Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - WBF

#1
Salupe / Re: Despre pilotine
August 07, 2015, 10:50:33 PM
Citat din: Fritz din Iulie 09, 2015, 02:48:10 PM
  7 zile...cam mult ...Provizii multe, benzina multa...Sigur nu va glisa cu 30 de cai.
Ceva de semideplasament...  de genul Cranchi 580     https://www.youtube.com/watch?v=amJ5n7pp2HA
sau Swiss Pilotina 600 ...
Mai scumpe ...Quicksilver 470  ...Drago 624...
  Uite un filmulet ...cu motoare de 15 cai...Mie imi place Drago 624 ...de exemplu...
https://www.youtube.com/watch?v=hbLuE8xUEqQ

Quicksilver 460/470 e un topor. Confortabil, dar tot topor ramane..
Cu 50 de cai, in 2 timpi, gliseaza in 3 lungimi de barca.
Decat ca, ca sa o tii in glisaj stai in 4500-5000 de ture.
Chestie naspa, magarii care o construiesc zic max 50 de cai.
Daca aia 50 de cai erau in patru timpi, cizma nu se intalnea brusc cu un Stingray, mai glisa prin parti sau joi la vara....
Ia uite cum primeste un Evinrude de 75 in cel mai scurt timp ca m-am saturat sa tin motorul la blana.
In rest, numai de bine....


PS: Barca-mi place, soarele mamii lui de topor... :D
#2
Salupe / Re: intrebare
Iulie 15, 2015, 09:06:26 PM
Colegu' ai dreptate.
Au trecut niste 15 ani de cand ma jucam cu ele.
Da, au distributia pe roti zimtate, culbutori, tije, tot tacamul.
Da, vilbrochenul nu il scoti pe sus ci pe laterala daca bine tin minte.
Si nu, nu-s pretentioase sau sa aiba nevoie de jde mii de prese si alte alea alea. Te poti descurca romaneste :)
In general pompele de apa erau o mizerie, dar mnoah is motoare de acu 20 de ani.
#3
Salupe / Re: intrebare
Iunie 10, 2015, 06:30:22 PM
Citat din: mariusm piesenoi111 din Iunie 10, 2015, 03:51:47 PM
Am uitat sa precizez pt cei care nu stiu despre motoarele VM...sunt italiene ( hmmmm)...sunt diesel si cu un consum f mic dar cam complicate...de exemplu asta are 4 chiuloase :(.
Este navalizat si are circuitul de racire intern cu antigel si cel extern pt racirea antigelului...cu apa din balta.

Motoarele VM de 100 cp au echipat ani de zile primele modele Alfa Romeo, echipeaza taxiurile londoneze, si Jeep a echipat cu VM.
Ca motoare sunt ok, treaba cu 4 chiuloase e ok mai ales la reparatii rapide, transmisia e pe lant.
Cred ca am reparat zeci de astfel de motoare, unele chiar pe marginea drumului.
Daca ai grija de racire n-au moarte.
Ah, si sunt zgomotoase.
#4
Salupe / Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Mai 22, 2015, 03:23:09 PM
@Fritz

De ce te superi ?
Despre ce drogati si liniute vorbim, acuma sincer...

Intrebam, la modul general. :)
Nu am cunostinte de GT nautic, si ca sa fiu sincer nu intra in sfera mea de interes imediat.

Stiu in schimb cu ce se manaca GT/rally/karting in domeniul auto. Chiar bine de tot.
Banuiam ca e aceeasi mancare de peste dar aparent NU.

Nu vrei sa stii cam ce inseamna karting de exemplu, chestie cu care ma coiesc acum cu fiul meu.
Nu intru in amanunte despre rally sau GT in auto..
Chill man
#5
Salupe / Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Mai 22, 2015, 12:03:47 AM
@Fritz

CitatUsing factory 'standard' engines where modifications are forbidden
Intreb pentru un prieten, la ce se refera "standard" si "modifications are forbidden" ?
Tot prietnul pentru care intreb zicea ca din punct de vedere strict mecanic pot fi "stock" restul e treaba baietilor alaora din tech staff.
Aia ce fac, dau polish la elice sau ceva?
Hai man, sa o lasam cum a cazut.
#6
Salupe / Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Mai 20, 2015, 11:30:20 PM
@Intersect

Cum spuneam, ne putem intersecta.
Ca nu doare..
Proba pe apa e sfanta, poate sa-ti povesteasca oricine, orice, virtual, ca e fix tranta.
Ne auzim, ne povestim, ne dam cu barci.
Poate ne si pescuim.
Aparent avem aceleasi nebuneli.

In rest, numai de bine.
#7
Salupe / Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Mai 20, 2015, 09:02:34 PM
@Fritz
Inteleg ce spui.
Perfect de acord.
Doar de placerea unei polemici colegiale, repet niste puncte legate de motorsport. :)
Micro tunning hardware? Macro tunning software? Echipa de tech care manaca pe paine si diametrul boltului de la piston?
Alea nu-s pentru produse comerciale.
Dar nah, ramanem ca cel mai bun motor e ala pe care il ai.
Si discret, dar discret de tot, il vrei pe ala si mai bun, urmatorul pe lista. :)

@Intersect
Cumva am reusit sa bulesc postul cu Quicksilverul de 470.
O sa il rog pe prietenul Gupi, ala de are grija de forumul asta, sa-l puna la loc din backup. Asa, colegial.

Barcazul a consumat 10.5l in 1.5 ore.
De dat la blana la 5500-6000 rpm, asta in conditii de altitudine de peste 1000 de metri si temperaturi aproape de negativ.
Cel mai probabil o sa ne " intersectam" vara asta prin Delta.
Si o sa poti sa-i dai o blana la barcaz, sa vezi daca e ok sau nu.
Ca din povesti pe forumuri....
Din ce tin minte si tu esti cu Quicksilver, nu?
#8
Salupe / Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Mai 20, 2015, 01:47:50 PM
Citat din: Intersect din Mai 20, 2015, 07:40:46 AM
Salut,Fritz încearca sa evidentieze ceva.
Nu se pot compara de acord dar nici chiar așa sa ne batem joc,fiecare cu părerea lui.Cei care și-au permis o barcă cred ca a facut-o cu niste sacrificii foarte mari și să ii jignim așa gratuit,nu se face părerea mea

Cum merge barca cu Evinrude de 50? Îți pare rau de alegerea făcută?A fost o polemică destul de serioasă imi aduc aminte.

Pai eu nu incercam sa-mi bat joc, spuneam doar ca cel mai bun motor e ala pe care il ai si corespunde unor criterii personale.
Toti am facut si facem eforturi/sacrificii, si da, nu ne place sa ni se spuna...."Man, ce tigaie ai !"
Tigaie, netigaie, da-i tigaia mea  :)
Mai spuneam ca sunt total irelevante discutiile despre motorsport, fie el pe soasea sau pe apa in comparatie cu ce vand comercial firmele respective.

Legat de cum merge barca cu Evinrude-ul de 50: merge mult mai bine decat cu Mercury-ul pe care il avea pe ea.
Glisaj intr-o lungime de barca, consum jenant de mic.
Una peste alta sunt extrem de multumit, ramane sa vad cum se comporta la o tavaleala in Delta, dar asta o sa vad in maxim o saptamana.
Nu, nu-mi pare rau de alegera facuta, cel putin pana acum.


@Fritz.

Mercury tau de 20 cred ca e identic cu ala de 15 pe care il am eu. Si am inteles ca sunt cu cap Tohatsu. Poate ma insel..
Legat de motorsport si uz indelungat al aceluiasi tip de motor.....
Uneori nu doar viteza conteaza ci si fiabilitatea in timp.
Intreb asa, pentru un prieten, la GT cam ce ulei/carburant/ setari software-hardware de parametri folosesc? :)
Stock?

Stai linistit ca nu am icoane cu Evinrude, e doar un motor care se potriveste la cerintele mele actuale pe barca de dat in Delta.
Si-s la fel de multumit momentan de Mercury in 15hp-4t si de Marinerul de ajutor in 2t.
Cu mentiunea ca am avut traumele mele cu Mercury.

#9
Salupe / Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Mai 20, 2015, 12:10:45 AM
Cineva face o confuzie naprasnica intre motoarele de curse si motoarele comerciale.
Numa zic....
Am niste ani de raliu in spate, niste multi ani ca proprietar de firma in domeniul auto, pasionat de motoare.
Actualmente ma ocup cu IT, deci nu povestim azi de soafte comerciale si soafte dedidicate.... :)

Pe vremuri concuram cu o Lancia Delta HF integrale.Evident pregatita de curse.
O racheta.... pentru vremurile respective.
Avea ceva comun cu o Lancia Delta de serie? Sau cu cu un HF de serie?
Nici vorba. Alea au fost niste tigai sinistre, neteflonate, cadeau toate de pe ele, da erau ieftine. Braga.

Care esti fan Citroen, Lancia, Alfa?
Ca au facut istorie in competitii...
Am avut peste 11 Alfa Romeo, ca deh, cuore sportivo.....
Noroc ca stiam mecanica&stuff, sa-mi depanez masina pe drum..
Valurile tineretii, sa schimbi garnituri de chiuloasa la costum sau sa ramai fara lumini, noaptea, pe valea prahovei, in curbe, la un 60-80 cinstit.... Parfum
Inca mai am una, asteptand sa devina de epoca si sa scap de impozit, ca la fier vechi stramba aia din nas si mie mi-e mila sa o casez, ca merge ceas si-mi aminteste de vremea cand aveam par in cap

Asta cu 2T vs 4T e o polemica care nu se mai termina.

@Intersect
Daca te uiti prin postarile mele anterioare o sa vezi un Quicksilver Sport de peste 6m cu un Optimax de 150.
Sa zic sau sa nu zic ceva? Mai bine nu.

Toate motoarele au partile lor bune si rele, nici unul nu poarta coroana.

As fi un cretin sa-mi ridic in slavi Smartul FourTwo Brabus, e o racheta de doua locuri, cu peste 100 de cai la cateva sute de kg.
Cutie secventiala in 6 viteze, acceleratii putin salbatice...adrenalina.
Suspensie ioc, spatiu ioc, dar fac aproximativ orice masina la o liniuta.
Daca vreau sa merg mai mult decat de acasa si pana la birou cu masina aia?
NU.
Maxim sa ma joc cu fiul meu pe pista de karting sau sa enervez cate un cocalar cu masina beton si stiinta zero.

Revenind la barci si motoare de barca:
Pentru Quicksilver-ul de 470 am ales Evinrude in locul unui Mercury gata montat si cu nu mult peste 120h de functionare
Greutati aprox identice, acelasi numar de caluti, 50
Motivul a fost simplu, cu Mercury trecea o vreme pana sa scoti toporul in glisaj si consuma mult mai mult.
Da, am mai pus o claie de bani pe mansa, pe furnituri, pe ceasuri, pe cabluri, pe electrica... etc.
Da a iesit ce-am vrut.

Idem, pentru gonfliciul meu, Zodiac de 3.4 Cadet, am un Mercury de 15.Ieftin ca barca, 4 timpi, alternator.
Ca se potriveste si dam doua persoane la spinning ca regii, trolling o zi intreaga si nu ne doare la patina.
N-as pune un 2 timpi pe gonflici nici batut.

Nu o sa aiba un motor comercial in 4 timpi vana si coiul unuia in 2 timpi, de generatie noua, nici cu soborul de preoti.
Daca ma tine sa merg la trolling o zi intreaga cu Evinrude?
Nope.
Dar am pus un motor de ajutor si cu ala e ok.

Cel mai bun motor e ala pe care ti-l permiti si care e al tau.


PS:
Am incercat sa fac analogii cu lumea auto fiind mai simplu si nedorind sa jignesc cu epitete legate de anumite marci.
Chestii care-s maxim de subiective si tin de treburi strict legate de cerinte, buget si pitic pe creier.
Si fiecare e fan de ce are dar discret doreste mai mult..
Rana la imagine doare.

Ca idee, acum 15 ani eram fan italiene si ma certam cu un amic care era fan nemtesti.
Azi eu conduc nemtesti iar el conduce.... ce sa vezi, o italiana cu un trident ca sigla.
Prioritati, cerinte, buget si pitici pe creier.
#10
Salupe / Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Mai 10, 2015, 01:40:49 PM
Citat din: mariusm piesenoi111 din Mai 10, 2015, 11:44:17 AM
Salutare.....mă adresez în primul rand lui BRP (am încercat privat dar nu mere :( )
Știi cumva ceva de acest motor http://www.probarca.ro/anunt/65762/104/1/104/Vand-motor-40-CP-.htm
Mă gândesc ca ai spus ca acel fost coleg e acum în Cluj (oare de Horea e vorba?....cu el am vb de multe ori în privat și am primit numai sfaturi valoroase dar știam ca e în Croația și nu am mai îndrăznit sa îl deranjez).....Acolo (în anunt)spune ceva și de garanție și de montaj și de varianta la distanta sau la mâna și mă gândeam ca poate poate e el.
Și mai are și alias "service".....Dacă ar fi la el cred ca as face pasul :)
Mulțumesc mult
Marius

Daca esti real interesat, ia motorul ala, in mare viteza.
Da, e de la Horea.
Cand am luat Etec-ul pentru Quicksilver, motorul ala era pe lista mea la numarul 2.
Nu l-am luat ca era de 40 si eu vroiam de 50.
Inca ma gandesc daca-mi pare rau sau nu.
Cel mai probabil o sa regret ca nu am luat motorul ala..... Asta este
#11
Salupe / Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Mai 09, 2015, 11:32:54 PM
@Ziiamarinei

In Delta mergem cu stoc, nu cumparam mizerii loco.
Ne-am luat muile corespunzatoare... nu mai vrem.
Au costat ceva..
Suntem pe stoc spre zero, trimitem canistre la Tulcea sa ne ia zeama din Rompetrol.Sau MOL.

Pe barca morsei am pus un rezervor auxiliar de 30L. Pe langa ala de 60. Sa stim o treaba....
Si cand plecam ne luam benzina la noi, e doar un drum pana la baza, prefer 1l/h in plus la dus dar sa avem zeama potrivita la noi, nu mizeria de acolo.
Da, stiu, filtru de 10 microni, da ala nu ajuta la ce cocktail Molotov vind aia...

On topic:
@Serbanj
Prietene ai un motor pe cinste. Sa-l stapanesti sanatos.
Nu fa tampenii....
#12
Salupe / Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Mai 09, 2015, 05:05:32 AM
De ce ai schimba un Etec de 115 cai cu un motor in 4 timpi tot de 115 cai?
Sa ai ceva mai puturos si mai greu pe barca?
Ia vezi diferenta de greutate.
Trecand peste grija unora ca e naspa sa mai ai de bagat ulei(doar ai revervor de peste un galon, nu?) acelasi dezastru il face mizeria de benzina cu etanol de la  star2000 si la un etec si la un 4timpi
Si mecanicul ala bun din Tulcea cam ce deal face?
Tin sa-ti reamintesc ca Maica Tereza e moarta de mult si in plus era albaneza, nicidecum din Tulcea.
Sezi bland cu ce ai, ca ai bine.
#13
@Sosoktm

Ciudat, neciudat, am reusit ghidusia sa ingrop un colt, dupa care restul a fost balaceala.

Legat de Delta, partial de acord.
Decat ca obisnuiesc sa merg pe Chilia, care e frontiera de stat si deci impanzita cu camere.
Chestie care scade drastic apetitul electicienilor si braconierilor.
La asta se mai adauga faptul ca zona era/este concesionata de Raduta si nu zburda nici hotii nici bizonii, ca la rechinul ala nu-i place sa fie furat.
#14
Singurul de vina am fost eu, am si eu momente blonde :)
#15
Citat din: ziuamarinei din Mai 01, 2015, 10:38:10 PM
  8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Atat mi-a ramas in cap din toate postarile.  :D :D

Pai te cred, la ce poze misto ai de pe acolo :)