M-am tot uitat pe diverse site-uri dupa o barca de glisare, mica si usoara, seaworthy, stabila, pentru motoare pina in 25 kg,(6 - 8 - 9.8 CP)) ceva in genul celei pe care si-o dorea amicul Radasous. Pina la urma nu am gasit nimic care sa imi placa. Nici gratis, nici contra cost. Ori prea greu, ori prea mare, ori barci de deplasament, ori fund plat.
Pina la urma am decis sa o proiectez singur, dar pur si simlu nu am timpul sa invat temeinic un sistem CAD ca Freeboat. Asa ca am ramas la cautat si visat.
Obiectivele ar fi o barca micuta, de 8 picioare, cu latimea de aprox 5. fund usor in V, bordaj inalt, cat mai putina curbura a placajului.
Astazi am luat o o foarfeca si am inceput sa decupez, si ce sa vezi, 10 minute mai tarziu realizez ca iese extrem de simplu. Dupa inca jumatate de ora, am o revelatie, apropos de simetria taieturilor
Iata proportiile
2 fasii de placaj de250 cm x 60 cm - fundul
2 fasii de placaj de 250 cm x 45 cm - bordaj
Oglinda si varful TBD
Iata cum procedam.
De la jumatatea placilor de placaj, incepem sa le ingustam pe o curbura frumoasa cu 20 cm, fiecare placa simetric, pe ambele parti. Rezulta 5 cm in varf pentru cele de 45 si 20 cm in varf pentru cele de 60.
Se alege apoi unghiul oglinzii si se decupeaza corespunzator la celalalt capat. Va las placerea sa descoperiti cum.
Se insaileaza fundul, apoi bordajul, se deschide, dupa care, prin incercari, se adauga niste membri care sa dea forma dorita. Eu prefer ca copastia sa fie plata.
Cand se obtine forma dorita, se masoara si se taie oglinda fatza si oglinda spate.
Doua banchete vor face parte integranta din structura
Ideal ar fi ca oglinda sa fie solidara cu bancheta spate - membri structurali, ca sa distribuie efortul.
Daca visez, sa ma traga cineva de maneca
LE:
1- la imbinarea placilor de pe fund - chila- taietura trebuie sa fie mult mai putin agresiva 10cm, iar daca pare prea putin la asamblare, se descoase si se re-taie, la max 15 cm.
2- fara plan e aproape imposibil de ajustat oglinda fata. Asta se va face dupa montarea celor 4 placi principale.
Traiasca portabote ;D. Care imi vinde si mie niste timp in leasing, ca nu-mi mai vad capu' de treaba, si taaare mi-ar placea sa mai scriu si pe forum :P. App Mihai, super misto barcuta, ma bag si eu imediat ce imi cumpar niste timp :).
Iata cam ce ar trebui sa rezulte - in versiune mai scurta, si o idee mai butucanoasa. Cel putin decupajul meu de carton arata "in genul asta".
Ca forma, e infinit mai misto decat un bote.
Doar ca va fi rigida.
Acum, daca ne-am gandi la origami, balamale de cauciuc se gasesc. Daca as avea idea cum sa "fac rost" (construiesc) panourile dintr-un material care sa permita arcuiri dupa arcuiri, fara sa apara crapaturi ar fi un vis frumos. Ma gandesc la un material composit ceva. In felul asta, s-ar putea construi o plianta care sa faca Porta Bote de rusine si sa merga cercuri in jurul ei.
redescoperirea... americii...!
My Homemade Folding Boat (http://www.youtube.com/watch?v=ZX6OrS9gkpE#)
MY HOMEMADE PORTA BOTE (http://www.youtube.com/watch?v=8YQjfdN_LDA#ws)
si daca insisti gasesti mai multe...!
Mersi de link-rui, stiu despre barcile astea pe dinafara tot ce se poate afla de pe net.
Prima nu e o barca de planaj, e grea, are linii care nu imi spun nimic si planurile sunt de vanzare.
A doua e construita posibil de un rus (dupa cum arata proprietarul in poza cu sapca) si e destul de misto. Balamaua e ok, dar nu e ceva exceptional, pt ca exista solutii mai misto, dar incearca tu sa afli din ce a facut tipul panourile, sau daca vrei sa fii tare pune planurile aicea... Din pacate nu exista decat doua filmulete.
Alte barci pliante nu prea mai gasesti... un vietnamez care pune ceva placaj intr-un tarp, un caiac din Popular Mechanics.... prostii... Ai gasit tu ceva? Pune link, pune planuri spune ceva util.
Daca citesti mai atent vezi ca aici nici macar nu discutam de foldable, pentru ca e o chestiune de material, ci de o barca de GLISARE de max 30 kg, usor de construit de orisicine. Geometrie simpla, curburi minime, forme moderne, placute si echilibrate. Mie mi-a iesit foarte simplu, fara nici un plan. Am construi un prototit de carton la scara 1/10, care arata bine si are proportiile ok.
.
Un lucru nu pricep. Ce ai vrut sa spui prin "redescoperirea Americii"? Poate ne luminezi. Dacai ai tu un plan, fii binevenit.
Pina la urma nu e asa de rau in Freeship.
Cum barca e facuta sa incapa pe doua foi de placaj de 4x8, arata un pic mai "indesata decat cea din imagine.
Pai parca era constructie fara plan :). Oricum, planul arata bine, imi aduce aminte de barcuta asta pliabila de la rusi: http://www.vodnyimir.ru/Razbornyi_kater_s_myagkoi_obshivkoi.html (http://www.vodnyimir.ru/Razbornyi_kater_s_myagkoi_obshivkoi.html)
Citat din: Vali din Iulie 31, 2012, 07:47:59 AM
Pai parca era constructie fara plan :). Oricum, planul arata bine, imi aduce aminte de barcuta asta pliabila de la rusi: http://www.vodnyimir.ru/Razbornyi_kater_s_myagkoi_obshivkoi.html (http://www.vodnyimir.ru/Razbornyi_kater_s_myagkoi_obshivkoi.html)
Bai al drak' celavec, ma 'nerveaza cu nervii, abia de-am invatat literele chirilice in 8 ani de limba rusa si asta ne stoarce lamaia in fata cu barci facute de unii mai saraci si mai isteti ca noi! :o
Problema designului meu e ca iese prea grea. Daca folosim placaj de 6 din Gabon (Okoume) si iese de 20 kg numai placajul folosit. Asta inseamna 35-40 kg la final, ceea ce e cam mult. Si daca pastram placaj de 6 doar pentru fund, tot nu o usuram prea tare.
Astept idei.
Citat din: Vali din Iulie 31, 2012, 07:47:59 AM
Pai parca era constructie fara plan :). Oricum, planul arata bine, imi aduce aminte de barcuta asta pliabila de la rusi: http://www.vodnyimir.ru/Razbornyi_kater_s_myagkoi_obshivkoi.html (http://www.vodnyimir.ru/Razbornyi_kater_s_myagkoi_obshivkoi.html)
Gata, am schimbat titlul. Dupa cateva prototipuri de carton am realizat ca pierd prea mult timp. In plus Freeship imi permite sa modific repede si sa calculez tot felul de parametri. Inca bajbai.
Ideea ar fi sa lucram ca o comunitate si sa facem un plan de barca usoara pt una sau doua persoane adulte, cat mai simplu de construit in apartament, care sa gliseze cu motor cat mai mic, sa fie stabila, seaworthy si sa mearga decent la rame. Barca democratica.
Daca ne iese ceva, vom incerca si o versiune un pic mai lata, de 12 picioare, apoi daca cineva ne sugereaza un material adecvat, o versiune plianta de 10 picioare.
Timp sa fie :)
Citat din: Mihaif99 din Iulie 31, 2012, 07:12:12 PM
Ideea ar fi sa lucram ca o comunitate si sa facem un plan de barca usoara pt una sau doua persoane adulte, cat mai simplu de construit in apartament, care sa gliseze cu motor cat mai mic, sa fie stabila, seaworthy si sa mearga decent la rame. Barca democratica.
E cam dificil de realizat simultan cam tot ce enumeri mai sus.
Conditia glisarii e sa ai oglinda imersata cu muchie proieminenta, care sa permita liniilor de apa sa se desprinda fara sa ude oglinda, si latimea in zona pupa similara cu cea din zona maestra. La rame o barca cu astfel de linii cred nu prea se va comporta prea decent, atat ca stabilitate de drum cat si ca rezistenta la inaintare.
Cred ca s'ar putea face un compromis suprainaltand prova, astfel incat, atunci cand se merge la rame, barca sa isi modifice asieta si sa isi scoata oglinda aproape complet din apa, linia copastiei ajungand sa fie orizontala(in schimb in glisare va fi tot timpul cu "nasul pe sus"). Va merge mai usor la rame dar va ramane tot dificil de mentinut pe directie.
Ai dreptate - "sa mearga cat de cat la rame" era mai potrivit. Nici nu se poate pune problema de "decent".
Asa cum zici, o barca cu rame trebuie sa aiba pupa afara din apa.
Pentru mers "aproape decent" la o barca de glisare, cred ai nevoie de un tri-hull sau catamaran (un tunel mai pronuntat). Dar asta intr-un proiect viitor.
Formele proiectului in Freeship mi se par ok pt o barcuta de glisare. Ce dimensiuni are?
Citat din: blue marlin din Iulie 31, 2012, 09:03:50 PM
Formele proiectului in Freeship mi se par ok pt o barcuta de glisare. Ce dimensiuni are?
Idea a fost sa nu ai joint-uri, deci. Fiecare patratica de pe desen are latura de jumatate de picior.
Length over all : 7.802 [ft]
Beam over all : 4.190 [ft]
Design draft : 0.950 [ft]
Midship location : 4.311 [ft]
Si ca sa-l mai stresam putin pe SS-ist ;D, haideti sa ne uitam putin (pentru inspiratie) pe un alt plan rusesc, al unei barci care mie mi se pare maximul dimensional al unei car-toppable, avand formele si dimensiunea unei barci cu care as porni cu incredere chiar la drumuri mai lungi pe Dunare:
http://www.yakutia.ru/~igor/T350/index.html (http://www.yakutia.ru/~igor/T350/index.html) . Greutatea rezultata a barcii (folosind placaj de mesteacan de 6 mm, tesatura WR de 200g/m2 si epoxy), conform urmatorului link, a fost de 40 kg :o : http://www.yakutia.ru/~igor/T350/photo2/index.html (http://www.yakutia.ru/~igor/T350/photo2/index.html) . Singura treaba de care ma tem oarecum e ca barca din linkuri e destul de "vantoasa" la transportul pe masina.
Treaba asta cu barcuta car-toppable e o solutie pentru foarte multa lume (inclusiv subsemnatul), care vrea sa evite toata tevatura cu peridocul, rampa de coborare a barcii la apa, taxele platite etc, pentru iesiri scurte, singur sau in echipaj minim.
Pentru moment, sa ne gandim cum putem obtine o greutate minima la o soliditate optima in cazul unei car-toppable: personal, la o barca pana in 2,5 metri as folosi placaj de 6 mm la fund, si de 4 mm la borduri. Am lucrat in varianta asta si am fost multumit, singura problema fiind totusi ca, la o barca mai mare, la zonele mai drepte dinspre pupa placajul de 4 mm tinde sa se onduleze. Pe de alta parte, copastia laminata pe ambele parti asigura o rigiditate foarte buna a bordurilor, iar prelungirea "crivacelor" deasupra banchetelor pana la copastie asigura forma optima a liniei copastiei.
Cel mai bun castig in greutate cred totusi ca ar fi daca se foloseste o tesatura sintetica in locul fibrei de sticla. De exemplu, panza acrilica numita Dynel sau cea poliesterica numita Xynole, folosite printre altele la acoperirea finala a corpurilor din lemn cold-molded la velierele de curse. Comportamentul la abraziune e excelent, greutatea proprie a tesaturii e de cateva ori mai mica decat a fibrei de sticla, iar absorbtia de rasina mai redusa. In Romania inca nu am gasit oferte de asemenea materiale, dar cred ca se pot comanda de pe net, iar in cazul colegului Mihaif99 e mult mai accesibila procurarea materialelor respective ;).
Nu prea cred ca se poate reduce greutatea barcii, daca se foloseste placaj mai lesinat (sau un material de tip fagure) va trebui ramforsat mai bine cu fibra si rasina si tot acolo se ajunge. A mea barca (4m/1.4/0.6) este facuta cu placaj de 6, cu cele trei starturi de fibra a ajuns la 9mm pe opera vie si 8mm in rest. Acum are aproximativ 90kg, dupa ce ii pun punti presupun ca va depasi suta.
Mi se pare util ca toate accesoriile (banchete, rezervor, masina de spalat vase...) sa fie demontabile si demontate cand se manevreaza barca pe si de pe masina.
P.S. Nu este periculoasa glisarea la o barca asa mica? Un val serios cred ca te pune direct pe orbita.
In primul rand o barca mica va fi folosita atunci cand conditiile sunt propice, de obicei pentru iesiri scurte. In plus, nu te obliga nimeni sa mergi in glisare pe valuri mari.
La barca ta din ce-mi amintesc parca aveai si osatura, care mai adauga ceva la greutate, iar pe parte de acoperire cu fibra cred ca barca e nitel "overbuilt". Eu de exemplu am dat un strat de 300g/m2 pe fund la Lynx 14 (placaj tot de 6 mm), si fiindca mi s-a parut ca inca flamba, am mai dat inca un strat de 300, dupa care fundul a iesit "stanca". Pe borduri mai ales e suficient un singur strat de 160 sa zicem, fiindca la o barca mica acolo nu sunt solicitari mari. Iar daca se folosesc panzele sintetice, greutatea se reduce foarte mult.
La a mea este clar ca am exagerat, problema este ca nu ma pot opri sa fac asta :o
La exterior, pe "fund" are tesatura de 300+mat 150+mat 300, pe borduri tesatura 300+mat 150. La interior este doar un strat de mat de 150, o sa mai adaug 300 pe anumite zone. Osatura este exclusiv longitudinala.
ai incercat sa te uiti pe "hull designer"?
gasesti ceva forme interesante
http://carlsondesign.com/software/add-ons/shareware (http://carlsondesign.com/software/add-ons/shareware)
Voi incerca sa raspund pe rand.
Radassous: iata o barca din care m-am inspirat. Prova e rotunda, si oglinda din trei bucati, arata bine, dar mai greu de construit. Dar barca are linii foarte asemanatoare. Cea cu vopsea dominant galbena, din final pare foarte usoara. Imi place mai mult. Uite cum se comporta in glisare.
Лодки самоделки .Глиссирующие. (http://www.youtube.com/watch?v=11lArdks1mU#)
Vali: toate chestiile se leaga, designul, cu usurinta de constructie, cu finisarea, cu scopul, cu cat e de usoara!
Exact asa cum zici, scopul e o barca pe care sa o iei repede din garaj si sa o "arunci" pe masina cand ai de gand sa iesi doua ore pe un lac la pescuit, sau admirat natura. Pentru noi cei ce avem deja barci mari, e o alternativa la o pneumatica, - economisesti 30-45 de minute de munca la fiecare iesire.
Cred ca ne-am complica daca am folosi placaj de 4 la bordaj si armatura suplimentara. Oricum nu e un bordaj foarte inalt, tocmai ca profilul barcii sa fie OK la vant, sa stea lipita de un perete in casa, etc. Cred ca se salveaza maximum 2 kg-3 kg la placaj, si se pierde iar un pic cu ramforsarile - "crivace. copastie dubla.... Daca mai iei un calcul ca oglinda, in designul cu placaj de 6 ar merge taiata din a doua bucata de placaj, ar fi ne-economic.
Ai dreptate cu finisarea cu alt material decat fibra. Ma gandesc la un minimum doar primer si vopsea de exterior, ca la barcile lui Hannu Hvartial. Pentru cei ce ar construi in apartament ar fi mult mai simplu. A doua varianta e "doar" epoxy si vopsea, cel de pe interior fiind aplicat INAINTE de insailare. Si in fine, pentru cei ce pot lucra in garaj, sau undeva unde sa faca slefuiri, ar merge aplicat, doar pentru protectie suplimentara, si un strat de fibra subtire, sau panza acrilica numita Dynel sau cea poliesterica numita Xynole. In nici un caz nu as vrea fibra pe interior. De aceea si placajul de 6 pentru borduri.
PLASMAN: da, initial am incercat Hull Designer care mi s-a parut bun, dar un pic greoi. E mai vechiut un pic. Colectia de designuri care vine cu package-ul HD e impresionanta. Faza misto e ca .hul pot fi IMPORTATE in freeship :)
Uite un site excelent pentru cineva care vrea sa construiasca repede, ieftin si decent, si distruge o serie de mituri: http://koti.kapsi.fi/hvartial (http://koti.kapsi.fi/hvartial)
Tipul nu protejeaza decat cu vopsea, si are si un design super fain al unei barci de ROWING, chiar foarte mistocutza si ultra usor de construit.
Interesanta barcuta din film, ca si functionalitate. Asa cum ma asteptam, cu o persoana merge cu prova in aer. Pe ape calme (concurs la rapitori :-X) este relativ safe, altfel...scurteaza drumul catre hubble.
In urma cu ceva timp mi-au ramas ochii pe Jinx de la svensons
http://www.svensons.com/boat/?p=MechanixIllustrated/Jinx (http://www.svensons.com/boat/?p=MechanixIllustrated/Jinx)
Merge transpusa in freeship pentru stitch&glue.
Citat din: radasous din August 01, 2012, 06:58:32 PM
In urma cu ceva timp mi-au ramas ochii pe Jinx de la svensons
http://www.svensons.com/boat/?p=MechanixIllustrated/Jinx (http://www.svensons.com/boat/?p=MechanixIllustrated/Jinx)
Merge transpusa in freeship pentru stitch&glue.
Pai da-i bataie :) ce misto ar fi sa avem o colectie de planuri. E interesanta.
Imi aduce aminte de asta: http://www.marinekart.com/ (http://www.marinekart.com/) care abia acum realizez ca nu ar fi o mare problema de proiectat ceva asemanator. Merge din trei bucati + varful + oglinda, apoi laminate acele "chines" cu polistiren albastru ca sa iasa tunnel hull.
Asta e o barca care ar obliga la acoperirea cu fibra, tocmai din cauza tunelului.
Bineinteles ca nu ne mai complicam cu mecanisme de directie. Merge la tiller. KISS
Poate ar fi un design chiar mai simplu.
muaaa, marinekart este chiar o bestie.
Ma apuc imediat de frisipuit jinxul.
Uite o varianta de barca la care s-ar puteea lamina doua flotoare astfel inct sa avem o barca tunel
E ceva mai ingusta si mai lunga decat prima.
Merge din trei bucati + varful curbat + oglinda, apoi laminate niste "chines" cu polistiren albastru ca sa iasa tunnel hull.
Placile laterale sunt tot de 8 picioare, dar varful curbat mai adauga cel putin un picior la lungimea totala.
Daca prima era o constructie "de apartament", asta e o barca de bibilit, care ar obliga la acoperirea cu fibra, tocmai din cauza tunelului. Oglinda se poate face mult mai fancy, ca sa iasa ceva deosebit.
Mi se pare foarte interesant subiectul.Vin si eu cu un link pentru a imbogati colectia:
http://www.yakutia.ru/~igor/cartop/otchet.html (http://www.yakutia.ru/~igor/cartop/otchet.html)
Cum vi se pare?
Daca nu va place barca rusilor,va atasez alt link.
Nu stiu cat e de grea barca dar in film un nene o ridica singur deasupra capului.
http://www.bowdidgemarinedesigns.com/Bowdidge_Marine_Designs_1/Magnum_12.html (http://www.bowdidgemarinedesigns.com/Bowdidge_Marine_Designs_1/Magnum_12.html)
Citat din: daves_32 din Septembrie 21, 2012, 03:12:41 PM
Mi se pare foarte interesant subiectul.Vin si eu cu un link pentru a imbogati colectia:
http://www.yakutia.ru/~igor/cartop/otchet.html (http://www.yakutia.ru/~igor/cartop/otchet.html)
Cum vi se pare?
Bordul liber mi se pare cam jos. Pare o barca stil papuc de curse. Cred ca pt lacuri mici, ca alternativa la bic-uri e foarte misto.
Citat din: daves_32 din Octombrie 03, 2012, 04:35:47 PM
Daca nu va place barca rusilor,va atasez alt link.
Nu stiu cat e de grea barca dar in film un nene o ridica singur deasupra capului.
http://www.bowdidgemarinedesigns.com/Bowdidge_Marine_Designs_1/Magnum_12.html (http://www.bowdidgemarinedesigns.com/Bowdidge_Marine_Designs_1/Magnum_12.html)
Asta e o barca foarte misto si seaworthy, dar dinou, pacatul e ca e prea mare si grea. Nenea din poza sustine probabil modelul din placaj de 4 m inainte de fibra si epoxy. E o barca miato, dar pt cel putin 2 oameni. In placaj de 6 nu o prea vad iesind sub 60-70 kg pe putin.
Asta se incadreaza la barci ultrausoare?
http://www.dhd24.com/azl/index.php?anz_id=79216503 (http://www.dhd24.com/azl/index.php?anz_id=79216503)
La 68 kg mi se pare cam grea pentru dimensiunea ei. Motivul e ca e de tip "barca in barca", adica dublu bordaj, plus balustradele alea negre etc. In schimb, are rezerva buna de flotabilitate la inundare, si finisaje reusite.
Singura chestie de care ma tem e sa nu fie facuta in tehnica Chopper-Gun, adica prin spray-ere cu tocatura de roving. Pretul cam asta indica, nu cred ca sta cineva sa bata la mana fibra pe o asa jucarie de barca.
Nea Ion, ai vreun gand vizavi de aceasta barcuta?
Citat din: Vali din Decembrie 13, 2013, 11:01:51 PM
La 68 kg mi se pare cam grea pentru dimensiunea ei. Motivul e ca e de tip "barca in barca", adica dublu bordaj, plus balustradele alea negre etc. In schimb, are rezerva buna de flotabilitate la inundare, si finisaje reusite.
Singura chestie de care ma tem e sa nu fie facuta in tehnica Chopper-Gun, adica prin spray-ere cu tocatura de roving. Pretul cam asta indica, nu cred ca sta cineva sa bata la mana fibra pe o asa jucarie de barca.
Nea Ion, ai vreun gand vizavi de aceasta barcuta?
Vali , deocamdata doar ma documentez ,vizavi de ceva mic care ai putea merge in glisare cu un motor mic aprox 6 cai ,o persoana si putin bagaj . (dar nu ceva de prin rusia ,imi ia aia gatul pe acolo ,nu , ceva care poate fi cumparat fara riscul unei tepe )
ce ziceti de copaile astea,gliseaza? (e cartoape sau nu )
http://www.vulpen-boats.nl/Aluminium%20boten/Qwest%20SDF10%20Information%20Sheet%20NL.pdf (http://www.vulpen-boats.nl/Aluminium%20boten/Qwest%20SDF10%20Information%20Sheet%20NL.pdf)
car toppable e sigur, la dimensiunile astea si greutatea e super.nici pretul de 800E(la ei acolo)nu e de lepadat.
Jon boat-urile astea gliseaza si la vasle :) exagerez desigur. Doar ca pe valuri e bai mare cu ele.
Citat din: ionpescarul din Decembrie 13, 2013, 11:20:12 PM
Citat din: Vali din Decembrie 13, 2013, 11:01:51 PM
La 68 kg mi se pare cam grea pentru dimensiunea ei. Motivul e ca e de tip "barca in barca", adica dublu bordaj, plus balustradele alea negre etc. In schimb, are rezerva buna de flotabilitate la inundare, si finisaje reusite.
Singura chestie de care ma tem e sa nu fie facuta in tehnica Chopper-Gun, adica prin spray-ere cu tocatura de roving. Pretul cam asta indica, nu cred ca sta cineva sa bata la mana fibra pe o asa jucarie de barca.
Nea Ion, ai vreun gand vizavi de aceasta barcuta?
Vali , deocamdata doar ma documentez ,vizavi de ceva mic care ai putea merge in glisare cu un motor mic aprox 6 cai ,o persoana si putin bagaj . (dar nu ceva de prin rusia ,imi ia aia gatul pe acolo ,nu , ceva care poate fi cumparat fara riscul unei tepe )
Am si sunt multumit de un WaterTender 9.4 ... a mers si pe masina, dar mai bine pe o remorcuta usoara de 2/1 m. Are cam 50-55kg la 2.9/1.4 m si merge bine cu 4cp, dar nu gliseaza cu 2 oameni la rapitor.
http://www.ebay.com/itm/NEW-94-WATER-TENDER-9-4-DINGHY-TENDER-PLASTIC-ROW-BOAT-/330446544346 (http://www.ebay.com/itm/NEW-94-WATER-TENDER-9-4-DINGHY-TENDER-PLASTIC-ROW-BOAT-/330446544346)
dar barca facuta de byteworks, Little harrier motor dory? 2.90/1.40 cu 39kg(conform planului), car toppable,motor pana la 20cp,poate colegul byteworks ne poate spune si un pret a materialelor.
Pomenita Broscuta (Little Harrier ) iese ieftin si a dovedit asta vara (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,829.0.html) ce poate face chiar si pe Dunare, incarcata. Dupa cum se vede, e "port-bagajabila" :)
S-ar putea sa fie totusi cam mica pentru doi pescari solizi cu bagaje de mai mult de un weekend.
la dimensiunile broscutei nu poti sa ceri sa care bagaje ca un ferryboat,bagaje pt un weekend sunt mai mult decat necesar pt un toppable.
daca nu stiati deja, eu am idei muuulte, uite una, o barca pliabila, din alea care se impaturesc in 4 si se pun pe masina, dar... cu vele. am vazut ceva standard oe la dealerii de barci dar au un pret prohibitiv (sau sunt eu subiectiv) stie cineva o srsa de planuri , asa de la 12 la 16 picioruse?
Salut Vasile, se gasesc planuri pentru barci pliabile, de exemplu aici: http://www.boatdesigns.com/10-Fold-Up-folding-boat/products/468/ (http://www.boatdesigns.com/10-Fold-Up-folding-boat/products/468/)
Barca in link e simpla, nu cu vele, si ceva mai mica (10 picioare - 3 metri), insa e un model dupa care se poate concepe ceva mai serios.
Eu insa nu prea sunt fan al acestui tip de barca, din motive de complexitate si fiabilitate scazuta, mai ales la vele. E complicat de montat arborada si velatura pe asa o barca, predispusa din conceptie la tot felul de torsiuni si deformari.
Mult mai convenabila ar fi o iola demontabila (invelis pe schelet), cum are colegul kmbh69. E prezentata la acest topic, si din ce-mi amintesc, proprietarul e foarte multumit de ea: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,363.0.html (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,363.0.html)
Ca de obicei Vali, esti om de baza, nu te-ai dezmintit nici de data asta. voi face un up date de la ultima intalnire de pomina de la ,,depozit,, am tras o fuga pana in Germania si sunt deja fericitul proprietar al unei Delphin 140, facuta pt vele, cu putul derivorului, in stare buna si completa (fara carma, derivor si greement) am mers deja cu ea cateva ore (cu carma altei barci si cu derivoare laterale imprumutate) pe WannSee langa Berlin si pe ChiemSee in Bavaria si, chiar fara grementul ei original, cu vele subdimensionate, merge super. De ce vreau si altceva? mi-a luat 4 ore sa o montez si nu mai spun demontatul, cei mai indemanatici spun ca dureaza o ora, cam multa activitate pentru o iesire de o zi, e foarte buna pt mici vacante de la 2-3 zile in sus. Nu uita ca stau la etajul 10 si nu am nici o posibilitate a lasa o barca undeva la indemana, stiu se poate la Galati dar nu e la indemana. o barca pliabila (in 60 de secunde spune reclama, hai 5 minute, treaca de la noi) as folosi-o la iesiri de o zi pe lacurile din jurul Bucurestiului. Stiu ca nu prea se preteaza la vele, dar e un compromis de etajul 10.
Frumusica barcuta propusa, dar eu cautam ceva ca modelul de 14 picioare de pe www.barci-pliabile.ro (http://www.barci-pliabile.ro) - din perspectiva mea e cam scump. a face o barca din placaj nu mi se pare o problema prea mare, mai dificila mi se pare etanseizarea imbinarilor mobile. Si inca o idee, cum ar merge cu vele o pneumatica solida, peste 12 picioare, cu fundul si pupa rigide, din placaj gros, la care sa atasez derivoare laterale? hai ca junge pana acum.
Salut Vasile, nu pot sa spun mare lucru despre barcile pliabile, fiindca nu am avut experiente cu ele. Posibil sa fie o solutie buna, dar personal nu sunt atras de tipul asta de barci, exista alternative mai potrivite, mai ales pentru vele.
Ca exemplu, daca tot ai intrebat despre o pneumatica echipata ca velier, se poate, dar nu e prea eficienta, si nici comoda la transport, montaj etc. Am facut pe vremuri asa ceva cu prietenul meu Andrei din Galati, atunci ne-a convenit, dar acum, cand avem ceva experienta in plus, nu cred ca ne-ar mai interesa.
Daca varianta pneumatica e de interes in cazul tau, cred ca s-ar potrivi mult mai bine un catamaran cu vele, avem deja colegi care au asa ceva. E mai stabil, mai rapid, ofera senzatii mai interesante, si nu e mare diferenta fata de o pneumatica obisnuita, dpdv al transportului si montajului.
la preturile la care se cer pe catamarane cu vele mai pun ceva si i-au o cabinata sh (bineinteles urmeaza problema depozitarii, la indemana)
Nu-i chiar asa. Daca ai noroc sa te intalnesti la bairam cu vreunul din proprietarii de catamarane, ai sa vezi ca nu sunt chiar prohibitive. Eu cred ca sunt fanul nr. 1 al sintagmei "maximul de barca la minimul de bani", si la cat-uri raportul utilitate/pret e unul bun (bineinteles daca prin utilitate intelegem sailing-ul si nu carausia :) ).
Cred ca probabilitatea este mai mare sa gasesti o barca decat un catamaran. Insa vreau sa clarific urmatoarele probleme: pt un sistem cu derivoare laterale axa transversala a acestora e mai buna din lemn sau metal (as dori sa ies si pe mare) si, a doua problema, la o barca pliabila home made (daca mi-ar putea recomanda cineva, nu doar Vali, un proiect ceva mai mare de 12-16 picioare) cum faci imbinarile etanse si in acelasi timp rezistente la forfecare/indoire?
Citat din: Don Basilio din Decembrie 30, 2013, 10:44:47 PM
...... cum faci imbinarile etanse si in acelasi timp rezistente la forfecare/indoire?
Ma gandesc la poliplan sau hypalon . Sunt materiale special destinate barcilor gonflabile .
Lipind pe suprafetele rigide fasii de poliplan , lasand un mic spatiu intre acestea , poliplanul va functiona ca o "balama" continua .
Ca rezistenta si flexibilitate este materialul ideal .
Citat din: modi din Decembrie 31, 2013, 12:08:51 AM
Citat din: Don Basilio din Decembrie 30, 2013, 10:44:47 PM
...... cum faci imbinarile etanse si in acelasi timp rezistente la forfecare/indoire?
Ma gandesc la poliplan sau hypalon . Sunt materiale special destinate barcilor gonflabile .
Lipind pe suprafetele rigide fasii de poliplan , lasand un mic spatiu intre acestea , poliplanul va functiona ca o "balama" continua .
Ca rezistenta si flexibilitate este materialul ideal .
Exact asa se fac aceste "balamale". Problema e sa gasim un material adecvat pentru placile barcii. In rest am tot ce trebuie, modele de carton, proiect in freeship, cu placile, tot.
Se foloseste polipropilena, dar nici placajul de 6 mm nu ar fi de lepadat.
In primavara, la salonul nautic de la Baneasa, la standul celor cu barci pliante, am asistat impreuna cu Florio si cu alti colegi de forum la o demonstratie de forta. Dupa ce doi tipi au montat-o in cateva minute, unul dintre ei s-a pus cu ciocanul pe ea. Si dadea cu asa o sete, de ziceai ca-i este dusman de-o viata. Si barca nu avea nimic! Nici macar un semn la lovitura. si ma intrebam ca prostu': cate astfel de demonstratii a facut in timpul expozitiei?
Din pacate nu mai retin ce material folosea la imbinare, asa zisa balama, dar poate afli mai multe amanunte de aici http://www.barci-pliabile.ro/ (http://www.barci-pliabile.ro/)
Si inca o chestie: Imbinarea de pe chila parca era mai lata decat cele de pe gurna pentru a permite plierea fara eforturi asupra "balamalei" chilei.
Multumesc Modi pt ideea de "balama" de hypalon sau poliplan, m-am gandit si eu, intrebarea se pune: face priza poliplanul/hypalonul cu rasina cu care ar trebui sa fie imbracat placajul sau lemnul din care se face barca? In al doilea rand (bineinteles ca ii multumesc lui Vali pt link-ul cu barcuta de 10 picioare) rugam pe toata lumea daca stie undeva un plan de barca pliabila mai mare de 12-16 picioare (3,6-4,8 m). Pentru mine (subiectiv) 2250 euro pt o barca deschisa de 14 picioare (4,2 m) e cam mult - cat cer aia de la barci pliante - , spuneam ca mai puneam ceva si imi luam o cabinata. Oricum multumesc tuturor celor care se implica.
Nu trebuie sa faca priza. Balamaua se preseaza cu o alta bucata de placaj, mai ingusta, taiata dupa acelasi contour, de-a lungul muchiei care se imbina.
Citat din: Vali din Iulie 19, 2012, 01:04:11 PM
Traiasca portabote ;D. Care imi vinde si mie niste timp in leasing, ca nu-mi mai vad capu' de treaba, si taaare mi-ar placea sa mai scriu si pe forum :P. App Mihai, super misto barcuta, ma bag si eu imediat ce imi cumpar niste timp :).
Despre Porta Bote mai exista informatii ? Peste tot in forumurile de afara am citit opinii super , mai ales la modelele de dupa 2014 cand s-au imbunatatit/schimbat banchetele vechi care se mai rupeau . In Romania de ce nu au "prins" ? Inafara pretului care ar fi problemele lor ?
Par mega solide si elimina dezavantajele baloanelor de la gonflabile/RIB care se pot sparge/taia usor .
Eu am vazut una pe Snagov, orice miscare in ea trebuia facuta cu grija si pentru pescuit pare foarte problematica din cauza stabilitatii.
@Zodiac: defectul meu este ca am crescut pe barci batranesti, butucanoase, urate, murdare, dar indestructibile si sigure in orice situatie. Din acest motiv, nu sunt entuziasmat de noile inovatii din tagma, precum pneumatice, portabote, barci din polietilena etc. Prefer intotdeauna o barca sanatoasa si verificata in practica.
Ce uita lumea este ca lucrul cel mai important la o barca este comportamentul nautic optim. Orice alta caracteristica e secundara - pliabilitate, transportabilitate rutiera etc. Vrei o barca buna, te dai cu ea si vezi daca-ti place cum se misca, daca e suficient de stabila, daca tine valul bine etc. Asta conteaza, nu artificiile sau avantajele de pe uscat.
Multumesc pentru raspunsuri .
@drmarius , ei spun ca e o barca clasa C si D ! Prin videoclipuri unii tot pescuiesc din ea in picioare ...chiar si cate 2 , altii ies pe ocean/mare in valuri destul de incomode . Doar cateva videoclipuri...sunt multe :
https://www.youtube.com/watch?v=9yDAMlrZS6g (https://www.youtube.com/watch?v=9yDAMlrZS6g)
https://www.youtube.com/watch?v=yWpTdg8nAb4 (https://www.youtube.com/watch?v=yWpTdg8nAb4)
https://www.youtube.com/watch?v=E3iT0zkuDd0&index=2&list=PLA3wgsuaMXBYKj6jdsQLVglI9YROMEiVk (https://www.youtube.com/watch?v=E3iT0zkuDd0&index=2&list=PLA3wgsuaMXBYKj6jdsQLVglI9YROMEiVk)
https://www.youtube.com/watch?v=b3bWxYzuquk (https://www.youtube.com/watch?v=b3bWxYzuquk)
https://www.youtube.com/watch?v=29XVaV2pG5M (https://www.youtube.com/watch?v=29XVaV2pG5M)
https://www.youtube.com/watch?v=NurpxRDkjJE (https://www.youtube.com/watch?v=NurpxRDkjJE)
Exact pe stabilitate insista ei !
@Vali am crescut la Braila pe malul Dunarii , prin Insula Mare si pe langa Razelm la bunici printre aceleasi barci . din pacate pentru mine nu am studiat constructia barcilor ci doar...am tras la rame si mai rar am mers cu motorizate conduse de altii . In copilarie nu eram atat de interesat de siguranta si de tinuta pe apa a barcilor...toate pareau sigure iar probabil inconstienta varstei si-a spus cuvantul la vremea respectiva .
In cazul pliabilitatii si a transportabilitatii rutiere pot decide singur , intrebarile mele sunt despre comportamentul nautic optim si siguranta pe care le pot oferi acest tip de barci , subiect la care cunostintele mele actuale sunt incipiente .
Mie nu-mi inspira incredere o barca pliabila tip portabote. Chiar daca are miezul carenei mult mai rigid decat de exemplu invelisul unui caiac pliabil Pouch, tot sufera la hidrostatica si hidrodinamica din cauza deformarilor. Nu e acelasi lucru ca o barca rigida.
In plus, faptul ca e relativ usoara o face cam "jucausa" in raport cu o rigida echivalenta. Si in ce ma priveste, nu am incredere in sistemul de asamblare prin pliere, cu muchiile alea din plastic flexibil. Mai ales cand stiu cam peste ce poti da cu barca - cioate, fiare, pietroaie mari, franghii metalice etc.
Totusi, singurul mod de a afla mai multe e o proba practica. Cred ca e o barca buna pentru ape protejate, dar sincer nu m-as risca vreodata cu asa ceva la un drum lung pe Dunare si in Delta. Un caiac pliabil puntat e mult mai potrivit, inclusiv pentru valurile de siaj ale bizonilor, pe cand portabote, deschisa si cu bord liber mic, e destul de expusa.
Proba practica...nu am cum . Caiac din pacate e exclus . Nu o compar cu o rigida serioasa , nu renunt nici la cabinata de peste 5 metri .
O compar doar cu gonflabilele si RIB-urile mici . Vreau sa o folosesc la pescuit pe balti , lacuri de munte , Dunare excursii mici si...mare pe langa mal sa zic un 500 - 1000 metri cand e vreme buna .
Eu am 2 mai mari ca "prietenul" :
https://www.youtube.com/watch?v=dAomMBYMwS0 (https://www.youtube.com/watch?v=dAomMBYMwS0)
Poza pe PM !
O delectare ! Despre acest nene si barca ce parere aveti ?
https://www.youtube.com/watch?v=rBNGTRHVBJo&index=1&list=PLFE62CFBE097BB5A0 (https://www.youtube.com/watch?v=rBNGTRHVBJo&index=1&list=PLFE62CFBE097BB5A0)
https://www.youtube.com/watch?v=HqSvOonsuSU&index=2&list=PLFE62CFBE097BB5A0 (https://www.youtube.com/watch?v=HqSvOonsuSU&index=2&list=PLFE62CFBE097BB5A0)
https://www.youtube.com/watch?v=I8Sm-mpEKrU&list=PLFE62CFBE097BB5A0&index=3 (https://www.youtube.com/watch?v=I8Sm-mpEKrU&list=PLFE62CFBE097BB5A0&index=3)
https://www.youtube.com/watch?v=1GP3o3CezLM&list=PLFE62CFBE097BB5A0&index=4 (https://www.youtube.com/watch?v=1GP3o3CezLM&list=PLFE62CFBE097BB5A0&index=4)
Cu vele ca sa placa tuturor ;D !
Citat din: Zodiac din Octombrie 26, 2018, 12:17:15 AM
O delectare ! Despre acest nene si barca ce parere aveti ?
[...]
Cu vele ca sa placa tuturor ;D !
Un nene foarte curajos si putin traznit, daca ne gandim la riscurile unei calatorii cu o asemenea dracovenie si care se distreaza la maximum doar de dragul de a demonstra ca se poate. De confort nu cred ca putem vorbi, dar de adrenalina da.
Cinste lui, jos palaria !
Dar nu te vad utilizand asa ceva decat pentru distractie pura. Si mi-e tare teama ca doamna ar putea accepta sa ia parte la asa ceva doar atunci cand ati fi pe ape complet linistite si cu adancime mica, nu in curentul Dunarii sau pe lacuri cu apa rece si adanci.
Pretul unei asemenea barci nu e prea incurajator: 2595 USD pentru 3.25m si aproape 3000 USD pentru una de ~4.3m!
https://www.porta-bote.com/bote-order-form/ (https://www.porta-bote.com/bote-order-form/)
Iar second hand, o vad listata pe la 1800 AUD:
https://www.boatsales.com.au/boats/porta-bote/used/ (https://www.boatsales.com.au/boats/porta-bote/used/)
Ca sa nu mai spun ca pe E-bay, un sail-kit costa usturator: 769 USD !
Sail kit for Porta-Bote with Clamp-on Rudder and 45 SF Sail (https://www.ebay.com/itm/Sail-kit-for-Porta-Bote-with-Clamp-on-Rudder-and-45-SF-Sail/122990396252?hash=item1ca2cc835c:g:C0IAAOxyY9VRUM~h)
Citat"This SailboatsToGo folding sail kit will turn any Porta-Bote into a sailboat. The kit includes everything you need for a sailing conversion of your Porta-Bote -- Sail, mast, spars, frame, mast step (socket), ropes, leeboards (so you can tack upwind), and clamp-on rudder. [...] Sail is nylon. Most metal parts are anodized aluminum. Hardware is stainless steel. 1 year warranty "
Pai ce facem? 3000 USD pe o barca de 4.3m + 769 USD pentru un sail-kit cu 1 an garantie si care contine o vela din nylon ?!
No fuckin' way! Mi se pare specula pura.
Un clip interesant ar fi si "Advice for new Porta-Bote owners (https://www.youtube.com/watch?v=0M1CPn691Dw)", in care se arata cum danseaza tipul respectiv in portabote, dorind sa-i demonstreze stabilitatea.
Dar ar fi bine de privit si evaluat si comentariile :
Citat- I am very disappointed in my porta bote it has not held up well to consistent use and replacement parts are extremely over priced and the boat dose not row well what's so ever
- Porta-Bote Alpha Problem: transom is too deep for small outboards that have to rotate 360 degrees for reverse;
Concluziile le poate trage fiecare, pentru ca de gustibus non disputandum !
Pentru cine mai e interesat de aventurile tipului , poate viziona si "Banana boot trip 2009" in 7 episoade pe Youtube , sa nu le mai inserez ! Inca nu stiu daca batranul e vreun profesionist...vreun Bear Grylls al apelor...sau nebun dar cu un echipament rudimentar face ce nu fac altii cu "vapoare" . Un lucru e clar...si barca il ajuta .
Barcile sunt la vanzare si in Romania , de exemplu ce as vrea eu de 12 ( 3,85 m) pe barci pliabile.ro 2650 euro , bineinteles mai scumpe cu vreo 200 de euro ca in Germania...deh la noi merge si asa , dar din nou ifose cu 30% avans ...astepti cat vrea el , iar programul de vizitare la sediul lor e ridicol , e mai relaxat si la unitatile militare , 18 - 18,30 si numai sa anunti din timp . Pe contul tipului de FB nu exista nici un comentariu deci...le sterge , din nou un fapt descurajator .
Unii au mers pe Dunare si Delta cu ele cu sute de kile de bagaje :
http://www.peapa.ro/blog/2008/06/portabote-in-delta-dunarii/ (http://www.peapa.ro/blog/2008/06/portabote-in-delta-dunarii/)
http://www.peapa.ro/blog/2008/10/porta-bote-in-delta-dunarii-partea-2/ (http://www.peapa.ro/blog/2008/10/porta-bote-in-delta-dunarii-partea-2/)
https://www.youtube.com/watch?v=nqEwvBpW0AY (https://www.youtube.com/watch?v=nqEwvBpW0AY)
https://www.youtube.com/watch?v=tHLZhZF4uag (https://www.youtube.com/watch?v=tHLZhZF4uag)
Or fi nebuni si astia ? Or fi nebuni si cei care au acordat CE clasa C ? De unde au bani sa reziste pe piata din 1969 daca fac barci proaste ? Multi le folosesc ca barci de salvare , oare de ce ?
https://www.porta-bote.com/the-rescue-boat/ (https://www.porta-bote.com/the-rescue-boat/)
https://www.youtube.com/watch?v=lPZOcvyqkkg (https://www.youtube.com/watch?v=lPZOcvyqkkg)
https://www.youtube.com/watch?v=bHCvO7VxRYk (https://www.youtube.com/watch?v=bHCvO7VxRYk)
Nu am luat o decizie finala , sunt intrebari pe care mi le pun si eu !
Una peste alta e mai sigura fata de orice gonflabila sau RIB mic la nivel de rezistenta mecanica in conditiile de Dunare si Delta . Si cu siguranta de 2 ori mai spatioasa 1,50 m latime fata de genul 75 cm la gonflabilele de lungime similara . Vezi aici testul ciocanului :
https://www.youtube.com/watch?v=lVQV_8Tkv9Q (https://www.youtube.com/watch?v=lVQV_8Tkv9Q)
Chitul de sail pe mine nu ma intereseaza ci doar un scaun rotativ :
https://www.porta-bote.com/swivel-seat/ (https://www.porta-bote.com/swivel-seat/)
Am inteles ca din 2014 s-au rezolvat majoritatea problemelor , citind pe forumurile de afara :
- oglinda s-a schimbat
- bancutele au devenit din plastic super solid
- au schimbat si vaslele
Din cate stiu eu nimic bun nu e ieftin , sunt unii care le au si de 30 de ani !
Spor in toate !
Concluzia e ca sunt toate conditiile sa devii chiar tu un dealer de portabote ;).
eu am pescuit destul de mult din porta bote,a avut un prieten una.barca e stabila pentru dimensiunile ei problema e alta fundul barcii flexeaza sub picioare cand te ridici si asta o face sa para instabila,in fata e mai nasol sa stai deoarece chila se ascute si stai pe un plan inclinat.merge bine cu motor de 5/6 cai taie bine valurile dar merge foarte prost la vasle parca ai vasli cu ancora lasata.cu motor se comporta mai bine cu doua persoane,cu o persoana daca mergi in viteza si e si ciupita apa tremura ca o gelatina daca sant doi se stabilizeaza.cat despre volum si transport nu te lasa pacalit de reclame,niciodata nu arata banchetele si oglinda care ocupa mai mult loc decat carena pliata si nu incap in portbagajul unei masini normale cea mai lunga avand 150,banchetele au si niste tije metalice sub ele care nu se pliaza prea bine ocupand destul de mult loc.daca mai doresti informatii intreaba si voi raspunde.
Citat din: Zodiac din Octombrie 26, 2018, 02:50:11 AM
Unii au mers pe Dunare si Delta cu ele cu sute de kile de bagaje [...] Or fi nebuni si astia ? Or fi nebuni si cei care au acordat CE clasa C ?
De unde au bani sa reziste pe piata din 1969 daca fac barci proaste ? Multi le folosesc ca barci de salvare , oare de ce ?
[...] Nu am luat o decizie finala , sunt intrebari pe care mi le pun si eu !
Cu siguranta, multi si le-ar pune, e normal.
Chestia cu omologarea pe clasa C, n-o pot comenta, ca nu am habar, dar poate altii care sunt ancorati in astfel de activitati, sa o poata face.
Referitor la "nebunie", asta e o trasatura personala. Daca au incredere, OK. Din 1969, pot rezista datorita unei nise de piata pe care au reusit s-o acopere prin tehnici de marketing, care conving cumparatorii acelei nise.
Citat din: Zodiac din Octombrie 26, 2018, 02:50:11 AMUna peste alta e mai sigura fata de orice gonflabila sau RIB mic la nivel de rezistenta mecanica in conditiile de Dunare si Delta. [...] Am inteles ca din 2014 s-au rezolvat majoritatea problemelor , citind pe forumurile de afara
Zodiac, stii foarte bine ca pana nu vei testa cel putin un exemplar (si nu oricum), nu vei putea fi sigur de afirmatia pe care tocmai ai facut-o (referitoare la siguranta).
De cand am venit in lumea asta a barcilor, am primit destul de des un sfat: "da-te in cat mai multe barci" ;D ;D
Nu am putut urma intocmai acest sfat, din motive lesne de inteles, dar sfatul e foarte pertinent - n-ai cum stabili comportamentul unei ambarcatiuni doar stand in fotoliu, analizand specificatiile tehnice si privind clipuri. Astea sunt activitati premergatoare, dar pana nu te urci intr-una s-o simti si s-o supui unor teste, nu vei avea cum valida afirmatiile celorlalti utilizatori. Singur ai spus ca ai testat cateva salupe, corect?
Pana la urma, testele trebuie sa le faci, ca doar sunt banii si siguranta ta in joc. Sunt realmente curios daca vei gasi vreun dealer care sa-ti ofere un test curpinzator si convingator.
Una peste alta, daca ajungi la concluzia ca portabote e ceea ce-ti doresti si iti vei cumpara una, te rog sa ma inviti si pe mine sa vad cum se comporta, chiar sunt curios sa "simt" la concret. Bafta !
http://quickboats.com (http://quickboats.com)
Corp din kevlar, dar și prețul pe masura
Am avut si eu Porta bote pana acum cativa ani. Buna barca, daca stii ce asteptari trebuie sa ai de la ea. Am facut si vreo doua delte cu barca asta, la modul ca de la Tulcea puneam barca mea, cu tot cu motorul de 5 cp in barca altui prieten si mergeam sa pana pe Cernovca. Am intrat cu barca asta prin delta unde nu putea intra nimeni, datorita pescajului si greutatii reduse. Pentru un stil de pescuit minimalist, este exact ce trebuie.
Nu as merge cu ea pe Dunare in schimb, ca atunci cand am ajuns prima data cu ea la Tulcea erau niste valuri care m-au descurajat total. Nu as face cu ea distante lungi, cu bagaj pentru mai multe zile si nu m-as baga pe lacuri gen Isac, Matita, atunci cand bate vantul. Aia cu flotabilitatea e vrajeala, Barca nu pluteste in conditiile in care ai pus pe ea motor, bagaje plus propria persoana. nu cred ca are cineva nevoie de o scandura de care sa se tina in mijlocul Dunarii, ci de o barca ce sta bine si pe valuri.
In rest, numai de bine despre Porta Bote.
Citat din: Vali din Octombrie 26, 2018, 07:49:07 AM
Concluzia e ca sunt toate conditiile sa devii chiar tu un dealer de portabote ;).
Doar daca vreau sa dau faliment ;D ! Nu cred ca in Romania s-au vandut prea multe si nici nu se vor vinde . Din ce am citit pe forumurile de pescuit , chiar si cei care le-au cumparat le-au vandut dupa un an...doi . Nici nu avem structura hidro care s-ar potrivi acestui tip de barca . Si nu pentru ca erau proaste ci pentru ca nu se potrivesc necesitatilor unor pescari care vor sa mearga drumuri lungi pe Dunare . La banii aia majoritatea au alternative diferite .
Citat din: diles din Octombrie 26, 2018, 09:09:33 AM
eu am pescuit destul de mult din porta bote,a avut un prieten una.barca e stabila pentru dimensiunile ei problema e alta fundul barcii flexeaza sub picioare cand te ridici si asta o face sa para instabila,in fata e mai nasol sa stai deoarece chila se ascute si stai pe un plan inclinat.merge bine cu motor de 5/6 cai taie bine valurile dar merge foarte prost la vasle parca ai vasli cu ancora lasata.cu motor se comporta mai bine cu doua persoane,cu o persoana daca mergi in viteza si e si ciupita apa tremura ca o gelatina daca sant doi se stabilizeaza.cat despre volum si transport nu te lasa pacalit de reclame,niciodata nu arata banchetele si oglinda care ocupa mai mult loc decat carena pliata si nu incap in portbagajul unei masini normale cea mai lunga avand 150,banchetele au si niste tije metalice sub ele care nu se pliaza prea bine ocupand destul de mult loc.daca mai doresti informatii intreaba si voi raspunde.
Un comentariu strict la obiect ! Se vede clar faptul ca experienta practica depaseste cu mult marketingul sau vizionarea de filmulete . Am vorbit mult si cu distribuitorul si voi face un review general .
Citat din: bobinuta din Octombrie 26, 2018, 02:03:15 AM
Si mi-e tare teama ca doamna ar putea accepta sa ia parte la asa ceva ...
Ai avut dreptate mai ales in urma postarilor lui @diles si in urma discutiilor cu importatorul . Raspunsul a fost NU ...dar si eu am fost de acord ca NU e ceea ce imi trebuie .
@dan_rotaru , comentariul tau ...cu mici exceptii seamana foarte mult cu ce mi-a spus importatorul .
Am sa fac un mic review pe baza tuturor informatiilor pe care le-am adunat de peste tot . Multumesc tuturor pentru informatii .
PORTABILITATE
Mie personal nu imi place foarte mult modul de pliere . Din acest punct de vedere prefer de 1000 de ori acest mod de pliere care permite transportul intr-un portbagaj sau remorca :
https://www.youtube.com/watch?v=k3smev5i8iw (https://www.youtube.com/watch?v=k3smev5i8iw)
Pe un alt forum ...la postarea nr. 3 un forumist povesteste cum i-a sarit barca de pe masina la 130 km la ora :
http://forum-pescuit-la-somn.com/index.php?page=Thread&threadID=847 (http://forum-pescuit-la-somn.com/index.php?page=Thread&threadID=847)
USURINTA IN MANIPULARE SI SPATIUL NECESAR
In primul rand barca respectiva pliata are nevoie de spatiu exact cat lungimea barcii deci se preteaza la masini mari , SUV-uri , autorulote...altfel flambeaza si tremura in plan vertical in mers . In plus ...cel putin in cazul meu , nu as mai putea folosi portbagajul suplimentar Thule , pe care eu il montez pe masina in majoritatea plecarilor . In al doilea rand cam toata lumea spune ca e destul de greu sa o montezi singur , este nevoie de 2 persoane . Nu poti organiza spatiul din barca , in sensul ca nu poti elimina din banchete pentru ca toate au rol de rigidizare . Un alt minus este lipsa totala a manerelor de transport si a inelelor de tractare .
Asa cum a observat si @diles , nimeni nu discuta despre gentoiul imens suplimentar care contine banchetele@etc. care poate ocupa un portbagaj marisor .
LA CE SA NE ASTEPTAM PE APA
Il citez pe importator "deplasarea in picioare in barca pe apa seamana cu mersul pe o saltea gonflabila" deci mai inconfortabil decat intr-o pneumatica clasica si mult sub una cu podina din aluminiu . Aici as adauga eu ...intr-o gonflabila te mai echilibrezi cu mainile pe flotoare dar in acest caz ce faci ...ca si bordul liber flambeaza puternic , asta fiind principalul motiv pentru care eu am renuntat deja la Porta Bote .
Cei de la Porta Bote folosesc aceasta elasticitate ca pe un argument pozitiv in sensul ca barca se pliaza pe val si ar aduce un plus de comportament sigur pe valuri .
Si ca sa il citez din nou pe importator "daca te obisnuiesti cu aceasta elasticitate totul devine frumos si sigur" . Aici ramane rezerva fiecaruia daca se poate obisnui...cu siguranta eu nu .
O alta problema ar fi motorizarea mica precum si faptul ca viteza de deplasare nu e foarte mare , deci nu e potrivita pentru deplasari lungi . Folosirea unui motor mai mare dauneaza total tinutei de drum in sensul ca barca flambeaza la mijlocul ei (specialistii pot spune termenul stiintific) deci forta de impingere a motorului devine mai mare decat posibilitatea provei de a disloca apa .
REZISTENTA SI SIGURANTA
Daca vorbim de rezistenta materialului barcii , cred ca aceasta este extraordinara . Multi le folosesc de peste 30 de ani si sunt foarte multumiti , desi au mai schimbat vasle , bancute , etc. . Am sa insist pe acest cuvant DACA te poti obisnui cu senzatia de "a merge in picioare pe o saltea pneumatica" si cu tremuraturile aferente barcii , cred ca e o barca destul de sigura pentru distante relativ mici si in conditii meteo bune .
Un alt minus este faptul ca nu are nici o supapa de evacuare a apei...trebuie evacuata "manual" .
Am discutat cu importatorul si despre mersul la vasle de care se plange toata lumea . Pe undeva e normal sa nu poti trage la vasle "vartos" daca peretii barcii sunt elastici si in plus furchetii sunt foarte mici si din plastic . Am inteles ca daca nu bagi prea adanc vaslele in apa , deplasarea e decenta .
PRET , DOTARI , GARANTIE
Deoarece barca e facuta dintr-un material de mare calitate , nu am sa comentez pretul . In schimb problema mare e la dotari , sa nu mai vorbesc de preturile acestora .
Barca vine chiar si FARA VASLE si FURCHETI , costa 100 de euro suplimentar .
Roti transport 300 de euro... :'( ...wow , am crezut ca au jante de magneziu...dar sunt din plastic .
Un scaun simplu dintr-un plastic netapitat - 200 de euro ! Dar e rotativ .
Un alt plastic pentru suport motor electric 100 de euro .
In schimb cea mai tare faza e la GARANTIE .
Cica garantie 10 ani !
http://www.barci-pliabile.ro/?p=garantie (http://www.barci-pliabile.ro/?p=garantie)
Sper ca am atins majoritatea subiectelor de interes si am incercat sa fiu cat mai obiectiv !
Spor !
Salutari,
Ce se mai aude cu barcuta aia mica, cartopper?
Ma intereseaza si pe mine una dar rigida, nu pliabila. Pana una alta am gasit pe net cateva optiuni din polietilena:
http://www.fun-yak.fr/annexes/coralline/ (http://www.fun-yak.fr/annexes/coralline/)
http://www.whaly.com/en/whaly_2101.html (http://www.whaly.com/en/whaly_2101.html)
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&u=https%3A%2F%2Fwww.njuskalo.hr%2Fmala-plovila%2Fplasticni-camac-rkm-250-oglas-15587381 (https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&u=https%3A%2F%2Fwww.njuskalo.hr%2Fmala-plovila%2Fplasticni-camac-rkm-250-oglas-15587381)
Testul de rezistenta e chiar haios: https://youtu.be/rLxZfBa1Yus (https://youtu.be/rLxZfBa1Yus)
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&u=http%3A%2F%2Fwww.roto-boat.com.pl%2F%25C5%2582odzie%2Fszuwarek (https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&u=http%3A%2F%2Fwww.roto-boat.com.pl%2F%25C5%2582odzie%2Fszuwarek)
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&u=http%3A%2F%2Fwww.roto-boat.com.pl%2F%25C5%2582odzie%2Ffly (https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&u=http%3A%2F%2Fwww.roto-boat.com.pl%2F%25C5%2582odzie%2Ffly)
Ce parere aveti de astea? Pentru o persoana, pe lacuri mici, motoare mici?
eu zic sa faci mai bine una de tip jon boat,la capitolul barci mici sant imbatabile ca si si spatiu flotabilitate si stabilitate.cu una de 3 m am facut multe expeditii in delta,gliseaza cu motor de 5 cai si cantateste 50kg,se poate transporta si pe masina fara probleme.
Am cautat o vreme un jon 1032 sau 1232, la un moment dat aparuse un 1232 pe OLX. Am vorbit cu proprietarul si am ajuns la concluzia ca e destul de instabila, la baza are doar 80cm, sus are 120cm. El a fost si in Delta cu ea, eu nu stiu daca as avea curajul. Oricum pretul de SH la barci de aluminiu e destul de mare, chiar si la jon-uri.
Ma gandesc eventual sa fac una din placaj, mai mult un punt, de 2,4m, latime 120cm si cu margini mai drepte ca sa nu ies mult in afara portbagajului de la masina. Nu prea ma stiu cu imbracatul in fibra dar citesc de zor forumul sa invat.
@diles: am vazut in topicul tau ca peste aia noua ai un jon mai mic, ce dimensiuni are si cum se comporta?
Incearca peste 3m.Au incercat si altii ,si au avut ca rezultat -lungime mica =instabilitate mare.
Pentru barca mare ... am vorbit deja cu Vali.
Acuma vreau una mica pe care o duci pe masina si o bagi pe beltile alea mici unde e greu accesul, merge numai dusa pe maini ... si nu mai vreau pneumatica. Motor electric sau unde se poate un termic mic pana in 5cp.
Un skiff mic, un jon mai lat, ceva de o persoana care sa permita pescuitul in picioare. Alea de polietilena par rezistente, nu stiu cu stabilitatea cum stau.
aia mica e de 300x125 dar are fundul de 115.e o barca foarte stabila pentru dimensiunea ei,o conduc stand mai mult in picioare decat de pe bancheta,doi pescari pot pescui linistiti in picioare.am fost si cu jon1232 si e foarte instabila desi e mai lunga datorita fundului ingust.jonul de pe olx a fost a unui prieten si am fost impreuna in delta de mai multe ori, el cu 1232 si eu cu barca care ai vazut-o in imagine.1232 are si bordul liber foarte jos care e iar o problema la valuri de siaj.cel mai important la stabilitatea unei barci e latimea fundului nu lungimea,am facut si jon de 250x125 si tot era stabila in ciuda lungimii mici datorita fundului lat,chiar glisa cu motor de 4 cai.in schimb o barca lata si scurta merge mai prost la vasle aici 1232 e superior merge mult mai bine la vasle fiind ingusta si lunga.
Cu Broscuta (https://www.barcaholic.ro/showthread.php?t=969) de 3 m am fost de multe ori in Delta fara probleme, ultima data in octombrie. Vezi aici (https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,829.0.html), aici (https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1813.msg30197.html#msg30197) si aici (https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1364.msg23330.html#msg23330).
Am avut experiente,asta e clar.In mars pe valuri conteaza lungimea.Si tu Diles ai dreptate la stabilitatea in stationare,pescuind din picioare de exemplu,cu cat e mai lata e mai stabila.
gasesti tu un compromis.
Multumesc byteworks si diles, cred ca o combinatie intre astea as vrea, adica sa aiba si fund in v pentru cazurile ca se starneste vantul dar si fundul drept ca sa pot sta in picioare cand pescuiesc.
Eventual o broscuta mai mica, cu paiol, o singura bancuta undeva mai in spate si un compartiment in fata pentru baterii, ancora...
Mai am un detaliu care ma indreapta spre o barcuta facuta in s&g si anume ca am ocazia sa iau un motor de 4cp cu cizma lunga, pe care l-as folosi pe barca mica si sa-l iau de backup pe aia mai mare.
Pana acuma cel mai mult imi place un model recomandat pe undeva pe aici pe forum:
https://bowdidgemarinedesigns.com/magnum-12/
Doar ca l-as vrea mai scurt, sa zicem un maxim de 9ft si cu bordurile mai inalte putin, pentru cizma lunga.
Mai caut, mai studiez ...
la o barca asa de mica nu recomand sa faci bordurile mai inalte de 40cm deoarece va arata ca si o oala pusa pe apa scurta si inalta,de asemani va fi prea sensibila la vant.incearca sa pastrezi niste proportii intre lungime latime si inaltime.oglinda o poti face mai inalta oricum.
In ultimele zile am aflat o gramada de informatii pe forumul asta, studiez in continuare in masura timpului disponibil.
In primul rand am aflat ca sunt mai multe lucruri care intra in ecuatie decat am crezut pana acuma. Apoi ca ce am crezut eu ca vreau nu e neaparat ce trebuie.
Deocamdata ce m-am hotarat e ca imi trebe 2 barci. Una mare pentru delta, dunare si ape mari, pentru care am vorbit cu Vali de modelul de 4,3m.
A doua va fi cartopper s&g. Urmaresc maximul de barca la o greutate maxima de 40kg, pentru rauri lacuri mici care trebuie sa inlicuiasca pneumatica ce o am acuma.
Va multumesc tuturor de sfaturi, acuma cred ca trebuie sa fac un pas inapoi, sa mai studiez odata topicurile cu constructii la care de cand m-am inscris vad si pozele si cand am priceput ce e de priceput revin cu intrebari.
Pt barca usoara de glisare vezi www.tangoskiff.com (http://www.tangoskiff.com)
Am mai rasfoit unpic forumul, am vazut ce s-a mai facut si musai imi fac si eu un s&g.
Cum ziceam mai devreme, cartopper, usor, 8'-9'de o persoana si echipament de spinning, pescuit in picioare deci stabilitate initiala mare, belti mici, motor electric sau termic mic (johnson 4cp cizma lunga), viteze de deplasament.
Ce ma framanta acuma e forma barcii, deplasament sau glisare.
In general barcile de vaslit mi s-au parut cam instabile asa ca ma indrept mai degraba spre cele utilitare, gen jon boat, punt, skiff, dory. Cele de glisare par mai stabile fiind late si drepte de la mijloc spre oglinda.
De exemplu, care e diferenta intre un pdracer si un punt/jon boat de aceleasi dimensiuni, latime/lungime, utilizat la viteze de deplasament? Va fi mai instabil un pdracer datorita rocker-ului longitudinal, toate celelalte fiind egale? Va merge mai repede sau va consuma mai putin?
La o barca asa de mica, pentru lacuri interioare, la puterea de propulsie data, musai sa aiba fund in V sau e suficient fundul plat? Daca fac in V, dat fiind ca vreau sa pescuiesc in picioare, mai trebe sa adaug un paiol sau sa fac un gratar adaptat pe fundul barcii ca sa stau in picioare pe drept. Dar pierd mult la stabilitate? Dar daca V-ul e mai mic, sa zicem vreo 5 grade, ajuta la ceva daca se porneste vantul si se fac valuri?
Urmaresc o greutate minima, sa o pot mane ra singur, eventual cu niste roti ajutatoare. Sa zicem un maxim 40kg.
La asta se adauga acareturile, sa zicem un total de vreo 60-70kg si greutatea proprie si personala de 0,09 tone. Mi s-a spus ca la o barca asa de usoara nu pot avea stabilitate, cand ma misc in barca fuge barca de sub mine ... totusi in pneumatica nu s-a intamplat asta, nu stiu cum sa interpretez.
Citat din: alinm din Noiembrie 17, 2018, 09:00:59 PM
Am mai rasfoit unpic forumul, am vazut ce s-a mai facut si musai imi fac si eu un s&g.
Cum ziceam mai devreme, cartopper, usor, 8'-9'de o persoana si echipament de spinning, pescuit in picioare deci stabilitate initiala mare, belti mici, motor electric sau termic mic (johnson 4cp cizma lunga), viteze de deplasament.
Ce ma framanta acuma e forma barcii, deplasament sau glisare.
In general barcile de vaslit mi s-au parut cam instabile asa ca ma indrept mai degraba spre cele utilitare, gen jon boat, punt, skiff, dory. Cele de glisare par mai stabile fiind late si drepte de la mijloc spre oglinda.
De exemplu, care e diferenta intre un pdracer si un punt/jon boat de aceleasi dimensiuni, latime/lungime, utilizat la viteze de deplasament? Va fi mai instabil un pdracer datorita rocker-ului longitudinal, toate celelalte fiind egale? Va merge mai repede sau va consuma mai putin?
La o barca asa de mica, pentru lacuri interioare, la puterea de propulsie data, musai sa aiba fund in V sau e suficient fundul plat? Daca fac in V, dat fiind ca vreau sa pescuiesc in picioare, mai trebe sa adaug un paiol sau sa fac un gratar adaptat pe fundul barcii ca sa stau in picioare pe drept. Dar pierd mult la stabilitate? Dar daca V-ul e mai mic, sa zicem vreo 5 grade, ajuta la ceva daca se porneste vantul si se fac valuri?
Urmaresc o greutate minima, sa o pot mane ra singur, eventual cu niste roti ajutatoare. Sa zicem un maxim 40kg.
La asta se adauga acareturile, sa zicem un total de vreo 60-70kg si greutatea proprie si personala de 0,09 tone. Mi s-a spus ca la o barca asa de usoara nu pot avea stabilitate, cand ma misc in barca fuge barca de sub mine ... totusi in pneumatica nu s-a intamplat asta, nu stiu cum sa interpretez.
Www.dinghy.pl (http://www.dinghy.pl) ai planuri gratuite s&g ....majoritatea sunt cu fund plat de deplasament ..Eu am construit Dayboat 4.0 e foarte stabila atat in mars cat si pt pescuitul in stationare
la ce vrei tu ai nevoie de un jon cu fund plat,e cel mai stabil si nu ai nevoie de paiol,dca faci paiol unei barci cu fundul in v nu ai cum sa te incadrezi in greutatea dorita de tine.nu te speria ca nu se scufunda jon ul daca sant valuri nai ales la viteza de deplasament, americanii le folosesc la greu si nu doar pe ape protejate.nu o ingusta spre spate deoarece vei pierde la stabilitate si nu castigi mare lucru la deplasament, la o barca asa mica conteaza fiecare centimetru la latime pentru a nu cumpromite stabilitatea.
Cred ca spre jon boat ma indrept si eu, mai ales de cand ai zis ca ai facut una de 2.4x1.2m, adica exact o foaie de placaj, care ar fi echivalentul unei pneumatice mici de o persoana. In plus ar fi cam cel mai usor de facut si pentru o prima constructie ... mai potrivita.
Arata mai fain skiffurile dar la o barca scurta pierzi colturile din fata si cred ca semnificativ la stabilitate.
Dar ma intreb daca as castiga ceva viteza daca ar avea unpic de rocker in spate si echilibrez bine barca din bagaje si pozitia mea, sa iasa oglinda din apa cand merg la electric, motiv pentru care am intrebat de comparatia jon boat cu pd racer.
Daca as face unpic de V, cam ca la broscuta, as castiga poate ceva la comportament pe valuri. La paiol renunt, mai degraba fac un gratar demontabil si il pun dupa ce iau barca de pe masina. Poate asta ar fi cea mai buna solutie, o broscuta mai scurta.
la viteza de deplasament nu ai treaba cu valurile deoarece mergi incet,asta cu valurile devine o problema cand mergi in glisare si izbesti cu fundul plat valurile,atunci se transmit niste socuri in carena si mai stropeste in barca mai ales daca e vant.nu are rost sa faci roker in spate deoarece barca e prea scurta si nu vei obtine decat ridicarea provei,greutatea fiind concentrata in pupa.ca sa optii ceva avantaje din roker ar trebui sa stai in mijlocul barcii cand conduci.
Ceva de genul asta la 2.4x1.2m:
https://www.portableboatplans.com/easy-one.php (https://www.portableboatplans.com/easy-one.php)
300X125 apr 45kg,maxim de barca la minim de greutate si costuri.