Dupa cum scrie in titlu, am primit de la Adi Pacurici o poza dupa acest aviz, emis in 14 iunie, atasat mai jos.
Scrie ca pe senalul navigabil esti obligat sa circuli exclusiv cu barci luate in evidenta - inmatriculate sau inscrise. Asta inseamna ca in afara senalului nu ai treaba, si poti sa o arzi cu barci neinmatriculate etc.
Nu luam in seama gogomania cu "prezentul aviz anuleaza orice alte dispoziti contrare", fiindca doar un capsoman ar crede ca un aviz bate legea.
Urmeaza sa caut si sa postez cele 2 acte normative referitoare la contraventii, respectiv infractiuni la regimul navigatiei de agrement. Astept de la forumisti discutii constructive si argumentate, nu ca pe facebook.
Edit: definitia senalului navigabil in Regulamentul de navigatie pe Dunare in sectorul romanesc:
termenul ,,senal" desemnează un sector al căii navigabile utilizat pentru navigaţie la un nivel dat şi balizat cu semnale;
Contraventii: https://portal.rna.ro/SiteAssets/servicii/%C3%AEnmatricul%C4%83ri-nave/Contraventii%20la%20regimul%20transporturilor%20navale.pdf (https://portal.rna.ro/SiteAssets/servicii/%C3%AEnmatricul%C4%83ri-nave/Contraventii%20la%20regimul%20transporturilor%20navale.pdf)
Infractiuni: http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=48229 (http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=48229)
Sa nu uitam ce scrie in Ordinul 1079:
Art. 2.
l) Registrul de evidență a ambarcațiunilor de agrement - registrul în care se înscriu ambarcațiunile de agrement cu o lungime mai mare sau egală cu 7 m și/sau cu o putere a motorului mai mare ori egală cu 15 kW, motovehiculele nautice, precum și ambarcațiunile cu vele cu sau fără motor având o lungime mai mare sau egală cu 7 m care navighează în ape interioare navigabile;
m) Registrul matricol al ambarcațiunilor de agrement - registrul în care se înmatriculează:
- ambarcațiunile de agrement care au o lungime mai mare sau egală cu 7 m și/sau o putere a motorului mai mare ori egală cu 15 kW, motovehiculele nautice, precum și ambarcațiunile cu vele cu sau fără motor având o lungime mai mare sau egală cu 7 m, pentru care proprietarul sau operatorul solicită dreptul de arborare a pavilionului român;
- ambarcațiunile de agrement destinate agrementului nautic în scop comercial pentru care proprietarul sau operatorul solicită dreptul de arborare a pavilionului român;
Art. 84. - La solicitarea proprietarului orice ambarcațiune de agrement având lungimea cuprinsă între 2,50 m și 7,00 m, indiferent de modul de propulsie, poate obține dreptul de arborare a pavilionului român și va fi înmatriculată sau luată în evidență în condițiile prezentului ordin.
Sa o luam cu inceputul. Cine semneaza prezentul aviz? Daca se poate un scan cu numele si semnatura?
Nu il gasesc pe nicaieri publicat. Sigur este promulgat? Sa nu fie doar vre-o incercare tembela de a stabili cine este vinovat in caz de eveniment. Ar fi trebuit, dupa mintea mea, sa apara si in AFDJ. Mai studiem.
Sa nu credeti ca am vreo placere sa scobesc iar subiectul asta. Insa dupa ultimele discutii de pe facebook mi-am dat seama ca trebuie sa luam foarte in serios chestiunea, fiindca ni se poate sparge in cap, chiar cu legea de partea noastra.
Probabil sunt colegi care au vazut discutiile de pe BMR "Royal" bla bla, despre avizul in cauza. Facem abstractie de analfabetii functionali care-si dau cu parerea, dar nu stiu sa faca diferenta intre un aviz pentru navigatori si o prevedere legala. Propun sa ne concentram strict pe modul cum ne-ar putea afecta si cum ne putem apara.
Treaba e simpla: sub pretextul cresterii gradului de siguranta a navigatiei pe caile navigabile (interioare), directorul general al ANR a emis Avizul pentru navigatori 01 / 14.06.2018. Acesta obliga toate ambarcatiunile care naviga pe senal sa fie inmatriculate sau luate in evidenta, indiferent de lungime sau putere a motorului.
Fundamentarea Avizului se face pe o stiva de acte normative, mentionate in clar cu denumire, articol etc. Pana aici totul pare ok, insa cei ca mine, care de nevoie au halit legislatia pe paine, isi dau seama ca sunt omise cu buna stiinta prevederi importante, care ar desfiinta instantaneu obiectul avizului.
Sanctiunea pentru incalcarea avizului este amenda contraventionala, conform art.2, pct. s din HG 876 / 2007 privind contraventiile la transportul naval. Pana in prezent nu am auzit sa fi fost cineva sanctionat aici la mine in zona, insa din alte parti am auzit ca s-au facut presiuni, amenintari etc, insa la fel nu am auzit de cineva care sa fi fost sanctionat.
In postarile urmatoare voi detalia motivele pentru care acest aviz pentru navigatori incalca legislatia primara in domeniu, fapt care-l duce direct in ilegalitate, iar pe semnatarul lui pasibil de raspundere penala. Cu toate astea, eu nu doresc raul nimanui, ci imi doresc doar sa ne putem bucura netulburati de pasiunea noastra, in conditiile respectarii legii si de catre noi, dar si de catre autoritati.
Inca un lucru: acest subiect nu e de interes exclusiv al celor care au barci sub 7 metri cu motoare pana in 20 de cai. E de interes pentru toata comunitatea, fiindca un abuz odata lasat sa-si faca efectul va atrage mai devreme sau mai tarziu altele. Din cauza asta, rugamintea e sa participam la discutie, atat pe cat ne permit timpul, priceperea, experienta etc. Stiu ca avem juristi buni pe forum, ii rog cu aceasta ocazie sa-mi (in)valideze la nevoie afirmatiile.
Atasez o poza actualizata a avizului, unde se vede si semnatarul. Continuarea maine (adica azi), acum e deja tarziu, si ziua voi avea o gramada de treaba. Salutari tuturor :).
cine are timp, nervi si bani sa conteste acest aviz in instanta pe contencios administrativ ?
Citat din: Don Basilio din Iulie 02, 2020, 10:29:41 PM
cine are timp, nervi si bani sa conteste acest aviz in instanta pe contencios administrativ ?
Vom ajunge si acolo. Inainte de asta trebuie disecata situatia, ca sa stim cum ne afecteaza si ce avem de facut mai departe.
Imi cer scuze, dar ieri am avut o zi plina, n-am mai fost in stare sa redactez, sper sa revin azi (desi voi fi la fel de aglomerat).
Dupa primul aviz care ne scotea cu totul din balta, am facut niste drese pe la ANR, , capitanie si minister, au mai facut si altii, capitamiile au dat opinii contrare, iar in final AnR ul, in marea lui marinimie ne-a exclus doar de pe senal.
Avizul, ca si orice alt act de genul asta se da in temeiul legii si nu poate modifica legea.
Daca legea ne spune ca pentru barcile mai mici de 7m si motorizate sub 20cp nu este obligatorie inmatricularea ci se inmatriculeaza DOAR la cerere nu poate un aviz sa stabileasca altceva.
In consecinta exista posibilitatea contestarii in contencios a avizului care este vadit ilegal. Am vrut sa fac acest lucru dar am constatatca nu merita deranjul.
De ce?
Conform legii nu sunt obligat sa inmatriculez barca pe care o am as ca mi se rupe de avizul ilegal al ANR-ului.
Pe senal nu circul decat cand traversez Dunarea.
Astept ca un tovras de la orice institutie a statului sa constte ca am circulat ilegal si sa imi faca dosar penal in acest sens. Si atunci oe langa apararile pe care le voi formula , voi formula si o plangere pentru abuz in serviciu.
Dar, in continuare, cred ca nimeni nu va avea tupeul ca in baza acelui aviz sa intocmeaaca un dosar penal pentru circulatia cu o barca neinmatriculata pentru simplu motiv ca nu are temei legal.
Si mai cred ca acel aviz a fost dat pe principiul "cine pune botul,pune, cine nu aia e".
M-am exprimat si cu alte ocazii ca , daca ansamblul barca -motor ar necesita(legal) inmatricularea nu as face-o in Romania. Exista posibilitatea Belgia/Olanda/Panama/Congo 8) pentru pavilion.
In Romania o sa (mai) inmatriculez o barca cand vor fi si conditii, nu doar pretentii. Adica rampa amenajata de primarie si parcare pe mal si in apa in conditii civilizate si la preturi corecte.
Semnatarul ordinului nu mai este director.
conf. - ziuadeconstanta.ro
Alexandru Mezei in data de 23 Decembrie 2019 si-a depus demisia.
In prezent director este Cosmin Dumitrache.
N-are importanta ca cetățeanul nu mai e director. Avizul e emis de ANR si semnat de director ca "functie" nu pe persoana fizica. Deci nu inceteaza odata cu plecarea directorului. Ramane in continuare "in vigoare" pana e fie revocat printr-un alt aviz (f greu spre deloc o institutie din .Ro recunoste ca a gresit) sau desfiintat de instanta printr-o hotărâre.
Avnd in vedere conținutul, eu cred ca tb ignorat.
Iar pentru orice abuz eu recomand in prima faza atitudinea "daca am gresit rog sa fiu sancționat, daca nu la revedere".
Pentru abuzul printr-un act - contestatie plus plangere penala pt. Abuz in serviciu.
Citat din: kama3 din Iulie 03, 2020, 07:32:15 AM
Avizul, ca si orice alt act de genul asta se da in temeiul legii si nu poate modifica legea.
Daca legea ne spune ca pentru barcile mai mici de 7m si motorizate sub 20cp nu este obligatorie inmatricularea ci se inmatriculeaza DOAR la cerere nu poate un aviz sa stabileasca altceva.
[...]
Conform legii nu sunt obligat sa inmatriculez barca pe care o am as ca mi se rupe de avizul ilegal al ANR-ului.
Buna dimineata !
Nu vreau sa pornesc o polemica, ptr ca nu "tin cu ursul", nici mie nu-mi convine ce se petrece ... *dar* nu uitati ca ANR este autoritatea care are printre principalele atributii si urmatoarele:
Citat- inspecţia, controlul şi supravegherea navigaţiei;
- coordonarea activităţilor de asistenţă, căutare şi salvare în apele naţionale navigabile şi a acţiunilor în caz de calamităţi naturale şi sinistru naval;
- protecţia apelor navigabile împotriva poluării de către nave;
- sancţionarea contravenţiilor, cercetarea evenimentelor şi accidentelor de navigaţie;
(sursa: Portal RNA, https://portal.rna.ro/despre-noi/prezentare-anr (https://portal.rna.ro/despre-noi/prezentare-anr) )
De asemenea, prin
Art.2 lit.d) din ORDINUL nr. 1.079 din 24 iunie 2014 pentru stabilirea procedurilor privind evidenţa şi înmatricularea ambarcaţiunilor de agrement, condiţiile tehnice şi încadrarea cu personal navigant a acestora şi avizarea operatorilor economici pentru desfăşurarea activităţilor de agrement nautic (EMITENT: Ministerul Transporturilor), ANR este declarata "autoritate competenta" cu anumite drepturi:
Citatd) autoritate competentă - Autoritatea Navală Română (ANR), autoritate centrală de specialitate în domeniul siguranţei navigaţiei şi al securităţii navelor, în subordinea Ministerului Transporturilor, care îşi exercită atribuţiile prin organele proprii şi prin organele teritoriale operative constituite din capitănii de port şi inspectorate tehnice
Cu alte cuvinte, atat timp cat ANR implementeaza politicile MT si este responsabila de reglementarea navigatiei in apele romanesti, atunci si avizele sale ... cam sunt legale !
Ce vreau sa subliniez de fapt, e faptul ca inmatricularea ambarcatiunii poate fi optionala, e treaba fiecaruia dintre noi, in functie de tinta pe care o urmarim. Dar daca ANR emite un aviz prin care solicita implementarea anumitor masuri, nerespectarea acestora ar putea conduce cel putin la sanctiuni contraventionale - in speta amenzi sau alte astfel de masuri administrative pe care sunt sigur ca nimeni nu si le doreste.
Ganditi-va ca oricand cei de la ANR ar putea sa gaseasca nod in papura pe teme de siguranta navigatiei si atunci, e greu sa te bati cu un astfel de mamut. Cam cum se intampla si in cazul altora, de gen ENEL / Electrica, etc.
Poate gresesc, caz in care imi cer scuze. Chiar mi-as dori sa ma insel in rationamentul de mai sus, astfel incat sa avem o portita legala de a scapa de respectarea unor astfel de nebunii clocite peste noapte !
Cu stima,
Cezar
Romania 2020.
Asta este fix un exemplu de lucru ... cum sa mai sugem de la prosti mai mult ...
Dacă navigatul pe şenal e nelegal, atunci nu poţi doar să spui "sancţionaţi-mă", ci trebuie şi să ieşi de pe şenal, chiar să îţi întrerupi deplasarea dacă este cazul.
Personal nu navighez pe Dunăre, dar atunci când ies cu barca nu o fac că am chef de harţă cu altcineva, cu uniformă sau fără. Ies pentru relaxare şi dacă asta vine la pachet cu astfel de discuţii, prefer să îmi găsesc alt hobby şi gata.
Singura abordare corectă, pe care am mai susţinut-o dar atunci am plecat de pe forum deoarece nu aveam de ce să mă cert pe idei din astea, o constituie anularea avizului în contencios. Ca să aibă şanse mai bune, acţiunea ar trebui susţinută de o asociaţie.
Cezar, gresesti, din urmatorul motiv: o fi ANR autoritate competenta, dar nu isi poate desfasura activitatea dupa cum vor muchii sefilor, ci respectand la sange Legea, la fel ca orice entitate sociala din Romania - persoana fizica sau juridica.
In continuare voi demonstra de ce acest aviz emis de ANR constituie o lectie despre cum se incalca legea de catre o autoritate a statului, jongland cu anumite articole de lege si ignorand altele. Singurul lor scop este de a stoarce bani de la fraierii care-s obisnuiti sa bata din calcaie ca pe vremea comunismului, atunci cand o autoritate le impune ceva. Vorba aia, sefu-i sef si-n p..a goala.
Fundamentarea avizului se face pe urmatoarele prevederi legale:
1. OG 42 / 1997, care e actul normativ cel mai important in Romania privind transportul naval: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/11262
Sunt mentionate art. 21, 23 si 44.
In art. 21 sunt definite categoriile de ape navigabile, in art. 23 la pct. d sunt definite ca "nave" ambarcatiunile de agrement, iar art. 44 are urmatorul cuprins:
Articolul 44
(1) Orice navă care se află în apele naționale navigabile ale României trebuie să arboreze pavilionul statului în care este înmatriculată.
(2) Navele au naționalitatea statului în care au fost înmatriculate și al cărui pavilion sunt autorizate să îl arboreze.
2. HG 245 / 2003, anume o hotarare de guvern de aprobare a Regulamentului de aplicare a OG de mai sus: https://lege5.ro/Gratuit/gqzdqobs/hotararea-nr-245-2003-pentru-aprobarea-regulamentului-de-aplicare-a-ordonantei-guvernului-nr-42-1997-privind-transportul-naval
Sunt mentionate art. 2, art. 67 si art. 134.
In art. 2 scrie ca toate navele aflate in apele romanesti se supun legii romanesti, regulilor ANR etc, in art. 67 scrie ca echipajele si comandantii trebuie sa respecte avizele pentru navigatori, iar art. 134 are urmatorul continut:
Art 134: Situațiile particulare privind evidența și înmatricularea navelor, personalul navigant, precum și supravegherea și controlul navigației, care nu sunt prevăzute în prezentul regulament, vor fi reglementate prin decizie a directorului general al ANR.
Ei, aici e aici. Acest art. 134 este cel care le-a dat "nas" sa emita avizul buclucas. Probabil vreun trepadus a considerat ca a gasit portita necesara ca sa impuna inmatricularea tuturor barcilor, a mers la director cu textul "uite sefu', dam aviz pentru navigatori in scop de siguranta navigatiei", iar sefu', fiind de partea psd si lupta antijustitie fiind la apogeu in vara lui 2018, o fi spus "gata, arde-i, daca sunt probleme, ne scot cei de la partid". Bineinteles ca e o presupunere, dar n-ar fi departe de realitate ca asemenea discutii sa fi existat.
Celelalte prevederi nu sunt atat de importante. OMT 1079 / 2014 explica inmatricularea si luarea in evidenta, HG 665 / 2008 portiunile de cai navigabile interioare, OMT 859 / 2013 aproba RND-ul, iar Decretul 239 / 1972 este despre aderarea RSR la Conventia RIPAM 1972.
Concluzia: pe baza unui articol (134) dintr-o HG din 2003, ANR isi aroga dreptul de a restrictiona accesul pe senal al barcilor care nu se inmatriculeaza si nici nu se iau in evidenta, conform legii.
Ce omite cu buna stiinta ANR sa spuna in fundamentare:
1. Art. 17 din OG 42 / 1997:
Accesul navelor, indiferent de pavilionul pe care îl arborează, în porturile românești și pe căile navigabile interioare este liber și nediscriminatoriu.
2. Art. 514 din aceeasi OG:
(2) Nu se înmatriculează în registrele matricole prevăzute la art. 51^1 următoarele categorii de nave:
.....................................................
c) ambarcațiunile de agrement, precum și orice alte ambarcațiuni cu o lungime mai mică de 7 m și/sau cu o putere a motorului mai mică de 15 kW;
d) ambarcațiunile propulsate prin forța umană;
e) ambarcațiunile de agrement cărora nu li se aplică reglementările naționale privind introducerea pe piață a acestora, cu excepția ambarcațiunilor destinate să transporte persoane în scop comercial și a ambarcațiunilor stabilite prin regulamentul de aplicare a prezentei ordonanțe.
......................................................
(4) Navele prevăzute la alin. (2) lit. c)-e) nu se înscriu în registrul de evidență.
Cu alte cuvinte, exista 3 categorii de nave care sunt exceptate si de la inmatriculare, si de la inscrierea in evidenta. Iar acest lucru este scris intr-o ordonanta de guvern, care, conform Deciziei CCR din iulie 2016 privind definita abuzului in serviciu, face parte din legislatia primara.
Prin urmare, dl. director al ANR isi permite sa scrie cu tupeu in textul unui aviz pentru navigatori ca acesta "anuleaza orice alte dispozitii contrare", culmea din legislatia primara ;D.
Nu stiu daca nu cumva se comite direct abuz in serviciu in urma emiterii acestui aviz pentru navigatori, prin faptul ca se impune cetateanului o conduita si o cheltuiala la care nu este obligat de legislatia primara (OG 42). Aici juristii pot da un raspuns calificat, anume daca aceasta inmatriculare fortata, nespecificata in lege, aduce prejudiciile din definitia abuzului in serviciu.
Oricum, in mod sigur sanctionarea sau cercetarea in baza acelui aviz pentru navigatori reprezinta abuz in serviciu, motiv pentru care spuneam ca pana acum nu am cunostinta sa fi fost cineva sanctionat. Cred si eu la randul meu ca e vorba doar de o manevra pentru prostii care cad in capcana lor, si dupa cum am vazut pe facebook e plin de ei, si parca se inmultesc pe zi ce trece.
Cam atat pentru moment din partea mea, rog clarificari sau (in)validari din partea celor cu experienta, daca credeti ca e cazul.
Citat din: kama3 din Iulie 03, 2020, 10:44:56 AM
N-are importanta ca cetățeanul nu mai e director. Avizul e emis de ANR si semnat de director ca "functie" nu pe persoana fizica. Deci nu inceteaza odata cu plecarea directorului. Ramane in continuare "in vigoare" pana e fie revocat printr-un alt aviz (f greu spre deloc o institutie din .Ro recunoste ca a gresit) sau desfiintat de instanta printr-o hotărâre.
Avnd in vedere conținutul, eu cred ca tb ignorat.
Iar pentru orice abuz eu recomand in prima faza atitudinea "daca am gresit rog sa fiu sancționat, daca nu la revedere".
Pentru abuzul printr-un act - contestatie plus plangere penala pt. Abuz in serviciu.
Am dat acea informatie, in caz de nevoie. Daca cineva ajunge la proces si vrea despagubiri sa stie de la cine sa ceara. Abuzul in serviciu este facut de persoane nu de institutia ca atare.
Cred că ar trebui să fie două puncte de analiză.
Primul. Interpretarea de mai sus se bazează pe o prezumţie: formularea "indiferent de pavilionul pe care îl arborează" include şi navele de agrement fără pavilion.
Al doilea. Temeinicia legăturii dintre impunerea înmatriculării navelor de agrement şi securitatea navigaţiei. Are ANR vreun studiu etc? Să îl cerem pe legea transparenţei?
Citat din: syRebekah din Iulie 03, 2020, 01:12:11 PM
Primul. Interpretarea de mai sus se bazează pe o prezumţie: formularea "indiferent de pavilionul pe care îl arborează" include şi navele de agrement fără pavilion.
Culmea e ca aceasta formulare se datoreaza situatiei din acei ani (1997), cand absolut tot ce plutea se inmatricula. Abia in 2006, in urma negocierilor de pre-aderare la UE, au fost pentru prima data exceptate de la inmatriculare si inscriere in evidenta acele categorii de ambarcatiuni, prin OUG 74 / 2006 (care a modificat OG 42).
Alta culme e ca, inclusiv in actele normative care au fost emise pana in prezent, aceasta scutire e in continuare prezenta. Este vorba de OG 19 / 2012 si de OMT 1079 / 2014.
Ramane de rezolvat daca acea formulare "indiferent de pavilionul pe care il arboreaza", prezenta si in art 17, si in art 44 din OG 42 / 1997 poate asimila si navele care nu sunt inmatriculate si deci nu poarta pavilion.
IMHO, dpdv logic, daca navele fara pavilion au drept de circulatie in afara senalului (conform avizului), inseamna ca sunt apte pentru navigatie, conform legii si regulilor ANR. Atunci de ce nu ar fi apte pentru navigatie in senal? Nu exista nici o prevedere legala sau norma tehnica in care sa se faca vreo diferenta intre ambarcatiuni de senal sau ambarcatiuni care circula in afara senalului.
Citat din: syRebekah din Iulie 03, 2020, 01:12:11 PM
Al doilea. Temeinicia legăturii dintre impunerea înmatriculării navelor de agrement şi securitatea navigaţiei. Are ANR vreun studiu etc? Să îl cerem pe legea transparenţei?
Chiar si asa, daca ANR a facut un studiu si a ajuns la acele concluzii, cum poate fi modificata legislatia primara de un aviz pentru navigatori? Nu cumva modificarea trebuie facuta tot printr-un act normativ de legislatie primara - lege, OUG sau OG?
Gheorghita, daca ai timp uita-te te rog si pe cele 2 postari dinainte ale mele, si corecteaza-ma te rog daca crezi ca e nevoie.
M-am uitat. Dealtminteri am discutat încă de prima dată, şi părerea mea, mi-o menţin, este că situaţia nu e atât de clară, ci necesită interpretări puse în context, şi de aceea e bine să tranşăm chestiunea printr-o acţiune relaxată în contencios, decât prin căi de atac la vreun dosar penal etc.
ANR are dreptul să interzică sau să restricționeze desfașurarea unor activități în șenalul navigabil.
De exemplu, nu ai voie să ancorezi sau să circuli cu vele în schema de separare a traficului de pe Bosfor, chiar dacă în COLREG nu scrie nicăieri treaba asta. În COLREG scrie doar să eviți pe cît posibil ancorarea în locurile de trecere înguste și se instituie reguli speciale prin care navele mai mici de 20 m, navele cu vele și cele de pescuit "nu trebuie să stânjenească trecerea în siguranţă a unei nave cu propulsie mecanică , care navigă pe o pasă de navigaţie" (regula 10).
Pe de altă parte, am stabilit deja că orice ambarcațiune este de fapt o navă (art. 23 din OG 42 / 1997; art 1.01 din Regulamentul de navigație pe Dunăre; regula 3 din COLREG)
Apoi avem art. 44 din OG 42 / 1997 care spune că "Orice navă care se află în apele naționale navigabile ale României trebuie să arboreze pavilionul statului în care este înmatriculată"
Pe de altă parte art. 17 din OMT 1079 / 2014 spune că pentru a avea dreptul de arborare a pavilionului român ambarcațiunea trebuie înmatriculată. Vezi și art. 16 din OMT 1079 / 2014.
Mai departe rezultă foarte simplu exact ce spune și avizul, anume că nu ai voie în șenal cu o ambarcațiune neînmatriculată. Avizul deci nu comite nici un abuz.
Abuzul este al legislației în vigoare care nu specifică unde și în ce condiții pot circula ambarcațiunile neînmatriculate / neînregistrate. Și ziceți frumos "Merci!" pentru că acolo scrie numai "șenal navigabil" pentru că vă rog să observați că la art. 44 citat mai sus scrie "apele naționale navigabile ale României" și dacă ne uităm la HG 665 / 2008 vedem că acolo intră cam tot.
Abuzul este deci al nesimțitului (că altfel nu-i pot spune) de legiuitor român care îți permite să deții un mijloc de transport (ambarcațiunea de agrement) care nu trebuie înmatriculat, dar cu care nu ai voie să circuli. Cred că aici trebuie atacată problema: dețin în mod legal o barcă și vreau să traversez Dunărea (șenalul navigabil). Cum pot să fac asta dacă tu, aplicînd legislația în vigoare, nu îmi permiți? Mă împiedici să-mi folosesc proprietatea (barca)!
Parafrazîndu-l pe Ostap Bender, asta ar trebui să fie deviza forumului: "Barca nu este un lux, barca este un mijloc de transport!"
Am scris în același timp, dar concluziile sînt diferite! :)
@Vali După cum am scris mai sus, avizul nu modifică legislația și nici nu își propune asta.
@Rebekah Nu pot decît să fiu de acord (normal, ești singurul specialist care a comentat deocamdată :) ). Contencios preferabil pe asociație.
@pelicanul, Vali a subliniat corect că în '97 nu exista ambarcaţiune neînmatriculată. Ulterior s-au exceptat cele mici de agrement dar nu a stat nimeni să modifice legislaţia anterioară.
ANR ar trebui să poată explica de ce simpla înmatriculare a unei ambarcaţiuni (de exemplu, o lotcă din cele care circulă pe Sulina, spre aval pe şenal că e curent), aşadar de ce patalamaua creşte siguranţa navigaţiei?
Eu raman la urmatoarea problema de logica:
Dpdv tehnic, orice ambarcatiune trebuie sa indeplineasca niste cerinte foarte stricte, indiferent daca e inmatriculata sau nu. Din cauza asta, producatorul de ambarcatiuni este obligat sa respecte cerintele tehnice din standardele industriale ISO, pentru a-si putea vinde marfa. Nu conteaza ca proprietarul va pune pe ea 10 cai sau 40, barca trebuie sa respecte ISO.
Conform avizului, pe senal au voie doar barcile inmatriculate sau luate in evidenta. De aici rezulta ca in afara senalului au voie barcile neinmatriculate / neluate in evidenta. ANR recunoaste deci dreptul barcilor neinmatriculate / neinscrise de a circula pe caile navigabile interioare, in afara senalului, deci acestea nu sunt considerate doar mobilier, ci nave.
Problema e ca nu exista nici un fel de diferentiere dpdv tehnic intre barcile inmatriculate / inscrise si cele ne, la fel cum nu exista nicaieri impartirea pe "barci de senal / barci pentru afara senalului".
Prin urmare, nu se poate stabili arbitrar de catre ANR ca o barca neinmatriculata / neinscrisa nu respecta normele de siguranta a navigatiei, cata vreme conditiile de punere pe piata din HG 464 / 2017 sunt valabile pentru tot ce pluteste intre 2,5 si 24 metri.
Da, atunci cand esti pe apa cu o balie de spalat rufe, si te pui in pericol si pe tine, si traficul, ANR are tot dreptul sa te ia la intrebari. Dar cata vreme ai o barca neinmatriculata, dar certificata si autorizata chiar de ei, de ce e sigura numai daca platesti banii de inmatriculare, inspectii, permise de navigatie etc ? Cum ramane cu accesul nediscriminatoriu?
Iar treaba cu pavilionul e intr-adevar singura ambiguitate din ecuatie, si parerea mea e ca se datoreaza exact celor care nu au mai modificat si articolul respectiv, odata cu aparitia scutirilor de la inmatriculare / pavilion. Aici vom avea de lucru, aici e cheia daca vom reusi sau nu.
Din pacate, birocratii din ANR nu realizeaza ca prin aceste chestii indeparteaza si mai mult barcagiii de la inmatricularea in Romania, lumea alegand pavilioanele de complezenta daca i se impune inmatricularea cu orice pret.
Si uite inca o aberatie: art. 44 spune ca esti obligat sa arborezi pavilionul, da? Drept de pavilion au doar barcile inmatriculate, cele inscrise in evidenta nu, conform OMT 1079. Daca ne luam dupa asta cu obligatia de a arbora pavilionul, ar insemna ca nici o barca inscrisa in evidenta nu are ce sa caute pe apa, din cauza ca nu are drept de pavilion :o.
Citat din: syRebekah din Iulie 03, 2020, 02:37:48 PM
ANR ar trebui să poată explica de ce simpla înmatriculare a unei ambarcaţiuni (de exemplu, o lotcă din cele care circulă pe Sulina, spre aval pe şenal că e curent), aşadar de ce patalamaua creşte siguranţa navigaţiei?
Good point 8)
Probabil ca unul dintre motive este usurinta in identificare, mai ales in cazul in care ambarcatiunea respectiva ar fi fost implicata intr-un eveniment care priveste siguranta navigatiei.
Citat din: Vali din Iulie 03, 2020, 12:58:22 PM
Cezar, gresesti, din urmatorul motiv: o fi ANR autoritate competenta, dar nu isi poate desfasura activitatea dupa cum vor muchii sefilor, ci respectand la sange Legea, la fel ca orice entitate sociala din Romania - persoana fizica sau juridica.
De acord ca muschii sefilor ar trebui sa isi cunoasca limitele, dar tind sa consider ca "greseala" mea e mai mult circumstantiala, datorita modului in care legislatia este intocmita la ora actuala. Mai ales prin prisma celor punctate de Pelicanul:
Citat din: pelicanul din Iulie 03, 2020, 02:17:56 PM
Abuzul este al legislației în vigoare care nu specifică unde și în ce condiții pot circula ambarcațiunile neînmatriculate / neînregistrate.
[...]
Abuzul este deci al nesimțitului (că altfel nu-i pot spune) de legiuitor român care îți permite să deții un mijloc de transport (ambarcațiunea de agrement) care nu trebuie înmatriculat, dar cu care nu ai voie să circuli. Cred că aici trebuie atacată problema: dețin în mod legal o barcă și vreau să traversez Dunărea (șenalul navigabil). Cum pot să fac asta dacă tu, aplicînd legislația în vigoare, nu îmi permiți? Mă împiedici să-mi folosesc proprietatea (barca)!
Oricum, si remarca lui Vali e la fel de obiectiva. Se impune deja un ToDo List ! ::)
Citat din: Vali din Iulie 03, 2020, 03:11:22 PM
Da, atunci cand esti pe apa cu o balie de spalat rufe, si te pui in pericol si pe tine, si traficul, ANR are tot dreptul sa te ia la intrebari. Dar cata vreme ai o barca neinmatriculata, dar certificata si autorizata chiar de ei, de ce e sigura numai daca platesti banii de inmatriculare, inspectii, permise de navigatie etc ? Cum ramane cu accesul nediscriminatoriu?
In precedentul aviz, din 2017, se luasera exact de art 44, anume ca daca nu ai pavilion, nu ai ce cauta pe apa. Nu pe senal, pe apa !
Dupa ce li s-a aratat ca barcile inscrise in evidenta nu au drept de pavilion, deci teoretic n-ar avea ce cauta pe apa, au renuntat la acel aviz, si au copt avizul actual.
Si aici fundamentarea e defectuoasa, atata vreme cat la baza stau art 44 si art 134 din HG 245. Ce faci cu barcile inscrise in evidenta, care nu au drept de pavilion?
Am sa explic si inversunarea mea in aceasta speta: din 1991 pana in 2006 am fost proprietar de barca inmatriculata (velier), si am putut sa cunosc direct ce inseamna atitudinea dispretuitoare fata de barcagii si incompetenta in materie de barci a celor pusi sa pastoreasca acest segment, cel putin cei de la nivel local.
Numai eu stiu cat m-am chinuit sa radiez acea barca din registrul matricol al ANR, si cate "fandari" a trebuit sa fac, desi legea noua din 2006 imi permitea sa o radiez fara probleme (sub 7 metri si sub 15 kw motor). De atunci mi-am jurat ca nu voi mai inmatricula in viata asta vreo barca in Romania.
Cu totul altfel sta treaba insa in ceea ce priveste specialistii ANR din domeniul supravegherii pietei barcilor. Spre deosebire de cei de pe plan local, la supraveghere piata sunt adevarati specialisti in ambarcatiuni.
Acesta este motivul pentru care eu, desi ma voi implica la maxim pentru a demara o actiune in instanta, nu voi participa ca parte in proces. Asta deoarece eu lucrez direct cu acesti oameni, ma refer la cei de la supraveghere piata, si dpdv moral nu vreau sa fiu vreodata angrenat in procese cu institutia din care ei fac parte, asa, cu toate pacatele ei.
Si ca sa vedeti cat de "competenti" sunt functionarii locali din ANR, uitati 2 raspunsuri la aceeasi intrebare, despre inmatricularea / inscrierea sau nu a barcilor sub 7 metri si sub 15 kw motor. Un raspuns e de la Galati, si unul de la Tulcea, iar diferenta intre ele este de la cer la pamant. Imaginile sunt de pe facebook, si cred ca spun totul despre situatia din institutie.
Citat din: Vali din Iulie 03, 2020, 03:11:22 PM
Eu raman la urmatoarea problema de logica:
Dpdv tehnic, orice ambarcatiune trebuie sa indeplineasca niste cerinte foarte stricte, indiferent daca e inmatriculata sau nu. Din cauza asta, producatorul de ambarcatiuni este obligat sa respecte cerintele tehnice din standardele industriale ISO, pentru a-si putea vinde marfa. Nu conteaza ca proprietarul va pune pe ea 10 cai sau 40, barca trebuie sa respecte ISO.
Problema e ca nu exista nici un fel de diferentiere dpdv tehnic intre barcile inmatriculate / inscrise si cele ne, la fel cum nu exista nicaieri impartirea pe "barci de senal / barci pentru afara senalului".
Prin urmare, nu se poate stabili arbitrar de catre ANR ca o barca neinmatriculata / neinscrisa nu respecta normele de siguranta a navigatiei, cata vreme conditiile de punere pe piata din HG 464 / 2017 sunt valabile pentru tot ce pluteste intre 2,5 si 24 metri.
Da, atunci cand esti pe apa cu o balie de spalat rufe, si te pui in pericol si pe tine, si traficul, ANR are tot dreptul sa te ia la intrebari. Dar cata vreme ai o barca neinmatriculata, dar certificata si autorizata chiar de ei, de ce e sigura numai daca platesti banii de inmatriculare, inspectii, permise de navigatie etc ? Cum ramane cu accesul nediscriminatoriu?
..................................
Părerea mea este să nu intrăm în astfel de discuții, că revenim la "toate bărcile se înmatriculează și gata, fără discuții".
Da, azi la data punerii pe piață, cele două bărci putem presupune că sînt identice. Dar peste cinci ani cum vor fi? Dar peste zece? Dar o barcă second hand, adusă din Germania, veche de 25 de ani e la fel de bună ca la data punerii ei pe piață? Inspecțiile alea dacă tot se plătesc chiar nu se fac deloc?
Cum verifică organu' că tu ești pe apă cu "o balie de spălat rufe"? Nu trebuie să te inspecteze?
Păi dacă lucrurile ar merge așa, eu aș putea să circul fără probleme cu Dacia lui taică-meu, din 1972 (bine, mașina nu mai există, dar zic și io :) ), fără ITP, fără asigurare, fără nimic. Înmatricularea presupune o oarecare rigoare, ITP, alea și alelalte, cel puțin în teorie. Că se fac sau nu se fac în practică, asta e altă problemă.
De aia zic, mai bine să nu discutăm chestiile astea.
Citat din: Vali din Iulie 03, 2020, 03:50:24 PM
.......................
Si ca sa vedeti cat de "competenti" sunt functionarii locali din ANR, uitati 2 raspunsuri la aceeasi intrebare, despre inmatricularea / inscrierea sau nu a barcilor sub 7 metri si sub 15 kw motor. Un raspuns e de la Galati, si unul de la Tulcea, iar diferenta intre ele este de la cer la pamant. Imaginile sunt de pe facebook, si cred ca spun totul despre situatia din institutie.
Păi de aici încolo treaba e simplă: adresă la minister cu cele două răspunsuri atașate și strecurată și întrebarea "dacă n-o înmatriculez, am voie să circul?"
^^Mergând pe raţionamentul tău, şi pe apă vei mai avea voie să ieşi doar cu funcţionarul alături, care să verifice în timp real că totul e ok.
În realitate, cei care sunt primii interesaţi de siguranţă ar trebui să fie chiar viitoarele victime. E drept că mulţi nu poartă veste şi-s nemuritori în general, dar tot ăştia vor trece inspecţia tehnică prin metodele tradiţionale, deci putem să înţelegem că legea se referă exclusiv la ceilalţi. Ei bine, celorlalţi le trebuie educaţie, nu norme şi inspecţii. E soluţia şi prin ţările de la Marea Nordului.
Analogia cu Dacia e fortata, din mai multe motive.
In primul rand, valorile sub 7 metri si motorizare sub 15 kw au fost adoptate astfel ca sa rezulte o barca minimala pentru localnicii care-si folosesc barcile pentru subzistenta, pescuit, transport etc.
Treaba a fost oarecum impusa de aderarea la UE, din care cauza a fost emisa OUG 74 / 2006. In majoritatea tarilor UE exista asemenea categorii de barci scutite de la inmatriculare / inscriere, difera doar valorile limita. Nu cred eu ca statul roman ar fi renuntat vreodata de bunavoie la atatea venituri pe care le pierde din cauza acestei categorii de barci neinmatriculate.
Deci barcile astea sunt un fel de carute, motoscutere, biciclete, drujbe, cu care omul de langa balta sa-si faca treaba pe langa casa, sa prinda un peste, sa fure un copac din padure etc. Dar chiar si asa, dpdv tehnic, conform legii, toate barcile trebuie sa fie impecabile.
Sunt de acord ca problema e legea, dar lipsa legii nu trebuie sa fie compensata cu improvizatii gen aviz pentru navigatori. In timp ce noi batem din tastatura aici, prin canalele insulelor Brailei dau unii la curent, din barci neinmatriculate si cu motoare de suta de cai cu abtibild de 20 de n-au treaba. Si in plus si bara-bara cu organul.
Iar in timpul asta pe mine ma obliga ANR sa-mi inmatriculez barca facuta cu mainile proprii, cu cea mai mare grija (ca doar eu circul cu ea), in conditiile in care legea ma scuteste de aceasta corvoada.
In fine, dupa cum am spus, ma voi concentra pe aspectele practice. Intrebare: se poate porni actiune in nume colectiv, si daca da, in ce conditii? Cu asociatia e greu, eu de exemplu fac parte din asociatia lui Cristi Ivan (m-au pus membru de onoare :P), dar ei n-au interes in speta de fata, fiindca toti au barcile pe Belgia. Despre alte asociatii nu vreau sa aud vreodata, mai ales cele de pe facebook.
Putem să strângem bani pt onorariul unui avocat, dar trebuie să îşi asume demersul cineva afectat direct de situaţia asta.
Zic să nu ne grăbim şi să discutăm partea de motivare şi probatoriu. O cerere la ANR, să vedem dacă există ceva motive pt decizie?
Mai inainte am vorbit cu Bogdan, si se baga si el. A ramas sa povestim zilele astea, o sa intre si pe forum sa vada ce prostii am mai spus eu pe aici :).
Direct afectati suntem multi. Eu astept sa-mi mai treaca abordarea inversunata :D, dupa care o luam incet si batraneste. La mine in momentul cand s-a fixat un obiectiv, nu ma opreste nimic din a-l indeplini.
Multumesc Gheorghita pentru implicare, si ramane sa povestim. Iar daca sunt chestii prea sensibile pentru pus pe forum, le povestim pe privat sau pe alte canale.
Hop hop hop. N-am zis ca ma bag, am zis ca putem avea o discutie pe aceasta tema.
Daca imi amintesc bine, a mai fost un topic cu aceeasi tema si am facut o analiza pe marginea legii, pe care toti membrii au ignorat-o cu brio, asa ca nu are rost sa imi mai bat capul, atat timp cat cei ce ar putea fi interesati se fac ca ploua. Sau au propria interpretare juridica, ceea ce e cam tot aia.
Am citit tot topicul si pana la acest moment sunt perfect de acord cu Gheorghita. Interesul unei actiuni in principiu, sta la baza admisibilitatii acesteia ca o conditie primordiala. Daca va ganditi ca aceasta sa fie introdusa la instantele locale din Galati, eu va asigur ca e in proportie de 90% sortita esecului, pentru ca stiu sectia de contencios. Jumatate din judecatoare se gandesc sa se marite si cealalta jumatate sa divorteze. Asa ca nici uneia nu ii sta mintea sa judece pe fond cu seriozitate o asemenea actiune.
O asociatie, care sa reprezinte interesele ar fi mult mai de preferat, dar n-avem.
De obicei nu-mi permit sa ma pronunt in numele altcuiva. Cand am scris ca te bagi am vrut sa spun ca de fapt te bagi in discutia de fata. Mai departe tu stii cat te vei implica sau nu. Mea culpa daca m-am facut gresit inteles.
Despre asociatie, a fost o discutie serioasa la sfarsitul lui 2016, cand am si inceput demersurile. Am trimis cererea de rezervare denumire la Ministerul Justitiei, dupa care a urmat tot taraboiul cu Ordonanta 13 a lui Dragnea. Iar de la minister mi-au dat la mu-mu la toate insistentele mele de a obtine o informatie despre cererea mea. Am pe undeva si toate chitantele de atunci, platite din banii mei.
Din acest motiv si din altele, anume ca eram cam singurul care se implica, plus problemele de boala pe care le-am avut in 2017, am renuntat sa-mi mai bat capul. Am constatat ca lumea se aduna si se uneste doar cand e vorba de distractie, iar cand e de rezolvat ceva in interesul tuturor, dar care implica eforturi, cheltuieli, lupta cu birocratia, timp pierdut etc, multi se dau loviti, preferand sa-si rezolve propria problema cu o spaga romaneasca.
Asa ca am renuntat in acel moment la asociatie, desi aveam incredere ca va iesi ceva misto, fiind totusi vorba de oameni de calitate, in ciuda neimplicarii. Ma saturasem sa alerg eu dupa toate, sa fiu mama ranitilor si pe forum, si la telefon non stop, si in plus sa mai duc in carca si asociatia.
La momentul de fata avem aceasta problema de rezolvat. Cu asociatie sau fara va trebui s-o rezolv intr-un fel, fiindca si la mine e vorba de o chestiune de principiu. Nu cheltuiala inmatricularii ma motiveaza, ci modul cum a fost pusa problema. Adica unde mai e rostul de avea in LEGE o categorie de barci neinmatriculate / neinscrise, daca ANR decreteaza ca toate trebuie inmatriculate.
De-a lungul timpului am fost martor la nenumarate abuzuri ale statului roman la adresa barcagiilor, cele mai multe pe parte fiscala, prin incadrarea la alte clase de impozit decat cele din codul fiscal, Exista si o hotarare judecatoreasca prin care primaria Galati a fost obligata sa faca incadrarea conform codului fiscal, din cauza ca ei incadrau si incadreaza si acum toate barcile la nave de agrement. La fel, care mai e atunci rostul celorlalte categorii de impozit din codul fiscal?
In ce ma priveste, eu ma voi implica total in acest demers, mai putin ca parte in proces. Am explicat mai inainte ca lucrez direct cu oamenii de la supraveghere piata din ANR, si nu vreau sa fiu in proces cu institutia.
Dar daca credeti ca e nevoie de asociatie, ma apuc imediat de treaba pe partea asta. Desi poate am gasi o formula sa ne asociem la acest demers fara sa mai asteptam dupa mofturile birocratilor care au datoria sa ne inregistreze asociatia.
Asa ca va rog sa ne spuneti ce avem de facut in continuare, eu sunt pregatit.
Inainte de a ne apuca de contestat, cred ca se impun a fi ridicate cateva chestiuni, si, avand in vedere cuprinsul avizului in cauza, cred ca ar trebui cerute, printr-o adresa, urmatoarele lamuriri de la ANR.
Avizul prevede ca ambarcatiunile de agrement neinmatriculate nu au voie sa circule pe senalul navigabil al oricarei cai navigabile.
Potrivit HG 665/2008 inafata de Dunare, mai sunt declarate navigabile si o serie de lacuri de acumulare, si sectoare de rauri interioare.
Bineinteles ca nu cunosc situatia pentru toate caile navigabile, dar luam cazul raului Siret.
Potrivit HG de mai sus, e declarat navigabil pana la km5 (cred ca pana la Barbosi ar fi km5). Deci de la gura de varsare in Dunare si pana la km 5 trebuie sa existe un senal navigabil, balizat corespunzator.
Art. 3 din ceiasi HG prevede ca "Asigurarea condițiilor minime de navigație - gabarite de navigație, semnalizare, lucrări de amenajare, de protecție și altele - pe căile navigabile interioare ale României se execută de către administrațiile de căi navigabile înființate în conformitate cu legislația în vigoare."
Deci atat timp cat Siretul e navigabil pana la km 5 sunt doua variante pentru respectiva sectiune. Fie are un senal navigabil, si atunci sa ne spuna ANR-ul (sau administratia care il administreaza) pe unde e acel senal, cu ce este balizat/delimitat, astfel incat, circuland cu o barca neinmatriculata sa stiu in mod clar pe unde nu am voie sa circul.
A doua varianta e ca senalul sa fie pe toata latimea, din mal in mal si atunci pana la km 5 accesul fiind interzis barcilor neinmatriculate.
In ambele situatii ar trebui sa existe semnalizare corespunzatoare precum si asigurarea conditiilor minime de gabarit.
De aici poate deriva f usor o actiune intemeiata pe obligatia de a face (de a semnaliza, baliza etc).
Iar aceasta actiune se poate extinde pentru toate caile navigabile.
Adica inainte de a-mi institui mie niste restrictii, indeplineste-ti tu (stat in ultima instanta) obligatiile prevazute de lege.
A doua chestiune este dipozitia din aviza unde se spune ca avizul inlatura orice alta prevedere contrarie.
Aici se impun a fi facute clarificari. Daca "orice alte prevederi contrare" inseamna alte avize ale ANR sau se refera (ar fi culmea) la dispozitii prevazute in acte normative.
A treia ar fi daca avizul in cauza este o aducere la cunostinta a unor prevederi legale, sau instituie o interdictie peste prevederile legale. Iar daca interdictia e prevazuta de actele normative de ce ar fi nevoie de un aviz al ANR care sa ne aduca la cunostinta ce spune legea. Daca vreau sa iau la cunostinta de o prevedere legala, logic citesc Monitorul oficial.
Pentru o actiune in contencios e necesara intai efectuarea procedurii prealabile respectiv o plangere prealabila prin care sa solicitam ANR revocarea respectivului aviz si abia daca ANR-ul refuza actul se ataca in instanta.
Desi nu e vorba de Dunare sunt si eu interesat de o problema .
Din cate stiu eu , daca spun o prostie va rog sa ma corectati , Marea Neagra e navigabila .
Ma mai plimb pe mare in zona Rezervației Biosferei Delta Dunării in zona Corbu-Vadu si pana anul trecut nu se platea nici o taxa .
Acum e cu taxa dar cere denumirea barcii si nr. de inmatriculare
http://arbdd.abt.ro/fglicence/permit?typep=3&fid=32fg16&per=7
Barca e o gonflabila de 2,70 cu un motor de 5 cai ! Deci ?
PS - Care e deosebirea intre barca pneumatica si barca gonflabila ? La ei pe site sunt separate !
kama3, lămuririle pe care le doreşti (atât specific cu privire la Siret, cât şi existenţa unei liste precise de sectoare), şi pe care eu le-aş sintetiza ca identificarea exactă pe teren, nu au legătură cu anularea avizului, care priveşte o altă chestiune, şi anume condiţiile pentru accesul cu bărcile. Sunt probleme juridice diferite.
Ideea pe care înţeleg că o sugerezi, să fie obligaţi la balizare sau dragaj, nu are nici o şansă. Iar chestia cu "tu ANR primul", e doar hazlie... nu mi-o lua în nume de rău!
Menţiunea respectivă nu constituie prin ea însăşi cauză de nulitate a ordinului.
Până la aspectul contencios (plângerea prealabilă, acţiune etc) am zis să discutăm motivarea şi probatoriul. Motivele din acţiune trebuie să se regăsească, nu identic ci în esenţă, şi toate, în plângerea prealabilă.
Sunt de acord cu Vali că majoritatea nu vor să se implice, ci doar să fie bine. Vorba unei foste reviste de satiră, când e vorba de plătit abonamentul vedem dacă e dragoste adevărată.
Din pacate traim intr-un stat in care fiecare autoritate face ce vrea !!!
Si de multe ori autoritati ale statului au regulamente diferite si se contrazic intre ele .
Aia cu ''ANR primul'' e corecta dar nu cred ca o vom vedea prea curand .
Masinile sunt ridicate...fara sa ti se faca parcari , cand ninge se blocheaza circulatia ... nu se dezapezeste , platesti taxa de drum dar drumuri nu , platesti pentru sanatate dar nu primesti mai nimic , esti in legalitate conform legii cu barcile care nu se inmatriculeaza dar nu te lasa sa le folosesti , mult etc. .
Problemele nu vor fi rezolvate pana cand cel care semneaza o ilegalitate va plati din buzunarul personal , daca intr-un proces pierdut plateste institutia...tot din banii nostri , nu se va intampla nimic in viitorul apropiat , ii doare in basca , in plus pot mari tarifele tot pe spatele nostru .
PS - Am bagat pe site la numele barcii numele producatorului , la nr. de inmatriculare...am scris neinmatriculat iar la puterea motorului 5 cai , de mers a mers si poti plati 20 de lei dar asta nu cred ca inseamna ceva la un control .
Inca sunt interesat de informatii de la cei care cunosc .
Imi pare rau ca te contrazic, dar cele expuse de mine au o f mare legatura cu avizul. Nu conduc la anulare dar au legatura si poate fi util in cazul unui proces. Pe langa nulitatea avizului pe motiv de neleglitate, se mai pune o problema
Avizul instituie o interdictie, deci eu ca sa ma pot conforma trebuie sa stiu clar situatia.
Nu poti sa dai o interdictie de circulatie pe senal, cand adresantii nu stiu unde e senalul. Pe Dunare e balizat, dar mai departe?
Datorita pasivitatii instituțiilor abilitate eu risc la incalc legea.
Motivele din plangere si din acțiune sunt simple, si o astfel de actiune nu cred ca necesit mai mult de 3 pagini. Iar taxa de timbru e de 50 de lei.
Interzicerea circulatie cu barcile neinmatriculate goleste de continut norma care spune ca barcile sub 7m si sub 20 cp nu se inmatriculeaza. Pt ca exceptarea de la inmatriculare vizeaza apele navigabile nu pe cele nenavigabile.
Când clienţii îmi spun că e simplu, rugămintea mea este să îşi caute un alt avocat, de preferat stagiar deoarece este mai ieftin.
Ma duc sa-l caut ;D
Citat din: syRebekah din Iulie 05, 2020, 05:24:45 PM
Când clienţii îmi spun că e simplu, rugămintea mea este să îşi caute un alt avocat, de preferat stagiar deoarece este mai ieftin.
La fel fac si eu! :)
Daca e asa simplu, de ce nu face direct clientul?
Raman la opinia ca o organizare e mult mai eficienta decat un grup de reclamanti.
E in realitate destul de greu de găsit un reclamant persoană fizică cu interes ireproşabil. Ideal este cineva nevoit să traverseze şenalul des, pt muncă, legături de familie etc şi nu are posibilitatea înmatriculării bărcii. Gen cineva cu lotcă fără motor. Dar astfel de persoane nu vor fi niciodată reclamanţi.
Prin definitia ei o barca de agrement e folosita pentru agrement. Adica sa ies pe garla si sa stau cu aia in sus. Nu sa ma duc la munca su sa peacuiesc de foame.
Pentru asta, atat timp cat legea imi da voie sa ies cu ligheanul neinmatriculat pe orice garla, nu poate nea sacaz de la anr sa-mi interzica deplasarea pe senal, in contra legii, ca asa vrea muschiul lui.
Orice persoana care detine o ambarcatiune cu motor care cf legii nu necesita inmatriculare justifica interes in promovarea actiunii pentru anularea respectivului aviz.
Sute de mii de situatii impun actiuni in contencios. Ca sunt de la ..sau de la...pana la ce avem noi aici. Ideea pe care i-am transmis-o si astazi lui Vali, a fost ca putem in cele din urma sa rezolvam o situatie. Dar nu putem castiga razboiul!
Din acest context am spus ca personajul colectiv, [oate avea calitate procesuala activa inclusiv in materie de lege ferenda. Si Gheorghita stie ce spun.
Personajul colectiv este ceva impersonal. Si ce multe poate face...
Daca ANR ul ar fi gandit in folosul cetateanului si nu impotriva lui in aviz ar fi prevazut o exceptie si anime ca circulatia se poate face pe senal in situatia traversarii lui. Si atunci toata lumea ar fi fost multumita.
Atunci se puteau prevala de siguranta navigatiei si avizul ar fi avut o umbra de legalitate.
Hai totuşi să discutăm la subiect, nu distopii de tipul dacă Românie ar fi fost UK. Nu este, ok? Ce rost are să scriem chestii offtopic sau raţionamente bazate pe "io ştiu că nu se poate să fie dracul chiar aşa de negru" etc? Nu asta se va discuta într-un litigiu, dacă e necesar de precizat.
Mi se pare că în acest moment trebuie să discutăm de unde şi până unde se îmbunătăţeşte siguranţa navigaţiei prin avizul ăla. Repet, a făcut ANR vreun studiu?
Se pare ca va trebui sa infiintam asociatia. O sa dureze ceva, dar ce mai conteaza cateva saptamani daca de 2 ani avizul buclucas e in vigoare. Plus ca vor fi si altele de rezolvat, ma gandesc deja la problemele cu fiscul etc.
Ma apuc deci de treaba din nou, sa vedem cum ne organizam cu fondatori, sediu, statut etc. Momentan nu stau sa fac alt topic, cine e interesat de subiectul avizului va fi interesat si de asociatie. Cand va fi nevoie, vom porni topic nou.
Daca nu aveti nimic impotriva, propun denumirea "Asoociatia Cap Compas". Daca fondatorii sunt de acord, merg, platesc si trimit cererea de rezervare denumire la Ministerul Justitiei. Mai departe urmeaza sa stabilim cu sediul si statutul, povestim cand ajungem acolo.
Revenind la topic, probabil ANR considera ca avizul imbunatateste siguranta navigatiei prin faptul ca responsabilizeaza participantii la traficul pe apa, acestia putand fi identificati imediat in caz de incalcare a legii - nerespectarea RND, consum de alcool etc.
Acum 2 ani, cand a aparut avizul, am fost si eu de acord cu continutul sau, gandindu-ma ca e prea mare harababura pe ape si e nevoie de (inca) o reglementare.
Din pacate mi-am dat seama in timp ca proprietarii de barci neinmatriculate sunt cei care creeaza cele mai putine probleme in trafic, din cauza ca puterea limitata a motorului ii face sa fie foarte atenti si precauti in trafic. Cele mai multe si mai mari probleme sunt create de cei cu motorizari mari, care considera apele navigabile proprietatea lor privata, ignorand regulile de navigatie si pe ceilalti participanti la trafic.
Bineinteles ca acest rationament nu va conta vreodata in instanta, anume ca daca ai motor mic automat esti mai cuminte pe apa. Dupa cum spuneam, la inceput am fost de acord cu avizul, dar apoi mi-am dat seama ca o asemenea masura ar fi trebuit luata prin LEGE, nu prin decizii interne ale ANR.
Asta deoarece avizul in cauza suspenda o prevedere legala, anume scutirea de inmatriculare / inscriere in evidenta pentru categoriile de barci prevazute la art. 514, alin 2, punctele c,d si e din OG 42 / 1997 actualizata. In acest caz, intrebarea fireasca este ce rost mai are ca avem lege, daca o decizie interna a ANR ii scoate pe cei care respecta acea lege in afara legii ?
Mă gândesc că poate sunt plângeri la ANR din partea celor din marina comercială fluvială, că sunt incomodaţi etc.
Cu asociaţia, pot să merg la Min Just să rezerv denumirea, dacă vrei.
Eu stiu ca exista un RND care prevede cum se desfasoara navigatia. ANR-ul trebuie sa vegheze ca toata lumea sa respecte RND-ul, nu sa se apuce sa ingradeasca drepturi.
Daca mergem pe principiul ca unii sunt incomodati de ambarcatiunile de agrement atunci decizia sa fie de ordin tehnic, cu interzicerea accesului oricarei ambarcatiuni de agrement. Nu doar a celor neinmatriculate.
Cum draq o fi sunat o astfel de plangere? Eu refuz si sa-mi imaginez asa ceva.
Ce e amuzant e ca in aviz scrie ca ai voie sa circuli pe senal doar daca ai barca inmatriculata sau inscrisa in evidenta, conform prevederilor legale.
Daca barca are sub 7 metri si sub 15 kw motor si nu e nici inmatriculata si nici inscrisa in evidenta, este conform prevederilor legale? ESTE!
Ce mai au de spus atunci cei de la ANR? Ca doar se respecta prevederile legale despre care au scris in aviz!
urmaresc cu destul interes toata discutia despre acest aviz . se bate cap in cap cu legea . se poate face o intrebare la ANR referitor la acest aviz pentru un raspuns clar din partea lor cu o motivatie ceva? cum se spune intreb si eu pt un vecin. stiu ca am mai citit pe forum undeva despre intrebari si ulterior raspun de la ANR cu parafa semnatura tot tacamul.poate asa ar fi o baza de discutii , zic si eu
Au fost intrebati cu ocazia primului aviz, care nu ne lasa deloc cu barca neinmatriculata. Au tinut-o pe a lor, invocand aceiasi interpretare defectuoasa cu pavilionul.
Misto a fost ca intrebate fiimd mai multe capitanii unele au zis ca avem voie, unele nu.
Pana la urma au emis avizul in cauza, facandu-ne favoarea de a ne lasa in afara senalului. Noaptea mintii!
Vorba lu cateaua lu bula dupa ce a trecut oltu: am facut-o si pe asta. deci am facut o petitie on-line la ANR. ca nu ma doare tastatura. sunt curios de raspuns.
in alta ordine de idei sefu nostru suprem- salut Vali- a facut un pas inainte si a pus o intrebare care necesita un raspuns: imi place numele asociatiei . deci sunt de acord personal cu acest nume. cat priveste sustinerea , doar sa ne si spui cum sa facem . eu unul doresc sa ma implic. asa ca astept un draft ceva in privinta statutului , obligatii si drepturi etc. din experienta mea de viata sunt doua tipuri de oameni: unii care stiu ce au de facut si ceilalti, care asteapta sa le spuna cineva ce au de facut. in clipa de fata fac parte din a doua categorie . pentru ca vreau . asa ca vali te rog daca ai ceva pregatit sa ne faci cunoscut si noua ca sa stim ce facem in continuare
Deja situatia se precipita. Tocmai m-am intalnit cu un vechi prieten (ne stim din anii 90), care mi-a spus ca i s-a intocmit proces verbal de catre ANR Galati ca a circulat cu o barca de 4,2 metri cu 20 de cai neinmatriculata.
Iar mai departe sa vedeti cam cum pune problema ANR Galati: cica pe tot ce inseamna cale navigabila esti obligat sa inmatriculezi, nu numai pe senal. Temeiul legal comunicat sunt niste aberatii de articole 23, 24 si 25 din OM 1079, care n-au nici o treaba cu speta, ci descriu dimensiunea literelor desenate pe barca.
Atentie in continuare la abordarea ANR: prietenului meu i s-a comunicat ca i se va face dosar penal pentru circulatia cu o ambarcatiune neinmatriculata. Cu toate acestea, daca binevoieste si isi inmatriculeaza barca, treaba se rezolva si nu i se mai face nici un dosar penal !
Cu alte cuvinte, esti infractor si esti pasibil de belea mare, dar daca esti baiat bun si inmatriculezi, lasa ca o rezolvam noi si nu mai esti infractor! Deci calitatea de infractor este negociabila, pe cand eu stiam ca odata comisa o infractiune, legea isi desfasoara cursul imuabil.
Prietenul meu nu stie ce sa faca. E speriat de atitudinea celor care l-au amenintat, dar nici nu ar vrea sa se plece in fata lor. Nu am putut sa-i spun decat sa procedeze cum ii e mai confortabil. Daca inmatriculeaza, da niste bani, scapa de belea, dar le da si mai multa apa la moara celor din ANR. Daca nu inmatriculeaza, si-i pune in cap, cheltuie pe procese si avocati, iar sansele deocamdata sunt tulburi.
Am sa revin mai tarziu si vizavi de ce m-a intrebat pete.
Să înmatriculeze în Belgia... va avea şi înmatriculare, şi dosar penal!
Recomandarea mea (si eu asa as proceda daca as fi in situatia persoanei in cauza) este sa formuleze plangere penala pentru abuz in serviciu si contestarea procesului verbal de contraventie.
Am intocmit si transmis astazi catre ANR plangerea prealabila prin care am solicitat revocarea avizului.
Daca in termen de 30 de zile nu primesc raspuns sau primesc raspuns nefavorabil urmeaza actiunea in instanta.
Demersul il fac in nume personal, justific interes avand barca cu caracteristici ce nu necesita inscrierea.
Daca voi castiga va fi castigul tuturor, daca pierd imi asum pierderea. Daca printr-o hotarare judecatoreasca definitiva se va stabili ca ANR ul are dreptate nu ne ramane decat sa ne resemnam ca traim in tara in care traim si suntem noi batuti in cap ca nu interpretam corect legea. Dar, desi am avut si dezamagiri ru inca am incredere in Justitie.
Sau pur şi simplu, printr-o acţiune argumentată superficial, gen panseurile de mai sus, creezi o jurisprudenţă de care ne vom lovi mai târziu?
Salut!
Nici eu nu sunt de acord cu abuzurile. De orice fel. Din cauza asta si pentru ca si eu sunt posesor de barca neinmatriculabila, vreau sa fiu membru in noua asociatie.
Pana acum nu am avut "placerea" de a fi oprit de organe de control prin Delta Dunarii, ca urmare nu am avut nici neplaceri cauzate de barca neinmatriculata. Probabil ca vor urma.
Vreau sa fiu membru in noua asociatie, chiar daca nu am experienta in barci, navigatie si alte asemenea.
Va multumesc si ape line va doresc!
Citat din: Vali din Iulie 07, 2020, 07:19:04 PM
...................................
Iar mai departe sa vedeti cam cum pune problema ANR Galati: cica pe tot ce inseamna cale navigabila esti obligat sa inmatriculezi, nu numai pe senal. Temeiul legal comunicat sunt niste aberatii de articole 23, 24 si 25 din OM 1079, care n-au nici o treaba cu speta, ci descriu dimensiunea literelor desenate pe barca.
.......................................
E exact ce spuneam eu mai sus, postarea nr 19 / 03.07.2020, citez: "Și ziceți frumos "Merci!" pentru că acolo scrie numai "șenal navigabil" pentru că vă rog să observați că la art. 44 citat mai sus scrie "apele naționale navigabile ale României" și dacă ne uităm la HG 665 / 2008 vedem că acolo intră cam tot." :) :) :)
Sînt curios unde scrie că e caz penal nerespectarea avizelor și cu cît se pedepsește. Avem HG 876 / 2007 unde scrie "Constituie contravenție la regimul siguranței navigației și se sancționează după cum urmează ... nerespectarea "Avizelor către navigatori", cu amendă de la 5.000 lei la 20.000 lei" (art.2 par s)
https://lege5.ro/Gratuit/geydmnbxgy/hotararea-nr-876-2007-pentru-stabilirea-si-sanctionarea-contraventiilor-la-regimul-transporturilor-navale
iar in cadrul aceluiasi articol la litera y : y) navigația prin zone nepermise a unei nave, cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei;
Nu mi-o luati in nume de rau, dar, toti cei ce au inscris barca trebuie sa urmeze si "c) ridicarea pe cală sau doc ori lansarea la apă a unei nave în afara șantierului naval ori în alte locuri decât cele aprobate, fără aprobarea ANR, cu amendă de la 1.000 lei la 10.000 lei;" conform acelei legi. Cred ca legiuitorul ar trebui sa armonizeze legea pentru tipuri de nave.
Ce inseamna "inscrierea in evidenta" a unei barci? Ce acte presupune? Pentru ca in respectivul aviz face referire la barci inscrise in evidenta SAU inmatriculate.
prin Ordinul nr. 1079/2014 pentru stabilirea procedurilor privind evidenţa şi înmatricularea ambarcaţiunilor de agrement , la cap 1 art1 lit l si lit m apar definitiile : l) Registrul de evidenţă a ambarcaţiunilor de agrement - registrul în care se înscriu:
- ambarcaţiunile de agrement cu o lungime mai mare sau egală cu 7 m şi/sau cu o putere a motorului mai mare ori egală cu 15 kW, motovehiculele nautice, precum şi ambarcaţiunile cu vele cu sau fără motor având o lungime mai mare sau egală cu 7 m care navighează în apele naţionale navigabile ale României şi sunt utilizate în scop personal;
- ambarcaţiunile de agrement cu o lungime mai mică de 7 m şi/sau cu o putere a motorului mai mică de 15 kW, motovehiculele nautice, precum şi ambarcaţiunile cu vele cu sau fără motor având o lungime mai mică de 7 m care navighează în apele naţionale navigabile ale României şi sunt utilizate în scop personal pentru care proprietarul solicită înscrierea;
m) Registrul matricol al ambarcaţiunilor de agrement - registrul în care se înmatriculează:
- ambarcaţiunile de agrement cu o lungime mai mare sau egală cu 7 m şi/sau o putere a motorului mai mare ori egală cu 15 kW, motovehiculele nautice, precum şi ambarcaţiunile cu vele cu sau fără motor având o lungime mai mare sau egală cu 7 m care navighează în afara apelor naţionale navigabile ale României;
- ambarcaţiunile de agrement care sunt utilizate exclusiv pentru desfăşurarea activităţii de transport persoane cu ambarcaţiuni de agrement în scop comercial şi a activităţii de agrement nautic;
- ambarcaţiunile de agrement pentru care proprietarul sau operatorul solicită înmatricularea;
cam astea sunt definitiile. tot acolo se stabilesc si documentele necesare si pasii pe care trebuie sa ii faci. e cam stufos si nu prea am timp sa caut exact dar iti dau linkul: https://portal.rna.ro/Pagini/Legisla%C8%9Bie/Agrement%20Nautic.aspx
Multumesc Pete!
Pare-se ca si "luarea in evidenta" e stufoasa in Romania. Daca intr-un final nu o scoatem la capat cu "avizul" si va trebui sa ne inmatriculam ligheanele, eu clar o voi face in alta tara. Oricarare care are cele mai facile conditii si preturile cele mai mici.
Multumesc crysty!
Exemplele de legislaţie nearmonizată, ce nu face diferenţa între agrement şi comercial şi impune obligaţii absurde, sunt foarte bune.
Citat din: PelicanulE exact ce spuneam eu mai sus, postarea nr 19 / 03.07.2020, citez: "Și ziceți frumos "Merci!" pentru că acolo scrie numai "șenal navigabil" pentru că vă rog să observați că la art. 44 citat mai sus scrie "apele naționale navigabile ale României" și dacă ne uităm la HG 665 / 2008 vedem că acolo intră cam tot." :) :) :)
La Galati se leaga exact de art. 44 din OG 42/1997, inca de la primul aviz, din 2017. In acest articol scrie ca orice nava trebuie sa arboreze pavilionul statului in care este inmatriculata.
Dar in OM 1079 scrie clar ca drept de pavilion au exclusiv ambarcatiunile inmatriculate, nu si cele luate in evidenta. Asta inseamna ca, dupa logica ANR Galati, barcile luate in evidenta nu au ce cauta pe apele navigabile, din cauza ca nu au drept de a arbora pavilionul.
Urmand aceasta logica a ANR Galati, barcile luate in evidenta ar trebui folosite exclusiv pe balti sau lacuri nenavigabile. Dar in OM 1079 scrie clar ca aceste barci pot circula pe
apele nationale navigabile.
Deci inca o nearmonizare legislativa care da nastere la abuzuri prin interpretarea tendentioasa a acelui articol 44. A scris mai demult Gheorghita ceva despre acest subiect pe alt topic, nu-l mai gasesc, poate puteti pune un link cu topicul din 2017.
Salut,
Pt cine e interesat sa inmatriculeze o barca va scriu aici cat am platit eu:
-traducere si legalizare acte(certificat de conformitate barca/motor,legalizare CVC)-225 lei
-inspectia 450 lei(linder 400 sportsman a fost gasita dupa inspectie cu 4 cm mai mica :)) dupa masurare lungime....
-urmeaza sa platesc inca 270 lei inmatricularea dupa ce iau o stampila de la fisc....(eu cand am cumparat barca am platit de la inceput la fisc 220 RON fiind incadrata la barca cu motor sect6 BUC)
Cat priveste partea legala de a inmatricula sau nu barca de 4m si 20 cai pot sa trag urm concluzii:
-exista o interpretare legislativa de catre ANR(doar la Gl si Braila) cum ca trebuie s-o inmatriculezi daca vrei sa mergi pe calea navigabila.(am primit motive halucinante ....)dar observ ca nu conteaza ce argumente aduci(iei amanda +PV si apoi te judeci....voi decideti daca merita sau inmatriculezi la ei si se fac ca uita de problema asta
-dpdv legal am vb cu un avocat care fugitiv s a uitat pe legi am primit sfatul s-o inmatriculez nu pt ca as pierde in instanta ci pt ca probabil as cheltui mai mult ....(sincer omu') sa nu mai vb de timp pana se lamuresc partile in instanta OG mai tare decat OMT + alte decizii vezi aviz navigatori etc.
-dpdv ANR GL toate barcile se inmatriculeaza.punct(orice lighean e nava daca e nava si vrei sa mergi pe canal navigabil tre inmatriculare/integistrare n am priceput care e musai si care nu---insa cert e ca nu i mare diferenta-cu inscrierea/inmatricularea=poti sa iesi din tara pe apa...)
-Legea se aplica diferit(toata lumea stie ca Navrom are barci mici care nu s inscrise/inmatriculate) la impingatoare/nave de transport marfa /draga etc....+alte cateva mii probabil de exemple vizibile....
In concluzie raman cu un gust amar ........'
Pe apa am mai fost la Snagov/Oltenita/Giurgiu/mare parte din delta fiind oprit si de anr care n a avut nimic de comentat...
Sper ca cineva daca se mai intalneste cu situatia asta sa scrie aici si cum a rezolvat.....GALATI U I FRUNCEA MAI! cius
bine ai venit pe forum @SylvesterP mai intai. ai putea sa detaliezi putin motivele invocate de ei?
Salutare ,
Motivele:
Initial -->"Agentul "B" cf 1079/2014 art 23,24,25,tre sa ai numar la barca....SFFFFFF-nici n am semnat constatarea....
Dupa -->"Agentul "G" cf OG 42/1997 esti nava?da unde navigi?pe cai navigabile?pavilion? samd
Domnilor,
Mi-a venit o idee - avand in vedere ca acel aviz catre navigatori a fost dat numai in Galati, si stiind ca o barca se poate inscrie oriunde in RO, va propun sa o inscrieti in alta localitate. O puteti lua in evidenta Capitaniei din portul Tomis ori Capitaniei Mamaia. Acestea v-ar elibera si acele stampile necesare definitivarii inscrierii la fisc.
O a doua chestiune, neexistand acest aviz catre navigatori la alte sucursale ANR, deasemeni avand barca neinmatriculata dar inscrisa la o capitanie, se poate considera ca sunteti NAVIGATORI??? Eu cred ca nu, si ca urmare acel aviz nu vi se adreseaza. Cred ca se adreseaza acelor navigatori certificati in exclusivitate.
Va rog sa nu ma injurati, poate ca este un mod de abordare simplist dar intrucatva logic, chiar daca nu corespunde logicii ANR Galati.
Ar fi o problema pentru barcile cu motorizare intre 4cP si 20cP care necesita permis de conducere ambarcatiune si al carui posesor s-ar putea numi navigator. Acest aspect putand fi considerat zona gri, necesitand oarecare atentie si reglementare/aliniere cu normele EU.
crysty acel aviz nu este dat doar pt galati sau braila. este pentru toata romania. problema este ca cei de la galati si braila sunt mai cu sapte....chestii care tin loc de oua. poti sa o inmatriculezi daca vrei si in panama nu asta e problema. daca legea imi permite sa o tin neinmatriculata de ce sa nu o fac?
in alta ordine de idei am si eu o nelamurire si poate cineva ne lumineaza ; un asemenea document cum se face public? sa stie tot navigatorul? ca eu de 2 zile caut acest document(aviz) pe site-ul anr si nu il gasesc. iar la sectiunea lor de legislatie nu apar decat cele de care tot vorbin noi
Citat din: pete din Iulie 14, 2020, 12:20:35 PM
crysty acel aviz nu este dat doar pt galati sau braila. este pentru toata romania. problema este ca cei de la galati si braila sunt mai cu sapte....chestii care tin loc de oua. poti sa o inmatriculezi daca vrei si in panama nu asta e problema. daca legea imi permite sa o tin neinmatriculata de ce sa nu o fac?
in alta ordine de idei am si eu o nelamurire si poate cineva ne lumineaza ; un asemenea document cum se face public? sa stie tot navigatorul? ca eu de 2 zile caut acest document(aviz) pe site-ul anr si nu il gasesc. iar la sectiunea lor de legislatie nu apar decat cele de care tot vorbin noi
Avizele sunt prinse la intrare la ANR GL(si cel dat de GL si cel dat de CT), nu cunosc calea legala de instiintare!(insa daca imi aduc bine aminte din cursurile facute cu Dl Maraloi de la CT pt agrement clasa A tre sa consulti legislatia zonei unde vrei sa navigi,cum ?nu stiu...)
Din ce am inteles sunt ok cu legea sa nu fie inmatriculata/inscrisa doar ca nu pt ape navigabile! :))))
pt clasele superioare A,B chiar si C este normal sa faci un studiu . dar pt amarati care au vb lui vali ceva copai mai mici , in tara lor , asteapta sa vina pe cale oficiala ceva de genul modificat legislatia. asa trebuie sa vin zilnic la capitanie sa vad ce au mai pus ei la insectar? nu e normal. de aia avem monitor oficial
LE din cate stiu eu clasa A pe care ai folosit-o tu ca axemplu , din start elimina problema inmatriculari sau abordarii steagului. pe astia mici de tot ii afecteaza acest aviz. si tot nu inteleg de ce un act emis de ANR nu isi gaseste loc macar pe site-ul lor propriu la capitolul legislatie
Pt ca in general cand faci o golanie o faci mai blat nu in vazul lumii.
Primul aviz de exemplu eu l-am vazut afisat pe geamul dughenei de la pontonul primariei de langa trecere bac Galati. Nu stiu daca a mai fost afist si in alta parte.
deci cand intreaba de acest aviz , reprezentantii legii sa ne arate si locul unde poate fi consultat. si asa scoatem tel tableta etc cu internet sa ne lumineze ei. pana atunci ar fi normal ca sa ne gihdam dupa OMT 1079/2014. poate reusim sa punem in practica propunerea lui Vali si facem asociatia
Dragii mei,
Vad ca nu a mai zis nimieni nimic in topicul asta. Hai ca il reinviu eu acusica.
Sambata am fost cu barca pe la Capidava la o pescuiala mica. A venit in vizita salupa ANR-ului. Echipajul foarte ok, nu erau pusi pe dat amenzi ci pe informare. Mi-au facut cadou 2 hartii: vestitul Aviz catre navigatori nr. 01/14.06.2018 si o informare. Le atasez mai jos.
Ideea e ca se pare ca trebuie rupta pisica. Avem ca variante asa: 1 - inmatriculam sau inregistram copaile, 2 - Atacam in instanta avizul (trebe avocat), 3 - Ateptam sa vedem care ia prima amenda (asta e cea mai de nedorit situatie pt ca ala se bate singur cu sistemul)... (nu neaparat in ordinea asta)
Ce facem?
Daniel
Eu unul am acum niste retineri in a mai iesi pe apa. Urmatorul echipaj de la ANR poate sa-mi arda o amenda serioasa. 5000 de lei nu-s de colea...
Situatia in care ne aflam este una neplacuta. Astazi am vorbit la capitania Snagov sa vad in ce conditii si cu ce costuri barcile noastre se pot inmatricula/inscrie in evidenta. Mi-a raspuns un nene capitan foarte amabil. In primul rand costurile si logistica sunt la fel si la una si la alta. Diferenta intre inmatriculare si inscriere in evidenta este doar faptul ca la inmatriculare poti primi si un nume pentru barca, la inscriere in evidenta primiti doar un numar. Argumentul forte pentru acest aviz este ca ANR-ul nu te obliga sa inmatriculezi nimic daca nu doresti, ei doar institue restrictii de acces intru-n perimetru in care ei sunt suverani. Acest aviz este atat de ambiguu incat poate crea efecte juridice chiar si asupra unei barci deplasata la rame daca se regaseste in senal. De exemplu daca cei din Partizani trec Dunarea pe malul celalalt la Ilgani. Cred ca ar trebui sa ne unim si sa facem o petitie la actualul director general al ANR-ului. Cred ca cineva din zona chiar poate sa ceara o audienta si sa vedem care este pozitia lui in cazul acestui aviz.
Solutia poate fi asta. http://www.belgiumyachtregistration.com/ro/
Pe site se dau link-uri catre state care nu cer copropietate cu cetateni belgieni.
Ma gandeam si eu, asa, barcile care au rol la fisc in localitatile de domiciliu pot fi considerate "inscrise in evidenta" la primarie? Ca nu ma deranjeaza sa trec pe barca localitatea si judetul unde locuiesc. Eu de exemplu am declarat-o la primarie ca fiind barca fara motor pentru folosinta proprie.
Nu cred. In aviz spune ca trebuie sa fie luate in evidenta sau inmatriculata la capitanie.
Si eu ma gandeam, in prima faza sa o bag la primarie ca barca cu rame si sa o bag si la capitanie tot ca barca cu rame. Motorul nu il pot inscrie pt ca am doar contract vanzare-cumparare.
Dar poate reusim totusi sa nu inmatriculam...
Păi şi cum justifici după aia că ai motor pe barcă, dacă actele de înmatriculare sunt fără motor? Scoţi vâslele? Parcă a luat cineva amendă într-o situaţie similară (intrase cu lotcă cu motor în zona rezervaţiei marine 2 Mai şi când au venit la el dădea la vâsle).
Nu. Le zic ca am facut primul pas - am inmatriculat barca. Cand o sa-mi iau un motor in mintile lui si cu acte o sa-l trec in carnetul ambarcatiunii.
Desi, sincer sa fiu, as prefera sa folosesc barca asa cum am gandit atunci cand am cumparat-o. Adica neinmatriculata! Ca d-aia am luat-o de 5 m, d-aia am luat o ghioarla de motor de 20 de cai.
Dar, eu inmatriculez o barca care nu trebuie inmatriculata conform legii ca sa pot merge pe senale conform avizului buclucas.. O inmatriculez ca barca cu rame. Pun pe ea motor de 20 de cai ca sa nu ies din anvelopa de neinmatriculare si merg cu ea. Care ar fi problema? Barca e inmatriculata!
Cat timp nu este o logica practica legata de siguranta in acest aviz, suverana pe apa este SIGURANTA si nu o institutie.
Pe apa institutia statului trebuie sa faca ceva pentru noi, ceva logic care sa implice SIGURANTA.
Cel mai bun exemplu al implicarii este ce se intampla pe Snagov, copii cu skyjet uri de sute de cai, ambarcatiuni uriase care merg cum vor ele.
Am și eu o întrebare, cu toate ca datin bărci de mulți ani tot nu pricep 🤔😁 barca cu motor nu se înmatriculează ca ansamblu, se înmatriculează barca separat și motor separat? Eu am inmatriculat barca cu motor la care am avut doar contracte de mână, eventual și o declarație notarială
Se inmatriculeaza barca, iar in carnetul barcii se trece motorul instalat pe ea. Daca vrei sa schimbi motorul, platesti o taxa, si ti se schimba si in carnet noul motor, in rest barca ramane la fel in acte.
Daca inmatriculez barca ca barca cu rame si pun motor de 20 de cai pe ea, este problema? Comit vreo contraventie sau infractiune?
Păi dacă nu greșesc, parcă a scris cineva mai sus ca nu a reușit sa înmatriculeze motorul, asta n-am priceput cum sa înmatriculez motorul sau vad la unii ca vând motoare înmatriculate.
@aditm: daca motorul a mai fost inscris in actele unei barci, se poate inscrie in actele alteia, in urma vanzarii (cumpararii). De obicei se fac mofturi la capitanii cand e vorba de motoare in 2T care nu au mai fost inscrise in actele unei barci romanesti. E o practica cvasi-ilegala, nu ar trebui sa existe discriminare intre un motor sh in 2T care a mai fost inscris si unul care nu a fost inscris in Ro.
Atentie, e vorba de inscrierea motoarelor in carnetul de ambarcatiune al unei barci, nu exista "motoare inmatriculate".
@alexdaniell: daca in acte scrie ca barca nu are motor, si in realitate are, in caz de control risti sa fii sanctionat contraventional conform art. 1, litera d din HG 876 / 2007 privind contraventiile la regimul navigatiei:
"d) nerespectarea de către proprietarul unei nave a obligaţiei de a înmatricula nava sau de a notifica Autoritatea Navală Română, denumită în continuare ANR, privind orice modificări referitoare la situaţia juridică ce schimbă datele iniţiale de înmatriculare a navei ori din actul de naţionalitate al navei, în termen de 15 zile, cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei;"
Deci solutia nu e artificiul sugerat de tine, ci lupta juridica in instanta vizavi de abuzul ANR. Am sa revin zilele astea in discutie, in ultima vreme am vrut sa ma mai detasez de diverse probleme.
https://www.replicaonline.ro/alerta-focar-de-coronavirus-la-anr-441469/
;D ;D ;D
Am inteles Vali! Multumesc mult!
Pana atunci, nu am incotro, nici eu nici voi, ceilalti neinmatriculati, si o sa merg in continuare asa sperand in neabuzare din partea autoritatilor.
Sanatate multa va doresc tuturor!
Colegi,
continui acest topic cu o observatie. Se pare ca inmatricularea barcilor, indiferent de capacitate, va deveni usor usor obligatorie. De unde trag concluzia asta? Pe site-ul ARBDD, la sectiune de obtinere permise acces barca, au fost puse 2 campuri obligatorii: Denumire ambarcatiune si numar inmatriculare. De asemenea se cere si portul de inmatriculare. Deci fara completarea acestor campuri, nu se poate obtine dreptul de navigatie in DD.
Ce parere aveti? Ni se pregateste vreo surpriza?
http://arbdd.abt.ro/fglicence/permit?typep=3&fid=32fg16&per=365
Chestie romaneasca. Incearca intimidarea. Puteti pune denumire brandul barcii iar numarul de inmatriculare CNP-ul vostru.
Citat din: stefand600 din Noiembrie 24, 2020, 05:16:11 PM
Chestie romaneasca. Incearca intimidarea. Puteti pune denumire brandul barcii iar numarul de inmatriculare CNP-ul vostru.
Eu anil asta la ieșirile din toamna mi-am luat permis de acces și am trecut într-adevăr Brandul bărcii .
Nume la barca n-am deloc și a mers așa
Eu am bagat Zodiac si ''neinmatriculabila'' si nu am avut probleme !
si eu am scris neinmatriculata si a fost ok.am fost si verificati de arbdd si nu au zis nimic.
Campurile alea sunt pe formular de pe vremea hartiilor completate la sediu la Tulcea, nu a fost niciodata o problema in a scrie neinmatriculat.
O informaţie că m-am lovit de problemă. Am barca neînmatriculabilă, LOA 6,90 cu 13CP, şi momentan mi-a expirat scrisoarea belgiană. O ţin la Mangalia. Am întrebat pe unde mă pot plimba şi răspunsul a fost că în apele maritime naţionale, discuţia fiind de Mangalia - Sulina, dar nu pot ieşi pe apă. De ieşit am ieşit tot timpul în zona Mangaliei, şi am expus problema la căpitănie încă de dinainte să expire.
Citat din: syRebekah din Iulie 08, 2021, 09:36:22 PM
O informaţie că m-am lovit de problemă. Am barca neînmatriculabilă, LOA 6,90 cu 13CP, şi momentan mi-a expirat scrisoarea belgiană. O ţin la Mangalia. Am întrebat pe unde mă pot plimba şi răspunsul a fost că în apele maritime naţionale, discuţia fiind de Mangalia - Sulina, dar nu pot ieşi pe apă. De ieşit am ieşit tot timpul în zona Mangaliei, şi am expus problema la căpitănie încă de dinainte să expire.
De ce nu poți ieși pe apă? Ți-a spus cineva că nu ai voie? Dacă ai voie în apele naționale, nu ai voie să ieși din port? :o
Dacă a expirat scrisoarea belgiană de ce nu o reînnoiești? Știu că s-au schimbat niște chestii pe acolo dar nu mai funcționează clubul ăla înființat de Cristi Ivan? https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1465.405.html
Pe Dunăre, ultimul aviz de care am eu cunoștință (dar pe care îl ignor cu toată convingerea) era cel care interzice circulația pe șenalul navigabil a ambarcațiunilor neinmatriculate.
După logica mea respectivul aviz, așa ilegal cum e, acționează doar pe apele interioare navigabile (unde putem vorbi de un senal, care logic ar fi sa fie delimitat/balizat ca să știu unde circul legal și unde nu am voie).
Pentru mare exista un aviz asemănător?
Sau o alta reglementare?
Precizez că nu cunosc reglementările ce depășesc apele interioare, întrucât nu m-a nteresat niciodată să depășesc limita acestora.
Citat din: kama3 din Iulie 09, 2021, 01:28:04 PM
Pe Dunăre, ultimul aviz de care am eu cunoștință (dar pe care îl ignor cu toată convingerea) era cel care interzice circulația pe șenalul navigabil a ambarcațiunilor neinmatriculate.
După logica mea respectivul aviz, așa ilegal cum e, acționează doar pe apele interioare navigabile (unde putem vorbi de un senal, care logic ar fi sa fie delimitat/balizat ca să știu unde circul legal și unde nu am voie).
Pentru mare exista un aviz asemănător?
Sau o alta reglementare?
Precizez că nu cunosc reglementările ce depășesc apele interioare, întrucât nu m-a nteresat niciodată să depășesc limita acestora.
Pe mare sunt seturile de reguli trasate de COLREG, în principal ca restricții zonale cele legate de intrările portuare și culoarele Traffic separation schemes. În rest, singura regulă mai este să nu ieși din apele teritoriale fără să anunți intenția și să completezi documentele în prealabil.
Am fost eu ambiguu, nu am voie să ies pe apă din țară. Din port e nu problemă. Nici pe senal și în pasa de ieșire nu e problemă.
Dacă barca ar fi pe trailer ar fi ok să trec de vamă pe uscat, n-aș mai sta acum la cort într-o pădure pe malul Egeei :))
N-am vrut să lansez o discuție / dispută juridică, e doar o informație.
Cum pot ajunge in Delta, pe Dunare, de la Braila, cu o barca cu motor care nu necesita imnatriculare? Daca navig pe malul drept (in afara senalului navigabil) pana la Tulcea, inclusiv pe zona de frontiera, pot avea probleme?
Salut,
In principiu nu ai voie pe senalul navigabil dar baietii pot fi abuzivi, chiar daca o tii pe langa maluri si dai de necazuri. Pe de alta parte la vale ar trebui s-o tii pe senal ca sa beneficiezi de curentul favorabil. Deci ...
In alta ordine de idei, daca barca este pe peridoc ia-o la remorca si tracteaz-o pana la Tulcea, Murighiol sau Mahmudia. Esti mult mai bine dpdv economic.
Bafta!
Am peridoc si cred ca asa o sa fac! Are idee cineva cam cat costa parcarea (masina + peridoc) la Murighol sau Mahmudia?
In primul rand navighezi, nu navigi.
Naviga doar analfabetii de la ANR (aia cu avizele). Lumea civilizata navigheaza.
In al doilea rand, e mult mai economic sa te duci cu peridocul.
In al treilea rand, legal ai voie sa mergi pe unde te lasa RND-ul, nu ANR-ul. Dar cum traim in Romania, ai doua variante. Sa faci cum zice legea dar asta inseamna cateodata nervi si timp pierdut, sau sa eviti senalul cand e ANR-ul in zona. Mergi pe limita senalului ca in caz de ceva sa iesi din senal si sa poti sa nu recunosti ca ai fost pe acolo.
Da, asa este, corect este navighez, la prezent. Cred ca din graba si neatentie am scris asa. De fapt corect era sa spun ca voi naviga,la viitor.
Citat din: cristi2010 din Septembrie 27, 2021, 05:33:11 PM
Am peridoc si cred ca asa o sa fac! Are idee cineva cam cat costa parcarea (masina + peridoc) la Murighol sau Mahmudia?
Salut,
În Mahmudia - mașina și peridoc 15 lei/ zi, tel. 0747599113, D-na Mioara.