Canoe solara

Creat de bogdanminitehnicus, Noiembrie 14, 2016, 04:26:36 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bogdanminitehnicus

Vreun strungar bun gasim prin Bucuresti?

Alex1958

E o cooperativa mestesugareasca pe strapungerea Buzesti vis-a-vis de fosta piata Matache.

lipan

Salut!
Am trimis acum câteva zile un mesaj privat. Nu a ajuns?
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

bogdanminitehnicus

Citat din: lipan din Septembrie 24, 2018, 07:50:17 AM
Salut!
Am trimis acum câteva zile un mesaj privat. Nu a ajuns?

Salutare, din pacate nu am primit niciun mesaj. Se pare ca oala motorului e crapata, iar cativa magneti sunt usor desprinsi, cu ochiul liber nu-ti dai seama, insa cand il montezi pe stator se simte un zgomot specific. Lucrarea e cam greu de indreptat, sper totusi la un ajutor Divin, caci motorul este unul mai vechi si nu se mai fac piese de schimb.


alinm

Salutari,

Interesant conceptul tau, am cochetat si eu cu propulsia electrica dar nu am ajuns la panouri solare.

Eu in cautarile mele de motor electric pentru barcuta de pescuit am ajuns la concluzia ca nu merita un motor de trolling, ele fiind facute pentru viteza mica si cuplu mare pentru ... trolling, nu pentru deplasare. Cum torqueedo e scump, am cautat alte solutii.

O descriere mai detaliata la ce am facut, aici:
https://spinningclub.ro/threads/motoare-electrice.408/page-5#post-50576

Am reusit sa ies pe apa o singura data cu motorul, din pacate cand am intrat in barca am facut balans si cutia in care bagasem controlerul a luat o tranta, acolo era si ampermetrul si a sarit un fir, nu a functionat asa ca nu am masuratori. Dat fiind ca la teste mi se incalzea controllerul la 24V, am alimentat motorul la 19V inseriind pe alimentare un booster DC to DC de la 12 la 19V si 20A. Asta mi-a facut si probleme, daca vroiam sa accelerez crestea amperajul peste 20A si intra protectia circuitului, trebuia sa accelerez lent.

In schimb am masurat viteza. Barca a fost un Kolibri KM280DL, singur in barca, 3 baterii de 12V42AH in paralel (14kg bucata), geanta cu naluci si 2 lansete, ceva merinde. As zice ca in total, undeva la 170kg incarcatura+42kg barca. Am avut maxim 6km/h masurati pe GPS-ul sonarului, in perioada fara vant. Impresionant motorasul ala cat o ceasca de cafea.

Adaptorul ala de motocoasa mi-a facut probleme, maraie angrenajul ... Eu nu am bagat nimic in cizma, la achizitie vanzatorul m-a asigurat ca are vaselina.L-am desfacut dupa partida, avea vaselina dar capacul angrenajului avea o garnitura care era rupta in dreptul fantelor de bagat surubelnita sa scoti capacul, cred ca mi-a intrat apa pe acolo. Realizare slaba a acestui adaptor, din toate punctele de vedere. Dar pentru teste e suficient.

In orice caz, consider ca e directia de urmat, acuma incerc sa gasesc un motor vechi de 2-3CP, eventual nefunctional dar cu cizma buna,  pe care sa fac adaptarea. Poate iau si un controller pe 48V ca sa pot face testele cum trebuie.

Ar fi o solutie si un motor cu perii pentru scutere electrice de 500w la 24V, 2500rpm,  cu un controller PWM de pe aliexpress, de ala cu reverse. Motorul l-am luat de pe optera.ro si are un pret ok fata de aliexpress. Doar ca fata de cel brushless e foarte greu, cred ca are vreo 6kg.

Ar merge poate mai bine intr-o solutie de genul asta:
https://youtu.be/UJC9-DHoUSk

bogdanminitehnicus

Citat din: alinm din Noiembrie 17, 2018, 07:43:03 PM
Salutari,

Interesant conceptul tau, am cochetat si eu cu propulsia electrica dar nu am ajuns la panouri solare.

Eu in cautarile mele de motor electric pentru barcuta de pescuit am ajuns la concluzia ca nu merita un motor de trolling, ele fiind facute pentru viteza mica si cuplu mare pentru ... trolling, nu pentru deplasare. Cum torqueedo e scump, am cautat alte solutii.

O descriere mai detaliata la ce am facut, aici:
https://spinningclub.ro/threads/motoare-electrice.408/page-5#post-50576

Am reusit sa ies pe apa o singura data cu motorul, din pacate cand am intrat in barca am facut balans si cutia in care bagasem controlerul a luat o tranta, acolo era si ampermetrul si a sarit un fir, nu a functionat asa ca nu am masuratori. Dat fiind ca la teste mi se incalzea controllerul la 24V, am alimentat motorul la 19V inseriind pe alimentare un booster DC to DC de la 12 la 19V si 20A. Asta mi-a facut si probleme, daca vroiam sa accelerez crestea amperajul peste 20A si intra protectia circuitului, trebuia sa accelerez lent.

In schimb am masurat viteza. Barca a fost un Kolibri KM280DL, singur in barca, 3 baterii de 12V42AH in paralel (14kg bucata), geanta cu naluci si 2 lansete, ceva merinde. As zice ca in total, undeva la 170kg incarcatura+42kg barca. Am avut maxim 6km/h masurati pe GPS-ul sonarului, in perioada fara vant. Impresionant motorasul ala cat o ceasca de cafea.

Adaptorul ala de motocoasa mi-a facut probleme, maraie angrenajul ... Eu nu am bagat nimic in cizma, la achizitie vanzatorul m-a asigurat ca are vaselina.L-am desfacut dupa partida, avea vaselina dar capacul angrenajului avea o garnitura care era rupta in dreptul fantelor de bagat surubelnita sa scoti capacul, cred ca mi-a intrat apa pe acolo. Realizare slaba a acestui adaptor, din toate punctele de vedere. Dar pentru teste e suficient.

In orice caz, consider ca e directia de urmat, acuma incerc sa gasesc un motor vechi de 2-3CP, eventual nefunctional dar cu cizma buna,  pe care sa fac adaptarea. Poate iau si un controller pe 48V ca sa pot face testele cum trebuie.

Ar fi o solutie si un motor cu perii pentru scutere electrice de 500w la 24V, 2500rpm,  cu un controller PWM de pe aliexpress, de ala cu reverse. Motorul l-am luat de pe optera.ro si are un pret ok fata de aliexpress. Doar ca fata de cel brushless e foarte greu, cred ca are vreo 6kg.

Ar merge poate mai bine intr-o solutie de genul asta:
https://youtu.be/UJC9-DHoUSk

salutri si scuze de lipsa de reactie din ultima vreme, am fost ocupat sa recablez cutia de acumulatori si sa fac comanda motoarelor dintr-o statie RC cu stikuri modificate.
Ca idee am renuntat la torquedoo, sincer nu merita,  pretul nu ma incanta deloc, asa ca am hotarat sa merg pe o idee pe care am testat-o cu succes la canoea solara si anume  motorul de 86 lbs clasic cu perii cu elice kipawa. Am un amic caruia i-am vandut un astfel de motor si periile tin cam 2500 ore de functionare majoritatea in viteza a 5-a pe un corp de velier.
De data asta am hotarat sa pun 2 motoare fiecare in pupa fiecarui flotor si sa pun controllere de turatie electronice https://www.ebay.com/itm/100A-50V-12V-24V-Reversible-DC-motor-Speed-Controller-PWM-waterproof-box-arduino/172858600514?hash=item283f2cec42:g:VvkAAOSwRaRZtBig
Ideea a fost sa testez controlul prin modificarea turatiei motoarelor, fara carma clasica. Un test cu un singur motor la 24 v mi-a dat un consum de 25 ah maxim (regulatorul merge la maxim 90% ), consum mai mult decat decent.

Am investigat un pic in domeniul motoarelor brushless cu un cunoscator, intrucat motoare simple la 24v 1,5-3kv nu gasesti in comert pentru nevoile noastre, solutia este un motor de 380v si rebobinat pentru 24V, lucru care se face destul de usor.

Momentan vreau sa finalizez proiectul si sa ma bucur de el, iar pentru o putere mai mare as incerca pe viitor varianta unui motor de 380V rebobinat cu tub etambou clasic, insa deocamdata e doar idee.

Felicitari pentru cercetarile tale cu motorul BL de la HK, astept cu nerabdare vesti de la tine.

bogdanminitehnicus


bogdanminitehnicus

in sfarsit a scos si victronul acumulatori lpf cu toate protectiile incluse, mi-ar fi usurat f mult viata :)
https://www.victronenergy.ro/batteries/12,8v-lithium-superpack
https://www.victronenergy.ro/upload/documents/Datasheet-12,8V-&-25,6-Lithium-SuperPack-EN.pdf

din pacate nu merg inseriate, doar puse in paralel si maxim au varianta de 25.6 v cu 50 ah, totusi calitatea lor e foarte buna

bogdanminitehnicus

si ultima lucrare a intregii saptamani, am taiat pupa si am facut-o dreapta, apoi am facut suportii de motor integral din fibra de sticla ;)

bogdanminitehnicus

intrebare daca de exemplu vreau sa refac suprafata cocilor unde as putea gasi un nene care sa-mi poata pulveriza 1-2 straturi de gelcoat la pistol?

Ma gandesc ca n-ar mai trebui finisata suprafata daca aplicarea se face cu pistolul

bogdanminitehnicus

#280
salutare

am facut in sfarsit un test cu 2 motoare si diferential thrust, acumulatorii sunt super, iar rezultatele sunt incurajatoare

https://www.youtube.com/watch?v=oY195tioJ8E&fbclid=IwAR2usdk4-fGo8yg6vFHR0ydzfPCi6pcGkURdKySAFFP56tiFLEbqkqck2gY

dany

Salut.Apreciez  munca pe care o depui la proiectele tale .Poate gasesti un ''nene'' ce lucreaza la barci si stabilesti cu el cand face o barca cu gelcoat sa-ti dea si tie o mana doua unde ai nevoie.Finiseaza suprafata respectiva si  delimiteaz-o.Spor.

bogdanminitehnicus



Florio

Citat din: deltasub din Aprilie 10, 2019, 11:14:51 PM
Pentru cei interesați :
https://m.subito.it/nautica/cat-fotovoltaico-mt-5-5-con-motore-elettrico-novara-292023599.htm

Incredibil, ce realizare și ce preț mic. Panourile acelea pot furniza energie catamaranului în timp real.

Acesta este un avantaj energetic dar un dezavantaj de utilitate la bord. Nu mai rămâne mult loc pentru utilizatori... decât dacă se poate călca pe panouri.