Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - radu_d

#1
Si ca sa fiu mai explicit: sa cazi in apa cand ridici sau cobori randa inseamna moarte sigura la 6 grade sau cat are apa
Nu merita riscul.
Nu pleaca nimeni din punte decat pentru urgente.



Apropos de cazut in apa :   este atat de frig pe punte dupa ore si ore de stat in cart ca nu ne trebuie o experienta de frig in plus.
Prognozele de temperatura nu s-au potrivit in nicio zi cu ce a fost pe ocean
#2
Update:   Am in ajuns in La Rochelle.
Upgradarea echipajului nu s a intamplat din cauza unui fin :)  Sac!  care a venit la barca si s-a speriat cand s-a urcat in barca pe canalul  portuar Sable D:Olon unde eram amarati.
Asa ca dimineata am plecat mai departe in La RochelLe
Traseu total nefavorabil pentru directia curentilor oceanului si a vantului:  din fata
Am incercat 10 volte pe traseu tot inapoi ne impingeau.
La o adancime a tarmului de 8, 10, 12, 18 , 20 m forta valurilor ne copleseau si ne impingeau la loc.
Cu greu am ajuns in fata primei peninsule dupa care am mers NUMAI la motor si in atare conditii a trebuit sa facem volte pt ca efectiv nu se putea merge..un cosmar de ore bune pana am intrat in protectia golfului. Valuri scurte, inalte de  2-3 m, dese ca sa-ti nu-ti mai doresti sa fii pe mare. Slava domnului ca nu avem rau de mare, inca...
30 de mile nautice in 10 ore.

Si ca sa raspund la intrebare folosim setup-ul foc plus motor pentru a nu parasi puntea.
Puntea e cea mai sigura zona pe valurile din Biscaya.
Folosim furlerul din zona puntii plus motorul.
Catargul are 18.6 m   estimez focul pe bordul de atac la minim 17 m, suficient pt ce facem in doi insi.
Suntem legati cu corzi de siguranta tot timpul nu din placerea de a ne vedea in poze in acest format.
Revin cu poze.

#3
Oplaaa.... francezii au jigodia asta de onmatopee sau ce mama masii e pentru a  marca diverse aspecte...  devine stresant...vreme in alta tara    haha   :)
#4
Update: la ora 12 noaptea am ajuns in Port Joinville, Ile de D"yeu
Traseu greu cu vant valuri mari din travers  ploi in reprize si rafale puternice de vant.
Mai avem 40 mile pana in La Rochelle.
#5
Neata... discutiile despre adancimi le facem numai pt situatia refluxului.
Cele mai bune sfaturi le luam de la localnici si am gasit  info pe noonsite.com
#6
Update: dupa 14 ore de sailing am ajuns in Port Tudy   Insula Groix Bretania


Da , am gasit adancimi convenabile in multe porturi aratate de Navionics ca fiind inadecvate  pt noi sau fara apa
#7
Update: Dupa o saptamana grea cu furtuna Emma lovind Canalul Manecii si Anglia in care si noi am suferit avarii din cauza curentilor extrem de puternici lovind din doua directii simultan am fost nevoiti sa intram pt reparatii in Marina Roscoff la circa 6o de mile inainte de Brest.
Portul nu este bine protejat avand doar un dig in forma unui bumerang permitand curentilor puternici si vanturilor violente sa loveasca nestingherite.
Am reparat ce aveam  nevoie si ne-am pus in miscare sambata catre portul de tranzit Aber-Wrac'H.
O surpriza neplacuta de proportii este faptul ca Navionics nu da adancimile reale din porturi, care in general sunt mai mari, fortandu-ne la pasaje mai lungi pe ferestre scurte de vreme.
Aber-Wrac'H este un port pitoresc cu adancime suficienta la reflux pt noi.
Fereastra noua de vreme s-a deschis dimineata cand am facut trecerea catre Brest prin canalul dintre continent si insulele apropiate.
Zona este extrem de periculoasa din cauza curentilor puternici contrari si a presiunii exercitate de valurile de larg din Atlantic.
Bineinteles toata etapa am avut si valurile si vantul din fata.
in jur de 10 AM am iesit din canal si aveam doua optiuni: sa mergem in Camaret sur Mer la sud de Brest sau sa continuam traseul inca 70 de mile spre sud catre L"Orient marina.
Am ales sa mergem mai departe tinand cont de prognoza din aceeasi dimineata care ne spunea ca va fi un vant de 10 noduri. dupa ce am depasit cu cca 15 mile Camaret sur Mere ne-am trezit cu un front atmosferic extrem de violent care ne inconjurase si am luat decizia sa ne intoarcem in CAmaret.
Repet, din cauza lipsei de optiuni la marine (avem si carte pilot ) L"orient era prea departe.
Pierdute 20 mile pe mare grea in Golful Brest...
Cu scuzele de rigoare pt lipsa de materiale postate (internetul in FR merge execrabil) cei care sunt interesati pot intra pe pagina mea de fb sa le vizioneze.
Sau Florio, daca e amabil, poate sa posteze ce am trimis pe whats-up.
Pentru cei interesati sa se alature estimam pe prognoza actuala de vreme ca sapt viitoare suntem in Spania sau dupa vineri in La Rochelle.
https://web.facebook.com/radu.dobrescu.56
PS: Pilotul l-am repornit ieri     merge impecabil....problemele sunt la partea de cabluri electrice pe zona de ambreiaj. I-am facut in Dover un circuit separat pt pornire la rece si vad ca da roade :)
Este un Garmin GSP seria 12

Bafta
#8
ceva imagini cu barca si la mine pe pagina de fb


https://web.facebook.com/radu.dobrescu.56
#9
Update:  ziua de azi a trecut lenesa, am fost la capitanie, la politia pt imigratie, biroul marinei sa intrebam ce si cum.
Suntem cetateni europeni asa ca ne-au lasat in pace.
Vizite in ceva magazine din marine dupa care am gatit in stilul romanesc pui la tigaie cu ciuperci si ustoroi, salata verde si sos de smantana cu usturoi.

Baietii (Cristi si Vili au fost multumiti :P )   somn de voie dupa care m-am trezit ca Vili vine din oras cu ceva baghete, lapte si gem.

Ne descurcam binisor cu butelia noastra minuscula de 3 litri.

Seara, ora cand scriu, vantul se intareste diinspre nord west...pare ca frontul de care zicea Florio vine mai devreme.

Refacusem legaturile la barca, dublate si triplate cu doua ore mai devreme....putem dormi linistiti.
#10
Cherbourg, Franta
#12
Citat din: home made din Februarie 16, 2018, 03:14:46 PM
Last minute ! daca doriti o plimbare din brest,(plecare in aprox.3 zile)sau din la coruna,(in aprox.6 zile)pina in grecia,sau pe undeva pe drum,luati legatura cu radu.d (04073350012),are nevoie de baieti,sau fete,care sa stea la cirma unei bavarii 46 venita din reparatii,inca nu are pilot automat: asadar se vor fece carturi.drumul si hrana sint asigurate de proprietar !
sunati-l acum sau cind ajunge pe continent.
bafta !


Sal, mersi Nicule pt postare   dimineata plecam spre Brest, Franta.
Doritorii pot posta mesaje aici sau mesaje pe tel meu postat de Nicu.
Conditia minima sa stea la bord o sapt pentru a le asigura transportul.
Admin, daca faci un nou topic e ok pt mine, mersi de gazduire

Ps am facut autopilotul dupa amiza..sper sa reziste legaturile electrice  :)


Barca este o Bavaria 46 Cruiser 2014
nr de tel corect este 0733 350 012


Citat din: radu_d din Februarie 19, 2018, 04:51:56 PM
Suntem in Cherbourg, Franta

Citat din: Florio din Februarie 19, 2018, 07:38:20 PM
Mai aveți o bucată bună până-n Brest, de unde puteți considera că atacați Biscaya :)
Aveți vreme bună, exceptând un front mai tăricel mâine la amiază-seara. De miercuri vine doar vânt purtător, 15- 20 nd, ceea ce e parfum pentru barca voastră.
Prognoza pentru zilele următoare ține cu voi de parcă a dat cineva acatiste :) ! Aveți vânt mediu, direcție excelentă (est-dinspre țărm) până lunea viitoare, ceea ce vă dă timp suficient să traversați golful ăsta cu renume de te ia pe șira spinării :) . Se pare că va fi blând.
De marțea viitoare se prognozează vânt tare, a.k.a. "bulău" :)

Cred că e bine să deschideți un topic dedicat : "Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser" :)


#13
Suntem in Cherbourg, Franta
#14
Sal, mersi Nicule pt postare   dimineata plecam spre Brest, Franta.
Doritorii pot posta mesaje aici sau mesaje pe tel meu postat de Nicu.
Conditia minima sa stea la bord o sapt pentru a le asigura transportul.
Admin, daca faci un nou topic e ok pt mine, mersi de gazduire

Ps am facut autopilotul dupa amiza..sper sa reziste legaturile electrice  :)


Barca este o Bavaria 46 Cruiser 2014
nr de tel corect este 0733 350 012
#15
Cumva, legea lui Moore, a fost modificata ieri prin Ordonanta de Urgenta de Guvernul Romaniei?
Scuze, incerc sa-mi aduc aminte...aici, la englezi unde suntem nu prea avem acces la informatii