Inlocuire punte peridoc

Creat de bbl81, Martie 11, 2016, 09:23:41 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

bbl81

ajutor baietii,
o intrebare aproape On topic. Am punte cu arcuri elicoidale pe peridoc, si ma bate gandul sa pun una pe torsiune. cunoasteti cumva avantaje si dezavantaje la cele 2? cea pe care o am este facuta..improvizata, si sunt multe puncte unde poate ceda, de aceea as vrea sa pun una standard, KNOTT.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

Fritz

 I-ati una de la KNOTT ...pe torsiune si nu ai probleme. Au si cu franare si fara ...Au reprezentanta pe Dobroiesti .  Daca peridocul e inmatriculat ...e musai sa te duci la RAR pentru re-omologare cu noua punte.


peb5

Cel mai bine intreaba intai la RAR. E posibil ca re-omologarea si puntea sa te coste cat un peridoc SH in conditii bune.
Ex de intrebari la RAR:

  • daca trebiue re-omologare in cazul in care pastrezi tipul de punte (cu franare sau fara, depinde cum ai ti)?
  • daca trebuie, atunci cat costa re-omologarea?
  • daca faci re-omologare, si acum ai cu franare, poti sa treci la punte fara sistem de franare (puntea cu sistem de franare e de vreo trei ori mai scumpa decat cea fara)

dflorin

Eu cred ca nu este nevoe de omologare, daca respecti ce este scris CI. Pina la urma este piesa de schimb, nu?

pelicanul

Puntile de peridoc au serie de fabricatie separat (cel putin cele de la Knott) si reprezinta un element de siguranta foarte important, ca si cupla de altfel. Cred ca din aceasta cauza e nevoie de un nou drum la RAR.  Nu e o simpla piesa de schimb, e ca si cum ai schimba motorul la o masina. Sau la o barca... :)

kimi

Hai sa-mi expun si eu cateva pareri :
- personal n-as schimba niciodata o suspensie pe arcuri elicoidale cu una pe bara de torsiune , principalul motiv ar fi rigiditatea suspensiei
- daca schimbi puntea , din una cu sistem franare intr-una fara , o sa fie bai mare la ITP , reomologare la RAR etc
- daca faci schimbul invers nu vad nici o problema
- schimbarea puntii nu e o problema atata timp cat se pastreaza sasiul pe care este poansonat nr. de identificare

bbl81

Nu am sa mai merg la RAR. Cea pe care o am acuma este o adunatura de improvizatii batrane si ruginite gata sa cedeze oricand. Nu are serie. Singura serie este pansonata pe sasiu oe bara centrala, de catre  RAR
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

peb5

Eu am cumparat o ruginitura de peridoc adus din Italia. A fost cu sistem de franare, dar el nu mai avea decat tamburii goi, rulmentii partial blocati iar pistonul  din dispzitivul de cuplare gripat. 
M-am dus la RAR sa intreb daca pot sa-l transform in unul fara sistem de franare ca sa scap mai ieftin si mai simplu.
Raspuns: Noi vom da cautare dupa serie si daca ne da ca acest tip de peridoc este cu sistem de franare, asa va trebui sa ramana, daca nu va trebuie proiect pe langa taxa de omologare.
De aceea am zis sa intrebe la RAR, poate in alta parte sunt mai permisivi, sau poate am dat eu peste unul foarte constiincios si strict.

dflorin

Este de inteles ca bbl81 vrea sa schimbe puntea din cauza suspensiei pastrind caractersticile peridocului ( cu frinare sau fara ), in cazul asta nu trebue sa mearga la RAR. In CI nu apare nici o alta serie decit cea de pe sasiu. Ce ar insemna sa mergem la RAR si cind schimbam cupla ( si ea are serie)... dar poate le dam niste idei la astia de la RAR.

alin66

eu am schimbat puntea cu una noua de la knot, la 2 luni am facut ITP la RAR, desi a fost vizibil ca puntea este noua ,nu au comentat nimic sau uitat doar la seria sasiu , daca functioneaza stopurile si daca anvelopele sunt conform C I.

Dbr

@bbl81 nu ne-ai spus daca este cu franare sau nu, dar daca zici ca a poansonat Rar-ul seria sasiului la omologare trag concluzia ca are pana in 750 Kg MMA si este fara franare. Asa ca poti schimba fara probleme cu o punte Knott ( recomandabil noua). Ca si sistem de suspensie poate fi si cel mai uzual momentan, adica cel pe elemente deformabile. Important insa este sa respecti masa totala a puntii , ecartamentul si dimensiunile rotilor trecute in CI. Prinderea noii punti trebuie facuta neaparat numai mecanic ( bride,suruburi clasa minim 8.8 ,piulite autoblocante).

bbl81

punte va fi noua, maine o comand. Este fara sistem de franare, pana in 750 kg . ideea este ca nu stiu unde gasesc bride de fixare. am cautat pe net  bride U dar nu vad nimic, poate ma ajutati cu un link. Daca nu gasesc, sudez pe peridoc 2 talpi gaurite si puntea o prind cu suruburi si piulite autoblocante, duritate peste 8.8, zincate.

@Dbr, nu inteleg care ii suspensi pe elemente deformabile?  Puntea Knott mai are nevoie de arcuri sau telescoape aditionale? eu credeam ca are tot inclus.

Multumesc.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

pelicanul

Citat din: bbl81 din Martie 14, 2016, 04:48:35 PM
..... ideea este ca nu stiu unde gasesc bride de fixare. am cautat pe net  bride U dar nu vad nimic, poate ma ajutati cu un link. Daca nu gasesc, sudez pe peridoc 2 talpi gaurite si puntea o prind cu suruburi si piulite autoblocante, duritate peste 8.8, zincate.

............................

Doar la yacht tng, scumpe ca dracu' : http://www.yacht-tng.com/accesorii-pentru-remorca/1046-tija-u-filetanta.html

Ar trebui sa aiba si la knott dar eu n-am gasit pe pagina lor de net.

momaul

Salut.Am in garaj cateva zeci de bride U pe care le-am strans cand am construit un peridoc.Da-mi dimensiunile care te intereseaza si daca le am te ajut cu toata placerea gratis.Daca  transportul lor costa prea mult pot sa ti le timit pana la Deva la Mintia unde firma noastra are o sectie de productie.

mariusm piesenoi111

Citat din: momaul din Martie 14, 2016, 07:06:31 PM
Salut.Am in garaj cateva zeci de bride U pe care le-am strans cand am construit un peridoc.Da-mi dimensiunile care te intereseaza si daca le am te ajut cu toata placerea gratis.Daca  transportul lor costa prea mult pot sa ti le timit pana la Deva la Mintia unde firma noastra are o sectie de productie.
Bravo domnule!Frumos gest!Cum zice Lipan: Sa va tina DUMNEZEU obiceiul!