Cap Compas

Pe ape => Mari si oceane => Subiect creat de: radu_d din Februarie 20, 2018, 12:38:08 AM

Titlu: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: radu_d din Februarie 20, 2018, 12:38:08 AM
Citat din: home made din Februarie 16, 2018, 03:14:46 PM
Last minute ! daca doriti o plimbare din brest,(plecare in aprox.3 zile)sau din la coruna,(in aprox.6 zile)pina in grecia,sau pe undeva pe drum,luati legatura cu radu.d (04073350012),are nevoie de baieti,sau fete,care sa stea la cirma unei bavarii 46 venita din reparatii,inca nu are pilot automat: asadar se vor fece carturi.drumul si hrana sint asigurate de proprietar !
sunati-l acum sau cind ajunge pe continent.
bafta !


Sal, mersi Nicule pt postare   dimineata plecam spre Brest, Franta.
Doritorii pot posta mesaje aici sau mesaje pe tel meu postat de Nicu.
Conditia minima sa stea la bord o sapt pentru a le asigura transportul.
Admin, daca faci un nou topic e ok pt mine, mersi de gazduire

Ps am facut autopilotul dupa amiza..sper sa reziste legaturile electrice  :)


Barca este o Bavaria 46 Cruiser 2014
nr de tel corect este 0733 350 012


Citat din: radu_d din Februarie 19, 2018, 04:51:56 PM
Suntem in Cherbourg, Franta

Citat din: Florio din Februarie 19, 2018, 07:38:20 PM
Mai aveți o bucată bună până-n Brest, de unde puteți considera că atacați Biscaya :)
Aveți vreme bună, exceptând un front mai tăricel mâine la amiază-seara. De miercuri vine doar vânt purtător, 15- 20 nd, ceea ce e parfum pentru barca voastră.
Prognoza pentru zilele următoare ține cu voi de parcă a dat cineva acatiste :) ! Aveți vânt mediu, direcție excelentă (est-dinspre țărm) până lunea viitoare, ceea ce vă dă timp suficient să traversați golful ăsta cu renume de te ia pe șira spinării :) . Se pare că va fi blând.
De marțea viitoare se prognozează vânt tare, a.k.a. "bulău" :)

Cred că e bine să deschideți un topic dedicat : "Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser" :)


Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: radu_d din Februarie 20, 2018, 12:40:20 AM
Barca
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: radu_d din Februarie 20, 2018, 12:43:03 AM
Cherbourg, Franta
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: radu_d din Februarie 20, 2018, 12:50:34 AM
Update:  ziua de azi a trecut lenesa, am fost la capitanie, la politia pt imigratie, biroul marinei sa intrebam ce si cum.
Suntem cetateni europeni asa ca ne-au lasat in pace.
Vizite in ceva magazine din marine dupa care am gatit in stilul romanesc pui la tigaie cu ciuperci si ustoroi, salata verde si sos de smantana cu usturoi.

Baietii (Cristi si Vili au fost multumiti :P )   somn de voie dupa care m-am trezit ca Vili vine din oras cu ceva baghete, lapte si gem.

Ne descurcam binisor cu butelia noastra minuscula de 3 litri.

Seara, ora cand scriu, vantul se intareste diinspre nord west...pare ca frontul de care zicea Florio vine mai devreme.

Refacusem legaturile la barca, dublate si triplate cu doua ore mai devreme....putem dormi linistiti.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: radu_d din Februarie 20, 2018, 01:05:10 AM
ceva imagini cu barca si la mine pe pagina de fb


https://web.facebook.com/radu.dobrescu.56
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Florio din Februarie 22, 2018, 08:13:39 AM
Băieții au plecat ieri din Cherbourg-Octeville, port Chantereyne, cu destinația Brest. https://www.google.ro/maps/place/Port+Chantereyne/@49.6448648,-1.6221626,549m/data= (https://www.google.ro/maps/place/Port+Chantereyne/@49.6448648,-1.6221626,549m/data=)!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x480c979c9437a2a3:0x599c9fe3fb4953ee!8m2!3d49.6450088!4d-1.6244403?hl=ro


Un parcurs de 185 mile, care la viteza medie cu care merge barca, ar însemna 26 de ore. Adică astăzi, ar trebui să ajungă :)
Partea bună e că vremea ține cu ei în zilele următoare, pe tot weekendul. Vânt mediu, direcție excelentă.
De luni însă, totul se schimbă dramatic. Întreaga săptămână luni-vineri, în Biscaya e rock"n"roll.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Florio din Februarie 22, 2018, 08:36:39 AM
Din punctul meu de vedere, au de ales din două variante:
1. Pauză azi și plecare de mâine spre Coruna. Plecați de dimineață pe acest parcurs de 50 de ore ar însemna să ajungă duminică la prânz. Numai bine, că au o fereastră de încă 12 ore toleranță până se schimbă vremea.
2. Dacă au mai multe de aranjat în Brest, va trebui să amâne plecare pe finalul săptămânii viitoare. Plecarea pe un parcurs care promite valuri de 6-8m și vânt de peste 40 nd, nu e o decizie înțeleaptă. 
Mai ales că frontul se desfășoară exact în zona care trebuie parcursă, lovind cel mai tare pe partea de jos, spre Coruna.

Din discuții cu Radu, am înțeles că ar vrea să meargă în apropierea coastei. E o decizie prevăzătoare, dar cronofagă.
În loc de 340-350 mile cap compas Coruna, vor avea de parcurs circa 600 mile.
E drept că în regim costier, au mai multe porturi în care se pot retrage. Totuși nu cred că vor ieși pe mare în acest interval prognozat cu furtună, fiindcă harta arată că vântul mătură oceanul la fel de dur chiar de pe coastă.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: bluenote din Februarie 22, 2018, 01:42:22 PM
Floryo, spune-mi te rog, stii vreo aplicatie din Google Play care sa ofere o prognoza meteo de calitate pt navigatori? Site-ul windy.com stiu ca ofera informatii relevante, dar exista ceva mai bun, vreo aplicatie pt telefoane, chiar si contra cost?
Cat despre domnul Radu D., dincolo de sansa imensa pe care o au unii pasionati de a-si imbunatati experienta in domeniul manevrarii navelor cu vele, mie mi se pare ca anuntul dumnealui a fost prea din scurt. Mie imi pare rau ca nu sunt si eu la bord, dar e aproape imposibil sa pleci de acasa cateva saptamani (drumul pana in Grecia e lung), in conditiile in care ai job, nevasta, copil de dus la scoala etc Daca era ceva anuntat din timp(unul rezonabil), in asa fel incat sa ne fi facut fiecare niste planificari, poate gaseam si eu vreo doua saptamani (chiar si contra cost) sa-mi fac timp pt a-l insoti. Daca spunea, chiar si prin noiembrie anul trecut, ca are barca pt reparatii nu stiu unde, iar prin februarie cauta echipaj pt a-si duce barca in Grecia, era altceva! Era timp destul pt organizarea unui echipaj. Acum chiar ca-mi pare rau!
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Florio din Februarie 22, 2018, 02:17:16 PM
Citat din: bluenote din Februarie 22, 2018, 01:42:22 PM
Floryo, spune-mi te rog, stii vreo aplicatie din Google Play care sa ofere o prognoza meteo de calitate pt navigatori? Site-ul windy.com stiu ca ofera informatii relevante, dar exista ceva mai bun, vreo aplicatie pt telefoane, chiar si contra cost?
Cat despre domnul Radu D., dincolo de sansa imensa pe care o au unii pasionati de a-si imbunatati experienta in domeniul manevrarii navelor cu vele, mie mi se pare ca anuntul dumnealui a fost prea din scurt. Mie imi pare rau ca nu sunt si eu la bord, dar e aproape imposibil sa pleci de acasa cateva saptamani (drumul pana in Grecia e lung), in conditiile in care ai job, nevasta, copil de dus la scoala etc Daca era ceva anuntat din timp(unul rezonabil), in asa fel incat sa ne fi facut fiecare niste planificari, poate gaseam si eu vreo doua saptamani (chiar si contra cost) sa-mi fac timp pt a-l insoti. Daca spunea, chiar si prin noiembrie anul trecut, ca are barca pt reparatii nu stiu unde, iar prin februarie cauta echipaj pt a-si duce barca in Grecia, era altceva! Era timp destul pt organizarea unui echipaj. Acum chiar ca-mi pare rau!

Se pot descărca fisiere GRIB, pe care îți faci singur interpretarea meteo în funcție de informațiile date :

(https://aaclive-attainableadvent.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/06/QDTM10-copy-350x224@2x.jpg)

Sau pentru ceea ce profesioniștii numesc "mură-n gură", sunt aplicațiile de tip predictwind, windguru, windfinder, etc....
Să nu uităm că totul este interpretare de date și algoritm de previziune.  Și ca în toate, experiența personală face mult.
Chiar și cercetând mai multe site-uri de "mură-n gură", un navigator mai experimentat va ști care e mai aproape de adevăr și care nu :) .

Eu unul merg pe varianta cercetării mai multor site-uri, cărora le-am observat în timp tendințele și hibele programului de interpretare.  Pe pielea mea :)
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: bluenote din Februarie 22, 2018, 02:57:54 PM
Multumesc pt raspunsul argumentat si documentat!
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: radu_d din Martie 06, 2018, 12:01:42 AM
Update: Dupa o saptamana grea cu furtuna Emma lovind Canalul Manecii si Anglia in care si noi am suferit avarii din cauza curentilor extrem de puternici lovind din doua directii simultan am fost nevoiti sa intram pt reparatii in Marina Roscoff la circa 6o de mile inainte de Brest.
Portul nu este bine protejat avand doar un dig in forma unui bumerang permitand curentilor puternici si vanturilor violente sa loveasca nestingherite.
Am reparat ce aveam  nevoie si ne-am pus in miscare sambata catre portul de tranzit Aber-Wrac'H.
O surpriza neplacuta de proportii este faptul ca Navionics nu da adancimile reale din porturi, care in general sunt mai mari, fortandu-ne la pasaje mai lungi pe ferestre scurte de vreme.
Aber-Wrac'H este un port pitoresc cu adancime suficienta la reflux pt noi.
Fereastra noua de vreme s-a deschis dimineata cand am facut trecerea catre Brest prin canalul dintre continent si insulele apropiate.
Zona este extrem de periculoasa din cauza curentilor puternici contrari si a presiunii exercitate de valurile de larg din Atlantic.
Bineinteles toata etapa am avut si valurile si vantul din fata.
in jur de 10 AM am iesit din canal si aveam doua optiuni: sa mergem in Camaret sur Mer la sud de Brest sau sa continuam traseul inca 70 de mile spre sud catre L"Orient marina.
Am ales sa mergem mai departe tinand cont de prognoza din aceeasi dimineata care ne spunea ca va fi un vant de 10 noduri. dupa ce am depasit cu cca 15 mile Camaret sur Mere ne-am trezit cu un front atmosferic extrem de violent care ne inconjurase si am luat decizia sa ne intoarcem in CAmaret.
Repet, din cauza lipsei de optiuni la marine (avem si carte pilot ) L"orient era prea departe.
Pierdute 20 mile pe mare grea in Golful Brest...
Cu scuzele de rigoare pt lipsa de materiale postate (internetul in FR merge execrabil) cei care sunt interesati pot intra pe pagina mea de fb sa le vizioneze.
Sau Florio, daca e amabil, poate sa posteze ce am trimis pe whats-up.
Pentru cei interesati sa se alature estimam pe prognoza actuala de vreme ca sapt viitoare suntem in Spania sau dupa vineri in La Rochelle.
https://web.facebook.com/radu.dobrescu.56
PS: Pilotul l-am repornit ieri     merge impecabil....problemele sunt la partea de cabluri electrice pe zona de ambreiaj. I-am facut in Dover un circuit separat pt pornire la rece si vad ca da roade :)
Este un Garmin GSP seria 12

Bafta
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: pelicanul din Martie 06, 2018, 09:50:51 AM
Citat din: radu_d din Martie 06, 2018, 12:01:42 AM
..................................
O surpriza neplacuta de proportii este faptul ca Navionics nu da adancimile reale din porturi, care in general sunt mai mari, fortandu-ne la pasaje mai lungi pe ferestre scurte de vreme.
.....................................

Nu am inteles exact ce ai vrut sa spui in fraza citata. Adincimile masurate de voi in diferite porturi sint mai mari decit cele date de Navionics? Sau cele masurate sint mai mici?
Si de ce va forteaza aceasta la pasaje mai lungi?

Multa bafta!
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: radu_d din Martie 07, 2018, 12:17:23 AM
Update: dupa 14 ore de sailing am ajuns in Port Tudy   Insula Groix Bretania


Da , am gasit adancimi convenabile in multe porturi aratate de Navionics ca fiind inadecvate  pt noi sau fara apa
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Florio din Martie 07, 2018, 09:28:50 AM
Citat din: radu_d din Martie 06, 2018, 12:01:42 AM
..................
O surpriza neplacuta de proportii este faptul ca Navionics nu da adancimile reale din porturi, care in general sunt mai mari, fortandu-ne la pasaje mai lungi pe ferestre scurte de vreme.
.............................



Despre nepotrivirea adâncimilor date pentru incintele portuare, trebuie să detectezi de unde e eroarea. Și dacă e o eroare.
Întâi verifică tabelele mareice în funcție de oră. Harta îți dă doar media de referință.
Apoi vezi calibrarea sondei sonarului.
Aș pune harta Navionics pe planul 3 în marja erorilor, nu că ar fi ei perfecți, ci pentru că acele zone sunt foarte navigate și erorile se corectează rapid în aceste condiții.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: radu_d din Martie 07, 2018, 09:58:12 AM
Neata... discutiile despre adancimi le facem numai pt situatia refluxului.
Cele mai bune sfaturi le luam de la localnici si am gasit  info pe noonsite.com
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: pelicanul din Martie 07, 2018, 11:24:12 AM
Toate discutiile despre adincimi se fac pornind de la "cota zero a hartii" sau "chart vertical datum" in engleza. Chiar si intre doua valori de la reflux pot exista diferente foarte mari (de ordinul metrilor) in zone cu maree foarte ample. De exmplu in Brest refluxul din 06.03.2018 a fost la 1.24 m iar cel din 10.03.2018 va fi de 2.91 m (vexi aici: https://www.tide-forecast.com/locations/Brest-France/tides/latest (https://www.tide-forecast.com/locations/Brest-France/tides/latest) ) Deci avem o diferenta de 1.67 m doar intre valorile refluxului la o distanta de citeva zile.

Erorile din Navionics apar din cauza ca acesta permite (ba chiar incurajeaza) corectiile facute de utilizatori. Datele trimise de acestia sint aduse la cota hartii dupa un algoritm care tine cont de data, ora si pozitia masuratorii. Problema este ca in tabelele de maree sint trecute doar citeva porturi principale si pe linga ele mai sint interpolate citeva porturi secundare. Restul golfurilor si portuletelor pescaresti sint calculate pe baza datelor din porturile mari. Valorile reale ale variatiilor de nivel sint puternic afectate de conditiile meteorologice, in special in golfuri si estuare care patrund mult spre uscat, lucru pe care Navionics nu il ia in calcul. De aici, erorile respective. Poate ca de aia apare acel "disclaimer" care precizeaza ca "this program is not safe for navigation"  :)

O solutie ar fi sa intri doar in porturile care apar in tabelele de maree pentru ca erorile vor fi in mod sigur mai mici. Sau, cum spunea Radu, sa intrebi pescarii din zona. Desi, daca sint ca ciobanii de prin muntii nostri (care spun ca mai ai doua ore pina la cabana si tu te cocosezi vreo sase ore pe traseu :) ) mai bine lipsa. :)

Bibliografie:
https://www.tide-forecast.com/locations/Brest-France/tides/latest (https://www.tide-forecast.com/locations/Brest-France/tides/latest)
https://www.liverpool.ac.uk/~cmi/mag/survey_h.html (https://www.liverpool.ac.uk/~cmi/mag/survey_h.html)
https://en.wikipedia.org/wiki/Chart_datum (https://en.wikipedia.org/wiki/Chart_datum)
https://en.wikipedia.org/wiki/Tide_table (https://en.wikipedia.org/wiki/Tide_table)
http://www.sailingissues.com/navcourse7.html (http://www.sailingissues.com/navcourse7.html)
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: cristizz din Martie 07, 2018, 08:13:48 PM
Nicu a punctat excelent situatia adancimilor.
Vin cu o intarire de teorie:


NOTE DE CURS
NAVIGAŢIE  Vol. 1 AUTOR: Dr. GEORGESCU ŞTEFAN

Adâncimile înscrise pe hărţile marine sunt raportate la un nivel de
referinţă numit "nivel zero pentru adâncimi" sau nivelul de referinţă al
adâncimilor. Acesta este un plan cu o poziţie aproape constantă faţă de care sunt
raportate adâncimile şi care pot fi:
a. nivelul mediu al mării determinat de mai mulţi ani - pentru mările
în care amplitudinea mareei este mai mică de 50 cm;
b. nivelul mării în timpul celei mai coborâte maree joase (nivelul zero
teoretic) - pentru mările în care amplitudinea mareei este mai mare
de 50 cm.
Pe hărţile marine engleze şi italiene, adâncimile sunt raportate la
nivelul mării corespunzător mareei joase de la sizigii, iar pe cele franceze - la
nivelul mării corespunzător celei mai joase maree de la sizigii.
Pe hărţile marine româneşti, adâncimile sunt date în metri cu
următoarea precizie:
a. 0,1 m pentru adâncimile de la 0-5 m;
b. 0,2 m pentru adâncimile de la 5-20 m;
c. 0,5 m pentru adâncimile de la 20-50 m ;
d. 1 m pentru adâncimile mai mari de 50 m.
În general adâncimile trecute pe hărţile marine de navigaţie redau
formele principale ale fundului şi scot în evidenţă zonele cu fund mic şi
pericolele de navigaţie, permiţând astfel executarea unei navigaţii în siguranţă.
Adâncimile care se deosebesc net de cele din jurul lor (fiind mai mari sau mai
mici) se numesc "adâncimi distincte". Pe hărţi aceste adâncimi apar în special în
zonele puţin cercetate din punct de vedere hidrografic. Pentru recunoaşterea lor
pe hărţile marine, adâncimile distincte sunt înconjurate cu cerculeţe punctate.
Izobatele principale (curbe care unesc punctele cu aceeaşi adâncime)
se trasează pe hărţile de navigaţie pentru adâncimile de 2 m, 5 m, 10 m, 50 m,
100 m, 200 m prin semne convenţionale speciale.
Izobatele suplimentare (limite care unesc alte adâncimi decât cele
enumerate mai sus) se trasează ori de câte ori este necesar să se scoată în
evidenţă un pericol de navigaţie care nu este evidenţiat de una din izobatele
principale sau când trebuie să se indice trecerea bruscă de la adâncimi mici la
unele mai mari, trecere care nu este scoasă în evidenţă de nici una din izobatele
principale.
În ultimul caz, izobata suplimentară va permite navigatorilor să se
apropie de coastă pe vreme cu ceaţă, folosind sonda de mână.

Referitor la Navionics, dar si a altor programe dedicate cum ar fi Garmin, trebuie cautat in zona de interes un marcaj format dintr-un romb de culoare mov (rosu) in interiorul caruia este litera T. Acesta este semnul pentru Tides prin care accesam informatiile disponibile despre maree (par destul de complete, in opinia mea).
Atasez printscreen dupa Navionics-ul din smartphone cu Aber-Wrac'H și Roscoff
(cele 3 cercuri concentrice galbene sunt puse de mine numai pentru a arata pe harta semnul Tides mentionat)
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: radu_d din Martie 08, 2018, 02:42:55 AM
Update: la ora 12 noaptea am ajuns in Port Joinville, Ile de D"yeu
Traseu greu cu vant valuri mari din travers  ploi in reprize si rafale puternice de vant.
Mai avem 40 mile pana in La Rochelle.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: radu_d din Martie 08, 2018, 09:45:04 AM
Oplaaa.... francezii au jigodia asta de onmatopee sau ce mama masii e pentru a  marca diverse aspecte...  devine stresant...vreme in alta tara    haha   :)
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Florio din Martie 08, 2018, 10:24:12 AM
Citat din: radu_d din Martie 08, 2018, 09:45:04 AM
Oplaaa.... francezii au jigodia asta de onmatopee sau ce mama masii e pentru a  marca diverse aspecte...  devine stresant...vreme in alta tara    haha   :)

Cu imaginea o rezolv. Cu filmele încă nu știu cum să fac. :)

(http://blob:https://web.whatsapp.com/41820208-8657-4b45-b50d-e0fd4e5d0ca2)

Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Florio din Martie 08, 2018, 10:26:56 AM
Ile Groix   sud de Lorient
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Florio din Martie 08, 2018, 10:28:37 AM
Armatorul la timonă. Cam zgribulit pe afară, dar clocotind pe dinăuntru :D
Și mai jos, co-skipperul ținându-se de timonă, ca la concursul de călărie. Călărie de valuri.

Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Florio din Martie 08, 2018, 10:31:01 AM
De marți, la intrare în Biscaya:

Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Florio din Martie 08, 2018, 04:42:58 PM
Flăcăii au plecat acum spre La Rochelle, cu escală la Sables D"olonne. Se mai alătură un membru în echipaj :)
Vremea arată acalmie, până mâine la amiază, când în gura golfului Biscaya încep să se îngrămădească fronturi venite din largul Atlanticului cu direcție sud-nord.
Rămâne golful navigabil până duminică, moment pentru care prognoza arată ca mai jos.
Personal, eu aș căuta să parcurg în intervalul ăsta distanța până la Gijon, pentru două motive?
1. este un traseu protejat conform prognozei.
2. este aproape de ieșirea din Biscaya.

Altfel, și săptămâna viitoare vin valuri de vreme nefavorabilă, cu ferestre foarte scurte și inutilizabile, de vreme acceptabilă.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Alex1958 din Martie 09, 2018, 08:18:21 AM
Baietii merg la motor?
In nici o poza nu se vad vele nici intinse, nici stranse.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Florio din Martie 09, 2018, 08:48:57 AM
Citat din: Alex1958 din Martie 09, 2018, 08:18:21 AM
Baietii merg la motor?
In nici o poza nu se vad vele nici intinse, nici stranse.

Simt dezamăgirea Alex, dar trebuie să știi că într-un delivery se cam merge la motor tot timpul. Chiar și când e vântul favorabil, se ridică velele și se face motor-sailing.
Scopul e clar, delivery:  barca trebuie să ajungă la destinație. 
Există doar două situații în care se face sailing:
1. La traversarea oaceanului. Fiindcă n-ai combustibil de-o traversadă :)
2. Cazul fericit în care proprietarul își duce singur barca acasă, pe un traseu turistic convenabil, în croaziere de țărm sau traversade rezonabile.  Atunci își poate permite ca delivery-ul să se transforme în vacanța lui personală :)

P.S.
Aici intră și cazul pe care l-am trăit eu, personal: un prieten a cumpărat barca în Grecia și i-am adus-o făcând din delivery vacanța noastră personală :) . Dar experiența spune că după 3 zile de navigat  lejer, am început să tragem zi și noapte soldățește, în carturi, cu vela sus și motorul mergând, ca în clasica formulă de necesitate.
Timpul, vremea, casa, treburile, au presat în subconștient și au transformat vacanța :) .
Cazul s-a repetat și în altă situație identică: tot după 3 zile de navigație dulce am început să tragem ca nebunii, din exact aceleași motive ca mai sus.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Alex1958 din Martie 09, 2018, 09:51:31 AM
Florio,
Nedumerirea mea este legata de durata "livrarii".
Au plecat deja de 17 zile si n-au facut decat 10-15% din drum.
Ma gandeam ca daca au vant favorabil ar putea merge mai vioi...
Cat dureaza aceasta livrare in mod normal?
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: ghrt din Martie 09, 2018, 03:54:36 PM
În mod normal din UK în Grecia mergi pe canalele franţuzeşti, ieşi undeva la Marsilia, apoi în 2-3 săptămâni eşti în GR. Depinde şi unde în GR, Ionică sau Salonic.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Florio din Martie 09, 2018, 06:51:44 PM
Citat din: Alex1958 din Martie 09, 2018, 09:51:31 AM
Florio,
Nedumerirea mea este legata de durata "livrarii".
Au plecat deja de 17 zile si n-au facut decat 10-15% din drum.
Ma gandeam ca daca au vant favorabil ar putea merge mai vioi...
Cat dureaza aceasta livrare in mod normal?

Răspund eu până intră Radu pe forum.
Fiind cazul să plece în această perioadă, vrei-nu vrei îți asumi hazardul vremii nefavorabile.
Marea montată sau furtunile de sezon te pot face să stai în port, dar asta intră la "safety" :) .
După cum știm, au apărut și probleme tehnice, lucru care i-a făcut să mai piardă câteva zile cu reparațiile.
Aici nu atât de e important cât durează, căci nu e contract, iar proprietarul e la bord. Chiar și în livrările pe contract, vremea nefavorabilă este acceptată ca întârziere, fiindcă toți ne dorim în primul rând să ne aducă barca întreagă. Mai apoi să ne-o aducă repede :)

Ca să răspund la întrebarea ta, pentru traseul acesta ar fi necesare 19 zile pentru a acoperi distanța, mergând cu viteza de croazieră a bărcii, pe timp favorabil.
Totodată, la rezervorul bărcii (208 l)  este nevoie de 7 staționări pentru alimentare, ceea ce mai adaugă zilele aferente.
Desigur, nu ia o zi pentru alimentare, poate lua 1-3 ore de pauză. Și nu e musai să se facă forme de intrare.

Ca idee generală, traseul ar putea fi parcurs în 20-25 de zile.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Florio din Martie 09, 2018, 07:20:57 PM
Doar ca idee generală, fără a se interpreta altfel :) :
în urmă cu 5 ani, a plecat din Southampton spre Constanța, echipajul Siminei 2, format din skipperi cu experiență și titluri în regate.
Țelul declarat era stabilirea unui record național, parcurgerea celor 3200 de mile în 19 zile, doar cu vele. 3200 mile declarat, eu calculasem mai mult.
http://www.windhunters.eu/noutate/5/aventura-siminei-2-incepe.html (http://www.windhunters.eu/noutate/5/aventura-siminei-2-incepe.html)

Au plecat în 28 octombrie și au ajuns.... în primăvară :) .
La intrare în Atlantic pe zona Biscaya, s-a terminat recordul. Vremea nefavorabilă a făcut echipajul să caute țărmul și să renunțe la călătorie.
A fost un can-can mic atunci, niște orgolii ciufulite, dar ce este important, barca a ajuns întreagă aici, echipajul la fel, perioada de navigație a fost una mai permisivă, iar recordul... who cares about?
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: bluewave din Martie 09, 2018, 09:26:49 PM
si eu sunt de parere, ca pe un asemenea "pasaj" , mai ales ca proprietarul se afla la bord, viata baietilor si barca primeaza ... restul e can-can.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: radu_d din Martie 09, 2018, 11:36:36 PM
Update:   Am in ajuns in La Rochelle.
Upgradarea echipajului nu s a intamplat din cauza unui fin :)  Sac!  care a venit la barca si s-a speriat cand s-a urcat in barca pe canalul  portuar Sable D:Olon unde eram amarati.
Asa ca dimineata am plecat mai departe in La RochelLe
Traseu total nefavorabil pentru directia curentilor oceanului si a vantului:  din fata
Am incercat 10 volte pe traseu tot inapoi ne impingeau.
La o adancime a tarmului de 8, 10, 12, 18 , 20 m forta valurilor ne copleseau si ne impingeau la loc.
Cu greu am ajuns in fata primei peninsule dupa care am mers NUMAI la motor si in atare conditii a trebuit sa facem volte pt ca efectiv nu se putea merge..un cosmar de ore bune pana am intrat in protectia golfului. Valuri scurte, inalte de  2-3 m, dese ca sa-ti nu-ti mai doresti sa fii pe mare. Slava domnului ca nu avem rau de mare, inca...
30 de mile nautice in 10 ore.

Si ca sa raspund la intrebare folosim setup-ul foc plus motor pentru a nu parasi puntea.
Puntea e cea mai sigura zona pe valurile din Biscaya.
Folosim furlerul din zona puntii plus motorul.
Catargul are 18.6 m   estimez focul pe bordul de atac la minim 17 m, suficient pt ce facem in doi insi.
Suntem legati cu corzi de siguranta tot timpul nu din placerea de a ne vedea in poze in acest format.
Revin cu poze.

Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: radu_d din Martie 09, 2018, 11:49:30 PM
Si ca sa fiu mai explicit: sa cazi in apa cand ridici sau cobori randa inseamna moarte sigura la 6 grade sau cat are apa
Nu merita riscul.
Nu pleaca nimeni din punte decat pentru urgente.



Apropos de cazut in apa :   este atat de frig pe punte dupa ore si ore de stat in cart ca nu ne trebuie o experienta de frig in plus.
Prognozele de temperatura nu s-au potrivit in nicio zi cu ce a fost pe ocean
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Florio din Martie 10, 2018, 07:58:32 AM
Citat din: radu_d din Martie 09, 2018, 11:36:36 PM
............................................
Traseu total nefavorabil pentru directia curentilor oceanului si a vantului:  din fata
Am incercat 10 volte pe traseu tot inapoi ne impingeau.
La o adancime a tarmului de 8, 10, 12, 18 , 20 m forta valurilor ne copleseau si ne impingeau la loc.
Cu greu am ajuns in fata primei peninsule dupa care am mers NUMAI la motor si in atare conditii a trebuit sa facem volte pt ca efectiv nu se putea merge..un cosmar de ore bune pana am intrat in protectia golfului. Valuri scurte, inalte de  2-3 m, dese ca sa-ti nu-ti mai doresti sa fii pe mare. Slava domnului ca nu avem rau de mare, inca...
30 de mile nautice in 10 ore.
..............................................

Acesta e motivul pentru care îndemnam acum 2 săptămâni la traversarea golfului prin larg :) . Desigur, au fost cauze obiective care v-au ținut în port când fereastra de vreme bună permitea traversarea, iar ulterior vremea a devenit instabilă. Acum e la fel.
Traversarea golfului prin larg (când e posibil) are numai avantaje:
1. Brest-Coruna sunt cam 340 mile direct, față de  620-650 mile costier.
2. Curenții de coastă (iarna) sunt un fel de Gică-contra. Cei de larg ajută.
3. Meteo. Pentru traversada de larg e nevoie de o "fereastră" de vreme bună, de 2-3 zile. Pentru cea costieră, Dumnezeu cu mila :) . Biscaya nu e vestit pentru stabilitatea prognozelor.

Oricum, important e să ajungeți ok la destinație. Mult mai important decât orice altceva. 
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Florio din Martie 14, 2018, 07:36:25 PM
Cu părere de rău, vă comunic o veste grea.
Radu a plecat dintre noi, astăzi, făcând un atac de cord.
S-a întâmplat în port Medoc, la ora prânzului. Chiar la o jumătate de oră după ce eu i-am trimis prognozele pe zilele următoare iar el mi-a trimis o poză cu barca.
E un o veste cumplită și un lucru greu de imaginat.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: pelicanul din Martie 14, 2018, 10:35:06 PM
Citat din: Florio din Martie 14, 2018, 07:36:25 PM
Cu părere de rău, vă comunic o veste grea.
Radu a plecat dintre noi, astăzi, făcând un atac de cord.
S-a întâmplat în port Medoc, la ora prânzului. Chiar la o jumătate de oră după ce eu i-am trimis prognozele pe zilele următoare iar el mi-a trimis o poză cu barca.
E un o veste cumplită și un lucru greu de imaginat.
Sper sa nu fie adevarat, poate mai ceri o confirmare de la cei care erau cu el. Ar fi ceva groaznic.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: cristizz din Martie 14, 2018, 11:33:09 PM
Absolut naucitor! Trebuie sa recunosc ca vestea m-a afectat, desi nu as fi crezut.
Dumnezeu sa-l odihneasca in pace iar pe cei apropiati sa-i intareasca.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: bluewave din Martie 15, 2018, 12:31:32 AM
O veste trista.
Odihneasca- se in pace!
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Florio din Martie 15, 2018, 06:54:17 AM
Citat din: pelicanul din Martie 14, 2018, 10:35:06 PM
Sper sa nu fie adevarat, poate mai ceri o confirmare de la cei care erau cu el. Ar fi ceva groaznic.

Din nefericire e adevărat, am vorbit pe telefonul lui, după plecarea paramedicilor, cu Cristi, coechipierul cu care adusese barca până în Medoc.
Nici mie nu mi-a venit să cred, pentru că așa ceva nu e de crezut.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Dbr din Martie 15, 2018, 07:01:52 AM
Aseara am citit . Nu am putut sa mai inchid ochii toata noaptea. Ce pot sa mai zic...Dumnezeu sa il odihneasca in pace.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: pelicanul din Martie 15, 2018, 07:21:44 AM
Urita treaba! Nici nu mai stiu ce sa zic. Odihneasca-se in pace!
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: letuvio din Martie 15, 2018, 08:15:50 AM
Dumnezeu sa- l ierte si sa- l odihneasaca in pace.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Alex1958 din Martie 15, 2018, 10:50:10 AM
Ce nenorocire!
Dumnezeu sa-l ierte!
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Vali din Martie 15, 2018, 11:13:39 AM
Intr-adevar o veste teribila. Dumnezeu sa-l odihneasca in pace  :'(.

Pentru cine nu l-a cunoscut pe Radu Dobrescu, aici e o poza de la bairam la Mihai Pictoru in noiembrie 2013.
Radu e in mijloc, in negru, cu bratele incrucisate.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: dany din Martie 15, 2018, 02:01:40 PM
Multumesc Vali de poza!Daca aveam o mica indoiala, acuma mi-ai  spulberat-o...Nu eram sigur ca el este....Un tip fain ce-si v-a continua calatoria si o v-a duce la bun sfarsit!V-a  ajunge cu bine la Domnul .D-zeu sa-l odihneasca!
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: DoiNomazi din Martie 15, 2018, 02:14:14 PM
Un gand bun sa-l insoteasca pe cel pornit pe drumul fara intoarcere. Vorbele si gesturile lui vor continua sa existe in aminitirile celor ce l-au cunoscut.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Thor din Martie 15, 2018, 04:47:34 PM
Îngrozitor! Veșnic să plutească în pace.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Intersect din Martie 15, 2018, 05:01:28 PM
Dumnezeu sa-l odihneasca in pace.
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Vali din Martie 15, 2018, 07:26:37 PM
Profilul lui Radu pe fb: https://www.facebook.com/radu.dobrescu.56 (https://www.facebook.com/radu.dobrescu.56)

Ce e foarte dureros e ca atunci cand l-am cunoscut majoritatea dintre noi, la bairam la Pictoru, Radu nu prea avea experienta nautica, iar pe mare deloc. In timpul scurs de atunci, 4 ani si ceva, Radu nu numai ca si-a luat barca serioasa, dar a si navigat pe mare de cate ori a avut ocazia, ca si in aceasta ultima calatorie.

Asta arata ca Radu ar fi avut un parcurs fulminant in continuare daca ar fi avut zile. Mare pacat, mare durere sa stii ca un partener de pasiune care mai avea atatea de facut s-a stins mult prea timpuriu...
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: deltasub din Martie 16, 2018, 09:13:44 PM
Foarte trist, să -îi fie țărână  ușoară!
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Haiduc din Martie 16, 2018, 09:39:38 PM
Dumnezeu sa-l ierte si tarie familiei
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: iris din Martie 17, 2018, 07:41:05 PM
Cumplit! >:(
  RIP
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: x_petrolist din Martie 17, 2018, 08:39:50 PM
odihneasca-se in pace
imi voi aminti mereu cu placere de frumoasa zi petrecuta cu Radu pe barca lui, la antrenamente, pe Marea Neagra in 2015
Titlu: Re: ”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio
Scris de: Bogdan din Martie 19, 2018, 11:27:45 PM
Imi pare rau! Teribil de rau, pentru ceea ce s-a intamplat ! Personal nu l-am cunoscut pe Radu, asa cum pe multi nu va cunosc personal! Dar, la un moment dat am fost pe lista de echipaj pentru acest delivery. Nu a fost sa fie! Vorbisem cu Constantin, cu Seba, cu Adrian Moncea si la un moment dat probleme profesionale m-au impiedicat sa vin.  Am aflat cu groaza, de pe forum vestea. Uitasem parola si l-am rugat pe bunul si dragul meu prieten Vali sa faca ceva sa pot scrie in memoria lui. Stiu, nu ajuta!
R.I.P.  Radu! 
PS: Totusi, familie, prieteni, barca... e un forum..ma gandesc si eu, desi nu e treaba mea! Barcagii...caractere...