De aceea si il intrebam pe Dbr ce documente i-a verificat politia si cum s-a asigurat ca respecta legea.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: sixone din Decembrie 21, 2016, 10:33:43 AM
Salut. E doar o banuiala, dar cred ca se poate verifica foarte usor prin statie or something daca politistul are dubii sau chiar vrea sa te verifice. La fel, nici dimensiunea anvelopelor nu mai e trecuta in taloane acum, dar sigur poate sa afle daca ii sare ceva in ochi.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Florio din Decembrie 21, 2016, 10:35:11 AM
Citat din: sixone din Decembrie 21, 2016, 10:33:43 AM
Salut. E doar o banuiala, dar cred ca se poate verifica foarte usor prin statie or something daca politistul are dubii sau chiar vrea sa te verifice. La fel, nici dimensiunea anvelopelor nu mai e trecuta in taloane acum, dar sigur poate sa afle daca ii sare ceva in ochi.

Nu, datele sunt trecute chiar pe masina, pe placutele de identificare. O sa va explice Bogdan, ca el e maestru in asta, nu vreau sa-i stric placerea  :) 
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Dbr din Decembrie 21, 2016, 10:44:51 AM
Nu esti obligat de nici o tara UE sa ai Cartea de Id a vehiculului cu tine. In general la controale se tine cont de mentiunea din talon,, masa maxima admisa in ansamblu" daca ea exista . Daca nu. pe placuta de identificare, pe care orice (auto)vehicul o are undeva la compartimentul motor sau pe langa scaunul soferului la loc vizibil unde sunt inscrise pe langa VIN( vehicle indentification nr.) si numarul de omologare european( *e/bla bla) +masele autovehiculului, MTMA + MTMA in ansamblu. In concluzie ,spre exemplu,daca scrie la masa auto 3500 Kg si mai jos la masa in ansamblu 5500 Kg, atunci masa remorcabila devine automat 2000 Kg. Nu va uitati pe tablita carligului de remorcare, pentru ca poate contine date eronate( spre ex. max 3500 Kg) pentru ca el poate echipa mai multe tipuri de autovehicule, ele fiind fabricate de alti producatori decat cei al autovehicului dvs.
Stima tuturor.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Dbr din Decembrie 21, 2016, 10:48:03 AM
Ce ma enerveaza Florio cu stricatul placerilor! Pregatisem si eu un raspuns mai pompos si academic, si vine el cu placerile :)
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Raul din Decembrie 21, 2016, 11:39:59 AM
@Dbr este clar acum. O sa ma uit si eu la mine sa vad cum apare dar cel mai probabil am masa maxima a masinii 2000 kg si masa maxima in ansamblu 3500 kg => masa maxima ce poate fi remorcata 1500 kg, ceea ce am mentionat in carte

Chiar ma intrebam cum te verifica politistul in baza talonului, mai ales ca nu esti obligat sa ai cartea de identitate la tine.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: sixone din Decembrie 21, 2016, 12:14:46 PM
Raul, cred ca faci o confuzie, sau nu am inteles eu clar ce vrei sa zici.. Masa maxima autorizata a masinii, e cu cat poti sa incarci masina in sine, care evident nu poate sa depaseasca 3500kg (sa se incadreze la auto mic), masa maxima a ansamblului masina + remorca poate sa fie oricat si 7000kg, daca auto poate sa traga atat, evident iti trebuie si permis pt. categoria respectiva. Si masele se iau cele maxime, chiar daca masina/peridocul sunt goale. Adica daca masa maxima a masinii e 2500kg si a peridocului tot 2500kg dar tu esti singur in masina si peridocul e gol, tot 5000kg ai.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Alex1958 din Decembrie 21, 2016, 01:20:23 PM
Salut baieti!
Florio, am inteles intrebarea. N-am facut nici o confuzie. Pe talonul meu scrie la Observatii: MASA MAX. TEHN. ADM A ANS. 3925 KG.
Daca scad din asta F1 (2100 kg) raman 1825 kg. Talonul e din 2014. Am crezut ca asa scrie la toti.
Pe cel dinainte (2007) scria in clar masa maxima admisa a vehicolului tractat (masa remorcabila cu dispozitiv de franare). Pe criteriul asta mi-am detarat peridocul in 2013.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Florio din Decembrie 21, 2016, 11:06:50 PM
Citat din: Alex1958 din Decembrie 21, 2016, 01:20:23 PM
Pe criteriul asta mi-am detarat peridocul in 2013.

Asemenea si eu, prin 2008. :)
Am inteles ulterior, ca nu mai e asa facil. Un coleg chiar a spus raspicat ca nu se mai poate.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Alex1958 din Decembrie 22, 2016, 08:17:59 AM
Florio,
In tara asta se poate orice, daca cunosti persoanele potrivite. Ultimele evolutii o dovedesc cu varf si indesat!
Toate cele bune!
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Dbr din Februarie 16, 2018, 07:46:49 AM
Tot vorbind cu olandezii mei si insistand chiar fanatic pe tema unui peridoc de transport special, am avut un semnal pozitiv de curand. Numai in Olanda se baga un producator sa imi omologheze asa ceva. Direct in Ro , nici vorba...
Pornind de la un model de peridoc aparte aflat la firma respectiva in fabricatie, si fiind recomandat de unul din dealerii lor pe care l-am, cunoscut anul trecut cand am achizitionat peridocul de aluminiu al lui Mihai pentru Albinul 25 , respectivii producatori au pus urechea la cele propuse de mine in final. Dar pretul dat in oferta este atat de mare incat nu il pot scrie aici, fiind format din 5 cifre :( Totusi va pun cateva foto ale unor modele speciale fabricate de firma la care fac referire. Asta asa ca sa se bucure si ochiul dvs de ce realizeaza un producator adevarat si serios, intr-o tara in care inventivitatea este apreciata , stimulata si sprijinita pe masura. Ultima foto, cea cu roata de pe punte , am pus-o mai mult ca sa se inteleaga ca pe dinafara poate parea o punte normala dar in interior este cu totul speciala (a se vedea centrul butucului).
Asadar, din pacate, deocamdata constructia peridocului ramane in faza de proiect, care poate odata si odata se va transforma din vis in realitate.
Stima tuturor.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: timberland0910 din Februarie 16, 2018, 08:36:20 AM
O intebare de baraj : legal se poate transporta o barca cu latime de 2,2 m pe in peridoc de 1.8 m?
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: Dbr din Februarie 17, 2018, 07:03:56 AM
Sigur ca da. Nu exista vreo reglementare in acest sens. Si daca vorbim de latime,ca observatie doar , referitoare la luminile spate ale peridocului, care regulamentar sunt obligatoriu amplasate nu la mai mult de 40 cm de exteriorul remorcii (peridocului). Unele state UE o interpreteaza putin aparte si spun ca la 40cm de marginea incarcaturii. Alte state fac referire doar la triunghiurile cu latura de 10 cm obligatorii remorcilor. Ideea este aceea de a nu avea o distanta foarte mica intre luminile spate vis a vis de ecartament, latime remorca, incarcatura, pentru a nu deruta partenerii de trafic.
Stima tuturor.
Titlu: Re: Peridocuri si reguli
Scris de: timberland0910 din Februarie 17, 2018, 09:13:32 PM
@Dbr...multumesc frumos