Cap Compas

Constructii si reparatii de ambarcatiuni => Constructia din lemn => Strip plank => Subiect creat de: gvincentiu din Ianuarie 15, 2012, 08:45:50 PM

Titlu: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Ianuarie 15, 2012, 08:45:50 PM
Desi inceput pe barcaholic, se cuvine sa prezint si colegilor de aici, doar pentru a ma inscrie in linia celor ce construiesc, creatia mea. Inspirata de aici: http://www.compumarine.com/classic_dinghy_specs.htm, cotele au fost masurate cu linia si introduse intr-un excel. Ceea ce a rezultat este supus desigur erorilor, insa o mana indemanatica si un ochi ager compenseaza lipsa de acuratete, asa cum s-a construit de mii de ani. Si totusi: masurand distantele de la chila pana la ultima fila din bord am reusit sa am o diferenta de 6 mm. Cred ca pot trai cu asta.  :D In zilele urmatoare voi baga cotele (reale) in freeship, pentru a da un aspect "ingineresc" intregii probleme. :)
Am ales acest proiect fiindca intruneste multe conditii: rame (imi fac), vela (sistem gunter, la recomandarea lui Vali), motor (am un Suzuki DF4S) primind in plus si un bimini (cu piese de la yacht-tng) pentru plimbari lejere in zilele toride de vara iar ce este mai important, are sub 50 kg si poate fi urcata lejer de o persoana pe un auto cu un sistem ce-l voi prezenta mai incolo.
Destinatiile vor fi pe masura: Bratesul (pentru probe si iesiri scurte), Dunarea, Delta si marea cea mare.
Astazi am mai dat o tura pe la atelier si incepand numaratoarea inversa (da, mai am 10 file de lipit la corp!) :) situatia se prezinta așa:
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Florio din Ianuarie 16, 2012, 02:20:04 AM
Esti un artist.
Constructiile astea strip-planking au un farmec aparte.
Inainte sa plutesti cu ele, le privesti ca pe un tablou reusit ! :)
Titlu: Motorizare cu Suzuki DF 4
Scris de: gvincentiu din Ianuarie 22, 2012, 01:33:38 PM
Câteva întrebări pentru profesioniști:
1. Grosimea oglinzii este de 20mm (doua straturi de okoume de 10). Este suficient pentru un DF 4 cu greutatea de 24 kg? Sau mai laminez o piesă de 10 mm din placaj, de la copastie până la banchetă (15-20 cm) dintr-un bord în altul?
2. Axul elicei ajunge fix la baza skeg-ului, e bine?
3. Skegul îl fixez direct de corpul laminat cu fibra (220gr/mp) sau mai este necesara o talpă care să preia efortul și să-l distribuie pe trei file (6 cm lățime)?
4. Skegul să-l fac dintr-un placaj de 10 mm sau două laminate (20 mm grosime)?
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Vali din Ianuarie 22, 2012, 03:06:06 PM
Fara sa ma incadrez in tagma profesionistilor ;):

1. Grosimea de 20 mm a oglinzii e arhisuficienta pentru puterea si greutatea Suzuki-ului de 4 cai. Important e ca la imbinarea oglinzii cu bordajul, in zona copastiei, sa ai niste coltare care sa distribuie impingerea motorului in corpul barcii.
2. Pozitia placii antiventilatie e importanta la barcile de glisare. Totusi, pentru eficienta maxima, chiar si in deplasament e bine ca elicea sa antreneze curentul de apa din imediata vecinatate a corpului. Skeg-ul nu are importanta, ci pozitia placii antiventilatie fata de fundul barcii la oglinda, ceea ce in poza pusa de tine e foarte bine.
3. Ar fi buna o talpa din okoume de 6 sau 10 eventual, dar ar trebui si o prindere sanatoasa a skegului. Eu as pune la imbinarea lui cu talpa si 2 sipci subtiri de sectiune triunghiulara, mai ales ca barca va fi trasa pe mal.
4. Daca e scund ca in poze, cred ca e suficient un singur strat de 10 mm pentru skeg. Doar daca vei folosi barcuta in zone pietroase (ca la Dolojman de exemplu), ar fi mai bine in 2 straturi, si eventual si o platbanda subtire zincata pe exterior.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: mario38 din Februarie 08, 2012, 12:19:14 PM
la pct 2 .daca placa anticavitatie este atit de departata ca in poza va merge apupata accentuat , poate doar la viteza foarte mica sa lasa prora jos . se remediaza cu improvizarea a doua placi la oglinda pe post de trim-tabs , altfel are coca cu o curbura foarte accentuata pt motor , mai frumos iar sta cu vele
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Februarie 08, 2012, 01:05:47 PM
Asa e: pentru motor, pupa trebuia mai lata si mai jos, insa proiectul e pentru rame si vele. O sa merg cu motorul inclinat sa o tin pe asieta. Is curios care va fi asieta cu catargul montat, cu vele si cu motorul agatat la pupa? Sigur o sa fac o tura pe mare cu ea. De-abia astept.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Ciby din Februarie 08, 2012, 01:31:17 PM
Este doar un colaj. Pozitia motorului va fi alta, iar unghiul oglinzii ii va permite reglajul trimului la o pozitie optima. Eu sunt convins ca va merge bine cel putin pana la hull speed. La dimensiunile din desen va trebui un motor cu cizma lunga. Te urmarim cu interes Vicentiu!
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: mario38 din Februarie 08, 2012, 06:17:36 PM
m-am saturat de motoare VREAU VELE , VREAU VELEEE , VREAU VELEEEEE!!!!!!
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Februarie 08, 2012, 08:25:21 PM
Dedicatie pentru toti iubitorii de vant, apa, soare, valuri si veliere. Sa va treaca nostalgia iernii si sa vina cea a verii eterne, asa cum e in Caraibe: http://www.seafaring.com/radio/index.htm
Asta ascult cand am net. Acum canta: Blue Island Beer Club - Eye Contact
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Februarie 11, 2012, 05:58:41 PM
Chiar și o rază de soare e de ajuns pentru a mă apuca bâzdâcii. Așa că am inceput să-mi fac probleme: cum urc barca pe mașină, cum pun motorul în portbagaj, câte kg are barca (datorie pentru Florio), de parcă mâine plec la pescuit, asta aducându-mi aminte de o melodie a lui Holograf: http://www.youtube.com/watch?v=DDarUl1Xs1U
Așa că mi-am făcut un suport de motor (din resturi de placaje) inspirat de colegul Mihaif99 iar raspunsul este: până acum, barca are 31 kg, lemn curat (a se citi aur curat), placat cu okoume și înnobilat cu PVA  :)
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: byteworks din Februarie 11, 2012, 08:57:47 PM
Nu mai stiu Vincentiu ce spunea in manual la Suzuki de 4 CP, dar la cele de 2,5 si 9,9/15 CP la care am manualele in fata transportul se face in pozitie culcata, obligatoriu pe partea cu suportii. Asa e si la acela nu? Si obtiii si mai mult loc in portbagaj zic eu. Astea ale mele au facut in pozitia asta mii de km fara sa se supere.

Nu cred sa-i strice totusi, fiind aproape de pozitia normala scos din apa.

Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Februarie 12, 2012, 07:20:47 PM
Da, stimabile ai dreptate. Dar daca ma manca lama pendularului? Cred ca ma apuc de slefuit zilele astea, chiar daca sunt -5, -4 grade in atelier. S-ar putea sa fie bine, pentru ca PVA-ul se reactiveaza la caldura si o sa-mi incarce smhirghelul de 60 ce-l folosesc pentru nivelarea filelor. Dar cine s-ar fi gandit sa dea cu slefuitorul la -5 grade? :)
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Ciby din Februarie 13, 2012, 08:32:47 AM
Vicentiu, nu depozita si nu transporta motorul in pozitia aceea. Uleiul din baie o sa se scurga pe langa piston si segmenti in camera de ardere a cilindrului si o sa te trezesti pe balta ca nu mai porneste sau, si mai rau, sa ramana fara ulei in baie. Fa cum zice Biteworks!
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Februarie 13, 2012, 08:46:49 AM
Cand spune unul, il ascult. Cand spun doi acelasi lucru, fac intocmai. Am inteles, motorul va fi transportat culcat pe partea cu picioruse. Roger, that !
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: lipan din Februarie 13, 2012, 03:44:03 PM
Citat din: gvincentiu din Februarie 12, 2012, 07:20:47 PM
Dar cine s-ar fi gandit sa dea cu slefuitorul la -5 grade? :)

Păi numai tu, că vrei să ieşi cu barca pe 1 martie.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: tudy din Februarie 17, 2012, 08:39:41 AM
Fara a ma da profesionist, asa cum reiese din poza, cred ca ,,sorbul,,, nu stiu acum cum sa-l denumesc altfel, nu va sta suficient in apa si s-ar putea ca racirea sa nu se faca corect. S-ar putea ca poza sa nu exprime adevarul. Trebuie sa ai grijă cand iesi cu el pe apa prima data. Revin daca e cazul si mai detaliez, acum am putina treaba.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Florio din Februarie 17, 2012, 09:11:55 AM
Citat din: gvincentiu din Februarie 11, 2012, 05:58:41 PM
Chiar și o rază de soare e de ajuns pentru a mă apuca bâzdâcii. Așa că am inceput să-mi fac probleme: cum urc barca pe mașină, cum pun motorul în portbagaj, câte kg are barca (datorie pentru Florio), de parcă mâine plec la pescuit, asta aducându-mi aminte de o melodie a lui Holograf: http://www.youtube.com/watch?v=DDarUl1Xs1U
Așa că mi-am făcut un suport de motor (din resturi de placaje) inspirat de colegul Mihaif99 iar raspunsul este: până acum, barca are 31 kg, lemn curat (a se citi aur curat), placat cu okoume și înnobilat cu PVA  :)

31 kg ? Stai bine, Vincentiu, daca erai mai inalt duceai barca intr-o mana :) .
Eu stiu caiace care cantaresc 40 kg !
Stiu ca se va mai "implini " cand vei pune straturile de fibra si rasina, dar e oricum usurica foc . Sub o vela maiastru croita, o sa zboare !

Nu vezi ce scrie Mario ?
Citat din: mario38 din Februarie 08, 2012, 06:17:36 PM
m-am saturat de motoare VREAU VELE , VREAU VELEEE , VREAU VELEEEEE!!!!!!
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Februarie 17, 2012, 01:58:55 PM
Si eu de abia astept sa ma apuc de slefuit :-). Maine o fac. Poza cu motorul e pusa "la rece", dichisita in Paint. Mie imi e sa nu se apupeze prea mult si sa stea cu cizma mult in apa. Cred ca si aranjarea banchetelor la interior va conta la asieta. O sa pun o schita cu aranjarea interioara. Era un coleg ce lucra in inox, pe celalalt forum dar a plecat spre mai bine. Acum sa vedem pe cine gasesc sa-mi faca niscaiva furcheti si ce oi mai aveanevoie la catarg.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Florio din Februarie 17, 2012, 02:21:03 PM
Citat din: gvincentiu din Februarie 17, 2012, 01:58:55 PM
Si eu de abia astept sa ma apuc de slefuit :-). Maine o fac. Poza cu motorul e pusa "la rece", dichisita in Paint. Mie imi e sa nu se apupeze prea mult si sa stea cu cizam mult in apa. Cred ca si aranjarea banchetelor la interior va conta la asieta. O sa pun o schita cu aranjarea interioara. Era un coleg ce lucra in inox, pe celalalt forum dar a plecat spre mai ine. Acum sa vedem pe cine gasesc sa-mi faca niscaiva furcheti si ce oi mai aveanevoie la catarg.

Sper sa nu vorbesc prostii, ca nu ma pricep la motoare.
Ma gandesc insa ca motorul ar putea fi pus pe un suport din acelea speciale pentru veliere. Avantajul e ca motorul poate fi ridicat sau coborat in mai multe praguri, nu are o pozitie fixa. Sau ridicat complet, atunci cand mergi cu vele, sa nu "tarasti" elicea prin apa.
Cred ca un asemenea suport ai putea sa mesteresti si la un atelier. Am vazut chiar mai multe tipuri. De pilda parca pe Ajax motorul sta pe un suport cu sina, culisand sus-jos .
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Captan din Februarie 17, 2012, 02:28:19 PM
Hai sa fim seriosi! Cat poate sa-ti reduca din viteza,cu vele, un ax de motor lasat cu elica in apa? Sau vorbim de altceva?
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: byteworks din Februarie 17, 2012, 02:50:44 PM
Eu as crede ca nu-i de neglijat franarea data de elice in apa, tin minte din vreo doua surse care comparau elicea "escamotabila = pas drapel = 'feather'" cu alta fixa, in cazuri reale, diferenta era de 0,5 -1 nod. La o viteza de croaziera de 3, 4 sau 5 noduri e ceva totusi. Plus restul cizmei din apa ...
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Vali din Februarie 17, 2012, 03:00:00 PM
Asa e, rezistenta de apendice indusa de elice si partea imersa a cizmei e semnificativa. Acum vreo 4 ani, ne-a scris skipper pe Softpedia ceva cu date concrete, si ma gandesc ca mai ales la o barca mica precum Izvor 3 se simte influenta cizmei imersate la marsul cu vela.
Eu totusi as pune motorul direct pe oglinda, fiindca daca ar fi pus pe un suport exterior, greutatea lui s-ar muta mai spre pupa, si e posibil sa apupeze barca. Cel mai bine insa e de facut probe cu motorul pe barca, atunci se vede exact cum e mai bine.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Februarie 17, 2012, 08:05:55 PM
Cam asa doresc sa amenajez interiorul, cu derivor ghilotina avand ceva lest  (de plumb) la baza. Bancheta pupa este alungita pe borduri ca sa pot guverna barca. Oricum pentru trei persoane, la 3,4 m va fi inghesuiala dar si fericire pe masura. Nu stiu cum o sa stam pe fundul barcii, cand va merge la vela. Poate va fi mai mare inghesuiala, dar si mai mare fericeala :D
Asta vad ca a facut trecerea catargului la nivelul copastiei. Probabil o sa pun o gusee mare, cu rol dublu: si pentru catarg si pentru rigidizare.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: blue marlin din Februarie 18, 2012, 07:33:17 AM
Migratia celor 4 fericiti dintr-un bord in altul cand iei voltele cred ca va fi un spectacol de nepierdut  :D
Cred ca derivorul cu lest nu prea foloseste la nimic, greutatea lui fiind mult mai mica decat greutatea balastului mobil ( adica domnia ta + echipajul ) ca sa conteza ca brat de redresare.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: byteworks din Februarie 18, 2012, 08:53:41 AM
Acel ceva lest e pus acolo ca sa traga derivorul jos automat, si sa-l tina in pozitie.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Vali din Februarie 18, 2012, 11:27:39 AM
Si totusi, derivorul ghilotina are avantajul ca se poate fixa cu un cui in partea superioara, nemaiavand nevoie deci sa fie lestat. Pana nu ne spune Vince ce greutate va avea lestul, nu putem sa stim daca are rol de lest sau de tinut derivorul scufundat.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: byteworks din Februarie 18, 2012, 12:34:15 PM
La un cui trebuie o gaura  :o care nu exista in multe cazuri, inclusiv la Lynx, care are prevazut acest lest de ingreunare a derivorului.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Februarie 18, 2012, 02:28:09 PM
As zice ca e vorba de 2 kg plumb ce au rolul principal de a tine derivorul in jos. Dar, declar deschisa Sesiunea Slefuitului de Primavara. Pana la urma e buna scula, chiar daca am luat-o la reducere mai scumpa decat era inainte de reducere. Insa faptul ca nu invarte discul ci doar vibreaza circular alaturi de saculetul de praf este de mare avantaj. Precum se vede  :D
Un alt aspect: asa cum se scrie in carti, PVA se reactiveaza la caldura. Toate acumularile de PVA devin moi la smirgheluitul mecanic. Se pare că nimic nu inlocuieste o mână fermă de bărbat  ;)
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Vali din Februarie 18, 2012, 07:08:50 PM
Citat din: gvincentiu din Februarie 18, 2012, 02:28:09 PM
Pana la urma e buna scula, chiar daca am luat-o la reducere mai scumpa decat era inainte de reducere.

Cre'ca ai prins si tu faimosul Black Friday mioritic :).
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Februarie 22, 2012, 06:09:07 PM
Si pentru ca tot au venit Vali si Legendaru pe la mine, asa doua poze ale constructiei ca amintire:
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: lipan din Februarie 22, 2012, 08:49:55 PM
O dai și cu chit să se acopere bine?
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Februarie 22, 2012, 09:53:07 PM
Deocamdata zic nu. O sa vedem dupa prima impregnare cu epoxy si slefuirea aferenta. Chit pun numai unde mi-au sarit nodurile (in vreo doua locuri) si intr-un milimetru intre doua file la trecerea etrava chila. In acest ultim loc oricum vine umplut cu fillet in interior.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: legenda dunarii din Februarie 23, 2012, 01:31:39 AM
Dragii mei ajunseram, in fine, acasa!
Ceata densa, lipita cu strasnicie de parbriz, a transformat placerea condusului intr-un adevarat cosmar! Numai indemanarea Capitanului, un adevarat Steve Wander al soselelor, a facut posibila revenirea celor doi Razvani la S.N.M. intregi si nevatamati dimpreuna cu atelajul si pretioasa sa incarcatura: Lotca Raid Romania.
Datorita programului foarte incarcat, ne cerem scuze galatenilor necontactati in aceasta zi si multumim , totodata, celor prezenti.Promitem o vizita de mai lunga durata, undeva mai la vara (mai la cald).
Va multumim,
Capitanul
Legendaru'

P.S.1 Lucrarea Izvor3 este pe drumul cel bun. Sufletul depus de catre marangoz, supliniind inmiit neajunsurile...
P.S.2 Multumesc pentru distilatul (natural) primit. De exceptie!
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Aprilie 20, 2012, 04:52:23 PM
Un sistem de prindere solid (teava de Cu trecuta prin etrava - pentru subarbe si in borduri la pupa - nu de alta dar motorul trebuie bine prins de barca) si bordajul impregnat cu epoxy. Intrucat mi-am tras cantar electronic am putut masura si consumul de epoxy la prima mana de impregnare: 200 g/mp, indiferent de material, placaj okoume sau brad. Suprafata aproximativa a barcii: 4,75 mp, cosum rasina: 950 gr. Urmeaza masuratori pentru a doua mana (sigur va fi mai putin) si consumul pentru fibra. Astea-s de retinut, pentru calcule pertinente la proiectele mele viitoare. Si ma voi mai gandi daca voi mai folosi aracetul pentru stinghii :).
Ah, sa nu uit: proiectul de greement.
LE: a doua impregnare 450 grame.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Aprilie 24, 2012, 05:08:44 PM
Gata, e sub fibra şi epoxy: fibra de 220gr/mp absoarbe 350 gr răşină/mp, în condiţiile în care stratul nu este absorbant (tot epoxy) şi pentru nivelare (prima mână) am folosit 700 grame.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: mario38 din Aprilie 27, 2012, 12:14:12 PM
cat de uscata era prima mana cand ai inceput sa pui fibra
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Aprilie 27, 2012, 03:15:28 PM
A doua mana de epoxy (pentru impregnare) si apoi fibra, urmata de inca un strat pentru nivelare le-am pus/dat atunci cand atingand suprafata o simteam nelipicioasa, desi rasina era inca moale. Practic se probeaza din cand in cand cu un betisor cu vata (de sters urechea): cand nu se mai lipeste vata, dai stratul urmator. Asta inseamna ca nu se mai degaja caldura, gaze ce s-ar putea aduna sub fibra ta, sau sub stratul de nivelare compromitand astfel structura, aderarea straturilor fiind chimica. Parca asa am citit pe la CLC. Asta se numeste ud pe ud (zic eu).
Daca deja este intarita (cateva zile) e de preferat sa o slefuiesti cu 100 pentru ca aderarea straturilor sa se faca si mecanic. Asa zice, asa fac. Poate or mai fi si alte explicatii, mai tehnice la aplicarea rasinii epoxydice si poti astepta ca Vali sa faca un compendiu despre lucrurile astea.
Titlu: Scota ghiului
Scris de: gvincentiu din Aprilie 28, 2012, 02:20:36 PM
In varianta de greement sloop, asa cum am de gand sa o fac, este posibil sa trec scota ghiului printr-un sistem de scripeti de capatul echei, asa cum are Tony? http://www.youtube.com/watch?v=bA6k0f_LSI0
Nu vad sistemul de blocare al scotei. Ar merge pus un scripete mobil la capatul ghiului si doar un ochet la capatul echei?
Asta presupune ca axul carmei sa fie bine prins de oglinda, ceea ce se poate rezolva. Ar mai fi alte solutii ?
Titlu: Re: Scota ghiului
Scris de: Florio din Mai 12, 2012, 12:09:39 AM
Citat din: gvincentiu din Aprilie 28, 2012, 02:20:36 PM
In varianta de greement sloop, asa cum am de gand sa o fac, este posibil sa trec scota ghiului printr-un sistem de scripeti de capatul echei, asa cum are Tony? http://www.youtube.com/watch?v=bA6k0f_LSI0
Nu vad sistemul de blocare al scotei. Ar merge pus un scripete mobil la capatul ghiului si doar un ochet la capatul echei?
Asta presupune ca axul carmei sa fie bine prins de oglinda, ceea ce se poate rezolva. Ar mai fi alte solutii ?

Cel mai simplu in cazul lui Tony, e ca scripetele de jos al scotei ghiului sa aiba un blocator, ceva de acest tip.
Am vazut acest tip de prindere , la ambarcatiuni mici cu vele de 10-15 mp : ghiul e controlat de scota printr-un palanc ce se prinde deasupra axului carmei. Accesul e rapid, data fiind pozitia scotei, in chiar vecinatatea echei :) .   
Alt avantaj e ca toate aceste manevre sunt la pupa si nu te incurci de ele in barca, nu calca juniorul pe scota cand ai mai mare nevoie de ea . (Desi asta nu te fereste 100%, Murphy functioneaza la parametri maximi, pe barca :D )



(http://www.compass24.com/assets/compass_images/480x480/6401/0701307_r1_FS06.jpg)

Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Iunie 02, 2012, 05:33:25 PM
Ehehei Vali, imediat vine si surioara ei mai mica pe apa! Mai am doar o slefuială si epoxy.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: mario38 din Iunie 02, 2012, 10:04:54 PM
frumoasa si cu personalitate .... te rog din suflet ...pune-i si un catarg .. cit de mic
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Vali din Iunie 02, 2012, 10:23:30 PM
Citat din: gvincentiu din Iunie 02, 2012, 05:33:25 PM
Ehehei Vali, imediat vine si surioara ei mai mica pe apa! Mai am doar o slefuială si epoxy.

Ehehei Vince, ce fac eu se poate numi cel mult job, ce faci tu se numeste ARTA  :)...
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Iunie 02, 2012, 11:17:52 PM
Pune băiatu' şi un catarg. Am deja în cap unul de 5,2 m cu aproape 7 mp velatura. Numai carligele pentru foc ma ajung vreo 100 lei (1,5 euro bucata).
Intai sa o vad gata, sa treaca sezonul de vreau aia, vreau ailalta, vreau acolo si spre toamna incepem.
Titlu: Lansare la apă ... asistată.
Scris de: gvincentiu din Iunie 18, 2012, 11:45:27 AM
Asistat de trei colegi de forum și de consoartele responsabile cu copiii și moralul echipajelor, cărora le mulțumesc pentru sprijn, sâmbătă am făcut probele de marș pe Brateș. Mâna destinului a făcut ca motorul să pornească doar spre seară, bibilit de 2 x Silviu + Vali=n'are cum să nu meargă . Așa că, prima plimbare am facut-o la vâsle, romantic, cu neveste și copii. Astfel mi-am dat seama că trasul la rame nu mai e cum credeam (apropo de Raid Romania) ci cu urmări consistente și vizibile în fizic. Două zile m-am recuperat de arsuri solare și febră musculară. Dar nu mă las.
Despre barcă ce să zic:
- duce peste 300 kg (cam cât am adunat noi: 3 adulți bine făcuți și doi copii) în siguranță cu 9 km/h, viteză obținută cu 4 CP la 1/2 turație. Indiferent cât mai trăgeam de motor, viteza nu mai creștea, deci 2,5 CP îs suficienţi.
- e frumos, romantic, arătos, sănătos trasul la rame, dar parcă e mai bine cu ceva căluți la pupa (care mai și pornesc ;))
- este tot o jucărie, pentru cei mici. Drept pentru care s-a bucurat mai mult fi'miu de ea.
- deocamdată toată construcția, așa cum e ea făcută din lemn, placaj, aracet și epoxy se manifestă cum trebuie, mai multe după probele de mare.
- catarg va primi la anul.
Să nu uit: peridocul pluteşte, deci dacă-l uit agăţat de barcă nu-i nicio problemă. ;D
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: radasous din Iunie 18, 2012, 12:00:40 PM
2 poze?
Ce zgarcenie....
Felicitari pentru pluteala!
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: stavride din Iunie 18, 2012, 12:13:04 PM
2 poze...dar ce poze :)!
Felicitari. Asa'ti trebuie!
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Iunie 18, 2012, 12:50:03 PM
OK, inca trei, una de la unloading si una ce o tineam numai pentru mine :D
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Thor din Iunie 18, 2012, 12:58:44 PM
"Ceea ce a rezultat este supus desigur erorilor  (te refereai la proiectare),  insa o mana indemanatica si un ochi ager compenseaza lipsa de acuratete, asa cum s-a construit de mii de ani." -  asa ne spuneai in primul post.

Ai reusit...
Felicitari.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Iunie 18, 2012, 04:40:58 PM
Multumesc, deja si mie incepe sa-mi placă din ce in ce mai mult. :)
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: ss din Iunie 18, 2012, 08:09:49 PM
Ca tot va plangeati ca n-aveti poze, sa va vaz acum daca va pricepeti!

Ia sa-mi spuneti mintenas, ce avem aici?

a) Flotila de vedete torpiloare comandate de Vince?
b) Submarine pregatite pentru lansarea pe Brates?
c) OZN-uri aterizate fortat pe gratarul din via Braconierului?

Cine se prinde castiga o trimblare pe Brates, cu Izvorasul, canoea si barcazul lui Vali!!!
(//)
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: pelicanul din Iunie 19, 2012, 07:55:19 AM
Cred ca sint OZN -uri aterizate pe gratar. Felicitari turnului de control, crusta de prajire arata super profesional. Cred ca si gustul a fost pe masura.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: purjulius din Iunie 19, 2012, 10:10:58 AM
Cred ca e neste scrumbie prajita
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: blue marlin din Iunie 19, 2012, 10:11:53 AM
Maestre Vincentiu, imi scot palaria in fata domniei tale! Felicitari!

La cate kilograme  a ajuns barcuta?
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Florio din Iunie 19, 2012, 01:24:38 PM
Felicitari pentru executie si  lansare !
La fel si pentru sistemul de incarcare/descarcare de pe portbagajul masinii.
Dupa cum vad nu sunt singurul care intreaba de greutatea barcii in stadiul final :) .
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Florio din Iunie 19, 2012, 01:27:07 PM
Citat din: ss din Iunie 18, 2012, 08:09:49 PM
Ca tot va plangeati ca n-aveti poze, sa va vaz acum daca va pricepeti!

Ia sa-mi spuneti mintenas, ce avem aici?

a) Flotila de vedete torpiloare comandate de Vince?
b) Submarine pregatite pentru lansarea pe Brates?
c) OZN-uri aterizate fortat pe gratarul din via Braconierului?

Cine se prinde castiga o trimblare pe Brates, cu Izvorasul, canoea si barcazul lui Vali!!!
(//)

Eu mizez pe punctul c) , cu mentiunea ca OZN ar fi Obiecte Inotatoare Usor de Identificat .  Totul aciuiat in via primitoare a Braconierului .
Sa le fie de bine mesenilor :D !
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: klimm din Iunie 19, 2012, 04:54:00 PM
Super lucrare Vincentiu, inclusiv familia pare fericita.
Asteptam ceva poze sugestive cu valul ala din prova, siajul... Scrumbiile sau ce-or fi crocodilii aia prajiti arata tare exotic pentru mine, ar trebui sa ma dau mai aproape:)
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: mario38 din Iunie 19, 2012, 05:31:55 PM
si catargul ...? unde-i catargul
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: stavride din Iunie 20, 2012, 01:43:09 PM
Citat din: purjulius din Iunie 19, 2012, 10:10:58 AM
Cred ca e neste scrumbie prajita

Bine ca nu este stavride prajit.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: ss din Iunie 20, 2012, 07:29:14 PM
Si nici rechin, norocul meu!  ???

Dar sa revenim la lucruri serioase!

Aveti grija cum va purtati ca va dau jos de pe vapor din mers!

Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: ss din Iunie 20, 2012, 07:34:10 PM
Hai marinare, impinge, n-ai mancat astazi?
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: ss din Iunie 20, 2012, 07:36:14 PM
Ce se chicotesc fetele!
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Iunie 20, 2012, 08:48:45 PM
Multumesc, sunt cele mai frumoase poze.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: mario38 din Iunie 20, 2012, 10:38:57 PM
o barca la casa omului , face familia fericita
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Florio din Iunie 20, 2012, 10:48:16 PM
Frumos !
Dar cel mai frumos e ca la bucuriile acvatice nu lipsesc doamnele si nici tanara generatie  :) .
E un cuib de impatimiti acolo la Galati, jos palaria !
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Iunie 20, 2012, 10:57:51 PM
Tânăra generație și-a ocupat locul la manșă. Să-l vezi cum reduce din viteză când intră în girație... și doar nu i-am zis nimic. Doar l-am întrebat ce face, de ce a redus viteza: să intrăm ușor în curbă. O fi fost atent la ce a zis Vali. Deja mă simt puțin depășit...
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Vali din Iunie 20, 2012, 11:00:56 PM
Lasa ca l-ai format bine, va fi capitanul nostru cand om fi şontorogi  :D.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Rumpi din Iunie 21, 2012, 05:36:44 PM

Scrumbia a fost excelenta, multumim Vincentiu. Barca merge si arata bine, motor sa fie. Plimbari multe in continuare.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Iunie 21, 2012, 05:57:14 PM
Adevarul e ca eu trebuie sa-ti multumesc din muuuuuuulte motive. Cand mai veniti la Galati? Macar in trecere spre mare?
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Rumpi din Iunie 21, 2012, 10:30:28 PM

Pai o sa incerc sa mai aparem prin zona, nu dau date exacte ca nu ma tin de ele. Apar si eu asa ca magarul din ceata. N-ai de ce sa multumesti, eu multumesc pentru plimbare. Si bineinteles lui Vali care a tras la vasle.
Titlu: Ce inseamna o barcuta mica...
Scris de: gvincentiu din Iulie 18, 2012, 08:39:29 PM
Privind prin propria experienta (de constructor si de posesor) de ambarcatiune mica din lemn, am lasat sa se sedimenteze si sa se sintetizeze următoarele:
1. Lemnul este cald, personal, are viata. De ce spun asta: pe timpul constructiei am avut experiente deosebite, aproape spirituale cu el, ajungand uneori sa vorbesc, sa comunic cu el. Poate si mirosul, textura, unicitatea, apucaturile lui ii dau o oarecare personalitate, insa cel mai important lucru este ca toata lumea vorbeste, toata lumea il admira, toata lumea este atrasa de el, mai ales cand il vad pus la treaba cu rost, in diverse forme închegând o ambarcațiune. La Brates, la Dunăre, la mare oamenii comunicau, admirau, intrebau, discutam, nu credeau, primeau raspunsuri, primeam felicitări. O barca din lemn inseamna in primul rand socializare. Nu sunt exclusivist, dar am vazut si alte barci mai mari sau mai mici din alte materiale care doar erau privite si nici macar nu reuseau sa schimbe subiectul discutiei trecatorilor, ci doar cel mult caștigau o privire. Probabil erau privita doar prin prisma banilor si nu prin cea a meșteșugului.
2. Ca si constructie in sine e frumoasa, capricioasa, grea pe alocuri, capteaza toata atentia și cere ca timpul petrecut langa ea sa fie doar al ei. Nu in graba, nu in dezordine, nu oboseala ci doar atentie la fiecare centimetru.
3. O ambarcatiune mica e distractie mare, oricand, oriunde pe apa, timpul trecand altfel atunci cand esti la bord. Are avantaje fiindca e mica: zambetul armatorului este mare, nu cere prea mult efort financiar (peridoc, rampă întreținere etc.), pote fi manevrată de un singur om, începând de la construcție, depozitare, exploatare și e altceva atunci când e facută de tine. Și pentru tine dar și pentru ceilalți. E ceva sa-ti poti duce familia cu tot cu gratar, umbrele, scaune, mese, sticle, bidoane etc. la un picnic pe malul unui râu (mai ales atunci când e cod portocaliu de caniculă) iar după-amiază să te duci în oraș, să iei două cafele și să te întorci cu barca. E ceva să pleci din camping (GPM de exemplu) cu familia în Mamaia să-ți iei gogoși dacă ai poftă sau să plimbi toți copiii cunoscuților cu barca.
4. Să revenim: se pot vedea lesne motivele pentru care am ales acest model. Forma ei este bună pentru valurile mării, pentru bălți, dar mai puțin pentru Dunăre. Asta o spun eu, dar și câțiva pescari profesionițti ca m-au întrebat dacă barca e adusă de afară și cam pe ce ape ar plimba-o. Motorul de 4 CP este prea greu și prea puternic pentru ea, unul de 2 CP fiind suficient, de inversor neavând nevoie niciodată. Dar asta e, nici nu gandeam ce voi construi, acum doi ani. 3,4 metri lungime, 1,2 latime, 44 kg si o inaltime de 54 cm. Duce 3,4 adulti lejer în schimb face valuri mari iar viteza ei de croaziera la motor e de 10 km/h. Este instabila, dar cu putina atentie se pot schimba locurile in barca.
5. Despre pânze o să-mi dau cu părerea mai târziu, în schimb pot să spun că la rame e poezie pe ape, mai ales seara pe mare, chiar cu ceva valuri, aici simțindu-ne și eu și ea acasă. Poate voi merge la RaidRomania sau la TID cu ea :D
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Vali din Iulie 19, 2012, 06:36:12 AM
S-o stapanesti sanatos, ca frumoasa bijuterie din lemn ai mai facut :).
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din August 27, 2012, 08:11:49 PM
Hello Vincentiu...Congratulations on finishing a beautiful job of boat building. Thank you for the letter and the photos...
John R Clark johnc@compumarine.com
Titlu: Arborada
Scris de: gvincentiu din Ianuarie 25, 2013, 09:43:50 AM
Originalitatea proiectelor proprii este ce intotdeauna trebuiesc analizate toate posibilitatile si trebuiesc rezolvate toate problemele care apar prin toate modurile de rezolvare. Intr-un proiect cumparat, proiectantul stie deja ce trebuie facut, parte din experienta proprie, parte din feedback-ul primit si reanalizarea proiectului. Concluzia e a fiecaruia si numai cine munceste greseste. Sunt pus in situatia de a-mi instala catargul, lovindu-ma de urmatoarele probleme:
1. Pot sa-l instalez la 1 m de prova cu urmatoarele avantaje si dezavantaje
- avand un bompres de 60 cm in afara bordului focul (1,5m la marginea de jos) poate volta singur fara a atinge catargul.
- greutatea catargului, velatura, ghiu (15kg) este spre mijlocul barcii
- nu pot folosi bancuta din fata, decat daca ocupantul cel mic sta sub foc.
- important este faptul a ghiul va fi manevrat prin scota prinsa carma, in plan longitudinal fiind o diferenta de 8-9 cm, astfel avand mai putine parame in barca
- centru de presiune al velei (9mp) este cu 8,5 cm in spatele centrului derivorului, insa intrucat avant in plus focul (5 mp) se muta spre prova
- derivorul va fi lestat cu 10 kg de plumb, suprafata lui fiind 50% din cat ar fi trebuit.
- comportamentul in vant va fi echilibrat
2. Pot sa instalez catargul la 60 cm de prova:
- cu acelasi bompres, focul se suprapune 40-50 cm peste vela, iar la voltare, trebuie eliberat mult din scote
- greutatea arboradei va fi dupa in prova, echilibrand cumva barca atunci cand eu ma asez spre pupa
- bancuta din fata devine libera, fiind in spatele catargului
- barcuta va fi moale
- singura problema ar fi ca nu mai merge manevrat ghiul printr-un palanc pe carma (distanta fiind de 1m) fiind obligat sa ma mut cumva cu parama de manevra in barca si aici m-am poticnit. Varianta asta mi-ar conveni, deoarece as putea sa echilibrez mai usor barca cu cele 90 kg ale mele, insa ma incurc intr-o parama fix in mijlocul barcii. Ce alte variante as mai avea, ghiul fiind la 1,2 m fata de talpa catargului?
Titlu: Re: Arborada
Scris de: Florio din Ianuarie 25, 2013, 11:41:47 AM
Citat din: gvincentiu din Ianuarie 25, 2013, 09:43:50 AM
Originalitatea proiectelor proprii este ce intotdeauna trebuiesc analizate toate posibilitatile si trebuiesc rezolvate toate problemele care apar prin toate modurile de rezolvare. Intr-un proiect cumparat, proiectantul stie deja ce trebuie facut, parte din experienta proprie, parte din feedback-ul primit si reanalizarea proiectului. Concluzia e a fiecaruia si numai cine munceste greseste. Sunt pus in situatia de a-mi instala catargul, lovindu-ma de urmatoarele probleme:
1. Pot sa-l instalez la 1 m de prova cu urmatoarele avantaje si dezavantaje
- avand un bompres de 60 cm in afara bordului focul (1,5m la marginea de jos) poate volta singur fara a atinge catargul.
- greutatea catargului, velatura, ghiu (15kg) este spre mijlocul barcii
- nu pot folosi bancuta din fata, decat daca ocupantul cel mic sta sub foc.
- important este faptul a ghiul va fi manevrat prin scota prinsa carma, in plan longitudinal fiind o diferenta de 8-9 cm, astfel avand mai putine parame in barca
- centru de presiune al velei (9mp) este cu 8,5 cm in spatele centrului derivorului, insa intrucat avant in plus focul (5 mp) se muta spre prova
- derivorul va fi lestat cu 10 kg de plumb, suprafata lui fiind 50% din cat ar fi trebuit.
- comportamentul in vant va fi echilibrat
2. Pot sa instalez catargul la 60 cm de prova:
- cu acelasi bompres, focul se suprapune 40-50 cm peste vela, iar la voltare, trebuie eliberat mult din scote
- greutatea arboradei va fi dupa in prova, echilibrand cumva barca atunci cand eu ma asez spre pupa
- bancuta din fata devine libera, fiind in spatele catargului
- barcuta va fi moale
- singura problema ar fi ca nu mai merge manevrat ghiul printr-un palanc pe carma (distanta fiind de 1m) fiind obligat sa ma mut cumva cu parama de manevra in barca si aici m-am poticnit. Varianta asta mi-ar conveni, deoarece as putea sa echilibrez mai usor barca cu cele 90 kg ale mele, insa ma incurc intr-o parama fix in mijlocul barcii. Ce alte variante as mai avea, ghiul fiind la 1,2 m fata de talpa catargului?

Salut Vincentiu .
Pentru ambarcatiunile mici cu putin spatiu interior de manevrare, pe mine m-a atras intotdeauna tipul de arborada simpla aplicata la catamaranele SeaEagle Sailcat  : Sea Eagle 2010 SailCat (http://www.youtube.com/watch?v=kONzdC39qi4#ws)

Avantaje:
1. Are catargul scurt, usor de manevrat, depozitat, transportat .
2. Vela este sustinuta de doua vergi simple, la fel de usor de strans in cazul transportului sau depozitarii.
3. Nivelul de manevrare al unei astfel de velaturi este extraordinar de simplu. Ai un palanc pentru scota randei si o funga . Nu te incurci in micul spatiu al barcii, de scotele din borduri, care se incalcesc ghem dupa cateva volte :) .   Desigur, o velatura de sloop trebuie sa fie putin mai performanta. Dar oare performanta o vizam intr-o barca de aceste dimensiuni ?
4. Spatiul de pe barca poate fi folosit mai judicios. Si prova si pupa .

P.S.
Am uitat sa mai spun un avantaj. Totul este autovoltant :D ! Ai o barca automata, tii doar carma si crosetezi voltele din  incheietura mainii...cealalta mana tinand paharul :)
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Vali din Ianuarie 25, 2013, 01:29:39 PM
Total de acord cu Florio :). In 2009 am avut ocazia sa ma dau cu catamaranul Sea Eagle - pe atunci al lui Byteworks, si intr-adevar e o placere de manevrat vela triunghiulra cu 2 vergi, derivata din vela latina.
Cred ca daca ar avea vela latina "pura", cu verga doar in partea de sus, ar fi o barca foarte pitoreasca, desprinsa din 1001 de nopti :). Avantajul ar fi ca ocupantii nu ar mai fi deranjati la volte de verga inferioara.
(http://gallery.photo.net/photo/14977480-md.jpg)
Acum, trecand de la poezie la proza, ma gandesc ca o varianta buna de greement ar fi si catboat-ul. Catarg tocmai in prova, deci nu incurca deloc, o singura vela - de obicei randa cu pic tertarolabila, si in rest spatiu la discretie in barca.
Bineinteles ca pana la urma alegerea apartine armatorului, cu toate ca parerea mea e ca varianta sloop e cam inghesuita pentru dimensiunea (mica) a barcii. In plus, cel mai bine se poate afla comportamentul in functie de asezarea catargului, in urma unor probe practice.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: mario38 din Ianuarie 25, 2013, 08:39:10 PM
din ce lemn s-ar putea confectiona vergile
Titlu: Re: Arborada
Scris de: x_petrolist din Ianuarie 26, 2013, 01:22:36 AM
Citat din: Florio din Ianuarie 25, 2013, 11:41:47 AM
.....
P.S.
Am uitat sa mai spun un avantaj. Totul este autovoltant :D ! Ai o barca automata, tii doar carma si crosetezi voltele din  incheietura mainii...cealalta mana tinand paharul :)

Din experienta proprie as spune ca in primul sezon manevrele simple prezinta avantaje dar dupa ce ucenicia se termina bucuria este proportionala cu numarul manevrelor mobile din barca.
Titlu: Velatura gaff
Scris de: gvincentiu din Ianuarie 26, 2013, 02:00:34 PM
Cred ca am ajuns la varianta finala: randa cu pic - gaff. Astfel am catarg= 4,4 m (un minus de 1,2m), picul= 0,8 m, ghiu= 2m, focul se suprapune cam 30cm peste catarg, asa ca din foc a devenit genovez. L-as fi facut gennaker dar intentia e sa-l atasez de strai. Cu datele astfel modificate, derivorul are  5% din suprafata velica, un pic mai aproape de idealul 7%, insa pun lest de 10kg plumb curat. Manevrele ghiului le pun in spatele banchetei centru deci nu incurca pe niciun ocupant care oricum va sta in bordul din vant, catargul in fata bancutei prova, eliberand spatiul dintre bancute.
Ca parame de manevra am: scota ghiului, scota furlerului, 2 parame pe borduri ale genovezului si una pentru randa. Mai ramane sa vad cum se face invergarea si intinderea colturilor pe ghiu si pe pic, dar si invergarea pe catarg.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Bogdan ion din Ianuarie 26, 2013, 10:01:57 PM
Eu am facut asa:

(http://i253.photobucket.com/albums/hh62/nanok_photos/Imagine0265_zps99eade09.jpg)

Catargul este din doua bucati, una fixa din lemn 6cm grosime cu 2.5m inaltime si a doua parte din aluminiu care se ridica pe catarg odata cu vela, nu este bine, acum stiu :D, pt ca nu am mai avut timp sa cobor vela si m-am rasturnat foarte rapid.

Acum vreau sa il fac din o singura bucata, vela o prind de catarg, de fapt o introduc pe catarg, cu bride pe care pun margele din lemn de la husele auto, ca sa alunece bine.

Ghiul are 2 metri, este din lemn, profil rotund, din Hornbach, dar se curbeaza sub actiunea vantului.

Toata aventura mea de navigare cu vele a durat 5minute, pina m-am rasturnat. Mai incercam anul asta,dar cu flotoare pt siguranta. ;D
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: Vali din Ianuarie 26, 2013, 10:22:53 PM
Ce frumusete de barcuta, cu vela ei "liliac" imi aminteste de canoea cu vele Vesper, de pe site-ul Delftship. Intr-adevar, pentru siguranta maxima la vela, ar fi bine de facut 2 flotoare laterale demontabile. Felicitari si sa ne intalnim cu canoele pe ape :).
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: bogdanbuciu din Ianuarie 26, 2013, 11:52:15 PM
se vede de la un kilometru ca Bogdan este hotarat

totusi cred ca daca vela pornea mai de jos si iti asigurai un loc din care sa te poti misca inspre borduri destul de mult, ar fi intarziat baia respectiva
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Ianuarie 27, 2013, 08:00:38 AM
Tot la o invergare pe catarg cu mărgele mă gândeam, iar pentru pic și ghiu o să vină marginile întinse încă de la armare.
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: x_petrolist din Ianuarie 27, 2013, 02:57:44 PM
Citat din: gvincentiu din Ianuarie 27, 2013, 08:00:38 AM
Tot la o invergare pe catarg cu mărgele mă gândeam, iar pentru pic și ghiu o să vină marginile întinse încă de la armare.
Vincentiu, eu am vazut margele numai pe furca sau sea. Randa este invergata prin inele rigide si ocheti pe marginea de invergare. 
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: blue marlin din Ianuarie 28, 2013, 08:40:34 PM
Citat din: gvincentiu din Ianuarie 25, 2013, 09:43:50 AM
...
- centru de presiune al velei (9mp) este cu 8,5 cm in spatele centrului derivorului, insa intrucat avant in plus focul (5 mp) se muta spre prova
- derivorul va fi lestat cu 10 kg de plumb, suprafata lui fiind 50% din cat ar fi trebuit.
...

O nelamurire cu suprafata randei: masurata la ochi are in jur de 4m si un pic inaltime cu 2 si un pic latime, adica vreo 5-6mp. Asta plaseaza centrul velic foarte aproape de pupa catargului
Centrul de greutate al suprafetei udate e undeva in spatele derivorului, masurat tot la ochi cam la vreo 200mm in pupa lui (ai skeg, derivorul pe cuplul maestru + o carma cam mare comparativ cu derivorul, 0.18mp - eu am la barcuta mea, tot 12ft, o carma profilata alungita de aprox 0.15*0.6=0.09mp care functioneaza foarte bine)
Mie imi iese o diferenta intre centrul velic si cel de deriva spre 30%din Lwl si cred ca e cam mult pt ca barca sa fie echilibrata. Si cam la fel mi se pare si in cazul variantei " randa cu pic - gaff" - bompresul iti arunca centrul velic mult spre prova. In varianta proiectantului derivorul era cumva mult mai spre prova?
Titlu: Re: Izvor 3 - un pui din lemn de brad
Scris de: gvincentiu din Ianuarie 28, 2013, 08:49:53 PM
N, era derivor briceag, tot la mijlocul barcii. Suprafetele corect calculate sunt in al doilea desen. Problema mea acum este imbinarea catargului, daca-l fac din doua segmente si invergarea pe el a vergii cu hoops-uri sau cu o saula petrecuta prin ocheti. Pe ghiu si pe pic, fac invergare normala.