Dragilor,
Am nevoie de ajutor.
Nu știu ce sa mai fac pt a reuși sa echilibrez noul peridoc.
Dupa ce primul peridoc s- a frânt aproape....(calitate execrabila ) al doilea ( primit la schimb de la comerciantul de remorci se pare ca este mai tapan dar ....nu reușesc sa scad greutatea pe cârlig.
Cand am pus barca pe el, barca a fost pusă cu motostivuitorul și nu am realizat câta apăsare am pe cârlig.....a fost nevoie de 5 oameni sa scot peridocul de pe cârlig la destinație.
Si după ce l-am scos și l- am rezemat în roata de ghidaj am frânt roata și prinderea ei.....
Am dat barca jos și am mutat puntea mai în față.....a fost nevoie doar de 3 oamenii sa il ridicam .....
Azi am mutat puntea la penultima gaura in fata.....acum un semi Hercule îl poate scoate.....
Nu știu ce sa mai fac....
Atașez poza ....poate vedeți voi ceva ce mie imi
scapa
Multumesc mult in avans
Greutatea trebuie distribuita pe carlig dar presupun ca la tine apasa prea tare. Cand mi-am luat peridocul problema era ca nu imi apasa deloc pe carlig.
Problema sa rezolvat prin mutarea puntii mai in spate,migalos dar se rezolvat.
Daca stii pe cineva care are un service auto,ridica barca pe elevator apoi poti face ajustarile necesare la peridoc.
Roata de manevra eu mi-am pus asa https://www.knott.ro/o60/145-roata-de-manevra-tk60-23065-cu-cauciuc.html (https://www.knott.ro/o60/145-roata-de-manevra-tk60-23065-cu-cauciuc.html) si crede-ma ca l-am incarcat sanatos,nici o problema.
Mie si asta mi se pare cam firav pentru ce barca cara.
Daca puntea e maxim incearca sa dai barca mai in spate. Din aproape in aproape. Dar inainte de asta eu as da puntea o gaura inapoi.
Ca o paranteza, daca incarcat sub MMA a cedat eu as fi cerut banii inapoi si m-as fi orientat spre altceva.
Aici nu e vorba de inlocuire. Inseamna ca proiectul nu a fost facut corespunzator.
Daca la un peridoc artizanal se mai intampla, la un comerciant n-ar trebui.
Citat din: kama3 din Iunie 10, 2019, 11:55:46 PM
Mie si asta mi se pare cam firav pentru ce barca cara.
Daca puntea e maxim incearca sa dai barca mai in spate. Din aproape in aproape. Dar inainte de asta eu as da puntea o gaura inapoi.
Ca o paranteza, daca incarcat sub MMA a cedat eu as fi cerut banii inapoi si m-as fi orientat spre altceva.
Aici nu e vorba de inlocuire. Inseamna ca proiectul nu a fost facut corespunzator.
Daca la un peridoc artizanal se mai intampla, la un comerciant n-ar trebui.
Acum modificam si eu mesajul :D barca mai in spate si ajustat V-ul din prova al peridocului .
@kama3: nu l-a înlocuit cu altul la fel ci cu un model de la un alt producător care pare mult mai tapan....cel puțin toate profilele sunt duble ca mărime și de la 1.5 mm în carne acum au 3mm.
O sa încerc sa mai dau puntea înapoi o gaura si apoi sa mut barca in spate
Multumesc pt sfaturi
La mine a fost invers ! Se ridica din carlig ! Am facut reglaje vreo 3 saptamani si pana la urma am dat gauri noi pentru role , pe care le-am mutat ca sa pot muta puntea mai in spate !
De ce sa dai puntea inapoi ! Va apasa si mai tare pe carlig ! Muta puntea in fata si lasa barca asa , oricum e mai lunga decat peridocul !
Eu am folosit ceva de genul :
https://www.scule-service.ro/macara-girafa-hidraulica-1t-2t-3t/macara-girafa-hidraulica-2-t-3-t/macara-girafa-3-tone-h413-24312/582/ (https://www.scule-service.ro/macara-girafa-hidraulica-1t-2t-3t/macara-girafa-hidraulica-2-t-3-t/macara-girafa-3-tone-h413-24312/582/)
Puntea ar trebui sa fie intr-o pozitie intermediara nici maxima in fata nici maxim in spate. De asta am sugerat ca sa dea o gaura mai inapoi.
Cat priveste comerciantul eu am crezut ca e producator. Daca e doar intermediar n-avea de unde sa stie ca peridocul nu tine. Cand apasa pe carlig tare e mai simplu de rezolvat decat cand nu apasa cat trebuie. In spate poti sa dai pana se echilibreaza. Dar daca o dai maxim in fata si tot nu apasa cat trebuie e mai greu de rezolvat pentru ca protapul din fata te limiteaza. In general se intampla rar asa ceva si autnci principala cauza e greutatea mare a motorului care tinde sa traga in spate.
Salutare. Sper sa nu gresesc dar apreciez din foto prezentata de tine ca acum peridocul apasa pe cupla peste 130 kg. Mai mult ca sigur centrul de greutate al ansamblului barca/ motor se afla intre cele doua linii galbene trasate in fotografie. Cand vei avea barca dusa inapoi in asa fel ca centrul rotii sa fie intre cele doua semne galbene, vei avea o forta de apasare pe cupla de aprox 50-75 kg. suportul 1 si rola 2 mutate corespunzator spre spate. Stiu ca tragi barca cu un 4 x 4 asa ca e ok cu 50-75 kg pe cupla.
Stiu ca pare f aiurea ce spun, dar sa stiti ca toate aprecierile au plecat de la faptul ca motorul este greu, etc etc, dar sa stiti ca motorul ala pus in spatele barcii nu descarca nici pe departe cu mai mult de 30 kg forta de apasare pe cupla.
Proportiile si raportul de parghii spun tot. In viziunea mea barca o simt de la o posta ca este foarte in fata, pentru un peridoc modelul asta cu protap scurt.
Stima tuturor.
P.S. In general nu este recomandat sa modificati distanta dintre cupla si axa, pentru ca este trecuta in masuratorile de la Rar in omologare ;)
Eu am facut asa:
am pus roata de manevra pe un cantar , din acela pe care se cantaresc oamenii. Dupa aceea am tras barca in spate pana am ajuna la apasarea dorita. Barca nu trebuie sa o ridici ca sa o dai mai in spate, o legi de un stalp serios..ceva, si peridocul il tragi incet de sub ea, chiar si cu masina. Daca ai mocheta pe sinele de la peridoc, uda-le inainte sa faci asta, o sa alunece mai bine.
Care este greutatea ideala de presiune pe carlig?
Citat din: iulian_cioclin din Iunie 11, 2019, 09:02:11 AM
Care este greutatea ideala de presiune pe carlig?
Depinde de mașină. O greutate de 30 kg este ok, dar sunt mașini care suportă și 75 kg
Turismele mici maximum 50 kg, turismele medii/mari 75 ( max 100 la combi in general depinde de suspensie self levering), 150 la 4 x 4 mari( nu Vitara, Jymmi, Niva,etc) sau chiar 200 kg la unele dube autoutilitate care tracteaza 3,5 tone( maxim admis de tractare pe UE de catre un autovehicul din categoria B)
Forta verticala maxima este specificata intotdeuna pe placutele de identificare ale carligelor de tractare fabricate si montate autorizat pe autovehicule.
eu am apasare cam 35-40 kg, si masinile se comporta grozav. (Skoda Octavia 4x4, Hyundai Tucson 4x4).
Eu zic asa, puntea mutata in fata, la ultima gaura(ai spus ca este la penultima), apoi daca nu esti multumit de apasare, mutata barca mai in spate cate putin(5cm), cand esti multumit de apasarea pe carlig trebuiesc refacute reglajele rolelor si saniilor.
Cat despre suportul rotii de manevra, incearca un model ca cel din poza, cele ce se prind in 2 suruburi dmdv sunt niste glume proaste pt peridocuri
Citat din: bbl81 din Iunie 11, 2019, 08:25:47 AM
Eu am facut asa:
am pus roata de manevra pe un cantar , din acela pe care se cantaresc oamenii. Dupa aceea am tras barca in spate pana am ajuna la apasarea dorita. Barca nu trebuie sa o ridici ca sa o dai mai in spate, o legi de un stalp serios..ceva, si peridocul il tragi incet de sub ea, chiar si cu masina. Daca ai mocheta pe sinele de la peridoc, uda-le inainte sa faci asta, o sa alunece mai bine.
Mi se pare o metoda destul de buna pentru echilibrarea barcii pe peridoc. Daca ai role care chiar se invirt cred ca e si mai usor. In plus, am gasit pe un forum frantuzesc o metoda de a afla greutatea barcii prin miscarea pe peridoc. Vezi in atas.
Buna ziua,
nu am o experienta in domeniu dar, parerea mea este ca acel peridoc este prea mic/scurt pentru barca aia.
Din tot ce am citit referitor la ansamblul barca/peridoc, am concluzionat ca barca asezata corect pe peridoc trebuie sa vina cu oglinda la capatul sinelor de sprijin, nu sa "atarne" in afara lor. Cum se vede in imaginea de mai jos.
Probabil de aceea (ca este prea mic) sunteti deja la penultima gaura de reglaj a puntii si inca departe de apasarea corecta pe carlig.
Desigur, puteti sa mai faceti cateva gauri spre protap pentru a regla totusi apasarea, insa cred ca atat barca cat si peridocul vor fi solicitate destul de mult la transportul pe drumurile noastre.
De curiozitate, ce MMA are peridocul si cam ce greutate are barca + motorul + tot ce aveti in ea, rezervor, benzina echipament etc.
Ala imi pare un periodoc cu MMA pana la 750 kg. Repet, parerea mea este ca e prea mic pentru barca dvs.
(https://live.staticflickr.com/65535/48042198233_1394694e14_b.jpg)
Buna ziua
Ce înțelegeți prin prea mic/scurt
Lungimea este reglabilă și peridocul este agrementat pt barci pana in 5.5 m
Barca ar trebui sa aibă conform producătorului 570kg cu motor/puterea maximă admisă (4T)
MMA este 750 la peridoc.
Doar ca și informatie/curiozitate ia uitați ce spune în cartea mașinii
TBM: Tow Ball Mass is the weight on the tow ball imposed by the trailer, usually around 10 per cent of the ATM.
For a trailer weigt
hing 3500kg, you'll have a TBM of around 350kg.
Dar trebuie sa ma uit și la ce scrie pe lângă cârlig.....bănuiesc că mult mai puțin
Multumesc mult pt sfaturi....Keep them coming
Si ca sa înțelegeți ce am vrut sa spun cu peridocul anterior:
Sunt peridocuri care au intre punte si sasiul peridocului inca o teava pe longitudinal ,pana la bara din spate.
Salut Marius,
Poti sa ne spui, te rog, ce marca/model era primul peridoc?
Multumesc!
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
prin mic/scurt, inteleg exact scurt. Am explicat in primul paragraf din raspunsul meu anterior cum vad eu o asezare corecta a barcii pe peridoc: "... trebuie sa vina cu oglinda la capatul sinelor de sprijin, nu sa "atarne" in afara lor. Cum se vede in imaginea de mai jos".
Unii dintre colegi v-au sfatuit pentru echilibrare sa trageti barca mai in spate daca tot sunteti la penultima gaura a puntii, insa asta ar insemna sa atarne si mai mult spatele barcii, peste marginile sinelor de sprijin.
Partea cu peridocul reglabil din marketingul firmelor care le comercializeaza, nu o inghit in varianta asta constructiva, adica doar bara aia de lumini si numar care este detasabila, nu face peridocul reglabil pe lungimea utila, atata timp cat partea din spate a barcii atarna nesustinuta de sine.
Acuma, referitor la peridocul anterior care a flambat, ala era tot cu MMA 750, nu?
Vedeti cat de precise si corecte sunt datele cu care se omologheaza peridocurile astea.
Cred ca sunteti foarte aproape si de limita celui de-al doilea, mai ales la vreo denivelare mai in forta, sper totusi sa gresesc grav.
Eu nu am avut incredere in peridocurile astea care se comercializeaza pe la noi si am ales sa comand unul manufacturat.
Metoda cu cantarul este foarte buna, asa am vazut si la rulotisti ca-si echilibreaza rulotele inainte de drum, aranjand bagajele din interior astfel incat sa obtina apasarea favorabila.
Citat din: iulian_cioclin din Iunie 11, 2019, 09:02:11 AM
Care este greutatea ideala de presiune pe carlig?
Din cate stiu eu si carligele au o greutate maxima admisa ! Vorbind de autoturismele sau SUV-urile normale stiu ca sunt carlige care permit o forta de apasare PANA LA ...50 kg...75 kg si 100 de kg .
Din multe forumuri despre rulote si ''towing'' de la americani se spune ca apasarea maxima pe carlig ar trebui sa fie PANA IN 50 de kg deoarece daca e mai mare deja ''salta'' spatele masinii in sus...deci ridica forta de apasare pe rotile din spate cu rezultate nefaste in tinuta de drum a masinii . Daca dati pe youtube ''towing too much weight'' veti vedea rezultatele . De exemplu :
https://www.youtube.com/watch?v=KyagKzvJwYw (https://www.youtube.com/watch?v=KyagKzvJwYw)
Citat din: klausu25 din Iunie 11, 2019, 11:52:30 AM
Buna ziua,
nu am o experienta in domeniu dar, parerea mea este ca acel peridoc este prea mic/scurt pentru barca aia.
Din tot ce am citit referitor la ansamblul barca/peridoc, am concluzionat ca barca asezata corect pe peridoc trebuie sa vina cu oglinda la capatul sinelor de sprijin, nu sa "atarne" in afara lor. Cum se vede in imaginea de mai jos.
Probabil de aceea (ca este prea mic) sunteti deja la penultima gaura de reglaj a puntii si inca departe de apasarea corecta pe carlig.
Desigur, puteti sa mai faceti cateva gauri spre protap pentru a regla totusi apasarea, insa cred ca atat barca cat si peridocul vor fi solicitate destul de mult la transportul pe drumurile noastre.
De curiozitate, ce MMA are peridocul si cam ce greutate are barca + motorul + tot ce aveti in ea, rezervor, benzina echipament etc.
Ala imi pare un periodoc cu MMA pana la 750 kg. Repet, parerea mea este ca e prea mic pentru barca dvs.
(https://live.staticflickr.com/65535/48042198233_1394694e14_b.jpg)
Mi se par absolut corecte afirmatiile ! Cu specificatia ca si la role , ultima rola ar trebui sa fie ...daca se poate exact la cativa cm de oglinda pentru a atenua socurile de torsiune intre barca si motor !
Citat din: mariusm piesenoi111 din Iunie 11, 2019, 01:03:40 PM
Buna ziua
Ce înțelegeți prin prea mic/scurt
Lungimea este reglabilă și peridocul este agrementat pt barci pana in 5.5 m
Barca ar trebui sa aibă conform producătorului 570kg cu motor/puterea maximă admisă (4T)
MMA este 750 la peridoc.
Doar ca și informatie/curiozitate ia uitați ce spune în cartea mașinii
TBM: Tow Ball Mass is the weight on the tow ball imposed by the trailer, usually around 10 per cent of the ATM.
For a trailer weigt
hing 3500kg, you'll have a TBM of around 350kg.
Dar trebuie sa ma uit și la ce scrie pe lângă cârlig.....bănuiesc că mult mai puțin
Multumesc mult pt sfaturi....Keep them coming
Deci la peridoc ai MMA de 750 de kg , dar ce nu spun producatorii e ca greutatea peridocului se scade din MMA total...de exemplu :
750...MMA total - sa zicem 150 kg greutate peridoc = 600 kg masa maxima utila admisa a incarcaturii .
Si barca are anumite marje de greutate si peridocurile au anumite marje de +/- !
Daca mai ai in barca si benzina , alte acareturi care pot depasi cu usurinta 30 de kg deja depasesti MMA total si daca vreun politist te cantareste ...sunt probleme . Oricum esti la mama limitei date ca ''MAXIME'' oferita de producator , eu personal nu as avea curaj sa tractez asa ceva .
Referitor la ''usually around 10 per cent of the ATM'' din cate stiu eu recomandarea e de obicei de 6% dar cu SPECIFICATIA ca de obicei remorcile care depasesc 1000-1500 de kg au minim 2 osii deci apasarea pe carlig la o osie ar fi de maxim 150 kg chiar si la 10% . Nu stiu unde ai vazut remorca de 3500 kg pe o singura osie si mai ales lunga ca un peridoc !
Lungimea aia reglabila pentru barci de pana la 5,5 m e un bullshit de marketing , nu cred ca cineva ar avea curajul sa monteze role sau suporti de sina cu rol de sustinere pe ''profilutul ;D'' ala care are rol DOAR de prelungire a placii care sustine numarul si luminile .
Si DA colegul @klausu25 are dreptate :
- si eu cred ca peridocul e mic la nivel de sarcina
- si eu cred ca e prea scurt si nu e bine sa lasi barca mai in spate
Fiecare cu opinia lui .
Spor !
Nici un peridoc nu are voie sa se torsioneze pe sosea daca este bine echilibrat (35/50kg apasare pe cupla), greutatea excesiva ar strica puntea sau zboara aripile!,degeaba discutam insa daca alegem peridocul la limita minima de transport dar cand plecam ne mai gandim sa punem niscavai sute de kg de bagaje n barca! ;D
Asta ca sa nu mai luam in calcul ca 80% din pescari merg in abatere cu peridocul agatat ! EXISTA O RUBRICA IN CARTEA DE IDENTITATE;,,cu sistem de franare sau fara sistem de franare" ;D cati pot in acte tracta 750 kg fara ? :P
Citat din: mariusm piesenoi111 din Iunie 11, 2019, 01:03:40 PM
Barca ar trebui sa aibă conform producătorului 570kg cu motor/puterea maximă admisă (4T)
MMA este 750 la peridoc.
Deci la ''chel'' fara nici un fir de praf ;D suplimentar....benzina@etc. ansamblul tau e un presupus 570 kg barca si vreo 150 kg peridocul...ceea ce te duce din start la vreo 720 de kg si asta la motorul de 60 kw ...ca nu se specifica !
Plus alte acareturi minime conduc spre 800 kg ! Daca te mai urci si tu in barca sau...2 persoane sa ''reparati ceva'' deja ai 1000 de kile pe o greutate utila a peridocului de vreo 750 de kile...deci il terminati . Si daca nu ma inseala memoria parca nu esti unul dintre cei mai supli ;D . No offence si eu sunt pe la 110 kg ;D .
Eu nu as pune barca aia pe un peridoc sub 1000 de kg SARCINA UTILA....fara greutatea peridocului !
Spor si rabdare , stiu ca nu e o situatie confortabila !
Colegul Marius are versiunea 5.0 care are masa ambarcaţiunii (cu motor) – 570 kg. Dar chiar si asa tot se depasesc niste limite pe acolo
Citat din: Zodiac din Iunie 11, 2019, 02:26:02 PM
....... Cu specificatia ca si la role , ultima rola ar trebui sa fie ...daca se poate exact la cativa cm de oglinda pentru a atenua socurile de torsiune intre barca si motor !
Pentru ca tot ati adus vorba si de rolele de chila, pe langa pozitia ultimei role la care faceti referire corect din punctul meu de vedere, ar trebui sa se tina cont si de numarul acestora, macar 4 as spune pe toata lungimea chilei.
De asemenea, reglajul sinelor laterale de sprijin trebuie facut astfel incat sa preia o buna parte din apasarea pe aceste role. Eu am ales ca si varianta constructiva, fara role de chila, in locul acestora fiind montate tot 2 sine intre care se va pozitiona chila. Astfel barca va beneficia de o distribuire a greutatii mult mai eficiente.
Acum, ca sa nu deviem totusi prea mult de la intrebarea colegului referitoare la echilibrarea acestui ansamblu, cred ca singura solutie in cazul de fata este deplasarea puntii catre inainte pana la atingerea punctului de echilibru recomandat, chiar daca e nevoie de adaugarea de alte gauri in profile. Totusi, din punctul meu de vedere, recomand inlocuirea peridocului cu unul adecvat maselor si dimensiunilor barcii.
Dublu post...
Citat din: Zodiac din Iunie 11, 2019, 02:49:05 PM
Lungimea aia reglabila pentru barci de pana la 5,5 m e un bullshit de marketing , nu cred ca cineva ar avea curajul sa monteze role sau suporti de sina cu rol de sustinere pe ''profilutul ;D'' ala care are rol DOAR de prelungire a placii care sustine numarul si luminile .
Lungimea nu conteaza atat de mult cat masa. Poti sa pui linistit o laguna de 5m cu motor de 20 de cai. Vei avea maxim 200 de kg plus ce mai pui prinn barca. Si aatunci duce fara probleme.
Citat din: klausu25 din Iunie 11, 2019, 03:17:44 PM
Colegul Marius are versiunea 5.0 care are masa ambarcaţiunii (cu motor) – 570 kg. Dar chiar si asa tot se depasesc niste limite pe acolo
Pentru ca tot ati adus vorba si de rolele de chila, pe langa pozitia ultimei role la care faceti referire corect din punctul meu de vedere, ar trebui sa se tina cont si de numarul acestora, macar 4 as spune pe toata lungimea chilei.
De asemenea, reglajul sinelor laterale de sprijin trebuie facut astfel incat sa preia o buna parte din apasarea pe aceste role. Eu am ales ca si varianta constructiva, fara role de chila, in locul acestora fiind montate tot 2 sine intre care se va pozitiona chila. Astfel barca va beneficia de o distribuire a greutatii mult mai eficiente.
Acum, ca sa nu deviem totusi prea mult de la intrebarea colegului referitoare la echilibrarea acestui ansamblu, cred ca singura solutie in cazul de fata este deplasarea puntii catre inainte pana la atingerea punctului de echilibru recomandat, chiar daca e nevoie de adaugarea de alte gauri in profile. Totusi, din punctul meu de vedere, recomand inlocuirea peridocului cu unul adecvat maselor si dimensiunilor barcii.
Am corectat mesajul , merci ! Peridocul meu are 16 role pentru RIB si e construit ca un tanc !
Parerea mea ca la un ansamblu de barca/motor atat de frumoase ar fi necesar si un peridoc pe masura !
Citat din: kama3 din Iunie 11, 2019, 03:45:59 PM
Lungimea nu conteaza atat de mult cat masa. Poti sa pui linistit o laguna de 5m cu motor de 20 de cai. Vei avea maxim 200 de kg plus ce mai pui prinn barca. Si aatunci duce fara probleme.
Da, e adevarat: in acest caz
peridocul va duce. Insa
barca, in timp, va avea de suferit daca "atarna" in afara sinelor, daca se sprijina pe toata lungimea chilei in doar 2 role si daca apasa mai mult pe acestea decat pe sinele de sprijin.
Citat din: klausu25 din Iunie 11, 2019, 03:54:11 PM
Da, e adevarat: in acest caz peridocul va duce. Insa barca, in timp, va avea de suferit daca "atarna" in afara sinelor, daca se sprijina pe toata lungimea chilei in doar 2 role si daca apasa mai mult pe acestea decat pe sinele de sprijin.
Daca isi modifica sinele? Doar ce am vazut si eu ca barca are pupa in afara sinelor. Sa isi faca alt suport cu sine mai lungi.
Citat din: kama3 din Iunie 11, 2019, 03:45:59 PM
Lungimea nu conteaza atat de mult cat masa. Poti sa pui linistit o laguna de 5m cu motor de 20 de cai. Vei avea maxim 200 de kg plus ce mai pui prinn barca. Si aatunci duce fara probleme.
E foarte discutabil ! Vad ca majoritatea peridocurilor au specificatia '' 4 metri extensibil pana la MAXIM 5,5 metri '' .
Ce inseamna asta ? Inseamna ca stuctura de rezistenta e pe 4 metri si apoi pana la 5,5 metri se scot niste ''subtirenii'' care tin numarul si luminile !
Asta inseamna exact ce spune si colegul @klausu ca exact acolo unde ai nevoie de suport mai serios...adica la oglinda...NU AI...iar un ''metru de barca'' + motorul atarna ca .... ! La fel se vede si in poza colegului @mariusm piesenoi111 ca barca adusa in fata la maxim atarna pe spate cu minim 50 de cm + motorul !
Cum as ''citi'' eu ''peridoc de 4 m extensibil pana la 5,5 m'' e ca poti extinde bara de numar si lumini peste cizma motorului , atunci cand acesta se transporta perpendicular pe sosea dar NU ARE NICI O LEGATURA CU STUCTURA DE REZISTENTA pe 5,5 m . Si nu as baga pe el o barca mai mare de 4 m .
Parerea mea !
Citat din: Intersect din Iunie 11, 2019, 04:10:11 PM
Daca isi modifica sinele? Doar ce am vazut si eu ca barca are pupa in afara sinelor. Sa isi faca alt suport cu sine mai lungi.
Pai in primul rand orice modificare , nu prea e recomandata ! Totusi niste ingineri au lucrat acolo .
Si nu stiu sigur dar banuiesc ca prin prelungirea sinelor chila din prova nu va mai calca la lansare pe rola de ''lansare'' adica cea de pe mijlocul peridocului din spate fapt ce va deteriora barca in ''prelungirea sinelor'' propusa !
Citat din: Zodiac din Iunie 11, 2019, 04:19:44 PM
Pai in primul rand iese orice modificare , nu prea e recomandata !
Si nu stiu sigur dar banuiesc ca prin prelungirea sinelor chila din prova nu va mai calca la lansare pe rola de ''lansare'' adica cea de pe mijlocul peridocului din spate fapt ce va deteriora barca in ''prelungirea sinelor'' propusa !
Da ,nasoala treaba. Sper sa ajunga la o solutie,daca nu alti bani alta distractie.
Nu toate peridocurile i-si maresc lungimea prin extinderea barii de lumini. La multe se poate muta cupla cu tot cu teava (protap) mai in fata dupa care se repozitioneaza ansamblul care tine troliul si opritorul de cauciuc in V. La aceste modele rolele pentru chila sunt prinse pe tevile trasversale si au una mobila pe protap. Cu cat se trage cupla mai in fata cu atat scade forta cu care apasa cupla pe carlig. Rezolvarea consta in mutarea puntii cat mai in fata dupa care se lungeste peridocul din protap.
Citat din: toni tl din Iunie 12, 2019, 10:59:19 AM
Nu toate peridocurile i-si maresc lungimea prin extinderea barii de lumini. La multe se poate muta cupla cu tot cu teava (protap) mai in fata dupa care se repozitioneaza ansamblul care tine troliul si opritorul de cauciuc in V. La aceste modele rolele pentru chila sunt prinse pe tevile trasversale si au una mobila pe protap. Cu cat se trage cupla mai in fata cu atat scade forta cu care apasa cupla pe carlig. Rezolvarea consta in mutarea puntii cat mai in fata dupa care se lungeste peridocul din protap.
confirm. exact asa este al meu, facut in regie proprie.
Citat din: toni tl din Iunie 12, 2019, 10:59:19 AM
Nu toate peridocurile i-si maresc lungimea prin extinderea barii de lumini. La multe se poate muta cupla cu tot cu teava (protap) mai in fata dupa care se repozitioneaza ansamblul care tine troliul si opritorul de cauciuc in V. La aceste modele rolele pentru chila sunt prinse pe tevile trasversale si au una mobila pe protap. Cu cat se trage cupla mai in fata cu atat scade forta cu care apasa cupla pe carlig........
Da, exista, e adevarat. Si e drept ca doar din poza pusa pe prima pagina nu prea iti dai seama ce varianta constructiva este. Ar fi bine ca Marius sa mai puna cateva poze ale peridocului gol, fara barca pe el, sa se vada exact posibilitatile de reglaj. Macar pozele de la distribuitor, daca nu a facut si el unele inainte sa puna barca pe acesta.
Daca este varianta cu modificare a lungimii protapului si dimensiunile permit, eu as face asa:
1. montat puntea inapoi pe pozitia de mijloc a reglajului cu gauri sau chiar 1, 2 gauri catre spate;
2. tras de protap in fata, si mutata barca in fata pana ajunge cu oglinda pe sine;
3. reglarea apasarii prin deplasarea protapului spre inainte cat timp acesta mai permite apoi, daca protapul nu mai poate fi deplasat spre inainte prin deplasarea puntii inainte; La fiecare deplasare a protapului spre inainte, as repozitiona ansamblul vinci + suport V inainte de verificarea apasarii pe cupla prin metoda cantarului;
Desigur, e ceva de treaba de aceea nu as face toate astea decat dupa ce m-as asigura ca greutatea totala a ansamblului peridoc, barca, motor, acareturi, absolut tot ce trag dupa masina la o deplasare catre balta, nu depaseste 750 kg. Ba chiar as lua in calcul si o eventuala "bataie" de cantar, ca una cantaresc eu si alta Controlul traficului sau cine masoara pe sosea...
Peridocul din poza este un NEPTUN la care se pot face reglajele mentionate in postul anterior. Personal m-am jucat cu unul pe care l-am facut si mic si mare.
Citat din: Zodiac din Iunie 11, 2019, 03:50:22 PM
Am corectat mesajul , merci ! Peridocul meu are 16 role pentru RIB si e construit ca un tanc !
Parerea mea ca la un ansamblu de barca/motor atat de frumoase ar fi necesar si un peridoc pe masura !
Corect ! asta pt barca ta !! la tine unde sa pui suportii laterali? asa ca s au imultit rolele!+ ca la tine nu este problema ,, cracanarii bordurilor" la trecerea peste gropi si bolovani cand se sprijina numai in chila !
Suportii de sprijin trebuiesc montati pe acelasi cadru care l plimbi pe ,,inima carutei " cand faci echilibrarea ansamblului, ca si aripile rotilor dealtfel!
Eu cand mi am construit peridocul, sprijinul lateral l am montat pe suruburi cu pivoti de dacie ca astfel la ridicare sa se aseze pe carena.
Rola din spate isi face treaba in preluarea greutatii motorului pe oglinda numai daca se strange chinga pe sub peridoc si se formeaza o ferma !
Citat din: toni tl din Iunie 12, 2019, 01:05:19 PM
Peridocul din poza este un NEPTUN la care se pot face reglajele mentionate in postul anterior. Personal m-am jucat cu unul pe care l-am facut si mic si mare.
Deci daca e un Neptun , banuiesc ca asta e modelul ...dar cu sine...
http://www.remro.ro/vanzare/remorci-transport-ambarcatiuni/remorca/remorca-peridoc-neptun-l550/204 (http://www.remro.ro/vanzare/remorci-transport-ambarcatiuni/remorca/remorca-peridoc-neptun-l550/204)
Deci din punctul meu de vedere :
- sarcina UTILA e 600 de kg exact cum am presupus eu
- NU este un model la care sa se " poata muta cupla cu tot cu teava (protap) mai in fata'' ...cum spune colegul @toni tl
- se poate intr-adevar muta suportul de troliu in fata sau in spate
- din poza inserata de colegul @marius , eu personal cred ca deja acest suport de troliu este montat aproape maxim de ''in fata posibil''
- daca se trage barca si mai in fata , greutatea pe carlig va creste
Mai asteptam si concluzii ale colegului care a initiat topicul , vad ca noi ne ''certam ;D'' singuri pe aici !
Citat din: teo pes din Iunie 12, 2019, 01:06:15 PM
Corect ! asta pt barca ta !! la tine unde sa pui suportii laterali? asa ca s au imultit rolele!+ ca la tine nu este problema ,, cracanarii bordurilor" la trecerea peste gropi si bolovani cand se sprijina numai in chila !
Suportii de sprijin trebuiesc montati pe acelasi cadru care l plimbi pe ,,inima carutei " cand faci echilibrarea ansamblului, ca si aripile rotilor dealtfel!
Eu cand mi am construit peridocul, sprijinul lateral l am montat pe suruburi cu pivoti de dacie ca astfel la ridicare sa se aseze pe carena.
Rola din spate isi face treaba in preluarea greutatii motorului pe oglinda numai daca se strange chinga pe sub peridoc si se formeaza o ferma !
La peridocul meu totul poate fi montat oriunde/orice pentru orice tip de barca . Rolele sunt montate pe doua profile paralele pe sasiu ! Nu il laud asa tare...(acum dupa multa munca)...doar sunt multumit de el ! Nu s-au inmultit rolele...asa a fost in standard :
http://www.remomag.ro/produs/transport-ambarcatiuni/remorca-peridoc-750-kg/ (http://www.remomag.ro/produs/transport-ambarcatiuni/remorca-peridoc-750-kg/)
Am ales cu role doar dupa ce am vazut ''1 milion'' de filmulete cu peridocuri de RIB...mai ales la americani !
Rola adusa cat mai aproape de oglinda sustine mult mai mult torsiunea dintre greutatea motorului si barca ! Pentru confort eu folosesc un suport metalic cu suspensie la motor care sprijina pe rola pentru lansare(cea de jos/spate/mijloc) .
PS - Nu am raspuns mai rapid deoarece de ieri la pranz forumul mie imi da ''ERROR CONNECTION" ! S-a mai intamplat cuiva sau problema e la mine !
Si la peridocul prezentat mai sus se poate lungi protapul . Se slabesc suruburile de pe flansele de pe tevile laterale si brida de otel de pe teava transversala din fata se trage de protap pana ajunge la teava trasversala din fata ,dupa care se strang suruburile si brida .
La mine stiu , multumesc ! Deja l-am mutat de ''100'' ;D de ori . Din acest motiv am afirmat ca :
''La peridocul meu totul poate fi montat oriunde/orice pentru orice tip de barca .''
@teo pes ! Uite ce as mai putea si dori sa montez vreo 4 bucati dar nu stiu de unde sa le cumpar . Nici mie nu imi convine sa ''flendureasca'' baloanele in mers . Daca stie vreun coleg unde gasesc asa ceva , il rog sa imi spuna !
Si atunci peridocul va fi mixt role/sine si aproape ;D perfect !
Colegul Toni se referea in ultimul post la peridocul lui Marius, Neptun. M-am uitat si eu la pozele unui Neptun, si da, pare reglabil, ramane insa problema maselor...
@Zodiac, am vazut suportii aia aici.
https://www.cgrauto.ro/remorci/peridoc-barca/peridoc-transport-barci-1300-kg-cu-dimensiune-680x250-cm/ (https://www.cgrauto.ro/remorci/peridoc-barca/peridoc-transport-barci-1300-kg-cu-dimensiune-680x250-cm/)
Desi daca ma uit mai bine nu se inclina in plan transversal ca icei din imaginea pusa de tine... Poate modificati dar deja la pretul ala ii faci de la 0
Multumesc ! Pe acestia i-am mai vazut ...pe alte site-uri , dar imi este teama ca fiind neinclinati ar putea sa zgarie baloanele !
Citat din: Zodiac din Iunie 12, 2019, 02:39:44 PM
@teo pes ! Uite ce as mai putea si dori sa montez vreo 4 bucati dar nu stiu de unde sa le cumpar . Nici mie nu imi convine sa ''flendureasca'' baloanele in mers . Daca stie vreun coleg unde gasesc asa ceva , il rog sa imi spuna !
Si atunci peridocul va fi mixt role/sine si aproape ;D perfect !
Vezi daca te coafeaza astea
https://www.epixmarine.ro/echipamente-peridoc/protectie-sina-peridoc-fixat-urcat-barca (https://www.epixmarine.ro/echipamente-peridoc/protectie-sina-peridoc-fixat-urcat-barca)
Nu sunt cei mai ieftini,dar sun reglabili.
https://www.vidaxl.ro/e/8718475922223/set-de-2-suporturi-cu-bara-pentru-remorca-de-barca-63-88-cm (https://www.vidaxl.ro/e/8718475922223/set-de-2-suporturi-cu-bara-pentru-remorca-de-barca-63-88-cm)
Multumesc pentru linkuri ! O sa imi fac calculele si sa vad ce se potriveste !
Salutare domnilor....
Problem solved!
Am mutat barca mai în spate cu 15cm și acum am Max 40kg apăsare pe cârlig și parcă stă și mai ok după masina.
Am cântărit înainte de modificare și aveam 93kg apăsare fără roata de rezervă și 109kg cu roata.
Roata singură cu suportul ei are fix 16kg....deci atarna exact cât atarna 😂
Ca sa răspund unor colegi....peridocul este reglabil in toate părțile și evident că nu se lungește prin alungirea barelor de lumini.....
A propos barele se lungesc max.40cm
Raspuns pt un alt coleg:
Greutatea verticala admisa pe cârlig diferă de masina la masina și continent la continent....
La masina mea in US greutatea verticala Max admisa este de 350kg iar in UE este de 225kg
Nu am mai avut cântar sa cântăresc după modificare dar acum îl pot ridica singur cu o mână dar forțat puțin....apreciez Max 40kg
Revin cu poze după cântărire
Deocamdata poze cu cum arata acum și dovada pt afirmația anterioară 😂
Pt Zodiac care spunea: " Ce inseamna asta ? Inseamna ca stuctura de rezistenta e pe 4 metri si apoi pana la 5,5 metri se scot niste ''subtirenii'' care tin numarul si luminile !
Asta inseamna exact ce spune si colegul @klausu ca exact acolo unde ai nevoie de suport mai serios...adica la oglinda...NU AI...iar un ''metru de barca'' + motorul atarna ca .... ! La fel se vede si in poza colegului @mariusm piesenoi111 ca barca adusa in fata la maxim atarna pe spate cu minim 50 de cm + motorul !"
Nimic mai neadevărat.....
Primo: se reglează în lungime prin mutarea întregului ansamblu pe inima peridocul
Secundo: nu știu de unde asta cu 50cm în afară peridocului în condițiile în care în poza pusă de mine la începutul acestui thread ultimul cm din chila se sprijinea pe ultima rolă.....care EVIDENT nu era prinsă pe bara de lumini 😂😂😂
De abia acum e în aer 😂 dar nu mai mult de 15cm
Si asta pt ca nu am mai avut timp sa prelungesc protapul de data asta
Ma așteaptă Delta
Si off topic: azi am reușit sa fac asigurare full la barca si motor și peridoc
Pt edificare adaug o poza cu chila rezemată pe ultima rolă care este prinsă evident pe ultima traversa portanta a peridocului
Draga Marius,
ma bucur ca ai reusit sa-l reglezi cat de cat si ca esti multumit de ce a iesit. Drumuri bune, in siguranta!
Ar fi totusi ceva de completat:
1. asa cum ai expus tu problema in primul post, cand erai coplesit, nu stiai ce sa-i mai faci, iar sigura posibilitate de reglaj a apasarii ai gasit-o in deplasarea puntii catre inainte, s-a tras concluzia ca este un peridoc la care nu se regleaza lungimea utila, unul dintre acelea la care ma refeream si eu si Zodiac. Evident, singura poza de la distanta si faptul ca nu ai specificat macar marca peridocului au contribuit la aceasta parere.
2. Abia cand s-a lamurit modelul de peridoc, gratie colegului Toni, care a specificat marca/modelul, ai primit si indicatiile conforme si ai descoperit si tu posibilitatile de reglaj.
Acum ramane cand ai timp sa definitivezi reglajul si sa-ti faci si calculul maselor despre care nu ai mai amintit nimic. Desi eu l-as face inainte de drum.
Fir intins si asteptam pozele capturilor!
PS.
Ultima poza, cu asezarea chilei pe ultima rola este facuta inainte sa tragi barca mai in spate?
Citat din: mariusm piesenoi111 din Iunie 12, 2019, 10:46:19 PM
Pt edificare adaug o poza cu chila rezemată pe ultima rolă care este prinsă evident pe ultima traversa portanta a peridocului
Rola aia nu se vedea din prima poza , 50 de cm am presupus ca sunt de la sfarsitul sinelor ! Ce e important e sa fii tu multumit , restul nu mai conteaza ! Drum bun in Delta si petrecere frumoasa !
Multumesc frumos tuturor pt implicare
Nu am apucat sa mai adaug informație pt ca între timp am tot făcut probe și a trebuit sa mai și muncesc 😂
Va țin la curent...
Pt Klaus: poza cu rola este factura inainte de a trage barca
O sa fac una după.
Sper sa fie ok asa
Citat din: mariusm piesenoi111 din Iunie 12, 2019, 10:46:19 PM
Pt edificare adaug o poza cu chila rezemată pe ultima rolă care este prinsă evident pe ultima traversa portanta a peridocului
Unde te duci frate in Delta pe apele astea? Ca de pescuit nici nu poate fi vorba....Tot pestele e pe sub plauri si pe zonele inundate.
Oricum, ai grija ca pe apa si uneori imediat sub suprafata plutesc chestii de diferite mase si dimensiuni!
Bafta si sa ne spui cum a fost!
Citat din: mariusm piesenoi111 din Iunie 12, 2019, 10:38:31 PM
Ma așteaptă Delta
Si off topic: azi am reușit sa fac asigurare full la barca si motor și peridoc
Marius, si eu vreau sa incerc un rapitor weekend-ul viitor, poate ne dai de veste daca merge ceva pe acolo.
Sincer....vreau doar sa ies cu familia cu barca
Cu peștele mai vedem....
Se pare că pe Rosulet s-a prins crap frumos , din spusele unui coleg de forum
Citat din: Alex1958 din Iunie 13, 2019, 11:13:17 AM
Unde te duci frate in Delta pe apele astea? Ca de pescuit nici nu poate fi vorba....Tot pestele e pe sub plauri si pe zonele inundate.
Oricum, ai grija ca pe apa si uneori imediat sub suprafata plutesc chestii de diferite mase si dimensiuni!
Bafta si sa ne spui cum a fost!
Apropo de ape
O poză pt cei care știu cum arată în mod normal celebra rampă din Oltenița
Poza e de ieri....între timp a mai crescut
Pt cei care nu știu rampa....in mod normal barca se da la apa cam cu 50 m mai jos 🤔😂
Citat din: mariusm piesenoi111 din Iunie 13, 2019, 07:19:01 PM
Apropo de ape
O poză pt cei care știu cum arată în mod normal celebra rampă din Oltenița
Poza e de ieri....între timp a mai crescut
Pt cei care nu știu rampa....in mod normal barca se da la apa cam cu 50 m mai jos 🤔😂
Am numeroase lansări la rampa aceea, chiar și pe "viitură". Niciodată n-am văzut-o așa :)