INREGISTRARE AMBARCATIUNE IN BELGIA

Creat de deltasub, Ianuarie 22, 2015, 09:24:02 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

cristeache

Buna seara,

Stimati colegi, azi am primit si eu actele din Belgia. Am reusit sa-mi  inmatriculez barca,Costuri aprox 110 Euro, valabilitate 5 ani.
De saptamana viitoare, pilotina Vega 499, pe numele ei Venezia, va fi "lansata" la apa  pentru concediu.
Multumesc pentru ajutor si pentru informatii.
Urmeaza curand poze cu barcazul.

Cristi P.


mariusm piesenoi111

Buna ziua,
Incerc si eu sa ma hotarasc daca sa fac pasul cu Belgia sau sa ma predau iar autoritatilor :) ( amabile de altfel) de la Giurgiu si sa las ( iar minim 800ron) pentru inmatriculare plus cateva drumuri pana acolo.
Doua intrebari pentru initiati:
- 1)de ce alegem lettre de pavilion si nu inmatriculation direct?Costa la fel si procedura e identica
-2) de ce toata lumea spune de costuri gen 100- 110 euro cand taxa e de 50euro?
Multumesc

deltasub

1. Inmatricularea se face pentru apele interne belgiene si trebuie sa ai resedinta in Belgia. Lettre de pavillon este in special pentru apele maritime, si ape straine. Nu este precizat daca apele straine interne sau maritime. Pe asta se bazeaza cei care inregistreaza ambarcatiuni care naviga si in ape interne.
2.Pentru barca sub 7,5 m se plateste 50 euro, se ajunge la suta cu toate cheltuielile, inclusiv cele pentru documente in tara.

mariusm piesenoi111

Am înțeles. ....Multumesc!
Am trimis vineri actele traduse și dovada plății mai puțin acel certificat de cetatenie (dacă o sa il ceara în mod expres o sa fac rost cumva și de el).
Intrebare:
A fost cineva dintre cei cu barci înmatriculate în Belgia oprit și controlat de cei de la ANR?
Întreb deoarece cu vechea barca am fost oprit și controlat la absolut toate actele atât de ANR cât și de PF la fiecare ieșire pe Dunare (chiar și de doua ori)

deltasub

Citat din: mariusm piesenoi111 din August 23, 2015, 11:12:55 AM
Am înțeles. ....Multumesc!
Am trimis vineri actele traduse și dovada plății mai puțin acel certificat de cetatenie (dacă o sa il ceara în mod expres o sa fac rost cumva și el

certificatul de cetatenie si resedinta e obligatoriu

mariusm piesenoi111

Mulțumesc!O sa încep diligentele sa îl obțin.
Legat de controalele ANR?

mariusm piesenoi111

Am trimis actele pe mail dar am primit răspuns ca nu se accepta decât prin posta.
Am depus documentele și am sa am și certificatul de cetatenie minune.
Am sa le trimit prin curier :(
Întrebarea mea este:a fost cineva controlat având acte belgiene și a fost OK?
Mulțumesc mult

mariusm piesenoi111

Am scris si pe un alt site dar scriu si aici ca poate fii de folos cuiva:
Povestea cu Belgia devine de-a dreptul hilara.
Sper sa se termine cu bine.
Pe scurt...am trimis toate actele ( mai putin celebrul certificat de stabilire al cetateniei si rezidentei.....am trimis scan dupa CI) la biroul din Brusseles...apoi recitind cu atentia povestea lui deltasub am vazut ca recomanda biroul din Oostende ca fiind singurul care primeste si pe mail.
Buuuuu.....primesc imediat raspuns de la Brusseles ca actele mele sunt incomplete, ca nu se accepta decat prin posta actele si ca imi trebuie acel certificat si ca seria barcii nu e corecta ca lor le apare dupa serie ca ar fi o barca din 2005 facuta dupa un proiect din 2007 ( habar nu au sa citeasca un CIN sau HIN sau cum s-o numi seria aia) si imi dau linkul asta Hull ID Numbers - BoatSafe.com. spre edificare. (@Vali.....aici scrie , in josul paginii si de home made boats).
Fuga la trezorerie , fuga la CEC fuga la Agentia de evidenta persoanelor sa obtin ceferticatul.
Scrie Marius apoi mail constructorului barcii sa ii spun ca e seria gresita( barca este facuta luna asta la Tulcea).
Revin apoi cu mail la Brusseles sa le spun ca seria e corecta si ca le voi trimite si certificatul cand va fi gata ....prin posta.
Ei revin cu raspuns ca am dreptate cu seria  si ca asteapta actele prin posta.
Intre timp ma apuc sa scriu un mail induiosator la Oostene ( cu actele in atasament in format PDF )si sa ii intreb daca e OK prin mail si daca mai trebuie ceva, ca o sa fac rost de certificatul ala bla bla bla.....si Surpriza...Imi raspund ca dosarul e COMPLET si OK ( fara acel certificat si trimis doar prin mail .
Neincrezator le scriu din nou sa le multumesc si sa intreb si eu ca Pacala: deci tot ce mai am de facut este sa astept actele.....si ei zic: Bonjour,

"La lettre de pavillion doit être établi et vous sera envoyé par la poste.

Salutation,"

Adica ...de foarte bine.
Acum astept.....
Concluzia....numai Ooestende e de folosit ca destinatie a cererilor.
Sper sa va fie de folos
Marius

mariusm piesenoi111

Totusi....e cineva pe aici care circula sub pavilion strain( belgian, german turcoman) care sa fii fost oprit de ANR si sa fi fost totul OK!

Vali

Tocmai am fost anuntat de un prieten bun, care nu scrie pe forum, ca a primit actele de Belgia pentru o barca in regie proprie, modelul "Cum se naste o barca". A ramas sa sarbatorim pe apa zilele urmatoare, dar asta dupa ce termin eu lucrarea actuala (aproape de final).

In afara de documentele uzuale, am trimis impreuna documentatia tehnica ISO, ceva bonuri de materiale si cateva fotografii. Totul a fost ok, iar toata treaba a durat aproximativ 2 saptamani. Multumim inca o data colegului Deltasub pentru ca ne-a adus la cunostinta aceasta posibilitate de inregistrare a barcilor.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mariusm piesenoi111


home made



"Totusi....e cineva pe aici care circula sub pavilion strain( belgian, german turcoman) care sa fii fost oprit de ANR si sa fi fost totul OK!"
raspuns:poti circula cu o masina inregistrata in alta tara si in Romania?sau unde vrei tu?
in afara de ro. nu te intreaba nimeni cit e ceasul,eventual de asigurare.rar se uita cineva la acte.cind scoti dosarul cu acte,deja spune multumesc si te lasa'n pace,asta in apele europene,dincolo de balta nu stiu....rumpi poate sa ne spuna mai multe.





mariusm piesenoi111

Multumesc...m-am luminat!
Eu chiar intrebam pe bune pentru ca teoria o stiu si eu dar cei de la ANR par a fii o specie aparte si chiar vroiam sa stiu cum reactioneaza la vederea hartoagelor scrise in alte limbi decat romana.
Cu masinile stiu foarte bine cum e dar ma gandeam ca pe valuri se intampla altfel lucrurile.

Vali

Eu de fiecare data cand am avut o asemenea nelamurire, am procedat foarte simplu: am inaintat o cerere scrisa autoritatii respective (ANR, Frontiera, ARBDD etc), cu numar de inregistrare etc, dupa care am primit raspuns scris, in plic recomandat.

La fiecare asemenea cerere am cerut si am primit toate informatiile, inclusiv temeiul legal, iar hartiile le-am plastifiat si le am intotdeauna la mine cand sunt pe apa. Mi s-a mai intamplat sa intalnesc cerberi cu exces de zel, pe care i-am linistit imediat aratandu-le hartiile emise chiar de institutia din care acestia fac parte.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mariusm piesenoi111

Super....asta numesc eu un răspuns folositor.
De abia aștept sa fac asta :)