Selva 15 cp 2t

Creat de dany, Martie 31, 2015, 08:40:36 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

pasek

Multumesc, habar n-aveam. Ce inseamna? De viteza, de tractiune? Cum se socoteste?

peb5

Am extras din manualul de mai sus care sunt obtiunile:
ELICHE PROPELLERS
3 2505410 1 Elica diam. 8 1/2 x 8 3/4
3 2505430 1 Elica diam. 8 1/2 x 9 1/2
3 2505440 1 Elica diam. 8 1/2 x 101/4
3 2505450 1 Elica diam. 8 1/2 x 11
3 2505460 1 Elica diam. 8 1/2 x 12
Elica ta e cea din mijloc, deci e cea standard.
Diametru mai mic e de tractiune, diametru mai mare e de viteza.

ionitzady

Elicea de viteza are diametrul mic si pala mai rasucita , iar cea de tractiune are diametrul mare si pala mai dreapta .

pasek

#78
Gata si testul de azi :
am testat motorul pe o penumatica  Yam de 3.40 cu chila gonflabila si podina din aluminiu. Pornire destul de usoara, viteza :
- trei persoane - 2 pe bancuta si una la motor, 13 kmh. Dupa o distanta mai lunga a inceput sa intre in glisaj si viteza a crescut la 24kmh
- doua persoane - 1 pe bancuta 1 pe balon - intrat in glisaj repede, viteza 28 kmh
- o persoana - la motor, 34 kmh
Consum in aprox 40 min - vreo 4 litri

Dupa ce am mers ceva timp a inceput sa nu mai tina relantiul intotdeauna, fiind neviot sa accelerez sa nu se opreasca. Testul s-a sfirsit brusc, motorul oprindu-se si nu a mai vrut sa porneasca. Bujiile aratau bine, culoarea era spre alb, posibil amestec sarac?
Motivul nepornirii este lipsa scinteii la ambele bujii, le-am verificat pe fiecare. Care ar putea fi cauza? Sa se arda amindoua bobinele in acelasi timp? Poate fi altceva?

Pe seara, in garaj , nu m-am abtinut si am scos bujiile, le-am uscat si am verificat inca o data daca dau scinteie. Acum dau ambele dar mi se pare slaba. Dupa ce le-am montat a pornit imediat. Sa fie o problema cind se incalzeste motorul? Bujiile arata ca noi dar o sa le schimb. Ce ziceti sa mai verific?

scm_ro

Firele. Contacte electrice. Vezi ca e simpla schema. O ai in documnetul trimis de mine.

pasek

Vreau sa desfac partea de aprindere sa curat toate contactele si sa verific firele. Trebuie sa fiu atent la montare la ceva in afara de a le pune pe toate la loc?
Este vreun reglaj la aprindere?
Multumesc

pilu

din ce stiu eu ,la selva sunt doar bobinele pe langa care se invarte volanta ,din ele iasa fisa care merge la bujie si un fir pt oprire ,reglaje nu are.

pasek

Deoarece intentionez sa ies pe Dunare cu barca+ motorul, am rugat pe cineva sa curete carburatorul, ca sa fiu sigur. Carburatorul arata pe dinauntru surprinzator de bine dar colegul venit a remarcat span de aluminiu ce a dedus ca provenea in urma frecarii intre bobine si fulie. Intrebarea este cum pot regla corect aceasta distanta si cit  este?

Fritz

 Distanta intre volanta si miezurile bobinelor de inductie este de 0.4 -0.5 mm.  Un textolitde 0.4-0.5 folie intre volanta si miezul bobinelor , dupa care se strang bobinele cu un hexagon de 4 mm.  Nu exista alt reglaj. Avansul e electronic .

acuciureanu

#84
Am si eu ceva problem cu un Selva 15CP pe care l-am luat recent. Din pacate nu l-am verificat prea tare cand l-am luat si uleiul din cizma era ciorba. Am desfacut cizma si am constat ca avea doar cate un semering si jos la elice si sus la pompa de apa. Cel de la elice nu parea uzat si a iesit usor, dar era doar unul si pierdea ulei. Sus in schimb era dezastru. A fost evident umblat, marginea de aluminiu in spatiul in care intra semeringurile este afectat de la ceva obiect cu care a scos semeringurile, iar semeringul(doar 1) varza. Evident ca s-a circulat suficient cat sa afecteze axul.
Semeringurile sunt pe drum, schimb si pompa de apa, ceva garnituri, dar mi-e teama cu axul asta. Nu pot sa il las asa pentru ca va termina semeringurile si va trebui sa il rectific. Treaba e ca va trebui sa iau din grosimea axului probabil undeva intre 0,3-0,7mm. Credeti ca ar trebui sa caut semeringuri pe noua dimensiune sau stiti si alte metode? Ax e aproape imposibil de gasit nou...



scm_ro

Salut. Nu stiu sa iti raspund despre rectificare, dar legat de simeringul de jos, pot sa iti spun ca daca este modelul mai vechi ( fara termostat) are doar un simering.
Pt ax incearca la https://www.enginemarinepart.com
Eu de acolo mi-am luat simering si alte piese pt " tanarul" italian cum ii spun eu. Le dai mail in engleza daca nu gasesti piesa pe site si te ajuta.
De unde ai luat simeringurile?

dany

am avut asemenea problema cu un ax si eu...L-am incarcat  prin cromare si rectificat in zona afectata.I-ti trebuie o locatie dotata sa faci asa ceva...Eu am avut noroc

toni tl

Mai este varianta strunjirii apoi incarcare cu sudura cu inox dupa care rectificare la cota necesara. Exista totusi riscul ca axul sa se franga datorita sudurii. Treaba trebuie facuta de cineva specializat.

bbl81

orice sudra asupra axului, il va descentra. cred ca mai bine aplici simering pe noua cota, dupa rectificare.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

acuciureanu

Citat din: scm_ro din Iunie 07, 2018, 12:08:00 AM
Salut. Nu stiu sa iti raspund despre rectificare, dar legat de simeringul de jos, pot sa iti spun ca daca este modelul mai vechi ( fara termostat) are doar un simering.
Pt ax incearca la https://www.enginemarinepart.com
Eu de acolo mi-am luat simering si alte piese pt " tanarul" italian cum ii spun eu. Le dai mail in engleza daca nu gasesti piesa pe site si te ajuta.
De unde ai luat simeringurile?
Este model mai nou, cu termostat si sigur are 2 simeringuri. Tot de acolo fac si eu cumparaturi. Am cautat piesa la ei si nu o au. O sa le dau un mail sa vad ce zic.